Zakończone przetargi

zakup materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów,pojemników na zużyte tonery) do urządzeń drukujących”, Nr sprawy: DP/2310/73/15

zakup materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów,pojemników na zużyte tonery) do urządzeń drukujących”, Nr sprawy: DP/2310/73/15

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2015.09.18 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2015.09.18 09:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni (od ostatecznego terminu skladania ofert)
  • Miejsce składania ofert: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5 ( Kancelaria ogólna )
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: od podpisania umowy do 31.12.2015r.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza skladania oferty częściowej Nie przewiduje się udzielenia zamówienia uzupełniajacego Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w kwocie 1300,00 zł (słownie złotych : jeden tysiąc trzysta złotych, 00/100). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318 Na dowodzie przelewu należy wpisać : „Wadium– Znak sprawy DP/2310/73/15 Sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń drukujących ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty można dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie; -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy. Zamawiający zgodnie z art.144 Pzp przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności: - powstała możliwość zastosowania korzystniejszych dla Zamawiającego i nowych rozwiązań w zakresie zaoferowanego przedmiotu w przypadku zakończenia produkcji lub braku dostępności na rynku, pod warunkiem że zaoferowany przedmiot zamówienia będzie posiadał parametry nie gorsze od zaoferowanego w ofercie modelu/typu, a powyższe nie spowoduje podwyższenia ceny umowy; - wydłużenia terminu realizacji umowy, w przypadku niewykorzystania kwoty na jaką została zawarta umowa.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonali minimum 2 zamówienia obejmujące dostawę materiałów o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 20 000 ,00 zł brutto każda. Zamawiający przez jedno zamówienie rozumie sukcesywną dostawę realizowaną w ramach jednego kontraktu (umowy). c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d)sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a i 2d ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz w art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane ( sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga minimum 2 dostaw materiałów o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 zł brutto każda. Zamawiający przez jedno zamówienie rozumie sukcesywną dostawę realizowaną w ramach jednego kontraktu (umowy). Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie realnie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p.2 i 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio-nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt.VIII.2. 2), Wykonawca składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt. A., zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż przed upływem 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Formę dokumentów określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. „w sprawie rodzajów dokumentów, jaki może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane” (Dz. U. z 2013r. poz.231). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzony wg. załącznika nr 7 do SIWZ. 4.W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca winien złożyć: 4.1 zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, że produkcja oferowanego przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia przebiega zgodnie z wymogami ISO 14001; 4.2 w przypadku zaoferowania przedmiotu równoważnego do przedmiotu opisanego przez Zamawiającego: 4.2.1 raporty z przeprowadzonego testu wydajności do każdego zaoferowanego produktu, określonego za pomocą zgodności z normą; - ISO 19752 dla tonerów monochromatycznych, - ISO 19798 dla tonerów kolorowych, - ISO/ICE 24711 dla tuszy (wkładów z atramentem), - ISO 24712 dla tuszy (wkładów z atramentem). W raporcie muszą znaleźć się co najmniej informacje dotyczące: średniej ilości wydruków, daty testowania, liczby testowanych kaset, typ kasety, tryb drukowania, format papieru, model drukarki. 4.2.2 oświadczenie Wykonawcy, że zaoferowany przedmiot jest w pełni kompatybilny z urządzeniem Zamawiającego, w którym dany przedmiot zamówienia ma być eksploatowany oraz spełnia warunki równoważności pod względem technicznym, jakościowym i eksploatacyjnym do parametrów zawartych w specyfikacji technicznej produktu producenta urządzenia, w którym dany przedmiot zamówienia ma być eksploatowany. 5. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1)Wypełniony załącznik nr 6 (A i B) do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia/Formularz cenowy) - Zamawiający wymaga, aby do każdej pozycji produktu równoważnego wykonawca wpisał w załącznikach Nr 6 (A i B) nazwę materiału, symbol, nazwę producenta, pojemność, wydajność. Jeżeli wykonawca oferuje produkt oryginalny wpisze- „ORYGINAŁ” i nazwę producenta. Brak pozycji, niewypełnienie jakiejkolwiek pozycji Formularza ofertowego (załącznik Nr 6 A i B), niewskazanie nazwy producenta, niewskazanie przy produkcie równoważnym nazwy materiału, symbolu, nazwy producenta, pojemności, wydajności; istotna zmiana opisu pozycji traktowana będzie jako niezgodność oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i stanowić będzie podstawę do odrzucenia oferty w oparciu o art. 89 ust.1 pkt.2 Pzp, z zastrzeżeniem art. 87 ust.2 pkt.3 Pzp. 2)Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania.
  • Wadium: 1300 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 90%, termin dostawy każdego ze złożonych zamówień: 10%
  • Specyfikacja: SIWZ w formie papierowej można uzyskać w DZP w siedzibie Zamawiającego. Koszt SIWZ- 9zł. Do ceny należy dodać koszt przesyłki. SIWZ pobrana ze strony internetowej jest bezpłatna.
  • Cena specyfikacji: 9 PLN

Nazwa i kod CPV: 30125100-2, 30192300-4 30125110-5
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń drukujących.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został dokładnie opisany w SIWZ.

Miejsce otwarcia ofert:
UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5, Dział Zamówień Publicznych, pokój nr 4


Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. Opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 08.09.2015r. pod numerem132965 - 2015
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 08.09.2015r.

!!!!!!!!!!! 09.09.2015r.!!!!!!!
Uwaga: na prośbę Wykonawców zamieszcza się w wersji edytowalnej załączniki do SIWZ (nr 1,2,3,5,6,7).

!!!!!!!!!!!!14.09.2015r.!!!!!!!!! Uwaga: w zwiazku z pytaniami, które wpłyneły do ww. postępowania został wydłużony termin składania i otwarcia ofert.
Termin skladania ofert do 18.09.2015r. do godziny 09:00.
Termin otwarcia ofert 18.09.2015r. godzina 09:15.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało:
1) opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14.09.2015r. pod numerem 135159 - 2015
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 14.09.2015r.

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach informuje, że wpłynęły zapytania od Wykonawców dot. treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) odnośnie postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, znak sprawy: DP/2310/73/15 na zakup materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń drukujących. Poniżej Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:

Pytanie nr 1
Informujemy, że zgodnie z informacjami uzyskanymi w Polskim Centrom Akredytacji, zarówno w Polsce, jak i na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego nie ma niezależnych podmiotów upoważnionych (akredytowanych) z zakresie badania wydajności materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących zgodnie z normami ISO/IEC 19752, ISO/IEC 19798.
Producenci materiałów oryginalnych tacy jak HP, Xerox, Konica Minolta, Samsung itd. produkują swoje materiały w oparciu o systemy zarządzania jakością (ISO 9001) oraz normy środowiskowe (ISO 14001) i jest to jednoznaczne z tym iż wszystkie produkowane przez w/w producentów materiały eksploatacyjne testowane są zgodnie z normami ISO/IEC 19752 dla materiałów monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla materiałów kolorowych, ISO/IEC 24711 dla tuszy czarnych oraz ISO/IEC 24712 dla tuszy kolorowych.
Wobec powyższego czy Zamawiający uzna dołączony do oferty Certyfikat ISO9001 ISO14001 jako zaświadczenie o odpowiedniej wydajności równoważnych materiałów eksploatacyjnych? "
Odpowiedź: nie.

Pytanie nr 2
Proszę o wyjaśnienie, jakich dokumentów Zamawiający żąda w zakresie testów dla materiałów równoważnych. Wymagane są bowiem dla tuszy test ISO24711 oraz osobno ISO24712. Należy zwrócić uwagę, że nie istnieje test ISO24712 a znormalizowany wzorzec wydruku i wytyczne stosowania norm ISO 24171 oznaczony ISO24712. Wzorzec ten jest używany dla wykonania testów w metodologii testów ISO 24711.
Nie jest więc możliwe wykonanie testu ISO 24712, bo taki nie istnieje. Czy Zamawiający zgodzi się wykreślić żądanie przedstawienia testów ISO 24712 lub zamieni je, zgodnie z wytycznymi norm wydajnościowych ISO, na warunek przedstawienia testów ISO 24711 w oparciu o wytyczne normy ISO 24712.
Odpowiedź: Zamawiający wyjaśnia, że nie żąda w specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedstawienia testu ISO 24712, a raportów z testów przeprowadzonych zgodnie z normami: wskazanymi w rozdziale VIII pkt. 4.2.1 SIWZ.
Pytanie nr 3:
Po przeanalizowaniu SIWZ zwracamy się o wyjaśnienie następujących pozycji:
1)Załącznik nr 6A, pozycja 185 – Toner Samsung ML1640/2240/(1500str.) MLTD1083S – kompatybilny toner do wymienionych urządzeń to MLTD1082S.
Czy Zamawiający dopuści toner o symbolu MLTD1082S?
Odpowiedź: w załączniku nr 6A do SIWZ, w poz. 185 dokonuje się poprawy błędnie wpisanego symbolu tonera z „MLTD1083S” na poprawny "MLTD1082S".
2) Załącznik nr 6B, poz. 41- tusz Canon BCI 3- jaki kolor tuszu będzie wymagał Zamawiający?
Odpowiedź: Magenta.

Uwaga: Wykonawcy przygotowując oferty są zobowiązani do uwzględnienia powyższych zmian w załączniku nr 6(A i B). Niedokonanie tych czynności w ofertach będzie oznaczało, ze ich treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będzie stanowić przesłankę do odrzucenia oferty zgodnie z paragrafem 89 ust.1 pkt.2 ustawy Pzp.

Uwaga!!!!!!!!! 15.09.2015r.!!!!!
W załączniku nr 6B do SIWZ w poz. 188 (tusz Canon PFI 704 PM) w kolumnie "ilość" powinno być 1 sztuka i tak należy przyjąć do wyceny oferty.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim, lub faksem (41 349 72 78); lub mailem : kowalczyk.anna@ujk.edu.pl
Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.
Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego jest: Anna Kowalczyk, tel. 48 41 349 73 68 .