Zakończone przetargi

Dostawa wyposażenia do laboratoriów Wydziału Matematyczno Przyrodniczego; znak:DP/2310/119/11

Dostawa wyposażenia do laboratoriów Wydziału Matematyczno Przyrodniczego; znak:DP/2310/119/11

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2011.10.28 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2011.10.28 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5 (sekretariat Kanclerz)
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul. Świętokrzyska
  • Termin realizacji: 42 dni
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną lub kilka częśći zamówienia. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 7) ustawy. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej),  osób realizujących przedmiot zamówienia,  parametrów technicznych zamawianych urządzeń jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy  typu zamawianych urządzeń jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem że spełnia on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne).
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie dostawy sprzętu o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia w odniesieniu do poszczególnych części, o war¬tości nie mniejszej niż: dla części I- 260 000zł brutto każda; dla części dla części II- 190.000 zł brutto każda; dla części III- 130.000 zł brutto każda; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.:  dysponują osobą/osobami posiadającymi kwalifikacje do instalacji, uruchomienia i przeszkolenia w zakresie obsługi sprzętu będącego przedmiotem zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie gwarancji min 1 osoba, d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.:  są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż : dla części I- 260.000 PLN; dla części II- 190.000 PLN; dla części III- 130.000 PLN; 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do-świadczenia (co najmniej dwie do¬stawy) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze¬niem dokumentów potwierdzających, że te dosta¬wy zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych dostaw o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych do¬staw nie będą sumowane) 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za świadczenie usług związanych z instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem oraz świadczeniem usług serwisowych w okresie gwarancji, wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 4) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2-4 i 6- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za¬mieszkania albo zamieszkania osoby, której doku¬menty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Wzór karty gwarancyjnej, który zawierał będzie warunki gwarancji i rękojmi zgodne z określonymi w pkt. III niniejszej SIWZ i w załączonym projekcie umowy. Dodatkowe zapisy nie mogą być sprzeczne z Kodeksem Cywilnym w części dot. Gwarancji i rękojmi. 3) Specyfikację techniczną oferowanego sprzętu, stanowiącą załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy. 4) W celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, należy złożyć:  oświadczenie, że oferowany sprzęt: jest dopuszczony do obrotu na terytorium RP, posiada wszelkie wymagane przez przepisy prawa świadectwa, certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności itp., spełnia wszelkie wymagane przez przepisy prawa wymogi w zakresie norm bezpieczeństwa obsługi oraz zobowiązanie Wykonawcy, do dostarczenia Zamawiającemu przy realizacji przedmiotu zamówienia wszystkich dokumentów potwierdzających spełnienie powyższych wymogów. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii po¬świadczo¬nych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 14300 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiajacego, jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego wDziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym ( w tym przypadku do ceny za SIWZ naleszy doliczyć koszt przesyłki)
  • Cena specyfikacji: 38 PLN

powyżej 193000 euro

Przedmiot zamówienia : nazwa i kod CPV:

Część I: wyparka próżniowa; chłodziarka dwukomorowa; suszarka laboratoryjna; piec muflowy, piec muflowy z kominkiem, mieszadło laboratoryjne, suszarka laboratoryjna, waga precyzyjna, wytrząsarka z wyposażeniem, minikolektor; młyn kulowy, konduktometr; zestaw pomiarowy do badań woltamperometrycznych; łaźnia wodna, chłodziarka ochronna przeciwwybuchowa, suszarka z wymuszonym obiegiem powietrza, destylarka, rotametry małego przepływu ; sepktrofotometr dwuwiązkowy ; lampa UV dwuzakresowa; konduktometr laboratoryjny, miernik laboratoryjny pH, łaźnia wodna, karta analogowo-cyfrowa do zbierania danych z aparatury +zestaw komputerowy 38436200-2; 39711130-9;42716200-0; 42942200-3; 42996400-8; 42716200-1; 38310000-1; 42996700-1; 38519600-2; 42996100-5; 38552000-9; 38434000-6; 32343000-9; 38552000-9; 39711130-9; 42716200-0; 42910000-8; 38429000-8; 38433000-9; 31521000-4; 38552000-9; 30237130-9; 30213000-5;

Część II : mikroskop biologiczny; mikrotom rotacyjny; zestaw map dydaktycznych; aparat do pomiaru szybkości wydzielonego ciepła; system oczyszczania wody; 38510000-3; 38500000-0;

Część III: spectrometr 38500000-0

Wymagania Zamawiającego dot. przedmiotu zamówienia:
 oferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy (bez śladów użytkowania), aktualnie produkowany na rynku,
 przedmiot zamówienia musi posiadać: kartę gwarancyjną, instrukcję obsługi, aprobaty techniczne, certyfikaty itp. oraz niezbędne dokumenty wymagane przy tego typu sprzęcie, oraz winien być wyposażony we wszystkie niezbędne elementy (przyłącza, kable itp.) niezbędne do uruchomienia i pracy u Zmawiającego do celu dla którego przedmiot zamówienia jest zakupywany.
 wszystkie dokumenty załączone do do¬starczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone w języku polskim w formie drukowanej.

Wymagania dot. gwarancji i serwisu zostały opisane w opisie przedmiotu zamówienia, dla każdej części indywidualnie.
Gwarancja zaoferowana przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najko¬rzystniejszą, staje się automatycz¬nie posta¬no¬wie¬niem umowy i nie może ulec zmianie oraz będzie liczona od daty podpisania protokołu z odbioru, uruchomienia i przeszkolenia przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy.
Jeżeli dla danych pozycji Zamawiający wskazał klasę, markę czy znak towarowy sprzętu, to dopuszcza się oferowanie sprzętu równoważnego pod warunkiem bezwzględ¬nego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się sprzęt wskazany przez Zamawiającego. W tym wypadku na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia zachowania cech określonych w załączniku nr 7 ; należy sporządzić/załączyć specyfikację techniczną oferowanego sprzętu jako załącznik do Formularza Ofertowego. W przeprowadzo¬nym dowodzie należy odnieść się do norm, konstrukcji, parametrów oraz standardów i dokonać porównania, z którego musi wynikać, iż sprzęt oferowany jako równoważny jest identyczny lub lepszy od sprzętu wskazanego przez Zamawiającego.

X. WADIUM
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie:
 dla części I- 6.400,00 zł (słownie złotych: sześć tysięcy czterysta 00/100),
 dla części II- 4.800 ,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące osiemset 00/100),
 dla części III- 3.100 ,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące sto 00/100),

Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego:
UNIWERSYTET HUMANISTYCZNO– PRZYRODNICZY Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bank Handlowy Warszawie S.A.
Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208.
Na dowodzie przelewu należy wpisać
„Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 119 /11 dot. części …..”
Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku banko¬wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra-chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana:
 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy.
Uczestnikom potępowania przysługują środki odwołacze przewidziane w Dziale VI Ustawy Prawo zamówień
publicznych (pzp) art.179 do 198. Terminy na wniesienie odwołania zawiera art. 182 wc. ustawy (art.182 ust.1
pkt.1 - 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia
- jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust.2 tzn. faksem, drogą elektroniczną, albo w terminie 15
dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób. W odniesieniu do :
- treści ogłoszenia - 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
- SIWZ - 10 dni od dnia zamieszczenia jej na stronie internetowej zamawiajaćego (www.ujk.edu.pl)
Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności zamawiającego niż ww.w terminie 10 dni licząc od dnia w
którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach
stanowiących podstawę do wniesienia odwołania.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przesłane do publikacji w dniu 09.09.2011r. i ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 14.09.2011r. numer 2011/S 176-288767.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
INFORMUJEMY, ŻE NA STRONIE 29 i 30 SIWZ W ZAŁĄCZNIKU NR 7 (TABELA) W POZ. 11 W OPISIE MŁYNA KULOWEGO WPROWADZA SIĘ NASTĘPUJĄCE ZMIANY - POJEMNOŚĆ 225 ML SKREŚLA SIĘ (W DWÓCH MIEJSCACH) I W TE MIEJSCA WPISUJE SIĘ 250 ML; PONADTO DODAJE SIĘ KOLEJNY MYSLNIK I WPISUJE SIĘ :" URZĄDZENIE MUSI BYĆ WYPOSAŻONE W : NACZYNIE MIELĄCE 250 ML Z AGATU; 6 KUL AGATOWYCH O ŚREDNICY 30MM ORAZ 15 KUL AGATOWYCH O ŚREDNICY 20MM."

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Poniżej przekazuję pytania i odpowiedzi dotyczące ww. postępowania:
Dotyczy części I
piec muflowy – poz.4
Pytanie 1 :
Prosimy o wyjaśnienie, który kontroler jest wymagany – B 180 czy P330 ?
Odpowiedź :wymagany jest kontroler B 180
Pytanie 2 :
Czy zamawiający wymaga pieca z kominem wyciągowym lub kominem wyciągowym z wentylatorem czy katalizatorem ?
Odpowiedź :zamawiający wymaga dostarczenia pieca z kominem wyciągowym
Piec muflowy z kominkiem – poz.5
Pytanie 3 :
Czy zamawiający wymaga dostarczenia pieca z kominkiem wyciągowym lub kominem wyciągowym z wentylatorem ewentualnie kominem wyciągowym z wentylatorem i katalizatorem ?
Odpowiedź :zamawiający wymaga dostarczenia pieca z kominem wyciągowym z wentylatorem
Pytanie 4:
Czy zamawiający wymaga Tmax 11000 C?
Odpowiedź :zamawiający wymaga temp. max 11000C
Suszarka – poz.16
Pytanie 5 :
Prosimy o sprecyzowanie czy zamawiający wymaga dostarczenia wymienionego wyposażenia dodatkowego ?
Odpowiedź : zamawiający wymaga dostarczenia wymienionego wyposażenia dodatkowego
Młyn kulowy poz.11
Pytanie 6 :
Prosimy o sprecyzowanie z jakiego spośród niżej wymienionych materiałów winny być wykonane : misa i kule mielące : agat, korund, azotek krzemu, tlenek cyrkonu, stal nierdzewna, stal hartowana, węglik wolframu ?
Odpowiedź : informację dotyczącą młyna kulowego w tym materiałów (agat) z jakich winny być wykonane kule i misa zamieszczono na stronie internetowej Zamawiającego 21.09.2011r.
Destylarka poz.17
Pytanie 7 :
Czy zamawiający dopuści urządzenie, które produkuje wodę destylowaną o przewodności ok. 2,3uS/cm w 250C zamiast w 200C?
Odpowiedź : Tak
Chłodziarka ochronna przeciwwybuchowa – poz.15
Pytanie 8 :
Czy zamawiający dopuści chłodziarkę z ochroną przeciwwybuchową o pojemności 120 litrów i wymiarach zewnętrznych 54/53,5/81 cm, mocy 135 W, masie netto 42 kg, z manualną regulacją temperatury w zakresie +2 do +120?
Odpowiedź : Tak
Lampa UV dwu zakresowa – poz.20
Pytanie 9 :
Prosimy o wyjaśnienie czy przedmiotem zamówienia jest lampa ze świetlówkami o mocy 8W jak określono w zał. Nr 7 czy też o mocy 9W jak zapisano w danych technicznych.
Odpowiedź : Przedmiotem zamówienia jest lampa ze świetlówkami o mocy 8W
Łaźnia wodna poz.23
Pytanie 10 :
Czy zamawiający dopuści urządzenie z czujnikiem temperatury wewnątrz wanny, co zapewnia rzeczywisty odczyt temperatury ?
Odpowiedź : Tak
Pytanie 11 :
Czy zamawiający zgodzi się na wydzielenie z zestawu nr 2 mikrotomu rotacyjnego i utworzenie nowego, osobnego zestawu?
Odpowiedź : Nie

Pytanie 12 :
Prosimy o wykreślenie z Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z zestawu nr 2 mikrotom rotacyjny wymogu zasilania 220 z uwagi na fakt, iż manualne mikrotomy rotacyjne nie wymagają zasilania z sieci. We wszystkich dostępnych na rynku mikrotomach zasilanie wyświetlacza LCD odbywa się z baterii.
Odpowiedź : Tak, skreśla się zapis dotyczący zasilania 220.
Pytanie 13 :
Czy zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie z części I następujących pozycji do odrębnych pakietów :
Pakiet nr 1 : pozycje :1,2,3,4,5,7,8,9,11,12,15,16,17,20,21,22;
Pakiet nr 2 :pozycja 6;
Pakiet nr 3 : pozycja 10;
Pakiet nr 4 : Pozycja 13;
Pakiet nr 5 : pozycja 14;
Pakiet nr 6 : pozycja 18;
Pakiet nr 7 : pozycja 19;
Pakiet nr 8 : pozycja 23;
Pakiet nr 9 : pozycja 24;
Część I stanowi duży zbiór sprzętu laboratoryjnego, w którym znajdują się pozycje oferowane tylko przez firmy specjalizujące się w wąskim i specyficznym dla danego dystrybutora asortymencie. Wydzielenie wyżej wymienionych pakietów umożliwi udział większej ilości wykonawców.
Odpowiedź : zamawiający nie wyraża zgody na wydzielenie z części I odrębnych pakietów
Pytanie 14 :
Dotyczy Części I, poz.1 wyparka próżniowa : Czy zamawiający wyrazi zgodę na dostawę urządzenia, którym zbiornik łaźni grzejnej wykonany jest ze stali nierdzewnej AISI 316L?
Odpowiedź :Tak
Pytanie 15 :
Dotyczy części I, poz.2 : chłodziarka dwukomorowa : Czy zamawiający wyrazi zgodę na dostawę urządzenia posiadającego następujące parametry : materiał komory : aluminium, wymiary zewnętrzne :wys.1170mm; szer. 550; gł 650 mm, moc znamionowa 320W?
Odpowiedź : Tak
Pytanie 16 :
Dotyczy części I, poz.3 : suszarka laboratoryjna : Czy zamawiający wyrazi zgodę na dostawę urządzenia posiadającego następujące parametry : zakres temperatury otoczenia do +240 st C, moc znamionowa : 400W?
Odpowiedź :Nie
Pytanie 17:
Dotyczy części I, poz.14 : łaźnia wodna 4 stanowiskowa : Czy zamawiający wyrazi zgodę na dostawę urządzenia, gdzie temperatura ustawiana będzie w zakresie od 20 do 99 st.C?
Odpowiedź :Tak
Pytanie 18 :
Dotyczy części I, poz.15 : chłodziarka ochronna przeciwwybuchowa : czy zamawiający wyrazi zgodę na dostawę urządzenia o pojemności 174 L oraz masie 39 kg?
Odpowiedź :Tak
Pytanie 19 :
Dotyczy części I, poz. 20 : Czy zamawiający wyrazi zgodę na dostawę urządzenia dwuzakresowego 254/366 nm wyposażonego w dwie świetlówki 8 W?
Odpowiedź :Tak
Pytanie 20 :
Dotyczy części I waga precyzyjna : Czy zamawiający dopuści wagę o temperaturze pracy od 100C do 300C?
Odpowiedź : Tak
Pytanie 21 :
Dotyczy części I spektrofotometr poz.19 : Czy zamawiający dopuści urządzenie o dokładności fotometrycznej :
+/-0,002 ABS ( do 0,5 ABS)
+/-0,0003 ABS (0,5 do 1 ABS)
+/-0,3%T
Odpowiedź : Nie
Pytanie 22 :
Dotyczy części I miernik laboratoryjny pH poz.22 : Prosimy o określenie zakresu pH, oraz czy zamawiający wymaga aby miernik posiadał wbudowaną drukarkę ?
Odpowiedź : zakres pH od -2,000 do …+19,999 i od -2,0 do +19,99; nie wymaga się wbudowanej drukarki.

INFORMUJEMY, ŻE ZMIENIA SIĘ (PRZEDŁUŻA) TERMIN NA SKŁADANIE OFERT NA 28.10.2011R. OTWARCIE NASTĄPI W TYM SAMYM DNIU TJ. 28.10.2011R. GODZINY SKŁADANIA I OTWARCIA NIE ZMIENIAJĄ SIĘ.
INFORMACJA O ZMIANIE TERMINU ZOSTAŁA PRZEKAZANA DO PUBLIKACJI W DZIENNIKU URZĘDOWYM UNII EUROPEJSKIEJ 6.10.2011R.

Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami ze strony zamawiającego są: Barbara Kotras, tel. 48 41 349 72 77 .