Zakończone przetargi

Usługa wywozu ścieków i utylizacji odpadów z budynku MEDREH DP/2310/140/14

Usługa wywozu ścieków i utylizacji odpadów z budynku MEDREH DP/2310/140/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.10.27 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.10.27 10:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni.
  • Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce; ul. Żeromskiego 5 Sekretariat Kanclerza UJK pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce; ul. Al. IX Wieków 19
  • Termin realizacji: Termin obowiązywania umowy: 12 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy.
  • Wymagania: 1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w rozumieniu art. 2 pkt 6) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) zwaną dalej ustawą Pzp. 2.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 3.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w rozumieniu art. 83 ust. 1 ustawy Pzp. 4.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej na podstawie art. 99 ustawy Pzp, jak również nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 5.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 6.Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).
  • Warunki udziału w postepowaniu: I.INFORMACJA O PODWYKONAWCACH Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. II.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Wykonawcą zamówienia, może być, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj.: -posiadaniem uprawnień do prowadzenia działalności w zakresie objętym zamówieniem publicznym (aktualna decyzja/zezwolenie właściwego organu na odbiór i transport odpadów, uwzględniająca wszystkie kody odpadów stanowiących przedmiot zamówienia oraz umowę z firmą utylizującą odpady, posiadającą ważne pozwolenie na ich utylizację lub też ważne pozwolenie na utylizację (ostatnie dotyczy Wykonawców wykonujących usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów łącznie), zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013, poz. 21) i ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 25 poz. 150 z 2008 r. z późn. zm.) wraz z przepisami i rozporządzeniami wykonawczymi do ww. ustaw b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: -wykażą się minimum jedną usługą w zakresie przedmiotu zamówienia, którą Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, o wartości nie mniejszej niż: 30 000,00 zł brutto każda usługa oraz załączą dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonana należycie; c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d)sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: -są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 30 000 PLN. UWAGA!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki wynikające z art. 22 ust.1 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w art. 24 ust.1., art. 24 ust. 2 pkt 5. ustawy Pzp. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, lub zdolnościach finansowych innych pod-miotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia lub inne dokumenty określające: -zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, -sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia, -charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, -zakres i okres udziału innego podmiotu w wykonywaniu zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi zał. Nr 3 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że podmiot, na zasobach którego polega Wykonawca, jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże odpowiednio, że nie później niż na dzień składania ofert, spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust 1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1., art. 24 ust. 2 pkt 5 i art. 24b ust 3 ustawy Pzp. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. Z udziału z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. III.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. III.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Aktualną decyzję/zezwolenie właściwego organu na odbiór i transport odpadów, uwzględniającą wszystkie kody odpadów stanowiących przedmiot zamówienia oraz umowę z firmą utylizującą odpady, posiadającą ważne pozwolenie na ich utylizację lub też ważne pozwolenie na utylizację (ostatnie dotyczy Wykonawców wykonujących usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów łącznie, zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) i ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 25 poz. 150 z 2008 r. z późn. zm.) wraz z przepisami i rozporządzeniami wykonawczymi do ww. ustaw. 2) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług (co najmniej jedna usługa w zakresie przedmiotu zamówienia), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana (sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. UWAGA!! Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane). Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane usługi oraz potwierdzać ich należyte wykonanie W przypadku usług realizowanych- doświadczeniem wykonawcy są usługi zrealizowane do daty składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wykonawca podaje wartość wykonanych/ zrealizowanych usług w ramach wykonywanej umowy, nie zaś łączną wartość umowy. 4) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. III.2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i zgodnie z art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, wykażą brak podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 i z art. 24 ust. 2 pkt. 5: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 3) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lu-tego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub in-formacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg załącznika nr 6 do SIWZ; Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, B.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo or-ganem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. C.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt VIII.2. ppkt. 1)- 3) SIWZ III.3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. 2) Dowód wpłaty wadium. 3) Oświadczenie o pracach przeznaczonych do podwykonania (w przypadku, gdy Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców) (wzór oświadczenia stanowi zał. Nr 7 do SIWZ). 4) Formularz ofertowy wraz z Kosztorysem szczegółowym Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez udzielającego pełnomocnictwo. Dokument sporządzony w języku obcym, Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku oferty wspólnej należy w formularzu ofertowym wymienić z nazwy, z określeniem siedziby- wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem lidera. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 1000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: SIWZ w formie papierowej można uzyskać w DZP w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca ponosi koszty przesyłki. SIWZ pobrana ze strony internetowej http://ujk.edu.pl, jest bezpłatna
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Przedmiotem zamówienia jest: Usługa wywozu ścieków i utylizacji odpadów z budynku MEDREH.
Kod CPV i nazwa:
90000000-7 usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
90400000-1 usługi utylizacji nieczystości

Szczegółowy opis dot. przedmiotu zamówienia oraz orientacyjne zestawienie rodzaju i ilości poszczególnych nieczystości zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.
Wymagania dotyczące realizacji przedmiotowej usługi:
a)Wykonawca zapewni, iż w trakcie realizacji usługi polegającej na odbiorze, transporcie i utylizacji odpadów chemicznych określonych w załączniku nr 1 do SIWZ będzie posiadał:
-zezwolenie na zbieranie i transport odpadów wydane przez właściwy organ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) oraz umowę z firmą utylizującą odpady, posiadającą ważne pozwolenie na ich utylizację lub też ważne pozwolenie na utylizację (ostatnie dotyczy Wykonawców wykonujących usługę odbioru, trans-portu i utylizacji odpadów łącznie).
b)W przypadku, gdy posiadane zezwolenie straci ważność w okresie realizacji usługi lub wygaśnie umowa z firmą utylizującą, Wykonawca zobowiązuje się odpowiednio do uzyskania: nowego zezwolenia uprawniającego do wykonywania usługi przed upływem terminu ważności dotychczasowego oraz nowej umowy z firmą utylizującą, jak również do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego poprzez dostarczenie aktualnych dokumentów pod rygorem rozwiązania umowy. Wykonawca zapewni, iż będzie realizował usługę w sposób nieprzerwany
c)POTWIERDZENIE UNIESZKODLIWIENIA ODPADÓW: W oparciu o ustawę z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Zamawiający wymaga aby posiadacz odpadów tj. Wykonawca wydawał Zamawiającemu wraz z fakturą dokument potwierdzający unieszkodliwienie odpadów.
Świadczenie usługi odbywać się ma zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj.:
-ustawy z dn. 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz 21);
-rozporządzenie Ministra Środowiska z dn. 08 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2010r. nr 249 poz. 1673);
-Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r., Nr. 112, poz. 1206).
-ustawy z dn. 13 czerwca 2013r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013r. poz. 888);
-ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011r. Nr 227, poz. 1367, Nr 244, poz. 1454)
-innych powszechnie obowiązujących aktach prawnych związanych z realizacją usług będących przedmiotem Umowy,
-postanowieniach niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia

Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 8 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w sytuacji: a)ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców, co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji, co podwykonawca wykazany w ofercie (dot. przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawcy). b)zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. c)ustawowej zmiany stawek podatku VAT w okresie obowiązywania umowy. d)zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą (na pisemny wniosek jednej ze stron), e)wyłączenie miesiąca świadczenia usługi.

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) przed upływem terminu składania ofert zgodnie z art. 45 ust 3. Ustawy Pzp. Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien przelać ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto, Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać: Wadium- Znak sprawy DP/2310/140/14. Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu dokonania przelewu wadium należy dołączyć do ofert

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu: 17.10.2014 r. pod numerem: 220595-2014.
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie ZAMAWIAJĄCEGO: www.ujk.edu.pl w dniu: 17.10.2014 r.


Uwaga!!! Kielce dn.: 17.10.2014 r.
Zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach informuje, że postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Usługę wywozu ścieków i utylizacji odpadów z budynku MEDREH, zostało unieważnione. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający unieważnia postępowanie, gdyż jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy z sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie prawne: Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7) ustawy. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.).

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu: 17.10.2014 r. pod numerem: 221447-2014.
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie ZAMAWIAJĄCEGO: www.ujk.edu.pl w dniu: 17.10.2014 r.

mgr inż. Jolanta Jarząb, tel. (41) 349 72 76, fax 41 349 72 78/75, godziny urzędowania 7:30÷15:30 od poniedziałku do piątku.
Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres:
Uniwersytet
Jana Kochanowskiego w Kielcach
25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5,
Dział Zamówień Publicznych DP/2310/140/14.
Zamawiający nie przewiduje zwołania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dot. treści SIWZ.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane, zgodnie z art. 27 ust. 1, faksem w języku polskim. Fakt ten musi być potwierdzony przesłaniem oryginału pocztą na adres Zamawiającego. Zawsze do-puszczalna jest forma pisemna w języku polskim tj. oryginał pisma przesłany pocztą, kurierem lub złożone osobiście. Za wyjątkiem informacji, których treść podawana jest do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych doku¬mentów i oświadczeń oraz uzupełnianych na we-zwanie Zamawiającego, należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.