Zakończone przetargi

Dostawa sprzętu komputerowego (DP/2310/57/14)

Dostawa sprzętu komputerowego (DP/2310/57/14)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.05.20 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.05.20 09:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul. Świętokrzyska
  • Termin realizacji: 10 dni
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną lub obie części zamówienia. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: część I 500 zł (słownie złotych: pięćset 00/100); część II 4.000,00 zł (słownie złotych : cztery tysiące 00/100); Łącznie wadium wynosi 4.500,00 zł (słownie złotych : cztery tysiące pięćset 00/100). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 57 /14 ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy. Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku banko¬wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra-chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy. Warunki płatności : 1. Podstawą do wystawienia faktury VAT na płatnika - Zamawiającego jest należyte wykonanie umowy, w tym uruchomienie sprzętu i przeszkolenie w zakresie obsługi sprzętu potwierdzone pisemnym protokołem odbioru stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, podpisanym przez komisję składającą się z: - imiennie upoważnionych przez Zamawiającego osób, tj.: z użytkownika sprzętu: …………… oraz ……………………….,  upoważnionego pisemnie przedstawiciela Wykonawcy. 2. Dane płatnika - Zamawiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach, 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, NIP 657-02-34-850. 3. Zamawiający zobowiązuje uregulować fakturę VAT Wykonawcy w terminie 30 dni licząc od daty jej doręczenia do Działu Funduszy Europejskich w siedzibie Zamawiającego pokój nr 12- przelewem na nr konta bankowego ………………………………. 4. Osobą upoważnioną do odbioru faktury VAT jest: Edyta Grzesik. 5. Za datę zapłaty strony przyjmują datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Zamawiający nie będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej),  osób realizujących przedmiot zamówienia,  parametrów technicznych zamawianego sprzętu jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy  typu zamawianego sprzętu jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem że spełnia on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne).  ceny oferty, w przypadku kiedy zamawiający nie otrzyma dokumentu upoważniającego do obniżonej stawki podatku VAT na podstawie art. 83 ust 1 pkt. 26 ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 r. Nr 54 poz. 535 ze zm.), w takim przypadku do ceny oferty uwzględniającej 0% stawkę podatku Vat zostanie doliczony Vat w wysokości 23%. Wykonawcom przysługą środki odwoławcze opisane w Dziale VI Ustawy Prawo zamówień publicznych art. 179 do 198. Terminy na wniesienie odwołania zawiera art.182 wc. Ustawy; art.182 ust.1 pkt 1 tj. 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust.2 (fax, droga elektroniczna) albo w terminie 15 dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób. W odniesieni udo treści ogłoszenia 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności niż ww. w terminie 10 dni licząc od dnia w którym można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę do wniesienia odwołania.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie dostawy sprzętu o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia o war¬tości nie mniejszej niż : część I 15.000,00 zł brutto każda; część II 100.000 zł brutto każda; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponują osobą/osobami posiadającymi kwalifikacje do instalacji, uruchomienia i przeszkolenia w zakresie obsługi sprzętu będącego przedmiotem zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie gwarancji min 1 osoba; (dotyczy każdej części) d) sytuacji ekonomicznej i finansowej; zamawiający nie precyzuje tego warunku 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. a. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY-KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane , sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze¬niem dowodów czy zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych dostaw o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych do¬staw nie będą sumowane) 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za świadczenie usług związanych z instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem oraz świadczeniem usług serwisowych w okresie gwarancji, wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w p.2 i 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, żąda się dołączenia do oferty: 1)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio-nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt. 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób lub przed notariuszem. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w tym postępowaniu wymagane jest oświadczenie wykonawcy określone w punkcie VIII.1.1). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów: 1. o których mowa w punkcie VIII.2. ppkt1) do 7) składa : a) pkt.2) do 4) i 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert 4) pkt. 5) i 7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem na składanie ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w p.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokument o którym mowa w poprzednim zdaniu powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku punktu 1. ppkt1) 3) i 4) i nie wcześniej niż 3 miesiące jeżeli dotyczy p.1 ppkt.2). 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej 4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Specyfikację techniczną oferowanego sprzętu, stanowiącą załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy. 3) W celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, należy złożyć:  oświadczenie, że oferowany sprzęt: jest dopuszczony do obrotu na terytorium RP, posiada wszelkie wymagane przez przepisy prawa świadectwa, certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności itp., spełnia wszelkie wymagane przez przepisy prawa wymogi w zakresie norm bezpieczeństwa obsługi oraz zobowiązanie Wykonawcy, do dostarczenia Zamawiającemu przy realizacji przedmiotu zamówienia wszystkich dokumentów potwierdzających spełnienie powyższych wymogów. 4) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania
  • Wadium: 4500 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100 %
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w wersji elektronicznej stanowiącej załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego lub za zaliczeniem pocztowym - koszt przesyłki obciąża wykonawcę .
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Przedmiotem zamówienia jest dostawa tzn. przywiezienie do miejsca użytkowania sprzętu, jego wniesienie, ustawienie, instalacja i uruchomienie :


Część I
1. Tablet 15 sztuk

Część II
1. zestaw komputerowy 45 kpl
2. Zestaw komputerowy 3 kpl.
3. Skaner 1 sztuka
4. Notebook 2 sztuki

Nazwa i kod CPV: 30213300-8 komputery stacjonarne; 30213100-6 komputery przenośne; 30213200-7 tablety; 30216110 – skanery komputerowe; 48322000 – licencje, pakiety oprogramowania;

projekt finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Projekt pn. „Rozbudowa infrastruktury dydaktycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach- II etap budowy Campusu Uniwersyteckiego” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 4.04.2014r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 9.04.2014r. pod numerem 2014/S 070-120135.
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu 9.04.2014r.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 16.04.2014r.
Poniżej zamieszcza się treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania :
Pytanie 1 dotyczy części I, poz. 2 - notebook - 11 szt.
Czy zamawiający dopuści tablet z pamięcią operacyjną: minimum 1 GB?
Odpowiedź : Zamawiający nie dopuści tabletu z pamięcią operacyjną 1 GB. Minimalna pamięć została dokładnie określona w SIWZ.
Pytanie 2 część II, poz. 4 - notebook - 2 szt.
Czy zamawiający dopuści kamerę HD 720p?
Odpowiedź : Tak.
Pytanie 3 część II, poz.4 - notebook - 2 szt.
czy zamawiający zamieni zapis: Wyjścia karty graficznej HDMI na : wyjścia karty graficznej mini DisplayPort?
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada sprzętu kompatybilnego z Display Port. W związku z tym zamawiający dopuści zaproponowanie takiego sprzętu pod warunkiem, że wykonawca zobowiąże się dostarczyć odpowiednią przejściówkę / adapter zapewniający pełną kompatybilność ze standardem HDMI oraz kable umożliwiające podłączenie urządzenia HDMI.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!23.04.2013r.
poniżej zamieszcza się treść kolejnych pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania;
Pytanie 1. w opisie przedmiotu zamówienia część II CJO pkt.1 i pkt.2 zamawiający zawarł opis: Dysk twardy 2.5 cala, co najmniej 500 GB, 7200 rpm. Czy zamawiający dopuści dysk twardy 3.5 cala o ww. pojemności i obrotach, jako rozwiązanie równoważne?
Odpowiedź : TAK

pytanie 2 : W opisie przedmiotu zamówienia część II pkt.3 zamawiający zawarł opis : skanowanie kliszy. Czy ten opis oznacza, że skaner ma posiadać moduł do skanowania materiałów przeźroczystych, a jeżeli tak to w jakim formacie (rozmiarze)?

Odpowiedź : NIE musi być moduł do skanowania materiałów przezroczystych, ale powinien mieć możliwość opcjonalnego jego podłączenia.

Pytanie 3: W opisie przedmiotu zamówienia część II pkt. 4 zamawiający zawarł opis: Bluetooth Interfejsy ExpressCard, 4xUSB. Czy zamawiający zrezygnuje z zapisu ExpressCard (jest to stare rozwiązanie od którego odchodzą producenci sprzętu) i usunie go ze specyfikacji?

Odpowiedź : TAK, skreśla się ten zapis w SIWZ.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 28.04.2014r.
Poniżej zamieszcza się kolejne pytania i odpowiedzi dotyczące ww.postępowania:
Pytania do postępowania DP/2310/57/14
Dotyczy załącznika nr 5 projekt umowy
dotyczy § 5 punkt 9
Pytanie 1: Czy zamawiający dopuszcza zmianę zapisu poprzez wyznaczenie minimalnego terminu na usunięcie wady oraz wskazanie, że wykonanie zastępcze może być realizowane wyłącznie przez podmiot uprawniony, tj. „Na podstawie uprawnień wynikających z tytułu rękojmi lub gwarancji Zamawiający może żądać usunięcia wady, wyznaczając Wykonawcy w tym celu odpowiedni, technicznie uzasadniony, co najmniej 10-dniowy termin za zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie terminu może usunąć wady na koszt i ryzyko Wykonawcy wybierając w tym celu dowolny podmiot certyfikowany przez producenta do wykonania serwisu gwarancyjnego. Koszty poniesione przez zamawiającego z tego tytułu powiększone o kary umowne wynikające z przedmiotowej umowy, mogą być potrącane przez Zamawiającego z wierzytelności Wykonawcy lub Wykonawca zostanie obciążony na podstawie faktury Vat wystawionej przez Zamawiającego.”
Odpowiedź : § 5 punkt 9 pozostają bez zmian.
Pytanie 2: Czy zamawiający potwierdza, że zapisu niniejszego nie stosuje się dla usuwania awarii oprogramowania i w tym zakresie stosuje się wyłącznie warunki gwarancji producenta?
Odpowiedź : tak, zamawiający potwierdza.
Dotyczy § 5 punkt 10
Pytanie 3 : czy zamawiający potwierdza, że zapisu niniejszego nie stosuje się dla usuwania awarii oprogramowania i w tym zakresie stosuje się wyłącznie warunki gwarancji producenta?
Odpowiedź : Tak, zamawiający potwierdza.
Dotyczy §5 punkt 15
Pytanie 4: W jakim terminie Wykonawca ma wyrazić lub odmówić wyrażenia zgody na rozbudowę sprzętu?
Odpowiedź : 10 dni.
Dotyczy § 5 punkt 16 pp1
Pytanie 5: Ze względu na fakt, że wykonawca w żadnym przypadku nie jest licencjodawcą oprogramowania, czy zamawiający dopuszcza zmianę zapisu w sposób następujący : „Oprogramowanie dostarczane przez Wykonawcę będzie działało zgodnie ze specyfikacją wymagań zamieszczonych w SIWZ”?
Odpowiedź : Tak. Zamawiający wprowadza taką zmianę w § 5 punkt 16 ppkt.1.
Dotyczy § 5 punkt 18
Pytanie 6: Ze względu na fakt, że usuwanie błędów/wad/awarii lub błędów oprogramowania może nastąpić wyłącznie poprzez instalację patcha albo update oprogramowania, opracowanego przez producenta oprogramowania, czy zamawiający potwierdza, że wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usunięcia awarii/wad/usterek lub błędów w pracy oprogramowania, niezwłocznie po opublikowaniu przez producenta odpowiedniego patcha lub update?
Odpowiedź : tak, zamawiający potwierdza.
Dotyczy § 6 punkt 5
Pytanie 7 : Ze względu na fakt, ze uzyskanie zgody producenta oprogramowania objętego umową (Windows, Office i inne oprogramowanie standardowe) na udzielenie licencji na polach eksploatacji określonych w § 6 ust.5 nie jest obiektywnie możliwe, bowiem żaden producent tego oprogramowania nie wyrazi zgody na udzielenie tak szerokiej licencji ani licencji na polach eksploatacji określonych w Umowie. Czy zamawiający dopuszcza usunięcie z Umowy zapisów dotyczących warunków licencjonowania oprogramowania i wprowadzenie następującego zapisu : „Oprogramowanie dostarczane przez Wykonawcę objęte jest standardową licencją producenta tego oprogramowania.”
Wykonawca nie może bowiem udzielić ani zapewnić licencji do oprogramowania na wymaganych polach eksploatacji, bowiem żaden producent takiego oprogramowanie standardowego nie wyraża i nie wyrazi zgody na udzielenie prawa do korzystania na opisanych polach eksploatacji,
Ponadto, Wykonawca nie może przenieść na Zamawiającego więcej praw, a niżeli posiada lub na które wyrażą zgodę producenci oprogramowania. Zapis w tej postaci powoduje, że wykonanie zamówienia publicznego, przy konieczności wykorzystania oprogramowania, staje się niemożliwe do zrealizowania.
Należy nadto podkreślić, że oprogramowanie to jest nie jest autorstwa Wykonawca, Wykonawca nie jest licencjodawcą ani sublicencjodawcą tego oprogramowania, a wyłącznie jest dostarczane zamawiającemu na standardowych warunkach licencyjnych ich renomowanych producentów.
Odpowiedź : Zamawiający poprawia treść § 6 punkt 5 w następujący sposób : skreśla się dotychczasową treść w całości i wpisuje się :” Oprogramowanie dostarczane przez Wykonawcę objęte jest standardową licencją producenta tego oprogramowania.”
Dotyczy § 6 punkt 6
Pytanie 8 : Ze względu na fakt, że oprogramowanie objęte umową nie jest autorstwa Wykonawcy, Wykonawca nie jest licencjodawcą ani sublicencjodawcą tego oprogramowania, a wyłącznie dostarcza zamawiającemu to oprogramowanie licencjonowane na standardowych warunkach ich renomowanych producentów, Wykonawca nie jest w stanie zapewnić powyższych warunków, które są niezgodne z warunkami licencyjnymi ich producentów. Wykonawca nie może przenieść na zamawiającego więcej praw, a niżeli posiada lub na które wyraża zgodę producenci oprogramowania. Zapis w tej postaci powoduje, że wykonanie zamówienia publicznego, przy konieczności wykorzystania oprogramowania, staje się niemożliwe do zrealizowania. Wnosimy o wykreślenie tego zapisu.
Odpowiedź: Zamawiający w całości skreśla w § 6 ust.6.
Dotyczy § 9
Pytanie 9 : Czy zamawiający dopuszcza wprowadzenie limitu dla naliczanych Wykonawcy kar umownych do poziomu 50% wartości umowy?
Odpowiedź : nie. Treść § 9 pozostaje bez zmian.
Dotyczy § 9 punkt 2
Pytanie 10: Czy zamawiający dopuszcza, aby prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych na zasadach przewidzianych przepisami kodeksu cywilnego zastrzeżone było zarówno dla zamawiającego jak i Wykonawcy?
Odpowiedź : Tak, zamawiający dopuszcza taką zmianę. W związku z tym § 9 punkt 2 przyjmuje brzmienie : ”Zamawiający i Wykonawca zastrzegają sobie możliwość dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych na zasadach przewidzianych przepisami kodeksu cywilnego.”
Dotyczy Załącznika do umowy – Karta Gwarancyjna
Pytanie 11 : Czy zamawiający doprecyzuje zapisy karty gwarancyjnej w taki sposób, aby jej zapisy były zgodne z warunkami umowy? W obecnym kształcie część postanowień karty gwarancyjnej w istotnym stopniu różnią się od warunków umowy, np. pkt.14.
Odpowiedź : Tak, skreśla się w całości punkt 14 w karcie gwarancyjnej.
Dotyczy pkt 6 Załącznika do umowy – Karta Gwarancyjna
Pytanie 12 : Czy zamawiający dopuszcza zmianę zapisu poprzez wyznaczenie minimalnego terminu na usunięcie wady oraz wskazanie, że wykonanie zastępcze może być realizowane wyłącznie przez podmiot uprawniony, tj. „Na podstawie uprawnień wynikających z tytułu rękojmi lub gwarancji Zamawiający może żądać usunięcia wady, wyznaczając wykonawcy w tym celu odpowiedni, technicznie uzasadniony, co najmniej 10-dniowy termin z zagrożeniem, ze po bezskutecznym upływie terminu może usunąć wady na koszt i ryzyko Wykonawcy wybierając w tym celu dowolny podmiot certyfikowany przez producenta do wykonywania serwisu gwarancyjnego. Koszty poniesione przez zamawiającego z tego tytułu powiększone o kary umowne wynikające z przedmiotowej umowy, mogą być potrącane przez Zamawiającego z wierzytelności Wykonawcy lub Wykonawca zostanie obciążony na podstawie faktury Vat wystawionej przez Zamawiającego.”
Odpowiedź : Zapis w punkcie 6 karty gwarancyjnej pozostaje bez zmian.
Dotyczy pkt 12 Załącznika do umowy – Karta Gwarancyjna
Pytanie 13 : Czy Zamawiający potwierdza, że obowiązek zapewnienia autoryzowanego serwisu pogwarancyjnego przedmiotu zamówienia, przez minimum 6 lat od daty zakończenia gwarancji, stanowi odpłatny obowiązek, który zostanie uregulowany odrębną umową? Czy Zamawiający potwierdza, że wynagrodzenie określone w umowie nie obejmuje zapewnienia Zamawiającemu pełnego autoryzowanego serwisu pogwarancyjnego przedmiotu zamówienia przez minimum 6 lat od daty zakończenia gwarancji ?
Odpowiedź : Zamawiający potwierdza, że wynagrodzenie określone w umowie nie obejmuje zapewnienia Zamawiającemu pełnego autoryzowanego serwisu pogwarancyjnego przedmiotu zamówienia przez minimum 5 lat (tak jak podano pod opisem przedmiotu zamówienia)od daty zakończenia gwarancji. Koszty serwisu będą ponoszone przez zamawiającego odrębnie, w oparciu o jednorazowe zlecenia lub ewentualnej umowy.
Dotyczy pkt. 14 Załącznika do umowy – Karta Gwarancyjna
Pytanie 14: Czy Zamawiający dopuszcza z pkt.14 Karty Gwarancyjnej wykreślenie części : „W przypadku naprawy wiążącej się z wymianą części, termin gwarancji i rękojmi na wymienione części równy jest okresom, o których mowa w ust.2 i 3 i rozpoczyna swój bieg od daty wymiany części” ze względu na fakt, że stanowi ona powtórzenie pkt.10 Karty Gwarancyjnej? Pozostała część zapisu jest niezgodna z warunkami umowy dotyczącymi uprawnień gwarancyjnych.
Odpowiedź : Skreśla się w całości pkt.14 w Karcie Gwarancyjnej.
Dotyczy część II CJO – zestawy komputerowe
Pytanie 15 : Zamawiający wymaga dostarczenia zestawów wyposażonych w dyski twarde 2.5 cala. Wiele obudów SFF oraz USFF posiada w swoim wnętrzu miejsce na zainstalowanie dysku twardego w formacie 3.5 cala, które są tańsze oraz mniej zawodne od odpowiedników 2.5 cala w szczególności względem modeli 7200rpm.
Czy z związku z powyższym zamawiający dopuści zaoferowanie zestawów komputerowych wyposażonych w dyski 3.5 cala jako rozwiązanie jednakowo wydajne, tańsze i mniej awaryjne?
Odpowiedź : Tak. (Patrz odpowiedź na pytanie 1 z dnia 23.04.2014r.)
Dotyczy Część II CJO – tablet 7”
Pytanie 16 : czy zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażonego w procesor taktowany częstotliwością 1.2GHz?
Odpowiedź : Nie. Minimalne parametry zostały określone w SIWZ. ( Pytanie dotyczy zapewne części I).
pytanie 17: Czy zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażonego w system operacyjny Android 4.x?

Odpowiedź : Nie. Minimalne parametry zostały określone w SIWZ. ( Pytanie dotyczy zapewne części I).

Pytanie 18 : Czy zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażonego w układ Bluetooth 3.0?

Odpowiedź : Nie. Minimalne parametry zostały określone w SIWZ. ( Pytanie dotyczy zapewne części I).

Część II CJO- tablet 10"

Pytanie 19 : Czy zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażonego w procesor taktowany częstotliwością 1.4GHZ?

Odpowiedź : Nie. Minimalne parametry zostały określone w SIWZ. ( Pytanie dotyczy zapewne części I).

Pytanie 20 : Czy zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażonego w system operacyjny Android 4.x?

Odpowiedź : Nie. Minimalne parametry zostały określone w SIWZ. ( Pytanie dotyczy zapewne części I).

Pytanie 21: Czy zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażonego w układ Bluetooth 2.1?

Odpowiedź : Nie. Minimalne parametry zostały określone w SIWZ. ( Pytanie dotyczy zapewne części I).

Pytanie 22 : Czy zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażonego w czytnik kart microSD 32GB?

Odpowiedź : Nie. Minimalne parametry zostały określone w SIWZ. ( Pytanie dotyczy zapewne części I).

Część II CJO - zestawy komputerowe

Pytanie 8: Zamawiający wymaga dostarczenia urządzenia z kartą WiFi a/b/g/n, pragniemy zauważyć iż standard "b" jest już bardzo rzadko stosowany, dodatkowo jest on kompatybilny ze standardem "g". Czy w związku z tym zamawiający dopuści zaoferowanie urządzenia wyposażone w wewnętrzną kartę WiFi w standardzie 802.11 a/g/n?

Odpowiedź : Tak, może być bez standardu „b”.

PRZEDŁUŻA SIĘ TERMIN NA SKŁADANIE OFERT DO DNIA 20 MAJA 2014R. GODZINY ZŁOŻENIE I OTWARCIA OFERT NIE ZMIENIAJĄ SIĘ. informację o zmianie terminu przekazano do publikacji w DU UE w dniu 28.04.2014r.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Wszelkie oświadczenia, wnioski zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej., zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.
Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami ze strony zamawiającego są: Barbara Kotras, tel. 48 41 349 72 77 .