Zakończone przetargi

Zorganizowanie Objazdu Naukowego DP/2310/20/12

Zorganizowanie Objazdu Naukowego DP/2310/20/12

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.02.08 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.02.08 09:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5, Sekretariat Kanclerza, pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Niemcy-Francja- Czechy- Polska
  • Termin realizacji: Zamówienie będzie realizowane w terminie 26-31.03.2012 rok
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych, nie dopuszcza się składania ofert częsciowych
  • Warunki udziału w postepowaniu: Zgodnie z zapisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali minimum jedną usługę o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia oraz załączą dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; tzn. 1) dysponują minimum 1 osobą która posiada : aktualne uprawnienia pilota ze znajomością języka oraz krajów do których organizowany jest objazd. 2) dysponują minimum 1 samochodem do przewozu minimum 47 osób z aktualnymi badaniami technicznymi 3) Dysponują minimum 1 osobą z uprawnieniami do kierowania pojazdami kategorii A,B,C i przewozu osób. d) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII.DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCÓW A. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp: 1) Oświadczenie zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Pzp., sporządzonego wg. załącznika Nr 2 do siwz. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (co najmniej jedna usługa w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zawierający informację na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami; 4) Oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 5) Oświadczenie wykonawcy, że dysponuje minimum 1 samochodem do przewozu minimum 47 osób z aktualnymi badaniami technicznymi Uwaga: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. B. B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp.: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy. Uwaga: - Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. B 2), - składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafką) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. 4.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1. Wypełniony formularz ofertowy.(zał.nr 1) 2. Dokument z którego będzie wynikać uprawnienie Wykonawcy do podpisania oferty np.: zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, KRS, jeśli taki dokument nie został dołączony do oferty. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym zamówieniu o ile nie wynika z innych dokumentów prawo reprezentowania Wykonawcy. 4. Szczegółowy harmonogram wyjazdu.
  • Wadium: 2000 PLN
  • Kryteria wyboru: Celem niniejszego postępowania jest wybór ofert najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg, podanego kryterium: Kryterium - cena brutto - stanowiące wagę 100% Kryterium: cena brutto :maksymalną ilość punktów (100) Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, pozostałe będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (Cena brutto najniższa : Cena brutto badana) x 100 pkt.= liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za kryterium przyjęte w niniejszym postępowaniu.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego.Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Dział Zamówień Publicznych, pokój nr 4 ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce Zamawiajacy zamieszcza SIWZ na swojej stronie internetowej do pobrania bezpøatnego przez wszystkich wykonawców. Opøata za SIWZ dotyczy sytuacji kiedy Wykonawca zwróci sié do Zamawiajácego o przekazanie SIWZ w wersji papierowej.
  • Cena specyfikacji: 25 PLN

Przedmiotem zamówienia jest :
Organizacja zagranicznego objazdu naukowego w dniach 26-31.03.2012 dla 33 studentów I roku Fizyki Technicznej (specjalność elektroradiologia) oraz dla 3 opiekunów (razem 36 osób), pracowników Instytutu Fizyki UJK. Objazd obejmuje wizytę w GSI Helmholtzzentrum für Schwerionenforschung GmbH (Instytut Badań Ciężkich Jonów) w Darmstadt w Niemczech w dniu 27.03.2012 oraz wizytę w ESRF European Synchrotron Radiation Facility (Europejski Ośrodek Promieniowania Synchrotronowego) i w Instytucie Laue-Langevin (ILL) w Grenoble we Francji w dniu 29.03.2012. Powrót do Kielc w dniu 31.03.2012 roku.
Zamówienie zawiera również usługe pilotai przewodników terenowych.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6. Ustawy pzp.
Zakres zamówienia :
Organizacja objazdu naukowego dla 36 osób. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby uczestników obozu w granicach + 20%

WADIUM:
Warunkiem udziału w postepowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: 2000zł
(słownie złotych: dwa tysiące )
Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego:

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208.




Na dowodzie przelewu należy wpisać:

Wadium– Znak sprawy DP/2310/20/12 wpłata wadium za
„Zorganizowanie objazdu naukowego”


Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku bankowego oraz z prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 25 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


Ogłoszenie o zamówieniu - usługi ukazało się w Biuletynie Zamówieñ Publicznych pod numerem 29466-2012 w dniu 31.01.2012
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 31.01.2012. Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń ukazało się w dniu 31.01.2012 roku Ogłoszenie na stronie internetowej zamawiającego ukazało się w dniu 31.01.2012 roku

Zamawiający zamieszcza Pytania i odpowiedzi odnośnie postępowania nr DP/2310/20/12
1) Punkt XIV SIWZ wskazuje iż Wykonawca winien wskazać w formularzu oferty Załącznik nr 1 do SIWZ cene netto poszczególnych pozycji za 1 szt, podatek VAT, wartość netto oraz brutto poszczególnych pozycji oraz łączną cenę brutto w danej części (…) „tymczasem SIWZ nie zawiera w ogóle załącznika nr 1 natomiast Formularz oferty który jest załącznikiem nr 2 zawiera możliwość podania wyłącznie ceny brutto.
ODPOERIEDZ:
Załącznikiem nr 1 jest przedmiot zamówienia( zgodnie z z informacją na stronie 11 SIWZ) Załącznik nr 2 to wzór oferty. W związku z faktyczną nieścisłością w załączniku nr 2 dodaje się po kwocie brutto następujące zdanie: „ koszt za 1 osobę …………. Zł brutto „ W punkcie XIV SIWZ strona nr 9 wprowadza się następujące zmiany- Formularz oferty oznacza się jako załącznik nr 2; skreśla się wszelkie sformułowania dotyczące cen netto.
2) Załącznik nr 2 do SIWZ ) ostatni podpunkt na stronie 14 SIWZ ) zawiera sformułowanie „ Oświadczamy że zamierzamy powierzyć wykonanie … ( należy określić zakres powierzonej części zamówienia) UWAGA: Niniejszy punkt należy wypełnić w przypadku zaistnienia okoliczności o których mowa w części XXIV SIWZ lub wpisać „ nie dotyczy” tymczasem punkt XXIV SIWZ zawiera pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
ODPOWIEDŹ : na stronie 14 skreśla się słowa ”o których mowa w części XXIV SIWZ „
3) §3 pkt 3 Umowy stanowiącej załącznik do SIWZ wskazuje iż Wartość niniejszej umowy będzie stanowić iloczyn faktycznej ilości uczestników obozu i ceny brutto za jednego uczestnika, określonej w ofercie przetargowej” Tymczasem Oferta przetargowa ( załącznik nr 2 do SIWZ ) uwzględnia jedynie cenę brutto wykonania całej usługi nie zaś cenę za jednego uczestnika.
ODPOWEIEDŹ:
W związku z faktyczną nieścisłością w załączniku nr 2 dodaje się po kwocie brutto następujące zdanie: „ koszt za 1 osobę …………. Zł brutto „ W punkcie XIV SIWZ strona nr 9 wprowadza się następujące zmiany- Formularz oferty oznacza się jako załącznik nr 2; skreśla się wszelkie sformułowania dotyczące cen netto.
4) Prosimy o wskazanie wzoru rozliczenia lub wyjaśnienie co powinno zawierać w/w rozliczenie o którym mowa w §4 pkt 1 Umowy stanowiącej załącznik do SIWZ .
ODPOWIEDŹ : Rozliczenie oznacza wskazanie ilości osób x cena brutto za jedna osobę = cena łączna za całość zamówienia
5) Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie możliwości organizacji miejsc noclegowych w hotelach położonych poza centrum miast Darmstadt, Grenoble, oraz Pragi
ODPOWIEDŹ:
Pod pojęciem centrum miasta zamawiający rozumie taką lokalizację hotelu, aby hotel znajdował się w odległości do około 1,5 km (do około 20 minut drogi na piechotę) od typowych atrakcji turystycznych danego miasta noclegowego.
Dla przykładu oznacza to, że hotel ma się znajdować w podanej odległości (do około 1,5 km) od:
Luisenplatz (w DARMSTADT),
Avenue Félix Viallet (w GRENOBLE),
dzielnicy Staré Město (w PRADZE).

6) Zwracamy się również z prośbą o skrócenie do 14 dni terminu płatności, o którym mowa w treści §4 pkt 1 Umowy stanowiącej załącznik do SIWZ
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wprowadza w tym punkcie zmian.

7) Zgodnie z formularzem ofertowym czy zapisami w umowie, wymagane jest przedstawienie faktury VAT. Wyjazdy tego typu zwyczajowo rozliczane są przy pomocy faktur „Vat-marża”, gdzie wyszczególnienie wysokości Vatu jest niemożliwe. Czy dopuszczacie Państwo wystawienie faktury Vat-marża?
ODPOWIEDŹ : TAK
8) Czy dokumenty, wymienione w punkcie VIII.B. SIWZ w odniesieniu do innych podmiotów, na wiedzy i doświadczeniu których będziemy polegać powinny być złożone wraz z dokumentacją przetargową czy też podpisując umowę po wyborze najkorzystniejszej oferty?
ODPOWIEDŹ: Wraz z ofertą.
9) Jak przedstawia się struktura zakwaterowania w Darmstadt, Grenoble i Pradze a w szczególności jaka ilość pokojów 1 osobowych jest planowanych?
ODPOWIEDŹ: POKOJE MAJĄ BYĆ 2-, 3- OSOBOWE W LICZBIE ODPOWIADAJĄCEJ LICZBIE UCZESTNIKÓW. PONADTO 3 POKOJE 1- OSOBOWE (DLA 3 OSÓB Z KADRY).
10) Jak Zamawiający rozumie pojęcie centrum miasta (Darmstadt, Grenoble, Praga) w odniesieniu do lokalizacji hotelu. Czy chodzi o granice administracyjne?
ODPOWIEDŹ: Pod pojęciem centrum miasta zamawiający rozumie taką lokalizację hotelu, aby hotel znajdował się w odległości do około 1,5 km (do około 20 minut drogi na piechotę) od typowych atrakcji turystycznych danego miasta noclegowego.
Dla przykładu oznacza to, że hotel ma się znajdować w podanej odległości (do około 1,5 km) od:
Luisenplatz (w DARMSTADT),
Avenue Félix Viallet (w GRENOBLE),
dzielnicy Staré Město (w PRADZE).


11) Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, Zamawiający ustalił i potwierdził możliwość wizyty w ośrodkach w Darmstadt i Grenoble a także posiłki na stołówkach. Czy posiłki i wejścia zostały / zostaną także przez Zamawiającego opłacone?

Wejścia do ośrodków naukowych są bezpłatne. Posiłki nie będą zapłacone przez zamawiającego lecz przez stronę organizującą wyjazd.


12) Prosimy o wyjaśnienie odnoścnie punktu VIII. A.3 SIWZ czy w wykazie osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia należy ująć również dane kierowców. Stanowi to problem w związku z niemożliwością ustalenia konkretnych osób na dzień składania ofert co wynika z harmonogramu czasu pracy kierowcy. Prosimy o wyjaśnienie czy wystarczy oświadczenie przewoźnika o dysponowaniu odpowiednim środkiem transportu i kadrą z wymaganymi kwalifikacjami.
ODPOWIEDŹ: Wraz z ofertą powinien być załączony wykaz osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia w tym kierowcy. Zamawiający po zawarciu umowy z wybranym wykonawcą , dopuszcza możliwość zmiany osób wskazanych w ofercie na inne osoby , pod warunkiem posiadania przez te osoby takich samych kwalifikacji jak wskazane w ofercie
13) Czy o ilości pokoi 1,2,3 osobowych decyduje Zamawiający czy Oferent? Jest niemal dwukrotna różnica w cenie pokoju 1 osobowego a 2 osobowego dlatego to znaczny parametr kalkulacji
ODPOWIEDŹ: POKOJE MAJĄ BYĆ 2-, 3- OSOBOWE W LICZBIE ODPOWIADAJĄCEJ LICZBIE UCZESTNIKÓW. PONADTO 3 POKOJE 1- OSOBOWE (DLA 3 OSÓB Z KADRY).
14) Czy na etapie składania ofert Oferent winien podać nazwę i adres hotelu czy jest to dookreślenia w terminie późniejszym, na etapie umowy?
Odpowiedź: nazwa i adres hotelu musza być podane w etapie podpisywania umowy.

Osobą upoważnioną do kontaktowania sie z Wykonawcami jest :
Mgr Marcin Kmieciak, tel./fax (041) 349 -72-75,

  • SIWZ
    SIWZ zawiera opis przedmiotu zamówienia