Zakończone przetargi

Dostawa mebli DP/2310/78/14

Dostawa mebli DP/2310/78/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.06.02 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.06.02 09:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach; 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5 pokój 5 (Sekretariat Kanclerza).
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 21 dni - pożądany, tzn. termin może ulec zmianie na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy, w którym wykaże okoliczności mające wpływ na zmianę terminu, od niego niezależne.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składania ofert częściowych Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa, której projekt stanowi załącznik Nr 7 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza zmiany treści umowy zawartej z Wykonawcą jeżeli zaistnieją okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, niezależnie od stron umowy, lub jeżeli te zmiany będą korzystne dla zamawiającego. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana: - terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej), - osób realizujących przedmiot zamówienia, 1. Wymagania techniczne: a) Meble będące przedmiotem zamówienia muszą być fabrycznie nowe i nie mogą być przedmiotem praw osób trzecich. 2. Wymagania odnośnie dostawy i montażu mebli: a) Meble muszą być wykonane z materiałów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. b) Wykonawca zobowiązany będzie powiadomić Zamawiającego o gotowości do dostarczenia i montażu mebli - w formie telefonicznej lub faxem – na co najmniej 48 godzin przed planowaną datą dostawy lub montażu. c) Meble montowane będą w czynnych, użytkowanych obiektach. Zamawiający nie dopuszcza blokowania ciągów komunikacyjnych i pomieszczeń. Meble muszą być wniesione do pomieszczenia tego samego dnia oraz zamontowane maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych. d) Meble muszą być wypoziomowane. 3. Odbiór mebli: a) Odbioru mebli dokona upoważniony przez Zamawiającego pracownik, spisując wraz z przedstawicielem Wykonawcy protokół odbioru, którego wzór stanowi załącznik do umowy. 4. Wymagania odnośnie gwarancji: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił 36 miesięcznej gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia na warunkach określonych w załączniku nr 10 do SIWZ. 5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wyznaczył jedną osobę do bezpośredniego kontaktu z Zamawiającym i obsługi realizacji zamówienia. 6. Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarów podanych w opisie przedmiotu zamówienia +/- 1% (lub według opisów pod opisywaną pozycją) 7. Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany będzie przed przystąpieniem do realizacji prac do dokonania wizji lokalnej oraz do dokładnego zwymiarowania mebli. UWAGA: Jeżeli dla danych pozycji Zamawiający wskazał klasę, markę czy znak towarowy, to dopuszcza się oferowanie sprzętu równoważnego pod warunkiem zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się sprzęt wskazany przez Zamawiającego. W tym wypadku na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia zachowania cech określonych w załączniku nr 8 (przedmiot zamówienia); należy sporządzić/załączyć specyfikację techniczną oferowanych mebli jako załącznik do Formularza Ofertowego. W przeprowadzonym dowodzie należy odnieść się do norm konstrukcji, parametrów oraz standardów i dokonać porównania, z którego musi wynikać, iż mebel oferowany jako równoważny jest taki jak opisano w SIWZ lub lepszy.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW. 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy spełniają warunki dotyczące: a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) Posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: wykażą się minimum dwoma dostawami odpowiadającymi swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia , które wykonawca zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, oraz załączą dowody potwierdzające, że te dostawy zostały wykonane należycie. c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: zatrudniają lub dysponują minimum 2 osobami - które wykonują prace polegające na wniesieniu, skręceniu i ustawieniu mebli. d) Sytuacji ekonomicznej i finansowej . 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił ww.warunki. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW ,JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty: 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp., sporządzonego wg. Załącznika Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług związanych z wniesieniem i montażem mebli wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polegającego na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p. 2. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, żąda dołączenia do oferty: 1) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia. 3) Charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) Zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego według załącznika nr 3. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt. 1 pkt. 1 (D.U. z dnia 19.02.2013r. poz. 231) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w pkt. VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII. 2 ppkt. 1) do 7) składa: a) Pkt. 2) do 4) i 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów , o których mowa w p. 1 zastępuje się je zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument, o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1.ppkt 1) 3) i 4) i nie wcześniej niż 3 miesiące jeżeli dotyczy p. 1 ppkt. 2). C. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Specyfikację oferowanych mebli, stanowiącą załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy, 3) Wykaz mebli wraz z ich szczegółowym opisem (rodzaj materiałów z jakich będą wykonane, wymiary ….) i cenami za każdą z pozycji wymienionych w załączniku nr 8; wykaz należy sporządzić według załącznika nr 8 do SIWZ. 4) Próbki materiałów z których wykonane będą meble; fragment płyt z których wykonane będą meble; fragment obrzeża, próbki tapicerki. 5) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafką) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium łącznie w kwocie 1800,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc osiemset 00/100). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego: Raiffeisen Bank Polska Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium – dostawa mebli DP/2310/78/14” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń to musi ona zawierać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego żądanej kwoty. Ponadto musi zawierać : 1. Nazwę i adres: a) Dającego zlecenie tj. Wykonawcy b) Beneficjenta gwarancji tj. Zamawiającego c) Gwaranta tj. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji. 2. Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją. 3. Kwotę gwarancji. 4. Termin ważności gwarancji. 5. Zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta – Zamawiającego, zawierające oświadczenie: a) Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. b) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust.1, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego jeżeli: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
  • Wadium: 1800 PLN
  • Kryteria wyboru: XV. KRYTERIA WYBORU OFERTY. 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami i ich znaczeniem oraz w następujący sposób będzie oceniać oferty w poszczególnych kryteriach: a) cena - 80 % b) jakość materiałów, z których wykonane będą meble – 20% 2. W kryterium „Cena” najwyższą liczbę punktów tj. 80% otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem: Cena najniższa --------------------------- x 80 % = ............. pkt cena oferty badanej 3. W kryterium „Jakość materiałów z których wykonane będą meble” każdy z członków komisji oceniał będzie próbki dołączone do oferty, maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 20 pkt. Oceniana będzie wytrzymałość na ścieranie, zarysowania, estetyka, rodzaj materiału i gatunek. 4. W każdym z kryteriów ocena będzie dokonana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 5. Punkty przyznane w poszczególnych kryteriach danej ofercie zostaną do siebie dodane. 6. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.
  • Specyfikacja: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna jest jako załącznik do niniejszego zamówienia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym - w tym przypadku do ceny należy doliczyć koszt przesyłki.
  • Cena specyfikacji: 11 PLN

Poniżej 207 000 euro

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.05.2014r. pod numerem 167316 - 2014,
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 19.05.2014r.

Uwaga!!

Poniżej Zamawiający zamieszcza treść pytania, które wpłynęło ww. postępowaniu wraz z odpowiedziami:

Pytanie 1.
W nawiązaniu do ogłoszonego postępowania, nadmieniam że podany w opisie przedmiotu zamówienia materiał, z którego należy wykonać blaty jest płytą korpusową dedykowaną wyłącznie do produkcji frontów i korpusów mebli w obiektach o podwyższonych wymogach bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Producent nie zaleca jej do stosowania do produkcji blatów roboczych ze względu na niską wytrzymałość powierzchni na zarysowania. Proszę o zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Odpowiedź:
Wybór blatu żaroodpornego dyktowany jest względami bezpieczeństwa p.poż., ponieważ na blatach będą stały kuchenki elektryczne odporność na zarysowania jest drugorzędna.

Pytanie 2
Czy blaty mają być mocowane do ścian?

Odpowiedź:
Blaty bez mocowania do ścian, mają być tylko wymienione na już istniejących szafkach i sposób mocowania ma być taki sam.

Pytanie 3.
W opisie dotyczącym szafek wiszących znajduje się zapis – Szafki muszą być zamykane (bez zabezpieczeń). O jakie zabezpieczenia chodzi?

Odpowiedź:
Szafki nie wymagają zabezpieczeń typu zamek meblowy czy tym podobne.
Zamykane tzn. zamykane drzwiczkami z płyty meblowej z zastosowaniem zawiasów puszkowych i uchwytów meblowych według już istniejących szafek w segmentach.

Pytanie 4.
Czy mają być dwa zamki na skrzydłach drzwiowych? Jeżeli tak to rysunku brakuje przegrody pionowej.

Odpowiedź:
Bez jakichkolwiek zamków a co za tym idzie bez przegrody.

Pytanie 5
Prosimy o odpowiedź w jaki sposób mają być wieszane szafki na ścianach, gdyż na załączonych rysunkach i w opisie brak jest rozwiązania?

Odpowiedź:
Wykonawca przed wyborem sposobu zamocowania szafek powinien dokonać oględzin ścian i wybrać najtrwalszy i najbezpieczniejszy sposób.

Uwaga!!!
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w niniejszym ogłoszeniu w pkt. VIII skreśla się zapis:
„A. jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.”
I wprowadza nowy:
„A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
1. pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert.”.

Uwaga!!!!

W załączniku nr 7 - wzór umowy w paragrafie 4 Zamawiający wpisał termin realizacji 14 dni. Jest to błąd edytorski. Prawidłowy termin realizacji to 21 dni.

Zamawiający przedłuża termin na składanie ofert do dnia 2.06.2014r. do godziny 09:00.
Ogłoszenie o zmiane ogłoszenia ukazało się w BZP pod numerem 176062 -2014 w dniu 26.05.2014r.

Uwaga!!!!!

Poniżej Zamawiający zamieszcza treść pytania, które wpłynęło ww. postępowaniu wraz z odpowiedziami:

Pytanie 6.
Tapczan z otwieranym pojemnikiem na pościel, konstrukcja z płyty meblowej dwustronnie laminowanej – kolor olcha, materac na stelażu obszyty materiałem tapicerskim np. mikrofaza w kolorze brązowym, wyposażony w sprężyny zamontowane wewnątrz skrzyni oddzielone od reszty przegrodami. Czy stelaż do materaca ma być metalowy? Czy materac ma być na stałe związany ze stelażem czy chodzi o konfigurację stelaż + materac?

Odpowiedź:
Stelaż ma być drewniany, materac gąbka 10cm związana ze stelażem na stałe.

Pytanie 7
Czy szafa ubraniowa dwudrzwiowa posiada tylną ściankę z płyty HDF 3,2 mm czy z płyty laminowanej o gr. 18 mm, oraz czy w komorze górnej szafy jest przegroda ?

Odpowiedź:
szafa ubraniowa z tylną ścianą z płyty meblowej 3mm w kolorze szafy
- górna komora szafy bez przegrody

Alicja Wrzosek tel 41 349 72 78