Zakończone przetargi

Wykonanie robót pn. „Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku A i D; wymiana pokrycia dachowego; wymiana stolarki okiennej budynek D”

Wykonanie robót pn. „Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku A i D; wymiana pokrycia dachowego; wymiana stolarki okiennej budynek D”

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2011.07.29 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2011.07.29 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul. Świętokrzyska 15
  • Termin realizacji: 30.09.2012r
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składania ofert częściowych nie przewiduje się udzielania zaliczek Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzu¬pełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. zamawiajacy przewiduje unieważnienieposepowania w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej które miały być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW: 1.Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. tzn. wyko¬nali minimum 3 roboty budowlane polegające na wykonaniu remontu budynków użyteczności publicznej o wartości netto co najmniej 8.000.000,00 zł ; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. zatrudniają lub dysponują minimum 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi, 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 10.000.000 PLN; oraz wykażą że mają średnioroczny obrót (liczony z trzech ostatnich lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres) z prowadzonej działalności nie mniejszy niż 100.000.000 zł; 2. Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/ nie spełnia” na podstawie dokumentów wymienionych w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY-KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii po¬świad¬czonych za zgodność przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę. A. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia po¬stępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres pro¬wadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, odpowiadającym swoim rodza¬jem/zakresem rzeczowym robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówie¬nia o wartości min 8.000.000 zł brutto każda, z podaniem ich wartości, daty wykona¬nia , odbiorców oraz dokumenty potwierdza¬jące, że roboty te zostały wykonane należycie . 3) Wykaz pracowników którzy zaangażowani będą przy realizacji zamówienia z określeniem ich przygotowania zawodowego; 4) o oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 5) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpie¬czony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia kwotę nie mniej¬szą niż 10.000.000 zł. 6) Sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Jeżeli wykonawca potwierdzając spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych wart.26 ust.2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia do oferty należy dołączyć dokumenty dotyczące tych podmiotów wymienione w punkcie B. B. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia do oferty należy dołączyć : 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia o którym mowa w art. 24 ust. 1 Pzp (Załącznik Nr 4 do SIWZ); 2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 Pzp; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składnia ofert; 5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4–8 Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w punkcie VIII. 2, - litera b), c), d), f) – składa dokumenty lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; - litera e) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. C. Ponadto do oferty należy dołączyć: a) dowód wniesienia wadium ; b) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie do jej podpisania nie wynika wprost z dokumentów dołączonych do oferty; c) w przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku Wykonawców – pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną. Oferta musi być podpisana w sposób prawnie zobowiązujący wszystkich partnerów. d) Wykaz prac przeznaczonych do zlecenia podwykonawcom, (jeżeli Wykonawca przewi¬duje zatrud-nienie podwykonawców) z określeniem rodzaju i wartości tych prac. e) Szczegółowe kosztorysy ofertowe z wyszczególnieniem cen jednostkowych.
  • Wadium: 200000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dosytępna jest na stronei internetowej zamawiajaćego, jako załącznik do niniejszego ogłoszenia. Można ją odebrać osobiście w siedzibie zamawiajaćego 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 Dział Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym (w tym przypadku do ceny SIWZ należy doliczyć koszt przesyłki)
  • Cena specyfikacji: 123 PLN

powyżej 14 000 euro

5. Zamawiający przewiduje zmiany treści umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w odniesieniu do:

1) zmiany nazwy stron umowy, dane strony, jeżeli zajdzie zmiana w dokumentach rejestrowych;
2) zmiany koordynatorów, inspektorów nadzoru, numerów telefonów i faksów;
3) ilości zamawianych elementów jeżeli zajdzie okoliczność której nie można było przewidzieć, co może wiązać się ze zmianą wynagrodzenia wykonawcy tj. jego obniżeniem o wartość elementów które wyłączono z realizacji;
4) terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu;
5) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów;
6) podwykonawcy ze względów losowych lub innych, w przypadku zadeklarowania przez wykonawcę realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców; przy czym, zmiana podwykonawcy musi być uzgodniona z zamawiającym;
7) stawki podatku Vat w przypadku zmiany przepisów ustawy o podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym w odniesieniu odpowiednio do całości lub danej części wartości zamówienia, którego zmiana dotyczy;
8) technologii zastosowanej w projekcie, jeżeli na rynku zaistnieje możliwość nowszych, korzystniejszych rozwiązań

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU ZOSTAŁO PRZEKAZANE DO PUBLIKACJI W BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W DNIU 1.07.2011R. I UKAZAŁO SIĘ W DNIU 1.07.2011R. NUMER 180018-2011.
OGŁOSZENIE ZAMIESZCZONO NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO I NA TABLICY OGŁOSZEŃ W JEGO SIEDZIBIE W DNIU 1.07.2011R.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zamawiający dołaczył załączniki pogrupowania według dat tj.
1)projekt 2007
2) projekt 2011
3) przedmiary 2011
W y j a ś n i e n i e :Projekt podstawowy z 2007 r. wraz z aneksem został przystosowany do obecnych norm i przepisów aktualizacją w zakresie grubości ocieplenia budynku w 2011r.

Pytanie 1
Na jakim etapie postepowania Zamawiający oczekuje przedłożenia wzoru karty gwarancyjnej?
Odpowiedź :
Wraz z ofertą
Pytanie 2
Prosimy o wyjaśnienie czy w celu potwierdzenia dysponowania należytą wiedzą i doświadczeniem należy wykazać się :
a) Wykonaniem minimum 3 robót budowlanych polegających na wykonaniu remontu budynków użyteczności publicznej o wartości netto co najmniej 8.000.000,00 zł każda;
czy:
b) Wykonaniem minimum 3 robót budowlanych polegających na wykonaniu remontu budynków użyteczności publicznej o wartości brutto 8.000.000,00 zł każda?
Odpowiedź :
O wartości 8.000.000,00 zł brutto każda.
Pytanie 3:
Czy zamawiający potwierdza, że oczekuje średniorocznego obrotu liczonego z trzech ostatnich lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres, w zakresie prowadzonej działalności na poziomie nie mniejszym niż 100.000.000 zł?
Odpowiedź :
Potwierdzamy.
Pytanie 4:
Zamawiający żąda załączenia do oferty kosztorysów w formie szczegółowej pomimo tego, że nie będzie ich weryfikował. Ze względu na to, że znacznie zwiększy to objętość ofert jak i w trosce o środowisko naturalne wnosimy o rozważenie tego by do przedłożenia kosztorysów szczegółowych był zobowiązany jedynie wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę.
Odpowiedź :
Stanowisko zamawiającego w ww. sprawie pozostaje bez zmian.
Pytanie 5:
Czy zamawiający dopuszcza dopisanie do kosztorysów pozycji, które nie są ujęte w przedmiarach a wynikają z całej dokumentacji?
Odpowiedź :
Tak.
Pytanie 6 :
Prosimy o wyjaśnienie czy w przypadku podwyższenia ustawowej stawki podatku VAT wynagrodzenie Wykonawcy również adekwatnie zostanie podwyższone?
Odpowiedź:
Tak, zgodnie z pkt. XVII ppkt 5.7) SIWZ.
Pytanie 7 :
Prosimy o wyjaśnienie czy do umowy będą załączone jakieś załączniki – a jeśli tak, to o ich listę.
Odpowiedź :
Tak. Załącznikami będą : wzór protokołu odbioru; opis przedmiotu zamówienia (zgodny z treścią załącznika nr 21 do SIWZ); harmonogram rzeczowo-finansowy (opracowany przez Wykonawcę); tabela ryczałtowa elementów robót (do opracowania przez Wykonawcę)
Pytanie 8 :
Prosimy o wyjaśnienie co w przypadku gdy wbrew postanowieniom §1 ust.3 wzoru umowy wykonawca nie otrzyma kompletnych materiałów?
Odpowiedź :
Zgodnie z wiedzą zamawiającego w dniu ogłoszenie o zamówieniu dokumentacja jest kompletna i taką przekaże wykonawcy.
Pytanie 9 :
Prosimy o zdefiniowanie kim jest Biuro Projektów określone w § 5 ust.3 wzoru umowy.
Odpowiedź :
Biuro Projektów BMart Projekt Kielce ul. Emilii Plater 16/1
Pytanie 10 :
Prosimy o wyjaśnienie w jakich sytuacjach zamawiający będzie uprawniony do rezygnacji lub ograniczenia części robót?
Odpowiedź:
Na przykład w sytuacji ograniczenia środków finansowych.
Pytanie 11 :
Prosimy o wyjaśnienie czy przywóz brakującej ziemi należy uwzględnić w kosztorysach a jeśli tak to w jakiej ilości?
Odpowiedź :
Nie.
Pytanie 12
§ 14 ust.3 Wzoru umowy. Prosimy o weryfikację zapisów dotyczących rozpoczęcia się od nowa gwarancji – są niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Odpowiedź:
Zapisy w projekcie umowy pozostają bez zmian.
Pytanie 13
Zamawiający udostępnił dokumentację przetargową w tym projekt na swojej stronie internetowej. Prosimy o wyjaśnienie, które zestawienie stolarki jest obowiązujące (pliki: „A14”, „A141”, „A-14” czy „zestawienie stolarki”, ponieważ są to różne zestawienia dotyczące tego samego tematu. Ponadto prosimy o informację czy cała stolarka z zestawienia wchodzi w zakres niniejszego postępowania, ponieważ kosztorysy nie uwzględniają wszystkich okien w pełnych ilościach.
Odpowiedź :
Zestawienie stolarki zgodnie z zamieszczonym „Projektem 2011”, rys. nr A-14.
Pytanie 14
Prosimy o podanie kolorystyki stolarki okiennej oraz fasad
Odpowiedź:
Kolor stolarki i fasady – RAL 5014.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
INFORMUJEMY, ZE ZMIANIE ULEGA TERMIN NA SKŁADANIE OFERT NA 29.07.2011 (OTWARCIE W TYM SAMYM DNIU) GODZINY SKŁADANIA OFERT NIE ZMIENIAJĄ SIĘ.
INFORMACJA O ZMIENIE ZOSTAŁA PRZEKAZANA 13.07.2011 DO BIULETYNU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I OPUBLIKOWANA 13.07.2011R. Z NUMEREM 197612-2011



DP/2310/136/11 Kielce, dnia 20.07.2011r.





Poniżej przekazuję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania
Pytanie 1
Poz. Nr 8 Przedmiaru robót – Demontaż konstrukcji aluminiowej ścian osłonowych systemu „Mostostal” Zabrze – Budynek „A” – jest 1624,512, wg nas powinno być 1355,772m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź :przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 2
Poz. Nr 7 Przedmiaru robót – Demontaż płyt osłonowych „Certis” – Budynek „A” – jest 1624,512m2, wg nas powinno być 1355,772m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 3
Poz.11 Przedmiaru robót – Rozebranie starej izolacji termicznej ze ścian – Budynek „A” – jest 4199,166 m2, wg nas powinno być 5137,711m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 4
Poz. Nr 12 Przedmiaru robót – Wywiezienie materiałów pochodzących z rozbiórki na wysypisko – jest
685,000m3, wg nas powinno być 1085,945 m3. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.

Pytanie 5
Poz. 13 Przedmiaru robót – Wywiezienie materiałów pochodzących z rozbiórki na wysypisko, dodatek za każdy następny kilometr – jest 685,000 m3, wg nas powinno być 1085,945 m3.Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 6
Poz. nr 14 Przedmiaru robót – Opłata za utylizację – jest 685,000m3, wg nas powinno być 1085,945m3. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 7
Poz. Nr 20 Przedmiaru robót – Demontaż i ponowny montaż kamer jest 6 szt., wg nas powinno być 7 szt. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 8
Poz. nr 22 Przedmiaru robót – Demontaż i ponowny montaż w ścianie budynków klimatyzatorów i czerpni – jest 9 szt, wg nas powinno być 13 szt. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 9
Poz. nr 26 Przedmiaru robót – Montaż rynien dachowych uprzednio zdemontowanych – jest 53,550m, wg nas zdemontowane rynny nie nadają się do ponownego montażu. Prosimy o stosowną korektę opisu pozycji.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 10
Z blachy oraz obróbek blacharskich dylatacji – jest 33,758m2, wg nas zdemontowane okapniki oraz obróbki blacharskie dylatacji nie nadają się do ponownego montażu. Prosimy o stosowną korektę opisu pozycji.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.

Pytanie 11 Poz. nr 28 Przedmiaru robót – Przyklejenie płyt styropianowych o gr. 5 cm do ścian – jest 23,917m2, wg nas powinno być 49,82m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 12
Poz.nr 30 Przedmiaru robót – Przyklejenie płyt styropianowych o gr. 8 cm do ścian cokołu – jest 307,790m2, wg nas powinno być 634,577m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 13
Poz. nr 33 Przedmiaru robót – Przyklejenie płyt styropianowych o gr.3 cm do ościeży – jest 351,639m2, wg nas powinno być 414,05m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 14
Poz. nr 34 Przedmiaru robót – Szpachlowanie zbrojone jedną warstwą siatki z włókna szklanego płyt styropianowych – jest 6211,414 m2, wg nas powinno być 6609,965m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 15
Poz. nr 36 Przedmiaru robót – Przymocowanie płyt styropianowych za pomocą dybli plastikowych do ścian z betonu – jest 31057,070 szt, wg nas powinno być 33049,825 szt. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 16
Poz. nr 37 Przedmiaru robót – Ochrona narożników wypukłych – jest 2950,590 m, wg nas powinno być 3070,515 m. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.

Pytanie 17
Poz. nr 38 Przedmiaru robót – Tynki elewacyjne silikonowe wykonywa ne ręcznie – warstwa pośrednia – zagruntowanie – jest 6519,204m2, wg nas powinno być 6609,965m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 18
Poz. nr 39 Przedmiaru robót – Tynki elewacyjne silikonowe cienkowarstwowe wykonywane ręcznie – tynki silikonowe w kolorze palety Sto 32114 i Sto 31437 - jest 6519,204m2, wg nas powinno być 6609,965m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 19
Poz. nr 55 Przedmiaru robót – Skucie istniejącego tynku wraz z warstwami izolacyjnymi z powierzchni cokołu - 43,82m2, wg nas powinno być 121,23m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 20
Poz. nr 56 Przedmiaru robót – Przygotowanie podłoża – oczyszczenie mechaniczne i zmycie – jest 43,82 m2, wg nas powinno być 121,23m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 21
Poz. nr 57 Przedmiaru robót – Wykonanie miejscowych napraw muru za pomocą zaprawy „Hydrostop – reper” lub innej przeznaczonej do prac naprawczych (założono 50% pow. Cokołu) – jest 21,910 m2, wg nas powinno być 60,62 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 22
Poz. nr 58 Przedmiaru robót – Podkład z preparatu do warstwy kontaktowej „Hydrostop – warstwa sczepna” lub inny przeznaczony d otworzenia mostka łączącego stary beton z warstwą zaprawy naprawczej (50% powierzchni) – jest 21,91 m2, wg nas powinno być 60,62 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź: przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 23
Poz. nr 59 Przedmiaru robót – Zagruntowanie całej powierzchni cokołu preparatem „Hydrostop iniekcyjny” lub inny dla wytworzenia izolacji przeciwwodnej – jest 43,820 m2, wg nas powinno być 121,23 m2. Prosimy o korektę przedmiarów.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 24
Poz.nr 60 Przedmiaru robót – Wykonanie wyprawy tynkarskiej gr. 5 mm z zaprawy „Hydrostop – zaprawa wodoszczelna” lub innej o takich samych parametrach technicznych – jest 43,820 m2, wg nas powinno być 121,23 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 25
Poz.nr 61 Przedmiaru robót – Wykonanie wyprawy tynkarskiej gr.5 mm z zaprawy „Hydrostop – zaprawa wodoszczelna” lub innej o takich samych parametrach technicznych – dodatek za pogrubienie o 2 mm – jest 43,820 m2, wg nas powinno być 121,23 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 26
Poz.nr 62 Przedmiaru robót – Zagruntowanie podłoża pod warstwę tynkarską – jest 43,820 m2, wg nas powinno być 121,23 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 27
Poz.nr 63 Przedmiaru robót – Wykonanie wyprawy tynkarskiej cienkowarstwowej silikonowej – jest 43,820 m2, wg nas powinno być 121,23 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.


Pytanie 28
Poz. nr 64 Przedmiaru robót – Skucie istniejącego tynku wraz z warstwami izolacyjnymi z powierzchni cokołu – jest 307,790 m2, wg nas powinno być 638,93 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 29
Poz.nr 65 Przedmiaru robót – Przygotowanie podłoża – oczyszczenia mechaniczne i zmycie – jest 307,790 m2, wg nas powinno być 638,93 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 30
Poz.nr 66 Przedmiaru robót – Wykonanie miejscowych napraw muru za pomocą zaprawy „Hydrostop – reper” lub innej przeznaczonej do prac naprawczych (założono 50% pow.cokołu) –jest 153,895 m2, wg nas powinno być 319,465 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 31
Poz.nr 67 Przedmiaru robót – Podkład z preparatu do warstwy kontaktowej „Hydrostop – warstwa sczepna” lub inny przeznaczony do tworzenia mostka łączącego stary beton z warstwą zaprawy naprawczej (50% powierzchni) – jest 153,895 m2, wg nas powinno być 319,465 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 32
Poz.nr 68 Przedmiaru robót – Zagruntowanie całej powierzchni cokołu preparatem „Hydrostop iniekcyjny” lub inny dla wytworzenia izolacji przeciwwodnej – jest 153,895 m2, wg nas powinno być 638,93 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 33
Poz.nr 69 Przedmiaru robót – Wykonanie wyprawy tynkarskiej gr. 5 mm z zaprawy „Hydrostop – zaprawa wodoszczelna” lub innej o takich samych parametrach technicznych – jest 153,895 m2, wg nas powinno być 638,93 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 34
Poz.nr 70 Przedmiaru robót – Wykonanie wyprawy tynkarskiej gr. 5 mm z zaprawy „Hydrostop – zaprawa wodoszczelna” lub innej o takich samych parametrach technicznych – dodatek za pogrubienie o 2 mm – jest 153,895 m2, wg nas powinno być 638,93 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 35
Poz.nr 78 Przedmiaru robót – Skucie płytek ceramicznych ze schodów zewnętrznych – jest 41,551 m2, wg nas powinno być 24,226 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 36
Poz.nr 79 Przedmiaru robót – Uzupełnienie ubytków w podłożu zaprawą Ceresit CN83 lub inna o podobnych właściwościach technicznych – jest 41,551 m2,wg nas powinno być 88,256 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 37
Poz.nr 80 Przedmiaru robót – Gruntowanie podłoży preparatami Ceresit CT 17 – powierzchnie poziome – jest 51,721 m2, wg nas powinno być 94,376 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 38
Poz.nr81 Przedmiaru robót – Okładziny schodów z płytek kamionkowych Gres mrozoodpornych i antypoślizgowych o wym. 30x30 na zaprawie klejowej uelastycznionej o gr. Warstwy 5 mm – jest 51,721 m2, wg nas powinno być 94,376 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 39
Poz.nr 82 Przedmiaru robót – Przygotowanie powierzchni pod malowanie balustrad tarasu – czyszczenie – jest 78,270 m2, wg nas powinno być 153,76 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 40
Poz.nr 83 Przedmiaru robót – Odtłuszczanie powierzchni balustrady – jest 78,270 m2, wg nas powinno być 153,76 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 41
Poz.nr 84 Przedmiaru robót – Malowanie pędzlem farbami do gruntowania – jest 78,270 m2, wg nas powinno być 153,76 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 42
Poz.nr 85 Przedmiaru robót – Malowanie pędzlem farbą antykorozyjną kolorze palety Sto 31434 – jest 78,270 m2, wg nas powinno być 153,76 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 43
Poz.nr96 Przedmiaru robót – Demontaż i montaż okien uchylnych jednodzielnych z PCV o pow. Ponad 1,0 m2 – wymiana okien o wym. 4500x900 mm – jest 10,800 m2, wg nas powinno być 85,05 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 44
Poz.nr 108 Przedmiaru robót – Montaż w poziomie parteru i całego ryzalitu fasady aluminiowej wraz z oknami i drzwiami aluminiowymi; fasada o konstrukcji słupowo-ryglowej (produkcji Aluprof; Reynaers lub innego producenta o zbliżonych parametrach technicznych szkło jak bud. Nowobudowany firmy Saint Gobain) – jest 1751,883 m2, wg nas powinno być 1786,936 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.


Pytanie 45
Poz.nr 110 Przedmiaru robót – Izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z wełny mineralnej pionowe z płyt układanych na sucho – płyty z wełny mineralnej o gr. 120 mm – jest 891,471 m2, wg nas powinno być 936,062 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 46
Poz.nr 112 Przedmiaru robót – Obróbki blacharskie z blachy ocynkowanej gr. 0 ,75 – 1,50 mm – zabezpieczenie płyt z wełny – jest 1309,560 m2, wg nas powinno być 1356,621 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 47
Poz.nr113 Przedmiary robót – Okładziny z płyt gipsowo-kartonowych pojedyncze na ścianach na rusztach – płyty ognioodporne gr. 12,5 mm montowane przy stropach międzykondygnacyjnych – jest 444,365 m2, wg nas powinno być 459,829 m2.
Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 48
Poz.nr 114 Przedmiaru robót – Okładziny z płyt gipsowo-kartonowych pojedyncze na ścianach na rusztach – płyty gr. 12,5 mm – jest 884,626 m2, wg nas powinno być 913,726 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 49
Poz.nr 121 Przedmiaru robót – Montaż rolet firmy WAREMA (lub innej o podobnych parametrach technicznych) w kolorze czerwonym w niektórych oknach na piętrach budynku „A” – jest 824,850 m2, wg nas powinno być 972,90 m2. Prosimy o korektę przedmiaru.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.


Pytanie 50
Przedmiar Wymiana okien w budynku „D” pozycje przedmiaru 1 do 12 – z materiałów przetargowych nie można zweryfikować jakich wymiana ta część przedmiaru dotyczy. Prosimy o podanie konkretnych rysunków oraz w jakiej technologii mają być okna.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 51
Ponadto prosimy o informację czy należy wycenić niżej wymienione roboty, których brak w przedmiarze dział 1 Roboty rozbiórkowe :
- wymiana drzwi do piwnic Bud.A, wentylatorownia oraz wyjścia techniczne na dach z klatki schodowej od strony południowej. Prosimy o podanie ilości drzwi, wymiarów, typu oraz wyposażenia;
- demontaż wewnętrznej ścianki aluminiowej w wiatrołapie wejścia głównego w ilości 30,00 m2. Prosimy o uzupełnienie;
- demontaż istniejących obróbek blacharskich attyk budynku w ilości 701,84 mb.
Prosimy o uzupełnienie:
- demontaż istniejących parapetów zewnętrznych okien o szerokości do 25 cm w ilości 745,55 mb prosimy o uzupełnienie;
- czy przedmiar powinien zawierać pozycję dotyczącą skucia istniejących schodów betonowych przy elewacji wschodniej - drzwi D 7 w ilości 2 szt;
- czy przedmiar robót nie powinien zawierać pozycji dotyczącej demontażu posadzki z gresu wraz z warstwami posadzkowymi tarasu nad wentylatornią w ilości oraz ułożenie nowej posadzki 355,00 m2.
Powierzchnia całego tarasu jest mocno zniszczona a demontaż i ponowny montaż okapników spowoduje dalsze zniszczenie. Prosimy o uzupełnienie wraz z określeniem technologii wykonania (rodzaj i grubość poszczególnych warstw);
- czy przedmiar nie powinien uwzględnić robót dotyczących demontażu i napraw istniejących posadzek i stropów na styku z nowymi fasadami? Prosimy o podanie technologii wykonania tych robót oraz o uzupełnienie przedmiaru;
-czy przedmiar nie powinien uwzględniać pozycji dotyczącej napraw ścian działowych dochodzących do nowoprojektowanych fasad po wyburzeniu istniejących ścian osłonowych. Prosimy o uzupełnienie oraz określenie technologii wykonania;
- czy w przedmiarze należy przewidzieć demontaż istniejących obudów grzejników oraz wertikali i ponowny montaż nowych. Jeżeli tak to prosimy o uzupełnienie pozycji i określenie technologii wykonania robót;
- przedmiar nie zawiera pozycji dotyczącej zabezpieczenia pomieszczeń po demontażu ścian osłonowych w ilości 1890 m2. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru oraz określenie technologii wykonanie robót;
- dokumentacja nie zawiera opisu dotyczącego istniejącego systemu oddymiania pomieszczeń za pośrednictwem fasady aluminiowej a tym samym brak powiązania ewentualnej współpracy nowej fasady aluminiowej z istniejącymi systemami oddymiania, napowietrzania. Prosimy o stosowną informację jakie funkcje ma spełniać nowa fasada oraz z jakimi systemami ma współpracować oraz uzupełnienie pozycji przedmiarowych o roboty pozwalające na oszacowanie kosztów;
Czy projekt posiada stosowne uzgodnienia p.poż w tym zakresie?
- czy remont posadzek i stropów ma dotyczyć tylko pomieszczenia przedsionka czy również wymiany stropów oraz posadzek w wejściu głównym. Brak informacji w dokumentacji i w przedmiarze.
W przypadku konieczności wykonania prosimy o uzupełnienie;
- czy murki oporowe zejść do piwnicy od strony wewnętrznej należy wyłożyć gresem czy wykończyć tynkiem silikonowym. Brak takiej pozycji w przedmiarze. Prosimy o uzupełnienie.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 52
Prosimy o informację czy należy wycenić niżej wymienione roboty, których brak w przedmiarze dział 3 Renowacja elewacji budynku „A” i „D” :
- czy kondygnacja techniczna nie powinna być ocieplona płytami z wełny mineralnej grub. 8 cm z uwagi na obowiązujące przepisy ppoż. Przedmiar robót poz.29 przewiduje ocieplenie ze styropianu grub. 8 cm;
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 53
Prosimy o informację czy należy wycenić niżej wymienione roboty, których brak w przedmiarze dział 3.4 Cokół tarasu nad wentylatornią:
- czy przedmiar powinien zawierać renowację czapek betonowych murku w ilości 1,32 m2;
- czy przedmiar nie powinien uwzględniać wywozu odpadów, wraz z utylizacją i opłatą powstałych ze skucia istniejącego tynku cokołu tarasu w ilości 2,42 m3;
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 54
Prosimy o informację czy należy wycenić niżej wymienione roboty, których brak w przedmiarze dział 3.5 Cokół budynku – naprawa :
- zagruntowanie podłoża pod wyprawy tynków silikonowych murków oporowych w ilości 111,73 m2;
- wykonanie wyprawy silikonowej murków oporowych w ilości 111,73 m2;
- renowacja czapek betonowych murków oporowych w ilości 12,01 m2;
- wywóz gruzu i opłaty za utylizację w ilości 12,78 m3;
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 55
Prosimy o informację czy należy wycenić niżej wymienione roboty, których brak w przedmiarze dział 3.6 Obróbki blacharskie :
- czy przedmiar nie powinien zawierać montażu nowych parapetów zewnętrznych okien o szerokości w rozwinięciu do 25 cm z blachy powlekanej w ilości 186,39 m2.
Prosimy o uzupełnienie
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 56
Prosimy o informację czy należy wycenić niżej wymienione roboty, których brak w przedmiarze dział 3.7 Opaska wokół budynku i remont schodów:
- czy przedmiar nie powinien zawierać pozycji wykonania nowych schodów betonowych przy drzwiach D7 w ilości 6,16 m3;
- czy przedmiar nie powinien zawierać pozycji dotyczącej demontażu istniejącej opaski wokół budynku w ilości 185,20 m2;
- czy przedmiar nie powinien zawierać pozycji dotyczącej demontażu istniejących obrzeży w ilości 370,39 mb;
- czy przedmiar nie powinien zawierać pozycji dotyczącej wykonania wykopów ręcznych na odkład do poziomu -1,0 m poniżej terenu w celu wykonania renowacji cokołu oraz izolacji w ilości 259,27 m3 oraz wywóz zbędnej ziemi po wykonaniu zasypek wraz z utylizacją w ilości 29,63 m3;
- czy przedmiar nie powinien uwzględnić wykonania zasypania wykopów po wykonaniu renowacji cokołu w ilości 229,64 m3;
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 57
Prosimy o informację czy należy wycenić niżej wymienione roboty, których brak w przedmiarze dział 4.2 Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej Budynek A :
- brak w projekcie rysunków podkonstrukcji pod montaż żaluzji ujętych w pozycji 103. Prosimy o uzupełnienie rysunków celem sprawdzenia przedmiaru;
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
Pytanie 58
Prosimy o wykaz urządzeń do zabezpieczenia zgodnie z uwagą w SIWZ str.12 - uwaga dotycząca zabezpieczenia sprzętu laboratoryjnego w pomieszczeniach, w których będą wymieniane okna - oraz wskazanie dostawców firm serwisowych dla urządzeń laboratoryjnych mających uprawnienia do demontażu, wynoszenia i kalibracji urządzeń a także wstawienie w przedmiarze pozycji dotyczącej wyceny kosztów związanych z tymi robotami;
Odpowiedź :
Wykaz urządzeń zainstalowanych w pomieszczeniach przewidzianych w pracach modernizacyjnych elewacji WMP UJK
Laboratorium Cytogenetyki
Instytu Biologii
Kierownik – Anna Lankoff
Numer pomieszczenia – 29
Aparatura badawcza znajdująca się w pomieszczeniu :
1. Cytometr przepływowy, firma realizująca: Becton Dickinson Sp z o.o.
Numer kontaktowy do fimy: (22) 651 75 88
2. Autoklaw /Sterylizator, firma realizująca: Alchem Sp. z o.o.
Numer kontaktowy do serwisanta – Waldemar Fijałkowski - 600 273 285
3. System do oczyszczania wody, firma realizująca Alchem Sp. z o.o.
Numer kontaktowy do serwisanta – Waldemar Fijałkowski - 600 273 285
4. Komora laminarna, firma realizująca: Kendrolab Sp. z o.o.
Numer kontaktowy do Specjalisty ds. sprzedaży Artur Modzelewski tel. +48 22 663 43 23 wew 112 tel. +48 601 615 840
Instytut Geografii
Kierownik – Michał Gruszczyński
Numer pomieszczenia 39,40

Aparatura badawcza znajdująca się w pomieszczeniu:
1. Chromatograf cieczowy sprzężony ze spektrometrem mas, firma realizująca AB Sciex Sp z o.o.
Numer kontaktowy do serwisanta – Pan Kamiński – 607 610 690
Dostawy sprzętu przewidywane w miesiącach sierpień - wrzesień 2011 !!!!!!!!
1.Chromatograf gazowy sprzężony ze spektrometrem mas, firma realizująca: konsorcjum Perkin Elmer oraz Pan Janusz Oszajca
Numer kontaktowy serwisanta: Janusz Oszajca – 601 591 111 / (12) 654 60 15
2. Spektrometr mas do pomiaru izotopów trwałych w fazie gazowej , firma realizująca – GBC Polska
Numer kontaktowy do serwisanta - Pan Mariusz Szkolmowski (022) 810 01 28
3. Spektrometr plazmowy sprzężony ze spektrometrem mas, firma realizująca: GBC Polska
Numer kontaktowy do serwisanta - Pan Mariusz Szkolmowski (022) 810 01 28
Instytut Fizyki
Kierownik – Kazimierz Dworecki
Numer pomieszczenia 3,4
Aparatura badawcza znajdująca się w pomieszczeniu:
1.Elipsometr spektroskopowy, firma realizująca LabSoft
Numer kontaktowy serwisanta – Pan Miłosz Czajkowski – 667 617 428 / (022) 853 27 93
Dostawy sprzętu przewidywane w miesiącu sierpień 2011 !!!!!!!!!!!!
1,2 Interferometr Laserowy, System akwizycji i analizy obrazów optycznych, firma realizująca Optel Sp. z o.o.
Numer kontaktowy do serwisanta – Pan Jerzy Oleszko tel 601 539 671
Instytut Fizyki
Laboratorium Spektrometrii Rentgenowskiej
Kierownik- Janusz Braziewicz
Numer pomieszczenia 14, 15,16 ( pod dziekanatem)
Aparatura badawcza znajdująca się w pomieszczeniu:

1. Komputerowy Tomograf rentgenowski, firma realizująca – Comef Aparatura Naukowo - Badawcza
Numer kontaktowy do firmy: tel. 322034149 / 322035823
2. Ciśnieniowy Mineralizator mikrofalowy Analityk BERGHOF Products + Instruments
Numer kontaktowy do firmy : tel. (+48 22) 855 59 37
3. Reflektometr rentgenowski, firma realizująca: PANalytical B.V.
Numer kontaktowy do firmy: Tel.: +48 22 8632007/08/09
Instytut Fizyki
Laboratorium Fizyki Powierzchni
Kierownik- Marek Pajek
Numer pomieszczenia 17,18 ( pod dziekanatem)
Źródło niskoenergetycznych jonów EBIT, firma realizująca Dreebit GmbH Niemcy

Pytanie 59
Z uwagi na fakt, że załączony do oferty kosztorys ma mieć jedynie charakter poglądowy czy dopuszcza się złożenie kosztorysu w jego uproszczonej formie tzn. pozycja wg załączonego przez zamawiającego przedmiaru robót, cena jednostkowa i wartość;
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.

Pytanie 60
W związku z dużym zakresem robót, który należy wycenić z natury wnioskujemy o zmianę terminu złożenia oferty na dzień 29.07.2011r.
Odpowiedź : przy ustaleniu przedmiarów robót oraz ceny ofertowej Wykonawca winien posługiwać się przede wszystkim dokumentacją projektową.
ZAMAWIAJĄCY ZWRACA UWAGĘ WYKONAWCÓW NA USTALONE W SIWZ RYCZAŁTOWE WYNAGRODZENIE WYKONAWCY. ZGODNIE Z DEFINICJĄ CENY RYCZAŁTOWEJ OBEJMUJE ONA CAŁY, ZARÓWNO ZNANY JAK I NIE ZNANY ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. DLATEGO WYNAGRODZENIE RYCZAŁTOWE W OFERCIE POWINNO BYĆ TAK OBLICZONE, ABY WYKONAWCA ZDOŁAŁ WYKONAĆ ZAMÓWIENIE ZA KWOTĘ KTÓRĄ ZAOFERUJE W SWOJEJ OFERCIE. KWOTA OKREŚLONA W OFERCIE STANOWIĆ BĘDZIE OSTATECZNIE I NIEPRZEKRACZALNE WYNAGRODZENIE WYKONAWCY BEZ WZGLĘDU NA RZECZYWISTE NAKŁADY PRACY I INNE NAKŁADY. WYKONAWCA WYBRANY DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA ZOBOWIĄZANY BĘDZIE DO WYKONANIA PEŁNEGO ZAKRESU PRAC OPISANYCH W DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ, PRZEDMIOCIE ZAMÓWIENIA, ZGODNIE Z SIWZ SWOJĄ OFERTĄ I SZTUKĄ BUDOWLANĄ.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych doku¬mentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie
z art. 82 ust.2.

Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami wyzna¬cza się na¬stępu¬jące osoby:
Barbara Kotras tel. 41 349 72 77
Wykonawcy mogą zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ nie później niż do końca dnia w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Treść pytań i odpowiedzi zamawiający opublikuje na własnej stronie internetowej. Treść udzielonych odpowiedzi staje się częścią SIWZ i obowiązuje zarówno zamawiającego jak i wykonawców.