Zakończone przetargi

wyburzenie budynku DTB i wykonanie parkingu (DP/2310/26/16)

wyburzenie budynku DTB i wykonanie parkingu (DP/2310/26/16)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2016.04.27 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2016.04.27 10:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 Kancelaria Ogólna
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: TERMIN REAZLIZACJI ZAMÓWIENIA : od 15 czerwca 2016r. do 15.09.2016r.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych nie dopuszcza się składania ofert częściowych Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy. Zamówienie uzupełniające będzie dotyczyło tego samego rodzaju zamówień o wartości nie większej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie : 30.000,00 zł (słownie złotych : trzydzieści tysięcy 00/100). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana: 1. terminu wykonania umowy, w przypadku : 1) wystąpienie wydarzenia nieprzewidywalnego, pozostającego poza kontrolą stron niniejszej umowy, występująca po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu; 2) konieczność wykonania zamówień dodatkowych o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 pzp, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi w związku z przedłużeniem tego terminu 3) niezawinionych przez wykonawcę opóźnień w uzyskaniu wymaganych pozwoleń, uzgodnień, decyzji lub opinii innych organów, niezbędnych do uzyskania koniecznych pozwoleń 4) w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej, sytuacji której nie dało się przewidzieć, które mają wpływ na termin realizacji i są niezależne od stron umowy 5) terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej, sytuacji których nie dało się przewidzieć, które mają wpływ na termin realizacji i są niezależne od stron umowy) 6) osób realizujących przedmiot zamówienia pod warunkiem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji (taka zmiana nie wymaga aneksu) 7) zmiana podwykonawców, w tym podwykonawców na zasobach których wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ (taka zmiana nie wymaga aneksu) 8) ograniczenia przedmiotu zamówienia w szczególności w przypadku wystąpienia warunków uniemożliwiających lub znacznie utrudniających prowadzenie robót oraz w przypadku kiedy zamawiający nie mógł takiej sytuacji przewidzieć, taka zmiana powodować będzie zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy o wartość robót wyłączonych z realizacji 9) wprowadzenie przez wykonawcę podwykonawcy pomimo wykazania w ofercie wykonania przedmiotu umowy siłami własnymi, pod warunkiem uzgodnienia tego podwykonawcy z zamawiającym i treści umowy z nim zawartej przez wykonawcę (taka zmiana nie wymaga aneksu) 10) sposobu spełnienia świadczenia np. zastosowanie rozwiązań zamiennych, takich które nie spowodują rozszerzenia przedmiotu zamówienia, ale prowadzić będą do jego ulepszenia, usprawnienia jego realizacji poprzez zastosowanie materiałów równoważnych 11) zmiana harmonogramu – jeżeli zaistnieją okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu przy dołożeniu należytej staranności, powodujące koniczność takiej zmiany W przypadku wystąpienia sytuacji skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn o których mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie precyzuje tego warunku. 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonawca musi wykazać, ze w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 1.500.000,00 zł brutto każda (jedna robota realizowana w oparciu o jedną umowę) 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponuje po minimum jednej osobie posiadającej niezbędne kwalifikacje/uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi tj. uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wynikających z przepisów prawa budowlanego, z minimum dwuletnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi, posiadającej uprawnienia w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) wodociągowych i kanalizacyjnych c) instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych Uwaga: w przypadku wykonawców zagranicznych w stosunku do osób od których wymagane są : uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo budowlane, zamawiający dopuszcza kwalifikacje zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art.12 ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008r. Nr 63 poz. 394 ze zm.) Zamawiający dopuszcza aby jedna osoba posiadała ww. uprawnienia. 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.500.000,00 zł. 2. Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w p. VII 1. Ppkt 2) do 4) mogą zostać spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców. Każdy z wykonawców ubiegający się o zamówienie musi spełniać warunek opisany w punkcie VII.2. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 4) Oświadczenie , że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związane z przedmiotem zamówienia; Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p.2 i 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Uwaga!!! A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol-skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w punkcie VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol-skiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII.2. ppkt1) do 2) składa : a) pkt.2) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w p.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1. ppkt1). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej 4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania. 2) Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, jeżeli z treści dołączonych do oferty dokumentów nie wynika uprawnienie do jej podpisania. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii po¬świadczo¬nych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 30000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 80%, okres gwarancji 20 %
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest nieodpłatnie na stronie internetowej zamawiającego jako załącznik do ogłoszenia. Podana wyżej cena dotyczy wersji papierowej, Do podanej kwoty należy doliczyć podatek Vat oraz koszt przesyłki SIWZ na adres wykonawcy.
  • Cena specyfikacji: 50 PLN

CPV – 45000000-7 roboty budowlane
wyburzenie budynku DTB i wykonanie parkingu na 89 miejsc przy ul. Świętokrzyskiej 21 w Kielcach zgodnie z dokumentacją projektowo-kosztorysową stanowiącą załącznik do SIWZ.

ogłoszenie o niniejszym przetargu ukazało się:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 12.04.2016r. numer 84856 - 2016
- na stronie internetowej Zamawiającego www.ujk.edu.pl w dniu 12.04.2016r.
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego 12.04.2016r.

14.04.2016r. !!!!UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JEDEN Z WYKONAWCÓW ZWRÓCIŁ SIĘ DO ZAMAWIAJĄCEGO Z NASTĘPUJĄCYM WNIOSKIEM :
zwracamy się z prośba o umożliwienie wizji lokalnej budynku DTB na ul.Świętokrzyskiej od wewnątrz celem porównania zakresu demontażu określonego w przedmiarze ze stanem rzeczywistym.

Jeżeli jest to niemożliwe prosimy o doprecyzowanie jaką część w m3 gruzu z rozbiórki stanowią materiały izolacyjne np. styropian na ścianach i posadzce.

Nasze pytanie wynika z tego ,że koszty utylizacji 1m3 styropianu i gruzu znacznie różnią się między sobą.

Wstępna wizja lokalna od zewnątrz wskazuje na to że przynajmniej cześć budynku była ocieplona co nie jest wykazane w przedmiarze.

ODPOWIEDŹ : ZAMAWIAJĄCY ORGANIZUJE SPOTKANIE Z WYKONAWCAMI W CELU UMOŻLIWIENIA OBEJRZENIA WNĘTRZA BUDYNKU PRZEZNACZONEGO DO ROZBIÓRKI : SPOTKANIE ODBĘDZIE SIĘ 18 KWIETNIA 2016 R. O GODZINIE 12:00 W BUDYNKU PRZEZNACZONYM DO ROZBIÓRKI -KIELCE UL. ŚWIĘTOKRZYSKA 21.

UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 18.04.2016r.
Poniżej zamieszcza się notatkę ze spotkania z wykonawcami.
DP/2310/26/16 Kielce, dnia 18.04.2016r.

Notatka ze spotkania z wykonawcami
w spotkaniu zorganizowanym w dniu 18.04.2016r. o godzinie 12:00 uczestniczyli przedstawiciele dwóch wykonawców. Obecni na spotkaniu obejrzeli budynek zarówno z zewnątrz jak i od środka, w tym pomieszczenia garaży. Stwierdzono, że nad garażami jest konstrukcja stalowa, deski i wełna mineralna.
Na pytanie dotyczące materiałów z rozbiórki zamawiający odpowiedział, że z tych materiałów trzeba się będzie szczegółowo rozliczyć, dotyczy to w szczególności stali.
Budynek przeznaczony do rozbiórki nie jest podpiwniczony, strop jest z belek stalowych a sufit wykonany jest z płyt małogabarytowych.
W trakcie wyburzenie należy dbać o to by jak najmniej pyłu i kurzu unosiło się w powietrzu, a cały tren budynku musi być odgrodzony i zabezpieczony.
Na tym spotkanie zakończono.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
20.04.2016r.
poniżej zamieszcza się treść pytania i odpowiedź dotyczącą ww. postępowania
Pytanie:
dot. paragrafu VII pkt.1 ppkt.3 siwz tj. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponuje po minimum jednej osobie posiadającej niezbędne kwalifikacje/uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi tj. uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wynikających z przepisów prawa budowlanego, z minimum dwuletnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi, posiadającej uprawnienia w specjalnościach : a) konstrukcyjno-budowlanej.
Czy zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dot. paragrafu VII pkt. 1 ppkt. 3 tj. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn.: dysponuje po minimum jednej osobie posiadającej niezbędne kwalifikacje/uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi tj. uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wynikających z przepisów prawa budowlanego, z minimum dwuletnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi, posiadającej uprawnienia w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej w zakresie dróg?

Odpowiedź :
sprawdzenie czy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu następuje po otwarciu ofert w oparciu o dokumenty dołączone do oferty, wymienione w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu. Minimalne warunki jakie muszą spełniać wykonawcy ubiegający się o zamówienie są opisane zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu jak i w SIWZ. Wykonawca nie może w mniejszym stopniu, niż wskazano to w ww. dokumentach, spełnić warunków stawianych wykonawcom.

Barbara Kotras