Zakończone przetargi

Obsługa techniczna urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych i pracujących w obiektach UJK, DP/2310/80/16.

Obsługa techniczna urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych i pracujących w obiektach UJK, DP/2310/80/16.

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2017.01.17 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2017.01.17 11:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5 (Kancelaria Ogólna)
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
  • Miejsce realizacji: Kielce, obiekty UJK
  • Termin realizacji: Umowa zostanie zawarta na 29 miesięcy (od 01.02.2017r. do 30.06.2019r.).
  • Wymagania: 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art.67 ust.1 pkt.6 ustawy PZP, o wartości nie przekraczającej 20% wartości zamówienia. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Wysokość wynagrodzenia zamówień podobnych zostanie ustalona na identycznych zasadach, jak w odniesieniu do wynagrodzenia dotyczącego zamówienia podstawowego. 4. Zamawiający na podstawie art.36b. ust.1 żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 5. Wymagania dotyczące gwarancji i serwisu odnośnie usługi związanej z naprawą: 1) Zamawiający na wykonane usługi wymaga minimum 12 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru, przez przedstawicieli zamawiającego i wykonawcy. 2) Gwarancja stanowi rozszerzenie odpowiedzialności Wykonawcy przedmiotu zamówienia z tytułu rękojmi. Termin gwarancji biegnie wraz z terminem rękojmi. 3) W okresie gwarancji, Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania wad przedmiotu zamówienia. 4) O wystąpieniu wady Zamawiający powiadomi Wykonawcę (Gwaranta) w formie pisemnej podając rodzaj stwierdzonej wady. 5) W przypadku stwierdzenia, że wykonany przedmiot zamówienia ma wady, Zamawiający może żądać usunięcia wady (usterki), wyznaczając Wykonawcy w tym celu odpowiedni, technicznie uzasadniony termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie terminu może usunąć wady na koszt i ryzyko Wykonawcy wybierając w tym celu dowolny podmiot. Koszty poniesione przez Zamawiającego z tego tytuły powiększone o kary umowne wynikające z przedmiotowej umowy, mogą być potrącane przez Zamawiającego z wierzytelności Wykonawcy lub Wykonawca zostanie obciążony na podstawie faktury VAT wystawionej przez Zamawiającego. 6) Fakt usunięcia wad zostanie potwierdzony na podstawie obustronnie podpisanego protokołu. 7) W przypadku wystąpienia wad materiałów, które będą się powtarzały maksymalnie 3 razy, bądź, których nie da się usunąć, nastąpi ich wymiana na koszt Wykonawcy (Gwaranta). 8) W przypadku reklamacji wady Wykonawca (Gwarant), na swój koszt przedstawi dowód uwalniający Wykonawcę od odpowiedzialności za wystąpienie wady.
  • Warunki udziału w postepowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że ma ważny Certyfikat F-gazowy dla przedsiębiorców wydawany przez UDT; b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia powinna być nie mniejsza niż 400.000,00 zł (słownie złotych: czterysta tysięcy 00/100); c) zdolności technicznej lub zawodowej; Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: ─ w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum dwie usługi polegające na konserwacji i obsłudze urządzeń wentylacyjnych, chłodniczych, klimatyzacyjnych i grzewczych, których wartość brutto wynosi co najmniej 400.000,00 zł każda oraz, że usługi zostały wykonane należycie. Jeżeli umowa jest w trakcie wykonywania to wartość wykonanych usług musi wynosić minimum 400.000, 00 zł brutto; ─ posiada udokumentowane (zapis w karcie urządzenia w Centralnym Rejestrze Operatorów Urządzeń Chłodniczych) wykonanie minimum 10 prób szczelności zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ROZWOJU z dnia 11 stycznia 2016r. w sprawie sprawdzania pod względem wycieków urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła oraz systemów ochrony przeciwpożarowej zawierających substancje kontrolowane na obiektach publicznych wykonanych przed ogłoszeniem postępowania; ─ dysponuje osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia tj.: a) minimum 2 osobami posiadającymi od co najmniej 6 miesięcy uprawnienia energetyczne grupa I Eksploatacja i Dozór do 1kV; b) minimum 2 osobami posiadającymi od co najmniej 6 miesięcy uprawnienia energetyczne grupa II Eksploatacja i Dozór; c) minimum 2 osobami posiadającymi od co najmniej 6 miesięcy uprawnienia energetyczne grupa III Eksploatacja i Dozór; d) minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia od minimum 6 miesięcy, Certyfikat F-gazowy grupa I; ─ dysponuje minimum jednym atestowanym przyrządem do pomiaru wydajności typu anemometr lub balometr, w zakresie do 3500 cm3/h. 2. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. wykonywaniu czynności związanych z obsługą i konserwacją urządzeń. 3. Zamawiający przed podpisaniem umowy i w trakcie jej realizacji ma prawo do kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagania wskazanego w rozdziale V pkt. 2 SIWZ, w szczególności poprzez zlecenie kontroli PIP oraz zgodnie z zapisami wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy w zakresie podstaw określonych w art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy PZP. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 1. Do oferty wykonawca musi dołączyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu; 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP – wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 ppkt.1) niniejszego Rozdziału. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby –warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia, o których mowa w pkt. 1 i 2 dotyczące tych podmiotów. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy; 2) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Z treści wykazu i dowodów potwierdzających wykonanie usług musi wynikać spełnianie warunku, o którym mowa w Rozdziale V. pkt. 1. ppkt 2) litera c) tiret pierwszy; 3) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Z treści wykazu musi wynikać spełnianie warunku, o którym mowa Rozdziale V. pkt. 1 ppkt 2) litera c) tiret trzeci; 4) dokument potwierdzający, że wykonawca posiada udokumentowane (zapis w karcie urządzenia w Centralnym Rejestrze Operatorów Urządzeń Chłodniczych) wykonanie minimum 10 prób szczelności zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ROZWOJU z dnia 11 stycznia 2016r. w sprawie sprawdzania pod względem wycieków urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła oraz systemów ochrony przeciwpożarowej zawierających substancje kontrolowane na obiektach publicznych wykonanych przed ogłoszeniem postępowania; 5) oświadczenie wykonawcy, ze dysponuje atestowanym przyrządem do pomiaru wydajności typu anemometr lub balometr, w zakresie do 3500m3/h; 6) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w Rozdziale V. pkt. 1 ppkt 2) litera b) tiret pierwszy. 7. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę, każdy z wykonawców musi złożyć dokument wymieniony w punkcie 6 ppkt.1). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. 9. Spółka cywilna, jest kwalifikowana, jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w punkcie 7. 10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub w jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie realnie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga, aby podmiot, na którego kwalifikacjach zawodowych, wykształceniu lub doświadczeniu polega wykonawca, brał udział w realizacji zamówienia (art. 22a ust. 4 ustawy PZP). 11. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 6 ppkt. 1). 12. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 6 ppkt. 1) składa odpowiedni dokument określony w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016 poz. 1126). 13. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (Dz. U. z 2016r., poz. 1126) dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP oraz dotyczące podwykonawców muszą być złożone w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzednim, składać należy w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność w oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo, podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 14. Niedostarczenie któregokolwiek z wymaganych w niniejszej SIWZ oświadczeń lub dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy lub odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 26 ust. 1, 2, 3 i 3a ustawy PZP.
  • Wadium: 15000 PLN
  • Kryteria wyboru: Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 1) cena brutto – stanowiące wagę 60% (maksymalnie 60 punktów); 2) cena brutto za roboczogodzinę – stanowiące wagę maksymalnie 10% (maksymalnie 10 punktów); 3) dodatkowe czynności obsługi technicznej urządzeń, wykonywane przez pracowników wykonawcy na rzecz zamawiającego – stanowiące wagę 10% (maksymalnie 10 punktów); 4) obecność pracowników wykonawcy w obiektach zamawiającego – stanowiące wagę 20 % (maksymalnie 20 punktów).
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiającego (www.ujk.edu.pl), jako załącznik do niniejszego ogłoszenia, można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym (wówczas koszt przesyłki ponosi wykonawca).
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonywaniu obsługi technicznej urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych i pracujących w obiektach Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
2. Obsługa techniczna będzie polegać na bieżącej konserwacji, obsłudze, regulacji, usuwaniu awarii urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych a także wykonywaniu przeglądów okresowych urządzeń wraz z wymianą materiałów eksploatacyjnych minimum 2 razy w roku kalendarzowym.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i rozmieszczenie urządzeń w poszczególnych obiektach Uczelni zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.
4. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
50.00.00.00-5 Usługi naprawcze i konserwacyjne
50.73.00.00-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
50.72.10.00-5 Obsługa instalacji grzewczych

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. opublikowane w BZP w dniu 30.12.2016r., pod numerem 377401 - 2016
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie internetowej Zamawiającego (www.ujk.kielce.pl) w dniu 30.12.2016r.

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w szczególności w poniższych przypadkach i w okolicznościach określonych art.144 ust.1 ustawy PZP.
2. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:
1) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji,
2) ewentualnych podwykonawców z zastrzeżeniem posiadania przez nowych podwykonawców co najmniej takich samych kwalifikacji co podwykonawca wskazany w ofercie,
3) terminu wykonania usługi w trakcie realizacji umowy (w przypadku zaistnienia okoliczności na które strony nie miały wpływu, których nie można było przewidzieć, a które w sposób zasadniczy utrudniają terminową realizację przedmiotu umowy). Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie na uzasadniony/zaakceptowany przez zamawiającego wniosek wykonawcy zawierający uzasadnienie zmiany terminu,
4) obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
5) ustawowej zmiany stawki podatku VAT w okresie obowiązywania umowy z zastrzeżeniem, że ceny netto poszczególnych usług nie ulegną zmianie,
6) cen w przypadku kiedy zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego tzn. na cenę niższą niż wskazana w ofercie (zmiana cen może nastąpić na pisemny wniosek oraz za zgodą stron),
7) dotyczącą rezygnacji z obsługi technicznej urządzenia ujętego w opisie przedmiotu zamówienia.
3. W przypadku wystąpienia sytuacji skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa wyżej, wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania, o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.

UWAGA!!!!! 04.01.201r.
Zamawiający przekazuje treść pytania i odpowiedzi do niniejszego zapytania ofertowego:
Pytanie: W rozdziale V. Warunki Udziału Zamówienia ustęp 1 pkt 2 litera c) Zamawiający określił że Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że:
─ posiada udokumentowane (zapis w karcie urządzenia w Centralnym Rejestrze Operatorów Urządzeń Chłodniczych) wykonanie minimum 10 prób szczelności zgodnie z ROZPORZADZENIEM MINISTRA ROZWOJU z dnia 11 stycznia 2016r. w sprawie sprawdzania pod względem wycieków urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła oraz systemów ochrony przeciwpożarowej zawierających substancje kontrolowane na obiektach publicznych wykonanych przed ogłoszeniem postepowania;
Czy Zamawiający dopuści spełnienie powyższego warunku również w odniesieniu do urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła zawierających fluorowane gazy cieplarniane, które są zainstalowane u Zamawiającego w znacznie przewarzającej ilości w stosunku do urządzeń zawierających substancje kontrolowane?
Uzasadnienie: Wymagania w zakresie rodzajów czynności w tym prób szczelności oraz ich wpisów do Centralnego Rejestru Operatorów Urządzeń Chłodniczych dotyczą jedynie urządzeń zawierających substancje kontrolowane lub fluorowane gazy cieplarniane w ilości co najmniej 3 kg zgodnie z art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. poz. 881 z 25 czerwca 2015r.) oraz wydanymi do ustawy rozporządzeniami zgodnie z (WE) nr 1005/2009 oraz (WE) nr 842/2006.
W wykazie urządzeń przewidzianych do obsługi, konserwacji i przeglądów (Załączniki 1a do 1h do SIWZ) znajduje się jedno urządzenie chłodnicze, które zawiera substancję kontrolowaną w ilości co najmniej 3 kg. Urządzenie to jest wykazane w zał. 1f w budynku A Wydziału Mat-Przyr. Poz. 19. – Wytwornica wody lodowej DAIKIN – 1 kpl. Pozostała część z kilkudziesięciu urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła wykazane w załącznikach zawierają fluorowane gazy cieplarniane w ilości co najmniej 3 kg i zgodnie z przytoczoną ustawą, osoby o odpowiednich kwalifikacjach mają obowiązek dokonywać określonych czynności serwisowych, konserwacyjnych, kontroli szczelności, czynności związanych z odzyskiem czynników łącznie z dokonywaniem wpisów do Centralnego Rejestru Operatorów Urządzeń Chłodniczych.
Wykazanie się doświadczeniem w postaci wykonywania prób szczelności urządzeń zawierających fluorowane gazy cieplarniane, które są zainstalowane u Zamawiającego w znaczącej większości względem ilości urządzeń zawierających substancje kontrolowane jest jak najbardziej właściwe.
W związku z powyższym proszę o dopuszczenie jako spełnienia warunku udziału Oferenta, który posiada udokumentowane w Centralnym Rejestrze Operatorów wykonanie min. 10 prób szczelności urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła zawierających fluorowane gazy cieplarniane.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuści spełnienie warunku również w odniesieniu do urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła zawierających fluorowane gazy cieplarniane.

UWAGA!!!!! 04.01.2017r.
Zmianie ulega termin termin składania i otwarcia ofert z dnia 09.01.2017r. na 17.01.2017r. Godziny składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało:
1. opublikowane w BZP w dniu 04.01.2017r., pod numerem 2779 - 2017
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie internetowej Zamawiającego (www.ujk.kielce.pl) w dniu 04.01.2017r.

UWAGA!!!!! 09.01.2017r.
Zamawiający przekazuje treść pytań i odpowiedzi do niniejszego zapytania ofertowego:
Pytanie 1: W rozdziale V. Warunki Udziału Zamówienia ustęp 1 pkt 2 litera c) Zamawiający określił że Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że:
─ dysponuje osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia tj.:
a) minimum 2 osobami posiadającymi od co najmniej 6 miesięcy uprawnienia energetyczne grupa I Eksploatacja i Dozór do 1kV;
b) minimum 2 osobami posiadającymi od co najmniej 6 miesięcy uprawnienia energetyczne grupa II Eksploatacja i Dozór;
c) minimum 2 osobami posiadającymi od co najmniej 6 miesięcy uprawnienia energetyczne grupa III Eksploatacja i Dozór;
Czy Zamawiający dopuści spełnienie powyższego warunku w przypadku dysponowania minimum dwóch osób niezbędnych do realizacji zamówienia, jeżeli ta jedna z tych osób posiada aktualne uprawnienia z Grupy I, II, III na stanowisku Eksploatacji przez co najmniej 6 miesięcy ale na stanowisku Dozoru ma ważne od 18.07.2016 roku przez 5 lat czyli niepełne 6 miesięcy, natomiast poprzednie uprawnienia na stanowisku Dozoru były ważne od 09.08.2010r. do 08.08.2015r. czyli przez okres 5 lat?
Odpowiedź: Zamawiający dopuści spełnienie w/w warunku w odniesieniu do posiadania aktualnych uprawnień na stanowisku Dozoru.
Pytanie 2: W rozdziale V. Warunki Udziału Zamówienia ustęp 1 pkt 2 litera c) Zamawiający określił że Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że:
─ w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum dwie usługi polegające na konserwacji i obsłudze urządzeń wentylacyjnych, chłodniczych, klimatyzacyjnych i grzewczych, których wartość brutto wynosi co najmniej 400.000,00 zł każda oraz, że usługi zostały wykonane należycie. Jeżeli umowa jest w trakcie wykonywania to wartość wykonanych usług musi wynosić minimum 400.000, 00 zł brutto;
Czy Zamawiający dopuści spełnienie powyższego warunku w przypadku kiedy Wykonawca wykonał dwie usługi o podobnym charakterze w sposób należyty o wartości powyżej 400 tys. zł lecz jedna z nich była zrealizowana w okresie wcześniejszym niż z ostatnich 3 lat, tj.: od 29.10.2010r. do 29.10.2013r.
Wykazanie się doświadczeniem Wykonawcy w okresie dłuższym niż 3 lata przed terminem składania ofert jest dopuszczalne za zgodą Zamawiającego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016 poz. 1126) § 2. Ust. 5. Pkt 2) o treści:
„5. W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający może dopuścić, aby wykaz:
1) o którym mowa w ust. 4 pkt. 1, dotyczył robót budowlanych wykonywanych w okresie dłuższym niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
2) o którym mowa w ust. 4 pkt. 2, dotyczył dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – również wykonywanych, w okresie dłuższym niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu”
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę w/w warunku.
Zamawiający zmienia treść SIWZ w następujący sposób:
1. ROZDZIAŁ IV (strona nr 4 SIWZ) przyjmuje brzmienie: „Umowa będzie obowiązywać od dnia podpisania do 30.06.2019r.”
2. Pierwsze zdanie Załącznika nr 1 do SIWZ – opis przedmiotu zamówienia przyjmuje brzmienie: „Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi technicznej urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych i pracujących w obiektach Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach w okresie od dnia podpisania umowy do 30.06.2019r.”
3. W Załączniku nr 1 do SIWZ – opis przedmiotu zamówienia:
a. w punkcie 5 po „1j)” dopisuje „1k)”,
b. w punkcie 7.5 (Kontrola działania urządzeń automatycznej regulacji i sterowania), dopisuje tiret 4 o następującej treści „kalibracja czujników systemu bezpieczeństwa gazowego;”
4. § 1. ust. 5 Załącznika nr 3 do SIWZ – wzór umowy, przyjmuje brzmienie: „Umowa zostaje zawarta na czas określony i obowiązywać będzie od dnia podpisania do 30.06.2019r.”
5. W § 7. ust. 4 dopisuje się zdanie „… Za niepełny miesiąc wynagrodzenie wypłacane będzie proporcjonalnie.”
Zamawiający, przekazuje aktualną wersję ZAŁĄCZNIKA NR 1 d) Zest. urzadz. Rektorat, Kielce oraz dołącza do SIWZ, ZAŁĄCZNIK NR 1 k) Zest. urz. CPD
Zamawiający informuje, że zmianie ulega termin realizacji niniejszego zamówienia z pierwotnego zapisu „Umowa zostanie zawarta na 29 miesięcy (od 01.02.2017r. do 30.06.2019r.)” na „Umowa będzie obowiązywać od dnia podpisania do 30.06.2019r.”

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało:
1. Opublikowane w BZP w dniu 09.01.2017r., pod numerem 4445-2017
2. Zamieszczone w siedzibie i na stronie internetowej zamawiającego (www.ujk.edu.pl) w dniu 09.01.2017r.

Osobą uprawnioną przez zamawiającego do porozumiewania się z wykonawcami jest: Dariusz Lenard tel. (41) 3497276.