Zakończone przetargi

Zagospodarowanie działki nr 4/104 o powierzchni 0,1670 ha położonej przy ul. Krakowskiej 11 w Kielcach w systemie „ZAPROJEKTUJ i WYBUDUJ” wraz z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych.

Zagospodarowanie działki nr 4/104 o powierzchni 0,1670 ha położonej przy ul. Krakowskiej 11 w Kielcach w systemie „ZAPROJEKTUJ i WYBUDUJ” wraz z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych.

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.05.07 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.05.07 11:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.
  • Miejsce składania ofert: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce; ul. Żeromskiego 5, SEKRETARIAT KANCLERZA UJK pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce; ul. Krakowska 11
  • Termin realizacji: Wykonawca zobowiązany jest zrealizować wszystkie czynności objęte SIWZ oraz umową, w terminie: do 31.08.2012 r.. Warunkiem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót budowlanych, przez obie strony umowy. Zmiana ww. terminu (skrócenie lub wydłużenie) może ulec zmianie wyłącznie na uzasadniony/ zaakceptowany przez Zamawiającego wniosek Wykonawcy, zawierający uzasadnienie zmiany terminu, w trakcie realizacji umowy. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć w szczególności będących następstwem działania siły wyższej. Zamawiający ma prawo zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zamówienia w terminie i miejscu wskazanym pisemnie przez Zamawiającego. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego koncepcji projektowej Wykonawca niezwłocznie złoży wnioski o uzyskanie wymaganych przepisami prawa decyzji i uzgodnień i powiadomi o tym Zamawiającego przedkładając kserokopie złożonych wniosków z potwierdzoną datą złożenia dokumentu.
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składania ofert częściowych Wymagania dot. gwarancji zostały opisane w karcie gwarancyjnej stanowiącej załącznik do projektu umowy. -Zamawiający na wykonane prace projektowe i roboty remontowo-budowlane wymaga min. gwarancji na okres 36 miesięcy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego, przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy oraz 36 miesięcznej rękojmi; -Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady fizyczne zmniejszające wartość techniczną, użytkową i estetyczną wykonanych robót; -Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia wad zgłoszonych w okresie gwarancji, których termin usunięcia przekracza okres gwarancji; -Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność za szkody wynikłe z niewłaściwego przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego. W przypadku braku możliwości realizacji robót budowlanych zgodnie z projektem z powodu jego wad lub błędów kosztorysowych, Wykonawca zobowiązany jest do poprawienia lub uzupełnienia dokumentacji projektowej, w ramach wynagrodzenie. Oferty zawierające okres gwarancji, krótszy niż wymagany przez Zamawiającego, zostaną odrzucone zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2). Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp maksymalnie do 50% wartości zamówienia podstawowego. W celu pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Zamawiający żąda od Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny ofertowej/wynagrodzenia umownego brutto za przedmiot umowy, w formach i na zasadach przewidzianych w art. 148 ust. 1 ustawy. Wnoszona gwarancja ubezpieczeniowa lub bankowa musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz płatny na każde żądanie Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci zabezpieczenie zgodnie z art. 151 ustawy. Wykonawca jest obowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu jej zawarcia.
  • Warunki udziału w postepowaniu: I.INFORMACJA O PODWYKONAWCACH Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia wraz z jej wartością, II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW Wykonawcą zamówienia, może być, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej 1.Warunki udziału w postępowaniu: 1)Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: -wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane o zakresie objętym przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż: 300 000 PLN brutto każda; Uwaga!!! Zamawiający nie będzie oceniał wykonanych robót o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych robót nie będą sumowane). c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. dysponują osobą/osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje/uprawnienia do: -projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej oraz osoby, które zgodnie z wymogami art. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane mogą bez ograniczeń pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w zakresie projektowania dla nw. specjalności: konstrukcyjno- budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych, kanalizacyjnych, c.o., klimatyzacji, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych, drogowej; z minimum dwu letnim doświadczeniem każda z ww. osób w projektowaniu tj. min. po 1 osobie w poszczególnej specjalności, -kierowania robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego tj.: min. po 1 osobie do kierowania i sprawowania nadzoru robót budowlanych, posiadającej uprawnienia w branży: budowlanej, drogowej, sanitarnej i elektrycznej. Uwaga!!! Zamawiający dopuszcza równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a) ustawy z dnia 7 lica 1994 r. prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. z późn. zm.) oraz na podstawie art. 20a) ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z dnia 24 stycznia 20112 r. z późn. zm.) d)sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: -są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 200 000 PLN. 2)Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 2.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IX SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania. Z udziału z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4. III.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. III.1.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Uwaga!!! Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane roboty oraz potwierdzać ich należyte wykonanie. 3) Wykaz osób- kadry kierowniczej, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za:  projektowanie bez ograniczeń w specjalności architektonicznej oraz osoby, które zgodnie z wymogami art. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane mogą bez ograniczeń pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w zakresie projektowania dla nw. specjalności: konstrukcyjno- budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych, kanalizacyjnych, c.o., klimatyzacji, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych, drogowej; z minimum dwu letnim doświadczeniem każda z ww. osób w projektowaniu tj. min. po 1 osobie w poszczególnej specjalności, kierowanie robotami budowlanymi tj. posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wynikające z przepisów prawa budowlanego tj.: min. po 1 osobie do kierowania i sprawowania nadzoru robót budowlanych, posiadającej uprawnienia w branży: budowlanej, drogowej, sanitarnej i elektrycznej, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. Uwaga!!! Należy wskazać, które z wymienionych w wykazie osób będą pełnić funkcję: Nadzoru autorskiego, Kierownika Budowy. Kierownik budowy może być jednocześnie kierownikiem robót w jednej lub w kilku branżach. 4) Oświadczenie, ze osoby, które, będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ. 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wzór zobowiązania stanowi zał. Nr 10. III.2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 6 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy (wzór oświadczenia stanowi zał. Nr 7 do SIWZ). Uwaga!!! A.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w: a)pkt. 2)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B.Jeżeli w miejscu zamieszczania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. A, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. C.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie III.2. III.3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np.: aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki. W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo. 2) Dowód wpłaty wadium. 3) Oświadczenie o akceptacji karty gwarancyjnej, stanowiącej załącznik do projektu umowy. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 10000 PLN
  • Kryteria wyboru: Wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg kryterium: cena brutto za przedmiot zamówienia: 100% W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni Wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium cena, Zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: 1.Kryterium: cena brutto za przedmiot zamówienia: maksymalną ilość punktów (100) Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, pozostałe będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (Cena brutto najniższa : Cena brutto badana) * 100 pkt= liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów za kryterium przyjęte w niniejszym postępowaniu.
  • Specyfikacja: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w formie papierowej można uzyskać w Dziale Zamówień Publicznych w siedzibie Zamawiającego. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w formie papierowej jest odpłatna. Do ceny należy dodać koszt przesyłki w zależności wyboru Wykonawcy (tj. polecona, polecona priorytet czy kurierska). Płatne przelewem na konto Zamawiającego. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pobrana ze strony internetowej Zamawiającego: http://ujk.edu.pl/dzp/przetargi.php, jest bezpłatna.
  • Cena specyfikacji: 25 PLN

KOD CPV i nazwa:
71 32 00 00-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45 00 00 00-7 Roboty budowlane
Przedmiotem zamówienia jest: zagospodarowanie działki nr 4/104 o powierzchni 0,1670 ha położonej przy ul. Krakowskiej 11 w Kielcach w systemie „ZAPROJEKTUJ i WYBUDUJ” wraz z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych.
W zakres dokumentacji projektowej wchodzi:
a)koncepcja funkcjonalno-użytkowa;
b)wypis i wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego;
c)dokumentacja geologiczna;
d)wstępne oszacowanie kosztów realizacji inwestycji;
e)uzgodnienia branżowe, warunki techniczne;
f)projekt zagospodarowania terenu;
g)projekt uwzględniający prace opisane w opisie przedmiotu zamówienia stanowiący zał. nr 1 do SIWZ;
h)projekt branży drogowej w zakresie układu komunikacyjnego;
i)projekt odwodnienia;
j)projekt przebudowy/zabezpieczenia kolidujących sieci uzbrojenia terenu;
k)specyfikacje techniczne dla poszczególnych branż;
l)przedmiary robót w rozbiciu na poszczególne branże.
Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w trzech etapach:
1)Etap I- opracowanie koncepcji projektowej zagospodarowania terenu wraz ze wstępnym oszacowaniem kosztów realizacji inwestycji. Zatwierdzona przez Zamawiającego koncepcja stanowić będzie podstawę do wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
2)Etap II- wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo- kosztorysowej wraz z przygotowaniem wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę lub zaświadczenia o przyjęciu zgłoszenia robót budowlanych przez właściwy organ administracji architektoniczno- budowlanej, jeżeli nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę,
3)Etap III- wykonanie robót budowlanych zgodnie z projektem wykonawczym i STWiORB.
Przewidywany zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, jaki należy wykonać w ramach niniejszego zamówienia, zawiera Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik Nr 1.

Wykonawca jest zobowiązany wykonać wszystkie prace, które są niezbędne do prawidłowego i zgodnego z przeznaczeniem, funkcjonowania obiektów będących przedmiotem zamówienia oraz wymagane obowiązującymi w tym zakresie prawa przepisami.
Projekty należy wykonać z najwyższą starannością, z zasadami sztuki budowlanej i współczesnej wiedzy technicznej, nowoczesnością rozwiązań technologicznych i budowlanych oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami (RMI z dn. 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego Dz.U.2003 Nr 120, poz. 1133 ze zm.).
Ustalenia i decyzje dot. wykonywania zamówienia uzgadniane będą pisemnie przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
Całość robót należy wykonać zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych- Tom I, II, V”.
Prace remontowo- budowlane realizowane będą w przy budynku, w którym będzie odbywała się praca biurowa i dydaktyczna oraz w obiekcie mogą być prowadzone roboty w innych branżach.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz.1118 ze zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 ze zm.) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Wykonawca jest zobowiązany do ścisłego stosowania i respektowania przepisów ujętych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. z 2003 r. nr 47 poz. 401 ze zm.) oraz z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126 ze zm.).

Projekt pn. „Budowa Uniwersyteckiego Centrum Edukacji Artystycznej, jako części Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego przy ulicy Krakowskiej w Kielcach”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 i budżetu państwa

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych 00/100),
Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bank Handlowy w Warszawie S.A. Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208.
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium– Znak sprawy DP/2310/86/12”
Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu dokonania przelewu wadium należy dołączyć do oferty.
Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W myśl art. 63 ust. 3 pkt 1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z póź. zm,.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi, z zastrzeżeniem art. 63g tej ustawy, dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanej ustawy.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument w formie oryginału dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Brak którejkolwiek z przesłanek w treści gwarancji spowoduje uznanie wadium za wniesione nieprawidłowo, co będzie skutkować wykluczeniem Wykonawcy.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń, winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać:
1)nazwę i adres:
a)dającego zlecenie tj. Wykonawcy,
b)beneficjenta gwarancji tj. Zamawiającego,
c)gwaranta tj. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji,
2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3)kwotę gwarancji,
4)termin ważności gwarancji,
5)przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp
6)zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta- Zamawiającego w przypadku spełnienia przesłanek, o których mowa powyżej (pkt. 5)).
Wnoszona gwarancja ubezpieczeniowa lub bankowa musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz płatny na każde żądanie Zamawiającego.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
-nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 8 do niniejszej SIWZ
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy, w szczególności:
-terminu realizacji umowy wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć, w szczególności będących następstwem działania siły wyższej tzn. nadzwyczajnego zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć, ani któremu nie można było zapobiec, a które faktycznie bezpośrednio uniemożliwia lub zasadniczo utrudnia realizacje przedmiotu umowy, w szczególności wojny, przewrotu, zamieszek, rebelii, strajku w branżach mających zasadniczy wpływ na terminową realizacją zamówienia,,
-osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych uprawnień/kwalifikacji, co dana osoba wykazana na etapie składania ofert, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji,
-podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców, co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji, co podwykonawca wykazany w ofercie (dot. przypadku, w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawcy),
-ilości zamawianych elementów, jeżeli zajdzie okoliczność, której nie można było przewidzieć, co będzie się wiązać ze zmianą wynagrodzenia Wykonawcy np. obniżenie o wartość elementów, które zostały wyłączone z realizacji,
-przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mające wpływ na zakres lub termin wykonania.
-stawki podatku VAT, z zastrzeżeniem, że cena brutto nie ulegnie zmianie.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1.zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 20/04/2012 r. pod numerem 90217-2012,
2.zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 20/04/2012 r.

Uwaga!!!
Kielce, dnia 27.04.2012 r.; Nr sprawy: DP/2310/86/12
Zamawiający poniżej podaje treść pytania Wykonawcy wraz z odpowiedzią Zamawiającego.

Pytanie nr 1.:
Zgodnie z rozdziałem VIII SIWZ ust. 1. pkt 1b w celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawcy powinni wykazać, że „wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane o zakresie objętym przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż: 300 000 PLN brutto każda”
Czy Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeśli zaprojektowanie i wykonanie będzie dotyczyło dwóch różnych zadań? Czy w/w warunek powinien zostać spełniony poprzez wykazanie się wykonaniem zadania w systemie: „zaprojektuj i wybuduj”.

Odpowiedź na pytanie nr 1.:
Zgodnie z zapisami w rozdz. VIII. ust. 1 pkt 1b) SIWZ dot.:
b)posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn., że Wykonawcy:
-wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane o zakresie objętym przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż: 300 000 PLN brutto każda;
Uwaga!!!
Zamawiający nie będzie oceniał wykonanych robót o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych robót nie będą sumowane).

oraz zapisami w rozdz. IX. ust. 1 pkt 2) SIWZ, należy przedstawić:
2) Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Uwaga!!!
Załączone dokumenty winny w sposób jednoznaczny wskazywać wykazane roboty oraz potwierdzać ich należyte wykonanie.

Pytanie nr 2
Zwracamy się z uprzejma prośbą o wydłużenie terminu realizacji zadania o dwa miesiące.

Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zgodnie z zapisami SIWZ:
Zmiana ww. terminu (skrócenie lub wydłużenie) może ulec zmianie wyłącznie na uzasadniony/ zaakceptowany przez Zamawiającego wniosek Wykonawcy, zawierający uzasadnienie zmiany terminu, w trakcie realizacji umowy.
Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było przewidzieć w szczególności będących następstwem działania siły wyższej.

mgr inż. Jolanta Jarząb, tel. (041) 349 72 76

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Zapytania, prośba o wyjaśnienie treści SIWZ muszą być opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, który je stawia oraz sformułowane na piśmie i składane na adres:
Uniwersytet
Jana Kochanowskiego w Kielcach
25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5,
Dział Zamówień Publicznych, dot. DP/2310/86/12.
Zamawiający nie przewiduje zwołania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dot. treści SIWZ.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust. 1. w języku polskim, za wyjątkiem informacji, których treść jest podawana do wiadomości publicznej na stronie www.ujk.edu.pl zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych dokumentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.