Wykonanie robót remontowo-budowlanych w budynku Wydziału Nauk o Zdrowiu
Wykonanie robót remontowo-budowlanych w budynku Wydziału Nauk o Zdrowiu
Przetarg nieograniczony
- Termin składania ofert: 2011.10.26 11:00
- Termin otwarcia ofert: 2011.10.26 11:15
- Termin związania ofertą: 30 dni
- Miejsce składania ofert: UJK w Kielcach ul. Żeromskiego 5 pok. nr 5 (Sekretariat Kanclerz)
- Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: Nie dotyczy
- Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy
- Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: Nie dotyczy
- Miejsce realizacji: Kielce, Al IX Wieków Kielc 19
- Termin realizacji: do 30.08.2012 r.
- Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Zamawiajacy przewiduje zmianę treści umowy zawartej z Wykonawcą w przypadku okoliczności na które Strony Umowy nie miały wpływu, a zmiana dotyczy terminu realizacji zamówienia,inspektorów nadzoru, kierownika robót,podwykonawców, ze względów losowych lub innych korzystnych dla zamawiajacego, w przypadku zadeklarownia przez wykonawcę realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców, przy czym zmiana podwykonawcy musi być uzgodniona z Zamawiającym, w przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym.
- Warunki udziału w postepowaniu: Wykonawcą zamówienia, może być, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty remontowo- budowlane o zakresie objętym przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż: 2.000.000,00 PLN brutto. c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponują osobą/osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego minimum po1 osobie w branży budowlanej, w branży elektrycznej i w branży sanitarnej. d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 2.000.000,00 PLN Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2.Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IX SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. IX SIWZ. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. Z udziału z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. IX.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. IX.1.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego wg zał. nr 3 do SIWZ oraz z dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 3) Wykaz osób - kadry kierowniczej, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanym, posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikających z przepisów prawa budowlanego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Załącznik nr 4 do SIWZ). Oświadczenie, że osoby które, będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie: w branży budowlanej, branży i sanitarnej i elektrycznej), sporządzonego wg zał. nr 5 do SIWZ. 4) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. IX.2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. nr 6 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy (wzór oświadczenia stanowi zał.nr 7 do SIWZ). Pod pojęciem „osoby fizycznej” należy rozumieć zarówno: a)przedsiębiorców będących osobami fizycznymi i wspólnikami spółki cywilnej, którzy zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2004 r., Nr 173, poz. 1807 z późn. zm.) podlegają wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej, jak też b)osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, które w związku z wejściem w życie w dniu 31 marca 2009 r. ustawy nowelizującej ustawę z dnia 28 lutego 2003 r.- Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz.U. z 2003 r., Nr 60, poz. 535 z późn. zm.) uzyskały możliwość ogłoszenia upadłości. W stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy składają: a)osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej: oświadczenie podpisane przez osobę fizyczną nie prowadzącą działalność gospodarczą lub oświadczenie podpisane przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika osoby fizycznej (wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie), b)osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą: oświadczenie podpisane przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub oświadczenie podpisane przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika osoby fizycznej (wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem z którego wynika jego umocowanie); w przypadku spółki cywilnej (osoby fizyczne), tj. każdy ze wspólników spółki cywilnej składa odpowiednio podpisane przez wspólnika/ wspólników spółki cywilnej lub umocowanego pełnomocnika wspólników spółki cywilnej (wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie) jako: •oddzielne (osobne) oświadczenie lub •oświadczenie podpisane łącznie (wspólnie). Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol-skiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt.IX.2.2) składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B.Jeżeli w miejscu zamieszczania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. A, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. C.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie IX.2. IX.3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np.: aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki. W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. 2) Dowód wpłaty wadium. 3) Kosztorys ofertowy w wersji szczegółowej, sporządzony na podstawie załączonych do SIWZ przedmiarów robót, dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności.
- Wadium: 60000 PLN
- Kryteria wyboru: Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg poniżej podanego kryterium: I.Kryteriami wyboru oferty będą: - cena - 100% Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów. Pozostałe oferty otrzymają punkty liczone według wzoru: najniższa oferowana cena ---------------------------------- x 100 % = ............. pkt cena oferty badanej Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za kryterium przyjęte w niniejszym postępowaniu .
- Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w Siedzibie Zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych pok. nr 3 lub bezpłatnie na stronie internetowej zamawiającego www.ujk.edu.
- Cena specyfikacji: 25 PLN
KOD CPV i nazwa:
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
44621110-3 Grzejniki centralnego ogrzewania
45421147-6 Instalowanie krat
38626000-1 Lustra
Przedmiotem zamówienia jest WYKONANIE ROBÓT REMONTOWO-BUDOWLANYCH W Budynku WYDZIAŁU NAUK O ZDROWIU PRZY AL. IX WIEKÓW KIELC 19.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ
Szczegółowy sposób prowadzenia prac oraz zakres rzeczowy robót , jakie należy wykonać w ramach niniejszego zamówienia zawierają załączniki nr 10 i 11 do SIWZ tj. przedmiar robót , dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
MEDIC- modernizacji i wyposażenia infrastruktury dydaktycznej Wydziału Nauk o Zdrowiu dla kształcenia kadr medycznych
Ogłoszenie ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 11.10.2011 r. pod nr329584-2011
w rubryce wadium został poprawiony błąd edytorski, właściwa kwota wadium to 60000 , tak jak w SIWZ i BZP.
Usunięto również część tekstu z załącznika nr 1(przedmiot zamówienia) do SIWZ wczęści dotyczącej obróbek blacharskich, rynien, i częsci dachu. Za utrudnienia przepraszamy.
PONIŻEJ PODAJĘ TREŚĆ PYTAŃ I ODPOWIEDZI DOTYCZĄCYCH WW. POSTĘPOWANIA.
Pyt.1
Wykonawca zwraca się z pytaniem czy Zamawiający udostępni przedmiary robót w formie edytowalnej?
Odp.1
Zamawiający nie posiada formy edytowalnej przedmiarów robót w związku z czym ich nie udostępni.
Pyt.2
Czy dostarczone przedmiary maja charakter pomocniczy i Zamawiający zezwala na wprowadzenie zmian w przedmiarach, np. dopisywanie i usuwanie pozycji, zmiany ilości obmiarowych w celu dostosowania przedmiaru do obowiązującej dokumentacji projektowej i nie będzie to skutkowało odrzuceniem oferty?
Odp.2
Załączone do oferty Wykonawcy kosztorysy nie będą sprawdzane i weryfikowane przez Zamawiającego. Niezgodności w pozycjach tych kosztorysów z pozycjami ujętymi w przedmiarach robót nie będą skutkowały odrzuceniem oferty
Pyt.3
Wykonawca prosi o wyjaśnienie zapisu ”między innymi” w załączniku nr 1 do SIWZ pkt.1.12.
Odp.3
Opis dotyczy wyposażenia stałego, które należy zrealizować zgodnie z projektem.
Pyt.4
Czy w konsekwencji tego, że Zamawiający pisze , iż załączone do oferty Wykonawcy kosztorysy nie będą sprawdzane i weryfikowane, jest zasadnym dołączanie kosztorysów w wersji szczegółowej na etapie składania ofert?
Odp.4
Tak, zgodnie z pkt. IX.3.3 SIWZ.
Pyt.5
Wykonawca prosi o załączenie zestawienia stolarki okiennej.
Odp.5
Zamawiający zamieszcza ww. wykaz w pozycji ZAŁĄCZNIKI do SIWZ.
Pyt.6
Czy aranżacja wnętrza zamieszczona przez Zamawiającego wchodzi w zakres przetargu?
Odp.6
Aranżacja wnętrz obejmuje jedynie kwestie budowlane, nie dotyczy wyposażenia ruchomego ( mebli, sprzętu).
Pyt.7
Czy przetargiem jest objęte dostarczenie i montaż wyposażenia tj. krzesła, fotele, stoły biurka, tablice, szafy, lada szatniowa, katedry itd. Wg zestawień w projekcie aranżacji wnętrz.
Odp. 7
- przetarg nie obejmuje dostawy i montażu wyposażenia ruchomego (mebli)
- brakujące strony to rysunki do aranzacji:
str.3 - rys rzut szatni 07
str.4 - rys. lada szatni
str.11 - rys. rozwinięcie scian łazienek
Pyt.8
W projekcie budowlanym dołączonym do SIWZ w pkt. 5”opis projektowanych robót remontowych” jest mowa o wykonaniu:
a) nadproży z belek stalowych dwuteowych NP. 200-pkt. 5.8.1
b) podparcia stropów (podciągami z profili stalowych dwuteowych w miejscu projektowanych otworów) pkt. 5.10
c) konstrukcji wsporczej pod centralę wentylacyjną na dachu-pkt. 5.11
d) montaż nowego wyposażenia w tym rolet okiennych, stelaży pod fantom, wyposażenia meblowego i in. urządzeń niezbędnych do prowadzenia zajęć-pkt. 5.12
W dołączonych przedmiarach brakuje pozycji uwzględniających powyższy zakres. Czy w związku z tym wyszczególnione roboty należy uwzględnić w wycenie?
Odp.8
a/ uwzględnić zgodnie z projektem
b/ uwzględnić zgodnie z projektem
c/ uwzględnić zgodnie z projektem
d/ uwzględnić zgodnie z projektem wyposażenie stałe tj.: zewnętrzne rolety okienne antywłamaniowe, kraty okienne i drzwiowe, stelaże pod fantoma, lustra weneckie, wyposażenie sanitariatów. Nie należy uwzględniać wyposażenia ruchomego tj. mebli.
Pyt.9
Czy wyposażenie meblowe, rolety elewacyjne i zaciemniające oraz wyposażenie sanitariatów zawarte w opisie do projektu aranżacji wnętrz wchodzą w zakres zamówienia?
Odp.9
J.w. Należy uwzględnić zgodnie z projektem wyposażenie stałe tj.: zewnętrzne rolety okienne antywłamaniowe, kraty okienne i drzwiowe, stelaże pod fantoma, lustra weneckie, wyposażenie sanitariatów. Nie należy uwzględniać wyposażenia ruchomego tj. mebli.
Pyt.10
1. W zał. nr 1 w p. 1.4 podano” rozbiórka i ponowny montaż chodnika”. Czy zamawiający przewiduje odtworzenie chodnika z odzyskanych materiałów czy ewentualnie położenie z nowych (jakich)?
2. W zał.nr 1 p. 1.12 podano montaż nowego wyposażenia m.in. rolet antywłamaniowych, krat okiennych i drzwiowych, wyposażenia sanitariatów. Wykonawca prosi o podanie ilości i informacji czy rolety mają być otwierane ręcznie czy elektrycznie- jeśli tak to czy sterowanie radiowe czy przewodowe, oraz czy mają być antywłamaniowe z certyfikatem? Czy przedmiotem zamówienia są rolety zaciemniające.
3.Wykonawca prosi o zamieszczenie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę.
4. Czy w przypadku ograniczenia robót Zamawiający odkupi od Wykonawcy materiały i urządzenia zakupione, bądź te na które Wykonawca podjął zobowiązania?
Odp.10
Ad.1/ Należy uwzględnić przywrócenie chodnika do stanu pierwotnego z materiału pochodzącego z demontażu ; ilość chodników do odtworzenia 160 m2 .
Ad.2/ 14 rolet zewnętrznych, otwieranych ręcznie, antywłamaniowych z certyfikatem
- rolety zaciemniające nie są przedmiotem zamówienia
- należy uwzględnić zgodnie z projektem wyposażenie stałe sanitariatów tj.(umywalki z blatami, pisuary oraz ścianki międzypisuarowe, ścianki systemowe, zestawy WC kompakt).
Pozostałe wyposażenie tj.( dozowniki do mydła, suszarki do rąk, kosze na śmieci, pojemniki na papier) nie są objęte zamówieniem.
Ad.3/ Inwestor posiada prawomocne pozwolenie na budowę i zamieszcza je w załącznikach do SIWZ jako załącznik nr 5( do pobrania ze strony www.ujk.edu.pl)
Ad.4/ Nie, Zamawiający nie odkupi od Wykonawcy materiałów i urządzeń przez Niego zakupionych i tych na które podjął zobowiązania.
Wioletta Baran tel. (41) 349 73 32