Zakończone przetargi

usługa ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej UJK w Kielcach

usługa ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej UJK w Kielcach

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.05.19 12:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.05.19 12:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach; 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 36 miesięcy
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych nie dopuszcza się składania ofert częściowych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 1. zmiana wysokości składki lub raty składki w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia - gdy w trakcie trwania umowy doszło do zmiany wartości ubezpieczanego majątku wskutek jego nabycia lub zwiększenia wskutek przeprowadzonych modernizacji, likwidacji, rezygnacji przez zamawiającego z ubezpieczenia pewnych składników mienia, przeniesienie części mienia ubezpieczonego jako sprzęt elektroniczny do ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, zmiany sumy ubezpieczenia wybranych przez Zamawiającego budynków i instalacji inżynieryjno-technicznych z wartości księgowej brutto na wartość odtworzeniową, ubezpieczenia mienia nabytego przed datą początku okresu ubezpieczenia określoną w SIWZ; 2. zmiana wysokości składki za ubezpieczenia komunikacyjne wskutek zmniejszenia się w trakcie trwania umowy rynkowej wartości pojazdu lub zmiany liczby ubezpieczonych pojazdów w trakcie trwania umowy flotowej oraz wyboru innego niż maksymalny wariantu ubezpieczenia ASS dla części pojazdów; 3. zmiany dotyczące terminów płatności, wysokości i liczby rat składki; w przypadku braku środków na zapłatę składek przez Zamawiającego w terminie przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia, bez dodatkowej zwyżki wysokości składki przy rozłożeniu jej na raty, 4. rozszerzenie zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy w przypadku: ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka prawnego lub polegającego na konieczności ubezpieczenia ryzyk związanych ze zniszczenie, lub uszkodzeniem mienia zamawiającego lub mienia które Zamawiający zobowiązany jest ubezpieczyć na podstawie umowy, nie przewidzianego wcześniej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 5. korzystne dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy; 6. zmiana zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych, 7. zmian sum ubezpieczenia, czasu ochrony, liczby wykorzystanych ubezpieczeń – dotyczy ubezpieczeń wskazanych w SIWZ jako OPCJA; 8. przedłużenia okresu ubezpieczenia dla ubezpieczeń majątkowych i OC ponad termin przewidziany umową, nie dłużej jednak niż o 60 dni, gdy wskutek prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie wybrano żadnego Wykonawcy. Ubezpieczenia komunikacyjne dla których okres ubezpieczenia kończy się w dodatkowym 60 dniowym przedłużonym okresie umowy, będą wznawiane na okres 12 miesięcy wg stawek z oferty. 9. Skrócenie czasu trwania umowy na wykonanie zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, których wartość nie przekroczy 30% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy w przypadku:  Wzrostu wartości ubezpieczanego majątku wskutek jego budowy, nabycia, modernizacji, przeszacowania w okresie trwania umowy w stosunku do jego wartości i ilości wymienionej w niniejszej SIWZ,  odnowieniem limitów odpowiedzialności gdy wskutek wypłaty odszkodowania zostały one zmniejszone lub wyczerpane,  przedłużenia umowy o kolejne 2 miesiące oraz wznowienia polis komunikacyjnych na okres kolejnych 12 miesięcy dla pojazdów Zamawiającego, których ubezpieczenie rozpoczyna się w dodatkowym dwu miesięcznym okresie ubezpieczenia – w przypadku nie wyłonienia Wykonawcy w procedurze przetargowej na kolejny okres ubezpieczenia,  zwiększenie sum ubezpieczenia, czasu ochrony oraz liczby ubezpieczeń wskazanych w SIWZ jako OPCJA  zaistnienia potrzeby rozszerzenia zakresu ubezpieczenia wynikającej z innej przyczyny niż wyżej wymienione jeżeli zamówienie uzupełniające dotyczy ryzyk ubezpieczeniowych wymienionych w zamówieniu podstawowym, Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym, z uwzględnieniem okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis za każdy dzień. IX. INFORMACJA O PODWYKONAWCACH Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  • Warunki udziału w postepowaniu: 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tzn.:  posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.:  wykonali/wykonują minimum 3 usługi ubezpieczenia mienia w których jednocześnie: suma gwarancyjna ubezpieczenia OC była nie mniejsza niż 1 000 000 PLN oraz łączna suma ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk lub mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk była nie mniejsza niż 350 000 000 PLN.; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: 1. posiadają, zgodnie z art. 154 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 31.12.2013 roku wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami co najmniej 100 %, posiadają, zgodnie z art. 146 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 31.12.2013 wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi co najmniej 100%. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. X Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty : Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 10.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 2) Zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej zgodnie z ustawą z 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. 2013. Poz.950 tj. z późn. zm.) 3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa¬nych, głównych usług (min. 3 usługi ubezpieczenia mienia z łączną sumą ubezpieczenia nie niższą niż 350 000 000 PLN oraz ubezpieczeniem OC działalności z sumą gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000 PLN) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do¬świadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem przed¬miotu ubezpieczenia, liczby ubezpieczonych, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 6 do SIWZ oraz załącze¬niem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartość poszczególnych usług nie będzie sumowana) 4) Oświadczenie wykonawcy o posiadaniu wg stanu na dzień 31.12.2013 r. pokrycia marginesu wypłacalności oraz pokrycia lokatami funduszy ubezpieczeniowych powyżej 100 %, sporządzone wg załącznika nr 5 do SIWZ. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie X.10.2 Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) Charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) Zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 10.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Pod pojęciem „osoby fizycznej” należy rozumieć zarówno: a) przedsiębiorców będących osobami fizycznymi i wspólnikami spółki cywilnej, którzy zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2004 r., Nr 173, poz. 1807 z późn. zm.) podlegają wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej, jak też b) osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, które w związku z wejściem w życie w dniu 31 marca 2009 r. ustawy nowelizującej ustawę z dnia 28 lutego 2003 r.- Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz.U. z 2003 r., Nr 60, poz. 535 z późn. zm.) uzyskały możliwość ogłoszenia upadłości. W stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy składają: a) osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej:  oświadczenie podpisane przez osobę fizyczną nie prowadzącą działalność gospodarczą lub oświadczenie podpisane przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika osoby fizycznej (wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie), b) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą:  oświadczenie podpisane przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub oświadczenie podpisane przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika osoby fizycznej (wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem z którego wynika jego umocowanie);  w przypadku spółki cywilnej (osoby fizyczne), tj. każdy ze wspólników spółki cywilnej składa odpowiednio podpisane przez wspólnika/ wspólników spółki cywilnej lub umocowanego pełnomocnika wspólników spółki cywilnej (wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie) jako: • oddzielne (osobne) oświadczenie lub • oświadczenie podpisane łącznie (wspólnie). 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo-spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę-puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1. pkt. 2)-4)- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentu, którym mowa w p. a) zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu na składanie ofert. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii, poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę(czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafką) tj. przez osobę reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wpisem do rejestru. b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.2 pkt.5 do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. 10.3 Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np.: aktualny statut spółki. W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. 2) Dowód wpłaty wadium. 3) Oświadczenie o części zamówienia, którą Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, w przypadku, gdy wykonawca nie będzie samodzielnie realizował zamówienia; 4) Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego zał. nr 2 do SIWZ.
  • Wadium: 15000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w formie elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym - koszt przesyłki obciąża wykonawcę. UWAGA podana za SIWZ cena jest ceną netto należy do niej doliczyć 23% VAT.
  • Cena specyfikacji: 25 PLN

ZAMÓWIENIE OBEJMUJE :

Przedmiot główny:
CPV: 66.51.00.00-8
Nazewnictwo wg CPV: usługi ubezpieczeniowe

Przedmioty dodatkowe:
CPV: 66.51.50.00-3
Nazewnictwo wg CPV: usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
CPV: 66.51.60.00-0
Nazewnictwo wg CPV: usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
CPV: 66.51.21.00-3
Nazewnictwo wg CPV: usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
CPV: 66.51.41.10-0
Nazewnictwo wg CPV: usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych

• Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością oraz posiadanym mieniem,
• Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk,
• Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
• Ubezpieczenia rzeczy w krajowym przewozie (cargo)- OPCJA
• Ubezpieczenia rzeczy w międzynarodowym przewozie (cargo)- OPCJA
• Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych,
• Ubezpieczenie AUTO CASCO pojazdów,
• Ubezpieczenie Następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażera,
• Ubezpieczenie Pomocy w podróży ASSISTANCE.

Informacja o zamówieniu opublikowana została w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 6.05.2014r. numer 150384-2014.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poniżej zamieszcza się treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania. W załączniku nr 12 i 13 zamieszczono wykaz budynków.


Pytanie 1
Prosimy o wydzielenie ubezpieczeń komunikacyjnych do zadania stanowiącego samodzielną część zamówienia, odnośnie którego dopuszczalne będzie złożenie osobnej oferty (tj. oferty częściowej).
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ

Pytanie 2
Prosimy o zmianę okresu ubezpieczenia na 24 miesiące.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ

Pytanie 3
Czy w okresie od 1997 roku (włącznie) wystąpiła powódź lub podniesienie się poziomu wód gruntowych spowodowane powodzią na terenie mienia zgłoszonego do ubezpieczenia?. Jeżeli zdarzenia te miały miejsce, prosimy o podanie : daty (roku) wystąpienia i miejsca wystąpienia; charakteru zdarzenia (zalania wodami powierzchniowymi, podtopienie, podniesienie się poziomu wód gruntowych), wielkość poniesionych szkód.
Odpowiedź: brak tego typu szkód od 1997 roku.

Pytanie 4
Wnioskujemy o wyłączenie ryzyka przesiąkania wód gruntowych.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ

Pytanie 5
Wnioskujemy o wyłączenie ryzyka wad materiałowych, tj. szkód niebędących skutkiem działania czynników zewnętrznych.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ

Pytanie 6
Wnioskujemy o wprowadzenie limitu, np. 100 000 zł, w odniesieniu do kosztów usunięcia pozostałości po szkodzie.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ

Pytanie 7
Wnioskujemy o wyłączenie ryzyka zamarznięcia instalacji.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ

Pytanie 8
Wg jakich zasad wycenione są meteoryty? Jakie są zabezpieczenia przeciw kradzieżowe kolekcji meteorytów?
Odpowiedź: zasada wyceny opisana jest w SIWZ zaś w przypadku zabezpieczeń przeciw kradzieżowych zgodnie z klauzulą.

Pytanie 9
Jaka jest maksymalna łączna wartość mienia zamrożonego (podlegającego klauzuli rozmrożenia)? Jakie to mienie?
Odpowiedź: są to szczepy kontrolne , pożywki oraz inny materiał biologiczny używany do badań. Suma ubezpieczenia odpowiada maksymalnej możliwej wartości szkody.

Pytanie 10
Opcja I i Opcja II w odniesieniu do sprzętu elektronicznego- dlaczego składkę należy podać na 48 miesięcy, jeżeli postępowanie dotyczy okresu 36 miesięcy?
Odpowiedź: składkę należy podać za 36 miesięcy.

Pytanie 11
Ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych- dlaczego składkę należy podać na 48 miesięcy, jeżeli postępowanie dotyczy okresu 36 miesięcy?
Odpowiedź: składkę należy podać za 36 miesięcy.

Pytanie 12
Prosimy o podanie łącznej wartości najdroższej lokalizacji rozumianej jako: wartość budynków, budowli, środków trwałych, wyposażenia zlokalizowane w jednej strefie pożarowej= jednej lokalizacji. Chodzi o możliwość określenia PML- czyli w tym wypadku najdroższej zgłoszonej do ubezpieczenia.
Odpowiedź: PML dla budynku G Wydziału Matematyczno Przyrodniczego + wartość środków trwałych + nisko cennych składników mienia wynosi 90 000 000 PLN.

Pytanie 13
Prosimy o przedstawienie listy budynków zgłoszonych do ubezpieczenia ze wskazaniem adresu, wartości, roku budowy, zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciw kradzieżowych.
Odpowiedź: w załączeniu wykaz budynków i budowli w formacie EXEL. Gdy brak jest opisu w tabeli dotyczącej zabezpieczeń przeciw pożarowych , oznacza to, że budynek posiada jedynie podręczne środki gaśnicze i niektóre budynki hydranty wewnętrzne i zewnętrzne.

Pytanie 14
Czy system sygnalizacji pożaru podłączony jest do PSP?
Odpowiedź: TAK

Pytanie 15
Jaki jest typ centralki SAP (czy jest certyfikowany CNBOP)
Odpowiedź: centralki są certyfikowane.

Pytanie 16:
Czy pomieszczenia techniczne i poddasza (jeśli jest wykonane w konstrukcji drewnianej) posiadają czujki dymu?
Odpowiedź: brak czujek.

Pytanie 17
Czy wśród budynków i budowli zgłoszonych do ubezpieczenia są takie o konstrukcji i wypełnieniu ścian i dachu z pianki poliuretanowej lub styropianu.
Odpowiedź: brak takich konstrukcji.

Pytanie 18
Prosimy o informację czy wśród budynków/budowli zgłoszonych do ubezpieczenia są budynki/budowle wpisane do rejestru zabytków i pod opieką konserwatora zabytków.
Odpowiedź: budynki Rektoratu na Żeromskiego, IEM Mickiewicza, WPiA ul. Krakowska nie są indywidualnie wpisane do rejestru zabytków ale są ujęte w spisie adresowym obiektów zabytkowych woj. świętokrzyskiego. są zaliczane do masy zabytkowej miasta Kielce.

Pytanie 19
Czy księgozbiory są skatalogowane i czy mają wycenę rzeczoznawcy?
Odpowiedź: księgozbiór jest skatalogowany, zaś podstawę ustalenia jego wartości przy wypłacie odszkodowania jest wartość początkowa (KB) do kwoty 2 000 000 PLN w systemie na Pierwsze Ryzyko .

Pytanie 20
Prosimy o informację czy do ubezpieczenia zgłoszone są dzieła sztuki; jeśli tak – czy są skatalogowane i czy mają wycenę rzeczoznawcy.
Odpowiedź: w części są to zbiory specjalne, ta część zbiorów posiada wewnętrzną wycenę Zamawiającego.

Pytanie 21
Czy są wśród budynków zgłoszonych do ubezpieczenia są takie, które są wyłączone z eksploatacji lub przeznaczone do rozbiórki. Jeśli TAK – jak zabezpieczone są ww. obiekty, czy posiadają stały dozór, alarm, odcięte media (prąd, gaz).
Odpowiedź: budynek przy ulicy Leśnej nie jest użytkowany, przeznaczony do sprzedaży. Budynek posiada alarm antywłamaniowy nadzorowany przez firmy ochrony mienia. Media podłączone. W sezonie zimowym budynek był ogrzewany jako zabezpieczenie przed zamarznięciem instalacji.

Pytanie 22
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC nie obejmuje zdarzeń/szkód objętych ochroną ubezpieczeniową polisami obowiązkowego ubezpieczenia OC i obowiązkowego zawodowego ubezpieczenia OC.
Odpowiedź: zakres ubezpieczenia OC zapisany w SIWZ nie wymaga pokrycia szkód objętych systemem ubezpieczeń obowiązkowych.

Pytanie 23
Czy na okres ubezpieczenia planowane są remonty majątku będącego przedmiotem ubezpieczenia – jakie, kiedy?
Odpowiedź: tylko remonty bieżące

Pytanie 24
Czy na okres ubezpieczenia planowane są inwestycje typu rozbudowa, budowa, przebudowa obiektów istniejących lub nowych.
Odpowiedź: wykaz takich inwestycji opisany jest w SIWZ – ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk OPCJA I.

Pytanie 25
Czy w chwili obecnej trwają na terenie lokalizacji jakieś inwestycje budowlane, remontowe, modernizacje? Czy teren prac jest wyłączony z użytkowania, czy jest tam prowadzona działalność?
Odpowiedź: W żadnym budynku nie są w chwili obecnej prowadzone prace które by wymagały jego wyłączenia z użytkowania.

Pytanie 26
Czy aktualny zakres ubezpieczenia i poziom franszyz/udziałów własnych jest taki sam jak w SIWZ, jeśli nie prosimy o wskazanie różnic.
Odpowiedź: zamawiający potwierdza, iż zarówno zakres ubezpieczenia jak i rodzaje oraz wysokość franszyz zawarte w SIWZ maja zastosowanie w obecnej umowie ubezpieczenia z następującymi zmianami: instalacje inżynieryjno techniczne część ubezpieczona w systemie na sumy stałe, część na Pierwsze Ryzyko, księgozbiór ubezpieczony na Pierwsze Ryzyko, wyższe kwoty w klauzuli przepięć, awarii maszyn i urządzeń, mienia w transporcie, całkowicie regulowany zakres ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.
Pytanie 27
Prosimy o wykreślenie z SIWZ zapisu dotyczącego automatycznego uzupełniania limitów odpowiedzialności wskutek wypłaty odszkodowań w systemie na pierwsze ryzyko w ubezpieczeniu mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk oraz podlimitów odpowiedzialności w ubezpieczeniu OC. Jeżeli całkowite wykreślenie powyższego nie jest możliwe to prosimy o wprowadzenie zapisu o jednokrotnym odnowieniu przedmiotowych limitów odpowiedzialności z zastrzeżeniem wprowadzenia dodatkowych składek (składka określona indywidualnie, niezależnie od podanej w formularzu ofertowym stawki). Powyższe składki dodatkowe za jednokrotne odnowienie limitów odpowiedzialności zostałyby podane w formularzu ofertowym. W związku z tym konieczna była zmiana przedmiotowego formularza pozwalająca na wprowadzenie tych składek.
Odpowiedź: w ciągu ostatnich 12 lat ubezpieczenia , nigdy nie doszło do wyczerpania żadnego podli mitu odpowiedzialności w żadnym ubezpieczeniu. Zamawiający nie wyraża zgody na proponowany zapis.

Pytanie 28
Prosimy o udostepnienie wykazu zbiorów specjalnych oraz kolekcji meteorytów zgłaszanych do ubezpieczenia w systemie na sumy stałe wraz z ich jednostkową wartością. Prosimy o określenie metody wyceny powyższych zbiorów oraz kolekcji.
Odpowiedź: sposób wyceny podany jest w SIWZ. Zmawiający udostępni szczegółowy wykaz jedynie wykonawcy który złoży najkorzystniejszą ofertę.

Pytanie 29
Prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej do zakresu ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk w wysokości minimum 500,00 PLN na każde zdarzenie.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 30
Prosimy o wykreślenie zapisu w części dotyczącej wypłaty odszkodowania tj., że zasada proporcji nie ma zastosowania. Proponujemy, aby zastosowanie miały zapisy owu Ubezpieczyciela odnośnie niedoubezpieczenia i stosowania w takim przypadku zasady proporcji.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 31
Prosimy o ograniczenie szkód, spowodowanych pośrednim i bezpośrednim wyładowaniem atmosferycznym, do lokalizacji objętych ochroną ubezpieczenia wskazanych w dokumencie ubezpieczenia.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 32
Prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności na ryzyko zniszczenia lub uszkodzenia mienia przez osoby trzecie (tzw. ryzyko dewastacji) nie związanego z ryzykiem kradzieży z włamaniem i rabunku w wysokości max. 100 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 33
Prosimy o wprowadzenie zapisu, że w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie będą miały wyłączenia z ogólnych warunków ubezpieczenia Ubezpieczyciela.
Odpowiedź: kwestie te reguluje paragraf 4 umowy.

Pytanie 34
Prosimy o podanie wartości nieużytkowanego budynku przy ul. Leśnej 16.
Odpowiedź: wartość budynku wynosi 9 220 930 PLN

Pytanie 35
Prosimy o podanie największej lokalizacji jeżeli chodzi o wartość zgłaszanego do ubezpieczenia mienia (sumę ubezpieczenia). Określenie powyższego parametru, nie jest możliwe na podstawie załączników do SIWZ, ze względu na brak podziału sum ubezpieczenia maszyn i urządzeń na poszczególne lokalizacje oraz brak adresów (z podaniem ulicy i nr budynku) wszystkich wymienionych w zał. nr 1 do SIWZ budynków.
Odpowiedź: PML dla budynku G Wydziału Matematyczno Przyrodniczego + wartość środków trwałych + nisko cennych składników mienia wynosi 90 000 000 PLN.


Pytanie 36
Prosimy o wyjaśnienie jakiego mienia ma dotyczyć ubezpieczenie w OPCJI I? jakie mienie wchodzi w skład przedmiotowej opcji. Proszę o przesłanie wykazu mienia.
Odpowiedź: wykaz mienia w OPCJI I podany jest w SIWZ.

Pytanie 37
Prosimy o wprowadzenie w klauzuli nowych miejsc ubezpieczenia limitu odpowiedzialności 1 000 000,00 PLN na jedną lokalizację oraz wprowadzenie konieczności zgłoszenia nabycia lub przejęcia nowej lokalizacji Ubezpieczycielowi w terminie 30 dni.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 38
Prosimy o podanie jednego limitu odpowiedzialności na koszty związane z uprzątnięciem pozostałości po szkodzie. W SIWZ na str. 7 podana jest wartość do 10% sumy ubezpieczenia zniszczonego lub uszkodzonego mienia a w klauzuli kosztów dodatkowych jest określony limit odpowiedzialności 2 000 000,00 PLN (w tym ujęte jest ryzyko uprzątnięcia pozostałości po szkodzie).
Odpowiedź: koszty usunięcia pozostałości po szkodzie wynoszą standardowo 10 % SU mienia w którym powstała szkoda, zaś 2 000 000 PLN to dodatkowy ponad sumę ubezpieczenia limit tych kosztów.

Pytanie 39
Prosimy o możliwość wprowadzenia do treści SIWZ treści klauzuli strajków, zamieszek i niepokojów społecznych zgodnie z treścią jak poniżej:
Ochrona dla szkód spowodowanych przez strajki, zamieszki i niepokoje społeczne (SRCC)
1. Z zachowaniem wszystkich postanowień umowy ubezpieczenia nie zmienionych niniejszą Klauzulą oraz za dopłatą dodatkowej składki wskazanej w polisie lub innym dokumencie potwierdzającym zawarcie umowy ubezpieczenia, Ubezpieczyciel rozszerza zakres ochrony w ramach OWU o szkody w przedmiocie ubezpieczenia będące wynikiem strajków, zamieszek lub niepokojów społecznych, przez które rozumie się utratę, uszkodzenie lub zniszczenie ubezpieczonych przedmiotów spowodowane bezpośrednio wskutek:
1) działania osób biorących udział w zakłóceniu porządku publicznego (niezależnie od związku ze strajkiem lub lokautem), nie mającego związku ze zdarzeniami, o których mowa w ust.1, a także działania ustanowionych zgodnie z prawem władz, które ma na celu stłumienie lub próbę stłumienia takiego zakłócenia porządku publicznego lub też ograniczenie jego skutków;
2) działania umyślnego uczestników strajku, pracowników objętych lokautem, mającego na celu popieranie strajku lub przeciwstawianie się lokautowi, a także działania wszelkich ustanowionych zgodnie z prawem władz, które ma na celu zapobieżenie takiemu umyślnemu działaniu lub też ograniczenie jego skutków.
2. Limit odpowiedzialności na jedno i wszystkie zdarzenia dla szkód objętych ochroną w ramach niniejszej klauzuli wynosi 100 000,00 PLN i dotyczy wszystkich szkód powstałych w ciągu kolejnych 168 godzin od zaistnienia pierwszej szkody objętej ochroną ubezpieczeniową na warunkach niniejszej Klauzuli.
3. Zakres terytorialny działania niniejszej klauzuli w odniesieniu do jednego zdarzenia ograniczony jest do jednego miasta, dzielnicy lub miejscowości.
4. Ochrona ubezpieczeniowa udzielona na warunkach niniejszej Klauzuli nie obejmuje szkód spowodowanych stałym lub czasowym pozbawieniem posiadania nieruchomości w wyniku jej bezprawnego zajęcia przez jakąkolwiek osobę, z zastrzeżeniem, że nie zwalnia to Ubezpieczyciel z odpowiedzialności za fizyczne uszkodzenia ubezpieczonego mienia powstałe przed pozbawieniem posiadania lub podczas czasowego pozbawienia posiadania.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 40
Prosimy o możliwość wprowadzenia do treści SIWZ treści klauzuli rozmrożenia zgodnie z treścią jak poniżej:

Klauzula ubezpieczenia środków obrotowych od ryzyka rozmrożenia
1. Z zachowaniem pozostałych, nie zmienionych niniejszą Klauzulą postanowień umowy ubezpieczenia określonych we wniosku i w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia strony uzgodniły, że za zapłatą dodatkowej składki zakres ubezpieczenia środków obrotowych zostaje rozszerzony o ryzyko rozmrożenia, przez co rozumie się zepsucie artykułów spożywczych będące następstwem udokumentowanej przerwy w dostawie przez zakład energetyczny prądu elektrycznego trwające ponad dwie godziny lub uszkodzenia urządzeń chłodniczych w wyniku uderzenia pioruna lub przepięcia.
2. Poza wyłączeniami zgodnymi z OWU, Ubezpieczyciel nie odpowiada także za:
1) wszelkie szkody w przechowywanych towarach wynikłe z kurczenia się, wad naturalnych lub zarażenia bakteriami i wirusami, naturalnego gnicia lub rozkładu,
2) wszelkie szkody wynikłe z niewłaściwego przechowywania, uszkodzenia opakowań, niewystarczającej cyrkulacji powietrza,
3) wszelkie szkody wynikłe z tymczasowych napraw i przeglądów maszyn chłodniczych, dokonywanych bez powiadomienia Ubezpieczyciela,
4) zamierzonych lub planowanych przerw w dostarczeniu energii z sieci publicznej,
5) przerw w dostarczeniu energii spowodowanych brakiem energii pierwotnej w elektrowni.
3. Limit odpowiedzialności na jedno i wszystkie zdarzenia dla kosztów obejmowanych ochroną ubezpieczeniową w ramach niniejszej Klauzuli wynosi 50 000,00 PLN.
4. Limit, o którym mowa w ust. 3 ustala Ubezpieczający w systemie na pierwsze ryzyko.
5. Franszyza redukcyjna na każde zdarzenie objęte ochroną w ramach niniejszej klauzuli wynosi 10% wartości szkody, nie mniej niż 1 000,00 PLN.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 41
Prosimy o wykreślenie z SIWZ zapisu dot. OPCJI II (str. 12).
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 42
Prosimy o wprowadzenie zapisu, że w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie będą miały wyłączenia z ogólnych warunków ubezpieczenia Ubezpieczyciela – dotyczy sprzętu elektronicznego stacjonarnego i przenośnego. Jednocześnie nie będzie miał zastosowania zapis z SIWZ dotyczący akceptowalnych przez Zamawiającego wyłączeń odpowiedzialności (str. 12 SIWZ).
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 43
Prosimy o obniżenie limitu odpowiedzialności na ryzyko kradzieży „zwykłej” do wysokości max. 10 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia oraz dopisanie konieczności niezwłocznego zgłoszenia faktu takiej kradzieży na Policję.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 44
Prosimy o wprowadzenie w klauzuli nowych miejsc ubezpieczenia limitu odpowiedzialności 200 000,00 PLN na jedną lokalizację oraz wprowadzenie konieczności zgłoszenia nabycia lub przejęcia nowej lokalizacji Ubezpieczycielowi w terminie 30 dni.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 45
Prosimy o wprowadzenie zapisu, że w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie będą miały wyłączenia z ogólnych warunków ubezpieczenia Ubezpieczyciela – dotyczy ubezpieczenia baz danych i nośników danych. Jednocześnie nie będzie miał zastosowania zapis z SIWZ dotyczący akceptowalnych przez Zamawiającego wyłączeń odpowiedzialności (str. 17 SIWZ).
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 46
Prosimy o podanie przewidywanej sumy ubezpieczenia w Opcji III (ubezpieczenie krótkoterminowe).
Odpowiedź: OPCJA będzie wykorzystywana w miarę potrzeb, nierealne jest żądanie od zamawiającego by podał w chwili obecnej jakiekolwiek wartości.

Pytanie 47
Jakie Zamawiający prowadzi prace zlecone na rzecz podmiotów zewnętrznych ?
Odpowiedź: wykaz takich prac za rok 2013 podany jest w danych do oceny ryzyka.

Pytanie 48
Jakie Zamawiający prowadzi wspólne badania z ośrodkami naukowymi w kraju i zagranicy oraz podmiotami komercyjnymi ?
Odpowiedź: odpowiedź znajduje się na stronie internetowej UJK – www.ujk.edu.pl

Pytanie 49
Jakiego dokładnie mienie o charakterze zabytkowym, artystycznym, kolekcjonerskim, archiwalnym lub unikatowym przekazane jest Zamawiającemu na podstawie umów użyczenia, przekazania, przechowania lub będące pod nadzorem lub kontrolą Zamawiającego ?
Odpowiedź: takie dane zostaną przekazane Wykonawcy który wygra przetarg.

Pytanie 50
Prosimy o informację jakiego rodzaju mienie o charakterze zabytkowym, artystycznym, kolekcjonerskim, archiwalnym lub unikatowym może być przekazane Zamawiającemu na podstawie umów użyczenia, przekazania, przechowania lub będące pod nadzorem lub kontrolą Zamawiającego? Jaka może być maksymalna wartość tego mienia? Na jaki okres mienie może być przekazane Ubezpieczającemu i jakie środki będą przedsięwzięte w celu zabezpieczenia mienia przed ewentualnymi szkodami ?
Odpowiedź: odpowiedź zawarta jest w pytaniu 49

Pytanie 51
Ile pozycji obejmują „zbiory specjalne” ? Jaka jest wartość najdroższej pozycji ?
W jaki sposób zabezpieczone są „zbiory specjalne” pod względem ppoż i kradzieży
z włamaniem/rabunku/dewastacji ?
Odpowiedź: P.poż - system SAP, pod względem przeciw kradzieżowym – taka informacja nie zostanie udostępniona na tym etapie postępowania.

Pytanie 52
Jaka jest wartość księgozbiorów zgłaszanych do ubezpieczenia
w systemie na pierwsze ryzyko z limitami 2.000.000,00 PLN i 50.000,00 PLN ?
Odpowiedź: łączna wartość księgozbioru Biblioteki Uniwersyteckiej i Biblioteki Filii W Piotrkowie trybunalskim wynosi 11 000 000 PLN , ta część mienia ubezpieczona jest w systemie na PR z limitem 2 000 000 PLN. Dla mienia z limitem 50 000 PLN nie jest prowadzona szczegółowa ewidencja – dotyczy mienia na poszczególnych Wydziałach.

Pytanie53
Jaka jest suma ubezpieczenia sieci światłowodowych , w tym jaka wartość sieci zlokalizowanych poza miejscem ubezpieczenia ?
Odpowiedź: zgodnie z wykazem w załączniku nr 1 do SIWZ.

Pytanie 54
Jaka jest wartość instalacji inżynieryjno-technicznych zgłaszanych do ubezpieczenia w systemie pierwszego ryzyka z limitem 100.000,00 PLN ?
Odpowiedź: łączna wartość tych instalacji to 17 000 000 PLN.

Pytanie 55
W odniesieniu do mienia zgłaszanego do ubezpieczenia w systemie pierwszego ryzyka wnioskujemy o dopisanie w treści SIWZ , że podane limity kwotowe są limitami na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź: zamawiający potwierdza, że limity te są na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie 12 miesięcznego okresu ubezpieczenia.

Pytanie 56
W punkcie 1. „Wypłata odszkodowania” wnosimy o dopisanie na końcu zdania
”Zasada proporcji nie ma zastosowania” następującej treści: „, jeśli wartość przedmiotu ubezpieczenia w dniu szkody nie przekroczy 120% sumy ubezpieczenia tego przedmiotu.”
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 57
Jaka jest wartość mienia nieużytkowanego zlokalizowanego przy ul.Leśnej 16 ? Jak długo obiekt będzie wyłączony z eksploatacji ? jakie są zabezpieczenia ppoż. w tym obiekcie ? Czy teren jest ogrodzony i oświetlony w porze nocnej i po zmierzchu? Czy media zostały odłączone ? Czy w związku z nieużytkowaniem tego obiektu została usunięta woda, inne ciecze oraz para wodna z urządzeń wodno-kanalizacyjnych oraz technologicznych?
Odpowiedź: odpowiedź jak do pytania nr 21.

Pytanie 58
W treści klauzuli kradzieży zwykłej prosimy o dopisanie treści: „Klauzula nie ma zastosowania do ubezpieczenia wartości pieniężnych” .
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 59
Jaka może być maksymalna wartość mienia przechowywanego w urządzeniach chłodniczych ? Jakie są systemy zabezpieczeń przed ewentualnym wystąpieniem ryzyka rozmrożenia ? Czy jest dodatkowy system zasilania w energię elektryczną ? Jeśli tak, to z jakim czasem podtrzymania dopływu zasilania?
Odpowiedź: wartość mienia jest taka jak limit odpowiedzialności.

Pytanie 60
Prosimy o akceptację i dopisanie do katalogu wyłączeń odpowiedzialności niżej wymienionych wyłączeń :
-szkody powstałe wskutek braku dostawy lub przerwania dostawy gazu, wody lub
elektryczności,
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 61
Uszkodzenia silnika pojazdu wskutek wjechania w rozlewisko lub zassania wody przez silnik. Czy możemy ograniczyć to ryzyko do jednego zdarzenia w okresie 12 miesięcy dla całej floty pojazdów?
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 62
Uszkodzenia ogumienia pojazdu - Czy możemy zmodyfikować zapisy dotyczące
tego ryzyka do następującej postaci: Nie odpowiadamy za szkody polegające na
uszkodzeniu lub zniszczeniu ogumienia, chyba że powstały one wskutek działania
osób trzecich lub powstały jednocześnie z uszkodzeniem lub zniszczeniem innych
części pojazdu, objętych ochroną ubezpieczeniową?
Ewentualnie prosimy wyłączyć to ryzyko z zakresu AC.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 63
14)Wartość pojazdu: Sumy ubezpieczenia pojazdów są zawyżone. Prosimy
o potwierdzenie, że w momencie zawierania ubezpieczenia AC/KR wartości
pojazdów będą ustalane na podstawie katalogu INFO – EXPERT.
Odpowiedź: dokładnie taki zapis zawarty jest w SIWZ. Wartość pojazdu do ubezpieczenia AC zostanie ustalona zgodnie z katalogiem INFO EKSPERT.
Pytanie 64
Pojazd zastępczy: w przypadku wypadku i kradzieży minimum 14 dni, w przypadku
awarii minimum do 7 dni – Czy możemy ograniczyć liczbę dni do 10 w przypadku
wypadku i kradzieży oraz do 5 dni w przypadku awarii (maksymalnie 2 razy
w okresie ubezpieczenia)? Dotyczy pojedynczego pojazdu.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 65
Pomoc w podróży; zakwaterowanie do 5 dób w hotelu **/*** lub **** - Czy możemy
ograniczyć zakwaterowanie do 2 dób w hotelu **/***?
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 66
W odniesieniu do podanej szkodowości prosimy o następujące informacje:
- podanie na jaki dzień została sporządzona szkodowość,
Odpowiedź: wg stanu na dzień 30.04.2014 roku

Pytanie 67
Prosimy o podanie szkodowości za lata 2009/2010 – 2013/2014
Odpowiedź:

Okres Liczba szkód Przyczyna szkody Wypłacone odszkodowania Rezerwy w PLN
01.06.2007 -31.05.2008 2 spalenie lodówki w wyniku zwarcia instalacji elektrycznej
uszkodzenie rolety drzwi wejściowych 1.296,15 PLN
708,94 PLN
01.06.2008 31.05.2009 3 Uszkodzenie systemu sygnalizacji pożaru, systemu ostrzegawczego i instalacji oddymiania podczas gwałtownej burzy
Uszkodzenie okien
Wybicie szyby przez nieustalonego sprawcę 14.787,70 PLN

-
870,04 PLN
01.06.2009 31.05.3010 9 Włamanie do szatni (kradzież kurtek)- wartość szkody poniżej franszyzy
Zalanie pomieszczeń na skutek zatkania studzienek kanalizacyjnych
Zalanie mienia w wyniku pęknięcia rury wodociągowej – rezerwa, szkoda w likwidacji
Zalanie pomieszczeń wykładowych przez przeciek przez elewację
Zalanie pomieszczeń Instytutu Edukacji Muzycznej z topniejącego śniegu
Zalanie na skutek przecieku z dachu
Dewastacja elewacji (graffiti)
Zniszczenie szlabanu


2.049,76 PLN


7.739,69 PLN
764,29 PLN
5.372,05 PLN
1.976,08 PLN
776,00 PLN




10.000,00

01.06.2010 31.12.2010 2 Zalanie mieszkania
Wybicie szyby w budynku domu studenckiego 1.743,53 PLN
600,00


Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu posiadania mienia oraz prowadzonej działalności:
Okres Liczba szkód Przyczyna szkody Wypłacone odszkodowania Rezerwy
01.06.2007 31.05.2008
01.06.200831.05.2009 1 Uszkodzenie samochodu przez szybę 3.993,94 PLN
01.06.2009 31.05.3010 2 Włamanie do szatni Uniwersytetu i kradzież odzieży studenta
Włamanie do szatni Uniwersytetu i kradzież odzieży studenta 360,00 PLN
360,00 PLN
01.06.2010 31.12.2010 1 Podczas koszenia trawnika, kamień uderzył w szybę pojazdu 690,00 PLN

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk:

Okres Liczba szkód Przyczyna szkody Wypłacone odszkodowania Rezerwy
01.06.2007 31.05.2008 2 uszkodzenie komputera
kradzież laptopa
1.277,00 PLN
6.455,44 PLN
01.06.2008 31.05.2009 2 Zalanie monitora i klawiatury (mienie dzierżawione od TP S.A.) wskutek awarii klimatyzatora- Ubezpieczający zgłosił rezygnację
Kradzież laptopa podczas podróży pociągiem -

1.217,90 PLN
01.06.2009 31.05.3010 brak
01.06.2010 31.12.2010 brak
Powyższą informację sporządzono na podstawie danych znajdujących się w bazie
Ubezpieczeniowo – szkodowej Generali TU S.A.


Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych
Okres Liczba szkód Wypłacone odszkodowania Przyczyna Szkody Rezerwy
od 01.06.2007 – 31.05.2008 0 0 0
od 1.06.2008 – 31.05.2009 0
od 1.06.2009 – 31.05.2010 0 0 0
od 1.06.2010 – 31.12.2010 0 0 0

Ubezpieczenie AUTO CASCO pojazdów
Okres Liczba szkód Wypłacone odszkodowania Przyczyna Szkody Rezerwy
od 01.06.2007 – 31.05.2008 1 560,64zł uszkodzenie szyby 0
od 1.06.2008 – 31.05.2009 0 0 0
od 1.06.2009 – 31.05.2010 2 1259,95zł -uszkodzenie zaparkowanego pojazdu
-kolizja drogowa 5000,00zł
od 1.06.2010 – 31.12.2010 0 0 0

Ubezpieczenie Następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażera
Okres Liczba szkód Wypłacone odszkodowania Przyczyna Szkody Rezerwy
od 01.06.2007 – 31.05.2008 0 0 0
od 1.06.2008 – 31.05.2009 0 0 0
od 1.06.2009 – 31.05.2010 0 0 0
od 1.06.2010 – 31.12.2010 0 0 0

Ubezpieczenie pomocy w podróży Assistance
Okres Liczba szkód Wypłacone odszkodowania Przyczyna Szkody Rezerwy
od 01.06.2007 – 31.05.2008 0 0 0
od 1.06.2008 – 31.05.2009 0
od 1.06.2009 – 31.05.2010 0 0 0
od 1.06.2010 – 31.12.2010 0 0 0



Pytanie 68
Prosimy o wyrażenie zgody na zmianę okresu ochrony ubezpieczeniowej z trzech lata na dwa.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 69
1. Uprzejmie prosimy o wyrażenie zgody na rozdzielenie przedmiotu zamówienia na dwie części z możliwością złożenia ofert częściowych.
- Część pierwsza: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością oraz posiadanym mieniem, Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie rzeczy w krajowym przewozie, Ubezpieczenie rzeczy w międzynarodowym przewozie.
- Część druga: Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, Ubezpieczenie AUTO CASCO pojazdów, Ubezpieczenie Następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażera, Ubezpieczenie Pomocy w podróży ASISTANCE
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 70
W odniesieniu do szkód z powodu organizowania imprez prosimy o:
a) przedstawienie wykazu planowanych imprez
b)potwierdzenie, że ochroną nie będą objęte imprezy obejmujące sporty motorowe, lotnicze, ekstremalne i takie gdzie celem jest uzyskanie maksymalnej prędkości.
c) czy planowane są pokazy sztucznych ogni, jeśli tak to prosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu: „ … z włączeniem szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni, pod warunkiem, że pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów.”
d) czy imprezy odbywają się na terenie zamkniętym czy otwartym
e)czy imprezy są odpłatne czy nie?
Odpowiedź: zamawiający nie jest w stanie podać wykazu imprez ani miejsca w których będą się odbywać.

Pytanie 71
Odnośnie podanej szkodowości proszę o informację jakie franszyzy i udziały własne ona uwzględnia. Jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w dotychczasowych umowach.
Odpowiedź: rodzaje i wysokość franszyz się nie zmieniły w stosunku do dotychczas obowiązujących.

Pytanie 72
W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź: zamawiający był ubezpieczony w okresie ostatnich 7 lat zakresie opisanym w SIWZ.

Pytanie 73
Prosimy o potwierdzenie że w sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz Ogólne Warunki Ubezpieczenia Wykonawcy.
Odpowiedź: Kwestie te reguluje paragraf 4 mowy.

Pytanie 74
W odniesieniu do klauzuli nr 1 , utraty, zniszczenia bądź uszkodzenia mienia osób trzecich znajdującego się w przechowaniu prosimy o informację jakiego rodzaju mienie jest przyjmowane do przechowywania oraz gdzie ono jest przechowywane?
Odpowiedź: w głównej mierze jest to mienie w szatniach. Procedura przyjęcia, przechowania i wydania rzeczy standardowa.

Pytanie 75
Proszę o informację na temat mienia z którego ubezpieczający korzysta na podstawie umowy użytkowania, najmu, dzierżawy, użyczenia, przechowania lub innej umowy nienazwanej (dotyczy nieruchomości i ruchomości). Ile jest takich nieruchomości, ruchomości? Do jakich celów się je wykorzystuje?
Odpowiedź: wykaz aktualnie użytkowanych nieruchomości podany jest w danych do oceny ryzyka, co do ruchomości to jest min. kolekcja meteorytów, inne mienie użyczone przez osoby fizyczne lub podmioty np. aparatura naukowa znajdująca się na terenie UJK w ramach np. wspólnych badań.

Pytanie 76
Zgodnie z klauzulą nr 4 szkody powstałe wskutek prowadzenia działalności o charakterze hotelarskim prosimy o dodatkowe informację:
- liczba miejsc hotelowych
* liczbę osób korzystających z usług hotelowych
Odpowiedź:

Pytanie 77
W odniesieniu do szkód wyrządzonych pracownikom prosimy o podanie liczby pracowników.
Odpowiedź: dane znajdują się na stronie internetowej UJK.

Pytanie 78
W odniesieniu do powyższego prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 200 000,00 zł lub innego odpowiedniego dla Zamawiającego.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 79
Prosimy o podanie numerów PKD które maja być objęte ochrona ubezpieczeniową.
Odpowiedź: PKD 85.42b

Pytanie 80
Prosimy o przesunięcie terminu składania ofert na 21.05.2014r.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu składania ofert.

Pytanie 81
W odniesieniu do czystych strat finansowych prosimy o akceptację w następującym brzmieniu: Na podstawie niniejszej klauzuli Ubezpieczyciel udziela ochrony
ubezpieczeniowej za szkody w postaci czystych strat finansowych.
Poza wyłączeniami odpowiedzialności określonymi w OWU, Ubezpieczyciel
nie odpowiada również za szkody:
1) związane z działalnością:
a) polegającą na wszelkiego rodzaju doradztwie, planowaniu,
pracach budowlanych lub montażowych, kontroli, wycenie,
kosztorysowaniu,
b) bankową lub ubezpieczeniową,
c) leasingową,
d) dotyczącą przetwarzania danych, instalacji oraz błędnym
funkcjonowaniem oprogramowania,
e) księgowo lub finansową,
f) reklamową,
g) pośredników turystycznych i organizatorów turystyki;
2) związane z dokonywaniem wszelkiego rodzaju płatności;
3) wynikające z niedotrzymania terminów;
4) powstałe w wyniku utraty dokumentów, pieniędzy, papierów
wartościowych;
5) związane z odpowiedzialnością z tytułu sprawowania funkcji
członka władz spółki kapitałowej;
6) związane ze stosunkiem pracy.
Odpowiedź: w ubezpieczeniu OC zamawiający nie ubezpiecza czystych strat finansowych tj. szkód nie będących następstwem szkody rzeczywistej (dla szkód rzeczowych i osobowych) oraz utraty spodziewanego dochodu.

Pytanie 82
W odniesieniu do szkód wyrządzonych przez podwykonawców prosimy o podanie liczby podwykonawców oraz rodzaj zlecenia na wykonanie prac przez podwykonawców czy jest to podwykonawca stały czy każdorazowo inny?
Odpowiedź: zamawiający nie jest w stanie podać w tej chwili listy podwykonawców – dotyczy to projektów badawczych oraz umów o współpracę z uczelniami na terenie RP i całego świata.

Pytanie 83
W odniesieniu do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej prosimy o informację czy OPCJA I i OPCJA II jest zakresem obowiązkowym
Odpowiedź: OPCJE są zawsze obligatoryjne. W SIWZ oraz umowie brak jest jakichkolwiek zapisów fakultatywnych.

Pytanie 84
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony w OC działalności nie są objęte szkody powstałe w związku z zastosowaniem nanotechnologii oraz spowodowane przez organizmy zmodyfikowane genetycznie.
Odpowiedź: zamawiający potwierdza, że nie prowadzi działalności opisanej powyżej.

Pytanie 85
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony w OC działalności nie są objęte szkody powstałe w związku z naruszeniem praw własności intelektualnej.
Odpowiedź: zamawiający potwierdza, że zakresem ubezpieczenia OC nie będą pokryte szkody powstałe w związku z naruszeniem praw własności intelektualnej.

Pytanie 86
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony w OC działalności nie obejmuje kar pieniężnych, kar umownych, grzywien sądowych i administracyjnych, zadatków, odszkodowań o charakterze karnym itp. do zapłacenia których jest zobowiązany Ubezpieczony.
Odpowiedź: opisany powyżej katalog wyłączeń ma zastosowanie jedynie w stosunku do Ubezpieczonego za wyjątkiem odszkodowań karnych (gdy jest ustalona odpowiedzialność odszkodowawcza UJK bądź to na zasadzie winy lub ryzyka) gdyby jednak poszkodowany zobowiązany był pokryć w związku z powstałą szkodą rzeczową lub osobową jakiekolwiek z powyższych świadczeń, ubezpieczyciel będzie zobowiązany je pokryć w ramach zwartej umowy ubezpieczenia OC.

Pytanie 87
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony w OC działalności nie są objęte szkody w związku ze składowaniem, używaniem, przechowywaniem, wytwarzaniem materiałów niebezpiecznych w tym wybuchowych.
Odpowiedź: zamawiający potwierdza, że zakresem ochrony w OC działalności nie są objęte szkody w związku ze składowaniem, używaniem, przechowywaniem, wytwarzaniem materiałów niebezpiecznych w tym wybuchowych.

Pytanie 88
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony w OC działalności nie są objęte szkody w związku z wpływem pól magnetycznych, elektromagnetycznych, promieni laserowych i maserowych, skażenia radioaktywnego, promieniowania jonizującego, oddziaływania energii jądrowej, oddziaływaniem azbestu lub materiałów zawierających azbest, powolnego oddziaływania temperatury, gazów, pary, cieczy, wilgoci, pyłu, hałasu, dymu, sadzy, wibracji, wyciekania, tworzenia się grzyba.
Odpowiedź: zamawiający potwierdza, że zakres ubezpieczenia OC nie są pokryte szkody w związku z wpływem pól magnetycznych, elektromagnetycznych, promieni laserowych i maserowych, skażenia radioaktywnego, promieniowania jonizującego, oddziaływania energii jądrowej, oddziaływaniem azbestu lub materiałów zawierających azbest,

Pytanie 89
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony w OC działalności nie obejmuje szkód wyrządzonych pod wpływem alkoholu, środków odurzających, lekarstw i innych substancji wyłączających bądź ograniczających zdolność rozpoznania znaczenia czynu lub kierowania swoim postępowaniem.
Odpowiedź: zamawiający potwierdza, że zakres ubezpieczenia OC działalności nie obejmuje szkód wyrządzonych pod wpływem alkoholu i narkotyków tylko w przypadku gdy wyrządzone są umyślnie.

Pytanie 90
Prosimy o potwierdzenie, że z zakresu ochrony w OC działalności wyłączono działalność badawczą.
Odpowiedź: działalność badawcza jest objęta ochroną.

Pytanie 91
Prosimy o potwierdzenie, że wyłączenia odpowiedzialności nie zostały uregulowane w SIWZ i Umowie.
Odpowiedź: kwestie te reguluje paragraf 4 umowy.

Pytanie 92
Prosimy o określenie o jakim mieniu posiadanym bez tytułu prawnego jest mowa w OC działalności.
Odpowiedź: budynek przy ulicy Kościuszki.

Pytanie 93
Prosimy o wykreślenie w klauzuli 1 zapisu "nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od powzięcia o niej wiadomości."
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 94
Prosimy o korektę zapisu w OC działalności w klauzuli 5 na : trigger - ... zgłoszone przed upływem okresu przedawnienia.
Odpowiedź: trigger pozostaje bez zmian.

Pytanie 95
czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
Odpowiedź: zamawiający przez ostatnie 7 lat ubezpieczony był w zakresie opisanym w SIWZ.

Pytanie 96
czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
Odpowiedź: tak, wszystkie.

Pytanie 97
czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ?
W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie
Odpowiedź: odpowiedź jak dla pytania nr 105

Pytanie 98
wysokości franszyz i udziału własnego
Odpowiedź: zamawiający nie ustosunkuje się do odpowiedzi na powyższe pytanie.

Pytanie 99
Prosimy o podanie szkodowości za lata 2010-2014
Odpowiedź: szkodowość został podana w danych do oceny ryzyka oraz niniejszej odpowiedzi.

Pytanie 100
Prosimy o informację na jaki dzień została sporządzona podana szkodowość?
Odpowiedź: wg stanu na dzień 30.04.2014 roku

Pytanie 101
Prosimy o przedstawienie wykazu budynków z uwzględnieniem:
- roku budowy
- zabezpieczenia przeciwpożarowe oraz przeciw kradzieżowe
- konstrukcja ścian i dachów
Odpowiedź: wszystkie dane o budynkach zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający nie przedstawi zabezpieczeń przeciw kradzieżowych – są one przedstawione w klauzuli istniejących zabezpieczeń (poziom minimalny, dla poszczególnego rodzajów mienia zastosowane są bardziej rozbudowane systemy zabezpieczeń).

Pytanie 102
Proszę o określenie stanu technicznego każdego z budynków zgłoszonych do ubezpieczenia poprzez gradację bdb, db, dst, zły.
Odpowiedź: zamawiający zachęca do analizy załącznika nr 1 do SIWZ , stan techniczny jako dobry lub bardzo dobry.

Pytanie 103
Prosimy o potwierdzenie, że w sprawach nieuregulowanych SIWZ zastosowanie mają zapisy odpowiednich OWU Ubezpieczyciela (Wykonawcy).
Odpowiedź: kwestie te reguluje paragraf 4 umowy.

Pytanie 104
Czy przedmiotem ubezpieczenia mają być budynki nieużytkowane , pustostany lub przeznaczone do rozbiórki? Jeśli tak, to prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź: nieużytkowany w chwili obecnej jest budynek przy ulicy leśnej 16.

Pytanie 105
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z zakresu ubezpieczenia budynków nieużytkowanych, pustostanów, przeznaczonych do rozbiórki?
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie tego mienia z ubezpieczenia.

Pytanie 106
W odniesieniu do obiektów starszych niż 50 lat prosimy o podanie kiedy zostały wykonane następujące remonty:
a) Wymiana instalacji elektrycznej,
b) Wymiana pokrycia dachowego,
c) Wymiana konstrukcji dachu,
d) Wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej,
e) Wymiana stolarki okiennej,
f) Wymiana instalacji centralnego ogrzewania
g) Wymiana instalacji wentylacyjna i kominowa
Odpowiedź: zakres żądanych informacji jest zbyt szeroki, zamawiający nie dysponuje takimi danymi.

Pytanie 107
W odniesieniu do zapisu „ szkody w mieniu nieużytkowanym przez Zamawiającego” prosimy o informację której lokalizacji to dotyczy.
Odpowiedź: ulica Leśna 16.

Pytanie 108
Prosimy o informacje czy u ubezpieczeniu mienia od wszystkich ryzyk OPCJA I jest warunkiem obligatoryjnym czy fakultatywnym.
Odpowiedź: wszystkie zapisy zawarte w SIWZ są obligatoryjne.

Pytanie 109
W odniesieniu do klauzuli nowych miejsc ubezpieczenia prosimy o akceptację w następującym brzmieniu: „Z zachowaniem pozostałych niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia i innych postanowień umowy ubezpieczenia, ustala się, że Ubezpieczyciel obejmuje automatyczną ochroną ubezpieczeniową wszystkie nowe lokalizacje Ubezpieczającego związane z prowadzoną przez niego działalnością objętą umową ubezpieczenia, pod warunkiem ich zgłoszenia wraz z określeniem sum ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty podjęcia w nich działalności. Ochroną ubezpieczeniową w ramach niniejszej klauzuli objęte są wyłącznie lokalizacje na terenie RP, spełniające minimalne wymogi dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciw kradzieżowych określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje magazynów wysokiego składowania. Składka za udzieloną ochronę dla nowych miejsc ubezpieczenia zostanie opłacona w systemie pro rata temporis.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 100
W odniesieniu do powyższego prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 800 000,00 zł lun innego odpowiedniego dla Zamawiającego.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 111
W odniesieniu do klauzuli rzeczoznawców prosimy o rozszerzenie o zapis: „ Wysokość wynagrodzenia rzeczoznawców nie może przekraczać średnich stawek rynkowych stosowanych w danym regionie”
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 112
W odniesieniu do ubezpieczenia szkód estetycznych/ graffiti prosimy o zmniejszenie limitu odpowiedzialności na 8 000,00 zł rocznym okresie ubezpieczenia
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 113
W odniesieniu do klauzuli przechowywania mienia prosimy o rozszerzenie o zapis: „ Ubezpieczyciel odpowiada za mienie składowane bezpośrednio na podłodze pod warunkiem, że sposób składowania tego mienia bezpośrednio na podłodze był uzasadniony specyfiką lub właściwościami tego mienia.”
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 114
W odniesieniu do klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia prosimy o zmniejszenie limitu na 500 000,00 zł.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 115
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia klauzula strajków, zamieszek i rozruchów.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.



Pytanie 116
jaka jest wartość najdroższego dzieła w zbiorach specjalnych oraz co to jest
Odpowiedź: informacja o rodzaju, wartości i sposobu wyceny poszczególnych pozycji podana zostanie Wykonawcy który wygra przetarg.

Pytanie 117
czy zamawiający wyraża zgodę na zmianę Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk - Wypłata odszkodowania pkt. 1 - poprzez wykreślenie słów - ...Wypłata odszkodowania uwzględnia podatek VAT, również w sytuacji gdy wypłata następuje wg kosztorysu - ta część do wykreślenia
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 118
czy zamawiający wyraża zgodę na zmianę Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk - Wypłata odszkodowania pkt. 5 Kolekcja meteorytów - poprzez dopisanie słów - wypłata odszkodowania według wyceny niezależnego rzeczoznawcy.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.

Pytanie 119
proszę o informację czy światłowodowe sieci podlegające ubezpieczeniu to sieci naziemne czy podziemne?
Odpowiedź: światłowody to sieć podziemna poza nieruchomościami w obrębie budynku jako sieć wewnętrzna.

Pytanie 120
czy przez określenie silny wiatr należy rozumieć huragan? jeżeli nie to prosimy o definicję silnego wiatru
Odpowiedź: zgodnie z terminologią stosowaną przez IMiGW to wiatr o sile przekraczającej 15,5 m/s.

Pytanie 121
czy zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu dla zalania spowodowanego zalaniem wodą pochodząca z opadów atmosferycznych lub topniejącego śniegu w wysokości 50 000zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia?
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 122
czy zamawiający wyraża zgodę na skreślenie w §7 ust. 3 słów:... bez uzyskania wcześniejszej zgody Wykonawcy na pokrycie tych kosztów.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 123
W odniesieniu do załącznika nr 8 dotyczącego wykazu pojazdów prosimy o podanie ładowności ( tam gdzie brakuje)
Odpowiedź: szkodowość podana jest w danych do oceny ryzyka oraz niniejszej odpowiedzi.

Pytanie 124
Prosimy o informacje odnośnie pojazdu Nissan Navarra o numerze rejestracyjnym TK3171F, jakie jest przeznaczenie tego pojazdu oraz specjalność
Odpowiedź: pojazd do transportu aparatury elektronicznej do badania środowiska naturalnego.

Pytanie 125
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia Assistance pojazdów o następujących numerach rejestracyjnych:
- TK3171F
- PUA 0631
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie powyższych pojazdów z ubezpieczenia ASS.


Pytanie 126
Prosimy o informacje czy Zielona Karta ma obowiązywać na terytorium następujących krajów: Iran, Izrael, Maroko, Rosja, Tunezja, Turcja.
Odpowiedź: Zielona karta obowiązuje na terenie wszystkich krajów sygnatariuszy.

Pytanie 127
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia zapisu:
„ dla nowych pojazdów zakupionych w czasie obowiązywania niniejszej umowy, w przypadku jeżeli warunki ubezpieczenia oferowane przez dealera będą korzystniejsze niż określone w niniejszym postępowaniu, zamawiający ma prawo zawrzeć umowę ubezpieczenia na warunkach dla niego korzystniejszych i nie będzie naruszać to warunków umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania”
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 128
Prosimy o informacje czy ochrona ubezpieczeniowa ma obejmować szkody typu; pożar, wybuch, działania czynnika termicznego lub chemicznego pochodzącego z wewnątrz klub zewnątrz pojazdu, kradzież pojazdu, rabunek oraz kradzież wyposażenia podstawowego lub dodatkowego na terytorium Rosji, Ukrainy i Białorusi?
Odpowiedź: pełny zakres ubezpieczenia AC obowiązuje na terenie wszystkich krajów w tym i tych wymienionych powyżej.

Pytanie 129
Prosimy o informację czy klient posiada pojazdy leasingowane, jeśli tak prosimy o podanie ich liczby.
Odpowiedź: brak mienia leasingowanego.

Pytanie 130
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia zapisu: „ Regres ubezpieczeniowy nie ma zastosowania gdy sprawca szkody jest pracownik zamawiającego z wyjątkiem przypadku, gdy szkoda powstała wskutek winy umyślnej’
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 131
W odniesieniu do ubezpieczenia Auto Casco prosimy o informacje co oznacza dodatkowy zapis OPCJA, czy jest on fakultatywny czy obligatoryjny/
Odpowiedź: wszystkie zapisy zawarte w SIWZ są obligatoryjne.

Pytanie 132
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia Assistance następujących ryzyk: pomoc tłumacza, ekspertyza techniczna, złomowanie pojazdu, pomoc prawna.
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ.


Pytanie 133
Prosimy o informację na jaki dzień została sporządzona szkodowość?
Odpowiedź: na dzień 30.04.2014 roku.

Pytanie 134
Prosimy o informacje na temat rodzaju stropów w odniesieniu do następujących budynków
-Budynek Dydaktyczny
Al. IX Wieków Kielc 19
-Budynek Dydaktyczny Kielce ul Świętokrzyska 21b
Odpowiedź: informacja zawarta jest w załączniku nr 1 do SIWZ – załączony do niniejszej odpowiedzi w formacie EXEL.

Pytanie 135
Prosimy o podanie pełnej wartości dla instalacji inżynieryjno-technicznych, zamiast w systemie I ryzyka. Jaka jest wartość tego mienia?
Odpowiedź: grupa II środków trwałych zgodnie z opisem zawartym w SIWZ podzielona jest na 2 systemy ubezpieczenia : na I ryzyko – wykaz tego mienia jest w załączniku nr 1 , oraz pozostałych instalacji o wartości łącznej 17 000 000 PLN ubezpieczonych w systemie na Pierwsze Ryzyko z limitem 100 000 PLN.

Pytanie 136
Prosimy o informację czy wśród ubezpieczanych przedmiotów ub. w ramach GR 2 znajdują się linie przesyłowe napowietrzne zlokalizowane w odległości powyżej 300 metrów od granicy lokalizacji (adresu), o której mowa powyżej.
Jeżeli tak prośba o podanie odrębnych sum ubezpieczenia dla tych linii.
Odpowiedź: brak nadziemnych linii przesyłowych w ubezpieczonym mieniu.

Pytanie 137
Wnosimy o zmianę zapisu z:
„zawalenie się mienia sąsiedniego na mienie ubezpieczone z przyczyn innych niż ciężar śniegu lub lodu”
na : „zawalenie się mienia sąsiedniego na mienie ubezpieczone z przyczyn innych niż ciężar śniegu lub lodu w następstwie zrealizowania się zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową.”
Odpowiedź: zamawiający nie widzi potrzeby zmiany zapisu, jest rzeczą wiadomą, iż przyczyna ta musi być objęta ochroną.

Pytanie 138
Wnosimy o zmianę zapisu umowy z :
„Dla zbiorów specjalnych – z uwzględnieniem ich wartości zabytkowej, artystycznej, unikatowej lub kolekcjonerskiej stanowiącej podstawę ich wyceny w momencie zakupu lub odrębnej wyceny wykonanej przez Zamawiającego stanowiącej podstawę do określenia sumy ubezpieczenia „
na :
Dla zbiorów specjalnych – z uwzględnieniem ich wartości zabytkowej, artystycznej, unikatowej lub kolekcjonerskiej pod warunkiem, że takie koszty zostały uwzględnione w su przyjętej do ubezpieczenia stanowiącej podstawę ich wyceny w momencie zakupu lub odrębnej wyceny wykonanej przez Zamawiającego stanowiącej podstawę do określenia sumy ubezpieczenia
Odpowiedź: odpowiedź jak wyżej. Wewnętrzna wycena zawiera opisane w pytaniu elementy.

Pytanie 139
Prosimy o doprecyzowanie czy począwszy od roku 1997 r. w miejscach ubezpieczenia zgłoszonych do ubezpieczenia, licząc wstecz od dnia wypełnienia deklaracji, złożenia wniosku o ubezpieczenie do Ubezpieczyciela w miejscu lub miejscach ubezpieczenia zgłoszonych do ubezpieczenia wystąpiła powódź lub podniesienie się poziomu wód gruntowych spowodowane powodzią w sąsiedztwie miejsca ubezpieczenia
Odpowiedź: brak takich szkód.

Pytanie 140
Wnosimy o dodanie do treści klauzuli miejsc ub. limitu odpowiedzialności ustalonego na jedno i wszystkie zdarzenia w wysokości 1.000.000,00 zł z zapisem dodatkowym z zakresu ochrony wyłączone są lokalizacje zagrożone ryzykiem powodzi
Odpowiedź: wszystkie podli mity są na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie 12 miesięcznego okresu ubezpieczenia.

Pytanie 141
Wnosimy o dodanie do treści kl rzeczoznawców po słowach limit Wykonawcy z tytułu udziału w kosztach słów na jedno i wszystkie zdarzenia
Odpowiedź: odpowiedź jak wyżej.

Pytanie 142
Wnosimy o dodanie do Opcji I zapisu
Zamawiający ma prawo w zakresie ryzyk objętych ochroną w ubezpieczeniu mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczyć mienie ruchome oraz nieruchomości nabyte w czasie trwania umowy pod warunkiem dostarczenia wykonawcy wszystkich danych niezbędnych do oceny ryzyka wraz z dokumentacją potwierdzającą uzyskanie wszystkich odbiorów technicznych zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz przesłaniu scanu pozwolenia użytkowanie . Z zastrzeżeniem , że odpowiedzialność Wykonawcy rozpoczyna się po pozytywnym zakończeniu prób i testów maszyn i urządzeń.
Odpowiedź: odpowiedzialność wykonawcy rozpoczyna się zgodnie z treścią klauzuli automatycznego pokrycia – po przejściu ryzyka związanego ze zniszczeniem, uszkodzeniem bądź utrata mienia na zamawiającego. Ponieważ po stronie wykonawcy inwestycji jest obowiązek uzyskania zezwolenie na użytkowanie, ryzyko po stronie zamawiającego rozpoczyna się po przejęciu inwestycji.

Pytanie 143
Wnosimy o zmianę zapisu z :
Dla mienia ubezpieczonego wg wartości księgowej brutto oraz odtworzeniowej w systemie na Sumy Stałe wg kosztów zakupu lub odtworzenia tego samego typu mienia lub o najbardziej zbliżonych parametrach technicznych, konstrukcji i wyposażenia, maksymalnie do wysokości sumy ubezpieczenia uszkodzonego, zniszczonego lub utraconego mienia (z uwzględnieniem limitów określonych w klauzulach dla poszczególnych grup mienia). Z należnego Zamawiającemu odszkodowania wyliczonego na podstawie kosztorysu lub przedstawionych faktur VAT nie potrąca się zużycie technicznego, zużycie faktyczne lub amortyzacji księgowej. Wypłata odszkodowania uwzględnia podatek VAT, również w sytuacji gdy wypłata następuje wg kosztorysu. Zasada proporcji nie ma zastosowania.
na :
Dla mienia ubezpieczonego wg wartości odtworzeniowej w systemie na Sumy Stałe wg wartości odpowiadającej kosztom odbudowy lub odtworzenia mienia do stanu nowego, ale nieulepszonego:
– w przypadku Budynków i Budowli – będzie to koszt odbudowy z zachowaniem dotychczasowych wymiarów, konstrukcji, rodzaju zastosowanych materiałów wraz z nakładami na roboty wykończeniowe
– w przypadku pozostałych środków trwałych – będzie to cena nabycia lub koszt wytworzenia nowego środka trwałego tego samego rodzaju, typu, modelu i o tych samych bądź zbliżonych parametrach, z uwzględnieniem kosztów transportu i montażu. maksymalnie do wysokości sumy ubezpieczenia uszkodzonego, zniszczonego lub utraconego mienia (z uwzględnieniem limitów określonych w klauzulach dla poszczególnych grup mienia) .Odszkodowanie nie obejmuje podatku od towarów i usług (VAT ) w takim zakresie, w jakim Ubezpieczający może odliczyć ten podatek zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zasada proporcji zgodnie z OWU Wykonawcy .
Dla mienia ubezpieczonego wg wartości księgowej brutto w systemie na Sumy Stałe przy ustalaniu wysokości odszkodowania nie będzie potrącany stopień zużycia, a górną granicą odpowiedzialności Generali za środek trwały jest jego wartość księgowa brutto. Odszkodowanie nie obejmuje podatku od towarów i usług (VAT ) w takim zakresie, w jakim Ubezpieczający może odliczyć ten podatek zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.Zasada proporcji zgodnie z Owu Wykonawcy .
Odpowiedź:

Pytanie 144
Wnosimy o zmianę zapisu treści SIWZ z:
Szkody w ubezpieczonym mieniu powstałe zarówno w miejscu jak i poza miejscem ubezpieczenia w którym Zamawiający prowadzi działalność – w tym również za szkody wyrządzone przez osoby lub podmioty zewnętrzne w tym także w trakcie prowadzonych prac budowlanych (w tym ziemnych) – do wysokości sumy ubezpieczenia mienia w którym powstała szkoda z zastrzeżeniem zapisów treści kl prac Poza miejscem ubezpieczenia znajdują się sieci światłowodowe zlokalizowane na terenie miasta Kielce, pomiędzy poszczególnymi obiektami Zamawiającego – szczegółowy wykaz sieci światłowodowych objętych ochroną znajduje się w danych do oceny ryzyka.
Na:
Z zastrzeżeniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień umowy ubezpieczenia uzgadnia się, że zakres ubezpieczenia rozszerza się o Szkody powstałe w związku z prowadzonymi w obrębie ubezpieczonych lokalizacji robotami budowlanymi, a także pracami montażowymi i adaptacyjno-modernizacyjnymi.
2. Ubezpieczenie na warunkach niniejszej klauzuli obejmuje – do maksymalnej wysokości limitu odszkodowawczego - 5.000.000,00 na jedno i wszystkie zdarzenia w trakcie rocznego okresu ubezpieczenia – wartość wykonanych prac budowlano-montażowych oraz materiałów będących własnością lub znajdujących się w posiadaniu Ubezpieczającego.
3. Szkody w ubezpieczonym mieniu istniejącym, powstałe bezpośrednio lub pośrednio w wyniku prowadzenia robót budowlanych lub prac montażowych, pozostają ubezpieczone do pełnych wartości, jeśli Zdarzenie Ubezpieczeniowe powodujące Szkodę nie jest wyłączone z zakresu ubezpieczenia. Odpowiedzialność Generali będzie jednak zachodzić pod warunkiem, że prowadzone prace nie miały wpływu na sprawność urządzeń przeciwpożarowych lub innych zabezpieczeń, których istnienie Ubezpieczający zadeklarował we Wniosku o Zawarcie Umowy Ubezpieczenia.
4. Przez wyżej wymienione roboty budowlane oraz prace montażowe rozumie się wyłącznie takie prace wykonywane w ramach kontraktów, których pojedyncza całkowita wartość – przez którą rozumie się łączny koszt robocizny oraz pracy sprzętu związany z realizowanymi kontraktami, jak również wartość wszystkich materiałów, maszyn, urządzeń itp. będących przedmiotem robót budowlanych i prac montażowych – nie przekracza określonego w Polisie limitu, pod warunkiem, że:
4.1. ich realizacja nie narusza konstrukcji nośnej Budynku, dachu oraz otworów;
4.2. prace te prowadzone są przez lub na zlecenie Ubezpieczającego w obiektach oddanych do użytkowania lub eksploatacji w miejscu ubezpieczenia wskazanym w Polisie;
4.3. nie wymagają zgody (pozwolenia na budowę) odpowiednich organów władzy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
4.4. obszar wykonywanych prac jest wydzielony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi wymogami.
Odpowiedź: zamawiający nie zmienia zapisów zawartych w SIWZ.

Pytanie 145
Wnosimy o zmianę zapisu treści SIWZ
Szkody w mieniu nieużytkowanym przez Zamawiającego (dotyczy budynku na ulicy Leśnej 16) do wysokości limitu odpowiedzialności na jedno i wszystkie zdarzenia w wysokości 1.000.000,00 PLN , pod warunkiem jednak, że budynek objęty jest ochroną poprzez ustanowienie dozoru elektronicznego przed włamaniem, raz na dobę dozorowany , ogrodzony i oświetlony w porze nocnej ,utrzymywany w nienagannym porządku, wykonywane są przez Zamawiającego wszystkie przeglądy o jakich mowa w art. 62 ust. 1 Ustawy prawo budowlane oraz
 wszelkie maszyny i urządzenia są oczyszczone i zakonserwowane, odłączone od źródeł zasilania, regularnie kontrolowane,
 gaśnice oraz inne instalacje ppoż. stale utrzymywane w gotowości do użycia.

Odpowiedź: zamawiający nie zmienia zapisów zawartych w SIWZ.


Pytanie 146
Wnosimy o zmianę zapisów SIWZ
Koszty usunięcia pozostałości po szkodzie, łącznie z kosztami wywozu części niezdatnych do użytku, składowania, utylizacji itp. – do limitu odpowiedzialności ustalonego na jedno i wszystkie zdarzenia w wysokości 5.000.000,00 , ale nie więcej niż 10 % sumy ubezpieczenia uszkodzonego mienia
Odpowiedź: kwestie kosztów dodatkowych związanych min. usunięciem pozostałości po szkodzie zostały już wcześniej wyjaśnienie w niniejszej odpowiedzi. Zamawiający nie wprowadza żadnych zmian w SIWZ.

Pytanie 147
Jeżeli chodzi o umowę generalną wnioskujmy o zmianę treści par 8 i 9 na:
Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych poniższym zapisem, postanowień umowy ubezpieczenia, w tym określonych w SIWZ oraz Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia strony uzgodniły, że każda ze stron może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia wyłącznie z zachowaniem 60 -dniowego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec pierwszego oraz drugiego okresu ubezpieczenia. Przyczyną wypowiedzenia mogą być:
a) przekroczenie wskaźnika szkodowości z przedmiotowej umowy (wskaźnik ponad 60%), rozumianego jako iloczyn sumy wypłaconych odszkodowań oraz założonych rezerw szkodowych z tytułu ubezpieczenia danego rodzaju do zainkasowanej składki z tego samego rodzaju ubezpieczenia, za pierwsze 9 miesięcy ochrony w pierwszym i drugim okresie ubezpieczenia (jeżeli wskaźnik szkodowości za pierwsze 9 miesięcy ochrony w pierwszym i drugim okresie ubezpieczenia nie przekroczy 60% w odniesieniu do ubezpieczenia danego rodzaju, Wykonawca utrzyma stawki i warunki ubezpieczenia określone w ofercie na kolejny 12-miesięczny okres ubezpieczenia);
b) niemożność uzyskania przez Wykonawcę pokrycia reasekuracyjnego dla jakichkolwiek ryzyk wskazanych w umowie ubezpieczenia;
c) istotne pogorszenie finansowych lub poza finansowych warunków reasekuracyjnych,
d) zmiana polityki polegająca na wycofaniu się Wykonawcy z danego segmentu Klientów lub danej grupy ryzyk ubezpieczeniowych.
e) naruszenie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
2. Zajście wypadku ubezpieczeniowego czy wypłata odszkodowania nie może być w żadnym razie uważane za ważny powód uzasadniający rozwiązanie umowy przez Wykonawcę, w innym niż powyższy trybie.
3. Składka za kolejne okresy ubezpieczenia/okresy rozliczeniowe w żadnym wypadku nie staje się należna i/lub wymagalna”.
Odpowiedź: zapisy zawarte w umowie pozostają bez zmian.

Pytanie 148
Prosimy o podanie jaki jest wiek przedmiotu ubezpieczenia? Czy do 7 lat?
Odpowiedź: sprzęt do 7 lat oraz 4 pozycje powyżej 7 lat – centrala telefoniczna z 2003 roku , oraz switche i serwery z lat 2002-2004

Pytanie 149
prosimy o podanie opisu jakie urządzenia elektroniczne dotyczą poniższej pozycji ŚT?
Czy można wydzielić sumy ubezpieczenia w ramach tej pozycji?
Wykaz sprzętu elektronicznego stacjonarnego – gr. IV ŚT
L.P. Nr inwentarzowy Rodzaj mienia Wartość księgowa brutto
64 UJK/S/0008063/2013 Infrastruktura teleinformatyczna 23 845 929,00
Odpowiedź: cały sprzęt sieciowy w kwocie 23 845 929 PLN (jego rodzaj wymieniony jest w opisie przedmiotu ubezpieczenia sprzętu elektronicznego) co zaś do sum ubezpieczenia w Dziale Zamówień Publicznych UJK znajdują kopie faktur do wglądu Wykonawców.

Pytanie 150
Prosimy o potwierdzenie, że przedmiot ubezpieczenia nie obejmuje ubezpieczeń obowiązkowych.
Odpowiedź: przedmiotem ubezpieczenia OC nie są objęte ubezpieczenia obowiązkowe.

Pytanie 151
Prosimy o akceptację sublimitu 500 000 PLN na jedno i na wszystkie zdarzenia dla szkód związanych z wykonywani usługami w szczególności opinii, ekspertyz, wyników badań jakie poszczególne Wydziały Zamawiającego wykonują na rzecz podmiotów zewnętrznych.
Odpowiedź: zamawiający nie przewiduje ustanowienie dodatkowego sublimatu.

Pytanie 152
Załącznik nr 10 do SIWZ - Wzór umowy § 7 Likwidacja szkód
Z jednej strony Zamawiający może zgłosić do Wykonawcy szkodę w ciągu 7 dni roboczych, a Wykonawca ma oddelegować swojego przedstawiciela do oceny szkody nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od jej zgłoszenia - prosimy o akceptację terminu po 3 dni dla każdej ze stron niezależnie od szkody (również w przypadku szybkiej likwidacji).
Odpowiedź: termin zgłoszenia szkody w ciągu 7 dni jest tylko terminem podyktowanym ostrożnością, każda poważniejsza szkoda zgłaszana jest natychmiast Ubezpieczycielowi (za wyjątkiem szkód drobnych do 4000 PLN które zgłaszane są de facto dopiero po zgromadzeniu całego materiału dowodowego jako rachunek strat oraz jednoczesne zgłoszenie szkody). Termin 3 dni na przeprowadzenie oględzin nie jest przez zamawiającego obwarowany jakakolwiek sankcją – oprócz możliwości podjęcia przez niego naprawy uszkodzonego lub zniszczonego mienia. Zamawiający nie widzi tym samym powodu zmiany zapisów zawartych w umowie.

Pytanie 153
Prosimy o akceptację zgłaszania szkód przez e-mail lub infolinię. Chcemy wykluczyć możliwość zgłoszenia szkody faksem.
Odpowiedź: zamawiający wyraża zgodę na proponowane formy zgłaszania szkód i wyklucza tym samym możliwość zgłoszenia szkody faksem, chyba że zgłoszenie faksem potwierdzone jest dodatkowo bądź to w formie pisemnej bądź pocztą e-mail na wskazany w umowie adres poczty elektronicznej Wykonawcy.

Pytanie 154
Prosimy o akceptację prawa weryfikacji dokumentów w ciągu 7 dni roboczych, zamiast w ciągu 3 dni.
Odpowiedź: ustanawiając termin, zamawiający nie ustanowił dodatkowej sankcji dla wykonawcy za przekroczenie tego terminu – jedyną sankcją będą odsetki ustawowe po przekroczeniu terminów określonych w art. 817 K.C. różne mogą szkody i przy bardziej skomplikowanych będzie rzeczą oczywistą, że mogą i muszą być dłuższe terminy na weryfikację zasadności i wysokości szkody.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zamawiający informuje, ze na stronie 4 SIWZ w klauzuli 5 ubezpieczenia OC działalności punkt b) znajduje się błąd pisarski. Zamiast "...szkody powstałe w okresie ubezpieczenia, zgłoszone przez poszkodowanych okresie przedawnienia" powinno być "...szkody powstałe w okresie ubezpieczenia, zgłoszone przez poszkodowanych przed okresem przedawnienia."

W imieniu Zamawiającego uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
 w sprawach procedury:
mgr Barbara Kotras, Kierownik Działu Zamówień Publicznych UJK w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, Tel 41 349 7277, faks 41 349 72 78 w godzinach od 8:30 do 15:00.
 w sprawach dot. przedmiotu i zakresu zamówienia:
Aleksander Romanowski broker ubezpieczeniowy prowadzący działalność brokerską w zakresie ubezpieczeń pod nazwą Kancelaria Brokerska PROGRES z siedzibą w Busku Zdroju, ul Różana 12, Pełnomocnik Zamawiającego w sprawach związanych z ubezpieczeniem mienia i odpowiedzialności cywilnej– tel. (041) 378-21-59, 502 348 127, w godzinach od 8:30 do 16:00