Zakończone przetargi

Kompleksowa usługa organizacji wyjazdowych warsztatów dla około 33 osób przejazd, zakwat., wyżyw., przeprowadzenie warsztatów, ubezp DP/2310/123/14

Kompleksowa usługa organizacji wyjazdowych warsztatów dla około 33 osób przejazd, zakwat., wyżyw., przeprowadzenie warsztatów, ubezp DP/2310/123/14

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.09.26 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.09.26 10:15
  • Termin związania ofertą: TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5. SEKRETARIAT KANCLERZA UJK Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy oraz osoby zainteresowane mogą uczestniczyć w otwarciu ofert.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Rzeczpospolita Polska
  • Termin realizacji: Wykonawca zrealizuje zamówienie w terminie 9 – 10 października 2014 roku Zmiana ustalonego terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez wykonawcę, których nie można było przewidzieć w szczególności będących następstwem działania siły wyższej tzn. nadzwyczajnego zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć, ani któremu nie można było zapobiec, a które faktycznie bezpośrednio uniemożliwia lub zasadniczo utrudnia realizację przedmiotu umowy, w szczególności wojny, przewrotu, zamieszek, rebelii, strajku w branżach mających zasadniczy wpływ na terminową realizację zamówienia. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie za zgodą zamawiającego na pisemny wniosek wykonawcy, zawierający uzasadnienie zmiany terminu.
  • Wymagania: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  • Warunki udziału w postepowaniu: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW W postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej trzy usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 1) Dysponują minimum 1 samochodem do przewozu minimum 33 osób ( autokar klasy LUX, lub busy) aktualnymi badaniami technicznymi. 2) Dysponują minimum 1 osobą z uprawnieniami do kierowania pojazdami kategorii ,B i D przewozu osób. 3) Dysponują ośrodkiem/ hotelem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - ośrodek ogrodzony, usytuowany z dala od dróg o dużym natężeniu ruchu, wyposażony w: park linowy na terenie obiektu, grill pod dachem na terenie obiektu, ścianka wspinaczkowa na terenie obiektu, poligon do paintballa na terenie obiektu, teren ośrodka powinien być utrzymany w należytym porządku obsadzony krzewami ozdobnymi, kwiatami, drzewostanem w którym to obiekcie Wykonawca zakwateruje uczestników w pokojach 1, 2, 3 i 4-osobowych, 1 łazienka powinna przypadać na max. 4 osoby (WC, umywalka, prysznic). Pokoje wyposażone w sprawne i niezniszczone meble, tapczany lub wersalki, szafy z półkami i wieszakami, stoliki i krzesła, niezniszczona i czysta pościel, całodobowy dostęp do ciepłej wody; 1 nocleg (przyjazd: 09.10.2014 roku godz. 11.00, wyjazd 10.10.2014 roku godz. 16.00 4) Dysponują ( własność, umowa najmu lub inna forma) w terminie 09 – 10 października 2014 roku placem do zajęć integracyjnych „ team building” : - ścianka wspinaczkowa, paintball, park linowy oraz dysponują wykwalifikowanymi osobami niezbędnymi do zapewnienia bezpiecznego uczestnictwa studentów w zajęciach na ściance wspinaczkowej, paintball, park linowy) 5) Dysponują stołówką w której Wykonawca na miejscu przygotowuje posiłki i wyżywi całą grupę jednocześnie. Zamawiający nie dopuszcza żywienia typu catering. 6) Dysponują minimum dwoma salami szkoleniowymi (każda na min. 20 osób) z pełnym wyposażeniem audiowizualnym i multimedialnym wyposażoną w sprzęt multimedialny (rzutnik, ekran, laptop, tablicę do flipcharta, markery); 7) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. (Trener/trenerzy minimum 2 osoby, spełniające następujące warunki: wykształcenie wyższe, min. 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu tematycznego związanego z umiejętnościami liderskimi, budowaniem zespołu, mediacjami, negocjacjami, wywieraniem wpływu, które to osoby posiadają odpowiedzenie dokumenty potwierdzające doświadczenie i kwalifikacje dotyczące zakresu merytorycznego powyższych warsztatów; 8) Dysponują miejscem w którym Wykonawca zorganizuje uczestnikom grilla ( krąg ogniskowy z ławeczkami) podczas pierwszego dnia warsztatów 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/nie spełnia” na podstawie dokumentów wymienionych w pkt. VI niniejszej specyfikacji. VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 5 do niniejszej specyfikacji. 2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane, sporządzonego według załącznika nr 7 do niniejszej specyfikacji oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej trzech usług 3. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia( 1 kierowca, 2 trenerów - wykształcenie wyższe, min. 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu tematycznego związanego z umiejętnościami liderskimi, budowaniem zespołu, mediacjami, negocjacjami, wywieraniem wpływu,; WYKAZ osób musi zawierać szczegółową informację na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami; 4. Oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 5. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje minimum 1 samochodem do przewozu minimum 33 osób ( autokar klasy LUX, lub busy) aktualnymi badaniami technicznymi. 6. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje minimum 1 osobą z uprawnieniami do kierowania pojazdami kategorii ,B i D przewozu osób. 7. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje ośrodkiem/ hotelem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - ośrodek ogrodzony, usytuowany z dala od dróg o dużym natężeniu ruchu, wyposażony w: park linowy na terenie obiektu, grill pod dachem na terenie obiektu, ścianka wspinaczkowa na terenie obiektu, poligon do paintballa na terenie obiektu, teren ośrodka powinien być utrzymany w należytym porządku obsadzony krzewami ozdobnymi, kwiatami, drzewostanem w którym to obiekcie Wykonawca zakwateruje uczestników w pokojach 1, 2, 3 i 4-osobowych, 1 łazienka powinna przypadać na max. 4 osoby (WC, umywalka, prysznic). Pokoje wyposażone w sprawne i niezniszczone meble, tapczany lub wersalki, szafy z półkami i wieszakami, stoliki i krzesła, niezniszczona i czysta pościel, całodobowy dostęp do ciepłej wody; 1 nocleg (przyjazd: 09.10.2014 roku godz. 11.00, wyjazd 10.10.2014 roku godz. 16.00 8. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje ( własność, umowa najmu lub inna forma) w terminie 26 – 27 czerwca 2014 roku placem do zajęć integracyjnych „ team building” ścianka wspinaczkowa, paintball, park linowy oraz dysponują wykwalifikowanymi osobami niezbędnymi do zapewnienia bezpiecznego uczestnictwa studentów w zajęciach na ściance wspinaczkowej, paintball, park linowy) 9. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje stołówką w której Wykonawca na miejscu przygotowuje posiłki. Zamawiający nie dopuszcza żywienia typu catering. 10. Oświadczenie wykonawcy ze dysponuje minimum dwoma salami szkoleniowymi (każda na min. 20 osób) z pełnym wyposażeniem audiowizualnym i multimedialnym wyposażoną w sprzęt multimedialny (rzutnik, ekran, laptop, tablicę do flipcharta, markery); 11. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. (minimum 2 Trenerów spełniających odpowiednie warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia, oraz spełniający inne przepisy. 12. Oświadczenie wykonawcy że dysponuje miejscem w którym Wykonawca zorganizuje uczestnikom grilla ( krąg ogniskowy z ławeczkami) podczas pierwszego dnia warsztatów Uwaga! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda dołączenia do oferty: 1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, oraz dokumentów wymienionych w pkt. B.I. ust. 1 i 2, jeżeli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. B. I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. B.I. ust. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. B. II. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej. C. Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. Dowód wpłaty wadium. 2. Krótki opis ośrodka/hotelu 3. Szczegółowy harmonogram wyjazdu 4. Ramowy program warsztatów zawierający: czas trwania szkoleń i warsztatów, warunków logistycznych szkoleń i zajęć na powietrzu (paintball, ścianka, park linowy), środka transportu grupy, warunków zakwaterowania, wyżywienia, menu. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych (czytelny podpis lub imienna pieczątka z parafą) za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 450 PLN
  • Kryteria wyboru: KRYTERIA WYBORU OFERTY Oferty będą oceniane wg jedynego kryterium oceny ofert 100 % cena brutto 1. Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg kryterium: Kryterium cena brutto za przedmiot zamówienia – stanowiącego wagę 100%, 2. W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium cena, zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: 1) maksymalną ilość punktów (100) Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, 2) pozostałe oferty będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (cena brutto najniższa : cena brutto badana) x 100 pkt. = liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena. Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za obydwa kryteria przyjęte w niniejszym postępowaniu UWAGA! Oferowana cena musi być zgodna z przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
  • Specyfikacja: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać pod adresem Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 4 DZIAŁZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, Opłata za SIWZ dotyczy tylko sytuacji w której Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z prośba o udostępnienie SIWZ w wersji drukowanej
  • Cena specyfikacji: 15 PLN

Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż
kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy
Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.
(tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zmianami)


Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.09.2014r.,
pod numerem 311740-2014
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.kielce.pl
w dniu 19.09.2014 r.






SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJACEGO
Zamawiającym jest:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5,
25-369 Kielce
tel. 41 349 72 77

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe - całościowe zorganizowanie 2 dniowych warsztatów Zamówienie współfinansowane z projektu Edukacja dla rynku pracy – Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS
Miejsce: Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Termin: 9 – 10 października 2014 roku
Organizacja warsztatów wyjazdowych dla minimum 33 osób podzielonych na 2 grupy (w tym 30 uczestników, oraz 3 opiekunów +/- 5 osób ), w ramach których wykonawca zapewni:
• Komfortowy transport dla minimum 33 osób z ul. Świętokrzyskiej 21 w Kielcach do miejsca docelowego warsztatów oraz transport powrotny; wyjazd dla wszystkich jednocześnie, zamawiający dopuszcza transport autokarem lub busami
• 1 nocleg (przyjazd: 09.10.2014 roku godz. 11.00, wyjazd 10.10.2014 roku godz. 16.00); zakwaterowanie w pokojach 1, 2, 3 i 4-osobowych
• Pełne wyżywienie
• Wykonawca powinien zapewnić dwudniowe szkolenie dla min. 30 uczestników warsztatów podzielonych na 2 grupy, których zajęcia będą odbywać się równolegle: pierwszego dnia 8 godzin szkoleniowych dla każdej grupy, drugiego dnia 6 godzin szkoleniowych dla każdej grupy (1 godzina lekcyjna = 45 minut).
• Wykonawca zapewni min 2 trenerów
• Ubezpieczenie - Wykonawca podczas przejazdu oraz pobytu grupy na warsztatach musi zapełnić ubezpieczenie NNW, KL,

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis parametrów technicznych i dodatkowych wymagań zostały opisane w załączniku nr 2 do niniejszej specyfikacji – opis przedmiotu zamówienia.
Wszystkie dokumenty załączone do dostarczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone
w języku polskim, w formie pisemnej/drukowanej.

UWAGA WADIUM:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie 450 zł:
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – numer sprawy DP/2310/123/14
Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
2. nie uzupełni oferty o brakujące dokumenty, w wyniku wezwania go przez Zamawiającego do takiego uzupełnienia,
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Oferty należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą czytelną techniką. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Każda zadrukowana strona oferty powinna być opatrzona kolejnym numerem i parafowana lub podpisana (pieczątka firmy oraz imienna pieczątka i podpis) przez Wykonawcę lub osobę (osoby) upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Załączniki do oferty stanowią jej integralną część i muszą być również oznaczone.
2. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna, lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
3. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
4. Oferta musi być zapakowana w dwie koperty, na:
a. zewnętrznej należy umieścić napis: „Oferta na warsztaty wyjazdowe , numer sprawy DP/2310/123/14”. Nie otwierać przed 26.09.2014r., godz. 10:15,
b. wewnętrznej oprócz napisu j. w. należy podać pełną nazwę i adres wykonawcy.
Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę o złożeniu oferty po upływie terminu na składanie ofert oraz zwróci ofertę po upływie terminu do wniesienia odwołania.


SPOSÓB OBLICZENIA CENY
1. Cenę oferty należy podać w kwocie netto i brutto wraz z należnym podatkiem VAT,
z zaokrągleniem do drugiego miejsca po przecinku za jednego uczestnika warsztatów.
2. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy.
3. Stawka podatku musi być podana zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Konsekwencje zastosowania złej stawki podatku VAT obciążają wykonawcę.
4. Cena ostateczna powinna obejmować wszystkie prace związane z realizacją zamówienia
w szczególności. przejazd, zakwaterowanie, wyżywienie przeprowadzenie warsztatów hotelarskich, ubezpieczenie
5. Informujemy, iż usługa organizacji warsztatów wyjazdowych ma charakter usługi kształcenia zawodowego
i jest finansowana ze środków publicznych w całości, zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54. poz. 535 ze zm.)

INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi o tym wykonawców, którzy złożyli oferty zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zamieści informacje o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2. W piśmie do wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana zamawiający wyznaczy termin
i miejsce podpisania umowy.
3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Z wybranym wykonawcą zostanie podpisana umowa, której projekt stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszej specyfikacji.

XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zgodnie z art. 147 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający nie żąda od wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. PROJEKT UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Wszelkie zobowiązania wykonawcy dotyczące realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmianę:
1)dopuszcza się zmianę terminu realizacji (termin realizacji zamówienia może ulec zmianie na pisemny, uzasadniony, zaakceptowany przez Zamawiającego wniosek Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia

XVII. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ
Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami).

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje (zarówno Wykonawcy jak
i Zamawiającego) przekazywane będą pisemnie, zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania informacji, pytań, zawiadomień za pomocą faksu, maila potwierdzonego przez obie strony fakt jego otrzymania.
Domniemywa się iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma, chyba że wykonawca oświadczy iż ww. wiadomości nie otrzymał.

Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko
w formie pisemnej, zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest Marcin Kmieciak fax 41 349 7275, marcin.kmieciak@ujk.edu.pl tel 41 349 7365