Zakończone przetargi

Usługa przeprowadzenia certyfikacyjnego kursu „ Pełnomocnik systemu ISO 9001 (dla około 50 osób DP/2310/68/14

Usługa przeprowadzenia certyfikacyjnego kursu „ Pełnomocnik systemu ISO 9001 (dla około 50 osób DP/2310/68/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.04.28 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.04.28 09:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • Miejsce składania ofert: Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5. SEKRETARIAT KANCLERZA UJK Oferty należy złożyć do dnia 25.04.2015r. do godziny 09:00. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.04.2014r. o godzinie 09:15 w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5. SEKRETARIAT KANCLERZA Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy oraz osoby zainteresowane mogą uczestniczyć w otwarciu ofert.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: Termin realizacji: 09 maja 2014 – 29 czerwca 2014 roku; (termin wymagany) nie może ulec przesunięciu Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, i dodatkowych wymagań zostały opisane w załączniku nr 2 do niniejszej specyfikacji – opis przedmiotu zamówienia. Wszystkie dokumenty załączone do dostarczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone w języku polskim, w formie pisemnej/drukowanej.
  • Wymagania: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej 3 usługi , - 3 kursy, o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia –prowadzenie specjalistycznych kursów zgodnych z normą ISO 9001 oraz załączą dokumenty potwierdzające, że ta usługa została wykonana należycie; 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 1 OSOBY: Wykonawca będzie dysponował min 3 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia osoby z wykształceniem wyższym, z min. 3-letnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów lub szkoleń, ćwiczeń lub zajęć dydaktycznych lub wykładów posiadający: niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną we wdrażaniu systemów zarządzania, poświadczoną kursami i szkoleniami potwierdzającymi kompetencje prowadzących; trenerzy-audytorzy prowadzący zajęcia winni posiadać minimum wykształcenie wyższe magisterskie; 2. POTENCJAŁ TECHNICZNY: Kurs prowadzony będzie w oparciu o bazę lokalową Zamawiającego- nieodpłatnie na terenie miasta Kielce. Na wydziale Zarządzania i Administracji UJK w Kielcach ul. Świętokrzyska 21. 3. Wykonawca będzie dysponował: opracowanymi i sprawdzonymi w praktyce programami nauczania oraz materiałami autorskimi do zajęć z zakresu zarządzania jakością zgodnych z ISO 9001. 4. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności doradczo- szkoleniowej w zakresie systemów zarzadzania jakością zgodnych z norma ISO 9001, 5. Wykonawca musi posiadać status akredytowanej jednostki certyfikującej. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/nie spełnia” na podstawie dokumentów wymienionych w pkt. VI niniejszej specyfikacji. VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 5 do niniejszej specyfikacji. 2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, sporządzonego według załącznika nr 7 do niniejszej specyfikacji oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej trzech usług - 3 kursy, o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia –prowadzenie specjalistycznych kursów zgodnych z normą ISO 9001 oraz załączą dokumenty potwierdzające, że ta usługa została wykonana należycie; 3. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – min 3 osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia osoby z wykształceniem wyższym, z min. 3-letnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów lub szkoleń, ćwiczeń lub zajęć dydaktycznych lub wykładów posiadający: niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną we wdrażaniu systemów zarządzania, poświadczoną kursami i szkoleniami potwierdzającymi kompetencje prowadzących; trenerzy-audytorzy prowadzący zajęcia winni posiadać minimum wykształcenie wyższe magisterskie; Z podaniem pełnej i szczegółowej informacji na temat wykształcenia i doświadczenia wskazanych osób 4. Oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 5. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje opracowanymi i sprawdzonymi w praktyce programami nauczania oraz materiałami autorskimi do zajęć z zakresu zarządzania jakością zgodnych z ISO 9001. 6. Oświadczenie wykonawcy że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności doradczo- szkoleniowej w zakresie systemów zarzadzania jakością zgodnych z norma ISO 9001, musi posiadać również status akredytowanej jednostki certyfikującej. 7. Oświadczenie wykonawcy że posiada status akredytowanej jednostki certyfikującej (kopię certyfikatu Polskiego Centrum Akredytacji Wykonawca przedstawi zamawiającemu w dniu podpisania umowy) Uwaga! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda dołączenia do oferty: 1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, oraz dokumentów wymienionych w pkt. B.I. ust. 1 i 2, jeżeli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. B. I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. B.I. ust. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. B. II. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. C. Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. Dowód wpłaty wadium 2. Wypełniony formularz ofertowy 3. Dokument z którego będzie wynikać uprawnienie Wykonawcy do podpisania oferty np.: zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, KRS, jeśli taki dokument nie został dołączony do oferty. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym zamówieniu o ile nie wynika z innych dokumentów prawo reprezentowania Wykonawcy. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych (czytelny podpis lub imienna pieczątka z parafą) za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 470 PLN
  • Kryteria wyboru: Oferty będą oceniane wg jedynego kryterium oceny ofert 100 % cena brutto 1. Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg kryterium: Kryterium cena brutto za przedmiot zamówienia – stanowiącego wagę 100%, 2. W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium cena, zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: 1) maksymalną ilość punktów (100) Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, 2) pozostałe oferty będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (cena brutto najniższa : cena brutto badana) x 100 pkt. = liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena. Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za obydwa kryteria przyjęte w niniejszym postępowaniu UWAGA! Oferowana cena musi być zgodna z przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 4. Dział zamówień Publicznych UJK Opłata za SIWZ dotyczy jedynie sytuacji w której Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z prośbą o udostępnienie SIWZ w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 10 PLN

Wspólny Słownik Zamówień

CPV): 80-00-00-00-4 usługi edukacyjne i szkoleniowe
80-05-00-00-9 usługi szkoleniowe
80-51-00-00-2 usługi szkolenia specjalistycznego
80-43-00-00-7 usługi edukacji osób dorosłych na poziomie akademickim




Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż
kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy
Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.
(tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami)


Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 16.04.2014r.,
pod numerem 131456-2014
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.kielce.pl
w dniu 16.04.2014r
I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJACEGO
Zamawiającym jest:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5,
25-369 Kielce
tel. 41 349 72 77

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie
kursu certyfikacyjnego „Pełnomocnik systemu ISO 9001”
kończący się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu uprawiającego do pełnienia funkcji „Pełnomocnik systemu ISO 9001” dla ok 50 osób +/- 20 % (10 osób)
realizowany dla studentów niestacjonarnych na kierunku Administracja
specjalność Administracja gospodarki komunalnej i finansów publicznych
specjalność Administracja porządku i bezpieczeństwa publicznego
w ramach projektu Edukacja dla rynku pracy
współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego
Informujemy, iż przeprowadzenie certyfikacyjnego kursu „Pełnomocnik systemu ISO 9001" jest usługą w zakresie kształcenia zawodowego oraz będzie usługą finansowaną w całości ze środków publicznych.

UWAGA z dnia 23.04.2014
Zamawiający przesuwa termin na składanie ofert
Numer ogłoszenia: 137540 - 2014; data zamieszczenia: 23.04.2014
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA ukazało się w BZP
PYTANIA i odpowiedzi DZIEŃ 23.04.2014
1) proszę o zmianę zapisu dotyczącego możliwości prowadzenia kursu jedynie przez jednostkę certyfikującą.
Prośbę motywuję:
a) brakiem merytorycznego uzasadnienia zawężenia grona potencjalnych firm, które mogą prowadzić szkolenie jedynie do jednostek certyfikujących
b) umożliwieniem gospodarnego wydania środków publicznych przez UJK (usunięcie zapisu uniemożliwiającego wolną konkurencję cenową przez wszystkie podmioty mogące realizować tego typu szkolenie)
c) brakiem informacji o konieczności posiadania statusu jednostki certyfikującej przy tzw. rozeznaniu rynku

ODPOWIEDŹ: Zapisy specyfikacji pozostają bez zmian.
Prowadzenie kursu przez jednostkę certyfikującą podyktowane jest warunkami projektu sformułowanymi we wniosku aplikacyjnym m.in. kryterium strategiczne - zatrudnienie - na czas i w związku z realizacją projektu - praktyków zawodu w dziedzinach bezpośrednio związanych z zakresem tematycznym projektu.
W trakcie tzw. rozeznania rynku zapytania o cenę usługi skierowane zostały do podmiotów szkoleniowych jak i jednostek certyfikujących. Odpowiedzi zwrotne pokazały, ze jednostki te wyceniły swoje usługi na podobnym poziomie cenowym, mieszczącym się w budżecie projektu. Stąd też w dbałości o osiągnięcie założonych celów projektu (wzrost kwalifikacji i kompetencji w toku studiów, zwiększenie stopnia praktycznego przygotowania do pracy zawodowej u studentów) i efektywnego zarządzania finansami (relacja nakład/rezultat) formułując wymagania przetargowe postawione zostało wymaganie dotyczące statusu jednostki certyfikującej. Jest ono dla nas gwarancją jakości prowadzenia szkolenia oraz dysponowania trenerami - praktykami zawodu.
Konkurencja cenowa zagwarantowana jest ilością (minimum 30) podmiotów posiadających status jednostki certyfikującej. Jeżeli macie państwo jakiekolwiek wątpliwości dotyczące zapisu o jednostkach certyfikujacych proszę zapoznajcie się z innymi pytaniami i odpowiedziami które sa poniżej.


UWAGA:
Pytania i Odpowiedzi z dnia 22.04.2014

1) W związku z ogłoszonym przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach zapytaniem ofertowym z dnia DP/2310/68/14 na realizację usługi przeprowadzenia certyfikacyjnego kursu „Pełnomocnik systemu ISO 9001 (dla około 50 osób), chciałabym poprosić o informacje czy szkolenie będzie finansowane powyżej 70% ze środków publicznych, tak by zgodnie z zapisami art. 43 pkt 1 ust. 29 lit. c ustawy o VAT było zwolnione z VAT,
ODPOWIEDŹ: Szkolenie będzie w 100% finansowane ze środków publicznych

2) Wskazali Państwo w zapytaniu ofertowym, iż wykonawca powinien posiadać status akredytowanej jednostki certyfikującej. Rozumiem, iż Akredytacja Polskiego Centrum Akredytacji została wskazana jako przykładowa, gdyż zgodnie z aktualnym prawodawstwem, Polskie Centrum Akredytacji wraz z innymi Jednostkami Akredytującymi wzajemnie się uznają zgodnie z Porozumieniem o Wielostronnym Uznawaniu IAF (IAF Multilateral Recognition Arrangement - IAF MLA), opartego na równoważności programów akredytacji prowadzonych przez zrzeszone w IAF jednostki akredytujące, weryfikowanego w ramach wzajemnej oceny tych jednostek (peer-evaluation).
ODPOWIEDŹ: Akredytacja jednostki będącej odpowiednikiem PCA będzie uznana za spełnienie warunku

3) czy szkolenie następować będzie w czasie 7 następujących po sobie kolejno dni szkoleniowych czy też będzie to inna formuła, np. jeden dzień części wykładowej (teoretycznej) a następnie trzy grupy ćwiczeniowe będą mieć zajęcia równolegle (będą prowadzone przez trzech różnych trenerów).
ODPOWIEDŹ: Szkolenie bedzie prowadzone w trybie weekendowym w okresie maj-czerwiec, według harmonogramu ustalonym w postepowaniu wykonawcą. Nie będzie to siedem kolejnych dni kalendarzowych. uczestnikami sa studenci zaoczni.

4) Zamawiający w SIWZ postawił warunek, aby Wykonawca złożył oświadczenie, że posiada
uprawnienia do prowadzenia działalności doradczo-szkoleniowej w zakresie systemów
zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001, a także postawił warunek, że Wykonawca musi
posiadać również status akredytowanej jednostki certyfikującej (pkt. VI. A. 6. SIWZ).
Zwracamy uwagę na to, że zgodnie z wymaganiami uzyskiwania statusu akredytowanej jednostki
certyfikującej systemy zarządzania, łączenie działalności doradczej oraz certyfikującej w ramach
jednego podmiotu skutkuje utratą akredytacji. Wobec czego nie możliwości sprostania tak
postawionym wymaganiom.
Czy wobec tego Zamawiający nie powinien dokonać modyfikacji SIWZ w zakresie ww. wymagań
stawianych Wykonawcy? Prosimy o wyjaśnienie.
ODPOWIEDŹ: odpowiedź na to pytanie została już udzielona w czwartek 17 kwietnia - skreślamy w całości zapis dotyczacy ststusu jednostki szkoleniowo doradczej - patrz wyżej

5) Czy status akredytowanej jednostki certyfikującej, która posiada akredytację równoważną
z akredytacją Polskiego Centrum Akredytacji (PCA) będzie uznawane za spełnienie wymagania
SIWZ określonego w punkcie VI. A. 7. ?
W konkretnym przypadku chodzi o zagraniczną jednostkę certyfikującą, posiadającą akredytację
wydaną przez odpowiednika PCA np. UKAS - jednostka akredytująca w Wielkiej Brytanii. Prosimy
o wyjaśnienie.
ODPOWIEDŹ: TAK akredytacja jednostki będącej odpowiednikiem PCA będzie uznana za spełnienie warunku.




UWAGA
ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA PYTANIA I ODPOWIEDZI z dnia 17.04.2014

Piszę do Zamawiającego w sprawie szkolenia „Pełnomocnik ISO 9001”. punkt 5- „Wykonawca musi posiadać status akredytowanej jednostki certyfikującej”. Jest to zapis, który:
a) Dopuszcza do udziału z postępowaniu jedynie kilka podmiotów prowadzących działalność na polskim rynku
b) Jest niemożliwy do realizacji, gdyż zgodnie z normą ISO 17021, której podlegają wszystkie jednostki akredytowane, nie może ona prowadzić działalności szkoleniowej. Jednostka certyfikująca powołana jest nie do działalności doradczej ani szkoleniowej, a do certyfikacji systemów.
c) Jest niezgodny z punktem 4 wymagań , gdyż jednostka certyfikująca nie może posiadać statusu firmy doradczo-szkoleniowej

ODPOWIEDZI:
a) takich podmiotów jest w kraju ponad 30 - informację taką mozna wyczytac na stronie Polskiego Centrum Akredytacji
b) b) Nowe wymagania w ISO/IEC 17021:2011 odnoszą się przede wszystkim do kompetencji auditorów (zespołów auditorów), którzy realizują audity u Klientów oraz do sposobu zarządzania auditami (programy auditów). Przestrzeganie nowego standardu ma na celu zapewnienie o sprawności w działaniu i bezstronności Jednostek Certyfikujących, co w efekcie ułatwi uznawanie akredytacji oraz certyfikatów systemów zarządzaniu na arenie międzynarodowej. W praktyce oznacza to, że jeśli jednostka certyfikująca wdraża system zarządzania ( w tym m.in. szkoli pracowników podmiotu) to nie może wydać dla tego podmiotu certyfikat jakości - niezależność i bezstronność. Nie ma samego zakazu prowadzenia działalności szkoleniowej
c) Zamawiajacy skreśla w SIWZ zapis znajdujący się w pkt V 3.4 Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalnosci doradczo szkoleniowej w zakresie systemów ...." skreślamy również zapis w pkcie VI A.6 Oswiadczenie wykonawcy że posiada uprawnienia do prowadzenia działalnosci doradczo skoleniowej ...... "

Numer ogłoszeniao zmianie ogłoszenia 133050 - 2014; data zamieszczenia: 17.04.2014

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


WADIUM
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 470 zł:
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – numer sprawy DP/2310/68/14
Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
2. nie uzupełni oferty o brakujące dokumenty, w wyniku wezwania go przez Zamawiającego do takiego uzupełnienia,
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

SPOSÓB OBLICZENIA CENY
1. Cenę oferty należy podać w kwocie netto i brutto wraz z należnym podatkiem VAT,
z zaokrągleniem do drugiego miejsca po przecinku za jednego uczestnika warsztatów.
2. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy.
3. Stawka podatku musi być podana zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Konsekwencje zastosowania złej stawki podatku VAT obciążają wykonawcę.
4. Cena ostateczna powinna obejmować wszystkie prace związane z realizacją zamówienia
5. Informujemy, iż przeprowadzenie certyfikacyjnego kursu „Pełnomocnik systemu ISO 9001" jest usługą w zakresie kształcenia zawodowego oraz będzie usługą finansowaną w całości ze środków publicznych.

INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi o tym wykonawców, którzy złożyli oferty zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zamieści informacje o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2. W piśmie do wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana zamawiający wyznaczy termin
i miejsce podpisania umowy.
3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Z wybranym wykonawcą zostanie podpisana umowa, której projekt stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszej specyfikacji.

XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zgodnie z art. 147 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający nie żąda od wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. PROJEKT UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Wszelkie zobowiązania wykonawcy dotyczące realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
1)dopuszcza się zamianę osób prowadzących zajęcia po wcześniejszym zaopiniowaniu ich przez Zamawiającego
XVII. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ
Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.
XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami).

Załączniki do SIWZ:
1. Wzór oferty.
2. Opis przedmiotu zamówienia.
3. Projekt umowy.
4. Wzór oświadczenia z art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
5. Wzór oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
6. Wykaz głównych dostaw wykonanych-wykonywanych w okresie trzech ostatnich lat.
7. Wzór oświadczenia Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. / lista
8. Wykaz osób

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje (zarówno Wykonawcy jak
i Zamawiającego) przekazywane będą pisemnie, zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania informacji, pytań, zawiadomień za pomocą faksu, maila potwierdzonego przez obie strony fakt jego otrzymania. Domniemywa się iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma, chyba że wykonawca oświadczy iż ww. wiadomości nie otrzymał.
Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko
w formie pisemnej, zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest Marcin Kmieciak tel/fax 41 349 7275, marcin.kmieciak@ujk.edu.pl