Zakończone przetargi

świadczenie usług ochrony (DP/2310/16/15)

świadczenie usług ochrony (DP/2310/16/15)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2015.03.30 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2015.03.30 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Budynek Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego od 24.04.2015r do 30.06.2017r. 2. Budynek Instytutu Sztuk Pięknych od 24.04.2015r do 30.06.2017r. 3. Budynki ( 2 ) Wydziału Nauk o Zdrowiu od 24.04.2015r do 30.06.2017r. 4. Budynek Biblioteki Uniwersyteckiej od 2.10.2015r. do 30.06.2017r. 5. Budynki ( 2) Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego od 23.10.2015r. do 30.06.2017r. 6. Budynki (4) Wydziału Zarządzania i Administracji i CPiB od 23.10.2015r. do 30.06.2017r
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składanie ofert częściowych Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie : 35.000,00 zł (słownie złotych : trzydzieści pięć tysięcy 00/100 ). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 16 /15 ” Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia za¬bezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto określonej w ofercie wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia. WARUNKI PŁATNOŚCI : Za wykonanie usługi Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie z dołu tj. po upływie miesiąca w kwocie …….. zł netto (słownie złotych: ………………….) plus podatek Vat w wysokości … %, co stanowi kwotę brutto …….zł (słownie złotych : ……………..), za każdy miesiąc. Łączna kwota wynagrodzenia brutto za cały okres trwania umowy wynosi ……….zł (słownie złotych: ……………………………..). Wynagrodzenie za niepełny miesiąc liczone będzie proporcjonalnie do liczby dni w których świadczona była usługa. 2. Wynagrodzenie o którym mowa w ust.1 może zostać zmienione w przypadku: 1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Taka zmiana wymaga aneksu do umowy. 3. Faktury będą wystawiane przez Wykonawcę po upływie każdego miesiąca, na każdy obiekt oddzielnie, na podstawie potwierdzonej przez Kierownika Obiektu Książki dyżurów oraz raportu, o którym mowa w § 4 ust.3 pkt.2). 4. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty należności określonej fakturą w ciągu 30 dni licząc od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury Vat, przelewem na konto Wykonawcy 5. Za datę dokonania płatności uważa się datę złożenia polecenia zapłaty przez Zamawiającego w banku prowadzącym jego rachunek. 6. W przypadku nieterminowej płatności Wykonawca ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za zwłokę. 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość potrącania z wynagrodzenia należnego Wykonawcy kwot wynikających z naliczenia kar umownych. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy. zamówienie uzupełniające będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień o wartości nie większej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem, że nowo proponowane osoby będą miały co najmniej takie same kwalifikacje,  podwykonawcy,  sposobu spełnienia świadczenia np. zastosowanie rozwiązań zamiennych, takich które nie spowodują rozszerzenia przedmiotu zamówienia, ale prowadzić będą do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji poprzez zastosowanie rozwiązań równoważnych  zmiana harmonogramu – jeżeli zaistnieją okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu przy dołożeniu należytej staranności, powodujące koniczność takiej zmiany  ograniczenie czasu realizacji usługi tzn. wyłączenie ze świadczenia usługi całego miesiąca, maksymalnie dwóch w każdym roku obowiązywania umowy – taka zmiana nie wymagać będzie aneksu (za ten czas wykonawcy nie będzie przysługiwało wynagrodzenie)
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania , tzn. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 ). Okres ważności koncesji nie może być krótszy niż okres realizacji zamówienia. 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, przez okres co najmniej 12 miesięcy o war¬tości nie mniejszej niż 500.000 zł brutto każda (jedna usługa - oznacza usługę wykonywaną na podstawie jednej umowy). 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: a) dysponują minimum 60 osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, niekaranymi, z których każda posiada przynajmniej 6 miesięczny staż pracy w ochronie czynnych obiektów; b) mają możliwość zamontowania systemu do wykonywania kontroli obchodów budynków przez pracownika ochrony i udostępnianie wyników za pomocą strony internetowej; c) posiadają aktualny certyfikat AQAP 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż : 1.000.000 PLN. 2. Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty, wymienionych w pkt. VII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 145 poz. 1221 ). 3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do-świadczenia (co najmniej dwie usługi) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców na rzecz których usługi były wykonywane, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ oraz załącze¬niem dowodów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane) 4) Oświadczenie wykonawcy, ze dysponuje minimum 60 osobami , niekaranymi z których każda posiada przynajmniej 6 miesięczny staż pracy w ochronie czynnych obiektów; 5) Oświadczenie wykonawcy, że ma możliwość zamontowania systemu do wykonywania kontroli obchodów pracownika ochrony i udostępniania wyników za pomocą strony internetowej; 6) Kopię aktualnego certyfikatu AQAP; 7) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie realnie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2 i 3. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt. 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób lub przed notariuszem. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w VIII.1.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w punkcie VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII.2. ppkt1) do 7) składa : a) pkt.2) do 4) i 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 4) pkt. 5) i 7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w p.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1. ppkt1) 3) i 4) i nie wcześniej niż 3 miesiące jeżeli dotyczy p.1 ppkt.2). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. 4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania 3) Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, jeżeli z treści dołączonych do oferty dokumentów nie wynika uprawnienie do jej podpisania.
  • Wadium: 35000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 80% dodatkowe czynności wykonywane przez pracowników wykonawcy na rzecz zamawiającego 20%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w formie elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia, można ją odebrać w siedzibie zamawiającego lub za zaliczeniem pocztowym - w tym przypadku do ceny za SIWZ należy doliczyć koszt przesyłki.
  • Cena specyfikacji: 24 PLN

powyżej kwot określonych na podstawie art.11 ust.8 pzp
Przedmiotem zamówienia jest :
świadczenie całodobowej usługi ochrony osób i mienia w budynkach zamawiającego :
1. Budynki (2) Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego (WPiA) – ul. Krakowska 11; Kielce
2. Budynek Instytutu Sztuk Pięknych (ISP) ul. Podklasztorna 117; Kielce
3. Budynki (2 ) Wydziału Nauk o Zdrowiu (WNoZ) ul. IX Wieków Kielc 19; Kielce
4. Budynek Biblioteki Uniwersyteckiej (BU) ul. Świętokrzyska 21E; Kielce
5. Budynki (2) Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego (WMP) ul. Świętokrzyska 15; Kielce
6. Budynki (4) Wydziału Zarządzania i Administracji (WZiA) i budynku Centrum Przedsiębiorczości i Biznesu (CPiB) - ul. Świętokrzyska 21; Kielce.

CPV: 79710000-4 -usługi ochroniarskie


VI. TERMIN REAZLIZACJI ZAMÓWIENIA :
1. Budynek Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego od 24.04.2015r do 30.06.2017r.
2. Budynek Instytutu Sztuk Pięknych od 24.04.2015r do 30.06.2017r.
3. Budynki ( 2 ) Wydziału Nauk o Zdrowiu od 24.04.2015r do 30.06.2017r.
4. Budynek Biblioteki Uniwersyteckiej od 2.10.2015r. do 30.06.2017r.
5. Budynki ( 2) Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego od 23.10.2015r. do 30.06.2017r.
6. Budynki (4) Wydziału Zarządzania i Administracji i CPiB od 23.10.2015r. do 30.06.2017r

Wykonawcom przysługą środki odwoławcze opisane w Dziale VI Ustawy Prawo zamówień publicznych art. 179 do 198. Terminy na wniesienie odwołania zawiera art.182 wc. Ustawy; art.182 ust.1 pkt 1 tj. 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust.2 (fax, droga elektroniczna) albo w terminie 15 dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób. W odniesieni udo treści ogłoszenia 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności niż ww. w terminie 10 dni licząc od dnia w którym można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę do wniesienia odwołania.

ogłoszenie o niniejszym przetargu ukazało się:
- w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wysłano dnia 16.02.2015r. ukazało się dnia 20.02.2015r. numer 2015/S 036-061360
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl 20.02.2015r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego 20.02.2015r.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DP/2310/16/15 Kielce, dnia 4.03.2015r.
Dotyczy : przetargu nieograniczonego na świadczenie całodobowej usługi ochrony osób i mienia
Przekazujemy treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania
Pytanie 1.

Zgodnie z zapisami Rozdziału VIII pkt.3 pdpkt 7 SIWZ "W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca powinien posiadać aktualny Certyfikat AQAP". Idąc dalej w rozdziale VIII SIWZ Zamawiający żąda aby Wykonawca załączył do oferty kopię tego Certyfikatu.
W opinii Wykonawcy żądanie posiadania od wykonawcy certyfikatu AQAP w przedmiotowym postępowaniu stanowi naruszenie zapisów art. 22 ust 4. ustawy PZP zgodnie z którym: "Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 (art. 22Ustawy PZP) powinien być związany z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalny do przedmiotu zamówienia".
Uzasadnienie
Przedmiotem niniejszego postępowania jest usługa ochrony obiektu użyteczności publicznej. Obiekt nie jest wpisany na listę obiektów podlegających ochronie obowiązkowej. Certyfikat AQAP jest uzupełnieniem i rozszerzeniem norm jakości ISO 9000. Posiadanie certyfikatu AQAP jest wymagane w przedsiębiorstwach produkujących wyroby lub świadczących usługi w ramach procesu Rządowego Zapewniania Jakości (Government Quality Assurance GQA). Ponadto certyfikat ten może być wymagany od dostawców realizujących swoje usługi lub dostarczających wyroby na rzecz wojska. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest usługa ochrony obiektu wojskowego tak więc brak jest podstaw do żądania posiadania przez Wykonawców Certyfikatu AQAP. Mając na uwadze powyższe prosimy o zmianę zapisów SIWZ i wykreślenie obowiązku posiadania certyfikatu AQAP przez Wykonawców. Sugerujemy jednocześnie zmianę SIWZ i obowiązek żądania przedłożenia przez Wykonawców Certyfikatu ISO na potwierdzenie odpowiedniej jakości usług świadczonych przez potencjalnych Wykonawców usług (Standardowy zapis w postępowaniach dotyczących ochrony obiektów użyteczności publicznej).

Odpowiedź : Pytający nie może jednoznacznie stwierdzić, że budynki Uczelni nie są wpisane na listę obiektów podlegających ochronie obowiązkowej. Taką ewidencję zgodnie z treścią art.5 Ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 1997r. Nr 114, poz.740 ze zm.) prowadzą wojewodowie, ewidencja ma charakter poufny i trudno komukolwiek formułować stwierdzenia, czy dany obiekt jest, czy też nie jest umieszczony w tym wykazie. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony w budynkach użyteczności publicznej. Wśród chronionych budynków jest również taki w którym znajdują się urządzenia z zapisanymi danymi dotyczącymi zarówno studentów jak i osób pracujących w Uczelni. W chronionych budynkach codziennie przebywa duża liczba studentów i pracowników, którym zamawiający musi zapewnić bezpieczeństwo i komfort pracy. Zamawiający oczekuje więc, że usługę realizować będzie wykonawca spełniający najwyższe standardy obowiązujące przy świadczeniu tego typu usług. Z dotychczasowego doświadczenia zamawiającego wynika, że w większości firmy nie wprowadziły u siebie żadnych standardów. Certyfikat AQAP to nie jeden dokument, ale cała rodzina, wydawany jest nie tylko przedsiębiorstwom realizującym dostawy na rzecz wojska. Coraz powszechniej ubiegają się o niego, i otrzymują, firmy świadczące usługi ochrony. Stosowanie procedur wymaganych tym certyfikatem, przy realizacji usług ochrony osób i mienia daje zapewnienie zamawiającemu m.in. identyfikowania zagrożeń we wczesnych etapach ich wystąpienia i podejmowania działań które je eliminują oraz stałego ich monitorowania. Certyfikat AQAP gwarantuje wysoki poziom jakości wykonywanych usług oraz minimalizuje ryzyko wykonania złej usługi. W stosunku do żadnego zamawiającego nie ma takiego wymogu prawnego, aby żądał certyfikatów. Jest to możliwe jeżeli zamawiający uzna, że ze względu na charakter zamówienia taki certyfikat jest właściwym dokumentem potwierdzającym potencjał wykonawcy umożliwiający należytą realizację zamówienia. Biorąc pod uwagę powyższe zamawiający uznał, że żądanie tego dokumentu w odniesieniu do charakteru świadczonej usługi jest właściwe i bezsprzecznie zminimalizuje ryzyko złego wykonania usługi.

Pytanie 2

Czy Zamawiający wymaga aby służba na którymkolwiek z obiektów była wykonywana przez pracowników posiadających Wpis Na Listę Kwalifikowanych Pracowników Ochrony Fizycznej (Odpowiednik dawnej Licencji pracownika ochrony fizycznej I-go lub II-go stopnia)?
Jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie będzie twierdząca, prosimy o wskazanie na których obiektach służba ma być wykonywana przez pracowników posiadających Wpis Na Listę Kwalifikowanych Pracowników Ochrony Fizycznej (Odpowiednik dawnej Licencji pracownika ochrony fizycznej I-go lub II-go stopnia)?

Odpowiedź : Nie. Zamawiający nie wymaga aby służba na którymkolwiek z obiektów była wykonywana przez pracowników posiadających Wpis Na Listę Kwalifikowanych Pracowników Ochrony Fizycznej.

Pytanie 3

Standardem w przypadku postępowań dotyczących usług ochrony jest wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia harmonogramu służb pracowników ochrony oraz ilości osób na zmianie pełniących służbę. Pozwala to w sposób jednoznaczny skalkulować koszty oferty oraz złożyć oferty porównywalne. W bieżącym postępowaniu Zamawiający nie wskazał ani godzin służb pracowników ani też ilości osób, jaka na każdej zmianie powinna pełnić służbę w każdym z budynków. Ponadto z treści Opisu Przedmiotu Zamówienia wynikam iż obowiązkiem Wykonawcy będzie także obsługa szatni zaś Zamawiający nie doprecyzował czy szatnię mają obsługiwać pracownicy ochrony czy też dodatkowe osoby zatrudnione przez Wykonawcę. Stąd też prosimy o szczegółowe podanie faktycznego zapotrzebowania na usługi ochrony i obsługi szatni poprzez odpowiedź na poniższe pytania. Tylko jasne i klarowne sformułowanie zapotrzebowania Zamawiającego pozwoli Wykonawcom złożyć oferty, które sprostają jego oczekiwaniom.

Odpowiedź : Zamawiający nie narzuca wykonawcom harmonogramu według którego pracownicy wykonawcy świadczyć będą usługę. Zamawiający zakłada, że wykonawca, który profesjonalnie wykonuje tego typu usługi potrafi lepiej i precyzyjniej opracować taki harmonogram. Zamawiający wskazał w SIWZ, że każdy budynek (z wyłączeniem 3 budynków tj. INP; IEiA; IZ) ma być chroniony przez 24 godziny na dobę. W każdym budynku jest pomieszczenie przeznaczone dla pracownika ochrony.


3.1 Ile osób ma pełnić służbę ochrony dotycząca części A tj. 2 budynków Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego? Z opisu przedmiotu zamówienia wywnioskować można, iż będą to 2 osoby całodobowo na każdej zmianie (po 1 na każdy budynek) – czy Zamawiający potwierdza powyższe?

Odpowiedź : Na ul. Krakowskiej (WPiA) jest jedno pomieszczenie przeznaczone dla pracownika ochrony, w budynku głównym. Drugi budynek (CEART) jest monitorowany przez pracownika ochrony pełniącego dyżur w budynku głównym. Obecnie dyżury pełnione są jednoosobowo.

3.2 Ile osób ma pełnić służbę ochrony dotyczącą części B tj. ochrona budynku Instytutu Sztuk Pięknych? Z opisu przedmiotu zamówienia wywnioskować można, iż będzie to 1 osoba całodobowo na każdej zmianie – czy Zamawiający potwierdza powyższe?
Odpowiedź : na ul. Podklasztornej (ISP) jest jedno pomieszczenia dla pracownika ochrony. Obecnie dyżury pełnione są jednoosobowo.

3.3 Czy obsługa szatni w budynku Instytutu Sztuk Pięknych w okresie od października do końca czerwca powinna być wykonywana przez pracownika wykonującego czynności ochrony obiektu czy też przez dodatkowego pracownika oddelegowanego do obsługi szatni w tym okresie? Oznaczałoby to, że w godzinach pracy szatni na obiekcie znajdowałoby się 2 pracowników wykonawcy tj. pracownik ochrony i pracownik obsługi szatni.
Odpowiedź : Szatnię należy obsługiwać od października do czerwca każdego roku. Obecnie szatnię obsługuje pracownik ochrony. Takie rozwiązanie jest możliwe do przyjęcia i w obecnym postępowaniu.

3.4 Ponadto prosimy o wskazanie w jakich godzinach szatnia powinna być obsługiwana? Wykonawca nadmienia, iż jego zdaniem do obsługi szatni powinna być oddelegowana dodatkowa osoba, ponieważ obsługa szatni wymaga nieprzerwanej obecności pracownika na posterunku a tym samym uniemożliwia wykonywanie innych czynności wymaganych przez Zamawiającego na powyższym posterunku.
Odpowiedź : Szatnia obsługiwana jest w godzinach od 7:30 do 20:30 – przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych i po zakończeniu zajęć dydaktycznych. Nie jest wymagana nieprzerwana obecność pracownika w szatni.

3.5 Ile osób ma pełnić służbę ochrony dotyczącą części C tj. 2 budynków Wydziału Nauk o Zdrowiu? Z opisu przedmiotu zamówienia wywnioskować można, iż będą to 2 osoby całodobowo na każdej zmianie (po 1 na każdy budynek) – czy Zamawiający potwierdza powyższe?
Odpowiedź : Zamawiający będzie utrzymywał całodobowo tylko jedno pomieszczenie przeznaczone dla pracownika ochrony, w budynku MEDREH, tym samym zamawiający wymaga w tym obiekcie minimum 1 pracownika na każdej zmianie. To czy wykonawca zaproponuje dodatkowo pracownika w określonych przez siebie godzinach, należy do decyzji wykonawcy.

3.6 Czy obsługa szatni w budynkach Wydziału nauk o Zdrowiu w okresie od września do końca połowy lipca powinna być wykonywana przez pracowników wykonujących czynności ochrony obiektu czy też przez dodatkowych pracowników oddelegowanych do obsługi szatni w tym okresie? Oznaczałoby to, że w godzinach pracy szatni na każdym obiekcie znajdowałoby się 2 pracowników wykonawcy tj. pracownik ochrony i pracownik obsługi szatni. Wykonawca nadmienia, iż jego zdaniem do obsługi szatni powinna być oddelegowana dodatkowa osoba, ponieważ obsługa szatni wymaga nieprzerwanej obecności pracownika na posterunku a tym samym uniemożliwia wykonywanie innych czynności wymaganych przez Zamawiającego na powyższym posterunku.
Odpowiedź : Są dwie szatnie usytuowane w dwóch odrębnych budynkach. W każdym z budynków szatnia znajduje się w znacznej odległości od pomieszczenia pracownika ochrony, dlatego zamawiający wskazał aby w każdym budynku szatnię obsługiwała odrębna osoba (w budynku głównym WNoZ min. 1 osoba na dyżurze i w budynku MEDREH min. 1 osoba na dyżurze).

3.7 Ile osób ma pełnić służbę ochrony dotyczącą części D tj. ochrona budynku Biblioteki Uniwersyteckiej? Z opisu przedmiotu zamówienia wywnioskować można, iż będzie to 1 osoba całodobowo na każdej zmianie – czy Zamawiający potwierdza powyższe?

Odpowiedź : W budynku BU jest jedno pomieszczenie przeznaczone dla pracownika ochrony. Dotychczas dyżury są pełnione jednoosobowo.

3.8 Ile osób ma pełnić służbę ochrony dotyczącą części E tj. 2 budynków Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego? Z opisu przedmiotu zamówienia wywnioskować można, iż będą to 2 osoby całodobowo na każdej zmianie (po 1 na każdy budynek) – czy Zamawiający potwierdza powyższe?
Odpowiedź : budynki WMP są odrębnymi budynkami, w każdym z nich wydzielone jest miejsce dla pracownika ochrony. Nie jest możliwe, aby dyżur w obu budynkach pełniony był jednoosobowo. Na każdym dyżurze w tych budynkach musi być po min. 1 osobie (łącznie 2 pracowników ochrony).

3.9 W części F do zadań Wykonawcy należeć będzie świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku CP i B (24h) i pozostałych budynkach tj INP, IEiA, IZ od poniedziałku do czwartku w godzinach 7-19 oraz piątek sobota i niedziela wg zjazdów studiów niestacjonarnych. Z uwagi na fakt, iż wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym miesięcznym i nie jest obliczane na podstawie ilości faktycznie wypracowanych roboczogodzin prosimy o wskazanie średniej miesięcznej lub rocznej ilości godzin jakie wykonawca będzie miał do wypracowania w budynkach INP, IEiA, IZ w dni od piątku do soboty. Jest to niezbędne do prawidłowego oszacowania kosztów usługi.
Odpowiedź : Zakładana liczba godzin w ciągu roku w dniach piątek-sobota to 120.

3.10 Czy Zamawiający potwierdza, iż usługa obsługi szatni w budynkach IEiA oraz INP ma być wykonywana przez pracowników świadczących jednocześnie usługę ochrony? Tym samym Zamawiający nie wymaga oddelegowania dodatkowej osoby do obsługi szatni lecz wymaga aby osoba ochraniająca szatnię świadczyła jednocześnie usługę obsługi szatni.

Odpowiedź : Tak, zamawiający potwierdza. Wynika to z treści załącznika nr 2 pkt. F II. Usługa obsługi szatni w budynkach INP oraz IEiA ma być wykonywana przez pracowników ochrony.

Wykonawca nadmienia, iż brak precyzyjnych informacji odnośnie Opisu Przedmiotu Zamówienia poprzez nieudzielenie wyczerpujących odpowiedzi na powyższe pytania stanowić będzie naruszeniem art 29 ust. 1 i 2 PZP i w konsekwencji uniemożliwi złożenie porównywalnych i poprawnie skalkulowanych ofert.

Pytanie 4
W związku z zapisami paragrafu 3 ust. 2 pkt 3 umowy, zgodnie z którym:
"Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 1 może być zmienione w przypadku zmiany: zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę"
W grudnia 2014 Prezydent RP podpisał Ustawę o zmianie ustawy o ubezpieczeniach społecznych ( w załączeniu), której wejście w życie zostało rozbite w czasie. Tzn jedna jej część weszła już w życie od 1 stycznia bieżącego roku, druga część wejdzie w życie od 1 stycznia 2016. Część, która dopiero będzie wchodzić w życie od 1 stycznia 2016 dotyczy obowiązku objęcia składkami na ubezpieczenia społeczne wszystkich umów zleceń do wysokości minimalnego wynagrodzenia. Powyższa zmiana oznaczać będzie znaczny wzrost kosztów pracy i przełoży się w konsekwencji na ceny usług w tym także usług ochrony.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o odpowiedź na poniższe pytanie:
Czy Zamawiający w 2016 roku dopuści zmianę ceny oferty poprzez jej zwiększenie z uwagi na wejście powyższych przepisów w życie czy też uzna, że Wykonawca składając ofertę w powyższym postępowaniu powinien skalkulować cenę oferty uwzględniając powyższe zmiany, ponieważ wiedział, iż są one uchwalone i wejdą w życie i w konsekwencji odmówi Wykonawcy prawa do zmiany ceny w związku ze zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym?
Jest to dla Wykonawcy bardzo ważna kwestia na etapie kalkulacji ceny oferty.
Odpowiedź : zamawiający wymaga, aby wykonawcy, kalkulując cenę oferty, uwzględnili zmianę przepisów dotyczących umów zleceń, która obowiązywać będzie od 1.01.2016r. Podyktowane to jest tym, że w momencie kalkulowania ceny oferty i składania ofert, obciążenie wynikające ze zmiany przepisów dotyczących zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym są znane wykonawcom. Nie więc żadnych przeszkód, aby uwzględnili to licząc cenę swojej oferty. Zapis w § 3 dotyczy sytuacji które mogą zaistnieć w trakcie realizacji umowy.

Pytanie 5 :

Prosimy ponadto o wskazanie jednoznacznego sposobu obliczania pozycji: "Wartość brutto za cały okres obowiązywania umowy" ponieważ realizacja usługi rozpoczynać się będzie w trakcie miesiąca np. dla 3 budynków od 24 kwietnia, dla jednego budynku od 2 października, dla 2 budynków od 23 października.
Wątpliwości wykonawcy budzi sposób obliczania ceny oferty za niepełny miesiąc.
Najprostszym sposobem jest uzyskanie proporcji ilości dni w jakich świadczona była usługa w danym miesiącu do ilości dni w danym miesiącu i zaokrąglenie do 3 miejsc pop przecinku np. w przypadku rozpoczęcia usługi do 24 kwietnia mamy 7 dni świadczenia / 30 dni w danym miesiącu = 0,233 w przypadku rozpoczęcia usługi od 2 października mamy 30 dni świadczenia / 31 dni w danym miesiącu = 0,968 w przypadku rozpoczęcia usługi od 23 października mamy 9 dni świadczenia / 31 dni w danym miesiącu = 0,290 Czy Zamawiający uzna powyższy sposób obliczania ceny za poprawny?
Odpowiedź : Zgodnie z treścią § 3 ust.1 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ „wynagrodzenie za niepełny miesiąc liczone będzie proporcjonalnie do liczby dni w których świadczona była usługa”. Tę samą zasadę należy przyjąć licząc wartość brutto za cały okres obowiązywania umowy.
Zgodnie z uwagą zamieszczoną w treści załącznika nr 6 do SIWZ „ Wszystkie ceny należy podać z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.”

Pytanie 6:
W związku z postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest świadczenie całodobowej usługi ochrony osób i mienia w budynkach UJK w Kielcach proszę o wyjaśnienie czym kieruje się Zamawiający stawiając wymóg przedłożenia, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kopii aktualnego certyfikatu AQUAP (rozdział VIII, punkt 1, podpunkt 6) siwz). AQUAP jest to publikacja standaryzacyjna NATO dotycząca zapewnienia jakości dla dostawców sił zbrojnych. Nie ma jednakże wymogu prawnego aby dostawcy dla wojska spełniali wymagania AQUAP. Jej cywilnym odpowiednikiem jest norma ISO 9001.
Wobec powyższego wymóg posiadania certyfikatu AQUAP w niniejszym postępowaniu wydaje się bezzasadny, ponieważ Uniwersytet Jana Kochanowskiego nie jest jednostką wojskową.
Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 1.

!!!!!! U W A G A !!!!!!
16.03.2015r.
Poniżej zamieszczamy treść kolejnych pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania.

DP/2310/16/15


Dotyczy : przetargu nieograniczonego na świadczenie usług ochrony osób i mienia

Pytanie 1 :
W których postanowieniach SIWZ Zamawiający zawarł postanowienia, o których mowa w art.142 ust.5 PZP i określił zasady wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia, a także wskazał treść stosownych postanowień umowy, której wzór stanowi projekt umowy?
Zwracamy uwagę, że zgodnie z powołanym przepisem Prawa zamówień publicznych, umowa o wykonanie zamówienia publicznego, zawarta na okres dłuższy niż 12 miesięcy, winna zawierać postanowienia o zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany:
-stawki podatku od towarów i usług,
-wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
-zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego przez Wykonawcę.
Tymczasem zgodnie z § 3 ust.2 projektu umowy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany Umowy jedynie w następujących przypadkach :
stawki podatku od towarów i usług,
-wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
-zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego przez Wykonawcę. Taka zmiana wymaga aneksu do umowy.
Nie znajdujemy w Umowie postanowień regulujących kwestie , o których mowa w art.142 ust.5 PZP. Samo bowiem dopuszczenie możliwości modyfikacji wynagrodzenia w części przypadków wskazanych w powołanym przepisie nie stanowi w naszej ocenie zasady wprowadzania zmian. Zwłaszcza, że Zamawiający dopuszcza jej zmianę po wejściu w życie przepisów dokonujących tych zmian. W naszej ocenie wszystkie zmiany o których mowa w art.142 ust.5, a które winny być respektowane przez Zamawiającego muszą być dokonane przed wejściem w życie tych przepisów np. ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, która będzie obowiązywała od stycznia 2016r. Zwracamy także uwagę, ze w odniesieniu do podmiotów świadczących usługi ochrony mienia i osób, stanowiące przedmiot zamówienia, zmiany przepisów w wyżej wskazanym zakresie mają znaczący wpływ na koszty związane z wykonaniem zamówienia.
W związku z tym, iż siwz oraz umowa, nie zawiera postanowień wymaganych przepisem art.142 ust.5 PZP, proponujemy dokonanie zmiany SIWZ, poprzez zmianę § 3 ust.2 i dodanie w § 3 nowych ustępów następujący sposób:
„2.Cena Umowy brutto, wskazana w §3 ust.1 Umowy, ulegnie odpowiedniej zmianie (tj. obniżeniu lub podwyższeniu) o wartość, o jaką zmianie ulegnie w czasie obowiązywania Umowy stawka podatku od towarów i usług (VAT).
3. Strony zobowiązują się, że w przypadkach :
a) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub b) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę, że dokonają – w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty otrzymania przez jedną ze stron żądania zmiany, o którym mowa w ust.4 poniżej – zmiany umowy (w formie aneksu) i odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, określonego w § 3 ust.1 Umowy (tj. zmianę Miesięcznej opłaty i odpowiednią zmianę Ceny Umowy netto oraz Ceny Umowy Brutt9o), zgodnie z procedurą opisaną w ust.4 poniżej.
4. W przypadkach, o których mowa w ust.3 lit.a)-b) powyżej, każdej ze Stron przysługuje prawo żądania od drugiej strony dokonania odpowiedniej zmiany Umowy (dalej :”Żądanie zmiany”). Żądanie zmiany składa się wraz z uzasadnieniem (wskazującym wpływ zmiany na koszty wykonania Umowy oraz przedstawiającym wyliczenia ww. zmian) – w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności. Na pisemne żądanie drugiej strony złożone nie później niż w terminie 7 dni od daty otrzymania przez nią Żądania zmiany, Strona składająca żądanie zmiany winna niezwłocznie udostępnić do wglądu drugiej stronie, w swej siedzibie, księgowe dokumenty źródłowe, w zakresie niezbędnym do oceny zasadności zmiany Umowy. Badanie ww. dokumentów źródłowych nie może trwać dłużej niż 7 dni.
5. W przypadku, gdyby zmiana Umowy, o której mowa w ust.3, nie została dokonana przez Strony w terminie wskazanym w ust.4 powyżej, a jej dotyczące Żądanie zmiany przewidywało podwyższenie wynagrodzenia – Zamawiający zobowiązany będzie tymczasowo do zapłaty na rzecz Wykonawcy miesięcznych zaliczek na poczet podwyższonego wynagrodzenia w wysokości równej 70% różnicy pomiędzy dotychczasową wysokością Opłaty Miesięcznej netto a żądaną wysokością Opłaty Miesięcznej netto, przy czym ostateczne rozliczenie zaliczek nastąpi najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania aneksu do umowy, o którym mowa w ust.3 powyżej.
6. Strony zobowiązują się, ze w przypadku innej niż wymieniona w ust.3 powyżej zmiany powszechnie obowiązującego prawa powodującej konieczność zmiany warunków Umowy, niezwłocznie zawrą stosowny aneks do Umowy.”
W sytuacji gdy Zamawiający nie zaakceptuje powyższą propozycję dotyczącą zasad zmiany wynagrodzenia, poniżej przedstawiamy drugą, która w naszej ocenie również zabezpiecza interesy obu stron.
„1. Strony zobowiązują się, iż każdorazowo dokonają (w formie pisemnego aneksu) zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy na mocy Umowy, w przypadku wystąpienia jednej ze zmian przepisów wskazanych w art.142 ust.5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne.
2. Aneks, o którym mowa w ust.1 powyżej, wchodzić będzie każdorazowo w życie z dniem wejścia w życie zmian przepisów, o których mowa w ust.1 pkt. 1) – 3).
3. W wypadku zmiany, o której mowa w ust.1 pkt.1) powyżej, wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy (tj. bez podatku od towarów i usług) nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona z uwzględnieniem stawki podatku od towarów i usług, wynikającej ze zmienionych przepisów.
4. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt. 2) i 3) powyżej, wynagrodzenie Wykonawcy zostanie podwyższone o wartość, o jaką wzrosną całkowite koszty wykonania Umowy ponoszone przez Wykonawcę, wynikającą ze zmian wynagrodzeń, ubezpieczenia społecznego lub ubezpieczenia zdrowotnego osób fizycznych bezpośrednio wykonujących czynności na rzecz Zamawiającego zgodnie z postanowieniami Umowy, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych związanych z wynagrodzeniami tych osób (bez względu na miejsce ich zatrudnienia).
W przypadkach, o których mowa w ust.1 pkt. 2) i 3), przed zawarciem aneksu, o którym mowa powyżej, Wykonawca winien złożyć Zamawiającemu pisemne oświadczenie o wysokości dodatkowych kosztów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w ust.1 pkt.2) i 3). Aneks, o którym mowa w ust.1 powyżej, powinien być zawarty przez Strony.”
Odpowiedź :
w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do siwz w § 3 ust.2 zamawiający zawarł informacje wynikające z obowiązku stosowania art.142 ust.5 ustawy Pzp. Dopuszczone zostały zmiany umowy wynikające ze zmian obowiązującego prawa, tym samym obejmujące zmiany opisane w art.142 ust.5 Pzp, wymienione przez wykonawcę.
Dodatkowo zamawiający wskazuje, że możliwość zmiany wynagrodzenia ma miejsce wówczas gdy, zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
Biorąc jednak pod uwagę wniosek wykonawcy zamawiający modyfikuje treść § 3 w następujący sposób (dotychczasową treść zastępuje się treścią):
„1. Za wykonanie usługi Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie z dołu tj. po upływie miesiąca w kwocie określonej w załączniku nr 1 do umowy. Wynagrodzenie za niepełny miesiąc liczone będzie proporcjonalnie do liczby dni w których świadczona była usługa.
2. Łączna kwota wynagrodzenia brutto za cały okres trwania umowy nie przekroczy kwoty brutto ……….zł (słownie złotych: ……………………………..).
3. Niewykorzystanie kwoty określonej w ust.2 nie powoduje powstania żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy.
4. Wynagrodzenie o którym mowa w ust.1 i 2 zostanie zmienione w przypadku:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę -
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Taka zmiana wymaga aneksu do umowy.
5. Zmiana wynagrodzenia o której mowa w ust. 4 pkt. 2) i 3) nastąpi wyłącznie po przedłożeniu przez Wykonawcę dowodów potwierdzających wpływ zmian o jakich mowa w ust.4 pkt 2) i 3) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
6. Zmiany o których mowa w ust.4 obowiązywać będą:
1) w przypadku ust.4 pkt 1) od daty wejścia w życie zmienionych przepisów o podatku od towarów i usług, dotyczyć będą niezrealizowanej części zamówienia, przy czym kwota wynagrodzenia netto wykonawcy nie ulegnie zmianie,
2) w przypadku ust.4 pkt 2) i pkt 3) od pierwszego dnia miesiąca następującego po przedłożeniu dowodów o jakich mowa w ust.5, nie wcześniej jednak niż od wprowadzenia w życie przepisów dotyczących zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę lub zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne.
7. W przypadku zmian o których mowa w ust. 4 pkt 2) i 3) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu wykazanych całkowitych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę z tego tytułu.
8. Faktury będą wystawiane przez Wykonawcę po upływie każdego miesiąca, na każdy obiekt oddzielnie, na podstawie potwierdzonej przez Kierownika Obiektu Książki dyżurów oraz raportu, o którym mowa w § 4 ust.3 pkt.2).
9. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty należności określonej fakturą w ciągu 30 dni licząc od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury Vat, przelewem na konto Wykonawcy
10. Za datę dokonania płatności uważa się datę złożenia polecenia zapłaty przez Zamawiającego w banku prowadzącym jego rachunek.
11. W przypadku nieterminowej płatności Wykonawca ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za zwłokę.
12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość potrącania z wynagrodzenia należnego Wykonawcy kwot wynikających z naliczenia kar umownych.
13. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich.”

Pytanie 2 :
Zgodnie z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26.10.2010r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078, Nr 182, poz. 1228) uprzejmie proszę o sporządzenie kopii protokołu (dotyczącego wartości szacunkowej zamówienia)
Odpowiedź : skan protokołu zamieszcza się jako kolejny załącznik do ogłoszenia o zamówieniu.

Pytanie 3:
Ustawa z dnia 6.09.2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1198 ze zmianami) w związku z art. 139 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych umożliwia wykonawcy zwrócenie się do Zamawiającego z wnioskiem o przedstawienie umowy w sprawie zamówienia publicznego z poprzedniego postępowania dotyczącego ww. przetargu. W związku ze wskazaną powyżej podstawą prawną występujemy w trybie przewidzianym ustawą o przekazanie nam przedmiotowej umowy.
Odpowiedź : skany trzech umów załącza się do ogłoszenia o zamówieniu jako kolejne załączniki.

Pytanie 4 :
Zamawiający wskazuje w zakresie realizacji ochrony monitorowanie sygnałów alarmowych przez Stację Monitorowania Alarmów Wykonawcy. Jaki charakter ma mieć to monitorowanie?
a) czy tylko za pośrednictwem pracowników na obiekcie; następnie pracownik ochrony do SMA Wykonawcy;
b) B) czy bezpośrednio przez System Monitorowania Alarmów Wykonawcy ze stałym podłączeniem nadajników do systemów alarmowych Zamawiającego.
Odpowiedź : WPiA +ISP – za pośrednictwem pracowników na obiekcie, następnie pracownik ochrony do SMA wykonawcy; WNoZ – główny budynek nie posiada zaawansowanej sygnalizacji alarmowej, jedynie 3 sale są objęte ochroną alarmową, którą monitoruje pracownik ochrony i informację o wszelkich alarmach zgłasza przełożonemu i Kierownikowi Obiektu. Budynek MEDREH posiada własną centralkę alarmową znajdującą się na portierni budynku MEDREH, którą również monitoruje pracownik ochrony i informację o alarmach zgłasza przełożonemu i Kierownikowi Obiektu ; BU – budynek Biblioteki posiada własną centralkę alarmową znajdującą się na portierni, którą również monitoruje pracownik ochrony i informacje o alarmach zgłasza przełożonemu i kierownikowi Obiektu oraz wskazanemu pracownikowi DIT; WMP- za pośrednictwem pracowników na obiekcie; następnie pracownik ochrony do SMA Wykonawcy; WZiA – budynki WZiA posiadają centralę alarmową na portierni, monitorowanie sygnałów alarmowych za pośrednictwem pracownika.

Pytanie 5:
Czy Zamawiający dopuszcza ingerencję we własny system celem podłączenia urządzeń monitorujących?
Odpowiedź : zamawiający dopuszcza taką możliwość, po wcześniejszej zgodzie Działu Technicznego UJK oraz kierownika DIT i po uzgodnieniu z kierownikiem obiektu;

Pytanie 6:
Czy systemy alarmowe Zamawiającego posiadają moduły ochrony przeciwpożarowej, czy też ochrona przeciwpożarowa to systemy autonomiczne (oddzielne centrale)?
Odpowiedź : WPiA – ochrona przeciwpożarowa to systemy autonomiczne, na ul. Krakowskiej budynek CEART –Tak, budynek główny WPiA – brak; ISP – brak systemu ppoż; Po sprawdzeniu i potwierdzeniu informacji o alarmie Pracownik informację zgłasza przełożonemu i Kierownikowi obiektu oraz właściwym służbom jeżeli doszło do faktycznego pożaru; WNoZ – Budynek główny WNoZ nie posiada ochrony przeciwpożarowej. Budynek MEDREH posiada własną centralkę przeciwpożarową znajdującą się na portierni budynku MEDREH, jest to system działający ręcznie. Pracownik ochrony dostaje informację o alarmie i ma obowiązek sprawdzić tą sytuację – automatycznie przy informacji o alarmie pożarowym otwierają się klapy dymowe zlokalizowane na dachu budynku MEDREH. W przypadku sprawdzenia i potwierdzenia informacji o alarmie Pracownik informację zgłasza przełożonemu i Kierownikowi Obiektu oraz właściwym służbom jeżeli doszło do faktycznego pożaru; BU – budynek BU posiada centralkę przeciwpożarową znajdującą się na portierni w budynku BU – automatycznie przy informacji o alarmie pożarowym otwierają się klapy dymowe zlokalizowane na dachu budynku. Po sprawdzeniu i potwierdzeniu informacji o alarmie Pracownik informację zgłasza przełożonemu i Kierownikowi obiektu oraz właściwym służbom jeżeli doszło do faktycznego pożaru; WMP – ochrona ppoż to system autonomiczny, monitorowany z zewnątrz przez innego usługodawcę ; WZiA – budynki WZiA posiadają centralkę przeciwpożarową która znajduje się na portierni – automatycznie przy informacji o alarmie pożarowym otwierają się klapy dymowe zlokalizowane na dachu budynków. W przypadku potwierdzenia alarmu pracownik zgłasza Kierownikowi Obiektu oraz właściwym służbom, jeżeli doszło do faktycznego pożaru.

Pytanie 7 :
Czy systemy ochrony przeciwpożarowej również podlegają bezpośredniemu stałemu monitorowaniu przez Wykonawcę i wstępną weryfikację przyczyn przed wezwaniem Straży Pożarnej?
Odpowiedź : WPiA – tak; ISP – tak; WNoZ – budynek główny – TAK; Budynek MEDREH posiada własną centralkę przeciwpożarową znajdującą się na portierni MEDREH, jest to system działający ręcznie. Pracownik ochrony dostaje informację o alarmie i ma obowiązek sprawdzić tą sytuację – automatycznie przy informacji o alarmie pożarowym otwierają się klapy dymowe zlokalizowane na dachu budynku MEDREH. W przypadku sprawdzenia i potwierdzenia informacji o alarmie Pracownik informację zgłasza przełożonemu i Kierownikowi Obiektu oraz właściwym służbom jeżeli doszło do faktycznego pożaru; BU - TAK; WMP nie dotyczy; WZiA – tak.

Pytanie 8:
Ile automatycznych systemów alarmowych (central alarmowych SSWiN, Ppoż) Wykonawca będzie zobowiązany monitorować bezpośrednio? Parametr istotny w celu zaplanowania właściwej liczby urządzeń (nadajników) monitorujących.
Odpowiedź : WPiA – 3 (systemy alarmowe, bez telewizji przemysłowej); ISP - 0; WNoZ – Budynek główny WNoZ nie posiada zaawansowanej sygnalizacji alarmowej, jedynie 3 sale są objęte ochroną alarmową, którą monitoruje pracownik ochrony i informację o wszelkich alarmach zgłasza przełożonemu i Kierownikowi Obiektu. Budynek MEDREH posiada własne centralki alarmowe znajdujące się na portierni MEDREH, tj. CCTV, KD i SSWiN, Ppoż SAP, które również monitoruje pracownik ochrony i informację o alarmach zgłasza przełożonemu i Kierownikowi Obiektu; BU – budynek BU posiada centralę alarmową znajdującą się na portierni, tj. CCTV, C-RUBIC, SSWiN, Ppoż SAP, które również monitoruje pracownik ochrony i informację o alarmach zgłasza przełożonemu i Kierownikowi Obiektu; WMP – nie dotyczy ; WZiA – budynek posiada centralę alarmową która znajduje się na portierni tj. CCTV, SSWiN, Ppoż SAP, które również monitoruje pracownik ochrony i informację o alarmach zgłasza Kierownikowi Obiektu.

Pytanie 9: Proszę o podanie średniej liczby rbg w skali miesiąca oraz za całość realizacji usługi dla wszystkich posterunków.
Odpowiedź : według wyliczeń zamawiającego liczba rbg kształtuje się następująco : WPiA 19 176 rbg; ISP – 19176 rbg; WNoZ – razem 19176 rbg; BU – razem 15324 rbg; WMP – 2 posterunki x365 dni w roku x 24 godziny; WZiA – łącznie 31815 .

Pytanie 10 :
W wyniku uchwalenia ustawy o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych z dnia 29 sierpnia 2014r. proszę o wyjaśnienie czy wszyscy pracownicy przewidziani do realizacji usługi winni być zatrudnieni wyłącznie na umowę o pracę na pełny etat?
Odpowiedź :
Ustawa prawo zamówień publicznych oprócz przywołanego ust.4 zawiera również inne, które umożliwiają zamawiającemu wprowadzenie do opisu przedmiotu zamówienia zapisów odnoszących się nie tylko do wymogu aby czynności w trakcie realizacji zamówienia wykonywały wyłącznie osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, ale również dotyczące osób młodocianych i bezrobotnych, osób niepełnosprawnych, tworzenia funduszu szkoleniowego czy też zwiększenia wpłat na ten fundusz. Przepis ustawy jest dokładnie sformułowany „…zamawiający może…”. Sformułowanie „może” oznacza, że zamawiający nie ma obligatoryjnego obowiązku, aby w opisie przedmiotu zamówienia bezwzględnie zawarł wymagania o których mowa wyżej. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ, zamawiający nie zawarł żadnych zapisów odnoszących się do treści art.29 ust.4. Odczytywać to należy wprost, nie starając się doszukiwać ukrytych treści, że zamawiający nie skorzystał z prawa do formułowania wymagań dotyczących konieczności wykonywania czynności w trakcie realizacji zamówienia wyłącznie przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę.



Pytanie 11 :
Proszę o wyjaśnienie w jaki sposób zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o art.90 ust.1 pkt.1 pzp, skoro w przedmiotowym postępowaniu nie wymagał od wykonawcy zatrudnienia pracowników zgodnie z art.29 ust.4 pkt.4 ustawy pzp? Czy wartość przyjęta do ustalenia oceny oferty będzie rozpatrywana w oparciu o minimalne wynagrodzenie za pracę ustalone na podstawie art.2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. nr 200, poz. 1769 z późn. zm.
Odpowiedź :
Zamawiający dokona oceny ofert zgodnie z art.91.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytający zwraca uwagę na art.90 ust.1 pkt.1 który dotyczy sytuacji kiedy cena oferty wydaje się być rażąco niska i w szczególności wskazuje jakie dowody mogą być uwzględniane przy badaniu takiej ceny. Na tym etapie postępowania założenie, że oferty będą zawierały rażąco niską cenę jest czysto hipotetyczne.
Przywołany art.29 ust.4 pkt.4 dotyczy opisu przedmiotu zamówienia i daje możliwość zamawiającemu, aby w tym opisie zawarł wymagania dotyczące osób wykonujących czynności w trakcie wykonywania zamówienia. Jest to uprawnienie a nie obowiązek zamawiającego.

Pytanie 12 :
Proszę o informację czy Zamawiający wymaga grupy interwencyjnej jedynie do budynku Biblioteki Uniwersyteckiej ? Jeżeli nie to proszę o wykaz wszystkich lokalizacji do jakich wymagana jest grupa interwencyjna?
Odpowiedź : WPiA – nie jest wymagana grupa interwencyjna; ISP – nie jest wymagana grupa interwencyjna; WNoZ – nie jest wymagana grupa interwencyjna; BU – w budynku Biblioteki Uniwersyteckiej wymagana jest grupa interwencyjna; WMP nie jest wymagana grupa interwencyjna ; WZiA – do jednego z budynków tj. CPiB jest wymagana grupa interwencyjna.


Pytanie 13 :
Czy Zamawiający wymaga monitorowania drogą elektroniczną obrazu z systemu telewizji dozorowej bezpośrednio przez stację Monitorowania Alarmów Wykonawcy, czy też wystarczającym będzie obserwacja obrazu przez pracownika na obiekcie chronionym?
Odpowiedź : wystarczająca będzie obserwacja obrazu przez pracownika ochrony na obiekcie chronionym – dotyczy każdego obiektu.

Pytanie 14 :
Zamawiający – na podstawie art.144 ust.1 ustawy – Pzp – zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy bądź załączników do umowy skutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie, których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego. Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza poniższe zapisy w realizacji usługi : - konieczność zmiany osób względnie pojazdów przedstawionych Zamawiającemu w wykazach.
Odpowiedź : zapisy dotyczące zmiany umowy zawartej z wykonawcą wybranym do realizacji zamówienia wymienione są w p.XIX SIWZ. Wskazano tam, że :
„Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:
 osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem, że nowo proponowane osoby będą miały co najmniej takie same kwalifikacje,
 podwykonawcy,
 sposobu spełnienia świadczenia np. zastosowanie rozwiązań zamiennych, takich które nie spowodują rozszerzenia przedmiotu zamówienia, ale prowadzić będą do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji poprzez zastosowanie rozwiązań równoważnych
 zmiana harmonogramu – jeżeli zaistnieją okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu przy dołożeniu należytej staranności, powodujące koniczność takiej zmiany

 ograniczenie czasu realizacji usługi tzn. wyłączenie ze świadczenia usługi całego miesiąca, maksymalnie dwóch w każdym roku obowiązywania umowy – taka zmiana nie wymagać będzie aneksu (za ten czas wykonawcy nie będzie przysługiwało wynagrodzenie).”
Powyższy zapis pozostaje bez zmian. Zmiana osób realizujących zamówienie jest przewidziana, natomiast w SIWZ brak jest wymogu aby wykonawca przedstawił Zamawiającemu wykaz pojazdów.

Pytanie 15 :
Prosimy o doprecyzowanie: co Zamawiający rozumie pod pojęciem „usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia”? Czy chodzi o budynki użyteczności publicznej (pojęcie zgodne z przepisami prawa), czy też Zamawiający ma szczególne wymogi w tym zakresie?
Odpowiedź : chodzi o usługi ochrony

Pytanie 16:
Czy pod pojęciem „środków ochrony bezprzewodowej” Zamawiający rozumie radiotelefony, czy ma na myśli jedynie telefony komórkowe?
Odpowiedź : wszelkie powszechnie dostępne środki za pomocą których pracownik wykonujący usługę będzie miał możliwość przekazania informacji o zagrożeniu.

Pytanie 17 :
Prosimy o podanie wymaganego przez Zamawiającego wyposażenia pracowników ochrony w środki przymusu bezpośredniego oraz inny sprzęt (np. alkomat, system rejestrujący obchody, itp.)
Odpowiedź : zamawiający w SIWZ nie precyzuje w jakie środki przymusu bezpośredniego mają być wyposażeni pracownicy Wykonawcy.

Pytanie 18 :
Prosimy o odpowiedź: czy pomieszczenia socjalno-bytowe oraz związane z nimi koszty eksploatacyjne, mediów, itp.i ich koszty leżą po stronie Wykonawcy czy po stronie Zamawiającego? Jeżeli to Wykonawca ma pokrywać w/w koszty, prosimy o podanie wartości miesięcznego kosztu.
Odpowiedź : te koszty nie obciążają wykonawcę, ponosi je zamawiający.

Pytanie 19 :
Prosimy o informację, czy Zamawiający ma wymogi dotyczące sposobu zatrudnienia osób wykonujących usługę? Jeśli tak, prosimy o informację, jakiego rodzaju zatrudnienia żąda Zamawiający (umowa o pracę, umowa zlecenie, itp.).
Odpowiedź : Nie.

Pytanie 20 :
Prosimy o informację, czy każda z osób wykonująca usługę musi posiadać kwalifikacje oraz uprawnienia upoważniające do posiadania broni?
Odpowiedź : Nie

Pytanie 21 :
Prosimy o informację, kiedy lub w jaki sposób Wykonawca może zapoznać się z instrukcjami obsługi urządzeń, o których Zamawiający wspomina w punkcie C. II przedmiotu zamówienia?
Odpowiedź : Po wyborze oferty najkorzystniejszej w siedzibie Zamawiającego.

Pytanie 22 :
Zwracamy się z prośbą o podanie terminu, w którym będzie możliwe przeprowadzenie wizji lokalnej, celem poznania specyfiki obiektów ujętych w przedmiocie zamówienia.
Odpowiedź : Budynki w których świadczona będzie usługa są budynkami użyteczności publicznej, dydaktycznymi. Są one ogólnie dostępne, dlatego zamawiający nie przewidział zorganizowania spotkania z wykonawcami.


Pytanie 23:
Czy zamawiający wymaga by wykonawca uwzględnił w cenie oferty wszystkie koszty pracy, związane ze wzrostem ozusowania, a wynikające ze zmiany ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, która będzie obowiązywać od 1.01.2016r.
Odpowiedź : Tak.
Pytanie 24 :
Czy w sytuacji złożenia przez wykonawcę oferty uwzględniającej koszty
• stawki podatku od towarów i usług
• wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
• zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego przez wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest do podania w ofercie dwóch oddzielnych miesięcznych ryczałtów wynagrodzenia z podziałem na :
- rok 2015,
- rok 2016,
Jeżeli tak, wnoszę o modyfikację formularza ofertowego o odpowiednie zapisy.

Odpowiedź : Tak. Nowy, poprawiony, wzór oferty (załącznik nr 6 do SIWZ ) załączony został do ogłoszenia o zamówieniu jako kolejny załącznik do ogłoszenia.

Pytanie 25:
Zamawiający informuje, że w ww. postępowaniu otrzymał pismo zatytułowane „Protest”, którego treść przekazuje się poniżej:
„W związku z zamiarem przystąpienia do niniejszego przetargu firma (…) wnosi niniejszym protest na bezprawne ograniczenie konkurencji w zapisie ust. VII pkt.3 lit. c specyfikacji istotnych warunków zamówienia nr DP/2310/16/15, poprzez żądanie od uczestników przetargu spełniania warunku posiadania aktualnego certyfikatu AQAP. Stawianie takiego warunku w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczącej tego zakresu usług, jakie są objęte przetargiem jest całkowicie niezasadne zwłaszcza w sytuacji, gdy nie określili Państwo zakresu tego certyfikatu, a certyfikat AQAP ma jak zapewne Państwu wiadomo co najmniej kilka stopni i zakresów. Żaden z nich nie ma jednak znaczenia dla wykonywania usług ochrony osób i mienia w instytucjach nie wojskowych. Certyfikat AQAP zawiera normy określające jakość wyrobów lub usług dostarczanych do sił zbrojnych państw członkowskich NATO. Rozumiemy oczywiście wolę zamawiającego dotyczącą chęci nawiązania w wyniku postepowania przetargowego współpracy ze Spółką dającą gwarancję prawidłowego i rzetelnego wykonania umowy, lecz taką samą gwarancję daje posiadanie przez wykonawcę certyfikatu jakości. Typizowanie w specyfikacji zamówienia danego, konkretnego rodzaju certyfikatu, który posiada jedynie bardzo wąska grupa Spółek, prowadzi do nieuzasadnionego ograniczenia konkurencji. Wskazujemy, iż postawienie tak wąskiego i nie do końca określonego warunku udziału w przetargu narusza jednocześnie przepis art.7 ustawy o zamówieniach publicznych, nakazującego zamawiającemu przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Wskazując na powyższe domagamy się zmiany warunku przetargowego dotyczącego posiadania aktualnego certyfikatu AQAP na obowiązek posiadania jakiegokolwiek certyfikatu poświadczającego rzetelność i dobrą jakość usług świadczonych przez wykonawcę wydanego przez uprawnioną jednostkę certyfikującą, co zapewni zachowanie uczciwości i konkurencji. Jednocześnie wskazujemy, że brak zmiany warunków specyfikacji istotnych warunków zamówienia w powyższym zakresie spowoduje naruszenie naszego interesu i tym samym będziemy zmuszeni do podjęcia stosownych środków prawem dopuszczalnych, aby bronić naszego interesu oraz uczciwości i bezstronności postępowania.
Odpowiedź : patrz odpowiedź na pytanie 1 z dnia 4.03.2015r.
Zamawiający dodaje, że przestrzeganie zasady zachowania uczciwej konkurencji nie może być utożsamiane z dopuszczeniem do udziału w postępowaniu wszystkich podmiotów, w tym również niezdolnych do należytego wykonania zamówienia. Utrudnieniem uczciwej konkurencji nie jest zatem określenie warunków udziału w postępowaniu trudnych, ale uzasadnionych rzeczywistą potrzebą weryfikacji wykonawcy i możliwych do spełnienia. Celem stosowania tych warunków jest ograniczenie ryzyka wyboru przez zamawiającego wykonawcy niezdolnego do wykonania zamówienia publicznego, lub w stosunku do którego (ze względu na sytuację podmiotową) zachodzi prawdopodobieństwo nienależytego wykonania zamówienia.

Pytanie 26:
W celu doprecyzowania zapisów zawartych w pkt. VIII ust.1 ppkt. 5), który mówi o:
„Oświadczenie wykonawcy, że mam możliwość zamontowania systemu do wykonywania kontroli obchodów pracownika ochrony i udostępniania wyników za pomocą strony internetowej” – zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie, czy Zamawiający oczekuje aby wyniki obchodów były bezpośrednio podglądane przez Zamawiającego, czy Zamawiający dopuszcza, aby otrzymywać je dobowo na skrzynkę mailową/”
Odpowiedź : zamawiający dopuszcza aby wyniki obchodów otrzymywał dobowo na skrzynkę mailową.

Barbara Kotras

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim, lub faksem (41 349 72 78); lub mailem : dzp@ujk.edu.pl