Zakończone przetargi

Remont schodów przy wejściu do budynku Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego DP/2310/63/14

Remont schodów przy wejściu do budynku Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego DP/2310/63/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.06.09 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.06.09 09:15
  • Termin związania ofertą: OKRES ZWIĄZANIA OFERTĄ 1.Okres związania Wykonawcy złożoną ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 2.W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. 3.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. 4.Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. 5.Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5a (sekretariat Kanclerza).
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce Wydział Pedagogiczny i artystyczny ul. Krakowska 11
  • Termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie czynności objęte specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz umową w terminie do 25.07.2014 r.
  • Wymagania: Zamawiający nie dopuszcza: 1) składania ofert częściowych, 2) składania ofert wariantowych, II.2. Zamawiający nie przewiduje: 1) zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, 2) prowadzenia rozliczeń w walutach obcych, 3) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, 4) wykorzystania aukcji elektronicznej, 5) udzielania zaliczek na poczet realizacji przedmiotu umowy. 6) Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW. 1. Zgodnie z art.22 ust.1 Pzp o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do SIWZ). 2) posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. wykonali, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie roboty budowlane, o wartości co najmniej 25.000,00 zł brutto każda; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. dysponują minimum 1 osobą posiadającą niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego. 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do SIWZ). 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 3. W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VII SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VII SIWZ. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. A. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Wykaz robót budowlanych z których każda polegała na remoncie budynków, schodów, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, (zał.nr 5 do SIWZ); 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi ( min. 1 osoba) , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 6 do SIWZ) 4) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia/kwalifikacje budowlane oraz uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego ( załącznik nr 13 do SIWZ) Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. VII B - pkt 1), 2) i 3) . B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 12 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Uwaga a)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VII A. 1) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w niniejszym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy zgodne z treścią art.22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) b) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VII.B. ppkt 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. 3) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej ( załącznik nr 7 do SIWZ). VIII. OPRÓCZ DOKUMENTÓW WYMIENIONYCH POWYŻEJ, DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Dokument lub dokumenty z których wynikać będzie uprawnienie do podpisania oferty, jeżeli takie uprawnienie nie wynika z innych dokumentów do niej dołączonych. 3) Oświadczenie o pracach przeznaczonych do podwykonania (w przypadku, gdy Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców) (wzór oświadczenia stanowi zał. Nr 9 do SIWZ) 4)Zobowiązanie podmiotu/ów, o ile wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów( wzór stanowi załącznik nr 12 do SIWZ) Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem (czytelny podpis lub imienna pieczątka z parafą) przez Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności
  • Wadium: 900 PLN
  • Kryteria wyboru: Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie od¬rzuco¬nych. 2.Kryterium wyboru oferty będzie: cena brutto stanowiąca wagę - 100% Oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 100 punktów. Pozostałe oferty otrzymają punkty liczone według wzoru: najniższa oferowana cena : cena oferty badanej x 100 % = ............. pkt. 3.Oferty będą oceniane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 4. Za najkorzystniejszą Zama¬wiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za jedyne kryterium przyjęte w niniejszym postępowaniu jakim jest cena.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 4. Dział Zamówień Publicznych UJK. Opłata za SIWZ dotyczy jedynie sytuacji w której Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z prośba o udostępnienie SIWZ w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 20 PLN

POSTĘPOWANIE PROWADZONE W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ NIE PRZEKRACZAJĄCEJ KWOT OKREŚLONYCH W PRZEPISACH WYDANYCH NA PODSTAWIE ART. 11 UST. 8 PZP.



45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
Numer sprawy: DP/2310/63/13

I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Zamawiającym jest:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5,
25-369 Kielce
tel. 41 349 72 77; 41 349 7275
fax 41 349 72 75

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych.
II.1. Zamawiający nie dopuszcza:
1) składania ofert częściowych,
2) składania ofert wariantowych,
II.2. Zamawiający nie przewiduje:
1) zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy,
2) prowadzenia rozliczeń w walutach obcych,
3) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
4) wykorzystania aukcji elektronicznej,
5) udzielania zaliczek na poczet realizacji przedmiotu umowy.
6) Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest remont schodów wejściowych do budynku WPiA UJK w Kielcach przy ul. Krakowskiej 11.
1.Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania, przedstawiony został w załączniku nr 1 do SIWZ (opis przedmiotu zamówienia), przedmiarze robót (zał. nr 2 do SIWZ) oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (zał. nr 3 i 4 do SIWZ).
KOD CPV:
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
2. Wymagany ,minimalny okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty wynosi: 60 miesięcy licząc od daty odbioru koń¬cowego.
3. Wymagany, minimalny okres gwarancji i rękojmi na wbudowane wyroby budowlane wynosi 60 miesięcy od daty odbioru końcowego.
Oferty zawierające krótszą gwarancję niż określona przez Zamawiającego zostaną odrzucone w oparciu o art. 89 ust.1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W celu właściwej wyceny oferty Zamawiający przewiduje spotkanie z wykonawcami w dniu
27.05.2014 r. o godzinie 11:00 przed wejściem głównym do budynku WPiA UJK w Kielcach przy ul. Krakowskiej 11.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz.1118 ze zm.),ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 ze zm.) oraz ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany do ścisłego stosowania i respektowania przepisów ujętych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401 ze zm.) oraz z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126 ze zm.).
Uwaga
Jeżeli zamawiający wskazał klasę, markę czy znak towarowy elementu/materiału budowlanego, to dopuszcza się zaoferowanie elementu/materiału równoważnego pod warunkiem zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się dany element/materiał budowlany wskazany przez zamawiającego. W tym wypadku na wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia zachowania cech określonych w załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji tj. należy sporządzić i załączyć specyfikację techniczną oferowanego sprzętu jako załącznik do formularza ofertowego. W przeprowadzonym dowodzie należy odnieść się do norm, konstrukcji, parametrów oraz standardów i dokonać porównania, z którego musi wynikać, iż sprzęt oferowany jako równoważny jest taki sam lub lepszy od sprzętu wskazanego przez zamawiającego. Niespełnienie którejkolwiek z cech wymaganych przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia spowoduje odrzucenie oferty.

WADIUM
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych , 00/100), na konto Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: Wadium – numer sprawy DP/2310/63/14 .
Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
2. nie uzupełni oferty o brakujące dokumenty, w wyniku wezwania go przez zamawiającego do takiego uzupełnienia,
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.


WYKONAWCY MOGĄ WSPÓLNIE UBIEGAĆ SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.
Ofertę składaną wspólnie podpisuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo dla niego musi być podpisane i złożone w oryginale przez każdego partnera z osobna lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. Oferta złożona wspólnie winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w pkt. VII SIWZ dla każdego partnera z osobna, pozostałe zaś dokumenty wymienione w pkt. VI i VIII składane są wspólnie.

. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej. Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres :
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych
Ul. Żeromskiego 5
25-369 Kielce
2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje – zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego – będą przekazywane pisemnie, zgodnie z art.27 ust.1 Pzp, w języku polskim, za wyjątkiem informacji, których treść jest podawana do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl , zgodnie z przepisami Pzp.
Ofertę wraz z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć wyłącznie w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust.2, w języku polskim.
3. Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami są :
Marcin Kmieciak tal. 41 349 72 75 ; Grzegorz Szczerek tel. 41 349 65 84.
4. Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
5. Zamawiający udzieli wyjaśnień, zgodnie z treścią art. 38 ust.1 Pzp z zastrzeżeniem terminów określonych w ust 1 , pkt. 1 a i 1 b tego artykułu.
6. Zamawiający przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści je na własnej stronie internetowej.
7.Treść udzielonych odpowiedzi staje się częścią SIWZ i obowiązuje zarówno Zamawiającego jak i Wykonawców.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Oferta powinna zostać przygotowana zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszej SIWZ, w języku polskim i w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej.
2. Do oferty należy dołączyć wymagane dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez wykonawcę.
3. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu. Stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie należy dołączyć do oferty.
4. Oferta powinna być sporządzona czytelnym pismem.
5. Strony oferty powinny być ponumerowane i zabezpieczone przed zdekompletowaniem. Koperta winna posiadać oznaczenie: „Oferta na remont schodów DP/2310/ 63 /14 ” Nie otwierać przed dniem 09.06.2014. przed godz. 09:15 Nazwa i dane kontaktowe Wykonawcy składającego ofertę.” Oferta powinna być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, a wszystkie jej strony parafowane. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu rejestrowego, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie.
6. Wszelkie poprawki w treści oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą Ofertę.
7. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o ich wprowadzeniu lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert określonym w niniejszej SIWZ. Powiadomienie powinno być dostarczone w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Zamawiającego opatrzonej napisem: „oferta na remont schodów UJK” oraz pełną nazwą i adresem Wykonawcy i oznaczonej dodatkowo napisem „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”. Do wniosku o zmianę lub wycofanie oferty wykonawca dołączy stosowne dokumenty, potwierdzające, że wniosek o zmianę lub wycofanie został podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.
8. Zaleca się sporządzenie oferty na Formularzu Ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ lub na innym dokumencie zawierającym wszystkie informacje i oświadczenia określone we wzorze Formularza Ofertowego.
9. Wykonawca wskaże w ofercie te części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
10. Cena oferty musi być podana w złotych polskich cyframi i słownie.
11. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ.
12. Jeżeli zaistnieją przesłanki z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr 47, poz.211 ze zm.), tj. informacje składane przez Wykonawcę objęte są tajemnicą przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu na piśmie, niezależnie od oferty w odrębnym, nieprzejrzystym opakowaniu, na którym należy napisać:
- nazwę i adres Zamawiającego, nazwę zamówienia, nazwę i dokładny adres Wykonawcy / wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia , hasło: „Nie otwierać przed upływem terminu składania ofert…………(wpisać datę upływu tego terminu)” oraz hasło: „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA” ,a także dodatkowe oświadczenie o zastrzeżeniu tajemnicy przedsiębiorstwa wraz z dokumentami, co do których Wykonawca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
Tajemnica przedsiębiorstwa może mieć charakter techniczny, technologiczny, handlowy lub organizacyjny. Tajemnicą jest informacja, która nie została ujawniona do wiadomości publicznej, w stosunku do tej informacji podjęto niezbędne działania mające na celu zachowanie poufności. (zgodnie z wyrokiem SN z dnia 03.10.2000 r. CKN 304/00).
Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane.
13. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.


. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1.Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy oraz zamieści informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt 1, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2.W piśmie do Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający wyznaczy termin i miejsce podpisania umowy.
3.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do:
a) złożenia przed podpisaniem umowy m.in. szczegółowy kosztorys wraz z tabelą ryczałtową elementów robót w wersji papierowej, dla całości prac objętych zamówieniem – które staną się załącznikiem do umowy .
Różnice pomiędzy przyjętymi przez Wykonawcę w powyższych dokumentach ilościami, cenami i przewidywanymi elementami, a faktycznymi ilościami, cenami i koniecznymi do wykonania elementami stanowią ryzyko Wykonawcy i obciążają go w całości.
W razie nie wyszczególnienia przez Wykonawcę w kosztorysie jakiejkolwiek pozycji bądź zakresu robót niezbędnego dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że zostały one przez Wykonawcę ujęte w ogólnej cenie wykonania zamówienia.
4.Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2.
5.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.
6.W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3.ustawy Pzp.
Ponad to:
a)Przed podpisaniem umowy Wykonawca, który zamierza powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu listę tych podwykonawców wraz z projektem umowy regulujących ich współpracę.
b) Zamawiający może wyrazić sprzeciw lub zastrzeżenie tak do samego podwykonawcy jak i do treści umowy zawartej z nim przez Wykonawcę.
c)Przed podpisaniem umowy wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej przedkładają Zamawiającemu umowę spółki.
d)Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przedkładają Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo do jej zawarcia ( w postaci oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) oraz umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.

XVIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XIX. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ
Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

XX. WZÓR UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ
Zamawiający przewiduje zmianę treści umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w szczególności :
1.W odniesieniu do terminu wykonania umowy:
a) w przypadku zaistnienia okoliczności na które Strony umowy nie miały wpływu ( w tym również
w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej, sytuacji których nie dało się przewidzieć, które mają wpływ na termin realizacji i są niezależne od stron umowy),
b) konieczność wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu;
2.W pozostałym zakresie zamawiający dopuszcza zmiany:
a) osób realizujących przedmiot zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji, (taka zamiana nie wymaga aneksu),
b) zmiana podwykonawcy z zastrzeżeniem , że jeśli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu na którego zasoby Wykonawca powoływał się , na zasadach określonych w art.26 ust.2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy, Wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia ( taka zmiana nie wymaga aneksu).
c) w uzasadnionych przypadkach, wykonania tzw. robót zmiennych. Wykonanie robót zamiennych nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.



XIX. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2013r. 907 ze zm.)

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej. Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres :
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych
Ul. Żeromskiego 5
25-369 Kielce
2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje – zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego – będą przekazywane pisemnie, zgodnie z art.27 ust.1 Pzp, w języku polskim, za wyjątkiem informacji, których treść jest podawana do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl , zgodnie z przepisami Pzp.
Ofertę wraz z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć wyłącznie w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust.2, w języku polskim.
3. Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami są :
Marcin Kmieciak tal. 41 349 72 75 ; Grzegorz Szczerek tel. 41 349 65 84.
4. Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
5. Zamawiający udzieli wyjaśnień, zgodnie z treścią art. 38 ust.1 Pzp z zastrzeżeniem terminów określonych w ust 1 , pkt. 1 a i 1 b tego artykułu.
6. Zamawiający przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści je na własnej stronie internetowej.
7.Treść udzielonych odpowiedzi staje się częścią SIWZ i obowiązuje zarówno Zamawiającego jak i Wykonawców.