Usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (DP.2301.49.2018)
Usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (DP.2301.49.2018)
Przetarg nieograniczony
- Termin składania ofert: 2018.09.28 10:00
- Termin otwarcia ofert: 2018.09.28 10:15
- Termin związania ofertą: Jak wyżej w treści ogłoszenia
- Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach- Kancelaria ogólna, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce
- Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
- Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
- Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
- Miejsce realizacji: Kielce
- Termin realizacji: Część 1 – okres realizacji zamówienia : 24 miesiące od zawarcia umowy. Część 2 - okres realizacji zamówienia: 12 miesięcy od zawarcia umowy.
- Wymagania: Jak wyżej w treści ogłoszenia
- Warunki udziału w postepowaniu: Jak wyżej w treści ogłoszenia
- Wadium: 6800 PLN
- Kryteria wyboru: cena brutto oferty - 60% skrócenie czasu naprawy zgłoszonych awarii, błędów, usterek- 40%
- Specyfikacja: Dostępna na stronie Zamawiającego: https://www.ujk.edu.pl/dzp/przetargi.php
- Cena specyfikacji: 0 PLN
Ogłoszenie nr 614940-N-2018 z dnia 2018-09-10 r.
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach: usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, krajowy numer identyfikacyjny 140700000, ul. ul. Żeromskiego 5 , 25369 Kielce, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 413 497 277, e-mail dzp@pu.kielce.pl, faks 413 497 278.
Adres strony internetowej (URL): www.ujk.edu.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Uczelnia publiczna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.ujk.edu.pl/przetargi.php
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.ujk.edu.pl/przetargi.php
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w wersji papierowej. Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r-Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca (Kuriera)
Adres:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach- Kancelaria Ogólna- ul.Żeromskiego 5, 25-369 Kielce
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach
Numer referencyjny: DP.2301.49.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Tak
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Zamówienie zostało podzielone na dwie części: Część 1 zamówienia – świadczenie usługi wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej systemu w części dotyczącej SIMPLE.ERP. Usługa będzie realizowana w okresie od 01.10.2018 do 30.09.2020r Część 2 zamówienia –świadczenie usługi wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej systemu w części dotyczącej Uczelnia. XP .Usługa będzie realizowana w okresie od 01.10.2018 do 30.09.2019r 2.Nazwa i kod dotyczący przedmiotu zamówienia określony we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): 72000000-5 Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia 3.Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a ( część 1 ) i 1b (część 2) do SIWZ. 4.Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 5. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.
II.5) Główny kod CPV: 72000000-5
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP. Wartość tych usług nie przekroczy: 1) dla części 1 zamówienia 20% wartości zamówienia podstawowego (10% dotyczyć będzie wsparcia technicznego i 10% opieki powdrożeniowej); 2) dla części 2 zamówienia 20% wartości zamówienia podstawowego (10% dotyczyć będzie wsparcia technicznego i 10% opieki powdrożeniowej).
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2018-10-01 lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-10-01
II.9) Informacje dodatkowe: Część 1 – okres realizacji zamówienia : od 01.10.2018 do 30.09.2020r. Część 2 - okres realizacji zamówienia: od 01.10.2018 do 30.09.2019r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że : - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał należycie minimum 2 usługi, z których każda: a) polegała na wsparciu technicznym i opiece powdrożeniowej zintegrowanego systemu informatycznego, b) wykonywana była w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy, c) o wartości brutto minimum 100 000,00 zł. Minimum jedna z w/w usług wykonana została na rzecz Szkoły Wyższej. - dysponuje osobą, która będzie odpowiedzialna za świadczenie usługi tj. kierownikiem serwisu, legitymującym się certyfikatem ITIL na poziomie co najmniej Fundation lub równoważnym, o ile nie posiada certyfikatu ISO dla usług serwisowych. Na potwierdzenie spełniania w/w warunków Wykonawca wraz z ofertą składa (aktualne na dzień składania ofert) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP- wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.Do oferty wykonawca musi dołączyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP- wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ); 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP- wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ; 3) oświadczenie o wypełnieniu obowiązku informacyjnego RODO. Ponadto Wykonawca złoży: a) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu lub/i do podpisania umowy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy (podpisy i pieczęcie oryginalne) lub mieć postać aktu notarialnego, albo notarialnie potwierdzonej kopii, lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa. b) Dowód wniesienia wadium – jeżeli będzie wniesione w innej formie niż pieniężna. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia. 3.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 ppkt.1) . 4.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania- w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby- warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia o których mowa w pkt. 1 i 2 dotyczące tych podmiotów. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców. 6. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. 7. Spółka cywilna jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. 8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub w jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie realnie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga, aby podmiot, na którego kwalifikacjach zawodowych, wykształceniu lub doświadczeniu polega wykonawca, brał udział w realizacji zamówienia (art.22a ust.4 Pzp). 9. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (Dz. U. z 2016r., poz. 1126) dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art.22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców muszą być złożone w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzednim, składać należy w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność w oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium: Część 1 zamówienia w kwocie 5000 zł (słownie złotych: pięć tysięcy złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Część 2 zamówienia w kwocie 1800 zł (słownie złotych: tysiąc osiemset złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na numer konta na konto Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach Bank Millenium S.A. Nr 15 1160 2202 0000 0003 3977 3201. 4. Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – oznaczenie sprawy DP.2301.49.2018 dot. część ….” 5. Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty można dołączyć do oferty. 6. W przypadku wniesienia wadium w innych formach niż pieniężna, dopuszczonych przepisami ustawy PZP art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy PZP.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena brutto oferty 60,00
skrócenie czasu naprawy zgłoszonych awarii, błędów, usterek 40,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w szczególności w poniższych przypadkach i w okolicznościach określonych art.144 ust.1 Pzp. 2.Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 144 ust.1 oraz których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmianę: 1) Terminu wykonania umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, na które Strony umowy nie miały wpływu (w tym również w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej, sytuacji, których nie dało się przewidzieć, które mają wpływ na termin realizacji i są niezależne od stron umowy). Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie na uzasadniony/zaakceptowany przez zamawiającego wniosek wykonawcy zawierający uzasadnienie zmiany terminu; w szczególności zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku: a) zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych, niezależnych od Wykonawcy, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z jej postanowieniami, b) wystąpienia zdarzenia losowego mającego charakter siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. W przypadku wystąpienia sytuacji skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa wyżej, wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 2) Zmianę osoby wyznaczonej przez Wykonawcę do nadzoru nad realizacja zamówienia tj. kierownika serwisu pod warunkiem spełniania przez nową osobę warunków jakie były określone w SIWZ. 3) Zmiana podwykonawców, w tym podwykonawców na zasobach, których wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ (taka zmiana nie wymaga aneksu). 4) Wprowadzenie przez wykonawcę podwykonawcy pomimo wykazania w ofercie wykonania przedmiotu umowy siłami własnymi, pod warunkiem uzgodnienia tego podwykonawcy z zamawiającym i treści umowy z nim zawartej przez wykonawcę (taka zmiana nie wymaga aneksu). Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca przedstawi zamawiającemu oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy (art.36ba Pzp). 5) Zmiany wynagrodzenia w przypadku określonym we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 SIWZ. 3. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-09-20, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1.Uwaga: dialog techniczny został przeprowadzony w zakresie cz. 2 zamówienia. 2.Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 20.09.2018 o godz. 10:15 w siedzibie Zamawiającego:Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul.Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, Dział Zamówień Publicznych.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr: 1 Nazwa: świadczenie usługi wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej systemu w części dot. SIMPLE.ERP
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Zarzadzanie Uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach w części SIMPLE.ERP, zapewniająca prawidłowe, nieograniczone czasowo i funkcjonalnie działanie ZSI, zmierzające do osiągania określonych efektów biznesowych, poprzez: 1) diagnozowanie i usuwanie w ramach wsparcia technicznego awarii, błędów i usterek ZSI oraz ich skutków w gwarantowanym czasie reakcji i naprawy; Wykonawca usunie zgłoszone problemy w następujących przedziałach czasowych: a. awaria - czas reakcji 2godziny robocze, czas naprawy 1 dzień roboczy, b. błąd –czas reakcji 1 dzień roboczy, czas naprawy 2 dni robocze, c. usterka – czas reakcji 2 dni robocze, czas naprawy 10 dni roboczych, d. w uzasadnionych przypadkach strony mogą uzgodnić inny czas naprawy zgłoszonego problemu lub zastosowanie rozwiązania zastępczego – obejścia, w czasie o połowę krótszym niż czas naprawy; 2) udostępnianie w ramach wsparcia technicznego aktualizacji ZSI - zmiany ZSI, wynikające z zainstalowanych aktualizacji znajdą odzwierciedlenie w dokumentacji - podręczniku użytkownika w wersji elektronicznej; 3) zapewnienie w ramach wsparcia technicznego możliwości generowania wymaganych w ramach obsługi modułów POL-on i JPK raportów i sprawozdań zgodnie z szablonami plików w zakresie zestawów danych i ich formatu oraz umożliwienie przygotowania raportu o błędach;funkcjonalności systemu w zakresie eksploatowanym przez Zamawiającego mają umożliwiać wymianę danych pomiędzy innymi systemami teleinformatycznymi poprzez standardowe rozwiązania wg norm określonych przez krajowe/UE jednostki normalizujące, w szczególności protokoły szyfrujące i komunikacyjne narzucone przez instytucje obsługujące wymaganą prawnie sprawozdawczość i raportowanie, np. elektroniczna wysyłka deklaracji VAT, CIT, PIT, Intrastat czy plików JPK, jak również POL-on; 4) zapewnienie komunikacji użytkowników z systemem serwisu Wykonawcy i przyjmowanie oraz obsługa zgłoszeń w czasie dostępności systemu serwisu w dni robocze w godzinach roboczych. W przypadku przerwy/zakłócenia funkcjonowania systemu serwisu trwającej dłużej niż 4 godziny robocze, niezależnie od przyczyny przerwy/zakłócenia, Wykonawca zapewni inny kanał przyjmowania zgłoszeń Zamawiającego do czasu przywrócenia pełnej sprawności systemu serwisu; 5) utrzymywanie parametrów wydajnościowych ZSI oraz przeprowadzenie w ramach wsparcia technicznego co najmniej raz w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiającym wizyty serwisowej/przeglądu technicznego ZSI w zakresie bezpieczeństwa, wydajności, monitorowania obciążeń, diagnostyki błędów; 6) zaoferowanie w ramach opieki powdrożeniowej pakietu 200 godzin (1 godzina = 60 minut) do wykorzystania przez Zamawiającego w okresie trwania umowy. W ramach pakietu Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia na rzecz Zamawiającego następujących usług: szkoleń użytkowników, dodatkowych audytów, migracji danych, modyfikacji systemu oraz ich integracji z innymi systemami informatycznymi Zamawiającego konsultacji w zakresie wszystkich obszarów ZSI oraz wsparcia przy aktualizacjach systemu; zapytania kierowane mogą być przez administratorów i użytkowników kluczowych ZSI w godzinach roboczych; analiza skierowanego zapytania powinna być przeprowadzona nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od jego zarejestrowania w systemie serwisu. Zakres wykonanych przez Wykonawcę prac i czynności ma gwarantować poprawne funkcjonowanie ZSI jako całości oraz poszczególnych jego części, w zakresie objętym przedmiotową Umową.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 72000000-5,
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-10-01
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena brutto oferty 60,00
skrócenie czasu naprawy zgoszonych awarii, błędów, usterek 40,00
6) INFORMACJE DODATKOWE: Okres realizacji usługi od 1.10.2018 roku do 30.09.2020 roku.
Część nr: 2 Nazwa: świadczenie usługi wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej systemu w części dot. Uczelnia XP.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Zarządzanie Uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach w części Uczelnia.XP z obszarami: dorobek naukowy i rozliczanie projektów, dziekanat, stypendia, akademiki, rozliczenia ze studentami, planowanie zajęć i rozliczanie dydaktyki, rekrutacja, Wirtualna Uczelnia, Elektroniczny Indeks, sylabusy, wybory przedmiotów/specjalności/zapisy na zajęcia, dyplomowanie z antyplagiatem, ankiety i egzaminy, PIPServ.Mail, system informowania kierownictwa, ELS i ELD w zakresie zleceń i przedłużania ważności, Akademickie Biuro Karier, POL-on, integracje z SIMPLE.ERP, zapewniająca prawidłowe, nieograniczone czasowo i funkcjonalnie działanie ZSI, zmierzające do osiągania określonych efektów biznesowych, poprzez: 1) diagnozowanie i usuwanie w ramach wsparcia technicznego awarii, błędów i usterek ZSI oraz ich skutków w gwarantowanym czasie reakcji i naprawy; Wykonawca usunie zgłoszone problemy w następujących przedziałach czasowych: a. awaria - czas reakcji 2 godziny , czas naprawy 1 dzień roboczy, b. błąd –czas reakcji 1 dzień roboczy, czas naprawy 2 dni robocze, c. usterka – czas reakcji 2 dni robocze, czas naprawy 10 dni roboczych, d. w uzasadnionych przypadkach strony mogą uzgodnić inny czas naprawy zgłoszonego problemu lub zastosowanie rozwiązania zastępczego – obejścia, w czasie o połowę krótszym niż czas naprawy; 2) udostępnianie w ramach wsparcia technicznego aktualizacji ZSI - zmiany ZSI, wynikające z zainstalowanych aktualizacji znajdą odzwierciedlenie w dokumentacji - podręczniku użytkownika w wersji elektronicznej; 3) zapewnienie w ramach wsparcia technicznego możliwości generowania wymaganych w ramach obsługi modułów POL-on i antyplagiatraportów i sprawozdań zgodnie z szablonami plików w zakresie zestawów danych i ich formatu oraz umożliwienie przygotowania raportu o błędach; funkcjonalności systemu w zakresie eksploatowanym przez Zamawiającego mają umożliwiać wymianę danych pomiędzy innymi systemami teleinformatycznymi poprzez standardowe rozwiązania wg norm określonych przez krajowe/UE jednostki normalizujące, w szczególności protokoły szyfrujące i komunikacyjne narzucone przez instytucje obsługujące wymaganą prawnie sprawozdawczość i raportowanie; 4) . zapewnienie komunikacji użytkowników z systemem serwisu Wykonawcy i przyjmowanie oraz obsługa zgłoszeń w czasie dostępności systemu serwisu w dni robocze w godzinach roboczych. W przypadku przerwy/zakłócenia funkcjonowania systemu serwisu trwającej dłużej niż 4 godziny robocze, niezależnie od przyczyny przerwy/zakłócenia, Wykonawca zapewni inny kanał przyjmowania zgłoszeń Zamawiającego do czasu przywrócenia pełnej sprawności systemu serwisu; 5) utrzymywanie parametrów wydajnościowych ZSI oraz przeprowadzenie w ramach wsparcia technicznego co najmniej raz w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiającym wizyty serwisowej/przeglądu technicznego ZSI w zakresie bezpieczeństwa, wydajności, monitorowania obciążeń, diagnostyki błędów; 6) zaoferowanie w ramach opieki powdrożeniowej pakietu 70 godzin (1 godzina = 60 minut) do wykorzystania przez Zamawiającego w okresie trwania umowy. W ramach pakietu Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia na rzecz Zamawiającego następujących usług: szkoleń użytkowników, dodatkowych audytów, migracji danych, modyfikacji systemu oraz ich integracji z innymi systemami informatycznymi Zamawiającego; konsultacji w zakresie wszystkich obszarów ZSI oraz wsparcia przy aktualizacjach systemu; zapytania kierowane mogą być przez administratorów i użytkowników kluczowych ZSI w godzinach roboczych; analiza skierowanego zapytania powinna być przeprowadzona nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od jego zarejestrowania w systemie serwisu;
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 72000000-5,
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-10-01
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena brutto oferty 60,00
skrócenie czasu naprawy zgoszonych awarii, błędów, usterek 40,00
6) INFORMACJE DODATKOWE:Okres realizacji usługi od 1.10.2018 roku do 30.09.2019 roku.
Ogłoszenie o niniejszym przetargu zostało zamieszczone:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych – dnia 10.09.2018r. pod numerem 614940-N-2018
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl – dnia 10.09.2018r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego – dnia 10.09.2018r.
Uwaga 18.09.2018 r.!!!!!!: Zamawiający informuje, że dokonuje w treści SIWZ zmiany terminu składania i otwarcia ofert z 20.09.2018r. na 25.09.2018r., godzina składania ofert i godzina otwarcia ofert pozostaje bez zmian.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych – dnia 18.09.2018r. pod numerem 500224542-N-2018;
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl – dnia 18.09.2018r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego – dnia 18.09.2018r.
Uwaga 21.09.2018 r!!!!!
Znak postępowania: DP.2301.49.2018 Usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach
Kielce 21.09.2018 r.
PYTANIA, ODPOWIEDZI I WYJAŚNIENIA DO TREŚCI SIWZ
Zamawiający przedstawia poniżej treść pytań do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w postępowaniu na wyżej opisany zakres przedmiotowy oraz udzielone na nie odpowiedzi.
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 - j.t.), Zamawiający przedstawia treść pytań, jakie wpłynęły oraz odpowiedzi:
Pytanie I
Dotyczy: ZAŁĄCZNIK NR 1a, OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4) Błąd - ograniczenie możliwości realizacji funkcjonalności, spadek wydajności, przerwy w działaniu systemu, błędne wyniki generowane przez system oraz wymuszenie dodatkowych nakładów pracy użytkownika, jak również błędy baz danych, w tym brak spójności i integralności danych,
Pytanie 1: Prosimy o wyjaśnienie wg jakich kryteriów Zamawiający będzie mierzył spadek wydajności, który będzie kwalifikował i zgłaszał jako błąd?
Odpowiedź: Wydajność będzie monitorowana za pomocą narzędzi bazodanowych.
Pytanie 2: Weryfikacja wydajności jest procesem obejmującym analizę poszczególnych funkcji pod kątem częstotliwości wykorzystania, czasu trwania i wpływu na pozostałe elementy systemu. Realizacja tego procesu nie jest możliwa do wykonania w terminie 3 dni wymaganych jako czas naprawy błędu. W związku z powyższym prosimy o wyłączenie wydajności z definicji błędu.
Odpowiedź: Definicja pozostaje bez zmian, natomiast zgodnie z punktem II.1) d Opisu przedmiotu zamówienia w uzasadnionych przypadkach strony mogą uzgodnić inny czas naprawy zgłoszonego problemu lub zastosowanie rozwiązania zastępczego – obejścia, w czasie o połowę krótszym niż czas naprawy.
Pytanie II
Dotyczy: ZAŁĄCZNIK NR 1a, OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
6) Czas naprawy – czas od chwili zgłoszenia serwisowego do chwili całkowitego usunięcia awarii/błędu/usterki, potwierdzonego stosownym raportem, zawierającym opis zastosowanego rozwiązania; zgłoszona awaria/błąd/usterka jest usunięta, jeśli sposób rozwiązania zgłoszonego problemu nie ma negatywnego wpływu na funkcjonowanie pozostałych elementów Zintegrowanego Systemu Informatycznego Zamawiającego, a uszkodzone lub utracone dane zostały odzyskane,
Pytanie 1: Prosimy o potwierdzenie, że czas naprawy liczony jest, jako czas pracy Wykonawcy i nie zawiera czasu oczekiwania na informacje od Zamawiającego niezbędne do prowadzenia działań serwisowych.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie III
Dotyczy: ZAŁĄCZNIK NR 1a, OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II. Przedmiotem zamówienia jest usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Zarządzanie Uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach w części SIMPLE.ERP, zapewniająca prawidłowe, nieograniczone czasowo i funkcjonalnie działanie ZSI, zmierzające do osiągania określonych efektów biznesowych, poprzez:
1) diagnozowanie i usuwanie w ramach wsparcia technicznego awarii, błędów i usterek ZSI oraz ich skutków w gwarantowanym czasie reakcji i naprawy; Wykonawca usunie zgłoszone problemy w następujących przedziałach czasowych:
a. awaria - czas reakcji 2 godziny robocze, czas naprawy 1 dzień roboczy,
b. błąd –czas reakcji 1 dzień roboczy, czas naprawy 2 dni robocze,
c. usterka – czas reakcji 2 dni robocze, czas naprawy 10 dni roboczych,
d. w uzasadnionych przypadkach strony mogą uzgodnić inny czas naprawy zgłoszonego problemu lub zastosowanie rozwiązania zastępczego – obejścia, w czasie o połowę krótszym niż czas naprawy;
Pytanie 1: Prosimy o potwierdzenie, że powyższy wymóg dotyczy przypadków, w których przyczyna Awarii, Błędu i Usterki leży po stronie Wykonawcy.
Odpowiedź: Nie.
Pytanie 2: Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku gdy po analizie zgłoszonego problemu okaże się, że przyczyna Awarii, Błędu, Usterki nie leży po stronie Wykonawcy, to odpowiedzialność Wykonawcy ogranicza się do wskazania Zamawiającemu przyczyny problemu i sposobu rozwiązania. Powyższe czynności Wykonawca winien wykonać w czasach:
a. awaria - czas reakcji 2 godziny robocze, czas wskazania Zamawiającemu przyczyny problemu i sposobu rozwiązania 1 dzień roboczy,
b. błąd –czas reakcji 1 dzień roboczy, czas wskazania Zamawiającemu przyczyny problemu i sposobu rozwiązania 2 dni robocze,
c. usterka – czas reakcji 2 dni robocze, czas wskazania Zamawiającemu przyczyny problemu i sposobu rozwiązania 10 dni roboczych,
Jeśli okaże się, że przyczyna Awarii, Błędu, Usterki nie leży po stronie Wykonawcy, a rozwiązanie problemu będzie wymagało udziału Wykonawcy, to Strony uzgodnią termin realizacji i rozliczenie usługi w ramach Opieki Powdrożeniowej.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie IV
Dotyczy: ZAŁĄCZNIK NR 1a, OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
5) utrzymywanie parametrów wydajnościowych ZSI oraz przeprowadzenie w ramach wsparcia technicznego co najmniej raz w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiającym wizyty serwisowej/przeglądu technicznego ZSI w zakresie bezpieczeństwa, wydajności, monitorowania obciążeń, diagnostyki błędów;
Pytanie 1: Prosimy o wyjaśnienie jakie parametry wydajnościowe i jak mierzone mają być utrzymywane przez Wykonawcę.
Odpowiedź: Obciążenie procesora, bazy danych, wykorzystanie pamięci RAM, monitorowane za pomocą narzędzi bazodanowych.
Pytanie 2: Czy Zamawiający wyraża zgodę aby wymagane przeglądy techniczne były realizowane zdalnie?
Odpowiedź: Tak, z zarejestrowaniem w systemie serwisowym Wykonawcy raportu z przeprowadzonego przeglądu technicznego.
Pytanie V
Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ, Wzór UMOWA NR DP.2301….....2018
§ 5.
1. Za niedotrzymanie terminów świadczenia usługi Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty kar umownych w wysokości brutto:
a) 0,25% wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę opóźnienia w usunięciu awarii,
b) 0,1 % wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę opóźnienia w usunięciu błędu,
c) 0,05% wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę opóźnienia w usunięciu usterki.
d) 0,2% wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę opóźnienia w rozwiązaniu problemu zgłoszonego w ramach help desk.
Pytanie 1: Prosimy o potwierdzenie, że powyższy zapis dotyczy opóźnień z winy Wykonawcy.
Odpowiedź: Nie
Pytanie 2: Prosimy o wyjaśnienie ile będzie wynosić zwłoka Wykonawcy, jeśli poprawka zostanie dostarczona w czwartek o godz. 11.00 zamiast w środę o godz. 15.00.
Odpowiedź: Opóźnienie wynosić będzie 4 godziny zgodnie z definicją dni roboczych i godzin roboczych.
Ponadto, Zamawiający informuje, że dokonuje zmiany (opis przedmiotu zamówienia dot. cz. 1 i 2 zamówienia) brzmienia definicji „Czasu naprawy”, po zmianie definicja brzmi „Czas naprawy – czas liczony w dniach roboczych i w godzinach roboczych od chwili zgłoszenia serwisowego do chwili całkowitego usunięcia awarii/błędu/usterki, potwierdzonego stosownym raportem, zawierającym opis zastosowanego rozwiązania; zgłoszona awaria/błąd/usterka jest usunięta, jeśli sposób rozwiązania zgłoszonego problemu nie ma negatywnego wpływu na funkcjonowanie pozostałych elementów Zintegrowanego Systemu Informatycznego Zamawiającego, a uszkodzone lub utracone dane zostały odzyskane”
Pytanie VI
Dotyczy: ZAŁĄCZNIK NR 1a, OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
6) zaoferowanie w ramach opieki powdrożeniowej pakietu 200 godzin (1 godzina = 60 minut) do wykorzystania przez Zamawiającego w okresie trwania umowy. W ramach pakietu Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia na rzecz Zamawiającego następujących usług: szkoleń użytkowników, dodatkowych audytów, migracji danych, modyfikacji systemu oraz ich integracji z innymi systemami informatycznymi Zamawiającego konsultacji w zakresie wszystkich obszarów ZSI oraz wsparcia przy aktualizacjach systemu; zapytania kierowane mogą być przez administratorów i użytkowników kluczowych ZSI w godzinach roboczych; analiza skierowanego zapytania powinna być przeprowadzona nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od jego zarejestrowania w systemie serwisu. Zakres wykonanych przez Wykonawcę prac i czynności ma gwarantować poprawne funkcjonowanie ZSI jako całości oraz poszczególnych jego części, w zakresie objętym przedmiotową Umową;
Pytanie 1: Prosimy o informację, czy Zamawiający zaakceptuje następujące rozliczanie usług realizowanych w ramach Opieki Powdrożeniowej?
„Każda jednorazowa usługa konsultanta Wykonawcy u Zamawiającego będzie rozliczana, jako jedna dniówka (tzn. siedem godzin) lub ponad jedną dniówkę i w Karcie Usługi Zamawiający zakwalifikuje ją, jako jedna dniówka (gdy będzie trwała do siedmiu godzin) oraz z dokładnością do każdej rozpoczętej godziny, gdy będzie trwała ponad jedną dniówkę. Usługi konsultanta Wykonawcy świadczone na rzecz Zamawiającego zdalnie będą rozliczane jako trwające 2 godziny (gdy będą trwała mniej niż dwie godziny), oraz z dokładnością do każdej rozpoczętej godziny, gdy będą trwała ponad dwie godziny.”
Odpowiedź:
Każda jednorazowa usługa konsultanta Wykonawcy u Zamawiającego będzie rozliczana, jako jedna dniówka (tzn. siedem godzin) lub ponad jedną dniówkę i w Karcie Usługi Zamawiający zakwalifikuje ją, jako jedna dniówka (gdy będzie trwała do siedmiu godzin) oraz z dokładnością do każdej rozpoczętej godziny, gdy będzie trwała ponad jedną dniówkę.
Usługi konsultanta Wykonawcy, świadczone na rzecz Zamawiającego zdalnie, rozliczane będą z dokładnością do każdej rozpoczętej godziny.
Pytanie 2: Prosimy o potwierdzenie, czy poniższa interpretacja Wykonawcy jest prawidłowa:
W przypadku zgłoszenia realizowanego w ramach Opieki Powdrożeniowej wymagany czas 5 dni, dotyczy reakcji na zgłoszenie i zaproponowania przez Wykonawcę terminu jego realizacji.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie 3: Czy w celu optymalizacji kosztów Opieki Powdrożeniowej, Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zryczałtowanej opłaty za dojazd konsultanta Wykonawcy w przypadku realizacji usług w ramach Opieki Powdrożeniowej w siedzibie Zamawiającego?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zryczałtowanej opłaty za dojazd konsultanta Wykonawcy w przypadku realizacji usług w siedzibie Zamawiającego.
Pytanie VII
Dotyczy: Załącznik nr 3 do SIWZ, Wzór UMOWA NR DP.2301….....2018
Pytanie I: Czy zamawiający zaakceptuje, aby w przypadku nieterminowej płatności Wykonawca miał prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie?
Odpowiedź: Takie uprawnienie wynika wprost z przepisów prawa – art. 481 kc.
Pytanie VIII
Dotyczy: SIWZ, ROZDZIAŁ III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Załącznik nr 3 do SIWZ, Wzór UMOWA NR DP.2301….....2018 ( § 4 oraz § 8)
Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.
Zamawiający przed podpisaniem umowy i w trakcie jej realizacji ma prawo do kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagania wskazanego wyżej, w szczególności poprzez zlecenie kontroli PIP oraz zgodnie z zapisami wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.
Pytanie 1: Czy Zamawiający wyraża zgodę na realizację przedmiotu zamówienia przez osoby stale współpracujące z Wykonawcą na podstawie innego niż Umowa o pracę stosunku prawnego, w tym w szczególności na podstawie: Umowy zlecania, Umowy o dzieło, Umowy o współpracę z osobą prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą?
Pytanie 2: Czy Zamawiający będzie traktował na równi z zawarciem Umowy o prace, wymienione powyżej (Umowy zlecania, Umowy o dzieło, Umowy o współpracę z osobą prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą) formy współpracy pomiędzy Wykonawcą, Podwykonawcą, a osobami realizującymi usługi w ramach przedmiotu zamówienia na zlecenie Wykonawcy oraz Podwykonawcy.
Odpowiedź na pytanie nr 1 i 2:
Zamawiający nie wyraża zgody na realizację przedmiotu zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o dzieło albo zlecenia, natomiast osoby współpracujące z Wykonawcą w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej, jeżeli będą wykonywać wskazane czynności osobiście - będą występować w roli podwykonawcy i winni być zgłoszeni w tym charakterze przez Wykonawcę.
Pytanie IX
W załączniku nr 1b do SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) w części II. opisującej Przedmiot zamówienia, pkt. 1) Zamawiający określił następujące reżimy reakcji i naprawy błędów:
„b. błąd – czas reakcji 1 dzień roboczy, czas naprawy 2 dni robocze”.
Wykonawca pragnie wskazać, że oczekiwany przez Zamawiającego reżim obsługi błędów jest niezwykle krótki i w zasadzie z punktu widzenia Wykonawcy niemożliwy do spełnienia a przez to zaakceptowania.
Wykonawca wnioskuje zatem o jego zmianę zgodnie z następującą propozycją:
„b. błąd – czas reakcji 1 dzień roboczy, czas naprawy 5 dni roboczych”.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie proponowanej zmiany.
Pytanie X
W załączniku nr 3 do SIWZ (wzór umowy) w paragrafie 5 Zamawiający wprowadził zapisy dotyczące zasad naliczania kar umownych naliczane z tytułu opóźnienia w usunięciu awarii, błędów i usterek.
Wykonawca wnioskuje o naliczanie kar umownych za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez Wykonawcę) a nie opóźnienie jako takie, które często może mieć powody w innych okolicznościach, niż zawinionych działaniach lub zaniechaniach Wykonawcy.
Wykonawca wnioskuje również o rezygnację z obligatoryjności kary, na rzecz zapisania w paragrafie poświęconym karom umownym, dopuszczalności naliczenia takowych kar przez Zamawiającego oraz usunięciu kary z tytułu opóźnienia w rozwiązaniu problemu zgłoszonego w ramach help desk, jako usługi nie związanej z usuwaniem błędów systemu.
W związku z powyższym wnioskujemy o zmianę treści paragrafu 5 ust. 1 na następującą:
§ 5.
1. Za niedotrzymanie terminów świadczenia usługi Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty kar umownych w wysokości brutto:
a) 0,25% wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę zwłoki w usunięciu awarii,
b) 0,1 % wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę zwłoki w usunięciu błędu,
c) 0,05% wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę zwłoki w usunięciu usterki.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę „opóźnienia” na „zwłokę”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji paragrafu 5 ust.1, który po zmianie otrzymuje następujące brzmienie: „§ 5.
1. Za niedotrzymanie terminów świadczenia usługi Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty kar umownych w wysokości brutto:
a) 0,25% wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę opóźnienia w usunięciu awarii,
b) 0,1 % wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę opóźnienia w usunięciu błędu,
c) 0,05% wartości miesięcznego wynagrodzenia brutto za każdą godzinę opóźnienia w usunięciu usterki.”
Mając na względzie potrzebę uzyskania odpowiedzi na powyższe pytania, prosimy o zmianę terminu składania ofert na 25.09.2018 roku.
Odpowiedź: Wniosek został uwzględniony- termin został przesunięty.
Pytanie XI
Wykonawca wnioskuje o akceptację przez Zamawiającego uzupełnienia wzoru umowy o § 5 ust. 6 w brzmieniu: „Maksymalna wysokość kar umownych nałożonych przez Zamawiającego na Wykonawcę z tytułów o których mowa w § 5 ust. 1 i 2 nie może przekroczyć 5% całkowitego wynagrodzenia umownego Wykonawcy brutto”.
Obecny sposób sformułowania zapisów umownych skutkuje ich nieważnością w świetle aktualnego orzecznictwa Sądu Najwyższego (min. Wyrok SN z 22.10.2015 r. zapadły w sprawie o sygn. akt IV CSK 687/14 tak też SO w Poznaniu I C 87/16): Nieokreślenie w umowie końcowego terminu naliczania kar umownych ani ich kwoty maksymalnej, prowadzi do obciążenia zobowiązanego tym świadczeniem w nieokreślonym czasie, a więc w istocie tworzy zobowiązanie wieczne, niekończące się. Takie ukształtowanie zobowiązania zapłaty kary umownej nie spełnia należącego do jego istoty wynikającego z art.483 §1 k.c. wymagania określenia sumy pieniężnej podlegającej zapłacie w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania niepieniężnego. Wymóg ten jest spełniony, gdy strony z góry określają wysokość kary umownej, albo gdy w treści umowy wskazują podstawy do definitywnego określenia jej wysokości.
Odpowiedź:
W załączniku nr 3 do SIWZ (wzór umowy) w §5 dodaje się ust.6 w brzmieniu: „Łączna wysokość kar umownych nałożonych przez Zamawiającego na Wykonawcę z tytułów o których mowa w § 5 ust. 1 nie może przekroczyć 10% całkowitego wynagrodzenia umownego Wykonawcy brutto”.
Zamawiający – w celu rozwiania wszelkich wątpliwości - wyjaśnia dodatkowo iż zapis powyższy nie dotyczy kar umownych o jakich mowa w § 5 ust 2.
Pytanie XII
Wykonawca wnioskuje o akceptację przez Zamawiającego zmiany §5 ust. 1 pkt. a) – d) umowy w ten sposób, że słowo „opóźnienie” zostanie zastąpione słowem „zwłoka”.
Obecny sposób sformułowania zapisów umownych, odnoszący się do pojęcia opóźnienia, które obejmuje także przypadki niezawinione przez Wykonawcę, pozostaje w oczywistej sprzeczności z aktualnym orzecznictwem Sądów Powszechnych zgodnie z którym przesłanką powstania zobowiązania do zapłaty kary umownej jest wina dłużnika (Wykonawcy). Jest to stanowisko powszechnie ugruntowane w orzecznictwie (por. spośród jedynie najnowszego orzecznictwa wyr. SA w Krakowie z 25.6.2015 r., I ACA 453/15, Legalis; wyr. SA w Warszawie z 19.3.2015 r., I ACA 160/14, Legalis) i niekwestionowane w piśmiennictwie (zob. np. P. Drapała, w: System PrPryw, t. 5, 2013, s. 1152, Nb 142).
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę „opóźnienia” na „zwłokę”.
Pytanie XIII
Wykonawca wnioskuje o skreślenie, względnie sprecyzowanie, zapisów SIWZ (tj. Rozdział III ust. 11 SIWZ oraz § 8 ust. 1 wzoru umowy) dotyczących wymogu zatrudnienia na podstawie umowę o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Zgodnie z § 8 ust. 1 wzoru umowy:
1. Wykonawca oświadcza, iż osoby, które będą wykonywały w trakcie realizacji niniejszej umowy czynności w zakresie realizacji zamówienia, będą zatrudnieni przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę.
Tak sformułowany zapis nie odpowiada wymogom art. 29 ust.3a ustawy PZP, zgodnie z którym:
Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, 2138 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 60 i 962).
W pierwszej kolejności wskazać należy, że przedmiot zamówienia nie ma charakteru pracowniczego a co za tym idzie wprowadzony wymóg jest niezasadny i sprzeczny z przepisami ustawy PZP. Wykonanie czynności wchodzących w skład przedmiotu zamówienia nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, 2138 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 60 i 962). Co do zasady pracowniczy charakter będą miały np. czynności wykonywane przez personel sprzątający (czynności sprzątania) czy ochroniarzy (czynności świadczenia usług ochrony). Powyższe czynności polegają na świadczeniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 k.p.
Niezależnie od powyższego, jeżeli w ocenie Zamawiającego jakieś czynności (ponieważ na pewno nie wszystkie wchodzące w skład przedmiotu zamówienia) miałyby polegać na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 k.p., to Zamawiający zobligowany jest, wypełniając dyspozycję art. 29 ust. 3a ustawy PZP, precyzyjnie wskazać te czynności czego nie uczynił.
Odpowiedź: Zapisy dotyczące wymogów zatrudnienia na podstawie umowę o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia pozostają bez zmian. Wszystkie czynności wykonywane w ramach świadczenia usługi wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej muszą być wykonywane przez osoby zatrudnione przez wykonawcę na umowę o pracę. Wykonawca może powierzyć wykonywanie powyższych czynności osobom współpracującym z Wykonawcą w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. Osoby te, jeżeli będą wykonywać wskazane czynności osobiście - będą występować w roli podwykonawcy i winni być zgłoszeni w tym charakterze przez Wykonawcę. Jeżeli podwykonawcy, nie będą wykonywać czynności osobiście, a będą w tym celu zatrudniać pracowników, to pracownicy podwykonawców winni być zatrudnieni na umowę o pracę.
Wszystkie powyższe pytania i odpowiedzi do SIWZ stanowią jej integralną część.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych – dnia 21.09.2018r. pod numerem 500228304-N-2018;
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl – dnia 21.09.2018r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego – dnia 21.09.2018r.
Uwaga 24.09.2018 r.!!!!!!: Zamawiający informuje, że dokonuje w treści SIWZ zmiany terminu składania i otwarcia ofert z 25.09.2018r. na 28.09.2018r., godzina składania ofert i godzina otwarcia ofert pozostaje bez zmian.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych – dnia 24.09.2018r. pod numerem 500229495-N-2018;
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl – dnia 24.09.2018r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego – dnia 24.09.2018r.
Uwaga 25.09.2018 r!!!!!
Znak postępowania: DP.2301.49.2018 Usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach
Kielce 25.09.2018 r.
Zamawiający przedstawia poniżej treść wniosku, który wpłynął z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w postępowaniu na wyżej opisany zakres przedmiotowy i udzieloną odpowiedź oraz dokonuje zmiany terminu realizacji zamówienia.
I.W związku z treścią udzielonej odpowiedzi na pytanie numer 1 w części V tj.
„Pytanie o treści: Prosimy o potwierdzenie, że powyższy zapis dotyczy opóźnień z winy Wykonawcy.
Odpowiedź: Nie”
oraz mając na względzie lakoniczną treść odpowiedzi Zamawiającego, której treść może rodzić wątpliwości co do rozkładu odpowiedzialności z tytułu kar umownych za niedotrzymanie terminów świadczenia usługi prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca może uchylić się od zapłaty kary umownej za niedotrzymanie terminów świadczenia usługi, o której mowa w §5 ust. 1 Załącznika nr 3 do SIWZ, w razie wykazanie że ów opóźnienie (czyli dany przejaw niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania) jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca (dłużnik) odpowiedzialności nie ponosi.
Należy wskazać, że zastrzeżenie kary umownej nie modyfikuje ogólnych zasad odpowiedzialności kontraktowej ukształtowanych w szczególności na podstawie art. 471 k.c.,
który stanowi, że Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
O ile zatem Wykonawca wykaże, że przyczyny opóźnienia w usunięciu awarii, czy błędu były następstwie okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi będzie mógł się uwolnić od odpowiedzialności.
Przyjęcie odmiennej tezy tj. że Wykonawca odpowiada za każde opóźnienie niezależnie od jego przyczyn, w tym także jeśli przyczyny te leżą po stronie Zamawiającego jest sprzeczne z ogólnymi zasadami odpowiedzialności kontraktowej i nakładałoby na wykonawcę atypowe ryzyka trudne do zaakceptowania, a których antycypowania musiałby znacząco zwiększać ocenę ofertową.
Tytułem przykłady, nie do zaakceptowania jest stwierdzenie, że wykonawca ponosi odpowiedzialność za opóźnienie jeżeli jest ono wynikiem braku zapewnienia niezbędnego współdziałania ze strony Zamawiającego, w tym w szczególności braku udzielenia na żądanie Wykonawcy określonych informacji dotyczących kwestii istotnych dla naprawy, braku udzielenie niezbędnych dostępów do infrastruktury zamawiającego, czy też udzielenia mylnych lub wprowadzających w błąd informacji przez Zamawiającego. Wykazanie powyższych okoliczności w sposób oczywisty winno wyłączać odpowiedzialności Wykonawcy.
Mając zatem na względzie, że lakoniczna odpowiedź Zamawiającego na zadane pytanie, może rodzić wątpliwości co do prawidłowości wyżej prezentowanego rozumowania, niniejszym wnoszę o udzielenie odpowiedzi jak na wstępie.
Nadto, poniżej przedkładam przykładowy wyciąg z orzecznictwa Sądu Najwyższego, na poparcie tezy co do braku podstaw dla obciążenia wykonawcy odpowiedzialnością za niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy, będące następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie odpowiada.
Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 27 września 2013 r.I CSK 748/12
Nie można przyjąć, że dłużnik będzie zobowiązany do zapłaty kary umownej także w sytuacji, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania jest spowodowane okolicznościami, za które odpowiedzialność ponosi wierzyciel. Kara umowna jest bowiem sankcją cywilnoprawną za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez dłużnika.
Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 6 października 2010 r.II CSK 180/10
W razie kary umownej zastrzeżonej na wypadek niewykonania zobowiązania, kara należy się jedynie, gdy dojdzie do zwłoki dłużnika (art. 476 k.c.). Dłużnik może się uwolnić od obowiązku zapłaty kary umownej, jeżeli obali wynikające z art. 471 k.c. domniemanie,
że opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność.
Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 11 stycznia 2008 r.V CSK 362/07
Zakres odpowiedzialności z tytułu kary umownej pokrywa się w pełni z zakresem ogólnej odpowiedzialności dłużnika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania (art. 471 k.c.). Z tego też względu przesłanki obowiązku zapłaty kary umownej określane są przez pryzmat ogólnych przesłanek kontraktowej odpowiedzialności odszkodowawczej. Granice dopuszczalnego kształtowania obowiązku zapłaty kary umownej wyznaczają - poza art. 483 k.c. - także przepisy o charakterze imperatywnym. Ocena skuteczności postanowienia umownego kreującego obowiązek zapłaty kary umownej podlega zatem kontroli w kontekście ograniczeń swobody umów (art. 3531k.c.), obejścia prawa, jak też ewentualnej sprzeczności z zasadami współżycia społecznego (art. 58 § 1 i 2 k.c.).
Odpowiedź:
Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ w następujący sposób:
W załączniku nr 3 (wzór umowy) w § 5 dodaje ust.7 o następującym brzmieniu „7. Wykonawca może uchylić się od zapłaty kary umownej, o której mowa w §5 ust.1, w razie wykazania, że opóźnienie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. Ciężar wykazania powyższych okoliczności obciąża Wykonawcę”.
II. Niniejszym Zamawiający dokonuje zmiany okresu realizacji zamówienia w następujący sposób:
Czas realizacji zamówienia
Cześć 1 zamówienia: 24 miesiące od zawarcia umowy.
Część 2 zamówienia: 12 miesięcy od zawarcia umowy.
Wszystkie powyższe modyfikacje SIWZ stanowią jej integralną część.
Zmiany wynikające z modyfikacji treści SIWZ Wykonawcy winni uwzględnić w swojej ofercie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych – dnia 25.09.2018r. pod numerem 500230431-N-2018;
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl – dnia 25.09.2018r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego – dnia 25.09.2018r.
Anna Kowalczyk tel. 41 349 73 68, kowalczyk.anna@ujk.edu.pl
- SIWZ wraz z załącznikami (plik pdf)
Usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (DP.2301.49.2018) - SIWZ wraz z załącznikami (plik word)
Usługa wsparcia technicznego i opieki powdrożeniowej Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie uczelnią w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (DP.2301.49.2018) - 18.09.2018 Ogłoszenie nr 500224542-N-2018 o zmianie ogłoszenia o zamówieniu
- 21.09.2018r ogłoszenie nr 500228304-N-2018 o zmianie ogłoszenia o zamówieniu
- 24.09.2018r ogłoszenie nr 500229495-N-2018 o zmianie ogłoszenia o zamówieniu
- 25.09.2018r ogłoszenie nr 500230431-N-2018 o zmianie ogłoszenia o zamówieniu