Zakończone przetargi

Dostawa czasopism dla Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na rok 2016, z podziałem na części

Dostawa czasopism dla Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na rok 2016, z podziałem na części

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2015.10.28 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2015.10.28 10:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach KANCELARIA OGÓLNA 25-369 Kielce; ul. Żeromskiego 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce; Piotrków Trybunalski
  • Termin realizacji: Termin obowiązywania umowy: sukcesywnie w 2016 r., zgodnie z kolejnością ukazywania się po-szczególnych numerów- od pierwszego numeru prenumeraty za 2016 r., do pełnej realizacji zamówienia za rok 2016, nie później jednak niż do 30.06.2017 r.
  • Wymagania: ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH. Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną, kilka lub wszystkie części zamówienia oznaczone cy-frą rzymską w pkt. III SIWZ. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH
  • Warunki udziału w postepowaniu: I.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1.O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 5 uPzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 tj.: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wyko-nawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, -Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku; b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: -wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, minimum dwie dostawy o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia i o wartości brutto (każda z tych dostaw) nie mniejszej niż: dla części I- 40 000 zł brutto, dla części II- 5 000,00 zł brutto, dla części III- 50 000,00 zł brutto. c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: -Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku; d)sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: -Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku; UWAGA!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki wynikają-ce z art. 22 ust.1 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w art. 24 ust.1., art. 24 ust. 2 pkt 5. ustawy Pzp. W przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 usta-wy Pzp polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależ-nie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zaleca się, aby zobowiązanie określało zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia, charakter stosunku jaki będzie łączył Wykonawcę z tym podmiotem, zakres i okres udziału tego podmiotu w wykonaniu zamówienia. Zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy Pzp podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, pole-ga na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt VIII.2. SIWZ. Wzór zobowiązania stanowi zał. Nr 2 do SIWZ. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże odpowiednio, że nie później niż na dzień składania ofert, spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust 1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1., art. 24 ust. 2 pkt 5 i art. 24b ust 3 ustawy Pzp. 2.Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”, na dzień składania ofert,w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. II.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. II.1.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw (co najmniej dwie dostawy o charakterze odpowiadającym dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane (sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. UWAGA!!! Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych dostaw o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych do¬staw nie będą sumowane). Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane dostawy oraz potwierdzać ich należyte wykonanie W przypadku dostaw realizowanych- doświadczeniem wykonawcy są dostawy zrealizowane do daty składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wykonawca podaje wartość wykonanych/ zrea-lizowanych dostaw w ramach wykonywanej umowy, nie zaś łączną wartość umowy. II.2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i zgodnie z art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, wykażą brak podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 i z art. 24 ust. 2 pkt. 5 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospo-darczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, wystawiony nie wcze-śniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wyko-nawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołą-czyć: 3) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg załącznika nr 6 do SIWZ; Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1.pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, B.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wyko-nawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. C.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, po-lega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a pod-mioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przed-stawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w VIII.2. pkt. 1)- 3) SIWZ. II.3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Formularz ofertowy Wykonawcy. 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy o zamówienie publiczne w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgod-ność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez udzielającego pełnomocnictwo. W przypadku oferty wspólnej należy w formularzu ofertowym wymienić z nazwy, z określeniem siedzi-by- wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem lidera. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 2600 PLN
  • Kryteria wyboru: cena:100%
  • Specyfikacja: SIWZ w formie papierowej można uzyskać w DZP w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca ponosi koszty ewentualnej przesyłki. SIWZ pobrana ze strony internetowej http://ujk.edu.pl, jest bezpłatna
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Przedmiotem zamówienia jest dostawa czasopism dla Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na rok 2016, z podziałem na części. CZĘŚĆ I- Dostawa czasopism na 2016 rok pod wskazane poniżej, adresy dostaw. a) Odbiorca/Miejsce dostawy- Biblioteka Uniwersytecka UJK przy ul. Świętokrzyskiej 21E, 25-406 Kielce, b)Odbiorca/Miejsce dostawy- Czytelnia Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego UJK przy ul. Krakowskiej 11, 25-026 Kielce, c)Odbiorca/Miejsce dostawy- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim ul. Słowackiego 114/118, 97-300 Piotrków Trybunalski, d) Odbiorca/Miejsce dostawy- Kancelaria Ogólna UJK przy ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, e)Odbiorca/Miejsce dostawy- Dział Infrastruktury Teleinformatycznej, Dział Aplikacji i Wsparcia Informatycznego przy ul. Świętokrzyska 21E (budynek Biblioteki UJK), 25-406 Kielce, CZĘŚĆ II- Dostawa czasopism rosyjskich na 2016 rok dla Biblioteki Uniwersyteckiej pod wskazany poniżej, adres dostawy. Odbiorca/Miejsce dostawy- Biblioteka Uniwersytecka UJK przy ul. Świętokrzyskiej 21E, 25-406 Kielce CZĘŚĆ III- Dostawa czasopism zagranicznych (zachodnich) na 2016 rok dla Biblioteki Uniwersyteckiej pod wskazane poniżej, adresy dostaw. Odbiorca/Miejsce dostawy- Biblioteka Uniwersytecka UJK przy ul. Świętokrzyskiej 21E, 25-406 Kielce Odbiorca/Miejsce dostawy- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim ul. Słowackiego 114/118, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Szczegółowy wykaz gazet, dzienników, czasopism i magazynów został podany w pkt III SIWZ.

22200000-2 Gazety, dzienniki, czasopisma i magazyny Zamawiający informuje, że jest odbiorcą prenumeraty "instytucjonalnej".

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: -dla części I- 1 000,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc 00/100), -dla części II- 100,00 zł (słownie złotych: sto 00/100), -dla części III- 1 500,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc pięćset 00/100). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien przelać ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto, Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać: Wadium- Znak sprawy DP/2310/77/15 dot. części .. Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu dokonania przelewu wadium zaleca się dołączyć do oferty. Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W myśl art. 63 ust. 3 pkt 1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z póź. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. W przypadku wniesienia wadium w innych formach (tj. w formie gwarancji lub poręczeń), dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument w formie oryginału dołączyć do oferty.

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana: a)terminu realizacji umowy wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć, w szczególności będących następstwem działania siły wyższej tzn. nadzwyczajnego zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć, ani któremu nie można było zapobiec, a które faktycznie bezpośrednio uniemożliwia lub zasadniczo utrudnia realizacje przedmiotu umowy, w szczególności wojny, przewrotu, zamieszek, rebelii, strajku w branżach mających zasadniczy wpływ na terminową realizacją zamówienia, b)zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, wynikającej ze zmiany zakresu przedmiotowego np. w przypadku: -gdy w okresie prenumeraty wydawca zaprzestanie wydawania poszczególnych pozycji czasopism objętych zamówieniem, Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia faktury korygującej, niezwłocznie po uzyskaniu informacji od wydawcy czasopisma, -rezygnacji z niektórych tytułów czasopism z oferty w wysokości 10% wartości przedmiotu zamówienia. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za nie zamówioną przez Zamawiającego część towaru ujętą w ofercie cenowej, jak również żadna rekompensata z tego tytułu. c)zmiany stawki podatku VAT, z zastrzeżeniem, że w takim przypadku cena jednostkowa brutto nie ulegnie zmianie.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 7) ustawy Pzp.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 16.10.2015 r. pod numerem: 151169 - 2015,
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 16.10.2015 r.


Uwaga!!!
Zamawiający w pliku pn. "Pytania i odpowiedzi 21.10.pdf" zamieszcza treść pytań wraz z udzielonymi odpowiedziami.

Dodatkowo zamieszcza na prośbę jednego z Wykonawców Załączniki do Formularza Ofertowego w wersji edytowalnej excel.

Termin składania ofert pozostaje bez zmian.

Kielce; dn.: 22.10.2015 r.
Zamawiający poniżej podaje treść pytań Wykonawcy wraz z udzielonymi odpowiedziami Zamawiającego

Pytania:
Zwracam się do Państwa z prośbą o wyjaśnienie tytułów zawartych w załączniku nr 1 , które są przedmiotem zamówienia publicznego / Część 1/
Pozycja 118 Przegląd Historyczno-Wojskowy – tytuł bezpłatny, dystrybuowany przez Wydawcę do zainteresowanych jednostek, proszę o wykreślenie czasopisma z formularza cenowego.

Wydział Pedagogicznego i Artystycznego
Pozycja 4 Doradca Pomocy Społecznej – tytuł dystrybuowany wyłącznie przez Wydawcę (tzw. Prenumerata redakcyjna ). Na pośrednictwo w sprzedaży w/w tytułu nie wyraża zgody redakcja, proszę o wykreślenie czasopisma z formularza cenowego

Filia Piotrków Trybunalski
Pozycja 64 Psychologia w Szkole –tytuł obecnie zawieszony, nie ukazuje się, proszę o wykreślenie czasopisma z formularza cenowego

Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający wykreśla z opisu przedmiotu zamówienia tytuły dla części I:
- dla Odbiorcy/Miejsca dostawy- Biblioteka Uniwersytecka UJK przy ul. Świętokrzyskiej 21E, 25-406 Kielce: poz. 118- Przegląd Historyczno-Wojskowy, ISSN 1640-6281;
- dla Odbiorcy/Miejsca dostawy- Czytelnia Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego UJK przy ul. Krakowskiej 11, 25-026 Kielce: poz. 4- Doradca Pomocy Społecznej, ISSN 2392-196X;
- dla Odbiorcy/Miejsca dostawy- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim ul. Słowackiego 114/118, 97-300 Piotrków Trybunalski: poz. 64- Psychologia w Szkole, ISSN 1731-836X.

Termin składania ofert pozostaje bez zmian.

Uwaga!!!!
Kielce, dnia: 23.10.2015 r.
Zamawiający informuje, że w dniu 23.10.2015 r. została przesłana i opublikowana w BZP zmiana do ogłoszenia nr 151169 - 2015 z dnia 16.10.2015 r.
Zmianie ulega termin składania ofert, tj:
- w ogłoszeniu jest: Termin składania ofert: 26.10.2015 godzina 10:00.
- w ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert: 28.10.2015 godzina 10:00.

Poniżej podajemy treść pytania/wyjaśnienia jednego Wykonawcy wraz z udzielona odpowiedzią:

W związku z prowadzonym przez Państwa postępowaniem DP/2310/77/15. Dostawa czasopism dla Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na rok 2016 zwracamy się z następującymi pytaniami:
W odniesieniu do udzielonej przez Państwa w dniu 21.10.2015 odpowiedzi odnośnie WERSJI ONLINE dwóch czasopism na platformie OVID tj. Część III. Tytuły 1 „Advances in Nursing Science” oraz 14 “Nursing Research”, powzięliśmy dodatkowe informacje o tych prenumeratach. Otóż firma ABE-IPS Sp. z o.o. może zaoferować te dwa tytuły w prenumeracie dla Państwa, ale inni agenci nie. W związku z tym ofertę może złożyć tylko jeden agent, czyli firma ABE-IPS Sp. z o.o. co stoi w sprzeczności z zasadami równości dostępu do zamówień publicznych. Powzięliśmy informację od przedstawiciela firmy OVID w Polsce, że żaden agent (prócz ABE-IPS, która działa na zasadzie wyłączności) nie otrzyma wyceny ani nie może sprzedać produktu firmy OVID. Ponadto poinformowano nas, że odrębnym zamówieniem Uniwersytet Jana Kochanowskiego dołączy do konsorcjum Lippincott Williams & Wilkins w 2016 r. i będzie miał dostęp do tych tytułów odrębnie, a zatem zapłaci za to zamówienie dwukrotnie.

Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający w ramach konsorcjum nie będzie miał dostępu do wersji online ww. tytułów (brak takiej możliwości).
Jednocześnie informujemy, że w części III dla Odbiorcy/Miejsca dostawy- Biblioteka Uniwersytecka UJK przy ul. Świętokrzyskiej 21E, 25-406 Kielce, dla tytułów:
- Lp. 1- Advances in Nursing Science (druk + online), ISSN 0161-9268, 0161-9268 (online)- skreśla się online pozostawia się sam druk,
- Lp. 14- Nursing Research (druk + online), ISSN 0029-6562, 1538-9847 (online)- skreśla się online pozostawia się sam druk.

mgr inż. Jolanta Jarząb, tel. 41 349 72 76, godziny urzędowania 7:30÷15:30 od poniedziałku do piątku