Bieżąca obsługa techniczna urządzeń grzewczych i wentylacyjnych w budynkach UJK MEDREH i CRiS
Bieżąca obsługa techniczna urządzeń grzewczych i wentylacyjnych w budynkach UJK MEDREH i CRiS
Przetarg nieograniczony
- Termin składania ofert: 2015.06.26 11:00
- Termin otwarcia ofert: 2015.06.26 11:15
- Termin związania ofertą: 30 dni
- Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5(Sekretariat Kanclerza), 25-369 Kielce,
- Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
- Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
- Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
- Miejsce realizacji: Kielce
- Termin realizacji: 15.07.2015 r. - 30.06.2019 r.
- Wymagania: 1.Zamawiający nie dopuszcza: a)składania ofert wariantowych, b)składania ofert częściowych, 2.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp. Zamówienie uzupełniające będzie dotyczyło tego samego rodzaju zamówienia, zgodnego z przedmiotem tego zamówienia o wartości nie większej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego
- Warunki udziału w postepowaniu: VIII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Wykonawcą zamówienia, może być, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. 1. Warunki udziału w postępowaniu: Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie; Ogólny warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy zgodnego z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp ( wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ). 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: • wykażą się minimum dwoma usługami polegającymi na okresowej konserwacji lub serwisie instalacji grzewczych, wentylacyjnych, i chłodniczych, które Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, o wartości nie mniejszej niż: 200.000,00 zł brutto każda usługa oraz załączą dowody potwierdzające, że ta usługa została wykonana należycie; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: • - dysponują osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje (potwierdzone świadectwem kwalifikacyjnym) na stanowisku Dozoru „D” grupa 1 i 2 (minimum 2 osoby) oraz świadectwo kwalifikacyjne na stanowisku Eksploatacji „E” grupa 1 i 2 (minimum 2 osoby), w zakresie: Obsługi, konserwacji i remontów dla: GRUPA 1: urządzenia i instalacje elektroenergetyczne zużywające energię elektryczną, a w tym: a) urządzeń i instalacji o napięciu nie wyższym niż 1 kV, b) aparatury kontrolno- pomiarowej oraz urządzeń instalacji automatycznej regulacji sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. a) Obsługi, konserwacji i remontów dla: GRUPA 2: urządzeń wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających ciepło oraz innych urządzeń energetycznych, takich jak: a)sieci i instalacje cieplne wraz z urządzeniami pomocniczymi o przesyłce ciepła powyżej 50kW b)urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze, o mocy powyżej 50kW c)pompy, wentylatory i dmuchawy o mocy powyżej 50kW d)sprężarki o mocy powyżej 20kW oraz instalacje sprężonego powietrza i gazów technicznych e)aparatura kontrolno– pomiarowa i urządzenia automatycznej regulacji i instalacji wymienione w pkt od a) do d). • oraz dysponują osobami , które posiadają: a)świadectwa kwalifikacyjne w zakresie obsługi technicznej urządzeń i instalacji chłodniczych zawierających substancje kontrolowane oraz obrotu tymi substancjami ( minimum 2 osoby) b)ukończone kursy/szkolenia z programowania sterowników swobodnie programowalnych (minimum 1 osoba). 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie; Ogólny warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy zgodnego z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp ( wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ). W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IX Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty . Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbędzie się zgodnie z formułą spełnia, nie spełnia . IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. IX.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług (co najmniej dwie usługi), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług objętych niniejszym zamówieniem, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 4) Oświadczenie wykonawcy, ze osoby, które będą brały udział w realizacji zamówienia posiadają wymagane prawem niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do wykonania zamówienia. ( wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) IX.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 6 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. IX.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg załącznika nr 7 do SIWZ; Uwaga!!! A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. IX. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, B. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. IX.4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika -pełnomocnictwo.
- Wadium: 6000 PLN
- Kryteria wyboru: I. KRYTERIUM- cena brutto za przedmiot zamówienia- stanowiące wagę 95% II. KRYTERIUM- czas reakcji serwisowej na zgłoszenie – stanowiący wagę 5 %
- Specyfikacja: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać z: -siedziby Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Dział Zamówień Publicznych, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, - ze strony internetowej Zamawiającego: www.ujk.edu.pl
- Cena specyfikacji: 0 PLN
Kod CPV i nazwa:
50000000-5 Usługi naprawcze i konserwacyjne
50721000-5 Obsługa instalacji grzewczych
50730000-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na bieżącej obsłudze technicznej i konserwacji urządzeń(dot. budynku MEDREH) grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych zamontowanych w budynkach UJK: MEDREH i CRiS
Szczegółowy opis dot. przedmiotu zamówienia oraz zestawienie urządzeń i ich rozmieszczenie zawiera załączniki nr 1 i 1a do SIWZ
Oprócz czynności wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ Wykonawca zobowiązany będzie do:
1.pisemnego powiadamiania o konieczności wymiany lub naprawy uszkodzonych części lub urządzeń oraz
o kosztach ich naprawy lub wymiany,
2.podejmowania wszelkich działań mających na celu obniżenie kosztów dostawy ciepła do celów c.o. i c. c. w.,
3.w przypadku wystąpienia awarii do niezwłocznego wykonania prac zabezpieczających i poinformowania o zaistniałej awarii Inspektora Nadzoru Zamawiającego oraz do uporządkowania miejsca po awarii.
Ogłoszenie zostało:
- przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 17.06.2015 r. pod nr 147052-2015
-zamieszczone w siedzibie i na stronie zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu 17.06.2015 r.
UWAGA
Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w sytuacji:
a) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co osoba wskazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji.
b) ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców, co najmniej takich samych kalifikacji, co podwykonawca wykazany w ofercie. (dot. przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawcy).
c) zmiany terminu wykonania usługi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (z przyczyn, na które Wykonawca nie miał wpływu np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej itp.).
d) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.
e)zmiany wynagrodzenia wykonawcy w przypadku:
1) ustawowej zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług w okresie obowiązywania umowy.
2) Zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r- o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) Zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym , ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub zmiany w wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – pod warunkiem, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia. Zmiana o której mowa w zdaniu poprzednim wymaga formy aneksu do umowy.
4) Zmiana wynagrodzenia o której mowa w pkt. 2) i 3) nastąpi wyłącznie po przedłożeniu przez Wykonawcę dowodów potwierdzających wpływ zmian o których mowa w pkt. e) 2) i 3) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
5) Zmiany o których mowa w pkt. e) obowiązywać będą:
• W przypadku pkt. 1)od daty wejścia w życie zmienionych przepisów o podatku od towarów i usług, dotyczyć będą niezrealizowanej części zamówienia, przy czym kwota wynagrodzenia netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie.
• W przypadku pkt. 2) i 3) od pierwszego dnia miesiąca następującego po przedłożeniu dowodów potwierdzających wpływ zmian o jakich mowa w pkt. e) 2) i 3) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, nie wcześniej jednak niż od wprowadzenia w życie przepisów dotyczących zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę lub zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. W przypadku zmian o których mowa w pkt. e) 2 i 3) wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wykazanych całkowitych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę z tego tytułu.
g) rezygnacji z 1 miesiąca, maksymalnie dwóch z usługi dot. obsługi technicznej urządzeń ujętych w opisie przedmiotu zamówienia, w każdym roku obowiązywania umowy.
UWAGA 22.06.2015 r.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22.06.2015 r. pod nr 151140-2015.
Zmianie uległa data składania i otwarcia ofert z dnia 25.06.2015 r. na dzień 26.06.2015 r. Godziny składania ofert i ich otwarcia nie uległy zmianie.
Pytania i odpowiedzi do niniejszego postępowania.
Pytanie 1
1. Warunki udziału w postępowaniu: Zgodnie z zapisem art.22 ust.1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2)posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. wykażą się minimum dwoma usługami polegającymi na okresowej konserwacji lub serwisie instalacji grzewczych, wentylacyjnych i chłodniczych, które Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto każda usługa oraz załączą dowody potwierdzające, że ta usługa została wykonana należycie.
Proszę zauważyć, że wymagana kwota referencji 200.000 zł brutto jest zawyżona i nie adekwatna do zakresu umowy oraz znacznie ogranicza dostęp oferentów do zamówienia, co łamie zasadę uczciwej konkurencji.
Mając na uwadze, że jest to usługa polegająca na obsłudze i konserwacji- "usługa powtarzalna" (wykonawca wykonuje te same czynności w ciągu roku) wnioskuję o zmniejszenie referencji tak, żeby wymaganie o którym mówi pkt.VIII odpowiadało rocznej konserwacji lub serwisie dla zamówienia DP/2310/50/15 czyli 50.000 zl brutto.
Odpowiedź 1
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach informuje, że nie przychyla się do wniosku o zmianę warunku udziału w ww. postępowaniu traktując go jako bezzasadny.
Zdaniem Zamawiającego warunek opisany w SIWZ , jest proporcjonalny do przedmiotu zamówienia- umowa będąca następstwem niniejszego postępowania zostanie zawarta na okres 4 lat. Ponad to na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Zamawiający określił wartość zamówień nie określając ram czasowych co oznacza, że Wykonawca na potwierdzenie spełnienia warunku może wykazać , ze wykonał w ramach jednej umowy jedną usługę odpowiadającą charakterem przedmiotowi niniejszego zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto, a umowa o której mowa w zdaniu poprzednim może być zawarta na okres 1 roku, 2 lat lub 3.(w tym postępowaniu Zamawiający wymagał wykazania min 2 takich usług/umów).
W związku z tym, tak jak napisano wcześniej warunek pozostaje bez zmian.
Barbara Kotras tel. (41) 349 72 77 ,fax (41) 349 72 78
Wioletta Baran tel. (41) 349 73 32, fax (41) 349 72 78
e-mail: w.baran@ujk.edu.pl