Bieżące utrzymanie terenów przyległych do budynków i zieleni DP.2301.54.2017
Bieżące utrzymanie terenów przyległych do budynków i zieleni DP.2301.54.2017
Przetarg nieograniczony
- Termin składania ofert: 2017.12.08 11:00
- Termin otwarcia ofert: 2017.12.08 11:15
- Termin związania ofertą: 30 dni
- Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach , ul. Żeromskiego 5,Kancelaria Ogólna 25-369 Kielce
- Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
- Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
- Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
- Miejsce realizacji: Kielce
- Termin realizacji: Planowany termin wykonania zamówienia: do 31.12.2019 r. lub do wykorzystania kwoty przeznaczonej przez Zamawiającego na realizację niniejszego zamówienia.
- Wymagania: 1. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych 2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych 3. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 )ustawy Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia , do 20% wartości usług stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego , polegających na powtórzeniu podobnych usług , zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zamawiający poinformował o powyższym w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego, a wartość zamówień uzupełniających uwzględnił przy obliczeniu wartości zamówienia. 4. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 5. Zamawiający przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadził dialogu technicznego.
- Warunki udziału w postepowaniu: V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają niżej wskazane warunki udziału w postępowaniu. 2. Warunki udziału w postępowaniu spełni Wykonawca , który wykaże, że : 1/ w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w kwocie nie mniejszej niż 300 000,00 zł . 2/ w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej a/ wykonał w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 usługi o wartości nie mniejszej niż 300 000,00zł, , porównywalne z opisem przedmiotu zamówienia pod względem rodzaju. b/ dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia: tzn. wykaże, ze dysponuje/będzie dysponował minimum sześcioma osobami (w tym kierownik robót posiadający wykształcenie minimum średnie ogrodnicze), zdolnymi do bieżącego utrzymania terenów zielonych i bieżącego utrzymania czystości ciągów komunikacyjnych i parkingów oraz minimum dwiema osobami z badaniami uprawniającymi do pracy na wysokości powyżej 1 metra oraz szkoleniem BHP dla pracowników zatrudnionych przy odśnieżaniu dachów, zdolnymi do odśnieżania i usuwania oblodzeń. UWAGA Zamawiający dopuszcza sytuację , gdzie wśród wymaganych w niniejszym postępowaniu sześciu osób , minimum dwie osoby będą posiadały uprawnienia do pracy na wysokości powyżej 1 m oraz szkolenia BHP dla pracowników zatrudnianych przy odśnieżaniu dachów i usuwaniu oblodzeń. 3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) każdy z nich oddzielnie musi spełniać warunki udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (w niniejszym postępowaniu zamawiający nie precyzował szczegółowego warunku w tym zakresie). 2) łącznie muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej oraz sytuacji ekonomicznej lub finansowej. 4. Nie spełnienie przez wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z udziału w postępowaniu. 5. Korzystanie przez wykonawcę ze zdolności technicznych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, lub ich sytuacja finansowa, lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia. 4) W odniesieniu do warunków dotyczących, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust.1 ustawy Pzp. 6. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST. 5 USTAWY PZP. 1. Niezależnie od ustawowych przesłanek wykluczenia Wykonawcy wskazanych w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy PZP Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę : a/ w stosunku do którego otwarto likwidację lub którego upadłość ogłoszono w warunkach określonych w art. 24 ust.5 pkt. 1 ustawy PZP, b/ który z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust.1 pkt 1 – 4 ustawy PZP co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania, c/ który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków , opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne , co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust.1 pkt 15, chyba, że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności 2. Wykonawca nie będzie podlegał wykluczeniu jeżeli Zamawiający uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu uzna za wystarczające przedstawione przez Wykonawcę dowody , o których mowa w art. 24 ust.8 ustawy PZP. 3. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 1. Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania oferty następujące dokumenty : a/ oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wraz z informacją o podmiotach udostępniających Wykonawcy zasoby oraz o podwykonawcach - na potwierdzenie , iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej oraz ekonomicznej i finansowej, b/ oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wraz z informacją o braku podstaw do wykluczenia podwykonawców - na potwierdzenie , iż wykonawca oraz podwykonawca nie podlegają wykluczeniu . 2. W przypadku ubiegania się o zamówienie przez kilku wykonawców wspólnie oświadczenia o których mowa w pkt.1 lit. a i b składa każdy z wykonawców. 3. Celem potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania , z przyczyn o których mowa w art.24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy PZP , składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej , dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności ( załącznik nr 2), zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej wraz z informacją z otwarcia ofert. Uwaga! 4. Zamawiający , na podstawie art. 24aa ust.1 ustawy PZP najpierw dokona oceny ofert a dopiero po tym będzie badać czy, Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów wskazanych w pkt. 5 i 6,7,8 . 5.Wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona najwyżej Zamawiający wezwie do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień składania ofert, dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postepowaniu i brak podstaw wykluczenia w tym : 6.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca złoży: 1) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca złoży: - polisę lub inny dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 300 000,00 złotych 2) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej wykonawca złoży: a/ Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości ,przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których te usługi zostały wykonane, wraz z dowodami określającymi czy zostały wykonane (są wykonywane) należycie. Dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie usług są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Ww. dokument musi jednoznacznie potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w części V. pkt. 2/ lit. a SIWZ b/ Wykaz osób, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Z ww. dokumentu musi jasno wynikać spełnienie warunku, o którym mowa w części V. pkt 2. 2/ lit. b SIWZ. 7.W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający (na podstawie Rozporządzenia MR) żąda następujących dokumentów: a/ odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp (Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.); b/ zaświadczenie właściwego urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego ,że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu , c/ zaświadczenia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego , że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne , wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego , że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. d/ oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 8. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy PZP , będzie dysponował zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia publicznego oraz oceny , czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający zażąda przedłożenia dokumentów , które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu , b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu , przez Wykonawcę , przy wykonywaniu zamówienia publicznego , c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego , d) czy podmiot , na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia , kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia , zrealizuje roboty budowlane lub usługi , których wskazane zdolności dotyczą, 9. Zamawiający zażąda od Wykonawcy , który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów przedstawienia dokumentów wymaganych celem potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wskazanych w pkt.7, lit. a,b,c. 10. Zamawiający zażąda od Wykonawcy, który zamierza posługiwać się podwykonawcami dokumentów wymaganych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wskazanych w pkt. 7, lit. a,b,c. 11.W przypadku oferty wspólnej: 1) wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) ofertę składa (oraz podpisuje) pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców, 3) pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców . Termin, na jaki została zawarta umowa Wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia. 12. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 7 pkt a,b,c składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa w pkt 1, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu na składania ofert, a dokumenty, o których mowa w pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 13. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń i dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty .
- Wadium: 4 PLN
- Kryteria wyboru: A) cena brutto za przedmiot zamówienia - z wagą 60 % , B) cena brutto za jedną roboczogodzinę przy odśnieżaniu i usuwaniu oblodzeń – z wagą 15%, C) dodatkowe czynności wykonywane na rzecz zamawiającego w ramach niniejszego zamówienia – z wagą 5 %, D) czas reakcji na zgłoszenie zamawiającego - z wagą 20 %
- Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce pocztowym lub ze strony internetowej Uczelni: www.ujk.edu.pl z zakładki aktualne przetargi.
- Cena specyfikacji: 0 PLN
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na:
1) bieżącym utrzymaniu terenów zielonych,
2) bieżącym utrzymaniu czystości ciągów komunikacyjnych i parkingów,
3) odśnieżaniu i usuwaniu oblodzeń
wokół budynków Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach tj. Wydziału Matematyczno- Przyrodniczego przy ul. Świętokrzyskiej 15 oraz Wydziału Prawa Administracji i Zarzadzania, Centrum Języków Obcych, Biblioteki Uniwersyteckiej, Centrum Rehabilitacji i Sportu przy ul. Świętokrzyskiej 21, Instytutu Sztuk Pięknych przy
ul. Podklasztornej 117.Wszystkie obiekty znajdują się na terenie miasta Kielce.
Kod CPV i nazwa:
77300000-3 – usługi ogrodnicze
77310000-6 – usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77312000-0 – usługi usuwania chwastów
77314100-5 – usługi w zakresie trawników
90610000-6 – usługi sprzątania i zamiatania ulic
90910000-9 – usługi sprzątania
90914000-7 – usługi sprzątania parkingów
90620000-9 – usługi odśnieżania
90630000-2 – usługi usuwania oblodzeń
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.
2. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia
- prace fizyczne ( min. 6 os.)
3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w terminie 3 dni roboczych wykonawca przedłoży zamawiającemu dowody potwierdzające spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 2 czynności. Zamawiający może żądać wybranych przez siebie dokumentów, spośród wskazanych poniżej:
1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
5. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2 czynności i/lub, gdy oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w pkt. 4 ppkt. 1) okazało by się niezgodne z rzeczywistością, zamawiający przewiduje sankcję opisane w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ .
6. Zamawiający , na podstawie art. 24aa ust.1 ustawy PZP najpierw dokona oceny ofert, a następnie będzie badać czy, Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazwy firm podwykonawców.
UWAGA
1.Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 4.000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych, 00/100)
2. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przelewem na numer konta Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach:
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
3.Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – „Bieżące utrzymanie terenów przyległych do budynków i zieleni” oznaczenie sprawy DP.2301.54.2017”
4. Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty można dołączyć do oferty.
51. Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych w ustawie Pzp.
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318, w tytule przelewu należy wpisać zabezpieczenie należytego wykonania umowy i numer postępowania.
4. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy następuje zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
5.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia
7.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w szczególności w poniższych przypadkach i w okolicznościach określonych art.144 ust.1 ustawy PZP:
1) Osób realizujących przedmiot zamówienia pod warunkiem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji (taka zmiana nie wymaga aneksu).
2) Zmiana podwykonawców, w tym podwykonawców na zasobach których wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ (taka zmiana nie wymaga aneksu)
3) Sposobu spełnienia świadczenia np. zastosowanie rozwiązań zamiennych, takich które nie spowodują rozszerzenia przedmiotu zamówienia, ale prowadzić będą do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji poprzez zastosowanie materiałów lub technologii równoważnych.
4) Zmiana harmonogramu – jeżeli zaistnieją okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu przy dołożeniu należytej staranności, powodujące koniczność takiej zmiany w szczególności niekorzystne warunki atmosferyczne.
5) nazwy Stron umowy, dane strony, jeżeli zajdzie zmiana w dokumentacjach rejestrowych;
8. terminu realizacji zamówienia, poprzez jego skrócenie jeśli zostaną wykorzystane środki przeznaczone na realizacje niniejszego zamówienia.
9. zmiany wynagrodzenia wykonawcy w przypadku:
a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług w okresie obowiązywania umowy,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym , ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub zmiany w wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – pod warunkiem, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia. Zmiana o której mowa w zdaniu poprzednim wymaga formy aneksu do umowy,
d) zmiana wynagrodzenia o której mowa w pkt. 9, lit. b) i c) nastąpi wyłącznie po przedłożeniu przez Wykonawcę dowodów potwierdzających wpływ zmian, o których mowa w pkt. 9, lit. b) i c) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
10. Zmiany o których mowa powyżej obowiązywać będą:
a) w przypadku pkt.9, lit a) od daty wejścia w życie zmienionych przepisów o podatku od towarów i usług, dotyczyć będą niezrealizowanej części zamówienia, przy czym kwota wynagrodzenia netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie,
b) w przypadku pkt.9, lit b) i c) od pierwszego dnia miesiąca następującego po przedłożeniu dowodów potwierdzających wpływ zmian o jakich mowa w pkt. 9 lit. b) i c) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, nie wcześniej jednak niż od wprowadzenia w życie przepisów dotyczących zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę , minimalnej stawki godzinowej albo zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
11. W przypadku zmian o których mowa w pkt. 9 lit. b) i c) wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wykazanych całkowitych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę z tego tytułu.
12. W przypadku wystąpienia sytuacji skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn o których mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania, o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
13. Oprócz przypadków wymienionych w przepisach kodeksu cywilnego Zamawiający może odstąpić od umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wyko¬nanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomo¬ści o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wy¬nagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
UWAGA
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przesłane i opublikowane:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych – dnia 30.11.2017r. pod numerem 624745N-2017
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl – dnia 30.11.2017r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego – dnia 30.11.2017r.
UWAGA
Załącznik nr 2 zostanie udostępniony wykonawcom w dniu przekazania informacji z otwarcia ofert.
Do porozumiewania się z Wykonawcami w zakresie niniejszego zamówienia upoważniona jest:
Wioletta Baran tel.: (041) 349 73 32 , e-mail: w.baran@ujk.edu.pl, faks: (41) 349 72 78
Kontakt w godzinach od poniedziałku do piątku, w godz.730 ÷1430.