Zakończone przetargi

Pielęgnacja drzew, krzewów i terenów zielonych oraz utrzymanie czystości ciągów komunikacyjnych przy WMP (DP/2310/22/15).

Pielęgnacja drzew, krzewów i terenów zielonych oraz utrzymanie czystości ciągów komunikacyjnych przy WMP (DP/2310/22/15).

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2015.05.12 12:00
  • Termin otwarcia ofert: 2015.05.12 12:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, Dział Zamówień Publicznych.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, ul. Świętokrzyska 15.
  • Termin realizacji: Wykonawca rozpocznie realizację zamówienia w terminie trzech dni roboczych, licząc od dnia podpisania umowy, a zakończy jej realizację w dniu 31.12.2015r.
  • Wymagania: 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamówienia uzupełniające dotyczyć będą tego samego rodzaju zamówień o wartości max. 50% zamówienia podstawowego. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
  • Warunki udziału w postepowaniu: W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali co najmniej dwie usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł) każda (jedna usługa oznacza usługę wykonywaną na podstawie jednej umowy). 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. dysponuje minimum trzema osobami (w tym kierownik robót posiadający wykształcenie minimum średnie ogrodnicze) zdolnymi do bieżącego utrzymania terenów obsadzonych drzewami, krzewami i bylinami. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/nie spełnia” na podstawie następujących dokumentów: A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, sporządzony według załącznika nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej dwóch usług o wartości brutto nie mniejszej niż 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł) każda. 3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego według załącznika nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Oświadczenie, że osoba, która będzie kierować robotami posiada wykształcenie kierunkowe minimum średnie ogrodnicze. Uwaga! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W tym przypadku zamawiający wymaga aby wykonawca dołączył do oferty: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. W oświadczeniu podmiotu udostępniającego swoje zasoby musi znaleźć się zobowiązanie do solidarnej odpowiedzialności za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, z wyłączeniem sytuacji kiedy za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, do oferty należy dołączyć dokumenty wymienione w pkt. B.I. i B.II. dotyczące również tych podmiotów. B.I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. B.I. ust. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. B.II. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej sporządzone według załącznika nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  • Wadium: 1000 PLN
  • Kryteria wyboru: 1. cena: 90%, 2. termin płatności: 10%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiającego (www.ujk.edu.pl), jako załącznik do niniejszego ogłoszenia, można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym (wówczas do ceny siwz należy doliczyć koszt przesyłki).
  • Cena specyfikacji: 4 PLN

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pielęgnacji drzew, krzewów i terenów zielonych oraz na bieżącym utrzymaniu czystości ciągów komunikacyjnych przyległych do budynków Wydziału Matematyczno Przyrodniczego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach przy ul. Świętokrzyskiej 15.
Kod CPV i nazwa:
77300000-3 – usługi ogrodnicze
77310000-6 – usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77312000-0 – usługi usuwania chwastów
77314100-5 – usługi w zakresie trawników
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagań zamawiającego zawiera załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – opis przedmiotu zamówienia.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. opublikowane w BZP w dniu 04.05.2015r. pod numerem 102168 - 2015
2. zamieszczone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej zamawiającego (www.ujk.edu.pl) w dniu 04.05.2015r.

Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty wadium można dołączyć do oferty.

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmianę:
1. Terminu wykonania umowy (np. w przypadku działania siły wyższej).
2. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez wykonawcę, których nie można było przewidzieć w szczególności będących następstwem działania siły wyższej tzn. nadzwyczajnego zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć, ani któremu nie można było zapobiec, a które faktycznie bezpośrednio uniemożliwia lub zasadniczo utrudnia realizację przedmiotu umowy, w szczególności wojny, przewrotu, zamieszek, rebelii, strajku w branżach mających zasadniczy wpływ na terminową realizację zamówienia.
3. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie za zgodą zamawiającego na pisemny wniosek wykonawcy, zawierający uzasadnienie zmiany terminu.
4. Sposobu spełnienia świadczenia np. zastosowanie rozwiązań zamiennych, takich które nie spowodują rozszerzenia przedmiotu zamówienia, ale prowadzić będą do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji poprzez zastosowanie materiałów równoważnych.
5. Zmiana harmonogramu – jeżeli zaistnieją okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu przy dołożeniu należytej staranności, powodujące konieczność takiej zmiany.
6. Osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem, że osoby będą miały co najmniej takie uprawnienia jak wskazane przez wykonawcę o ofercie.

UWAGA!!!!! 05.05.2015r.
Zamawiający przekazuje treść pytań i odpowiedzi do niniejszego postępowania:
Pytanie: 1. Czy zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w rozdziale V pkt 3 Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. dysponuje minimum trzema osobami (w tym kierownik robót posiadający wykształcenie minimum średnie ogrodnicze) zdolnymi do bieżącego utrzymania terenów obsadzonych drzewami, krzewami i bylinami przez kierownika robót posiadającego wykształcenie średnie technik rolnik?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający wymaga aby kierownik robót posiadał wykształcenie minimum średnie ogrodnicze.

Pytanie: 2. Na podstawie art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej proszę o podanie wyników z ostatniego postępowania przetargowego w w/w zakresie zawierającego zestawienie Wykonawców i zaoferowanych przez nich cen. Przedsiębiorstwo ……. Prosi o przesłanie informacji jaka firma obecnie świadczy usługę w powyższym zakresie i za jaką kwotę. Ponadto prosimy o podanie czy w obecnym postępowaniu przetargowym zakres usługi oraz powierzchnia podlegająca usłudze uległa zmianie w stosunku do poprzedniego postępowania przetargowego. Proszę o podanie powierzchni podlegającej usłudze w poprzednim przetargu.
Odpowiedź: Postępowanie dotyczące pielęgnacji drzew, krzewów i terenów zielonych oraz utrzymania czystości ciągów komunikacyjnych przy WMP zamawiający przeprowadza po raz pierwszy.

Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest Dariusz Lenard tel. 41 349 72 76/faks 41 349 72 75.