Zakończone przetargi

Wymiana instalacji C.O wraz z grzejnikami w budynku Hotelu Asystenta w Kielcach (DP/2310/70/14)

Wymiana instalacji C.O wraz z grzejnikami w budynku Hotelu Asystenta w Kielcach (DP/2310/70/14)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2014.05.21 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2014.05.21 10:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • Miejsce składania ofert: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach, 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5 (Sekretariat Kanclerz)
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, ul. Śląska 11
  • Termin realizacji: Wykonawca zobowiązany jest zrealizować wszystkie czynności objęte SIWZ oraz umową, w terminie: do 120 dni od daty zawarcia umowy.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych. Nie dopuszcza sie składania ofert częściowych. Nie przewiduje się udzielenia zamówienia uzupełniającego. Zamawiający przewiduje zmianę treści umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w odniesieniu do: 1.Zamiennych rozwiązań technicznych, technologicznych lub technologii wykonawstwa ewentualne zmiany dotyczące technologii wykonania robót Wykonawca zobowiązany będzie uzgodnić z Biurem Projektów i z Zamawiającym oraz uzyskać niezbędne uzgodnienia z kompetentnymi instytucjami jeżeli takie będą wymagane. 2.Osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem że osoby zaproponowane do realizacji będą miały kwalifikacje co najmniej równe tym wskazanym w ofercie Wykonawcy. 3.Parametrów technicznych zamawianych urządzeń jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy; taka zmiana nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. 4.Typu zamawianych urządzeń jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, zamiana produktu na inny dostępny na rynku pod warunkiem, że Wykonawca przedłoży ekspertyzę niezależnego rzeczoznawcy, zgodę projektanta oraz, że zaproponowany produkt spełnia wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne); taka zmiana nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy i wymaga zgody Zamawiającego. 5.Przedmiotu zamówienia tzn. w uzasadnionych przypadkach, wykonania tzw. robót zmiennych; wykonanie robót zamiennych nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy 6.Zmiany nazwy stron umowy, dane strony, jeżeli znajdzie zmiana w dokumentach rejestrowych 7.Zmiana kierownika robót, inspektorów nadzoru numerów telefonów i faksów. 8.Ilość zamawianych elementów, jeżeli zajdzie okoliczność której nie można było przewidzieć, co może wiązać się ze zmianą Wykonawcy tj. jego obniżeniem o wartość elementów które wyłączono z realizacji 9.Aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów 10.Podwykonawcy, ze względów losowych lub innych korzystnych dla Zamawiającego, w przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców, przy czym zmiana podwykonawcy musi być uzgodniona z Zamawiającym 11.Technologii zastosowanej w projekcie jeżeli na rynku istnieje możliwość nowszych , korzystniejszych rozwiązań. 12.Terminu realizacji zamówienia w przypadku w przypadku zaistnienia okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu; zmiana wymaga uzasadnionego wniosku, zgody Zamawiającego i aneksu do umowy 13.Tabeli ryczałtowej elementów robót i harmonogramu rzeczowo-finansowego w odniesieniu do kolejności wykonywanych prac, podziału poszczególnych grup robót; oraz w przypadku uzasadnionej zmiany terminu realizacji robót. Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VIII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie szczegółowego warunku. b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.:  wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane o wartości 100 000,00 zł brutto każda odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, popartych dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.:  zatrudniają lub dysponują osobą posiadającą niezbędne kwalifikacje/uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń tj. posiadającą stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego do kierowania i sprawowania nadzoru robót budowlanych, posiadającą uprawnienia w specjalności:  konstrukcyjno- budowlanej (min.1 osoba),  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych kanalizacyjnych (min. 1 osoba). Uwaga!!! Zamawiający dopuszcza równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a) ustawy z dnia 7 lica 1994 r. prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. z późn. zm.) oraz na podstawie art. 20a) ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z dnia 24 stycznia 20112 r. z późn. zm.) d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie szczegółowego warunku. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a i 2d ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 24 ust.2 pkt.5 ustawy. 2. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IX Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. IX SIWZ. IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. IX.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 3) Wykaz osób- kadry kierowniczej, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie¬dzialnych za kierowanie robotami budowlanym, posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikających z przepisów prawa budowlanego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi- wg zał. Nr 4 do SIWZ. 4) Oświadczenie, ze osoby które, będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, sporządzone wg zał. Nr 5 do SIWZ. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy dołączenia do oferty: 1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, oraz dokumentów wymienionych w punkcie IX.2.i IX.3 IX.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 6 do SIWZ. 2)Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol-skiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w: a) pkt. 2)- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B. Jeżeli w miejscu zamieszczania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. A, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. IX.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzone według załącznika nr 12 do SIWZ. IX.4. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) dowód wpłaty wadium; 2) uproszczony kosztorys ofertowy z wyszczególnieniem cen jednostkowych w wersji papierowej . Dokumenty dołączone do oferty muszą być podpisane i złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę przez niego upoważnioną.
  • Wadium: 4000 PLN
  • Kryteria wyboru: najniższa cena.
  • Specyfikacja: SIWZ w formie papierowej można uzyskać w DZP w siedzibie Zamawiającego. Koszt SIWZ- 15zł. Do ceny należy dodać koszt przesyłki. SIWZ pobrana ze strony internetowej jest bezpłatna.
  • Cena specyfikacji: 15 PLN

KOD CPV i nazwa:
45000000-7 Roboty budowlane
45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wymianie istniejącej instalacji C.O wraz z grzejnikami w budynku Hotelu Asystenta w Kielcach

Zakres przedmiotu zamówienia:
- roboty demontażowe (demontaż istniejących poziomów, pionów, gałązek, grzejników wraz z zaworami, wykucie otworów w ścianach i stropach;
- roboty instalacyjne (montaż nowych poziomów, pionów, gałązek oraz grzejników wraz z ich podłączeniem wg. projektu;
- roboty budowlane (naprawy ścian i podłóg oraz stropów).

Szczegółowy sposób prowadzenia prac oraz zakres rzeczowy robót, jakie należy wykonać w ramach niniejszego zamówienia, zawiera nw. dokumentacja tj.:
-Opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 1
-Przedmiar robót - załącznik nr 9
-Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 10.
-Projekt budowlano-wykonawczy- załącznik nr 11

Minimalny okres gwarancji i rękojmi wymagany przez Zamawiającego wynosi:
- na wykonane roboty - 36 miesięcy,
- na dostarczone i użyte materiały, urządzenia - zgodnie z gwarancjami udzielonymi przez
producentów, jednak okres gwarancji i rękojmi nie może być krótszy niż 24 miesiące.
Wymagania dotyczące gwarancji zostały określone we wzorze umowy - załącznik nr 7 do SIWZ.

Ujęte w dokumentacji materiały i urządzenia oraz ich znaki towarowe i nazwy własne traktowane są, jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza możliwość ujęcia przez Wykonawcę w ofercie,
a następnie zastosowanie, innych materiałów i urządzeń niż podane w SIWZ, pod warunkiem bezwzględnego posiadania przez te materiały lub urządzenia parametrów, co najmniej takich, jak określone w dokumentacji technicznej tj. równoważnych pod względem cech technicznych
i jakościowych do materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji oraz w stosunku do Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się
w kolejności:
1. europejskie aprobaty techniczne,
2. wspólne specyfikacje techniczne,
3. normy międzynarodowe,
4. inne techniczne systemy odniesienia ust. przez europejskie organy normalizacyjne.
W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie:
4000,00zł, (słownie: cztery tysiące złotych, 00/100)
Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego:
UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach
Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium– Znak sprawy DP/2310/70/14
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument w formie oryginału dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Brak którejkolwiek z przesłanek w treści gwarancji spowoduje uznanie wadium za wniesione nieprawidłowo, co będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy.
Wnoszona gwarancja ubezpieczeniowa lub bankowa musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz płatny na każde żądanie Zamawiającego.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
-nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Uwaga:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 06.05.2014 r. pod numerem 96311-2014,
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 06.05.2014 r.

Uwaga! 12.05.2014r.
Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia opracowując harmonogram rzeczowo-finnsowy zobowiązany będzie do wyłączenia dni 26, 27, 28 i 29 lipca 2014r z wszelkich prac.

Uwaga!!! 13.05.2014r.
Poniżej Zamawiający zamieszcza treść pytania, które wpłynęło ww. postępowaniu i udzieloną odpowiedź.

Pytanie: czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie systemu rur ze stali na zaciski zamiast spawania?
Odpowiedź: tak Zamawiający dopuszcza zastosowanie systemu rur ze stali na zaciski zamiast spawania. Jeżeli zastosowanie proponowanego rozwiązania (zaciski zamiast spawania) wymagać będzie dodatkowego opracowania projektowego, koszt tego opracowania obciąży Wykonawcę.

Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami wyznacza się następującą osobę: Anna Kowalczyk, tel. (041) 349 72 75.

Wykonawcy mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ nie później niż do końca dnia w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Treść pytani odpowiedzi Zamawiający opublikuje na własnej stronie internetowej. Treść udzielonych odpowiedzi staje się częścią SIWZ i obowiązuje zarówno Zamawiającego jak i Wykonawców.