Zakończone przetargi

Przystosowanie Układów Pomiarowych do zasad TPA DP/2310/73/14

Przystosowanie Układów Pomiarowych do zasad TPA DP/2310/73/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.07.30 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.07.30 09:15
  • Termin związania ofertą: 1.Okres związania Wykonawcy złożoną ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 2.W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. 3.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. 4.Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. 5.Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza
  • Miejsce składania ofert: Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5. Oferty należy złożyć do dnia 30.07.2014r. do godz. 09:00 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30.07.2014 r. o godzinie 09:15 w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5a (sekretariat Kanclerza). Otwarcie ofert jest jawne.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie czynności objęte specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz umową w terminie do 30.09.2014 r.
  • Wymagania: TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych. II.1. Zamawiający nie dopuszcza: 1) składania ofert wariantowych, 2) składania ofert częściowych II.2. Zamawiający nie przewiduje: 1) zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, 2) prowadzenia rozliczeń w walutach obcych, 3) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, 4) wykorzystania aukcji elektronicznej, 5) udzielania zaliczek na poczet realizacji przedmiotu umowy. 6) Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej
  • Warunki udziału w postepowaniu: VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW. 1. Zgodnie z art.22 ust.1 Pzp o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do SIWZ). 2) posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. wykonali, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie roboty polegające na przebudowie układów pomiarowych o wartości co najmniej 20.000,00 zł brutto każda; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. dysponują minimum 1 osobą posiadającą niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi tj. do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania budową lub robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 Nr 243, poz. 1623) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578) w specjalności instalacyjnej - w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych oraz uprawnienia dozorowe bez ograniczeń w zakresie instalacji elektroenergetycznych. Wymagana osoba musi wykazać się min. 2 - letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika robót, osoba ta winna posiadać świadectwo kwalifikacyjne SEP lub równoważne D+E do 15 kV, do pracy na stanowisku eksploatacji, w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu układów pomiarowo-kontrolnych 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 4 do SIWZ). 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 3. W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VII SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VII SIWZ. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. A. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Wykaz robót budowlanych z których każda polegała na przebudowie układów pomiarowych o wartości co najmniej 20.000,00 zł brutto – na usługę ; w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, (zał.nr 6 do SIWZ); 3) Wykaz osób, ( min. 1 osoba) które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 Nr 243, poz. 1623) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578) w specjalności instalacyjnej - w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych oraz uprawnienia dozorowe bez ograniczeń w zakresie instalacji elektroenergetycznych. Wymagana osoba musi wykazać się min. 2 - letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika robót, osoba ta winna posiadać świadectwo kwalifikacyjne SEP lub równoważne D+E do 15 kV, do pracy na stanowisku eksploatacji, w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu układów pomiarowo-kontrolnych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 7 do SIWZ) 4) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia/kwalifikacje budowlane oraz uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. VII B - pkt 1), 2) i 3) . B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Uwaga a)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VII A. 1) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w niniejszym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy zgodne z treścią art.22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) b) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VII.B. ppkt 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. 3) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej ( załącznik nr 5 do SIWZ). VIII. OPRÓCZ DOKUMENTÓW WYMIENIONYCH POWYŻEJ, DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Dokument lub dokumenty z których wynikać będzie uprawnienie do podpisania oferty, jeżeli takie uprawnienie nie wynika z innych dokumentów do niej dołączonych. 3) Oświadczenie o pracach przeznaczonych do podwykonania (w przypadku, gdy Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców) (wzór oświadczenia stanowi zał. Nr 14 do SIWZ) 4)Zobowiązanie podmiotu/ów, o ile wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów( wzór stanowi załącznik nr 15 do SIWZ) Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem (czytelny podpis lub imienna pieczątka z parafą) przez Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności IX. WYKONAWCY MOGĄ WSPÓLNIE UBIEGAĆ SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA. Ofertę składaną wspólnie podpisuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo dla niego musi być podpisane i złożone w oryginale przez każdego partnera z osobna lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. Oferta złożona wspólnie winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w pkt. VII SIWZ dla każdego partnera z osobna, pozostałe zaś dokumenty wymienione w pkt. VI i VIII składane są wspólnie.
  • Wadium: 1800 PLN
  • Kryteria wyboru: KRYTERIA WYBORU OFERTY 1.Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie od¬rzuco¬nych. 2.Kryterium wyboru oferty będzie: cena brutto stanowiąca wagę - 100% Oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 100 punktów. Pozostałe oferty otrzymają punkty liczone według wzoru: najniższa oferowana cena : cena oferty badanej x 100 % = ............. pkt. 3.Oferty będą oceniane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 4. Za najkorzystniejszą Zama¬wiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za jedyne kryterium przyjęte w niniejszym postępowaniu jakim jest cena.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Dział Zamówień Publicznych Ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce Opłata za SIWZ dotyczy jedynie sytuacji w której Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z prośbą o udostępnienie SIWZ w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 15 PLN

POSTĘPOWANIE PROWADZONE W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ NIE PRZEKRACZAJĄCEJ KWOT OKREŚLONYCH W PRZEPISACH WYDANYCH NA PODSTAWIE ART. 11 UST. 8 PZP.



45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne

45.31.00.00 Roboty instalacyjne elektryczne
45.30.00.00 Roboty instalacyjne w budynkach
45.31.10.00 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45.31.57.00-5 Instalowanie stacji rozdzielczych


Ogłoszenie o zamówieniu zostało:

1. przekazane do Biuletynu Zamówień Publicznych i opublikowane w dniu 16.07.2014 r. pod nr 238382-2014
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu 16.07.2014 r.

Numer sprawy: DP/2310/73/13

I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Zamawiającym jest:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5,
25-369 Kielce
tel. 41 349 72 77; 41 349 7365
fax 41 349 72 75

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest : Wykonanie przebudowy instalacji elektrycznej układów pomiarowo- rozliczeniowych / pośrednich/ w stacjach trafo na Wydziale Matematyczno –Przyrodniczym ul. Świętokrzyska 15 ( stary budynek F oraz nowy budynek G w celu przystosowania ich do zasady TPA. W ramach przedmiotowych robót należy:
- dokonać demontażu istniejących instalacji pomiarowo – rozliczeniowej
- wykonać nową instalację elektryczną dla układów pomiarowo- rozliczeniowych dla stacji trafo nr 756 zgodnie z dokumentacją PBW/st. 756/122/5 i stacji trafo nr 730 zgodnie z dokumentacją PBW/st. 730/122/1
- wykonać niezbędne badania i pomiary/ sporządzić protokoły z badań
- dokonać odbioru układów pomiarowych przez służby PGE Dystrybucja
- dokonać uruchomienia układów pomiarowych.
Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji robót musi uzyskać wymagane przepisami niezbędne uzgodnienia i pozwolenia/ m.in. wyłączone Wydziału uzgodnić z Dziekanem i służbami PGE.
W razie wątpliwości, szczegółowy zakres robót uzgodnić z Działem Techniczno-Budowlanym
Gwarancja na wykonanie roboty to minimum 24 miesiące
Termin wykonania do 30 września 2014 roku
2. Wymagany ,minimalny okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty I wynosi: 24 miesiące licząc od daty odbioru koń¬cowego.
Oferty zawierające krótszą gwarancję niż określona przez Zamawiającego zostaną odrzucone w oparciu o art. 89 ust.1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:

1. przekazane do Biuletynu Zamówień Publicznych i opublikowane w dniu 16.07.2014 r. pod nr 238382-2014
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu 16.07.2014 r.

UWAGA WADIUM
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 1800 zł (słownie: tysiąc osiemset złotych , 00/100), na konto Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: Wadium – numer sprawy DP/2310/73/14 .
Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
2. nie uzupełni oferty o brakujące dokumenty, w wyniku wezwania go przez zamawiającego do takiego uzupełnienia,
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

XIII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Oferta powinna zostać przygotowana zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszej SIWZ, w języku polskim i w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej.
2. Do oferty należy dołączyć wymagane dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez wykonawcę.
3. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu. Stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie należy dołączyć do oferty.
4. Oferta powinna być sporządzona czytelnym pismem.
5. Strony oferty powinny być ponumerowane i zabezpieczone przed zdekompletowaniem. Koperta winna posiadać oznaczenie: „Oferta na przystosowanie układów pomiarowych do zasad TPA DP/2310/ 73 /14 ” Nie otwierać przed dniem 30.07.2014. przed godz. 09:15 Nazwa i dane kontaktowe Wykonawcy składającego ofertę.” Oferta powinna być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, a wszystkie jej strony parafowane. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu rejestrowego, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie.
6. Wszelkie poprawki w treści oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą Ofertę.
7. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o ich wprowadzeniu lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert określonym w niniejszej SIWZ. Powiadomienie powinno być dostarczone w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Zamawiającego opatrzonej napisem: „oferta na przystosowanie układów pomiarowych do zasad TPA ora wykonanie inwentaryzacji instalacji elektrycznej UJK” oraz pełną nazwą i adresem Wykonawcy i oznaczonej dodatkowo napisem „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”. Do wniosku o zmianę lub wycofanie oferty wykonawca dołączy stosowne dokumenty, potwierdzające, że wniosek o zmianę lub wycofanie został podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.
8. Zaleca się sporządzenie oferty na Formularzu Ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ lub na innym dokumencie zawierającym wszystkie informacje i oświadczenia określone we wzorze Formularza Ofertowego.
9. Wykonawca wskaże w ofercie te części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
10. Cena oferty musi być podana w złotych polskich cyframi i słownie.
11. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ.
12. Jeżeli zaistnieją przesłanki z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr 47, poz.211 ze zm.), tj. informacje składane przez Wykonawcę objęte są tajemnicą przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu na piśmie, niezależnie od oferty w odrębnym, nieprzejrzystym opakowaniu, na którym należy napisać:
- nazwę i adres Zamawiającego, nazwę zamówienia, nazwę i dokładny adres Wykonawcy / wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia , hasło: „Nie otwierać przed upływem terminu składania ofert…………(wpisać datę upływu tego terminu)” oraz hasło: „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA” ,a także dodatkowe oświadczenie o zastrzeżeniu tajemnicy przedsiębiorstwa wraz z dokumentami, co do których Wykonawca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
Tajemnica przedsiębiorstwa może mieć charakter techniczny, technologiczny, handlowy lub organizacyjny. Tajemnicą jest informacja, która nie została ujawniona do wiadomości publicznej, w stosunku do tej informacji podjęto niezbędne działania mające na celu zachowanie poufności. (zgodnie z wyrokiem SN z dnia 03.10.2000 r. CKN 304/00).
Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane.
13. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
XV.SPOSÓ OBLICZENIA CENY
1. Cenę oferty należy obliczyć uwzględniając wszystkie elementy związane z prawidłową i terminową realizacją przedmiotu zamówienia nie wyłączając kosztów materiałów, transportu, utylizacji odpadów ,organizacji placu budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, utrzymania zaplecza budowy itd. Wszelkie koszty wynikające z niniejszej umowy , niezbędne do wykonania zamówienia obciążają Wykonawcę.
2. Ceną oferty jest cena określona na formularzu „OFERTA” (załącznik nr 9 do SIWZ)
3. Cena oferty musi być podana w złotych polskich.
4. Cenę oferty należy określić jako brutto (z podatkiem od towarów i usług VAT), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy. Stawka podatku musi być podana zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego podatku VAT. Oferta zawierająca złą stawkę podatku VAT zostanie odrzucona. Stawka podatku VAT jest określana zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).
5. Przy dokonywaniu mnożenia należy przestrzegać reguł matematycznych w zakresie zaokrągleń.
6. Cena oferty powinna być wyliczona na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, przedmiaru robót oraz STWiORB i powinna zawierać wszystkie czynności przyszłego Wykonawcy niezbędne do właściwego, zgodnego z zasadami sztuki budowlanej, zrealizowania prac objętych przedmiotem zamówienia.
7. Wszystkie dodatkowe obliczenia wynikające z wizji lokalnej/spotkania z wykonawcami , dokumentacji, SIWZ należy zgłosić na piśmie wraz z uzasadnieniem ich wprowadzenia w terminie określonym w art.38 ust.1 Pzp. Inne koszty jakie poniesie Wykonawca przy realizacji zamówienia, a nie uwzględnione w cenie oferty nie będą przez Zamawiającego dodatkowo rozliczane.
8. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe, zgodne z ceną ofertową
zawartą w formularzu ofertowym wykonawcy. Cena oferty nie będzie podlegać negocjacjom.
9. Złożenie oferty sprzecznej z zapisami SIWZ będzie skutkować jej odrzuceniem z zastrzeżeniem art.87 ust.2 pkt.3 Pzp.
10. Ocenie podlegać będzie cena brutto oferty.


INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1.Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy oraz zamieści informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt 1, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2.W piśmie do Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający wyznaczy termin i miejsce podpisania umowy.
3.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do:
a) złożenia przed podpisaniem umowy m.in. szczegółowy kosztorys wraz z tabelą ryczałtową elementów robót w wersji papierowej, dla całości prac objętych zamówieniem – które staną się załącznikiem do umowy .
Różnice pomiędzy przyjętymi przez Wykonawcę w powyższych dokumentach ilościami, cenami i przewidywanymi elementami, a faktycznymi ilościami, cenami i koniecznymi do wykonania elementami stanowią ryzyko Wykonawcy i obciążają go w całości.
W razie nie wyszczególnienia przez Wykonawcę w kosztorysie jakiejkolwiek pozycji bądź zakresu robót niezbędnego dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że zostały one przez Wykonawcę ujęte w ogólnej cenie wykonania zamówienia.
4.Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2.
5.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.
6.W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3.ustawy Pzp.
Ponad to:
a)Przed podpisaniem umowy Wykonawca, który zamierza powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu listę tych podwykonawców wraz z projektem umowy regulujących ich współpracę.
b) Zamawiający może wyrazić sprzeciw lub zastrzeżenie tak do samego podwykonawcy jak i do treści umowy zawartej z nim przez Wykonawcę.
c)Przed podpisaniem umowy wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej przedkładają Zamawiającemu umowę spółki.
d)Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przedkładają Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo do jej zawarcia ( w postaci oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) oraz umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.

XVIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XIX. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ
Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

XX. WZÓR UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszej SIWZ
Zamawiający nie przewiduje zmian postanowień umowy za wyjątkiem: - zmiany terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, który może nastąpić wyłącznie z powodu okoliczności przewidzianych w zapisach umowy, - zmiany osoby kierującej realizacją przedmiotu umowy, przedstawionej w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, pod warunkiem że proponowana osoba będzie miała minimum takie kwalifikacje i uprawnienia jak osoba wskazana w ofercie - zmiany podwykonawcy zgodnie z postanowieniami umowy. Zmiany umowy, pod rygorem nieważności, wymagają formy pisemnej. Prawa i obowiązki wynikające z umowy, a w szczególności zobowiązania finansowe, nie mogą być przekazane na rzecz osób trzecich, bez pisemnej zgody Zamawiającego.

XIX. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2013r. 907 ze zm.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej. Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres :
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych
Ul. Żeromskiego 5
25-369 Kielce
2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje – zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego – będą przekazywane pisemnie, zgodnie z art.27 ust.1 Pzp, w języku polskim, za wyjątkiem informacji, których treść jest podawana do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl , zgodnie z przepisami Pzp.
Ofertę wraz z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć wyłącznie w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust.2, w języku polskim.
3. Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami są :
Marcin Kmieciak tal. 41 349 73 65 ; Zdzisław Skadłubowicz tel. 41 349 65 82.
4. Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
5. Zamawiający udzieli wyjaśnień, zgodnie z treścią art. 38 ust.1 Pzp z zastrzeżeniem terminów określonych w ust 1 , pkt. 1 a i 1 b tego artykułu.
6. Zamawiający przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści je na własnej stronie internetowej.
7.Treść udzielonych odpowiedzi staje się częścią SIWZ i obowiązuje zarówno Zamawiającego jak i Wykonawców.