Zakończone przetargi

usługa polegająca na odbiorze i utylizacji odpadów (DP/2310/76/15)

usługa polegająca na odbiorze i utylizacji odpadów (DP/2310/76/15)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2015.09.18 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2015.09.18 09:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5, Kancelaria
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: umowa będzie zawarta na 48 miesięcy
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych dopuszcza się składanie ofert częściowych Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: część I 2.000 zł (słownie złotych: dwa tysiące 00/100); część II 2000 zł (słownie złotych : dwa tysiące 00/100) część III 500 zł (słownie złotych : pięćset 00/100) Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły-wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego. Zamówienie uzupełniające stanowić będzie nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana: - kodów odczynników, w przypadku zmiany kodów odczynników - terminu realizacji zamówienia, jeżeli w zakładanym terminie nie nastąpi odbiór odczynników z pojemników bezodpływowych;
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tzn. wykonawca musi mieć Aktualne zezwolenie na podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem tj. pozwolenie na odbiór i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o war¬tości nie mniejszej niż część I 3.000 zł brutto; część II 3.000 zł; część III 1000 zł każda z tych usług (każda usługa wykonywana w oparciu o odrębną umowę) ; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający nie precyzuje tego warunku; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej; zamawiający nie precyzuje tego warunku. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa¬nych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze¬niem dowodów czy zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane) – wykaz dla każdej części oddzielnie. 3) Oświadczenie wykonawcy, że ma aktualne zezwolenie na podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem; Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p.2 i 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio-nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Uwaga!!! A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w punkcie VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII.2. ppkt2) składa : a) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w p.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej 4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania
  • Wadium: 4500 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 90% czas odbioru odpadów do utylizacji 10%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest dostępna w wersji elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia, można ją odebrać w siedzibie zamawiającego lub za zaliczeniem pocztowym koszt przesyłki obciąża wykonawcę.
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

kod CPV: 90512000-9; 90524000-6; 90524200-8
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegające na odbiorze i utylizacji odpadów z dwóch zbiorników bezodpływowych w Budynku Wydziału Nauk o Zdrowiu : część I - 1 zbiornik bezodpływowy o pojemności 10 m3 – wypompowanie, odbiór i utylizacja; część II - 1 zbiornik bezodpływowy o pojemności 6m3 - wypompowanie, odbiór i utylizacja; część III odbiór i utylizacja odpadów medycznych stałych.
Szacunkowe ilości odpadów wg kodów w skali roku:
Część I zbiornik bezodpływowy 10 m3 2x w roku Kod 160506; 180106; 180107 - łącznie około 1000 kg / rok
Część II zbiornik bezodpływowy 6 m3 2x w roku Kod 160506; 180106; 180107 - łącznie około 500 kg /rok
Część III odpady stałe Kod 180103 – łącznie około 80 kg/rok
poniżej 207 000 EUR

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. Opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 7.09.2015r. 2015r. pod numerem 231750 - 2015
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 7.09.2015r.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DATA: 11.09.2015r.
Poniżej przekazuje się treść pytań i odpowiedzi dot. ww. postępowania: ''Usługa polegająca na odbiorze i utylizacji odpadów Nr sprawy: DP/2310/76/15
Pytanie 1: Jakie pH posiadają odpady w pierwszej oraz drugiej części zamówienia, a jeśli odczyn jest nieznany czy mieści się w przedziale 5-14pH?
Odpowiedź: odczyn substancji w zbiorniku mieści się w przedziale 5-14 pH.

Pytanie 2: w punkcie III. Opis przedmiotu zamówienia, podane są trzy kody odpadu tj.: 16 05 06, 18 01 06 oraz 18 01 07. W związku z zakazem mieszania odpadów o różnych kodach proszę o doprecyzowanie jaki kod odpadu jest przez Państwa wytwarzany w części pierwszej oraz w części drugiej zamówienia?
Odpowiedź: podane kody są kodami prognozowanymi, odpady jeszcze nie są wytwarzane, ponieważ zajęcia na kierunku medycznym odbywać się będą od października 2015 roku.
Podane Kody: 160506; 180106; 180107 dotyczą głównie chemikaliów:
-160506 - Chemikalia laboratoryjne i analityczne (np. odczynniki chemiczne) zawierające substancje niebezpieczne, w tym mieszaniny chemikaliów laboratoryjnych i analitycznych Z Tr
-18 01 06 – Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne
-18 01 07 – Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne (inne niż wymienione w 18 01 06).

Pytanie 3: W punkcie III. Opis przedmiotu zamówienia wymieniona jest ilość odpadów odpowiednio dla części pierwszej zamówienia 1000kg a dla części drugiej 500kg natomiast w załączniku nr 6 opisującego skład odpadu mowa jest o zbiorniku 10m3. Proszę o doprecyzowanie ilości odpadów przy założeniu, że ostateczna ilością odpadu jest ilość uwodnionych chemikaliów która ma być odebrana.
Odpowiedź: w załączniku nr 6 – podana jest całkowita pojemność zbiornika na odpady tj. zbiornik o pojemności 10m3 (część I )oraz powinno być zbiornik o pojemności całkowitej 6 m3 (część II).

Pytanie nr 4: proszę o określenie składu chemicznego odpadów oraz ostatecznej ilości przy założeniu, że ostateczna ilością odpadów jest ilość uwodnionych chemikaliów która ma być odebrana dla drugiej części zamówienia, zbiornik bezodpływowy 6 m3
Odpowiedź:
Skład odpadów ze zbiornika Formalinowego 6m3
L. p. Opis
Ilość / zużycie tygodniowe / litr Przeznaczenie
1 Wodne roztwory Formaldehydu 10 l/ tyg K. Tech. K. II
2 Odwapniacz tkanki kostnej 10 l/ tyg K. Tech. K. II

Pytanie nr 5: Proszę o określenie czy odpady podlegają czy nie podlegają pod międzynarodową konwencję transportu drogowego ADR a jeśli tak proszę o podanie numeru UN oraz grupy pakowania odpadów dla pierwszej oraz drugiej części zamówienia.
Odpowiedź: odpady nie podlegają pod międzynarodową konwencję transportu drogowego ADR. Dla I i II części zamówienia są to odpady uwodnione o bardzo niskim stężeniu substancji chemicznych.

Pytanie nr 6: Proszę o określenie czy istnieje możliwość dojazdu samochodu typu „cysterna” do zbiorników bezodpływowych? Proszę również o udostępnienie orientacyjnej mapki terenu z określeniem położenia zbiorników.
Odpowiedź: tak, samochód Cysterna bez problemów dojedzie do zaworów odprowadzających substancję chemiczne ze zbiorników. Są do tego przygotowane odpowiednie stanowiska poboru odpadów.
W załączniku nr 2 do ogłoszenia zamieszcza się mapę na której jest zaznaczone położenie zbiorników.
Pytanie nr 7: prosimy o potwierdzenie, że w przypadku części I i II, zbiorniki są o pojemności 10m3 i 6m3, jednak ilość odpadu ciekłego do odbioru to jednorazowo nie więcej jak 500 kg (500l)?
ODPOWIEDŹ: zbiorniki mają określoną pojemność 10m3 (cz. I) i 6 m3 (cz. II). Jednak ilości jednorazowego odpadu nie określimy dokładnie.

Pytanie nr 8: Zbiorniki są spore jednak wypełnione będą w niewielkiej części ?
ODPOWIEDŹ: zbiorniki będą wypełnione odpadem zawartym w wodzie, więc opróżnieniu będzie podlegał cały zbiornik.

Pytanie nr 9: Jakie są wymiary zbiorników ?
ODPOWIEDŹ: patrz mapa w załączniku do ogłoszenia , zmieszczona w odpowiedzi na pytanie nr 6.

Pytanie nr 10: Jakiego rodzaju są zbiorniki (podziemne, naziemne) ?
ODPOWIEDŹ: zbiorniki podziemne zakopane pod drogą dojazdową ale są wykonane specjalne zawory do opróżnienia obu zbiorników.

Pytanie nr 11: Czy do zbiorników jest możliwy dojazd samochodem ciężarowym ?
ODPOWIEDŹ: tak

Pytanie nr 12: Czy odpady należy odpompować czy mogą zostać spuszczone zaworami spustowymi ?
ODPOWIEDŹ: należy odpompować Zbiorniki podziemne zakopane pod drogą dojazdową ale są wykonane specjalne zawory do opróżnienia obu zbiorników.

Pytanie nr 13: Czy istnieje niebezpieczeństwo, że odpad będzie znajdował się na dnie zbiornika, a ilość 500 kg może okazać się niewystarczającą do uruchomienia pompy (odpad będzie leżał na dużej powierzchni i będzie za płytko) ?
ODPOWIEDŹ: nie
Pytanie nr 14: Zwracamy się z prośbą o umożliwienie obejrzenia miejsca gromadzenia odpadów (dot. cz. I i II) tj. zbiorników.
Odpowiedź: miejsce gromadzenia odpadów można obejrzeć w dniach 14.09 - 15.09.2015r. w godzinach 8:30-10:30 lub 11:30-13:00, po uprzednim kontakcie telefonicznym z Kierownikiem Obiektu Panem Mariuszem Strońskim ( nr tel. 501036066).

Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z 16.09.2015r. na 18.09.2015r., godzina skladania ofert i godzina otwarcia ofert pozostaje bez zmian.
Ogłoszenie o zmianie ogloszenia zostało:

1)opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11.09.2015r. pod numerem 134849 - 2015
2)zamieszczone w siedzibie ina stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 11.09.2015r.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Wszelkie oświadczenia, wnioski zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej., zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim, lub faksem (41 349 72 78); lub mailem : dzp@ujk.edu.pl. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.
Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami ze strony zamawiającego są: Barbara Kotras, tel. 48 41 349 72 77 .