Zakończone przetargi

Wykonanie dokumentacji projektowej dot. parkingu oraz wyburzenia budynku DTB Nr sprawy DP/2310/109/14

Wykonanie dokumentacji projektowej dot. parkingu oraz wyburzenia budynku DTB Nr sprawy DP/2310/109/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.09.26 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.09.26 10:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia odwołania, bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia
  • Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach SEKRETARIAT KANCLERZA UJK pok. nr 5, 25-369 Kielce; ul. Żeromskiego 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce; ul. Świętokrzyska 21
  • Termin realizacji: Termin wykonania zamówienia: 50 dni licząc od daty zawarcia umowy. Z uwagi na udzieloną odpowiedź na pytanie jednego Wykonawcy Zamawiający informuje, że termin realizacji zamówienia ulega zmianie z 50 dni na 60 dni licząc od daty zawarcia umowy.
  • Wymagania: INFORMACJE OGÓLNE DLA WYKONAWCÓW. 1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w rozumieniu art. 2 pkt 6) ustawy Pzp. 2.Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. do wysokości 50% zamówienia podstawowego. 3.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w rozumieniu art. 83 ust. 1 ustawy Pzp. 4.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej na podstawie art. 99 ustawy Pzp, jak rów-nież nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 5.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 6.Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).
  • Warunki udziału w postepowaniu: INFORMACJA O PODWYKONAWCACH Zgodnie z art. 36 ust. 4 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia i jej wartość, której wykonanie powierzy podwykonawcom. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Wykonawcą zamówienia, może być, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku; b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: -wykażą się minimum dwoma usługami w zakresie przedmiotu zamówienia, którą Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, o wartości nie mniejszej niż: 40 000,00 zł brutto każda usługa oraz załączą dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonana należycie; c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: -dysponują zespołem projektowym w składzie, którego znajduje się, osoba odpowiedzialna za nadzór autorski oraz co najmniej jedna osoba w zakresie każdej z poniższych specjalności (jedna osoba może posiadać więcej niż jedna specjalność), która zgodnie z wymogami art. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane może bez ograniczeń pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w zakresie projektowania z min. 2 letnim doświadcze-niem w specjalności: -konstrukcyjno- budowlanej, -instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych, kanalizacyjnych, c.o., -instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, teletechnicznych, -drogowej, albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowalne do projektowania w tej specjalności. d)sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku; UWAGA!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki wynikające z art. 22 ust.1 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w art. 24 ust.1., art. 24 ust. 2 pkt 5. ustawy Pzp. Jeżeli dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp., niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności: a)przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, oraz b)w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu nie-zbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, Zamawiający żąda złożenia dokumentów dotyczących, w szczególności: -zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, -sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia, -charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, -zakres i okres udziału innego podmiotu w wykonywaniu zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi zał. Nr 3 do SIWZ. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże odpowiednio, że nie później niż na dzień składania ofert, spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1., oraz art. 24 ust. 2 pkt 5 i art. 24b ust 3 ustawy Pzp. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu nie później niż na dzień składania ofert, zostaną wykluczeni z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług (co najmniej dwie usługi w zakresie przedmiotu zamówienia), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dana usługa została wykonana (sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. UWAGA!! Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane). Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane usługi oraz potwierdzać ich należyte wykonanie W przypadku usług realizowanych- doświadczeniem wykonawcy są usługi zrealizowane do daty składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wykonawca podaje wartość wykonanych/ zrealizowanych usług w ramach wykonywanej umowy, nie zaś łączną wartość umowy. 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za projektowanie i nadzór autorski, posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego w poszczególnej specjalności, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, z minimum dwu letnim doświadczeniem każda z ww. osób, sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ. 4) Oświadczenie, ze osoby, które, będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, sporządzonego wg zał. Nr 6 do SIWZ. 2.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i zgodnie z art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, wykażą brak podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 oraz z art. 24 ust. 2 pkt. 5: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, sporządzonego wg zał. Nr 7 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności go-spodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 3) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lu-tego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) lub informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg załącznika nr 8 do SIWZ; Wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), składający odrębne oferty, obowiązani są wykazać, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w niniejszym postepowaniu. Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, B.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. C.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt VIII.2. ppkt. 1)- 3) SIWZ 3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. 2) Dowód wpłaty wadium. 3) Oświadczenie o pracach przeznaczonych do podwykonania (w przypadku, gdy Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców) (wzór oświadczenia stanowi zał. Nr 9 do SIWZ). 4) Formularz ofertowy. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez udzielającego pełnomocnictwo. Dokument sporządzony w języku obcym, Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku oferty wspólnej należy w formularzu ofertowym wymienić z nazwy, z określeniem siedziby- wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem lidera. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 1000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: SIWZ pobrana ze strony internetowej http://www.ujk.edu.pl/dzp/przetargi.php, jest bezpłatna. SIWZ w formie papierowej można uzyskać w DZP w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca ponosi koszty przesyłki.
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) zwaną w dalszej części specyfikacji ustawą Pzp lub uPzp w procedurze właściwej dla zamówień publicznych o wartości poniżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
Kod CPV i nazwa:
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w sytuacji: a)ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców, co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji, co podwykonawca wykazany w ofercie (dot. przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawcy). b)zmiany terminu wykonania usługi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (z przyczyn, na które Wykonawca nie miał wpływu np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej itp.). c)zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. d)zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą (na pisemny wniosek jednej ze stron).

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu: 18.09.2014 r. pod numerem: 198817- 2014.
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie ZAMAWIAJĄCEGO: www.ujk.edu.pl w dniu: 18.09.2014 r.

Kielce, dn.: 22.09.2014 r.
Poniżej treść pytania jednego z Wykonawców wraz z udzieloną odpowiedzią Zamawiającego.

Pytanie nr 1.
Czy Termin wykonania zamówienia tj. 50 dni od daty zawarcia umowy jest terminem realnym na wykonanie przedmiotu zamówienia. Trzeba wykonać geologię, mapy do celów projektowych, uzyskać wszelkie uzgodnienia i pozwolenia oraz wystąpić o warunki zabudowy.

Odpowiedź nr 1:
Zamawiający przedłuża termin realizacji przedmiotu zamówienia z 50 dni na 60 dni licząc od daty zawarcia umowy.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu: 22.09.2014 r. pod numerem: 201219 - 2014.
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie ZAMAWIAJĄCEGO: www.ujk.edu.pl w dniu: 22.09.2014 r.

Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres:
Uniwersytet
Jana Kochanowskiego w Kielcach
25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5,
Dział Zamówień Publicznych DP/2310/109/14.
Zamawiający nie przewiduje zwołania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dot. treści SIWZ.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane, zgodnie z art. 27 ust. 1, faksem w języku polskim. Fakt ten musi być potwierdzony przesłaniem oryginału pocztą na adres Zamawiającego. Zawsze do-puszczalna jest forma pisemna w języku polskim tj. oryginał pisma przesłany pocztą, kurierem lub złożone osobiście. Za wyjątkiem informacji, których treść podawana jest do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń oraz uzupełnianych na we-zwanie Zamawiającego, należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.
Uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami wyznacza się następującą osobę: mgr inż. Jolanta Jarząb, tel. (41) 349 72 76, fax 41 349 72 78/75, godziny urzędowania 7:30÷15:30 od poniedziałku do piątku.