Zakończone przetargi

Wykonanie Poszerzenia Drogi Dojazdowej DP/2310/64/15

Wykonanie Poszerzenia Drogi Dojazdowej DP/2310/64/15

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2015.07.31 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2015.07.31 11:15
  • Termin związania ofertą: TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5 (sekretariat kanclerza). Oferty należy złożyć do dnia 31.07.2015 r. do godziny 11:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 31.07.2015r. o godzinie 11:15 w siedzibie zamawiającego: Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy oraz osoby zainteresowane mogą uczestniczyć w otwarciu ofert.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Wykonawca zobowiązany jest zrealizować wszystkie czynności objęte SIWZ oraz umową, w terminie od 9.09.2015r do 30.09.2015 r. Warunkiem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót budowlanych, przez obie strony umowy.
  • Wymagania: TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych zwanej w treści specyfikacji Pzp). Zamawiający nie dopuszcza: 1) składania ofert częściowych, 2) składania ofert wariantowych, Zamawiający nie przewiduje: 1) prowadzenia rozliczeń w walutach obcych, 2) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, 3) wykorzystania aukcji elektronicznej, 4) udzielania zaliczek na poczet realizacji przedmiotu umowy. 5) Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających 6) Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej Kod CPV i nazwa: 45111300-1 – roboty rozbiórkowe 45453000-7 – roboty remontowe i renowacyjne Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót zawierają załączniki do niniejszej specyfikacji – przedmiot zamówienia, projekt budowlany, przedmiar robót, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający na wykonane roboty, będące przedmiotem zamówienia wymaga minimum 36 miesięcznego okresu rękojmi i gwarancji, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego. Oferty zawierające krótszą gwarancję i rękojmię niż określone przez zamawiającego zostaną odrzucone. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zmianami), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r. Nr 16 poz. 93 ze zmianami) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami). Wykonawca jest zobowiązany do ścisłego respektowania przepisów ujętych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401 ze zmianami) oraz z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126 ze zmianami). Ujęte w SIWZ materiały , urządzenia oraz ich znaki towarowe i nazwy własne traktowane są, jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza możliwość rozwiązania równoważnego tj. zaoferowania , a następnie zastosowanie, innych materiałów i urządzeń niż podane w SIWZ, pod warunkiem posiadania przez te materiały lub urządzenia parametrów, co najmniej takich, jak określone w dokumentacji technicznej tj. równoważnych pod względem cech technicznych i jakościowych do materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji oraz w stosunku do Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wspólnej z wykonawcami wizji lokalnej. Wykonawcy mogą własnym kosztem i staraniem przeprowadzić wizję lokalną w celu uzyskania dodatkowych informacji pomocnych w obliczeniu ceny ofertowej ponosząc wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanych informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe, jako jej następstwo.
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zmawiający nie wyznacza w tym zakresie szczegółowego warunku. Zamawiający uzna ogólny warunek za spełniony na podstawie dołączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia zgodnego z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy, 00/100) każda. (jedna robota oznacza wykonanie robót budowlanych na podstawie jednej umowy). 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. dysponuje minimum jedną osobą, która ma kwalifikacje/uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego, w specjalności drogowej. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie szczegółowego warunku. Zamawiający uzna ogólny warunek za spełniony na podstawie dołączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia zgodnego z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, a wymienionych w pkt. VI niniejszej specyfikacji. VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 4 do niniejszej specyfikacji. 2. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego według załącznika nr 7 do specyfikacji oraz załączenie dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej jednej roboty o wartości brutto nie mniejszej niż 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy zł) każda. 3. Wykaz osób: – kadry kierowniczej, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikających z przepisów prawa budowlanego, w specjalności drogowej (minimum jedna osoba), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego według załącznika nr 6 do niniejszej specyfikacji. 4. Oświadczenie wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w zakresie robót drogowych, sporządzonego według załącznika nr 8 do niniejszej specyfikacji. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień Uwaga! 1.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, oraz dokumentów wymienionych w pkt. B.I. i B.II., jeżeli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. B. I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. B.I. ust. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. B. II. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzone według załącznika nr 9 do niniejszej specyfikacji. C. Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej, sporządzony na podstawie załączonych do SIWZ dokumentów tj: przedmiotu zamówienia , przedmiaru robót, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych (czytelny podpis lub imienna pieczątka z parafą) za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 2800 PLN
  • Kryteria wyboru: XIII. KRYTERIA WYBORU OFERTY 1. Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, według następujących kryteriów: 1) cena brutto za przedmiot zamówienia – stanowiącego wagę 90% (maksymalnie 90 punktów), 2) okres gwarancji udzielonej na przedmiot zamówienia, powyżej okresu wymaganego przez zamawiającego – stanowiącego wagę 10% (maksymalnie 10 punktów). 2. W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium cena brutto za przedmiot zamówienia, zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: a. maksymalną ilość punktów (90) zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, b. pozostałe oferty będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (cena brutto najniższa : cena brutto badana) x 90 = liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena brutto za przedmiot zamówienia. 3. W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium okres gwarancji udzielonej na przedmiot zamówienia, powyżej okresu wymaganego przez zamawiającego, zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: a. maksymalną ilość punktów (10) zamawiający przyzna ofercie z najdłuższym okresem gwarancji (maksymalny okres gwarancji – 60 miesięcy). W przypadku zaoferowania przez wykonawcę dłuższego okresu gwarancji do obliczenia wartości punktowej za to kryterium będzie uwzględniany jedynie okres 60 miesięcy( tj. 10 pkt) Za gwarancję 36 miesięcy ( wymaganą przez Zamawiającego) Zamawiający przyzna 0 pkt b. pozostałe oferty będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (gwarancja badana : gwarancja najdłuższa (60 miesięcy) x 10 = liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium okres gwarancji udzielonej na przedmiot zamówienia. 4. Łączna punktacja (Ł) będzie liczona według wzoru: Ł = C + G gdzie: Ł - oznacza Łączną liczbę punktów C – oznacza liczbę punktów przyznanych w kryterium cena brutto za przedmiot zamówienia G – oznacza liczbę punktów przyznanych w kryterium okres gwarancji udzielonej na przedmiot zamówienia 5. Za najkorzystniejszą zamawiający uzna ofertę, która w sumie uzyska największą liczbę punktów za kryteria przyjęte w niniejszym postępowaniu. 6. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na fakt, iż dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryterium ceny i kryterium gwarancji, zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najkorzystniejszą ceną ofertową.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, Dział Zamówień Publicznych. Pok. nr 4 Opłata za SIWZ dotyczy jedynie sytuacji w której Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z prośba o udostepnienie SIWZ w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 15 PLN

Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż
kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy
Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.
(Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami)
Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 17.07.2015 r,

pod numerem 181350-2015
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.kielce.pl w dniu 17.07.2015 r.
I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Zamawiającym jest:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5,
25-369 Kielce
tel. (41) 349 72 77, (41)349 73 32

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych zwanej w treści specyfikacji Pzp).

VIII. WADIUM
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 2800,00zł (słownie: dwa tysiące osiemset zł, 00/100), na konto:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Raiffeisen Bank Polska S.A.
Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318
Na dowodzie przelewu należy wpisać: Wadium – numer sprawy DP/2310/ 64 /15
Wykonawca może dołączyć do oferty kopię dowodu wpłaty
1. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, chyba ze udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w
ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie wykonawcy

X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Oferty należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą, czytelną techniką. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Każda zadrukowana strona oferty powinna być opatrzona kolejnym numerem i parafowana lub podpisana (pieczątka firmy oraz imienna pieczątka i podpis) przez wykonawcę lub osobę (osoby) upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Załączniki do oferty stanowią jej integralną część i muszą być również oznaczone.
2. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna, lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
3. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
4. Oferta musi być zapakowana w dwie koperty, na:
a) zewnętrznej należy umieścić napis: Oferta na wykonanie poszerzenia drogi dojazdowej, numer sprawy DP/2310/64/15. Nie otwierać przed 31.07.2015 r. godz. 11:15,
b) wewnętrznej oprócz napisu j. w. należy podać pełną nazwę i adres wykonawcy.

XII. SPOSÓB OBLICZENIA CENY
1. Cenę oferty należy podać w kwocie netto i brutto wraz z należnym podatkiem VAT, z zaokrągleniem do drugiego miejsca po przecinku. ( na podstawie wypełnionego kosztorysu ofertowego)
2. Oferowana cena musi być zgodna z przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
3. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków wykonawcy.
4. Stawka podatku musi być podana zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym.
5. Przy uwzględnieniu stawki podatku VAT należy wziąć pod uwagę art. 2 pkt. 12, art. 41 ust. 12 ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 ze zmianami) oraz Polską Klasyfikację Obiektów Budowlanych. Konsekwencje zastosowania złej stawki podatku VAT obciążają wykonawcę.
6. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego podatku VAT.
7. Za wykonanie przedmiotu zamówienia (robót) Zamawiający zapłaci wynagrodzenie ryczałtowe.
8. Cena ofertowa powinna być wyliczona na podstawie opisu przedmiotu zamówienia zamawiającego i powinna uwzględniać wszystkie czynności przyszłego wykonawcy niezbędne do właściwego, zgodnego z zasadami sztuki budowlanej zrealizowania prac objętych przedmiotem zamówienia.
9. Brak uwzględnienia przez wykonawcę w cenie oferty jakiegokolwiek elementu robót uwzględnionego w zakresie rzeczowym zamówienia podstawowego, nie będzie skutkować zleceniem przez zamawiającego robót dodatkowych.

XIV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi o tym wykonawców, którzy złożyli oferty zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zamieści informacje o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2. W piśmie do wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana zamawiający wyznaczy termin i miejsce podpisania umowy.
3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Zgodnie z art. 147 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający nie żąda od wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVII. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ

Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami).

Załączniki do SIWZ :

1. Wzór oferty.
2. Opis przedmiotu zamówienia (w tym przedmiot zamówienia, przedmiary, szczegółowa specyfikacja techniczna).
3. Projekt umowy.
4. Wzór oświadczenia z art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. Wzór oświadczenia z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia.
7. Wykaz robót wykonanych/wykonywanych w okresie ostatnich pięciu lat.
8. Oświadczenie o posiadaniu wymaganych uprawnień budowlanych.
9. Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej.
10. Kosztorys ofertowy
11. Szczegółowa specyfikacja techniczna
12. Projekt budowlany
13. Przekrój konstrukcyjny
14. Mapa sytuacyjna
15. Przedmiar robót

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 17.07.2015 r,

pod numerem 181350-2015
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.kielce.pl w dniu 17.07.2015 r.

SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ
PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

1. Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień, zgodnie z treścią art. 38 ust.1 Pzp z zastrzeżeniem terminów określonych w ust 1 , pkt. 1 a i 1 b tego artykułu.

2. Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem
Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach,
25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5,
Dział Zamówień Publicznych
z dopiskiem DP/2310/64/15 ,
3.Zamawiający nie przewiduje zwołania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dot.
treści SIWZ.
4.Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje – zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego –będą przekazywane, zgodnie z art. 27 ust. 1, faksem( nr 41 349 72 75) lub pocztą elektroniczną ( e-mail:marcin.kmieciak@ujk.edu.pl) w języku polskim. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna w języku polskim tj. oryginał pisma przesłany pocztą, kurierem lub złożony osobiście, za wyjątkiem informacji, których treść podawana jest do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl ,zgodnie z przepisami ustawy Pzp.

5.Jeśli Zamawiający lub Wykonawca przekazują sobie informacje o których mowa w pkt.4 faxem, lub pocztą elektroniczną, to każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza fakt jej otrzymania.

6.W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę Zamawiający uzna, że korespondencja wysłana mu przez Zamawiającego na nr faxu lub e-mail podany przez Wykonawcę została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią.

7. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń oraz uzupełnianych na wezwanie Zamawiającego, należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2.w języku polskim.

8. Zamawiający przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści je na własnej stronie internetowej.

9. Treść udzielonych odpowiedzi staje się częścią SIWZ i obowiązuje zarówno Zamawiającego jak i Wykonawców.

10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.

11. Osobą uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami w sprawie zamówienia jest: Marcin Kmieciak, tel. (41) 349 73 65 fax 41 349 7275