Zakończone przetargi

Dostawa materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń biurowych (znak sprawy:DP/2310/23/16)

Dostawa materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń biurowych (znak sprawy:DP/2310/23/16)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2016.03.30 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2016.03.30 09:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni (od ostatecznego terminu składania ofert)
  • Miejsce składania ofert: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5 ( Kancelaria Ogólna )
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Wykonawca zobowiązany będzie do sukcesywnego dostarczania materiałów, zgodnie z faktycznymi potrzebami Zamawiającego, na własny koszt oraz transportem własnym; umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta na okres : 12 miesięcy.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza sie składania oferty częściowej Zamawiający zgodnie z art.144 Pzp przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności: - powstała możliwość zastosowania korzystniejszych dla Zamawiającego i nowych rozwiązań w zakresie zaoferowanego przedmiotu w przypadku zakończenia produkcji lub braku dostępności na rynku, pod warunkiem że zaoferowany produkt będzie posiadał parametry nie gorsze od zaoferowanego w ofercie, a powyższe nie spowoduje podwyższenia ceny umowy. Ww. zmiana wymaga zwarcia Aneksu do Umowy.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonali minimum 2 dostawy materiałów o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda. c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d)sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a i 2d ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz w art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp. 2.Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przed-miotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane. ( sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ), oraz załącze¬niem dowodów czy zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający wymaga minimum 2 dostaw materiałów o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie realnie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p.2 i 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio-nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt.VIII.2. 2), Wykonawca składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt. A., zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż przed upływem 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Formę dokumentów określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. „w sprawie rodzajów dokumentów, jaki może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane” (Dz. U. z 2013r. poz.231). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzony wg. załącznika nr 7 do SIWZ. 4.W przypadku oferowania materiałów równoważnych, Wykonawca do oferty winien dołączyć: 1) oświadczenie, że oferowane materiały eksploatacyjne : - są produkowane w oparciu o systemy zarządzania jakością (ISO 9001) i normy środowiskowe (ISO 14001), - są fabrycznie nowe, - nieregenerowane, - ich wydajność jest co najmniej taka, jak materiału oryginalnego zalecanego przez producenta urządzenia, - jakość wydruku jest co najmniej taka, jak materiał oryginalny, zalecany przez producenta urządzenia, - nie ograniczają pełnej współpracy z programem urządzenia drukującego, monitorującym stan zasobników i nie naruszają praw patentowych ani innej własności intelektualnej. 5. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1)Wypełniony załącznik nr 6 (A i B) do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia/Formularz cenowy) - Zamawiający wymaga, aby do każdej pozycji produktu równoważnego wykonawca wpisał w załączniku Nr 6 (A i B) nazwę materiału, symbol/nr katalogowy, nazwę producenta, pojemność, wydajność. Jeżeli wykonawca oferuje produkt oryginalny wpisze- „ORYGINAŁ” i nazwę producenta. Brak pozycji, niewypełnienie jakiejkolwiek pozycji Formularza ofertowego (załącznik Nr 6 A i B), niewskazanie nazwy producenta, niewskazanie przy produkcie równoważnym nazwy materiału, symbolu/nr katalogowego, nazwy producenta, pojemności, wydajności; istotna zmiana opisu pozycji traktowana będzie jako niezgodność oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i stanowić będzie podstawę do odrzucenia oferty w oparciu o art. 89 ust.1 pkt.2 Pzp, z zastrzeżeniem art. 87 ust.2 pkt.3 Pzp. 2)Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania (jeżeli dotyczy). WADIUM Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w kwocie 2000,00 zł (słownie złotych :dwa tysiące, 00/100). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318 Na dowodzie przelewu należy wpisać : „Wadium– Znak sprawy DP/2310/23/16 Sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń biurowych” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty można dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie; -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy.
  • Wadium: 2000 PLN
  • Kryteria wyboru: 1) Cena 90% 2) Termin realizacji złożonego zamówienia - 10%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w formie elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia, można ją odebrać w siedzibie Zamawiającego lub za zaliczeniem pocztowym- koszt przesyłki obciąża Wykonawcę.
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń biurowych .
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 6 ( A i B) do SIWZ.Wykaz materialów eksplatacyjnych (zalącznik 6A i B) zawiera 555 pozycji.
Nazwa i kod CPV: 30125100-2
30192300-4
30125110-5

NAZWA I ADRES: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach , ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3497277, faks 41 3497278.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.ujk.edu.pl
RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22.03.2016r. pod numerem29665-2016
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiająego: www.ujk.edu.pl w dniu 22.03.2016r.

25.03.2016r.!!!!!!
Zamieszcza się treść pytań, które wpłynęły w postępowaniu DP/2310/23/16 i udzielone odpowiedzi:
Pytanie 1
Uprzejmie proszę o wydłużenie terminu składania ofert w postępowaniu przetargowym na dostawę materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów, kaset, bębnów, pojemników na zużyte tonery) do urządzeń biurowych. Prośbę swą motywują zbyt krótkim terminem na przygotowanie oferty.
Odpowiedź: Zamawiający nie wydłuża terminu na składanie ofert.
Pytanie 2
Zawracamy się do zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie i sprecyzowanie wymagań dotyczących spełniania wymogów przez zaoferowane materiały równoważne.
Zamawiający w SIWZ umieścił zapis:
„W przypadku zaoferowania przedmiotu równoważnego do przedmiotu opisanego przez zamawiającego, Wykonawca winien złożyć:
1) Oświadczenie, że oferowane materiały eksploatacyjne są:
- produkowane w oparciu o systemy zarządzania jakością (ISO 9001) i normy środowiskowe (ISO 14001);
-fabrycznie nowe,
-nieregenerowane,
-ich wydajność jest co najmniej taka, jak materiału oryginalnego zalecanego przez producenta urządzenia,
-jakość wydruku jest co najmniej taka, jak materiał oryginalny, zalecany przez producenta urządzenia;
oraz, że nie ogranicza pełnej współpracy z programem urządzenia drukującego, monitorującym stan zasobników i nie naruszają praw patentowych ani innej własności intelektualnej.”
Zapis umieszczony przez Zamawiającego informuje, jakiego dokumentu do materiałów oczekuje. Natomiast brak dokładnego określenia w zakresie złożenia konkretnej dokumentacji wskazującej parametry zaoferowanych materiałów równoważnych umożliwia Wykonawcom zaoferowanie produktów posiadających jedynie minimalne parametry jakościowe. Uniemożliwia to Zamawiającemu, jak również innym oferentom biorącym udział w postępowaniu, zweryfikowanie ofert na etapie ich oceny i rozpatrywania pod kątem równoważności z materiałami oryginalnymi, spełniania norm wydajności oraz prawdziwości złożonego oświadczenia woli, jakim jest oferta.
Dlatego też zwracamy się z prośbą o wprowadzenie wymogu dołączenia do oferty dokumentów potwierdzających jakość i wydajność oferowanych wyrobów równoważnych, tj.:
-raportów z testów wydajności przeprowadzonych zgodnie z normami ISO/IEC 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla wkładów do drukarek kolorowych, ISO/IEC 24711 oraz 24712 dla materiałów do drukarek atramentowych, wystawionych przez podmiot niezależny od producenta, wykonawcy i dystrybutora zawierających wszystkie wymagane przez normy ISO/IEC elementy tj.
- średnia ilość wydruków,
-odchylenie standardowe,
-dolna granica przedziału ufności (90%),
-data testowania,
- liczba testowanych kaset,
-liczba kaset użytych do obliczeń,
-typy kasety,
-czy stosowano procedurę wstrząsania,
- tryb drukowania,
-liczba urządzeń użytych w tekście,
-użyty nośnik,
- format papieru,
- orientacja podawania papieru,
-system operacyjny,
-oprogramowanie,
- wersja sterownika drukarki,
-wersja strony testowej,
- kody testowanych wkładów,
- numery użytych urządzeń
- temperatura,
-wilgotność,
-sposób połączenia komputera z testowaną drukarką,
- zestawienie wydajności poszczególnych tonerów z podaniem urządzeń i warunków w jakich odbyło się badanie.

Istnieje duże ryzyko, że materiały nieposiadające takich dokumentów nie będą spełniały wymagań bezawaryjności i jakości wydruku, co w perspektywie może spowodować utrudnienia w realizacji umowy podpisanej z wykonawcą oferującym takie materiały oraz utrudnienia w pracy Państwa placówki, np. powtarzające się reklamacje, naprawy sprzętu etc.
Powyższe dokumenty, w przypadku zgody na wymóg ich złożenia, pozwalają Zamawiającemu ocenić jakość i wydajność tych produktów w porównaniu z materiałami oryginalnymi, a także ich kompatybilność, a tym samym zabezpieczyć interes Zamawiającego w postaci oferowania produktów odpowiedniej jakości oraz zgodności zaoferowanych materiałów z wymaganiami zawartymi w SIWZ.
Wprowadzenie wymogu złożenia dokumentów również powoduje niezłożenie oferty przez nierzetelnych i nieuczciwych wykonawców, a więc zmniejsza ryzyko zaoferowania materiałów niezgodnych z wymaganiami

Odpowiedź: Nie dokonuje się modyfikacji treści SIWZ.
Zamawiający w SIWZ (pkt. III) opisał jaki produkt uważa za produkt równoważny oraz sprecyzował jakiego dokumentu oczekuje w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę produktu równoważnego, jak określono w SIWZ takim dokumentem jest: oświadczenie Wykonawcy, że oferowane materiały eksploatacyjne są:
- produkowane w oparciu o systemy zarządzania jakością (ISO 9001) i normy środowiskowe (ISO 14001);
- fabrycznie nowe,
- nieregenerowane,
- ich wydajność jest co najmniej taka, jak materiału oryginalnego zalecanego przez producenta urządzenia,
- jakość wydruku jest co najmniej taka, jak materiał oryginalny, zalecany przez producenta urządzenia;
oraz, że nie ograniczają pełnej współpracy z programem urządzenia drukującego, monitorującym stan zasobników i nie naruszają praw patentowych ani innej własności intelektualnej.

Zgodnie z art. 27 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wskazuje, że porozumiewać się będzie z Wykonawcami pisemnie, faksem (oryginał pocztą lub kurierem), oraz drogą elektroniczną (oryginał pocztą lub kurierem). Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazywać będą oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na zadanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania zgodnie z art. 27 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Adres do korespondencji:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych, pokój nr 4,
ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce
tel.: 41 349 73 68; faks: 41 349 72 77; e-mail: kowalczyk.anna@ujk.edu.pl
Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.
Oferty zostaną otworzone w dniu 30.03.2016 r. o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach przy ul. Żeromskiego 5, pokój 4 (Dział Zamówień Publicznych).