Zakończone przetargi

Świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy i profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników UJK (nr sprawy DP/2310/35/14)

Świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy i profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników UJK (nr sprawy DP/2310/35/14)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.02.28 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.02.28 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5 (Sekretariat Kanclerza)
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi : Część I - od 25.04.2014r. do 31.03.2017r. Część II – od 30.03.2014r. do 31.03.2017r.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Dopuszcza się składanie ofert częściowych z grupy nauczycieli akademickich- przez okres trwania umowy około 750 osób (rocznie ok.250 osób)- część I zamówienia - z grupy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi-przez okres trwania umowy około 750 osób (rocznie ok.250 osób)- część II zamówienia
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi ( świadczone przez okres min. 1 rok każda usługa), o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia oraz dołączą dowody czy zostały lub są wykonywane należycie; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. dysponuje min. jedną placówką na terenie miasta Kielce w której przyjmowani i badani będą pracownicy zamawiającego, wyposażoną w minimum 1 laboratorium analityczne, jedną pracownią RTG, dysponują minimum 1 lekarzem posiadającym kwalifikacje określone w § 7 Rozporządzenia Ministra Zdrowie i Opieki Społecznej z dnia 30.05.1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz. U. z 1996r. Nr 69, poz. 332 ze zm.) d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2.Zgodnie z zapisem art.26 ust.2a i 2d ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 oraz w art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp. 3.Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówieni. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa¬nych, głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do¬świadczenia (co najmniej dwie usługi świadczone przez okres min. 1 rok każda usługa ) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załączą dowody czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Wykaz placówek jakimi dysponuje wykonawca z uwzględnieniem pracowni RTG, laboratorium analitycznego, sporządzony wg. zał. Nr 9 do SIWZ; 4) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie¬dzialnych za świadczenie usług związanych z wykonywanymi badaniami i wydawanymi zaświadczeniami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 5) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, sporządzone wg. zał. Nr 8 do SIWZ Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2 i 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się do dołączenia do oferty: 1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: pkt. 2. 2) składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o którym mowa w pkt. 2.2) zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu na składanie ofert. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. 3.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej (formularz załącznik Nr 7 do SIWZ). 4.Inne dokumenty jakie należy dołączyć do oferty: 1) Dowód wpłaty wadium.
  • Wadium: 600 PLN
  • Kryteria wyboru: cena 100%
  • Specyfikacja: SIWZ w formie papierowej można uzyskać w DZP w siedzibie Zamawiającego. Koszt SIWZ- 3zł. Do ceny należy dodać koszt przesyłki. SIWZ pobrana ze strony internetowej jest bezpłatna.
  • Cena specyfikacji: 3 PLN

powyżej 14 000 euro

powyżej podano łączną kwotę wadium
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 350 zł (słownie złotych: trzysta pięćdziesiąt złotych 00/100) - część I ;
250 zł (słownie złotych: dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100 ) – część II

Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – numer sprawy DP/2310/35/14”
Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku banko-wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra¬chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana:
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie;
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko-nawcy.

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:
-terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej),
-osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały uprawnienia wymagane w SIWZ;
-w komparycji umowy dotyczącej nazw stron, o ile taka zmiana będzie wynikiem zmian dokonanych w dokumentach rejestrowych lub innych aktach prawnych.
Uwaga:
Ogłoszenie o zamówieniu przekazano do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 18.02.2014r. ukazało się tego samego dnia z numerem 56754-2014.
Ogłoszenie zostało zamieszczone na stronie internetowej zamawiajacego: www.ujk.edu.pl oraz w siedzibie zamawiajacego na tablicy ogloszeń.

UWAGA!!!!! 24.02.2014r.
Zamawiający zamieszcza treść pytań, które wpłynęły do ww. postępowania i udzielone odpowiedzi:

Dotyczy część I i II zamówienia
Pytanie 1
Pkt1 ppkt 2
Prosimy o doprecyzowanie do kogo należeć będzie dalsza diagnostyka w przypadku stwierdzenia zakażenia prątkami gruźlicy?
ODPOWIEDŹ: Dalsza diagnostyka w przypadku stwierdzenia zakażenia prątkami gruźlicy należeć będzie należała do wykonawcy i winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (tekst jednolity: Dz. U. 2013 poz. 947 ze zm.) i przepisach wykonawczych do niej.

Pytanie 2
Pkt 1ppkt 3
Prosimy o odniesienie się do Wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13czerwca 2013r. w którym orzeka się:
Art.15 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych(Dz. U. z 2011r. Nr 127 poz.721, Nr 171, poz.1016, Nr 209,poz. 1243 i 1244 i Nr 291poz.1707, z 2012 r.poz.986 i 1456 oraz z 2013 r. poz. 73), w brzmieniu nadanym przez art.1pkt4 lit. a ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych oraz niektórych innych ustaw(Dz. U. Nr 226,poz. 1475), w zakresie, w jakim uzależnia zastosowanie skróconego czasu pracy do osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności od uzyskania zaświadczenia lekarskiego o celowości stosowania skróconej normy czasu pracy, jest niezgodny z art.2 w związku z art.69 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej.
Przepis traci moc obowiązującą z upływem 12 miesięcy od dnia ogłoszenia wyroku w Dzienniku Ustaw Rzeczpospolitej Polskiej.
W związku z powyższym brak zasadności wydawania orzeczeń w oparciu o w/w ustawę.

ODPOWIEDŹ: W związku z tym, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 czerwca 2013 r. (sygn. akt K 17/11) traci moc obowiązującą z upływem 12 (dwunastu) miesięcy od dnia ogłoszenia wyroku w Dzienniku Ustaw RP oznacza, że do upływu roku od ogłoszenia wyroku w Dzienniku Ustaw RP odnośnie czasu pracy osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności zastosowanie mają aktualnie obowiązujące w tym zakresie przepisy. Natomiast po tej dacie, jeżeli ustawodawca nie zmieni przepisów w tym zakresie, osoby niepełnosprawne zaliczone do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności z mocy ustawy, pracować będą maksymalnie 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo. Dopiero wiec z chwilą utraty jego moc obowiązującej brak będzie podstaw do wydawania tego rodzaju orzeczeń.

Pytanie 3
Pkt 1ppkt 4
Czy Zamawiający odstąpi od wymagania orzeczenia w tym zakresie?
Wydawanie orzeczeń w zakresie urlopów dla poratowania zdrowia dla nauczycieli akademickich nie jest przewidziane w ustawie z dnia 27-06 1997 r. o służbie medycyny pracy oraz kodeksie pracy a więc nie należy do obowiązków lekarza medycyny pracy.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie odstąpi od wymagania w zakresie wydawania orzeczeń w zakresie urlopów dla poratowania zdrowia. Wydawanie orzeczeń przewidziane jest w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym. Projekt zmian w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym (http://www.bip.nauka.gov.pl/projekty-aktow-prawnych/projekt-ustawy-o-zmianie-ustawy-prawo-o-szkolnictwie-wyzszym-oraz-niektorych-innych-ustaw.html) przewiduje w art. 1 pkt 75 lit c., iż „O potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania zdrowia orzeka lekarz posiadający uprawnienia do wykonywania badań profilaktycznych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 229 § 8 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wykonujący działalność w jednostce służby medycyny pracy, z którą uczelnia zawarła umowę, o której mowa w art. 12 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz. U. z 2004 r. Nr 125, poz. 1317, z późn. zm.), zwany dalej „uprawnionym lekarzem”.

Pytanie 4
Pkt 1ppkt5
Prosimy o doprecyzowanie informacji na temat „innych świadczeń zdrowotnych, do których zapewnienia w myśl odrębnych przepisów jest obowiązany pracodawca”
ODPOWIEDŹ: Inne świadczenia zdrowotne to świadczenia do których Uczelnia jako pracodawca może zostać zobligowana na podstawie zmian przepisów w tym zakresie.

Pytanie nr 5
Pkt3ppkt 7
Na ile obligatoryjne jest zobowiązanie świadczenia usług medycznych w godz. 7:00-15:00
Czy Zamawiający dopuści świadczenie w/w usług w godz. 7:00-14:35 ?
ODPOWIEDŹ: TAK

Dotyczy części II zamówienia
Pytanie 1
Ppkt1.1 prosimy o doprecyzowanie uciążliwości i szkodliwości na stanowiskach pracowników niebędących nauczycielami np. czy występuje praca na wysokości powyżej 3m?; jaki jest zakres czynności wykonywanych przez ślusarza? w przypadku kierowcy czy jest to prowadzenie pojazdów służbowych kategorii B czy wyższych kategorii? i.t.d.
ODPOWIEDŹ:W grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi może wystąpić praca na wysokości powyżej 3m dla stanowisk pracy: malarz pokojowy, elektryk, inspektor nadzoru budowlanego. Ponadto nie można wykluczyć w przyszłości innych stanowisk pracy z zagrożeniem pracy na wysokości powyżej 3m. Nasi ślusarze wykonują różne prace konserwacyjne i remontowe. Czasami trzeba również wykonać prace mechanicznego ciecia elementów metalowych i prace spawalnicze. Ze względu na zakres prac będą oni narażeni na :promieniowanie nadfioletowe, hałas (poniżej NDN-u), praca na wysokości do 3m. W uczelni występują także stanowiska zaliczane do tzw. małej poligrafii. Pracownicy na tych stanowiskach pracują przy narażeniu na : promieniowanie nadfioletowe, naftę i mieszaniny innych rozpuszczalników organicznych.
Dla obecnie posiadanego taboru samochodowego w Uczelni wystarczająca jest kategoria B prawa jazdy.

W dniu 24.02.2013r. w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogloszenie o zmianie ogloszenia pod numerem 63808-2014. Zmiany dotyczą wydłużenia terminu na składanie ofert do do 28.02.2014r. do godz.11:00 oraz wprowadzonych zmian w opisie przedmiotu zamówienia w związku z pytaniami Wykonawcy i udzielonymi odpowiedziami.

Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami ze strony zamawiającego są: Anna Kowalczyk , tel. 48 41 349 72 75 .