Dostawa urządzeń audiowizualnych
Dostawa urządzeń audiowizualnych
- Znak sprawy: ADP.2301.76.2022
- Termin składania ofert: 2022-09-19 10:00
- Opublikowano: 2022-08-17 09:50:15 przez Magdalena Szymkiewicz
Polska-Kielce: Sprzęt telewizyjny i audiowizualny
2022/S 157-449612
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Krajowy numer identyfikacyjny: 6570234850
Adres pocztowy: ul. Żeromskiego 5
Miejscowość: Kielce
Kod NUTS: PL721 Kielecki
Kod pocztowy: 25-369
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Magdalena Szymkiewicz
E-mail: magdalena.szymkiewicz@ujk.edu.pl
Tel.: +48 413497296
Faks: +48 413445615
Adresy internetowe:
Główny adres: www.ujk.edu.pl
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa urządzeń audiowizualnych
Przedmiotem zamówienia dostawa urządzeń audiowizualnych, montaż i uruchomienie systemu audio-video w salach łączonych nr 0.3a,b i 0.5a,b budynek C Wydziału Prawa i Nauk Społecznych UJK w Kielcach z uwzględnieniem istniejącego okablowania (przewody AV, LAN) poprowadzonego w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SWZ.
UJK w Kielcach, Wydział Prawa i Nauk Społecznych, ul. Uniwersytecka 15, 25-406 Kielce
Przedmiotem zamówienia dostawa urządzeń audiowizualnych, montaż i uruchomienie systemu audio-video w salach łączonych nr 0.3a,b i 0.5a,b budynek C Wydziału Prawa i Nauk Społecznych UJK w Kielcach z uwzględnieniem istniejącego okablowania (przewody AV, LAN) poprowadzonego w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SWZ.
Wykonawca zobowiązany będzie do:
1) transportu przedmiotu zamówienia do budynków Zamawiającego w Kielcach;
2) wniesienia przedmiotu zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego;
3) montażu, konfiguracji, uruchomienia i sprawdzenia dostarczanego przedmiotu zamówienia;
4) przeprowadzenia szkolenia z dostarczonego i zamontowanego przedmiotu zamówienia dla 4 osób, trwającego minimum 8 godzin.
5) sporządzenia dokumentacji powykonawczej po wykonanej instalacji audio-video;
6) świadczenia serwisu gwarancyjnego w okresie gwarancji, na zasadach określonych w umowie
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamówienie może zostać udzielone wykonawcy który:
a) nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. i art.109 ust. 1 pkt. 4 do 10 PZP oraz art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835)
b) spełnia warunki udziału w postępowaniu
c) złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 ustawy PZP.
Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), o którym mowa w Rozdziale IX pkt 2 SWZ;
2) Oświadczenia wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP – według wzoru załącznik nr 7 do SWZ
3) zobowiązanie innego podmiotu (załącznik nr 8 do SWZ) oraz oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), o których mowa w Rozdziale IX pkt 8 b) SWZ oraz oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy PZP – zał. nr 9 do SWZ. (jeżeli dotyczy);
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy)
5) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy). Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia oświadczenia o podziale obowiązków pomiędzy konsorcjantami w postaci oryginału dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawców, określone w pełnomocnictwie lub zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub w innym dokumencie;
6) szczegółowy opis oferowanego sprzętu/urządzeń.7) dowód wniesienia wadium (jeżeli jest wniesione w innej formie niż pieniężna)Zgodnie z art. 126 ust. 1 PZP Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:a)art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP b)art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem; 2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – zał. nr 5 do SWZ; 3)odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; 4)oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego 5)wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat,, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wyk. należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego zost. wyk - zał. 10 do SWZ
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt 9 ppkt.1 – składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w ww. punkcie. Dokument, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem,
2) zaświadczenia lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 9 ppkt 3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
11. Dokument, o którym mowa w ppkt 2) powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
12. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 10, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 PZP, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Wymagania dotyczące terminu wystawienia dokumentów lub oświadczeń są analogiczne jak w pkt.11.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum dwie dostawy z montażem, sprzętu audiowizualnego tożsamego z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż: 150 000,00 zł brutto każda.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagana ilość dostaw nie sumuje się, co oznacza że wymaganą liczbę dostaw musi wykonać jeden podmiot.
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, są możliwe gdy zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w art. 455 PZP.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty - szczegółowo określono w rozdziale XXI SWZ.
Sekcja IV: Procedura
UJK w Kielcach, ul. Żeromskiego 5; 25-369 Kielce DZP. Otwarcie ofert nastąpi poprzez użycie aplikacji do deszyfrowania ofert dostępnej na miniPoratlu. W przypadku awarii tego systemu, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii.
Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o nazwach i adresach wykonawców oraz cenach zawartych w ofertach
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oryginał pełnomocnictwa winien być załączony do oferty w postaci elektronicznej. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej złożone zostanie w przypadku kiedy oferta tych wykonawców zostanie oceniona najwyżej).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot trzeci, na potencjał którego Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust.1 pkt. 4 do 10 PZP, art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 oraz art. 7 ust. Ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
Zamawiający przewiduje zastosowanie tzw. procedury odwróconej, o której mowa w art. 139 ust. 1 PZP . Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /UJK/SkrytkaESP. Wszelkie informacje dostępne są w SWZ na podanej przez Zamawiającego stronie internetowej
INFORMACJA O PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH
1. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą nw. przedmiotowe środki dowodowe:
a) szczegółowy opis oferowanego sprzętu/urządzenia, z podaniem marki, modelu, ze szczególnym uwzględnieniem parametrów technicznych. Wykonawca może wykorzystać załącznik nr 1 do oferty.
Wymagana forma: w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub w innym dokumencie.
2. Zamawiający nie wymaga złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych.
3. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane urządzenia spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
4. Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych.
WIZJA LOKALNA: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej i zapoznał się z miejscem prowadzenia prac, w celu oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego oraz uzyskał wszelkie istotne dane, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Szczegóły określono w Rozdziale VII SWZ.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM: Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 6 300,00 zł (słownie: sześć tysięcy trzysta 00/100 złotych); Szczegóły Rozdział XIV SWZ.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
1. Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
3. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.
4. Odwołanie wnosi się w terminie:
1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1).
5. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia
6. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy p.z.p., stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
7. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
8. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień publicznych, zwanego dalej "sądem zamówień publicznych".
9. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy p.z.p., przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. - Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.
10. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Szczegóły postępowania w serwisie zewnętrznym: zobacz
Ogłoszenie o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone:
- w Dzienniku Urzędowym UE dnia 17.08.2022 pod numerem 2022/S 157-449612
- na miniPortalu https:miniportal.uzp.gov.pl dnia 17.08.2022
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl dnia 17.08.2022
Kielce, dnia 05.09.2022r. W załączeniu treść pytań i odpowiedzi do SWZ.
Kielce, dnia 07.09.2022 r. W załączeniu odpowiedź na wniosek wykonawcy.
Kielce, dnia 19.09.2022 r. W załączeniu informacja o kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
Kielce, dnia 19.09.2022 r. W załączeniu informacja z otwarcia ofert.
Kielce, dnia 11.10.2022 r. W załączeniu informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej.
Magdalena Szymkiewicz
E-mail: magdalena.szymkiewicz@ujk.edu.pl
Tel.: +48 413497296
- 2022-OJS157-449612-pl.pdf
ogłoszenie nr 2022/S 157-449612 z dnia 17.08.2022 r. - SWZ_ADP.2301.76.2022.pdf
SWZ - zał. nr 1 do SWZ_OPZ.pdf
Załącznik nr 1 - Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) - Instalacje niskoprądowe T01.pdf
Załącznik nr 1 a) Instalacje niskoprądowe Sale 0.3a,b, 0.5a,b – zakładka T01 (rysunek graficzny plik .pdf) - Instalacje niskoprądowe.dwg
Załącznik nr 1 a) Instalacje niskoprądowe Sale 0.3a,b, 0.5a,b – zakładka T01 (rysunek graficzny plik .dwg - Instalacja AV sal wykładowych - schemat.pdf
Załącznik nr 1b) Instalacja AV sal wykładowych – schemat (rysunek graficzny plik.pdf) - zal._nr_2_form._ofertowy.docx
Załącznik nr 2 - Wzór oferty wraz z zał. nr 1 do oferty - zał. nr 3 umowa.pdf
Załącznik nr 3 - Wzór umowy - zal._nr_4_JEDZ.docx
Załącznik nr 4 - JEDZ - zal._nr_5.docx
Załącznik nr 5 - Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej - zal._nr_6.docx
Załącznik nr 6 – Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w JEDZ - zal._nr_7.docx
Załącznik nr 7 - Oświadczenia wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dotyczące przesłanek wykluczenia - zal._nr_8.docx
Załącznik nr 8 Zobowiązanie podmiotu trzeciego - zal._nr_9.docx
Załącznik nr 9 - Oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące przesłanek wykluczenia - zal._nr_10.docx
Załącznik nr 10 – Wykaz zrealizowanych dostaw - szczegóły miniPortal.pdf
- Pyt. i odpowiedzi nr 1.pdf
pytania i odpowiedzi z dn. 05.09.2022 r. - odpowiedż na wniosek.pdf
odpowiedź na wniosek wykonawcy z dnia 07.09.2022 r. - inf.o kwocie ADP.2301.76.2022.pdf
informacja o kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. - inf. z otwarcia ADP.2301.76.2022.pdf
informacja z otwarcia ofert z dnia 19.09.2022 - inf. o wyborze oferty najkorzystniejszej_strona.pdf
informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej z dnia 11.10.2022 r. - 2022-OJS220-633872-pl.pdf
ogłoszenie o wyniku postępowania 2022/S 220-633872 z dnia 15.11.2022