Zakończone przetargi

Roboty budowlane w budynku Instytutu Sztuk Pięknych UJK w Kielcach

Roboty budowlane w budynku Instytutu Sztuk Pięknych UJK w Kielcach

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2017.06.05 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2017.06.05 11:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w formie pisemnej za pośrednictwem poczty, kuriera/posłańca lub osobiście na adres: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kancelaria Ogólna, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, ul. Podlkasztorna 117
  • Termin realizacji: do 11.09.2017 r.
  • Wymagania: 3.Wymagany okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane wynosi: minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego. (Oferty zawierające okres gwarancji i rękojmi krótszy niż 36 miesięcy zostaną odrzucone). 4. Wymagany okres gwarancji i rękojmi na dostarczone wbudowane, użyte materiały budowlane wynosi minimum 36 miesięcy. (Oferty zawierające okres gwarancji i rękojmi krótszy niż 36 miesięcy zostaną odrzucone). 5. Wszystkie materiały budowlane muszą być nowe, bez śladów używania i nie mogą być przedmiotem praw osób trzecich. 6. Zamawiający wymaga, żeby przedmiot zamówienia wykonany był z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 7.W przypadku wystąpienia w SIWZ lub którymkolwiek załączniku do SIWZ wskazania na pochodzenie materiałów lub wskazanie normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Przez rozwiązania równoważne będą uznane materiały o parametrach nie gorszych jak wskazane w SIWZ, przy czym Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty/materiały spełniają, wymagania określone przez Zamawiającego. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 10. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art.67 ust.1 pkt.6 ustawy Prawo zamówień publicznych o wartości nie większej niż 20% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Wysokość wynagrodzenia zamówień podobnych zostanie ustalona na identycznych zasadach, jak w odniesieniu do wynagrodzenia dotyczącego zamówienia podstawowego. 11. Zamawiający na podstawie art.36b. ust.1 żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm, ( adresów siedziby) podwykonawców . 12.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W takiej sytuacji na wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 13. Jeśli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany, inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca lub Wykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zgody Zamawiającego na zawarcie umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą zgodnie z warunkami zawartymi w treści „projektu umowy”- stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 14. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga aby wszystkie osoby realizujące prace fizyczne przy wykonaniu przedmiotu zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę/Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, chyba że będą realizować pracę jako podmioty prowadzące własną działalność gospodarczą lub ich wspólnicy (udziałowcy). 15. Zapis pkt. 14 nie dotyczy prac o charakterze incydentalnym, tj. których wykonywanie nie przekroczy 1 tygodnia. 16. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 14 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 17. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w terminie 3 dni roboczych wykonawca przedłoży zamawiającemu dowody potwierdzające spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 14 czynności. Zamawiający może żądać wybranych przez siebie dokumentów, spośród wskazanych poniżej: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 18. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 14 czynności i/lub, gdy oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w pkt. 17 ppkt. 1) okazało by się niezgodne z rzeczywistością, zamawiający przewiduje sankcję opisane w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 19. Zamawiający informuje, że postępowanie prowadzone będzie wg zasad określonych w art. 24 aa ustawy pzp (tzw. procedura odwrócona) tj. zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 20. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej , o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie. b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym wymaga się, aby kwota ubezpieczenia była nie mniejsza niż 150.000,00 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy zł, 00/100 ); c) zdolności technicznej lub zawodowej; Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum dwie roboty budowlane odpowiadające przedmiotowi niniejszego zamówienia o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto każda; - dysponuje minimum 1 osobą posiadającą niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego. UWAGA 1.Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m.in. w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz.394 z dnia 18 marca 2008r.), 2. Kierownik Budowy będzie odpowiedzialny za kompleksową realizację całości zadania ze strony Wykonawcy. Wykonawca winien zapewnić pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez osoby posiadające uprawnienia budowlane w zakresie wymaganym przepisami prawa budowlanego, obejmujące kierowanie robotami budowlanymi dla wszystkich występujących w trakcie realizacji zamówienia prac budowlanych. ROZDZIAŁ V.2. Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy w zakresie określonym w art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy pzp. ROZDZIAŁ VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 1. Do oferty wykonawca musi dołączyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ). Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu; 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy PZP – wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia. 3.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 ppkt.1) niniejszego Rozdziału. 4.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania wobec nich braku podstaw wykluczenia oraz spełniania – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia o których mowa w pkt.1 ppkt.1) i 2) dotyczące tych podmiotów. 5. Wykonawca (dot. wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty) w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP – wzór oświadczenia będzie dostępny na stronie internetowej Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu ukazania się informacji z otwarcia ofert. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ( jeśli dotyczy). 6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy; 2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Z treści wykazu i dowodów potwierdzających wykonanie robót musi wynikać spełnianie warunku o którym mowa w Rozdziale V.1.2) c) tiret pierwszy; ( zał. 6) 3) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Z treści wykazu musi wynikać spełnianie warunku o którym mowa w Rozdziale V.1.2) c) tiret drugi; (zał. 7) 4) aktualny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w Rozdziale V.1. 2) litera b). 7. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę, każdy z wykonawców musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt.1) oraz 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarnie za wykonanie umowy. 9. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt.1) oraz 5. 10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub w jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga, aby podmiot na którego kwalifikacjach zawodowych, wykształceniu lub doświadczeniu polega wykonawca, brał udział w realizacji zamówienia (art.22a ust.4 Pzp). 11. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 6 ppkt. 1). 12. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6 ppkt. 1) składa odpowiedni dokument określony w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016 poz. 1126). 13. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (Dz. U. z 2016r., poz. 1126) dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art.22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców muszą być złożone w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzednim, składać należy w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność w oryginałem. 14. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo, podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15. Niedostarczenie któregokolwiek z wymaganych w specyfikacji oświadczeń lub dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy lub odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 26 ust. 1, 2, 3 i 3a ustawy - Prawo zamówień publicznych.
  • Wadium: 3500 PLN
  • Kryteria wyboru: cena brutto- 60% wydłużony okres rękojmi i gwarancji-40%
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce lub ze strony internetowej Uczelni: www.ujk.edu.pl z zakładki aktualne przetargi
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie pomieszczeń , w budynku Instytutu Sztuk Pięknych UJK w Kielcach, przy ul. Podklasztornej 117 w tym :
1)wymiana okien w salach dydaktycznych nr: 14,15,16,17,112, w łazienkach i na korytarzach ,
2)wymiana podłogi w salach 201,112, 207 oraz na korytarzach I i II-go piętra,
3)cyklinowanie i lakierowanie parkietu w salach nr 14 i 15
2. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
45000000-7 – Roboty budowlane
45111300-1 - roboty rozbiórkowe
45111220-6 - roboty w zakresie usuwania gruzu
45421132-8 - Instalowanie okien
45431000-7 - kładzenie płytek
45432114 – Roboty w zakresie podłóg drewnianych

UWAGA
1. Waunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w kwocie: 3.500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset zł,00/100) przed upływem terminu składania ofert.Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na numer konta Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach: Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – oznaczenie sprawy DP.2301.7.2017 Remont ISP.
2.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w poniższych przypadkach:
1)terminu wykonania umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, na które Strony umowy nie miały wpływu (w tym również w przypadku klęski żywiołowej, wyjątkowych zjawisk atmosferycznych, siły wyższej, których nie dało się przewidzieć, a które mają wpływ na termin realizacji i są niezależne od stron umowy);
2)osób realizujących przedmiot zamówienia pod warunkiem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji (taka zmiana nie wymaga aneksu),
3)zmiany podwykonawców, w tym podwykonawców na zasobach, których wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ (taka zmiana nie wymaga aneksu),
4)ograniczenia przedmiotu zamówienia w szczególności w przypadku wystąpienia warunków uniemożliwiających lub znacznie utrudniających prowadzenie robót oraz w przypadku kiedy zamawiający nie mógł takiej sytuacji przewidzieć, taka zmiana powodować będzie zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy o wartość robót wyłączonych z realizacji,
5)wprowadzenie przez wykonawcę podwykonawcy pomimo wykazania w ofercie wykonania przedmiotu umowy siłami własnymi, pod warunkiem uzgodnienia tego podwykonawcy z zamawiającym i treści umowy z nim zawartej przez wykonawcę (taka zmiana nie wymaga aneksu),
6)sposobu spełnienia świadczenia np. zastosowanie rozwiązań zamiennych, tj. takich które nie spowodują rozszerzenia przedmiotu zamówienia, ale prowadzić będą do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji poprzez zastosowanie materiałów równoważnych.
7)W okolicznościach określonych art.144 ust.1 Pzp.
3.W przypadku wystąpienia sytuacji skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania, o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
4.Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
UWAGA
Zamawiający organizuje spotkanie z Wykonawcami w dniu 24.05.2017 r. o godzinie 12.00 .przed budynkiem Instytutu Sztuk Pięknych przy ul. Podklasztornej 117 w Kielcach

Ogłoszenie zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 511717-N-2017 w dniu 18.05.2017 r. oraz zamieszczone na stronie internetowej www.ujk.edu.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego dnia 18.05.2017 r.

Kielce dnia 26.05.2016 r.
NOTATKA ZE SPOTKANIA Z WYKONAWCAMI

W dniu 24.05.2017 r. odbyło się spotkanie w celu zapoznania wykonawców z przyszłym frontem robót w Instytucie sztuk Pięknych przy ul. Podklasztornej 117 w Kielcach W spotkaniu ze strony zamawiającego uczestniczyli:
1.Krzysztof Łaskawski
2.Wojciech Kundera
3.Ewa Brych
4.Wioletta Baran.
W spotkaniu ze strony wykonawcy uczestniczyli przedstawiciele (zgodnie z listą obecności).
W trakcie spotkania wykonawcy obejrzeli obiekt, w którym, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia będą prowadzone roboty budowlane.
W trakcie spotkania pojawiły się następujące pytania:
1)Jaki rodzaj gresu został przewidziany przez zamawiającego?
Odpowiedź 1
Gres o wysokiej ścieralności, twardości , antypoślizgowy – wykonawca zobowiązany jest do dostosowania gresu do budynku użyteczności publicznej o dużym natężeniu ruchu.
2)Jaki rodzaj wyrównania podłoża przewidział zamawiający, przed położeniem płytek?
Odpowiedź 2
Zdaniem zamawiającego najlepsze efekty da frezowanie podłoża betonowego na gł. ok. 2 cm w celu uzyskania jednolitego wyrównanego podłoża.
3)Czy zamawiający przewiduje zastosowanie listew dylatacyjnych na korytarzach.?
Odpowiedź 3
Zamawiający liczy na profesjonalizm wykonawcy i jeśli zachodzi taka potrzeba to należy to przewidzieć w ofercie.
4)Czy zamawiający przewiduje wykończenie cokolików przyściennych fazowaniem?
Odpowiedź 4
TAK
5)Czy zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie gospodarcze na czas trwania robót budowlanych?
Odpowiedź 5
TAK. Zamawiający udostępni jedną z sal dydaktycznych.
6)Czy zamawiający dopuszcza możliwość wcześniejszego przekazania frontu robót?
Odpowiedź 6
TAK. Zamawiający dopuszcza taką możliwość tylko w zakresie 2 kondygnacji budynku.
Uwaga !!!
1.W niektórych salach w których będą prowadzone roboty budowlane należy zabezpieczyć maszyny, które ze względu na duże gabaryty nie będą mogły zostać wyniesione na czas trwania robót budowlanych ( szczególnie w Sali 112).
2. Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z dnia 02.06.2017 na dzień 05.06.2017 r. Godziny składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 26.05.2017 r. pod nr 88882-2017
Zamieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej Uczelni: www.ujk.edu.pl dnia 26.05.2017 r.

Wioletta Baran tel. (41) 349 73 32; w.baran@ujk.edu.pl