Zakończone przetargi

Zakup licencji na dostęp do Systemu Informacji Prawnej wraz z aktualizacją przez 24 miesiące DP.2301.29.2017

Zakup licencji na dostęp do Systemu Informacji Prawnej wraz z aktualizacją przez 24 miesiące DP.2301.29.2017

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2017.06.19 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2017.06.19 10:15
  • Termin związania ofertą: 1. Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. 3. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
  • Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Kancelaria Ogólna Ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce 2. Ofertę należy złożyć do dnia 12.06.2017r. do godziny 10:00. 3. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 12.06.2017r. o godzinie 10:15 w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce Pokój nr 3 (Dział Zamówień Publicznych) 4. Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy oraz osoby zainteresowane mogą uczestniczyć w otwarciu ofert. 5. Podczas otwarcia ofert zamawiający odczyta informacje, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy PZP. 6. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej : www.ujk.edu.pl informacje dotyczące: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Termin realizacji zamówienia: dla każdej z części : maksymalnie 7 dni licząc od dnia zawarcia umowy.
  • Wymagania: ROZDZIAŁ II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą PZP”. 2. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, zwaną dalej „SIWZ” zastosowanie mają przepisy ustawy PZP. 3. Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 209.000 euro. ROZDZIAŁ III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Zakup licencji na dostęp do Systemu Informacji Prawnej wraz z aktualizacją przez 24 miesiące, dla pracowników i studentów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w ilości nielimitowanej, tryb dostępu: online IP z sieci wewnętrznej (login i hasło) oraz dostępy zewnętrzne w ilości 10 sztuk. Wymagane będzie ok. 2 godzinne szkolenie dla minimum 10 osób w zakresie obsługi programu. Baza Aktów Prawnych ogłoszonych w Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim z kompletem tekstów pierwotnych – od minimum1950 roku w najwyższej wersji i wzorami pism i umów System powinien zawierać minimum poniższe moduły (zbiory praw): • Prawo cywilne • Postępowanie cywilne • Prawo rodzinne • Prawo spółek handlowych • Prawo rynku kapitałowego • Prawo nieruchomości • Unia Europejska • Prawo pracy • Prawo administracyjne • Prawo podatkowe • Zamówienia publiczne • Prawo karne • Postępowanie karne • Prawo gospodarcze • Prawo upadłościowe • Prawo medyczne • Prawo samorządowe • Prawo własności intelektualnej a także • Moduły komentarzowe do przepisów tym w szczególności komentarze do kodeksów oraz ustaw dotyczących dziedzin podanych w powyższych punktach w najwyższej wersji modułowej lub systemowej • Orzecznictwo sądów, w tym SN, TK, NSA, Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sądów Powszechnych • Aktualności z zakresu prawa • Monografie • Kalkulatory, wskaźniki i informatory Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis parametrów technicznych i dodatkowych wymagań zamawiającego zawiera załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wymagania Zamawiającego dot. przedmiotu zamówienia:  wszystkie dokumenty załączone do do¬starczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone w języku polskim w formie drukowanej. Gwarancja zaoferowana przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najko-rzystniejsza, staje się automatycz¬nie posta¬no¬wie¬niem umowy i nie może ulec zmianie oraz będzie liczona od daty podpisania protokołu odbioru. 1. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Wspólny Słownik Zamówień Główny 48000000-8 – pakiety oprogramowania CPV: 48900000-7 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 6. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7). 7. Zamawiający na podstawie art.36b. ust.1 żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 8. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 9. Jeżeli dla danych pozycji zamawiający wskazał klasę, markę czy znak towarowy sprzętu, to dopuszcza się zaoferowanie sprzętu równoważnego pod warunkiem zachowania norm, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się sprzęt wskazany przez zamawiającego. W tym wypadku na wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia zachowania cech określonych w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ tj. należy sporządzić i załączyć specyfikację techniczną oferowanego sprzętu jako załącznik do formularza ofertowego. W przeprowadzonym dowodzie należy odnieść się do norm, parametrów oraz standardów i dokonać porównania, z którego musi wynikać, iż sprzęt oferowany jako równoważny jest identyczny lub lepszy od sprzętu wskazanego przez zamawiającego. 10. Wszystkie dokumenty załączone do dostarczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone w języku polskim w formie drukowanej (instrukcja obsługi dla zakupywanego sprzętu może być dostarczona w formie elektronicznej na płycie CD lub DVD – w języku polskim).
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiający nie precyzuje tego warunku; b) zdolności technicznej lub zawodowej; - zamawiający nie precyzuje tego warunku; 2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w zakresie podstaw określonych w art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy PZP. ROZDZIAŁ VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 1. Do oferty wykonawca musi dołączyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP- wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ). Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu; 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP- wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 ppkt.1) niniejszego Rozdziału. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania- w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby- warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia o których mowa w pkt. 1 i 2 dotyczące tych podmiotów. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) Specyfikację techniczną oferowanego oprogramowania, - szczegółowy opis zaproponowanego oprogramowania zawierający nazwę / model/ typ 2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy; 7. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę, każdy z wykonawców musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt.1). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. 9. Spółka cywilna, jest kwalifikowana, jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w punkcie 7. 10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub w jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie realnie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 11. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 6 ppkt. 1). 12. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6 ppkt. 1) składa odpowiedni dokument określony w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016 poz. 1126). 13. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (Dz. U. z 2016r., poz. 1126) dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art.22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców muszą być złożone w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzednim, składać należy w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo, podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 14. Niedostarczenie któregokolwiek z wymaganych w specyfikacji oświadczeń lub dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy lub odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 26 ust. 1, 2, 3 i 3a ustawy - Prawo zamówień publicznych.
  • Wadium: 1000 PLN
  • Kryteria wyboru: OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie sumy kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ. 2. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 1) cena brutto - stanowiące wagę 60 pkt 2) Dostęp do bazy Aktów Prawnych ogłoszonych w Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim od 1918 roku stanowiące wagę 5 pkt 3) Dostęp do czasopism – max 5 pkt. 4) Dostęp do pakietów specjalistycznych (niezależnie od nazwy: np. wyjaśnienia praktyczne, nawigatory, systemy prawa)- po 1 pkt za pakiet – max 30 pkt W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni Wykonawcy uzyskali z tytułu kryte-rium cena, Zama¬wiający do¬kona porównania ofert według następujących zasad: ad.1 Kryterium „cena brutto za przedmiot zamówienia” max 60 pkt maksymalną ilość punktów (60) Zama¬wiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, pozostałe będą oceniane w proporcji do niej, tj.: Liczba punktów= (Cena brutto najniższa / Cena brutto badana) x 60- liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty; punkty przyznane każdej ofercie będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. ad.2 Dostęp do bazy Aktów Prawnych max 5 pkt Zamawiający przyzna ofercie która zawiera dostęp do Bazy Aktów Prawnych ogłoszonych w Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim od 1918 roku. Jeżeli oferta będzie zawierała opcje dostępu otrzyma 5 pkt. Jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wskaże że zapewnia dostęp do ww. bazy oferta otrzyma 0 pkt . UWAGA: Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił w cenie dostęp do baza aktów prawnych ogłoszonych w Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim z kompletem tekstów pierwotnych – od minimum1950 roku w najwyższej wersji i wzorami pism i umów Ad 3 Dostęp do czasopism max 5 pkt Za każde wskazane w formularzu ofertowym czasopismo Wykonawca przyzna ofercie 1 pkt. Zamawiający przyzna 5 pkt ofercie która zawiera dostęp do 5 i więcej czasopism. Jeżeli Wykonawca w ofercie nie wskaże żadnego czasopisma, oferta otrzyma 0 pkt w tym kryterium. Uwaga: Nazwę i ilość czasopism należy wpisać w formularzu ofertowym. Ad 4 Dostęp do pakietów specjalistycznych (niezależnie od nazwy: np. wyjaśnienia praktyczne, nawigatory, systemy prawa)- po 1 pkt za pakiet – max 30 pkt Za każdy wskazany w formularzu ofertowym dostęp do pakietu specjalistycznego Wykonawca przyzna ofercie 1 pkt. Zamawiający przyzna 30 pkt ofercie która zawiera dostęp do 30 i więcej pakietów specjalistycznych. Jeżeli Wykonawca w ofercie nie wskaże żadnego pakietu, oferta otrzyma 0 pkt w tym kryterium. Uwaga: Nazwę i ilość pakietów specjalistycznych należy wpisać w formularzu ofertowym. Za najkorzystniejszą Zama¬wiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie za wszystkie trzy kryteria przyjęte w niniejszym postępowaniu. 3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie PZP oraz w SIWZ i zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru. 4. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 ustawy PZP. 5. Zamawiający udostępnia informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt.1 i 5-7 ustawy PZP, na stronie internetowej.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce Pokój nr 3 (Dział Zamówień Publicznych) opłata za SIWZ dotyczy sytuacji w której Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z prośba o udostepnienie SIWz w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 10 PLN

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 01.06.2017r.,
pod numerem zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: 523434-N-2017 z dnia 2017-06-01
w dniu 01.06.2017r.




ROZDZIAŁ I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach
25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5
tel. (0-41) 349 72 77
Regon: 000001407
NIP: 657-02-34-850
Strona internetowa Zamawiającego: www.ujk.edu.pl

UWAGA z dnia 13.06.2017

W nawiązaniu do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Zakup licencji na dostęp do Systemu Informacji Prawnej wraz z aktualizacją przez 24 miesiące” - oznaczenie sprawy: DP.2301.29.2017 - wykonawca zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienie treści SIWZ.

W nawiązaniu do odpowiedzi, które ukazały się w dniu dzisiejszym na stronie internetowej Zamawiającego, wykonawca pragnie doprecyzować, że w odpowiedzi na pytanie nr 10, dotyczące postanowienia § 5 umowy, winno być: „Treść § 5 umowy skreśla się” (jest: „Treść § 6 umowy skreśla się”).

Jednocześnie uprzejmie proszę o informację czy Kancelaria Ogólna Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, która jest miejscem składania ofert w niniejszym postępowaniu, będzie czynna 16 czerwca br.?
ODPOWIEDŹ w odpowiedzi na pytanie 10 chodziło o paragraf 5, zatem prawidłowa odpowiedź brzmi Treść paragrafu 5 umowy skreśla się
Kancelaria w dniu 16.06.2017 r. jest czynna jak w każdy dzień roboczy.

Zamawiający przedłużył termin na składanie ofert do dnia 19.06.2017 godzina składania bez zmian 10:00

UWAGA Zamawiający zamieszcza Pytania i odpowiedzi:
PYTANIA

1) Pytanie nr 1 Zamawiający wymaga, aby oferowany System Informacji Prawnej zawierał m.in. komentarze do wymienionych przez Zamawiającego dziedzin prawa. Według najlepszej wiedzy Wykonawcy, nie istnieje System, który zawierałby komentarze do kompletu ustaw z wszystkich wymienionych przez Zamawiającego dziedzin. Czy Wykonawca zatem dobrze interpretuje, że Zamawiający oczekuje min. 1 komentarza do każdej z wymienionych dziedzin?
2) Pytanie nr 2 Czy Zamawiający oczekuje minimalnej liczby komentarzy zawartych w Systemie Informacji Prawnej, np. nie mniej niż 2400?
3) Pytanie nr 3 Zamawiający wymienia dziedziny, do których oczekuje minimalnej bazy komentarzy. Wykonawcy mogą posiadać w swojej ofercie komentarze do różnych aktów prawnych. Wykonawca dopytuje zatem, czy w ramach zbioru komentarzy do wymienionych w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia zakresów, Zamawiający oczekuje komentarzy m.in. do następujących ustaw: ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. ustawa Kodeks postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. ustawa Kodeks wykroczeń z dnia 20 maja 1971 r. ustawa Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ustawa Bezpieczeństwo żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. ustawa Służba cywilna z dnia 21 listopada 2008 r. ustawa o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010 r. ustawa o zdrowiu publicznym z dnia 11 września 2015 r. ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym z dnia 8 września 2006 r.?
4) Pytanie nr 4 Zamawiający wymaga dostępu do orzeczeń sądów nie wskazując minimalnej ich ilości. Różne wersje Systemów Informacji Prawnej różnią się zarówno jakością, jak i ilością dokumentów w bazie. Wykonawca zapytuje, czy Zamawiający oczekuje minimalnej liczby orzeczeń sądów polskich zawartych w programie, np. SN w liczbie min. 140 tys., TK w liczbie min. 10 tys., NSA w liczbie min. 250 tys., Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w liczbie min. 6 tys., sądów rejonowych w liczbie min. 40 tys., sądów okręgowych w liczbie min. 100 tys., sądów apelacyjnych w liczbie min. 60 tys.?
5) Pytanie nr 5 Czy Zamawiający oczekuje minimalnej liczby monografii zawartych w Systemie Informacji Prawnej, np. nie mniej niż 1500?
6) Pytanie nr 6 Czy Wykonawca prawidłowo interpretuje § 1 pkt 1) umowy przyjmując, że: a) „nielimitowana ilość” licencji, o której tam mowa, dotyczy dostępu online autoryzowanego na IP, nie odnosi się natomiast do dostępów online w liczbie wskazanej przez Zamawiającego – 10 sztuk, autoryzowanych na login i hasło? b) pojęcie „nielimitowanej ilości” nie zmienia charakteru udzielonych licencji jako licencji niewyłącznych, uprawniających do korzystania z przedmiotu umowy wyłącznie pracowników i studentów Zamawiającego, o których mowa w § 1 pkt 1) umowy? Jeśli powyższa interpretacja byłaby niewłaściwa, Wykonawca wnosi o wyczerpujące wyjaśnienie ww. kwestii.
7) Pytanie nr 7 Wykonawca zauważa, że oprogramowanie będące przedmiotem zamówienia ma, zgodnie z SIWZ i umową, postać online – nie występują więc jego egzemplarze. Nadto, w przypadku baz informacji prawnej nie dostarcza się zwykle warunków gwarancji – warunki te określa bowiem umowa; takie warunki w postaci osobnych dokumentów gwarancyjnych, kart gwarancyjnych, zwykle towarzyszą dostawie oprogramowania software. W związku z powyższym, Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę brzmienia § 1 pkt 3) umowy z obecnego: „Warunki użytkowania i gwarancji są określone przez producenta oprogramowania i dostarczane z egzemplarzem oprogramowania” na następujące: „Instrukcja korzystania z oprogramowania jest określona przez Wykonawcę i podlega udostępnieniu w samym oprogramowaniu, poprzez funkcję „Pomoc” lub określoną analogiczną nazwą”.
8) Pytanie nr 8 Czy Wykonawca prawidłowo interpretuje § 2 umowy przyjmując, że określa on termin, w jakim oprogramowanie stanowiące przedmiot umowy ma zostać udostępnione Zamawiającemu, natomiast umowa ma obowiązywać przez 24 miesiące i ww. okres 24 miesięcy to okres, w jakim Wykonawca realizuje świadczenia objęte umową? Jeśli taka interpretacja byłaby właściwa, Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie do § 2 umowy zdania wskazującego na fakt, iż umowa jest zawierana na okres 24 miesięcy (okres obowiązywania umowy).
9) Pytanie nr 9 Czy Zamawiający zgodziłby się na zmianę słów „opóźnienie” i „opóźnienia” użytych w § 4 ust. 1 umowy, na słowa odpowiednio „zwłoka” i „zwłoki”? Uzasadniając swoją prośbę Wykonawca wskazuje, że powszechnie przyjmuje się, iż odpowiedzialność dłużnika z tytułu kar umownych znajduje zastosowanie w przypadku zawinionego niewykonania lub nienależytego wykonania umowy – wykonawca nie powinien zaś ponosić odpowiedzialności z tytułu tych kar w razie zaistnienia okoliczności, za których odpowiedzialności nie ponosi (np. leżących po stronie Zamawiającego lub podmiotów trzecich, za których działania on nie odpowiada, np. dostawców energii, Internetu, etc.).
10) Pytanie nr 10 Wykonawca pragnie zauważyć, że oprogramowanie udostępniane w trybie online – a takie stanowi przedmiot umowy – nie podlega zainstalowaniu ani czynnościom rejestracyjnym. W związku z tym Wykonawca zapytuje czy prawidłowo interpretuje postanowienie zd. pierwszego w § 5 umowy (tj. „Po zainstalowaniu Oprogramowania konieczna jest rejestracja programu, do której potrzebne jest połączenie z siecią Internet”), że pod pojęciem „zainstalowanie oprogramowania” Zamawiający rozumie uruchomienie programu a pod pojęciem „rejestracja programu” - rejestrację użytkowników w programie? Jeśli interpretacja powyższa jest prawidłowa, Wykonawca wnosi o odpowiednią zmianę ww. zapisu, np. „Po uruchomieniu oprogramowania za pomocą sieci Internet, konieczna jest rejestracja użytkowników w programie”. Alternatywnie, Wykonawca wnosi o skreślenie ww. postanowienia jako bezprzedmiotowego dla typu oprogramowania, które stanowi przedmiot umowy. Jeśli jednak powyższa interpretacja byłaby nieprawidłowa, Wykonawca zwraca się z prośbą o wyczerpujące wyjaśnienie, co Zamawiający rozumie pod pojęciem „zainstalowania oprogramowania” oraz „rejestracji programu”.
11) Pytanie nr 11 Ze względów analogicznych jak wskazane w pytaniu nr 10 powyżej, tj. z uwagi na fakt, iż oprogramowanie nie jest dostarczane w egzemplarzach, ale w trybie online, Wykonawca wnosi o usunięcie § 6 zd. pierwszego umowy.
12) Pytanie nr 12 Wykonawca wnosi o dodanie do § 6 zd. drugiego umowy zapisu o następującej treści: „jednak nie krótszym niż …… dni robocze od dnia zgłoszenia usterki”.
13) Pytanie nr 13 Czy Wykonawca właściwie interpretuje postanowienia § 7 umowy przyjmując, że chodzi tam o takie sytuacje, w których dojdzie do naruszenia praw osób trzecich poprzez eksploatację oprogramowania przez Zamawiającego zgodnie z umową (tj. w granicach udzielonych Zamawiającemu przez Wykonawcę uprawnień)? Jeżeli taka interpretacja byłaby nieprawidłowa, Wykonawca wnosi o wskazanie prawidłowej interpretacji.
14) Pytanie nr 14 Czy Wykonawca właściwie interpretuje § 7 umowy przyjmując, że odnosi się on do roszczeń osób trzecich związanych z korzystaniem przez Zamawiającego z przedmiotu umowy? Jeżeli taka interpretacja byłaby nieprawidłowa, Wykonawca wnosi o przedstawienie prawidłowej interpretacji.
15) Pytanie nr 15 Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie do § 7 umowy zdania o następującej treści: „Zastrzega się jednocześnie, że Wykonawca pokrywa tylko uzasadnione i uprzednio z nim ustalone koszty”.
16) Pytanie nr 16 Czy Wykonawca właściwie interpretuje postanowienia umowy przyjmując, że Zamawiający nie będzie udostępniał przedmiotu umowy osobom trzecim? Jeżeli taka interpretacja byłaby właściwa, Wykonawca wnosi o wyraźne wskazanie w treści umowy zakazu udostępniania przedmiotu umowy osobom trzecim.
17) Pytanie nr 17 Czy Zamawiający nie rozważyłby dodania do projektu umowy zapisów dotyczących możliwości zmian przyszłej umowy: „§ Zmiana umowy jest dopuszczalna, gdy: - Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; - Konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Wykonawca stroną; - Wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; - Nastąpi zmiana wymogów technicznych lub/i technologicznych dot. oprogramowania; - Nastąpi zmiana terminów płatności; - Nastąpi zmiana miejsca płatności; - Nastąpi zmiana terminu wystawienia faktury VAT, w szczególności w sytuacji zmiany stanu prawnego; - Nastąpi zmiana stanowiąca dostosowanie postanowień umowy do obowiązujących w dacie realizacji przepisów prawnych”?
18) Pytanie nr 18 Wykonawca zwraca się z prośbą o wskazanie, czy Zamawiający oczekuje od Wykonawcy dostarczenia certyfikatu licencji potwierdzającego udzielone licencje, który stanowiłby załącznik do umowy, a jeśli tak, w jakim terminie Wykonawca miałby dostarczyć ten dokument?
19) Pytanie nr 19 Ze względu na fakt, że do oprogramowania objętego przedmiotem umowy Wykonawca stosuje standardowy regulamin (dla klientów niebędących konsumentami), Wykonawca zwraca się z pytaniem, czy Zamawiający zgodziłby się na dostarczenie Zamawiającemu i dołączenie tego regulaminu do umowy (jako załącznika do niej), z tym jednak zastrzeżeniem, iż:  Wykonawca udostępniłby Zamawiającemu ww. regulamin przed zawarciem umowy, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, tak by Zamawiający mógł zapoznać się z jego treścią;  w razie sprzeczności ww. regulaminu z treścią umowy pierwszeństwo miałaby umowa?
20) Pytanie nr 20 Jeśli Zamawiający zgodziłby się na powyższą propozycję, wówczas Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie do § 1 umowy dodatkowego punktu 4) w brzmieniu następującym: „4) W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową ma zastosowanie Regulamin korzystania przez Licencjobiorcę z serwisów on-line wydawanych przez Licencjodawcę pod marką „LEX”/Nr1/10.12.2015/niekonsumenci („Regulamin”), stanowiący załącznik nr …… do niniejszej umowy, z tym jednak zastrzeżeniem, że w razie sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszej umowy a postanowieniami Regulaminu, pierwszeństwo mają postanowienia niniejszej umowy”.
21) Pytanie nr 21 W razie braku zgody na powyższe pytanie nr 20, z uwagi na fakt, że umowa nie przewiduje żadnych postanowień dot. zakresu udzielonej licencji, a istotną jej rolą, w przypadku tak specyficznego przedmiotu umowy, jakim jest udzielenie licencji, jest określenie granic uprawnień Stron, Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z uprzejmą prośbą o wprowadzenie do umowy następujących postanowień: „Zamawiający może korzystać z oprogramowania wyłącznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zgodnie z przeznaczeniem oprogramowania i jego instrukcją, na własny użytek wewnętrzny Zamawiającego, z prawem do udostępnienia go pracownikom i studentom Zamawiającego, o których mowa w § 1 pkt 1) umowy. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (w tym np. określających uprawnienia w ramach tzw. prawa cytatu) oraz ustawy o ochronie baz danych, Licencjobiorca nie ma prawa: - rozpowszechniać ani udostępniać oprogramowania, ani jego fragmentów ani jego kopii, - udostępniać oprogramowania, ani jego fragmentów, ani jego kopii z serwerów ftp, na stronach Web czy z innych urządzeń, które powodowałyby ich dostępność dla osób trzecich, - dekompilować ani dezasemblować oprogramowania, - dokonywać czynności tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w ww. oprogramowaniu, w tym usuwać jego ewentualnych błędów, - dokonywać zmian w oprogramowaniu, - udzielać dalszych licencji (sublicencji) na korzystanie z oprogramowania”.

ODPOWIEDZI :

1. Zamawiający oczekuje modułów komentarzowych w najszerszej posiadanej przez wykonawcę Wersji systemu (oprogramowania).
2. Zamawiający nie wskazał i nie wymaga minimalnej liczby komentarzy.
3. Zamawiający oczekuje modułów komentarzowych w najszerszej posiadanej przez wykonawcę Wersji systemu (oprogramowania).
4. Zamawiający oczekuje orzecznictwa w najszerszej posiadanej przez wykonawcę Wersji systemu (oprogramowania).
5. Zamawiający nie wskazał i nie wymaga minimalnej liczby monografii.
6. Odpowiedź A: Zamawiający wskazuje iż dostępy w ilości nielimitowanej online IP z sieci wewnętrznej Uniwersytetu, są niezależne od 10 sztuk dostępów zewnętrznych.
Odpowiedź B: Zamawiający oczekuje udzielania licencji niewyłącznych dla obu rodzajów dostępu.
7. Zamawiający zmienia treść § 1 ust 3 umowy, który otrzymuje brzmienie „Warunki użytkowania i gwarancji są określone przez producenta oprogramowania i udostępniane po zawarciu Umowy”
8. Zamawiający zmienia treść § 6 umowy, w następujący sposób: Dotychczasowa treść § 6 staje się ustępem 1, po ustępie 1 wprowadza się ustęp dwa w brzmieniu „Umowa jest zawierania na 24 miesiące od daty uruchomienia dostępu do oprogramowania”.
9. Zamawiający wyraża zgodę na zastąpienie w treści § 4 ust. 1 słów „opóźnienie” i „opóźnienia” odpowiednio na „zwłokę” i „zwłoki”.
10. Treść § 6 umowy skreśla się.
11. Treść § 6 umowy skreśla się.
12. Treść § 6 umowy skreśla się.
13. Wykonawca prawidłowo interpretuje treść umowy.
14. Wykonawca prawidłowo interpretuje treść umowy.
15. Zamawiający nie wyraża zgody na proponowany zapis.
16. Zamawiający wskazał w § 1 ust. 1 umowy iż licencja udzielana jest dla jego pracowników oraz studentów”
17. Możliwość wprowadzenia zmian do umowy reguluje Rozdział XVI Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
18. Zamawiający nie żąda jako obligu dostarczenia odrębnego certyfikatu licencji, nie ma natomiast nic przeciwko by taki certyfikat został dostarczony po zawarciu umowy, w okresie tygodnia od uruchomienia oprogramowania”
19. Pytanie 19, 20 i 21:
W paragrafie 1 umowy dodaje się ustęp 4, w brzmieniu:
„W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową za zastosowanie Regulamin korzystania z oprogramowania obowiązujący u wykonawcy w dniu podpisania umowy (o ile go posiada), jednakże w przypadku sprzeczności postanowień regulaminu z postanowieniami niniejszej umowy pierwszeństwo mają postanowiona umowy. Regulamin dostarczany jest przez wykonawcę przed zawarciem umowy.
W paragrafie 1 umowy dodaje się ustęp 5, w brzmieniu:
W przypadku gdy regulamin określony w ust. 4 zawiera postanowienia ograniczające lub utrudniać określonego w umowie dostępu do oprogramowania (licencji) dla pracowników i studentów Zamawiającego w okresie trwania umowy, postanowienia regulaminu, w tym zakresie nie maja zastosowania, z wyłączeniem sytuacji gdy przyczyna utrudniania lub braku dostępu do oprogramowania jest niezależna od Wykonawcy (np. brak dostępu do sieci Internet, brak energii elektrycznej), lub gdy przyczyną jest zwłoka w uiszczeniu wynagrodzenia, o którym mowa w § 3 umowy.































WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w kwocie:
1000 zł ( jeden tysiąc złotych )przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na numer konta Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach: Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
3. Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – numer sprawy DP.2301.29.2017, Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty można dołączyć do oferty.
4. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy PZP art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 7a) ustawy PZP.
6. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy PZP.


OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT
1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie o wykluczeniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP- wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ;
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP- wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ;
3) wypełniony formularz oferty - wg zał.3 do SIWZ.
2. Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inna trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.
3. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowane pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczone pełnomocnictwo w formie odpisu, lub wypis aktu notarialnego, jeżeli pełnomocnictwo ustanowione zostało w formie aktu notarialnego.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
7. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, która musi obejmować całość przedmiotu zamówienia – z zastrzeżeniem treści Rozdziału III pkt 4.
8. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SIWZ.
9. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
10. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona (np. zbindowana, zszyta uniemożliwiając jej samoistną dekompletację).
11. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
12. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie (opakowaniu), w siedzibie Zamawiającego tj. Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach – Kancelaria Ogólna- ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce i opatrzona nazwą, dokładnym adresem Wykonawcy oraz oznaczona w następujący sposób: „Oferta na zakup licencji; znak sprawy DP.2301.29.2017 ”
13. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nieprawidłowego oznakowania opakowania (oferty).
14. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 8 w związku z art. 96 ust. 3 ustawy PZP oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, jeśli Wykonawca w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione i jednocześnie wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
15. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem: „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń.
16. Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie w trybie art. 90 ustawy PZP, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
17. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad, jak składana oferta, tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem „ZMIANA”. Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty.
18. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzenie zmian i poprawek z napisem w kopercie „WYCOFANE”. Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy oraz zgodności ze złożonymi ofertami. Koperty ofert wycofanych nie będą otwierane.
19. Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy PZP zostanie odrzucona (art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP). Wszelkie niejasności i obiekcje dotyczące treści zapisów w SIWZ należy zatem wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym w niniejszej SIWZ. Przepisy ustawy PZP nie przewidują negocjacji warunków udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert.

OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1. Cenę oferty należy obliczyć uwzględniając wszystkie elementy związane z prawidłową i terminową realizacją przedmiotu zamówienia wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia oraz z kosztu dostarczenia zapakowanego przedmiotu zamówienia do siedziby zamawiającego, jego wniesienia, zainstalowania i uruchomienia.
2. Wykonawca określi cenę realizacji zamówienia uwzględniając pełną treść SIWZ
i wszystkich jej załączników, poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto (łącznie z podatkiem VAT) za wykonanie przedmiotu zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Cena oferty musi być podana w kwocie brutto, w złotych polskich.
4. Cena ofertowa brutto za przedmiot zamówienia jest ceną ryczałtową i musi obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia.
5. Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane wyłącznie w złotych polskich.
6. Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W takim przypadku wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę towaru, którego dostawa będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.


ROZDZIAŁ XIII. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ
KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT

1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie sumy kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ.
2. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
1) cena brutto - stanowiące wagę 60 pkt
2) Dostęp do bazy Aktów Prawnych ogłoszonych w Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim od 1918 roku stanowiące wagę 5 pkt
3) Dostęp do czasopism – max 5 pkt.
4) Dostęp do pakietów specjalistycznych (niezależnie od nazwy: np. wyjaśnienia praktyczne, nawigatory, systemy prawa)- po 1 pkt za pakiet – max 30 pkt

W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni Wykonawcy uzyskali z tytułu kryte-rium cena, Zama¬wiający do¬kona porównania ofert według następujących zasad:

ad.1 Kryterium „cena brutto za przedmiot zamówienia” max 60 pkt
maksymalną ilość punktów (60) Zama¬wiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, pozostałe będą oceniane w proporcji do niej, tj.:
Liczba punktów= (Cena brutto najniższa / Cena brutto badana) x 60- liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty; punkty przyznane każdej ofercie będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.

ad.2 Dostęp do bazy Aktów Prawnych max 5 pkt
Zamawiający przyzna ofercie która zawiera dostęp do Bazy Aktów Prawnych ogłoszonych w Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim od 1918 roku. Jeżeli oferta będzie zawierała opcje dostępu otrzyma 5 pkt. Jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wskaże że zapewnia dostęp do ww. bazy oferta otrzyma 0 pkt . UWAGA: Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił w cenie dostęp do baza aktów prawnych ogłoszonych w Dzienniku Ustaw oraz Monitorze Polskim z kompletem tekstów pierwotnych – od minimum1950 roku w najwyższej wersji i wzorami pism i umów



Ad 3 Dostęp do czasopism max 5 pkt
Za każde wskazane w formularzu ofertowym czasopismo Wykonawca przyzna ofercie 1 pkt.
Zamawiający przyzna 5 pkt ofercie która zawiera dostęp do 5 i więcej czasopism. Jeżeli Wykonawca w ofercie nie wskaże żadnego czasopisma, oferta otrzyma 0 pkt w tym kryterium.
Uwaga: Nazwę i ilość czasopism należy wpisać w formularzu ofertowym.

Ad 4 Dostęp do pakietów specjalistycznych (niezależnie od nazwy: np. wyjaśnienia praktyczne, nawigatory, systemy prawa)- po 1 pkt za pakiet – max 30 pkt
Za każdy wskazany w formularzu ofertowym dostęp do pakietu specjalistycznego Wykonawca przyzna ofercie 1 pkt.
Zamawiający przyzna 30 pkt ofercie która zawiera dostęp do 30 i więcej pakietów specjalistycznych. Jeżeli Wykonawca w ofercie nie wskaże żadnego pakietu, oferta otrzyma 0 pkt w tym kryterium.
Uwaga: Nazwę i ilość pakietów specjalistycznych należy wpisać w formularzu ofertowym.

Za najkorzystniejszą Zama¬wiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie za wszystkie trzy kryteria przyjęte w niniejszym postępowaniu.

3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie PZP oraz w SIWZ i zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
4. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 ustawy PZP.
5. Zamawiający udostępnia informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt.1 i 5-7 ustawy PZP, na stronie internetowej.

ROZDZIAŁ XIV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminach określonych w art. 94 ust. 1 lub ust. 2 ustawy Pzp.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
ROZDZIAŁ XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający nie będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
ROZDZIAŁ XVI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, OGÓLNE WARUNKI UMOWY ALBO WZÓR UMOWY, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY WYMAGA OD WYKONAWCY, ABY ZAWARŁ Z NIM UMOWĘ W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA TAKICH WARUNKACH
1. Zawarcie umowy nastąpi według wzoru Zamawiającego – stanowiącego załącznik nr 2 SIWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy,
w szczególności w okolicznościach określonych art.144 ust.1 Pzp, oraz w przypadku zmiany:
a) Parametrów technicznych dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy.
b) Typu zamawianego przedmiotu zamówienia jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem, że spełni on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne
3. W przypadku wystąpienia sytuacji skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania, o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.

ROZDZIAŁ XVII. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ
Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

ROZDZIAŁ XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane
w Dziale VI ustawy PZP. Podstawę do wniesienia odwołania w niniejszym postępowaniu określa art. 180 ust. 2 ustawy PZP.

Integralną część niniejszej SIWZ stanowią:
Załącznik nr 1- OPIS przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 2- Wzór umowy
Załącznik nr 3- formularz ofertowy
Załącznik nr 4-Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia na podstawie art. 25a ust.1 ustawy PZP
Załącznik nr 5- Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25 a ust. 1 ustawy PZP
Załącznik nr 6- Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej.
UWAGA!!!!!
Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z dnia: 12.06.2017 r. na dzień 14.06.2017 r.
Godziny składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 09.06.2016 r.pod nr 95120-2017

INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski, zapytania oraz informacje zamawiający oraz wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, za wyjątkiem oferty, umowy oraz oświadczeń i dokumentów wymienionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ (również w przypadku ich złożenia w wyniku wezwania, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP), dla których prawodawca przewidział wyłącznie formę pisemną.
2. Domniemywa się, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez wykonawcę w ofercie zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma. Brak potwierdzenia ze strony wykonawcy otrzymania czytelnej korespondencji faksem będzie uznane za otrzymane w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią.
3. W korespondencji kierowanej do zamawiającego wykonawca winien posługiwać się numerem sprawy określonym w SIWZ.
4. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski, zapytania oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę pisemnie winny być składane na adres:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych
Ul. Żeromskiego 5
25-369 Kielce
5. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski, zapytania oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: marcin.kmieciak@ujk.edu.pl , a faksem na nr (41) 344 5615
6. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski, zapytania oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.
7. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
8. Osobą uprawnioną przez zamawiającego do porozumiewania się z wykonawcami jest::
- Marcin Kmieciak .tel. /41/ 349 7365 e.mail marcin.kmieciak@ujk.edu.pl