Zakończone przetargi

Wykonanie w systemie „ZAPROJEKTUJ i WYBUDUJ”: dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim oraz budowa obiektu naukowo- dydaktycznego UJK przy Al. IX Wieków Kielc 19 w Kielcach.

Wykonanie w systemie „ZAPROJEKTUJ i WYBUDUJ”: dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim oraz budowa obiektu naukowo- dydaktycznego UJK przy Al. IX Wieków Kielc 19 w Kielcach.

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.12.14 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.12.14 11:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez min. 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia odwołania, bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.
  • Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach; 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, Sekretariat Kanclerza pok. nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce;Al. IX Wieków Kielc 19
  • Termin realizacji: Wykonawca zobowiązany jest zrealizować wszystkie czynności objęte SIWZ oraz umową, w terminie: pożądanym do 31.10.2014 r.. Warunkiem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest: wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej ; wybudowanie obiektu łącznie z infrastrukturą techniczną i obiektami towarzyszącymi; uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Zmiana ww. terminu (skrócenie lub wydłużenie) może ulec zmianie wyłącznie na uzasadniony/ zaakceptowany przez Zamawiającego wniosek Wykonawcy, zawierający uzasadnienie zmiany terminu, w trakcie realizacji umowy. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć w szczególności będących następstwem działania siły wyższej. Zamawiający ma prawo zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zamówienia w terminie i miejscu wskazanym pisemnie przez Zamawiającego. Wykonawca po zawarciu umowy, niezwłocznie złoży wnioski o uzyskanie wymaganych przepisami prawa decyzji i uzgodnień oraz powiadomi o tym Zamawiającego przedkładając kserokopie złożonych wniosków z potwierdzoną datą złożenia dokumentu.
  • Wymagania: ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego. W celu pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Zamawiający żąda od Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny ofertowej/wynagrodzenia umownego brutto za przedmiot umowy, w formach i zasadach przewidzianych w art. 148 ust. 1 ustawy. Wnoszona gwarancja ubezpieczeniowa lub bankowa musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz płatny na każde pierwsze żądanie Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci zabezpieczenie zgodnie z art. 151 ustawy. Wykonawca jest obowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu jej zawarcia.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII.INFORMACJA O PODWYKONAWCACH Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. VIII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Wykonawcą zamówienia, może być: osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają łącznie warunki w zakresie: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) budowy obiektów użyteczności publicznej polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie, w tym 1 (jedna) o charakterze związanym z służbą zdrowia oraz o kubaturze min. 20 tys. m3 i powierzchni użytkowej min. 4,8 tys. m2 każda z budów; c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponują zespołem projektowym w składzie, którego znajduje się przynajmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w nw. specjalnościach oraz osoby (min. po 1 osobie), które zgodnie z wymogami art. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane mogą bez ograniczeń pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w zakresie projektowania z min. 5 letnim doświadczeniem dla nw. specjalności: architektonicznej konstrukcyjno- budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych, kanalizacyjnych, c.o., klimatyzacji, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i teletechnicznych, drogowej; dysponują osobą/osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje/uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego tj.: min. po 1 osobie z min. 5 letnim doświadczeniem do kierowania i sprawowania nadzoru robót budowlanych, posiadającej uprawnienia w specjalnościach: konstrukcyjno- budowlanej, instalacyjnej w zakresie: architektonicznej; konstrukcyjno-budowlanej; drogowej; telekomunikacyjnej; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. d)sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 20 000 000 PLN; Wykonawca osiągnął w ostatnich trzech latach obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie średnie przychody netto w kwocie co najmniej 80 mln. PLN, (tzn. suma przychodów z ostatnich trzech lat obrotowych dzielona przez ilość pełnych lat obrotowych). UWAGA!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. IX. SIWZ. IX.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. IX.1.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy sporządzone wg zał. Nr 2 do SIWZ, 2) Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Uwaga!!! Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane roboty oraz potwierdzać ich należyte wykonanie. 3) Wykaz osób- kadry kierowniczej, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego w poszczególnej specjalności, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, z minimum dwu letnim doświadczeniem każda z ww. osób, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. Uwaga!!! Należy wskazać, które z wymienionych w wykazie osób będą pełnić funkcję Nadzoru autorskiego i Kierownika Budowy. Kierownik budowy może być jednocześnie kierownikiem robót w jednej lub w kilku branżach. 4) Oświadczenie, ze osoby, które, będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ. 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 6) Sprawozdanie finansowe lub jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające przychody netto za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wzór zobowiązania stanowi zał. Nr 10. IX.2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 6 do SIWZ, 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy (wzór oświadczenia stanowi zał. Nr 7 do SIWZ), 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni-czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A.Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób. B.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w: 1.pkt. 2)-4) i 6)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.pkt. 5)- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za-mieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. C.Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie IX.2. IX.3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Oświadczenie o zaakceptowaniu warunków gwarancji i rękojmi, jakie zostały opisane w niniejszej SIWZ oraz w załącznikach do niej. 2) Dowód wpłaty wadium. 3) Specyfikacje techniczne oferowanego sprzętu/wyposażenia wraz z zestawieniem rzeczowo-ilościowym. 4) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np.: wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, aktualny statut spółki. W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 100000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: SIWZ w formie papierowej można uzyskać w Dziale Zamówień Publicznych w siedzibie Zamawiającego. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w formie papierowej jest odpłatna. Do ceny należy dodać: podatek VAT 23 %, koszt przesyłki w zależności wyboru Wykonawcy (tj. np. polecona,polecona priorytet czy kurierska). Płatne przelewem na konto Zamawiającego Nr 23103015080000000803711003. SIWZ pobrana ze strony internetowej Zamawiającego: http://ujk.edu.pl/dzp/przetargi.php, jest bezpłatna
  • Cena specyfikacji: 15 PLN

KOD CPV i nazwa:
71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego
45000000-7 Roboty budowlane
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie w systemie „ZAPROJEKTUJ i WYBUDUJ”: dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim oraz budowa obiektu naukowo- dydaktycznego UJK przy Al. IX Wieków Kielc 19 w Kielcach.
Wszystkie niezbędne uzgodnienia oraz przygotowanie dokumentów a także złożenie w imieniu Zamawiającego wniosku o uzyskanie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz pozwolenia na użytkowanie obiektu leżą po stronie Wykonawcy.
Przewidywany opis i zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, jaki należy wykonać w ramach niniejszego zamówienia, zawiera Opis przedmiotu zamówienia stanowiący zał. Nr 1, koncepcja stanowiąca załącznik do Opisu przedmiotu zamówienia.
Wykonawca jest zobowiązany wykonać wszystkie także nieujęte w opisie przedmiotu zamówienia prace, które są niezbędne do prawidłowego i zgodnego z przeznaczeniem, funkcjonowania obiektu będącego przedmiotem zamówienia oraz wymagane obowiązującymi w tym zakresie prawa przepisami.
Projekty należy wykonać z najwyższą starannością, z zasadami sztuki budowlanej i współczesnej wiedzy technicznej, nowoczesnością rozwiązań technologicznych i budowlanych oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Ustalenia i decyzje dot. wykonywania zamówienia uzgadniane będą pisemnie przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
Całość robót należy wykonać zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych- Tom I, II, V”.
Prace budowlane realizowane będą w sąsiedztwie budynków czynnych, w których będzie odbywała się praca biurowa i dydaktyczna.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz.1118 ze zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 ze zm.) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Wykonawca jest zobowiązany do ścisłego stosowania i respektowania przepisów ujętych w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012, poz.463), Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz.U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. z 2003 r. nr 47 poz. 401 ze zm.) oraz z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126 ze zm.).
Jeżeli dla danych pozycji Zamawiający wskazał klasę, markę czy znak towarowy sprzętu, to dopuszcza się oferowanie sprzętu równoważnego pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się sprzęt wskazany przez Zamawiającego. W tym wypadku na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia zachowania cech określonych w załączniku nr 1 tj. należy przedłożyć specyfikacje techniczne danego sprzętu. W przeprowadzonym dowodzie muszą znaleźć się odniesienia do norm, konstrukcji, parametrów oraz standardów i dokonać porównania, z którego musi wynikać, iż sprzęt oferowany jako równoważny jest identyczny lub lepszy od sprzętu wskazanego przez Zamawiającego.
Wymagania dot. gwarancji zostały opisane w karcie gwarancyjnej stanowiącej załącznik do projektu umowy.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady fizyczne zmniejszające wartość techniczną, użytkową i estetyczną wykonanych robót i dostarczonego sprzętu/wyposażenia;
Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia również wad zgłoszonych w okresie gwarancji, których termin usunięcia przekracza okres gwarancji.
Oferty zawierające okres gwarancji, krótszy niż wymagany przez Zamawiającego, zostaną odrzucone zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2)
Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji inwestycji i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych przez Zamawiającego w toku niniejszego postępowania.

"MEDREH - UJK budowa i wyposażenie obiektu naukowo-dydaktycznego UJK przy ul. Al. IX Wieków Kielc, dla wsparcia wdrożenia innowacyjnych metod leczenia"

Złożonego w ramach Działania 2.1 "Rozwój innowacji oraz wspieranie działalności dydaktycznej i badawczej szkół wyższych oraz placówek sektora "badania i rozwój" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013

Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 8 do niniejszej SIWZ.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy, w szczególności w zakresie:
terminu realizacji umowy wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć, w szczególności będących następstwem działania siły wyższej tzn. nadzwyczajnego zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć, ani któremu nie można było zapobiec, a które faktycznie bezpośrednio uniemożliwia lub zasadniczo utrudnia realizacje przedmiotu umowy, w szczególności: wojny, przewrotu, zamieszek, rebelii, strajku w branżach mających zasadniczy wpływ na terminową realizacją zamówienia,
osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji,
parametrów technicznych dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy;
typu dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli nastąpiła zmian producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem, że spełni on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne),
podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców, co najmniej takich samych właściwości, kalifikacji, co podwykonawca wykazany w ofercie (dot. przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawcy),
przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mające wpływ na zakres lub termin wykonania,
jeżeli w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT zmianie ulegnie wysokość obowiązującej dla danej usługi/dostawy/roboty budowlanej stawki podatku VAT, zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia za wykonanie przez Wykonawcę danej usługi/dostawy/roboty budowlanej.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 93 ust. 1a. Ustawy Pzp, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostały mu przyznane.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 19/10/2012 r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 24/10/2012 r. pod numerem 2012/S 205-337045
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 24/10/2012 r.

UWAGA!!!
Nr sprawy Nr sprawy: DP/2310/62/12
Kielce, dnia: 21.11.2012 r.
Informujemy, że w wyniku zadanych pytań zmienia się treść ogłoszenia i SIWZ w następujący sposób:
- Zamawiający w załączniku pod nazwą "Pytania i odpowiedzi MEDREH" podaje treść pytań Wykonawców wraz z odpowiedziami Zamawiającego.
- zmiana dot. również terminu składania i otwarcia ofert z 29.11.2012 r. na dzień 14.12.2012 r., godziny zostają bez zmian.

Informacja o powyższych zmianach została przekazana Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 21.11.2012 r.

W ramach udzielonych odpowiedzi Zamawiający zamieszcza następujące i obowiązujące pliki:
-Załącznik graficzny do decyzji;
-Pismo wydane przez Wodociągi Kieleckie Sp. z o.o;
-Pismo ZE;
-Zmiana Zał. nr 5- do opisu przed. zam. wyjaśnienie 21.11.2012 r.;
-Pismo MZD;
-Projekt umowy MEDREH 21-11-2012;
-Zał. nr 4- do opisu przedmiotu zamówienia- wyjaśnienie 21.11.2012 r..

Uwaga!!! 22.11.2012 r.
Zamawiający informuje, że w dokumentacji przetargowej zarówno w Ogłoszeniu o zamówieniu, jak również w SIWZ skreśla się zapisy odnośnie"...Wymagania dot. gwarancji zostały opisane w karcie gwarancyjnej stanowiącej załącznik do projektu umowy..." w związku ze zmianą projektu umowy, wprowadzoną w dn. 21.11.2012 r.

Uwaga!!! 26.11.2012 r.
Zmawiający informuje, katalog wymaganych dokumentów i oświadczeń jakie należy załączyć do oferty został ujęty w SIWZ w rozdziale IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.
Zapis o wersji demo programu oraz dokumenty, wymienione w poprawionym załączniku nr 4 jako wymagane do oferty, należy traktować jako nieobowiązujące.

Uwaga!!! 03.12.2012 r.
Zmawiający PONOWNIE informuje, katalog/wykaz WYMAGANYCH dokumentów i oświadczeń jakie należy załączyć do oferty został ujęty w SIWZ w rozdziale IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

Uwaga!!! 05.12.2012 r.
Zamawiający wyjaśnia, że podane w zał. nr 4 wymiary zostały określone na poziomie minimum, Zamawiający dopuszcza możliwość odchylenia na każdym wymiarze w granicy +10%.

Zamawiający potwierdza, że w zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzi wyposażenie ruchome w tym komputery i laptopy z zał. nr 4.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres:
Uniwersytet
Jana Kochanowskiego w Kielcach
25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5,
Dział Zamówień Publicznych, dot. DP/2310/62/12.
Zamawiający nie przewiduje zwołania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dot. treści SIWZ.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust. 1. w języku polskim, za wyjątkiem informacji, których treść jest podawana do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.
Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami wyznacza się następującą osobę: mgr inż. Jolanta Jarząb, tel. (41) 349 72 76.