REKTOR
UNIWERSYTETU JANA KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
ogłasza konkurs na funkcję kierowniczą
Dyrektora Instytutu Pedagogiki

 

Na podstawie § 90 Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach Rektor Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach ogłasza konkurs na funkcję kierowniczą Dyrektora Instytutu Pedagogiki.

 

Do konkursu może przystąpić osoba:

  1. spełniająca wymogi do pełnienia funkcji kierowniczej w rozumieniu ustawy Prawo
    o szkolnictwie wyższym i nauce oraz Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, tj.:
    1. ma pełną zdolność do czynności prawnych,
    2. korzysta z pełni praw publicznych,
    3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    4. nie była karana karą dyscyplinarną,
    5. w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), nie pełniła w nich służby ani nie współpracowała z tymi organami;
  1. niepełniąca funkcji organu jednoosobowego lub niebędąca członkiem organu kolegialnego innej uczelni ani niebędąca założycielem uczelni niepublicznej;
  2. zatrudniona w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach jako podstawowym miejscu pracy;
  3. posiadająca tytuł naukowy profesora albo stopień naukowy doktora habilitowanego oraz która złożyła oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, o przypisaniu do dziedziny lub dyscypliny właściwej dla jednostki;
  4. posiadająca udokumentowany dorobek w działalności naukowej, dydaktycznej oraz  organizacyjnej.

 

Wymagane dokumenty:

  1. podanie skierowane do Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach o powołanie do pełnienia funkcji kierowniczej Dyrektora Instytutu Pedagogiki;
  2. dokument/y potwierdzający/e posiadanie tytułu naukowego profesora albo stopnia naukowego doktora habilitowanego oraz złożenie oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, o przypisaniu do dziedziny lub dyscypliny właściwej dla jednostki;
  3. informacja o osiągnięciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych;
  4. koncepcja działalności jednostki;
  5. oświadczenie o możliwości pełnienia funkcji kierowniczej Dyrektora Instytutu Pedagogiki według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia nr 168/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 1 października 2025 roku w sprawie określenia zasad oraz trybu składania oświadczeń i dokumentów przez kandydatów na funkcje kierownicze albo na funkcję kierownika jednostki międzywydziałowej, wydziałowej lub pozawydziałowej potwierdzające spełnianie wymagań wskazanych w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz w Statucie Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach;
  6. formularz oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (w  dodatkowo zamkniętej kopercie opatrzonej tytułem oświadczenie lustracyjne imię i nazwisko kandydata lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego imię i nazwisko kandydata); albo  odręczna informacja/wydruk opatrzona/y własnoręcznym podpisem, że kandydat nie składa oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, gdyż urodził się po dniu 31 lipca 1972  r.

 

Dokumenty na konkurs należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą konkursu, na który są składane: „Konkurs na Dyrektora Instytutu Pedagogiki”. W  zamkniętej kopercie zawierającej dokumenty na konkurs winna się znajdować dodatkowo zamknięta koperta zawierająca formularz oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego albo informacja, że kandydat nie składa oświadczenia lustracyjnego lub  informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, gdyż urodził się po dniu 31 lipca 1972  r.

 

Termin ogłoszenia konkursu: 1 grudnia 2025 r.

Dokumenty należy składać w Dziale Kadr i Spraw Socjalnych Uczelni, (Rektorat, Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój 106) w  nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 grudnia 2025 r. do godz.15.30.

Komisja zawiadamia kandydata o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, za  pośrednictwem poczty elektronicznej (lub telefonicznie), nie później niż na  dwa dni przed jej terminem.

Niestawienie się kandydata na rozmowę kwalifikacyjną powoduje wykluczenie tego kandydata z  postępowania konkursowego.

Termin rozstrzygnięcia konkursu – do dnia 31 grudnia 2025 r.

 

REKTOR
Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach

prof. dr hab. Beata Wojciechowska

 

 

Wymagane klauzule przewidziane odpowiednimi przepisami prawa:

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) – RODO, niniejszym informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, e-mail:kancelaria@ujk.edu.pl.
  2. podstawą prawną do przetwarzania Państwa danych osobowych jest:
    1. art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze),
    2. art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy),
    3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych),
    4. art. 9 ust. 2 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej),
    5. art. 9 ust. 2 lit. h RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy).
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zatrudnienia, zapewnienia świadczeń socjalnych oraz bezpieczeństwa i organizacji pracy.
  4. podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie określonym w przepisach prawa, w pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w odrębnych przepisach prawa oraz do czasu odwołania zgody (w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody).
  6. odbiorcami danych mogą być podmioty upoważnione na mocy przepisów prawa
    oraz podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie administratora w związku
    z wykonywaniem powierzonego im zadania na podstawie zawartej umowy powierzenia danych.
  7. posiada Pani/Pan prawo do:
    1. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia (w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa) lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
      a także
    2. prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO.
  8. posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, że Pana/Pani dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia
    o ochronie danych.
  9. w przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych UJK pisząc na adres e-mail: iod@ujk.edu.pl.

 

* - zał. nr 1 do polityki OTM-R

 

metryczka

Wytworzył:Marcin Małek
Data wytworzenia:2025-12-01
Opublikował w BIP:Wójcik Marcin
Data opublikowania:2025-12-01 08:33:26
Zaktualizował w BIP:Wójcik Marcin
Data aktualizacji:2025-12-01 08:33:57

Liczba wyświetleń strony: 78