Zakończone przetargi

Świadczenie usług pocztowych

Świadczenie usług pocztowych

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2016.04.21 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2016.04.21 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5, Kancelaria Ogólna 25-369 Kielce
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 24 miesiące
  • Wymagania: 1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp. Zamówienie uzupełniające stanowić będzie nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej 5.Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 6.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 7.Na podstawie art.36 b ust.1 Pzp Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj.: posiadania wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej uprawniającego do wykonywania działalności pocztowej w obrocie krajowym i zagranicznym zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 poz. 1529 ze zm.) b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: wykażą się minimum dwoma usługami polegającymi na świadczeniu usług pocztowych objętych przedmiotem zamówienia, którą Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, o wartości nie mniejszej niż: 150 000,00 zł brutto każda usługa oraz załączą dokumenty potwierdzające, że te usługa została wykonane należycie; c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie, ogólny warunek zostanie uznany za spełniony w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zgodne z treścią art.22 ust. 1 ustawy pzp. d)sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie, ogólny warunek zostanie uznany za spełniony w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zgodne z treścią art.22 ust. 1 ustawy pzp. UWAGA!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki wynikające z art. 22 ust.1 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w art. 24 ust.1., art. 24 ust. 2 pkt 5. ustawy Pzp. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia lub inne dokumenty określające:  zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia,  charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,  zakres i okres udziału innego podmiotu w wykonywaniu zamówienia. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże odpowiednio, że nie później niż na dzień składania ofert, spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust 1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1., art. 24 ust. 2 pkt 5 i art. 24b ust 3 ustawy Pzp. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: 1)W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. 2)Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. 3)Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty. 4)Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. 5)Z udziału z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. 6)Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty: VIII.1.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Aktualny wpis do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 poz. 1529 ze zm.). 2) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług (co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem, usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana (sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. UWAGA!! 1.Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane). Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane usługi oraz potwierdzać ich należyte wykonanie 2.W przypadku usług realizowanych- doświadczeniem wykonawcy są usługi zrealizowane do daty składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wykonawca podaje wartość wykonanych/zrealizowanych usług w ramach wykonywanej umowy, nie zaś łączną wartość umowy. 3.Zgodnie z § 1 ust.2 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. poświadczenie w odniesieniu do nadal wykonywanych usług powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert VIII.2.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i zgodnie z art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, wykażą brak podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 i z art. 24 ust. 2 pkt. 5: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 3) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg załącznika nr 5 do SIWZ; Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, B.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. C.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt VIII.2. VIII.3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. 2) Oświadczenie o pracach przeznaczonych do podwykonania (w przypadku, gdy Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców) (wzór oświadczenia stanowi zał. Nr 6 do SIWZ).
  • Wadium: 4000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena 100 %
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, lub bezpłatnie ze strony internetowej Uczelni: www.ujk.edu.pl z zakładki aktualne przetargi
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług pocztowych tj. Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot do nadawcy.
Wymienione wyżej usługi wykonywane będą zgodnie z przepisami określonymi w:
a) ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 poz. 1529 ze zm.),
b) Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. z 2013r. poz.1468),
c) ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r., poz. 23),
d) Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykony-wania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz.U. z 2013 r. poz. 545).
e) międzynarodowych przepisów pocztowych: Regulamin Generalny Światowego Związku Pocztowego wraz z załącznikiem - Regulaminem wewnętrznym Kongresów, Światowa Konwencja Pocztowa wraz z Protokołem końcowym, Porozumienie dotyczące pocztowych usług płatniczych (Dz.U. z 2015 poz 1522 Regulaminu poczty listowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 744),
f) innych powszechnie obowiązujących aktach prawnych związanych z realizacją usług będących przedmiotem Umowy,
g) postanowieniach niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (zwanej dalej: „SIWZ”).
Szczegółowy opis dot. przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ . Orientacyjne zestawienie rodzaju i ilości poszczególnych przesyłek zawiera załącznik nr 1 do wzoru formularza ofertowego (zał. 11).
Kod CPV : 64.11.20.00-4- usługi pocztowe

UWAGA
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w sytuacji:
1.Ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców, co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji, co podwykonawca wykazany w ofercie (dot. przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawcy).
2.Zmiany terminu wykonania usługi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (z przyczyn, na które Wykonawca nie miał wpływu np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej itp.).
3.Zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.
4. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
1)Ustawowej zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług w okresie obowiązywania umowy.
2)Zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust. 3-5 ustawy
z dnia 10 października 2002 r- o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3)Zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym , ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub zmiany w wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – pod warunkiem, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia. Zmiana o której mowa w zdaniu poprzednim wymaga formy aneksu do umowy.
4)Zmiany cennika usług powszechnych
5. Zmiana wynagrodzenia o której mowa w pkt. 4. 2) i 3) nastąpi wyłącznie po przedłożeniu przez Wykonawcę dowodów potwierdzających wpływ zmian o których mowa w pkt. 4. 2) i 3) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
6.Zmiany o których mowa w pkt.4 obowiązywać będą:
•W przypadku pkt. 1) od daty wejścia w życie zmienionych przepisów o podatku od towarów i usług, dotyczyć będą niezrealizowanej części zamówienia, przy czym kwota wynagrodzenia netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie.
•W przypadku pkt 4. 2) i 3) od pierwszego dnia miesiąca następującego po przedłożeniu dowodów potwierdzających wpływ zmian o jakich mowa w pkt. 4. 2) i 3) na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, nie wcześniej jednak niż od wprowadzenia w życie przepisów dotyczących zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę lub zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. W przypadku zmian o których mowa w pkt. 4. 2) i 3) wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wykazanych całkowitych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę z tego tytułu.
•W przypadku pkt 4) od daty wejścia w życie nowego cennika usług powszechnych lub jego części ( po uprzednim wyrażeniu zgody przez Prezesa UKE) pod warunkiem uprzedniego nieodpłatnego doręczenia przez Wykonawcę nowego cennika usług powszechnych lub jego części w formie pisemnej.
7.Zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą (na pisemny wniosek jednej ze stron).
8.Rezygnacji dot. odbioru przesyłek z któregokolwiek obiektu Zamawiającego
9.Wyłączenie miesiąca świadczenia usługi.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11.04.2016 r. pod nr
84394-2016 , zamieszczone na stronie uczelni: www.ujk.edu.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego w dniu 11.04.2016 r.
UWAGA
Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z dnia 19.04.2016 r. na 21.04.2016 r. Godziny składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 15.04.2016 r. pod nr 84394-2016 oraz zamieszczone na stronie internetowej Uczelni : www.ujk.edu.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego w dniu 15.04.2016 r.
UWAGA Kielce dnia 18.04.2016 r.
Pytania i odpowiedzi do niniejszego postępowania.
Pytanie nr 1
Zamawiający w Przedmiocie zamówienia - Załączniku nr 1 do SIWZ ust. 21 wskazał, że zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych w załączniku nr 1 do formularza ofertowego (zał. Nr 11).
Podane w formularzu ofertowym ilości mają za zadanie ułatwić wycenę ofert przez Wykonawców oraz umożliwić ich ocenę przez Zamawiającego. Zamawiający nie jest zobowiązany do zrealizowania 100% podanych ilości, gdyż są one tylko orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego.
Wykonawca podkreśla, iż zgodnie z orzecznictwem - w przypadku usług pocztowych - Zamawiający może określić szacunkowe ilości usług, zobowiązany jest jednakże zagwarantować minimalną ilość usług, a dopuszczalny poziom różnicy pomiędzy ilościami szacunkowymi, a ilościami minimalnymi wynosi ok. 10% do 20% (wyrok KIO z dnia 17 lipca 2009 r., sygn. akt KIO/UZP 843/09 oraz wyrok KIO z dnia 1 marca 2011 r., sygn. akt KIO 298/11).
Mając powyższe na uwadze, Wykonawca wnosi o wyjaśnienie treści SIWZ poprzez potwierdzenie, iż Zamawiający gwarantuje wykonanie 80 % liczby przesyłek wymienionych w formularzu rzeczowo - cenowym, co w konsekwencji oznacza, że minimalna liczba przesyłek będących przedmiotem świadczonych przez wykonawcę usług pocztowych będzie wynosiła 80 % liczb przesyłek wymienionych w formularzu rzeczowo-cenowym. Jednocześnie Wykonawca zwraca się z wnioskiem o dokonanie odpowiedniej zmiany ust. 21.
Odpowiedź 1
Zamawiający modyfikuje zapis w ust. 21 opisu przedmiotu zamówienia. Ustęp 21 otrzymuje brzmienie:
“W załączniku nr 1 do formularza ofertowego (zał. 11) wyszczególnione zostały rodzaje przesyłek (usług pocztowych) jakie będą zlecane Wykonawcy oraz orientacyjne ilości danej korespondencji w skali roku. Podane w formularzu ofertowym ilości mają za zadanie ułatwić wycenę ofert przez Wykonawców oraz umożliwić ich ocenę przez Zamawiającego Zamawiający nie jest zobowiązany do zrealizowania w 100% podanych ilości przesyłek. Rodzaje i ilości przesyłek w ramach świadczonych usług są szacunkowe i będą ulegały zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Faktyczne ilości realizowanych przesyłek mogą odbiegać od podanych ilości o nie więcej niż +/- 20 % , zaś każda z usług wskazanych w zestawieniu musi być dostępna dla każdej z jednostek terenowych podległych Zamawiającemu. Rozliczania z Wykonawcą wybranym do realizacji zamówienia odbywać się będą w oparciu o ceny jednostkowe świadczonych usług wskazane w ofercie”.
Pytanie 2
Zamawiający w § 7 Projektu umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ wprowadził kary umowne z tytułu niewykonania/nienależytego wykonania Umowy przez Wykonawcę, w sytuacji gdy ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j.: Dz.U.2012.1529 ze zm.) reguluje w Rozdziale 8 kwestię odpowiedzialności odszkodowawczej operatora pocztowego za niewykonanie/nienależyte wykonanie usług pocztowych, wprowadzając kary ustawowe. Powyższe jawi się jako niekorzystne dla Wykonawcy, z racji kumulacji kar umownych z karami ustawowymi.
W § 7 ust. 1 „Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 5% maksymalnego wynagrodzenia określonego w§ 4 ust. 1 w przypadku gdy Zamawiający odstąpi od Umowy w całości lub części z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca lub w przypadku gdy Wykonawca odstąpi od Umowy w całości lub w części z przyczyn nienależących po stronie Zamawiającego" . Zamawiający nie wyjaśnił, co rozumie pod pojęciem okoliczności, za które odpowiada Wykonawca lub w przypadku gdy Wykonawca odstąpi od Umowy w całości lub w części z przyczyn nienależących po stronie Zamawiającego" a które miałyby skutkować dla potencjalnego Wykonawcy dotkliwą karą finansową. Wykonawca prosi zatem o sprecyzowanie powyższego zapisu.
Szczególnie krzywdzący w opinii Wykonawcy jest zapis § 7 ust. 5: "Zamawiającemu przysługuje kara umowna za niezgłoszenie się po odbiór przesyłek w oznaczonym dniu, w wysokości 200 zł za każdy przypadek." Należy mieć na względzie. że przedmiotowy zapis penalizuje każdy przypadek nieodebrania przesyłek w oznaczonym terminie, bez względu na to, czy Wykonawca odpowiada czy też nie odpowiada za okoliczności, które spowodowały niedochowanie terminu. Regulamin usługi operatora polegającej na odbiorz korespondencji reguluje odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu niewykonania usługi. Zatem w odniesieniu do § 7 ust. 1 Wykonawca uważa, że obok kar ustawowych zastrzeżonych przez Prawo Pocztowe Zamawiający chce obciążyć Wykonawcę dodatkową odpowiedzialnością finansową.
Ponadto należy dodać, że umowa zastrzega wyłącznie kary umowne na rzecz Zamawiającego, nie przewidując żadnych kar umownych na rzecz Wykonawcy. Niewątpliwie jest to naruszenie reguły równouprawnienia stron.
Czy wobec powyższego Zamawiający może odstąpić od zapisów§ 7 ust. 1 i 5 Projektu Umowy? Wykonawca uznaje za wystarczające pozostawienie postanowień regulujących odpowiedzialność operatora pocztowego na zasadach określonych w ustawie Prawo pocztowe oraz regulaminów świadczenia usług (uniknięcie sytuacji podwójnego karania).
Odpowiedź 2
1.Odnosząc się do prośby o odstąpienie od zapisu § 7 ust 5 Projektu Umowy Zamawiający wskazuje iż w podanym przez Państwa pytaniu nr 1, wyroku KIO z dnia 17 lipca 2009 r., sygn. akt KIO/UZP 843/09, Krajowa Izba Odwoławcza nie zakwestionowała zapisu o obciążeniu karą umowną w wysokości 200 zł za każdy przypadek nie pobrania do doręczenia przygotowanych paczek pocztowych i przesyłek pobraniowych wraz z usługą komplementarną, dlatego prośba Państwa o odstąpienie od wyżej cytowanego zapisu jest zdaniem Zamawiającego bezzasadna tym bardziej, że konsekwencje jakie może ponieść Zamawiąjący w związku z nieterminowym odbiorem przesyłek od zamawiającego, a co za tym idzie z nieterminowym ich dostarczeniem do adresata mogą być niewspólmiernie wysokie w stosunku do kary jaką poniesie Wykonawca za niezgłoszenie się po odbiór przesyłek w oznaczonym dniu bądź odstąpienia od umowy.
2.Odnosząc się do prośby o odstąpienie od zapisu § 7 ust 1 umowy, Zamawiający wskazuje, iż zapis ten nie dotyczy karania za brak wykonania lub niewłaściwe wykonanie konkretnej usługi, ale do faktu odstąpienia od umowy w całości lub części. Nie ma więc w takim przypadku mowy o podwójnym karaniu. Niemniej dla zachowania zasady równowagi stron Zamawiający wprowadza w § 7 ust 8 w brzmieniu.
1. Wykonawca obciąży Zamawijącego karą umowną w wysokości 5% maksymalnego wynagrodzenia określonego w § 4 ust. 1 w przypadku, gdy Wykonawca odstąpi od Umowy w całości lub w części z powodu okoliczności, za które odpowiada Zamawiający lub w przypadku gdy Zamawiający odstąpi od Umowy w całości lub w części z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy. Zdanie poprzednie nie ma zastosowania do odstąpienia od umowy na podstawie art. 145 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Przepis § 7 ust. 2 stosuje się odpowiednio do Wykonawcy"
Pytanie 3
W formularzu rzeczowo - cenowym stanowiącym Załącznik nr 1 do oferty Wykonawcy w pozycji 71 i pozycji 72 Zamawiający nie określił wagi przesyłek. Wykonawca prosi o wskazanie wagi przesyłek w celu rzetelnej ich wyceny.
Odpowiedż 3
Zamawiający uzupełnił zapis. Poprawiony formularz rzeczowo-cenowy został zamieszczony jako kolejny załącznik do Ogłoszenia na stronie internetowej zamawiającego: www.ujk.edu.pl.

Barbara Kotras tel. (41) 349 72 77
Wioletta Baran tel. (41) 349 73 32,
e-mail: w. baran@ujk.edu.pl