Zakończone przetargi

Dostawa mikroskopu polaryzacyjnego wraz z osprzętem DP/2310/89/14

Dostawa mikroskopu polaryzacyjnego wraz z osprzętem DP/2310/89/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.06.09 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.06.09 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5 pok. nr 5 (sekretariat Kanclerza) 25-369 Kielce
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 21 dni od dnia podpisania umowy
  • Wymagania: 1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 2.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 3.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej 5. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. 6.Na podstawie art. 36 b ust.1 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  • Warunki udziału w postepowaniu: V.WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy zgodnie z treścią art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek ogólny za spełniony na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia – wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej jedną dostawę o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 60.000,00 zł 3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. dysponuje minimum 1 osobą, która ma kwalifikacje do podłączenia, instalacji, konfiguracji, uruchomienia, przeszkolenia w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu i dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie trwania gwarancji. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej . Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek ogólny za spełniony na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia – wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ) 5. W celu potwierdzenia, że oferowany w dostawie przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez zamawiającego należy przedłożyć dokument o którym mowa w pkt. VI. A.4 6. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi zgodnie z formułą spełnia , nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty, a wyszczególnionych w pkt. VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń powinno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił ww. warunki . VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU A.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2.Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania( zamawiający prosi o podanie pełnych dat tj. dzień, miesiąc i rok) i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, sporządzonego według załącznika nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług związanych z podłączeniem, instalacją, konfiguracją, uruchomieniem, przeszkoleniem z zakresu obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu i dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania oraz świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancji wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego według załącznika nr 7 do specyfikacji . 4.Opisy, informacje (w języku polskim, a dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę) na temat oferowanego przedmiotu zamówienia (np. strony katalogowe, ulotki informacyjne, foldery), potwierdzające spełnienie wymagań określonych w zał. nr 1 do SIWZ. Uwaga 1 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie VI B. 1-3. B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej- załącznik nr 9 do SIWZ. Uwaga A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1.pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, B. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy odnośnie terminu wystawienia stosuje się odpowiednio. C. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy. 1) W takim przypadku zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty. 2) Wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych, w zakresie nie uregulowanym przez umowę pomiędzy Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia, regulują przepisy prawa cywilnego. 3) Każdy z warunków określonych w rozdz. V SIWZ powinien spełniać co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. 4) Warunki określone w rozdz. V pkt 6 każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinien spełniać samodzielnie. 5) Dokumenty o których mowa w części VI. B. 1-3 składa każdy z Wykonawców osobno. 6) Oferta składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być podpisana i oznaczona w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie te podmioty. 7) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Termin, na jaki została zawarta umowa regulująca współpracę nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia wraz z okresem udzielonej gwarancji D. Inne Dokumenty Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ . 2. Dowód wpłaty wadium.
  • Wadium: 1500 PLN
  • Kryteria wyboru: Cena brutto za przedmiot zamówienia – stanowiącego wagę 100 %.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Dział Zamówień Publicznych, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, lub ze strony internetowej Uczelni: www.ujk.edu.pl z zakładki aktualne przetargi
  • Cena specyfikacji: 0 PLN

1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa mikroskopu polaryzacyjnego wraz z osprzętem tj kolorową kamerą cyfrową wraz z oprogramowaniem dostosowanym do mikroskopu polaryzacyjnego, laptopem współdziałającym z kamerą cyfrową z oprogramowaniem do analizy obrazu z mikroskopu oraz z oświetlaczem światłowodowym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz parametry techniczne sprzętu zawarte są w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Oferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy (bez śladów użytkowania), aktualnie produkowany na rynku.
Wszystkie urządzenia wraz z oprogramowaniem, akcesoria czy podzespoły muszą być ze sobą kompatybilne, konfiguracja urządzeń musi zapewniać bezawaryjną pracę.
3. Przedmiot zamówienia musi posiadać: instrukcje obsługi, aprobaty techniczne, certyfikaty itp. oraz wszelkie, niezbędne dokumenty wymagane przy tego typu sprzęcie. Musi być wyposażony we wszystkie elementy (przyłącza, kable, itp.) niezbędne do uruchomienia i pracy u zamawiającego do celu dla którego przedmiot zamówienia jest zakupywany, bez konieczności zakupu dodatkowych elementów przez zamawiającego.
4. Wszystkie dokumenty załączone do dostarczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone w języku polskim w formie drukowanej ( instrukcji obsługi może być zapisana na DVD lub CD).
6. Wykonawca zobowiązany będzie do transportu, wraz z wniesieniem do wskazanego pomieszczenia zamawiającego, podłączenie, instalacja, konfiguracja oraz uruchomienie dostarczonego sprzętu, oraz dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania, a także przeprowadzenia szkolenia w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu oraz dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania.
7. Wykonawca, który zostanie wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na warunkach określonych we wzorze karty gwarancyjnej stanowiącej załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
8. W ramach zamówienia Zamawiający wymaga minimum 24 miesięcznej gwarancji.
KOD CPV:
38515100-9 mikroskopy polaryzacyjne
38519100-7 oświetlacze do mikroskopów
38519200-9 przystawki fotograficzne lub wideo do mikroskopów
30213100-6 komputery przenośne

Uwaga:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmianę:
1. Terminu wykonania umowy (np. w przypadku działania siły wyższej).
2. Osób realizujących przedmiot zamówienia, - w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, pod warunkiem spełniania przez tę osobę identycznego bądź większego doświadczenia i kwalifikacji .
3. Parametrów technicznych dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy.
4. Typu zamawianego przedmiotu zamówienia jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem, że spełni on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne),
5.Ceny, w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
Wszystkie z ww. sytuacji (zmian) muszą być poprzedzone pisemnym, uzasadnionym wnioskiem wykonawcy, oraz zaakceptowane przez zamawiającego.
Projekt KlimaVeg “The impact of climate change on species ranges and composition of plant communities in temperate, boreal and alpine regions”, Project is co-financed by Polish-Norwegian Research Cooperation Programme / Projekt współfinansowany przez program Polsko-Norweska Współpraca Badawcza.
UWAGA
1.Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 182052-2014 w dniu 29.05.2014 r.
2.Zamieszczone w siedzibie i na stronie zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu 29.05.2014 r.

Uwaga 30.05.2014 r.
Zamawiający uzupełnia opis przedmiotu zamówienia w zakresie ilości sztuk w pozycji 2 formularza ofertowego (załącznik nr 2 do SIWZ )tj. Kamera cyfrowa kolorowa -ilość sztuk - 1 szt.
UWAGA 02.06.2014 r.
Zamawiający podaje treść pytań i odpowiedzi do niniejszego postępowania:
Pytanie 1
W opisie technicznym zał. nr 1 oraz w umowie jedną z pozycji jest oświetlacz światłowodowy natomiast w formularzu ofertowym poz. 4 znajduje się oświetlacz światłoczuły. Prosimy o sprostowanie.
Odpowiedź 1
Oczywiście chodzi o oświetlacz światłowodowy.
Pytanie 2
Czy zamawiający wydłuży termin realizacji zamówienia do 60 dni od dnia podpisania umowy ze względu na specyfikę urządzenia?
Odpowiedź 2
TAK.
Zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert z dnia 06.06.2014 r. na dzień 09.06.2014 r. Godziny składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przesłane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 02.06.2014 r. pod nr 185690-2014 oraz zamieszczone na stronie internetowej Uczelni www.ujk.edu.pl i tablicy ogłoszeń w dniu 02.06.2014 r.
c.d. odpowiedzi na pytania do SIWZ
Pytanie 3
Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie mikroskopu ze statywem wyposażonym w 5 gniazdową miskę obiektywową?
Odp. 3.
TAK. Zamawiający dopuszcza mikroskop wyposażony w statyw z 5 gniazdową miską obiektywową
Pytanie 4
Czy zamawiający dopuszcza zaoferowanie mikroskopu z obiektywami o długości optycznej 45 mm?
Odp. 4.
NIE. Zamawiający nie dopuszcza mikroskopu z obiektywami o długości optycznej 45 mm. Zgodnie z zapisem w specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający dopuszcza obiektywy o długości minimum 60 mm.
Pytanie 5
Czy zamawiający dopuszcza zaoferowanie następujących obiektywów:
5 x /0,12/; 10x /0,25/; 20x /0,4/; 50x /0,75/; 100x /0,8/
Odp. 5.
NIE. Zamawiający nie dopuszcza ww. obiektywów.
Pytanie 6
Czy zamawiający dopuszcza zaoferowanie kamery o rozdzielczości 2584 x 1936 ?
Odp. 6.
NIE. Zamawiający nie dopuszcza kamery o rozdzielczości 2584 x 1936.
Pytanie 7
Czy zamawiający dopuszcza zaoferowanie kamery z czasem ekspozycji w zakresie od 0,1 ms do 1,5 sek.?
Odp. 7.
NIE. Zamawiający nie dopuszcza kamery o ekspozycji w zakresie 0,1 ms do 1,5 sek.

mgr Barbara Kotras (41) 349 72 77
mgr Wioletta Baran (41) 349 72 73