Zakończone przetargi

sprzedaż energii elektrycznej

sprzedaż energii elektrycznej

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2011.09.26 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2011.09.26 10:30
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5 - Sekretariat Kanclerz
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: Zamawiający nei zamierza zawrzeć umowy ramowej
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 18 miesięcy
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składania ofert częściowych Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa wart. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy.
  • Warunki udziału w postepowaniu: Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny tych warunków 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące : a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej czynności tj. posiadają koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, ważną w okresie wykonywania umowy; oraz ma możliwość zakupu energii potwierdzoną zawartą umową z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie) oraz ma możliwość przesyłania energii elektrycznej Zamawiającemu potwierdzoną umową zawartą z operatorem sieci dystrybucyjnej –tzw. generalną umową dystrybucyjną; b) posiadają wiedzę i doświadczenie; c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; tzn. posiadają zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie województwa Świętokrzyskiego; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej 2. Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy, b) warunki określone w ust. 1 a) musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie. 3. Ocena spełnienia warunków określonych w ust. 1 dokonywana będzie zgodnie z formułą „spełnia-nie spełnia”, na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów oraz oświadczeń , których wykaz zawiera rozdział 9 SIWZ. Rozdział 9. Wykaz dokumentów i oświadczeń jakie Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Kserokopia aktualnej decyzji udzielającej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 3) oświadczenie o posiadaniu umowy z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie, umożliwiającej zakup energii elektrycznej; 4) Oświadczenie o posiadaniu zawartej umowy z operatorem sieci dystrybucyjnej działającym na terenie województwa Świętokrzyskiego 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2-4 i 6- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za¬mieszkania albo zamieszkania osoby, której doku¬menty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert C. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków o których mowa w art.22 ust.1 pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 2. 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania wykonawców działających wspólnie w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy objętej przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego.
  • Wadium: 20000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena:100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna jest jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym ( w tym przypadku do ceny za SIWZ należy doliczyć koszt przesyłki).
  • Cena specyfikacji: 24 PLN

powyżej 193000 euro

1. Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne (Dz.U. z 2006 r. Nr 81 poz. 615 z późn. zm.), zwanej dalej sprzedażą energii elektrycznej, w planowanej ilości :
1) Wydział Pedagogiczny i Artystyczny (WPiA) przy ul. Krakowskiej 11 – szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie na jaki zawarta będzie umowa (tj. 18 miesięcy) około 450 000 kWh; dotychczasowa grupa taryfowa C21; dotychczasowa grupa przyłączeniowa IV; dotychczasowa moc przyłączeniowa 93 kW; od dnia 1.10.2011r. – 180 kW; moc umowna 150 kW. zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej „SIWZ”;
Moc umowna dla wszystkich punktów poboru wynosi łącznie 150 kW (w sezonie letnim tj. czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień obniżona o 30% ); Moc przyłączeniowa 180 kW;

2) budynek „G” Kielce ul. Świętokrzyska 15 - szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie zamówienia (tj. 18 miesięcy) około 1 500 000 kWh; dotychczasowa grupa taryfowa - Biznes Mix B23’ grupa przyłączeniowa III; moc przyłączeniowa 800 kW; dotychczasowa moc umowna 200 kW; od dnia 01.10.2011r. 400 kW;
Moc umowna dla wszystkich punktów poboru wynosi łącznie 500 kW (w sezonie letnim tj. czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień obniżona o 25%); Moc przyłączeniowa 800 kW;

2. Ilości podane w punktach 1) i 2) są ilościami szacunkowymi, w celu określenia wartości zamówienia i ceny w ofertach wykonawców. Nie odzwierciedlają one realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zamawianej energii elektrycznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości dostarczanej energii elektrycznej określonej dla poszczególnych budynków z zastrzeżeniem, że łączna wartość nie będzie większa niż dla WPiA 450.000 kWh/ 18 miesięcy i dla budynku „G” 1.500.000 kWh / 18 miesięcy.

3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: 20.000 zł
(słow¬nie: dwadzieścia tysięcy 00/100)
na konto:
Uniwersytetu Humanistyczno– Przyrodniczego Jana Kochanow¬skiego w Kiel¬cach
Bank Handlowy Warszawie S.A.
Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208
Na dowodzie przelewu należy wpisać
„Wadium – sprzedaż energii elektrycznej ”
Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny doku¬ment dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać:
1) nazwę i adres:
a) dającego zlecenie tj. Wykonawcy,
b) beneficjenta gwarancji tj. Zamawiającego,
c) gwaranta tj. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
5) zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta - Zamawiającego zawierające oświadczenie:
a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona. Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie
z art. 46 ust.1, ust. 2 ustawy Prawo zamówień pu¬blicznych.
Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiają¬cego, jeżeli:
- odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warun¬kach okre¬ślonych
w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przy¬czyn leżą¬cych po stronie Wykonawcy.
Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.

Zamawiający nie będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Uczestnikom potępowania przysługują środki odwołacze przewidziane w Dziale VI Ustawy Prawo zamóweiń
publicznych (pzp) art.179 do 198. Terminy na wniesienie odwołania zawiera art. 182 wc. ustawy (art.182 ust.1
pkt.1 - 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia
- jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust.2 tzn. faksem, drogą elektroniczną, albo w terminie 15
dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób. W odniesieniu do :
- treści ogłoszenia - 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
- SIWZ - 10 dni od dnia zamieszczenia jej na stronie internetowej zamawiajaćego (www.ujk.edu.pl)
Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności zamawiającego niż ww.w terminie 10 dni licząc od dnia w
którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach
stanowiących podstawę do wniesienia odwołania.

Ogłoszenie o zamówieniu przekazano do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 12.08.2011r. Ogłoszenie opublikowano w dniu 17.08.2011 numer 2011/S 156- 259712

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poniżej podaję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania :


DP/2310/149/11 Kielce, dnia 13.09.2011r.

Poniżej przekazuję pytania i odpowiedzi dotyczące ww. postepowania :
Pytanie 1:
W załączniku nr 2 do SIWZ – projekcie umowy w § 1 ust.2 widnieje zapis : „Strony oświadczają, że dla wszystkich przyłączy o których mowa w Umowie zrealizowane zostały warunki przyłączenia wskazane przez dystrybutora; w związku z czym istnieją możliwości zasilania w energię elektryczną obiektów Zamawiającego wskazanych w ust.1” Informujemy, że oświadczenie o realizacji warunków przyłączenia dotyczy zamawiającego, z tego względu zwracamy się z prośbą o zastąpienie wyrazów „Strony oświadczają (…)” zapisem „Zamawiający oświadcza (…0”.
Odpowiedź :
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę.
Pytanie 2 :
W załączniku nr 2 do SIWZ – projekcie umowy w § 2 ust.1 widnieje zapis : „Sprzedawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej o napięciu …kV i do dostarczenia jej za pośrednictwem świadczącego usługi dystrybucji, do obiektów wymienionych w § 1 ust.1 niniejszej umowy, zgodnie z Ustawą Prawo energetyczne i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy” Informujemy, że zapis w części dotyczącej otrzymania określonego napięcia należy do obowiązków OSD i powinien znaleźć się w umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niedotrzymanie określonego napięcia przez OSD. Prosimy o wykreślenie zapisu w ww. części. Proponujemy modyfikację do treści : „Sprzedawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej za pośrednictwem świadczącego usługi dystrybucji, do obiektów wymienionych w § 1 ust.1 niniejszej umowy, zgodnie z Ustawą Prawo energetyczne i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy”.
Odpowiedź :
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 2 ust.1 .
Pytanie 3:
W załączniku nr 2 do SIWZ – projekcie umowy w § 4 widnieje zapis : „Strony ustalają, że w miejscach dostarczania energia elektryczna będzie miała parametry jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4.05.2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93 z 2007r. poz. 623 ze zm.), zwanym „Rozporządzeniem”. Informujemy, że obowiązek dotrzymania określonych parametrów technicznych energii należy do obowiązków OSD. Zapisy przedmiotowego paragrafu powinny znaleźć się w umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy zamawiającym a OSD. Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za ewentualne uchybienia ze strony OSD. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą i wnosimy o usunięcie zapisu w całości.
Odpowiedź :
Skreśla się w całości treść §4 w projekcie umowy. Stosownie do tej zmiany poprawia się numerację kolejnych paragrafów w umowie.
Pytanie 4 :
W załączniku nr 2 do SIWZ – projekcie umowy w § 5 ust.6 oraz § 5 ust.6 oraz § 8 ust.4 widnieją zapisy dotyczące przerw, które powinny znaleźć się w umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy zamawiającym a OSD. Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za ewentualne uchybienia ze strony OSD. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o usunięcie zapisu w całości.
Odpowiedź :
Skreśla się ust.6 w § 5 oraz ust. 4 w § 8; modyfikuje się numerację kolejnych ustępów w tych paragrafach stosownie do powyższej zmiany.
Pytanie 5 :
W załączniku nr 2 do SIWZ – projekcie umowy w § 5 ust.8 oraz § 8 ust.2 widnieją zapisy dotyczące usuwania usterek/awarii. Informujemy, że Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, urządzeń służących do dostarczania lub poboru energii bądź układów pomiarowych , w których zaistnieć może przedmiotowa awaria lub usterka, określone powyżej urządzenia są własnością OSD lub zamawiającego. Z uwagi na powyższe prosimy o usunięcie zapisu lub sprecyzowanie do treści wynikającej z faktycznych obowiązków wykonawcy.
Odpowiedź :
Skreśla się w całości ust.8 w §5 oraz ust.2 w § 8. W § 8 poprawia się numerację ustępów stosownie do wprowadzonej zmiany.
Pytanie 6:
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ – projektu umowy w § 7 ust.1. Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie stawki podatku Vat lub opodatkowania energii podatkiem akcyzowym zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie ostatniego zdania przedmiotowego zapisu do treści :
„Wartość za 1 kWh nie ulegnie zmianie w okresie na jaki zawarta jest umowa za wyjątkiem zmiany przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku Vat lub podatku akcyzowego. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami od dnia ich wejścia w życie.”
W przypadku akceptacji powyższej propozycji prosimy o usunięcie ostatniego zdania w § 14.
Odpowiedź :
W § 7 ust.1 zmienia się treść ostatniego zdania na wyżej proponowaną.
W § 14 zmienia się treść ostatniego zdania w następujący sposób :”Te zmiany nie mogą dotyczyć ceny netto na 1 kWh określonej w § 7 ust.1 Umowy.”
Pytanie 7:
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ – projektu umowy w§ 7 ust.2 (winno być 3) widnieje zapis : „w ciągu 21 dni licząc od dnia otrzymania faktury”. Uprzejmie informujemy, ze termin płatności określony od daty otrzymania faktury przez zamawiającego będzie oznaczał konieczność wysyłania faktur za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w celu dokładnego ustalenia terminu płatności i określenia czy zasadnym jest naliczanie karnych odsetek za jego niedotrzymanie. Dodatkowo zgodnie z art.19 ust.13 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie. Pozostawienie zapisów, zgodnie z którymi faktury Vat będą płatne w terminie 21 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego będzie oznaczało każdorazowo konieczność ingerencji Wykonawcy w automatycznie wykonywane operacje przez systemy rozliczeniowo-księgowe, które określają termin płatności od daty wystawienia faktury. Ponadto może zaistnieć sytuacja, w której potwierdzenie otrzymania przez zamawiającego faktury za energię wpłynie do wykonawcy już po złożeniu deklaracji podatkowych co spowoduje iż zaistnieje niedopłata podatku Vat i konieczność dokonania stosowanych korekt przedmiotowych deklaracji. Powyższe z kolei może zostać odebrane przez organy kontroli podatkowej jako celowe manipulowanie wykonawcy terminami płatności i spowodować odpowiedzialność karno-skarbową Wykonawcy z tego tytułu. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o dokonanie modyfikacji w§ 7 ust.2 do treści : „w ciągu 21 dni licząc od dnia wystawienia faktury przez Wykonawcę, pod warunkiem, że faktura wpłynie do Zamawiającego nie później niż 17 dni przed upływem terminu płatności. W przypadku opóźnień w dostarczaniu do Zamawiającego wystawionej faktury, termin płatności ulegnie przesunięciu o liczbę dni opóźnienia”. Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury Vat w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie zamawiającemu doręczona w terminie do 17 dni przed terminem płatności.
Odpowiedź :
Zapis w § 7 ust.2 ( należy poprawić na 3) pozostaje bez zmian. Wykonawca może wysłać zamawiającemu fakturę np. pocztą kurierską gdzie data odbioru jest zawsze wpisywana, a taka poczta dociera do adresata najpóźniej na drugi dzień. Wykonawca może też w inny sposób zadbać o to aby faktura dotarła do zamawiającego w możliwie krótkim czasie. Wyeliminuje to całkowicie problemy z księgowaniem i niekorzystną interpretacją organów podatkowych. Proponowana zmiana skraca termin płatności do 17 dni. Z dotychczasowego doświadczenia zamawiającego wynika, że faktury wysyłane zwykłą pocztą docierają po wyznaczonym na nich terminie płatności o żadne wyjaśnienia nie są przyjmowane i uwzględniane przez dostawców energii elektrycznej.



Pytanie 8 :
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ – projektu umowy w § 8 ust.3. Zwracamy się z prośbą o ujednolicenie zapisu do treści zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 04.05.2007r. W sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Sprzedawca rozpatruje wnioski lub reklamacje odbiorcy w sprawie rozliczeń i udziela odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji.
Odpowiedź :
§ 8 ust.3 (aktualnie 2) przyjmuje brzmienie : „Sprzedawca rozpatruje wnioski lub reklamacje Zamawiającego w sprawie rozliczeń i udziela odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji”.
Pytanie 9 :
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ - projektu umowy § 8 ust.6. Informujemy, że w przypadku działalności osób trzecich, za które nie ponosi odpowiedzialności oraz z powodu wyłączeń dokonywanych przez OSD możliwe są przerwy w sprzedaży energii, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. Prosimy o wyłączenie odpowiedzialności Wykonawcy za przerwy w sprzedaży (dostawie) spowodowane ww. czynnikami.
Odpowiedź :
W § 8 ust.6 przyjmuje brzmienie : „Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z tytułu niedostarczenia energii elektrycznej wynikłe na skutek siły wyższej lub awarii w systemie dystrybucyjnym, spowodowane w okresie planowanych przerw w dostarczaniu energii elektrycznej, spowodowane wyłączeniami dokonywanymi przez OSD, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, lub spowodowane działalnością osób trzecich.”
Pytanie 10 :
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ – projektu umowy w § 9 ust.1 pkt.1 Zwracamy się z prośbą, aby ujednolicić przedmiotowy zapis z treścią art.6 ust.3a ustawy Prawo energetyczne, które przyznaje wykonawcy prawo wstrzymania dostarczania energii elektrycznej w przypadku, gdy odbiorca zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną co najmniej miesiąc po upływie terminu p=łatności, pomimo uprzedniego powiadomienia na piśmie o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego, dwutygodniowego terminu do za0płaty zaległych i bieżących należności.
Odpowiedź :
Treść § 9 ust.1 pkt.1 pozostaje bez zmian.
Pytanie 11 :
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ – projektu umowy w §11. Zapis przedmiotowego paragrafu jest nieproporcjonalny i narusza zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym. Zwracamy się z prośbą o wprowadzenie adekwatnych kar umownych w przypadku niewykonanie lub nienależytego wykonania umowy przez Zamawiającego lub o osunięcie powyższego paragrafu.
Odpowiedź :
§ 11 umowy pozostaje bez zmian.
Pytanie 12 :
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ – projektu umowy w § 13 ust.2 Zwracamy się z prośbą o sprecyzowanie okresu wypowiedzenia (np. 3 miesiące za skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego).
Odpowiedź :
Treść ust.2 w § 13 pozostaje bez zmian.
Pytanie 13 :
Dotyczy załącznik nr 1 – dla bud. G oraz Załącznik nr 1 dla bud. Przy ul. Krakowskiej. Zwracamy się z prośbą i wnosimy o usunięcie zapisów w § 2 ust.2,4,5 i 6 ponieważ powinny się znaleźć w umowie z OSD. Prosimy o zmodyfikowanie ostatniego zdania załącznika do treści : „Wszelkie prace przy układzie pomiarowo-rozliczeniowym winny odbywać się w obecności przedstawicieli OSD.”
Odpowiedź :
Skreśla się ust.2,4,5 i 6 § 2 w załączniku nr 1 do umowy (dot. Bud. G i bud. Przy ul. Krakowskiej). W związku z tą zmianę poprawia się numerację kolejnych ust. W tym paragrafie. Ostatnie zdanie w ww. załączniku zmienia się zgodnie z propozycją j.w.
Pytanie 14 :
Czy układy pomiarowo-rozliczeniowe w grupach taryfowych BXX są dostosowane do zasady TPA ?
Odpowiedź :
Układy pomiarowo-rozliczeniowe nie są dostosowane do zasady TPA.

Barbara Kotras 41 349 72 77