Zakończone przetargi

Świadczenie usług telekomunikacyjnych dla UJK

Świadczenie usług telekomunikacyjnych dla UJK

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2015.12.10 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2015.12.10 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni ( od ostatecznego terminu składania ofert)
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, Kancelaria Ogólna. 25-369 Kielce
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, Piotrków Trybunalski
  • Termin realizacji: 28 miesięcy, licząc od momentu rozpoczęcia świadczenia usługi.
  • Wymagania: 1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 2.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. 4.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej 5.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu z zastrzeżeniem art.93 ust.4 ustawy Pzp. 6.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6)ustawy Pzp. Zamówienie uzupełniające stanowić będzie nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. 7.Na podstawie art. 36 b ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia , której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1.O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 5 uPzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust 1 tj.: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tzn.: - znajdują się w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych, na podstawie art.11 w zw. z art. 10 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze. zm.), prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: - wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, minimum jedną usługę o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia, o wartości nie mniejszej niż: 500 000 zł brutto; c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: - dysponują osobą/osobami posiadającymi kwalifikacje w szczególności do świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia- min. 4 osoby (min. 2 osoby odpowiedzialne za część telefoniczną i min. 2 osoby odpowiedzialne za część sieciową); d)sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w zakresie niniejszego warunku;Ogólny warunek zostanie uznany za spełniony w oparciu o załączone do oferty Wykonawcy oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust.1 ustawy Pzp ( wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ), zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia) UWAGA!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki wynikające z art. 22 ust.1 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w art. 24 ust.1.oraz w art. 24 ust 2 pkt. 5 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia lub inne dokumenty określające: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia, - charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, - zakres i okres udziału innego podmiotu w wykonywaniu zamówienia. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże odpowiednio, że nie później niż na dzień składania ofert, spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust 1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. ustawy Pzp. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IX Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”, na dzień składania ofert, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty, a wyszczególnionych w pkt. IX SIWZ. IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY-KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. IX.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) aktualne zaświadczenie o wpisie do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na podstawie art.11 w zw. z art. 10 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243 ze zm), 2) oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 3) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. UWAGA!!! Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane). Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane usługi oraz potwierdzać ich należyte wykonanie W przypadku usług realizowanych- doświadczeniem wykonawcy są usługi zrealizowane do daty składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wykonawca podaje wartość wykonanych/ zrealizowanych usług w ramach wykonywanej umowy, nie zaś łączną wartość umowy. 4) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ). 5) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. IX.2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i zgodnie z art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, wykażą brak podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 i z art. 24 ust. 2 pkt. 5 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 6 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 3) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg załącznika nr 7 do SIWZ; Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, B.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. C.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w IX.2. pkt. 1) - 3) SIWZ. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Formularz ofertowy (wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ). 2) Pełnomocnictwo ( w postaci oryginału bądź notarialnie poświadczonej kopii) do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy o zamówienie publiczne w przypadku: - Wykonawców wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia tzw. Konsorcja, spółki cywilne; - Osoba/osoby podpisujące ofertę, nie zostały wskazane do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. 3) Specyfikację techniczną/materiały producenta, potwierdzające parametry techniczne oferowanych modeli telefonów (wymagane w języku polskim). Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
  • Wadium: 15000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 95, dodatkowa ilość kart SIM:5
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce Lub ze strony internetowej Uczelni: www.ujk.edu.pl z zakładki: aktualne przetargi.
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług telekomunikacyjnych dla UJK polegające na:
- w razie potrzeby na przeniesieniu wszystkich numerów abonenckich dotychczas wykorzystywanych przez Zamawiającego, których wykaz zawiera Załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia, od dotychczasowych operatorów do własnej sieci z zachowaniem przedmiotowych numerów. Wszelkie czynności proceduralne związane z ewentualnym przeniesieniem numerów od poprzedniego operatora do własnej sieci należą do Wykonawcy wybranego do realizacji zadania.
- świadczeniu na rzecz Zamawiającego usług telekomunikacyjnych pozwalających na prowadzenie 120 jednoczesnych połączeń zewnętrznych –redundantnie w dwóch lokalizacjach w Kielcach oraz dwóch linii ISDN PRA (30B+D) w Piotrkowie Trybunalskim,
- świadczenie na rzecz Zamawiającego usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii komórkowej z dostępem do sieci Internet wraz z dostawą 129 fabrycznie nowych telefonów komórkowych oraz minimum 2 dodatkowych kart SIM.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek uzyskania wszystkich niezbędnych zezwoleń i uzgodnień formalno-prawnych wymaganych do uruchomienia systemu, świadczenia usług telekomunikacyjnych i korzystania z numerów abonenckich.
Szczegółowy opis minimalnych wymagań technicznych Zamawiającego, które winien spełniać wdrożony system oraz świadczone usługi składające się na przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.
UWAGA
Zamawiający zaprasza do przeprowadzenia wizji lokalnej obiektów i prezentacji systemu faksów w dniu 01.12.2015 r. o godzinie 11.30. Spotkanie z Wykonawcami odbędzie się przy ul. Świętokrzyskiej 21 E s. 407 w Kielcach.
Wymagania Zamawiającego dot. przedmiotu zamówienia:
a)sposób realizacji usług telekomunikacyjnych, reklamacje, odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług muszą być zgodne z przepisami regulującymi tę działalność, a w szczególności z:
- ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.),
- rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej, a także z zawartą umową, której projekt stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji,
b) oferowany sprzęt, musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2015 roku, bez śladów użytkowania, aktualnie produkowany na rynku,
c)dostarczony sprzęt winien posiadać: kartę gwarancyjną, instrukcję obsługi, aprobaty techniczne, certyfikaty itp. oraz niezbędne dokumenty wymagane przy tego typu sprzęcie, oraz winien być wyposażony we wszystkie niezbędne elementy (przyłącza, kable itp.) niezbędne do uruchomienia i pracy u Zamawiającego do celu dla, którego przedmiot zamówienia jest zakupywany,
d)wszystkie dokumenty załączone do do¬starczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone w języku polskim w formie drukowanej.
Wymagania ogólne dot. gwarancji i serwisu:
a)wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji z bezpłatnym serwisem oraz okres rękojmi min. 28 m-cy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu, o którym mowa w projekcie umowy, o ile zapisy w opisie przedmiotu zamówienia nie stanowią inaczej,
b)w ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zapewnia serwis techniczny i nie może odmówić wymiany niesprawnej części na nową, w przypadku, gdy jej naprawa nie gwarantuje prawidłowego funkcjonowania usługi,
c)Zamawiający wymaga aby serwis gwarancyjny świadczony był całodobowo przez 7 dni w tygodniu,
d)w przypadku max. 3 napraw gwarancyjnych tego samego modułu/podzespołu, Wykonawca będzie zobowiązany dokonać wymiany sprzętu, którego naprawa dotyczy na nowy, w pełni sprawny,
e)w razie wystąpienia awarii sprzętu/urządzeń ( w tym aparatów telefonicznych) Wykonawca w ramach gwarancji zobowiązany będzie do niezwłocznego dostarczenia sprawnego sprzętu zastępczego na czas trwania naprawy sprzętu uszkodzonego,
f)koszty dojazdu serwisu do i z siedziby Zamawiającego, lub przewóz uszkodzonego sprzętu/urządzeń do i po naprawie nie obciążają Zamawiającego w okresie gwarancyjnym. Transport uszkodzonego sprzętu, zapewnia Wykonawca.
Pozostałe warunki dot. gwarancji, rękojmi i serwisu zostały opisane w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg kodów (CPV)
64200000-8 Usługi telekomunikacyjne
64212000-5 Usługi telefonii komórkowej
32250000-0 telefony komórkowe

Ogłoszenie zostało:
1. zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 27.11.2015 r. pod numerem: 322902-2015
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 27.11.2015 r.

UWAGA
Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ
Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:
1. terminu realizacji umowy wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć, w szczególności będących następstwem działania siły wyższej tzn. nadzwyczajnego zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć, ani któremu nie można było zapobiec, a które faktycznie bezpośrednio uniemożliwia lub zasadniczo utrudnia realizacje przedmiotu umowy, w szczególności wojny, przewrotu, zamieszek, rebelii, strajku w branżach mających zasadniczy wpływ na terminową realizacją zamówienia,
2. parametrów technicznych dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy,
3. typu dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem, że spełni on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne), w takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania od producenta informacji dotyczącej daty zaprzestania produkcji oferowanego asortymentu i zaoferować w zamian sprzęt o parametrach technicznych i funkcjonalnościach nie gorszych albo lepszych w zakresie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia oraz przedstawić na piśmie propozycję zmian w zakresie specyfikacji technicznej i funkcjonalnej w stosunku do specyfikacji technicznej i funkcjonalnej Zamawiającego,
4. ilości nr abonenckich (kart sim) bez konieczności zakupu aparatów telefonicznych, na zasadach określonych w ofercie Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że wszystkie usługi uruchomione w trakcie trwania umowy zakończą się wraz z upływem terminu na jaki została zawarta umowa podstawowa.
5. wynikająca ze zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.
6. zmiany wynagrodzenia wykonawcy w przypadku:
1)Ustawowej zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług w okresie obowiązywania umowy.
2)Zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2
ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r- o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3)Zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym , ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub zmiany w wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – pod warunkiem, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia. Zmiana o której mowa w zdaniu poprzednim wymaga formy aneksu do umowy.
7.Zmiana wynagrodzenia o której mowa w pkt.6. 2) i 3) nastąpi wyłącznie po przedłożeniu przez Wykonawcę dowodów potwierdzających wpływ zmian o których mowa w pkt. 6. 2) i 3) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
8.Zmiany o których mowa w pkt.6 obowiązywać będą:
• W przypadku pkt. 1)od daty wejścia w życie zmienionych przepisów o podatku od towarów i usług, dotyczyć będą niezrealizowanej części zamówienia, przy czym kwota wynagrodzenia netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie.
• W przypadku pkt. 2) i 3) od pierwszego dnia miesiąca następującego po przedłożeniu dowodów potwierdzających wpływ zmian o jakich mowa w pkt. 6. 2) i 3) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, nie wcześniej jednak niż od wprowadzenia w życie przepisów dotyczących zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę lub zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. W przypadku zmian o których mowa w pkt. 6. 2 i 3) wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wykazanych całkowitych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę z tego tytułu.
UWAGA
Zamawiający zmienił błędny zapis dotyczący kryterium oceny ofert .
W ogłoszeniu było:
cena :90
dodatkowa ilość kart SIM: 5
Obowiązujący zapis to:
cena- 95
dodatkowa ilość kart SIM-5
Jak podano w SIWZ oraz w ogłoszeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Publicznych z dnia 27.11.2015 r; nr ogłoszenia: 322902-2015.
UWAGA 04.12.2015 r.
Zmianie uległ termin składania i otwarcia ofert z dnia 07.12.2015 r. na dzień 10.12.2015 r.Godziny składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 04.12.2015 r. pod nr 330904-2015
Kielce dnia 07.12.2015 r.
Pytania i odpowiedzi do postępowania DP/2310/81/15
Pytanie 1
Zwracamy uwagę na fakt, że Wykonawca jako podmiot świadczący usługi telekomunikacyjne nie jest producentem sprzętu i nie udziela na niego gwarancji, przekazuje jedynie dokumenty gwarancyjne wystawione przez Producenta a jednostką umocowaną do napraw sprzętu jest Autoryzowany Serwis Producenta. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie zapisów, wykreślenie gwarancji Wykonawcy oraz akceptację gwarancji na warunkach Producenta sprzętu.
Odpowiedź 1
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów. Zamawiający wymaga gwarancji przez cały okres trwania umowy. Instytucja gwarancji nie odnosi się wyłącznie do producenta. Gwarantem może być także, tak jak to ma miejsce w tym postępowaniu także Wykonawca umowy (sprzedawca).
Pytanie 2
Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie wszystkich zapisu dotyczącego procesu przeniesienia numeracji zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa, a więc w następujący sposób: „Wykonawca dokona przeniesienia i aktywacji numerów telefonicznych przydzielonych przez dotychczasowego operatora zgodnie z art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr. 171, poz. 1800 z późniejszymi zmianami). Przepisy dotyczące przeniesienia numerów obowiązują wszystkich operatorów w Polsce. Nawet gdyby jeden z operatorów chciał przenosić numery do swojej sieci w odmienny sposób, to operator-dawca może nie wyrazić zgody na zmianę sposobu przeniesienia i trwać przy obowiązujących przepisach i aktualnej procedurze. Stąd prośba o zgodę Zamawiającego na stosowanie w tym zakresie przepisów obowiązujących wszystkich operatorów.
Odpowiedź 2
Wykonawca dokona przeniesienia i aktywacji numerów telefonicznych przydzielonych przez dotychczasowego operatora zgodnie z art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr. 171, poz. 1800 z późniejszymi zmianami.
Pytanie 3
Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie zapisów o informację, że opłaty za połączenia/ zdarzenia nie objęte przedstawioną ofertą (w tym min. połączenia międzynarodowe, typu Premium, połączenia z infoliniami, biurami numerów) oraz inne usługi niestandardowe będą naliczane zgodnie z cennikiem świadczenia usług telekomunikacyjnych dołączonym do umowy i nie będą uwzględnione w opłacie abonamentowej.
Odpowiedź 3
Zamawiający wyraża zgodę na to aby opłaty za połączenia/zdarzenia nie ujęte w SIWZ były naliczane zgodnie z cennikiem świadczenia usług telekomunikacyjnych dołączonych do umowy- z uwzględnieniem zapisów § 1 ust.4,pkt 1) i 2) projektu umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
Pytanie 4
Zwracamy się z prośbą o wydłużenie czasu na dostarczenie karty SIM do 72 godzin w dni robocze i wykreślenie zapisu mówiącego o dostarczaniu karty w dni wolne od pracy. Jednocześnie, zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający wyrazi zgodę na otrzymanie puli dodatkowych, nieaktywnych kart SIM, które mogłyby być aktywowane w miejsce karty utraconej/uszkodzonej.
Odpowiedź 4
Zamawiający wyraża zgodę
Pytanie 5
§ 3 pkt 2- Zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisu - Wykonawca wystawiając fakturę za usługi telekomunikacyjne za dany okres rozliczeniowy uwzględnia w niej koszty wykonanych w tym okresie rozliczeniowym połączeń np. telefonicznych, a więc mamy do czynienia z opłacaniem z dołu. Natomiast abonament za usługi telekomunikacyjne jest opłacany z góry. Wyżej wymieniony sposób rozliczania jest zgodny z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne, mającą bezsprzeczne zastosowanie do przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego.
W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o modyfikację zapisu i uwzględnienie informacji że w przypadku naliczenia opłat abonamentowych za usługi telekomunikacyjne zostanie on naliczony z góry.
Odpowiedź 5
Zamawiający wyraża zgodę . Właściwe zapisy zostaną wprowadzone do umowy.
Pytanie 6
§ 3 pkt 2-Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie zapisów o informację, że połączenia/ zdarzenia dodatkowe w tym połączenia po wykorzystaniu pakietu transmisji danych, połączenia międzynarodowe, roamingowe, SMS i MMS typu Premium, połączenia z infoliniami, biurami numerów, SMS na numery stacjonarne itp. inne usługi niestandardowe będą naliczane zgodnie z cennikiem świadczenia usług telekomunikacyjnych dołączonym do umowy i nie będą uwzględnione w opłacie.
Odpowiedź 6
Jak w odpowiedzi do pytania 3
Pytanie 7
§ 3 pkt. 3.1; 3.2 - Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że sekundowa taryfikacja połączeń oraz brak opłat za inicjację połączenia dotyczy połączeń krajowych z wyłączeniem połączeń wykonanych na numery skrócone, numery specjalne o podwyższonej płatności oraz płatne infolinie. Opłaty za wymieniane połączenia naliczane będą zgodnie z obowiązującym cennikiem usług telekomunikacyjnych Wykonawcy.
Odpowiedź 7
TAK. Zamawiający wyraża zgodę, aby opłaty za ww. wymieniane połączenia naliczane były zgodnie z obowiązującym cennikiem usług telekomunikacyjnych Wykonawcy , z uwzględnieniem zapisów §1 ust.4 pkt.1) i 2) projektu umowy. Zamawiający wymaga aby cennik, o którym mowa w zdaniu poprzednim dołączony był do umowy.
Pytanie 8
§4.pkt.1,2 - Zwracamy uwagę Zamawiającego na fakt, że zgodnie z zapisami Ustawy z dn. 11 marca 2004 r.
o podatku od towarów i usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych – z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 21 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 7 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia ?
Odpowiedź 8
Tak. Właściwy zapis zostanie wprowadzony do umowy.
Pytanie 9
§5 -Zwracamy uwagę na fakt, że Wykonawca jako podmiot świadczący usługi telekomunikacyjne nie jest producentem sprzętu i nie udziela na niego gwarancji, przekazuje jedynie dokumenty gwarancyjne wystawione przez Producenta a jednostką umocowaną do napraw sprzętu jest Autoryzowany Serwis Producenta. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisu i wykreślenie informacji o gwarancji wystawianej przez Wykonawcę oraz akceptację warunków gwarancji , w tym terminów napraw, Producenta Sprzętu.
Odpowiedź 9
Jak w odpowiedzi do pytania 1.
Pytanie 10
§5 pkt.1.- Zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisu i wyłączenie z bezpłatnych napraw gwarancyjnych usterek powstałych z winy Użytkownika.
Odpowiedź 10
Zamawiający wyraża zgodę. Właściwy zapis zostanie wprowadzony do umowy.
Pytanie 11
§5 pkt.2 -Zwracamy się z prośbą o wydłużenie czasu odpowiedzi na zgłoszenie do 24 godzin roboczych.
Odpowiedź 11
Nie
Pytanie 12
§5 pkt.3 - Zwracamy się z prośbą o wydłużenie czasu reakcji do 48 godzin roboczych.
Odpowiedź 12
Nie
Pytanie 13
§ 5 pkt.4 -Zwracamy się z prośbą o akceptacje terminów napraw sprzętu zgodnie z czasami wskazanymi w dokumentach gwarancyjnych producenta.
Odpowiedź 13
Nie
Pytanie 14
Zwracam uwagę Zamawiającego na fakt, że wysokie wymaganie dotyczące czasu usuwania awarii w ciągu 4 godzin, jest wymaganiem ponadstandardowym i wiąże się ze wzrostem opłat abonamentowych, które Zamawiający będzie musiał ponosić na rzecz Wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca proponuje Zamawiającemu rozważenie modyfikacji treści SIWZ i zmianę wymagań dotyczących czasu usuwania awarii na takie, które Wykonawca będzie w stanie spełnić, a dla Zamawiającego zapewnią sprawne funkcjonowanie, bez niepotrzebnego ponoszenia nadmiernych kosztów i usuwanie awarii np. zgodnie ze standardem w którym Wykonawca zapewni usunięcie zgłoszonej usterki w ciągu 48 godzin od chwili przyjęcia zgłoszenia przez Wykonawcę w formie telefonicznej (na wskazany przez niego numer telefonu ), z zastrzeżeniem, że zgłoszenie nastąpi w godzinach 8:00 do 18:00 w dni robocze, tj. z wyłączeniem dni wolnych od pracy, świąt oraz niedziel, a wspomniane 48 godziny na usunięcie awarii liczone jest w dni robocze. Zgłoszenie przyjęte po godzinie 18:00 w przeddzień dni wolnych od pracy usunięte będzie do końca następnego dnia roboczego. Jednocześnie informujemy, że 80% awarii jest usuwanych w czasie nie przekraczającym 24 godzin a przekroczenie tego czasu uprawniać będzie Zamawiającego do naliczenia kary umownej na warunkach określonych w zapisie.
Odpowiedź 14
Zamawiający wymaga aby awaria usunięta była w nieprzekraczalnym terminie 24 godzin od jej zgłoszenia przez Zamawiającego, zgodnie z § 5 pkt 5) projektu umowy .
Pytanie 15
Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie zapisów, że naliczenia kar umownych przez Zamawiającego może nastąpić wyłączenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, potwierdzającego winę Wykonawcy, prowadzonego na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U. poz. 284).
Odpowiedź 15
Zamawiający nie widzi potrzeby doprecyzowania zapisów. Zapisy pozostają bez zmian, zgodnie z par.9 pkt.6 projektu umowy tj. „Zamawiającemu przysługuje prawo do naliczenia kar, o których mowa w ust. 2 – ust. 5, po uprzednim zakończeniu procedury reklamacyjnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. 2014 r. poz. 284).
Pytanie 16
Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie zapisów o informacje, że kary umowne nie będą naliczane w przypadku gdy brak realizacji warunków umowy przez Wykonawcę będzie następstwem siły wyższej (np., warunki atmosferyczne, strajki itp.) lub nieupoważnionego działania osób trzecich na które to zdarzenia Wykonawca nie ma wpływu.
Odpowiedź 16
W par.9 ust.7 projektu umowy Zamawiający precyzuje warunek odstąpienia od naliczania kar umownych. Zapisy pozostają bez zmian.
Pytanie 17
Wykonawca wnosi o wyjaśnienie, czy Zamawiający, w nawiązaniu do treści § 3 Umowy dopuszcza , by opłaty abonamentowe były płacone z góry ?
Odpowiedź 17
TAK, zamawiający dopuszcza taka możliwość.
Pytanie 18
Czy Zamawiający wyraża zgodę, by kary były naliczane za zwłokę, a nie opóźnienie?
Odpowiedź 18
Nie
Pytanie 19
Wykonawca mając na uwadze treść § 3 ust. 3.3 i ust. 4 Umowy prosi o potwierdzenie, że czy - mając na uwadze powszechnie akceptowaną w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości zasadą neutralności VAT dla podatnika, że w ostatecznym rozrachunku podatek ten powinien obciążać odbiorcę towarów i usług, a nie Wykonawcę i w celu uniknięcia konieczności wprowadzania zmian do treści umowy w przypadku zmiany stawki VAT – Zamawiający dopuszcza doprecyzowanie Umowy poprzez zamieszczenie ustępu o treści: „W razie zmiany wysokości obowiązujących stawek VAT dotyczących przedmiotu umowy w okresie obowiązywania niniejszej umowy Zamawiający będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia uwzględniającego nową, aktualną wysokość stawek podatku VAT”.
Odpowiedź 19
Wszelkie zmiany umowy dotyczące zmiany stawki podatku VAT zawiera część XIX SIWZ (Projekt umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego) pkt 6 ppkt 1) oraz załącznik nr 2 tj. projekt umowy

Pytanie 20
Czy w odniesieniu do treści par. 5 umowy i zawartych tam godzin Zamawiający może potwierdzić, czy godziny te można traktować jako godziny robocze?
Odpowiedź 20
Nie. Zapis dotyczy godzin zegarowych.
Pytanie 21
Czy Zamawiający potwierdza, że odszkodowanie o którym mowa w § 9 ust. 4 Umowy dotyczy wyłącznie szkody rzeczywiście poniesionej ?
Odpowiedź 21
Nie. Zgodnie z par. 9 ust.4 projektu umowy Zamawiający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
Pytanie 22
Prosimy o potwierdzenie, że stosowanie przewidzianych przez Zamawiającego sankcji w postaci odstąpienia od umowy oraz kar umownych nie dotyczy sytuacji, w których ewentualne niedotrzymanie terminów lub kryteriów świadczenia usług wynika z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę (jak przykładowo: siła wyższa, przypadek, czy bezprawne działania osób trzecich). Pytanie to ma w swojej podstawie ugruntowaną linię orzeczniczą Sądu Najwyższego, w szczególności wyrażoną w wyroku SN z dnia 20 marca 1968 r. (sygn. akt II CR 419/67) zgodnie z którym, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie danego zobowiązania jest następstwem okoliczności, za które strona zobowiązana nie podnosi odpowiedzialności (art. 471 k. c.), kary umownej nie nalicza się.
Odpowiedź 22
Tak, pod warunkiem, że Wykonawca, na swój koszt przedstawi dowód uwalniający Wykonawcę od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy.
Pytanie 23
Odnośnie postanowień zawartych w § 9 Umowy, czy Zamawiający dopuszcza zmniejszenie wysokości kar umownych o 1/2?
Odpowiedź 23
Nie
Pytanie 24
Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację postanowień § 9 Umowy , tak by zawierała również treść „Całkowita suma kar umownych naliczonych Wykonawcy na podstawie umowy nie przekroczy 20% wartości łącznego wynagrodzenia brutto?
Odpowiedź 24
Nie
Pytanie 25
W § 14 ust. 2 Umowy Zamawiający wprowadził sformułowanie, że Wykonawca nie dokona przeniesienia wierzytelności przysługującej mu wobec Zamawiającego z tytułu realizacji niniejszej umowy bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego. ”. Postanowienie to narusza zasadę równowagi kontraktowej stron umowy w sprawie zamówienia publicznego. Skoro bowiem Zamawiający zastrzega, że Wykonawca nie może dokonywać cesji – co jest sprzeczne z powszechnie przyjętą praktyką rynkową, stosownie do której Wykonawcy mogą przekazywać przysługujące im wierzytelności podmiotom trzecim bez zgody dłużnika, to analogiczne postanowienia powinny być zastrzeżone na rzecz Wykonawcy.
Prosimy zatem o odpowiedź:
• Czy Zamawiający zgadza się na wykreślenie § 14 ust. 2 Umowy?
• W przypadku odpowiedzi negatywnej, czy Zamawiający zgadza się na uzupełnienie § 14 ust. 2 Umowy postanowieniem: „Powyższy zakaz nie obejmuje jednakże wymagalnych wierzytelności pieniężnych, przeterminowanych o nie mniej niż 60 dni.”?
Odpowiedź 25
Zgodnie z art.509 par.1 Kodeksu Cywilnego wierzyciel może bez zgody dłużnika przenieść wierzytelność na osobę trzecią (przelew) chyba, ze sprzeciwiałoby min. zastrzeżeniu umownemu, z czym mamy do czynienia w tym przypadku. Umowne prawo wyłączenia przelewu zgodnie z art. 509 par.1 w zw. Z art. 514 Kodeksu Cywilnego jest dopuszczalne i zgodne z obowiązującymi przepisami. W związku z tym, że zapis nie jest sprzeczny z przepisami prawa Zamawiający nie dokona zmiany zapisu w par.14 ust.2 umowy.
Pytanie 26
Załącznik numer 8 do SIWZ – poł. międzynarodowe – prosimy Zamawiającego o uszczegółowienie jakich krajów i sieci (stacjonarne i komórkowe) dot. ta pozycja.
Odpowiedź 26
Przybliżone proporcje:
Z komórek:
• UE komórkowe 45%
• UE stacjonarne 45%
• poza UE 10 %)
Ze stacjonarnych :
• międzynarodowe grupa 1 (sieci stacjonarne) – 13%
• międzynarodowe grupa 3 (sieci stacjonarne) – 15%
• międzynarodowe grupa 3 (sieci komórkowe) – 3%
• międzynarodowe grupa 5 (sieci komórkowe) – 66%
międzynarodowe grupa 6 (sieci stacjonarne i komórkowe) – 3%
Pytanie 27
Załącznik numer 8 do SIWZ – poł. do Infolinii – prosimy Zamawiającego o usunięcie wskazanej pozycji z Oferty oraz by te połączenia były rozliczane zgodnie z Cennikiem Wykonującego. Pozostawienie tej pozycji cenowej niepotrzebnie podroży ofertę, ponieważ Zamawiający będzie musiał ponosić opłaty również za Infolinie bezpłatne 0 800.
Odpowiedź 27
Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie pozycji „połączenia na infolinię” z kalkulacji ofertowej. Zamawiający wymaga aby po podpisaniu umowy połączenia do infolinii rozliczane były w oparciu o cennik Wykonawcy.
Cennik, o którym mowa w zdaniu poprzednim należy dołączyć do do Umowy.
Pytanie 28
Wnosimy o doprecyzowanie tego zapisu poprzez określenie, iż okres gwarancji dla terminali wyniesie 24 mies., dla akcesoriów 12 mies., bateria 6 mies., nośniki pamięci 90 dni (karty pamięci), z wyłączeniem produktów marki Apple (firma Apple udziela 12 miesięcznej gwarancji na swoje produkty na terenie Polski) Takie okresy gwarancji określają producenci tychże terminali, Wykonawca nie może sam wydłużyć tych terminów - gdyż to nie on określa warunki ewentualnych napraw (koszty napraw są po stronie producenta sprzętu jako gwaranta).
Odpowiedź 28
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów. Zamawiający wymaga gwarancji przez cały okres trwania umowy.
Pytanie 29
Uprzejmie informuję, że Wykonawca wystawiając fakturę za usługi telekomunikacyjne za dany okres rozliczeniowy uwzględnia w niej koszty wykonanych w tym okresie rozliczeniowym połączeń np. telefonicznych, a więc mamy do czynienia z opłacaniem z dołu. Natomiast abonament za usługi telekomunikacyjne jest opłacany z góry. Wyżej wymieniony sposób rozliczania jest zgodny z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne, mającą bezsprzeczne zastosowanie do przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego. W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy dopuszcza wystawianie przez Wykonawcę faktury VAT w sposób przedstawiony powyżej, a więc abonament za usługi telekomunikacyjne opłacany z góry, a ewentualne koszty wykonanych połączeń telekomunikacyjnych opłacane z dołu, zgodnie ze złożoną ofertą przetargową ?
Odpowiedź 29
Odpowiedź jak do pytania 5, powyżej.
Pytanie 30
Prosimy o wersję edytowalną załącznika nr 8 ( oferta-wzór)
Odpowiedź 30
Zamawiający nie praktykuje udostępnienia załączników w wersji edytowalnej.
Pytanie 31
Zastrzeżenie płatności w 28 ratach. Takim wymogiem Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia kredytu na okres 28 miesięcy – nieoprocentowanego. Wymaganie takie budzi zastrzeżenie Wykonawcy – wnosimy o określenie, iż w przypadku rozłożenia płatności na 28 rat, opłaty zostaną powiększone o ustalone pomiędzy stronami oprocentowanie. W innym wypadku, Wykonawca będzie musiał podnieść znacząco ceny oferowanych usług dla zrekompensowania udzielonej pożyczki.
Odpowiedź 31
Do Wykonawcy należy skalkulowanie oferty w oparciu o uzyskane informacje.

Wioletta Baran tel. (41) 349 73 32, e-mail w.baran@ujk.edu.pl
Barbara Kotras tel. (41) 349 72 77