Zakończone przetargi

„Termomodernizacja obiektu dydaktycznego WPiA w Kielcach przy ul. Krakowskiej 11”

„Termomodernizacja obiektu dydaktycznego WPiA w Kielcach przy ul. Krakowskiej 11”

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2017.07.06 12:00
  • Termin otwarcia ofert: 2017.07.06 12:30
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, 25 - 369 Kielce, Kancelaria ogólna.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, ul. Krakowska 11
  • Termin realizacji: 2018.08.31
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych
  • Warunki udziału w postepowaniu: V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie : a/ sytuacji ekonomicznej lub finansowej, b/ zdolności technicznej lub zawodowej, 2. W zakresie warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający wymaga aby: - Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową o wartości 2 000 000,00 zł. - Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 4 000 000,00 zł. 3. W zakresie warunku zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga aby Wykonawca : 1/ Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej 3 roboty budowlane o wartości nie niższej niż 3 000 000 zł każda, porównywalne z przedmiotem zamówienia pod względem rodzaju. 2/ dysponował osobami : Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń i co najmniej jedną osobą posiadającą zaświadczenie kwalifikacyjne „E” do 1 kV, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, oraz co najmniej 6 pracownikami wykonującymi bezpośrednie czynności związane z realizacją robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, które winny być zatrudnione na podstawie umowy o pracę . 4. Wykonawca w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust.1 może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących ich stosunków prawnych. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany jest przedstawić zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów do realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający w przypadku gdy Wykonawca polega na innych podmiotach : a/ oceni czy, udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postepowaniu, b/ zbada czy, nie zachodzą wobec podmiotu udostępniającego zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna podstawy do wykluczenia. 6. Jeżeli , zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego nie potwierdzą spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postepowaniu lub zajdą przesłanki do wykluczenia podmiotu udostępniającego Zamawiający zastosuje art. 22a ust.6 ustawy PZP. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagana ilość robót budowlanych wskazana w punkcie 3. 1/nie sumuje się. tzn. że jeden z wykonawców składających ofertę wspólną musi wykazać, że wykonał należycie co najmniej 3 roboty budowlane o wartości nie niższej niż 3 000 000 zł każda, porównywalne z przedmiotem zamówienia pod względem rodzaju. VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST. 5 USTAWY PZP. 1. Niezależnie od ustawowych przesłanek wykluczenia Wykonawcy wskazanych w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy PZP Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę : a/ w stosunku do którego otwarto likwidację lub którego upadłość ogłoszono w warunkach określonych w art. 24 ust.5 pkt. 1 ustawy PZP, b/ który z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust.1 pkt 1 – 4 ustawy PZP co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania, c/ który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków , opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne z zastrzeżeniem treści art. 24 ust.5 pkt. 8 ustawy PZP. 2. Wykonawca nie będzie podlegał wykluczeniu jeżeli Zamawiający uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu uzna za wystarczające przedstawione przez Wykonawcę dowody , o których mowa w art. 24 ust.8 ustawy PZP. 3. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 1. Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania oferty : a/ oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wraz z informacją o podmiotach udostępniających Wykonawcy zasoby oraz o podwykonawcach - na potwierdzenie , iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej oraz ekonomicznej i finansowej , b/ oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wraz z informacją o braku podstaw do wykluczenia podwykonawców - na potwierdzenie , iż wykonawca oraz podwykonawca nie podlegają wykluczeniu . 2. W przypadku ubiegania się o zamówienie przez kilku wykonawców wspólnie oświadczenia o których mowa w pkt.1 lit. a i b składa każdy z wykonawców. 3. Celem potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania , z przyczyn o których mowa w art.24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP , Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy PZP , składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej , dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga! 4. Zamawiający , na podstawie art. 24aa ust.1 ustawy PZP najpierw dokona oceny ofert a dopiero po tym będzie badać czy, Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów wskazanych w pkt. 5 i 6,7,8 . 5.Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej będzie zobowiązany do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień składania dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postepowaniu i brak podstaw wykluczenia w tym : a/ wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie , w raz z podaniem ich rodzaju , wartości , daty , miejsca wykonania i podmiotów , na rzecz których roboty te zostały wykonane , z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie , w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone , przy czym dowodami , o których mowa , są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot , na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane , a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. b/ wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnych za realizację robót, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. c/ informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. d/ polisę lub inny dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. e/ odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp (Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.); f/ zaświadczenie właściwego urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego ,że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu , g/ zaświadczenia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego , że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne , wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego , że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. h/ oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy PZP , będzie dysponował zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia publicznego oraz oceny , czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający zażąda przedłożenia dokumentów , które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu , b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu , przez Wykonawcę , przy wykonywaniu zamówienia publicznego , c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego , d) czy podmiot , na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia , kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia , zrealizuje roboty budowlane lub usługi , których wskazane zdolności dotyczą, 7. Zamawiający zażąda od Wykonawcy , który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów przedstawienia dokumentów wymaganych celem potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wskazanych w pkt.5 lit. e,f,g. 8. Zamawiający zażąda od Wykonawcy, który zamierza posługiwać się podwykonawcami dokumentów wymaganych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wskazanych w pkt.5 lit.e,f,g. 9.W przypadku oferty wspólnej: 1) wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) ofertę składa (oraz podpisuje) pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców, 3) pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w formie oryginału . Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców . Termin, na jaki została zawarta umowa Wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia. 10. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 5 pkt d,e,f składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa w pkt 1, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu na składania ofert, a dokumenty, o których mowa w pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 11. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń i dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty .
  • Wadium: 60000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 60%, okres gwarancji 20%, termin realizacji 20%
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można pobrać ze strony internetowej zamawiającego: www.ujk.edu.pl /aktualne przetargi
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7 - Roboty budowlane

45210000-2, 45400000-1, 45453000-7, 45421000-4, 45450000-6, 45311100-1, 45310000-3, 45442110-1, 45431000-7, 45233222-1, 45332200-5, 45332300-6, 45262522-6

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych - Termomodernizacja Budynku Dydaktycznego UJK wraz z pracami towarzyszącymi remontowo-budowlanymi w Kielcach przy ul. Krakowskiej 11” Zadanie realizowane w ramach projektu pn.: „Termomodernizacja obiektu dydaktycznego Wydziału Pedagogicznego
i Artystycznego UJK w Kielcach przy ul. Krakowskiej 11” współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
I. ZAKRES RZECZOWY – TERMOMODERNIZACJA.

1. Termomodernizacja Budynku Dydaktycznego – zakres robót zgodnie
z opracowanym projektem.

a) wymiana istniejącej stolarki okiennej;
b) wymiana istniejącej stolarki drzwiowej zewnętrznej;
c) izolacja i docieplenie ścian fundamentowych;
d) docieplenie ścian nadziemia i odtworzenie istniejącej architektury
elewacji budynków wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien
i rur spustowych oraz instalacji odgromowej;
e) wymiana opraw i źródeł światła na źródła wysokowydajne, wymiana tablic i wlz,
wraz z robotami towarzyszącymi w postaci wymiany instalacji elektrycznej;
f) wymiana grzejników i zaworów w istniejącej instalacji c.o.


II. ROBOTY TOWARZYSZĄCE ZWIĄZANE Z TERMOMODERNIZACJĄ
BUDYNKÓW.

1. Remont Sal wykładowych Zakładu Psychologii (Nr 306, 307, 308, 309, 310)
- zakres robót zgodnie z opracowanym przedmiarem:

a) remont posadzek (Sale Nr 309 i 310) – zakres robót polegający na:
- zerwaniu istniejących pofałdowanych wykładzin z PCV,
- rozbiórce spękanych warstw podłoża,
- wykonaniu nowych warstw podłoża pod posadzki,
- wykonaniu nowych wykładzin z tarketu wraz z cokołami;
b) wykucie drzwi, zamurowanie i zatynkowanie otworu pomiędzy salami 305 i 306;
c) wykucie otworów i obsadzenie drzwi przejściowych pomiędzy salami 306 i 307
oraz 307 i 308;
d) wykucie otworu i obsadzenie okna nieotwieranego w ramie z PCV
wypełnionego „lustrem weneckim” pomiędzy salami 309 i 310;
e) roboty remontowo-budowlane malarskie – zakres robót polegający na
wykonaniu robót przygotowawczych i malarskich z uzgodnieniem kolorystyki
z Zamawiającym.

2. Remont sanitariatów w budynku dydaktycznym (skrzydło A i B) – zakres robót
zgodnie z opracowanym projektem.
a) modernizacja instalacji kanalizacji;
b) modernizacja instalacji wody zimnej i ciepłej;
c) roboty remontowo-budowlane i modernizacyjne.

3. Remont korytarzy: Parteru, I, II i III piętra
w budynku (skrzydło A i B) – zakres robót zgodnie z opracowanym przedmiarem.

a) remont posadzek – zakres robót polegający na:
- zerwaniu istniejących pofałdowanych wykładzin z PCV,
- skuciu istniejących posadzek z terakoty,
- rozbiórce spękanych i zmurszałych warstw podłoża,
- wykonaniu nowych warstw podłoża pod posadzki,
- wykonaniu nowych wykładzin z tarketu wraz z cokołami;
- wykonaniu nowych posadzek z terakoty wraz z cokołami (wiatrołap Nr 1,
korytarz Nr 22, pomieszczenie na bagaż przy szatni Nr 23);
b) wymiana stolarki drzwiowej z korytarzy do pomieszczeń (Nr: 115, 133, 135, 203,
243, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 321);
Zakres robót polegający na:
- demontażu istniejącej stolarki drzwiowej,
- poszerzeniu otworów drzwiowych wraz z wykonaniem nowych nadproży;
- montażu nowej stolarki akustycznej – skrzydła i ościeżnice regulowane
w okleinie drewnopodobnej jasnej;
c) roboty remontowo-budowlane malarskie – zakres robót polegający na
wykonaniu robót przygotowawczych i malarskich z uzgodnieniem kolorystyki
z Zamawiającym.

4. Remont pozostałych pomieszczeń (Nr 26, 30, 104, 113 i 115, 133, 135, 203, 243,
302, 303, 304, 305, 321).
a) remont posadzek (sale j.w.) - zakres robót polegający na:
- rozbiórce ściany działowej – między korytarzem (29) i prac. komputerową (30),
- zerwaniu istniejących pofałdowanych wykładzin z PCV,
- rozbiórce starego parkietu,
- rozbiórce spękanych warstw podłoża,
- wykonaniu nowych warstw podłoża pod posadzki,
- wykonaniu nowych wykładzin z tarketu wraz z cokołami;
b) roboty remontowo-budowlane malarskie – zakres robót polegający na
wykonaniu robót przygotowawczych i malarskich z uzgodnieniem kolorystyki
z Zamawiającym.
5. Rozbiórka starego komina po nieistniejącej kotłowni węglowej na dachu
i na poziomie II piętra.

Ogłoszenie o niniejszym przetargu ukazało się:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych – dnia 09.06.2017r. numer 522622-N-2017
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl – dnia 09.06.2017r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego – dnia 09.06.2017r.
UWAGA:
Zamawiający organizuje spotkanie z wykonawcami, w celu zapoznania się z warunkami mogącymi mieć wpływ na realizację zamówienia. Spotkanie odbędzie się w dniu 13.06.2017r. o godzinie 10:00 w budynku Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego, Kielce ul. Krakowska 11 (zbiórka przy wejściu głównym do budynku).
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w szczególności w poniższych przypadkach i w okolicznościach określonych art.144 ust.1 ustawy PZP:
1) osób realizujących przedmiot zamówienia pod warunkiem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji (taka zmiana nie wymaga aneksu),
2) zmiana podwykonawców, w tym podwykonawców na zasobach, których wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ (taka zmiana nie wymaga aneksu),
3) ograniczenia przedmiotu zamówienia w szczególności w przypadku wystąpienia warunków uniemożliwiających lub znacznie utrudniających prowadzenie robót oraz w przypadku, kiedy zamawiający nie mógł takiej sytuacji przewidzieć, taka zmiana powodować będzie zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy o wartość robót wyłączonych z realizacji,
4) wprowadzenie przez wykonawcę podwykonawcy pomimo wykazania w ofercie wykonania przedmiotu umowy siłami własnymi, pod warunkiem uzgodnienia tego podwykonawcy
z zamawiającym i treści umowy z nim zawartej przez wykonawcę (taka zmiana nie wymaga aneksu),
5) sposobu spełnienia świadczenia np. zastosowanie rozwiązań zamiennych, takich, które nie spowodują rozszerzenia przedmiotu zamówienia, ale prowadzić będą do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji poprzez zastosowanie materiałów równoważnych,
6) zmiana harmonogramu, – jeżeli zaistnieją okoliczności, na które strony umowy nie miały wpływu przy dołożeniu należytej staranności, powodujące konieczność takiej zmiany (taka zmiana nie wymaga aneksu do umowy),
7) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w trakcie realizacji umowy (w przypadku zaistnienia okoliczności na które strony nie miały wpływu, których nie można było przewidzieć, a które w sposób zasadniczy utrudniają terminową realizację przedmiotu umowy). Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie na uzasadniony/zaakceptowany przez zamawiającego wniosek wykonawcy zawierający uzasadnienie zmiany terminu; w szczególności zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku:
a) wystąpienia robót dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego,
b) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, wstrzymujących lub opóźniających realizację robót będących przedmiotem umowy,
c) wystąpienia wad dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na termin wykonania umowy,
d) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy,
e) przestojów spowodowanych koniecznością usuwania nieumyślnych uszkodzeń istniejących urządzeń, nieoznaczonych w dokumentacji projektowej,
f) wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Stron umowy,
g) niemożności wykonywania robót, gdy obowiązujące przepisy nie dopuszczają do wykonania robót lub nakazują wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę,
h) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność,
i) istotnej modyfikacji sposobu świadczenia Wykonawcy stwierdzonej aneksem do umowy, która powoduje konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy , z wyłączeniem przypadku gdy modyfikacja jest skutkiem zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych lub materiałów, wyrobów i urządzeń równoważnych powodujących konieczność wprowadzenia zmian do dokumentacji projektowej.
j) zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z jej postanowieniami,
k) wystąpienia zdarzenia losowego mającego charakter siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2. W przypadku wystąpienia sytuacji skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa wyżej, wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania, o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
3. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
UWAGA: Pytania i odpowiedzi do niniejszego postępowania znajdują się w załącznikach nr 12,13,14 do SIWZ.
Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z dnia 26.06.2017r. na dzień 30.06.2017r. godziny składania i otwarcia nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21.06.2017r. oraz na Tablicy Ogłoszeń Zamawiającego.
UWAGA
23.06.2017r.
Kolejne pytania i odpowiedzi do niniejszego postępowania znajdują się w załącznikach nr 15 i 16 do SIWZ.
Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z dnia 30.06.2017r. na dzień 04.07.2017r. godziny składania i otwarcia nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 23.06.2017r. oraz na Tablicy Ogłoszeń Zamawiającego.
UWAGA
28.06.2017r.
Kolejne pytania i odpowiedzi do niniejszego postępowania znajdują się w załączniku nr 17 do SIWZ.
UWAGA
30.06.2017r.
Kolejne pytania i odpowiedzi do niniejszego postępowania znajdują się w załączniku nr 18 do SIWZ.
Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z dnia 04.07.2017r. na dzień 06.07.2017r. godziny składania i otwarcia nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 30.06.2017r. oraz na Tablicy Ogłoszeń Zamawiającego.

Pani mgr Justyna Juchniewicz tel. tel.: (041) 3497277 , mail: dzp@ujk.edu.pl