Zarządzenie Nr 58/2010
Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach
z dnia 27 września 2010 roku
zmieniające zarządzenie nr 67/2008 w sprawie studenckich praktyk zawodowych dla studentów Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach
Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) oraz § 13 ust.1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz.U. nr 164, poz. 1166) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli (Dz. U. nr 207, poz. 2110), zarządzam co następuje:
§ 1
W Zarządzeniu Rektora nr 67/2008 z dnia 10 grudnia 2008 roku w sprawie studenckich praktyk zawodowych wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 1 ust. 2 lit. d otrzymuje brzmienie:
„ d) nie krócej niż 3 tygodnie (40 godzin odpowiada 1 tygodniowi praktyki) na Wydziale Zarządzania i Administracji, na Wydziale Matematyczno- Przyrodniczym oraz na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym, za wyjątkiem kierunku pedagogika, na którym praktyka powinna trwać nie krócej niż 8 tygodni,”
2) W § 1 ust. 3 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) na kierunkach: pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia, pedagogika ze specjalnościami, rewalidacja, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, ekonomia
i administracja, zarządzanie, politologia, fizyka medyczna – od 3 do 12 osób.”
3) § 1 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Instytutowego Opiekuna Praktyk należy:
a) określenie celów i zadań praktyk,
b) opracowanie regulaminu praktyk,
c) ustalenie programu praktyki oraz szczegółowych instrukcji,
d) wydaje studentowi odbywającemu praktykę kompletu dokumentów dotyczących praktyki, a szczególności regulaminu, programu, instrukcji, skierowania na praktykę, kart informacyjnych, projektów umów.
e) sporządzenie dokumentacji praktyk, a w szczególności dokumentacji finansowej, umów z pozauczelnianym opiekunem praktyk, rachunków,
f) archiwizacja dokumentacji po zakończeniu praktyki.”
4) § 1 ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„10. Stawki finansowe wynagrodzenia dla pozauczelnianych opiekunów praktyk studenckich na studiach niestacjonarnych oraz w przypadku praktyki nieobjętej planem studiów określa Dyrektor właściwego Instytutu. Stawki, o których mowa w zdaniu poprzednim zatwierdza właściwa Rada Wydziału.”
5) § 6 otrzymuje brzmienie:
„Obsługę administracyjną praktyk studenckich wykonują:
1) pracownik samodzielnego stanowiska ds. praktyk studenckich
2) Instytutowi Opiekunowie Praktyk wyznaczeni przez Rektora w zakresie określonym w § 1 ust.8 lit d-f.”
6) § 12 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ 2. Student kierunków medycznych przed przystąpieniem do odbywania praktyki winien przedstawić Instytutowemu Opiekunowi Praktyk aktualne zaświadczenie o poddaniu się szczepieniom ochronnym, które wymagane są w placówce służby zdrowia, gdzie będzie odbywał praktykę.”
7) Wprowadza się rozdział VI. Wynagrodzenie dla Instytutowych Opiekunów Praktyk
„ 1. Instytutowi Opiekunowie Praktyk, o których mowa w § 4 otrzymują dodatkowe wynagrodzenie, uzależnione od liczby studentów odbywających praktyki w danym roku akademickim:
a) Przy liczbie do 100 studentów- 45% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta,
b) Przy liczbie od 101 do 200 studentów- 50% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta,
c) Przy liczbie od 201 do 400 studentów- 55% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta,
d) Przy liczbie od 401 do 700 studentów- 60% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta,
e) Przy liczbie powyżej 700 studentów- 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta.
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 wypłacane jest jednorazowo po zakończeniu roku akademickiego.”
8) Rozdział VI. Postanowienia końcowe zmienia się na: VII. Postanowienia końcowe.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Dokumenty do pobrania:
Opublikował w BIP: | Baran Grzegorz |
Data opublikowania: | 2012-11-27 13:14:08 |
Data aktualizacji: | 2013-01-07 07:32:15 |
Liczba wyświetleń strony: 4266