Dostawa odczynników chemicznych i drobnego sprzętu laboratoryjnego z podziałem na części. Nr sprawy: DP/2310/110/12 Uwaga : ZMIANY
Dostawa odczynników chemicznych i drobnego sprzętu laboratoryjnego z podziałem na części. Nr sprawy: DP/2310/110/12 Uwaga : ZMIANY
Przetarg nieograniczony
- Termin składania ofert: 2012.06.15 11:00
- Termin otwarcia ofert: 2012.06.15 11:15
- Termin związania ofertą: 30 dni
- Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj. Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach; 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5; pokój nr 5 Sekretariat Kanclerz
- Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
- Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
- Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
- Miejsce realizacji: Kielce
- Termin realizacji: 30 dni od podpisania umowy
- Wymagania: 1. Wymagania techniczne zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 6 do SIWZ) 2. Wymagania odnośnie dostawy: 1) Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć odczynniki chemiczne i drobny sprzęt laboratoryjny zgodnie z zestawieniem rzeczowo- ilościowym i jakościowym określonym w załączniku nr 6 do SIWZ, 2) Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia do miejsca wskazanego przez Zamawiającego własnym transportem i na własny koszt, 3) Wykonawca zobowiązany będzie powiadomić zamawiającego o gotowości do dostarczenia - w formie telefonicznej lub faksem - na co najmniej 48 godzin przed planowaną datą dostawy, 4) odczynniki oraz drobny asortyment laboratoryjny muszą być właściwie zapakowane tj. opakowania muszą być nienaruszone oraz muszą posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta oraz znaki identyfikujące produkt, a w szczególności znak towarowy produktu lub markę producenta; 5) na opakowaniu zaoferowanych odczynników oraz drobnego asortymentu laboratoryjnego będących przedmiotem zamówienia musi być umieszczona data produkcji, termin ważności, numer serii oraz nazwa producenta. 3. Odbiór odczynników chemicznych i drobnego sprzętu laboratoryjnego: odbioru dokona upoważniony przez Zamawiającego, wskazany w umowie pracownik, spisując wraz z przedstawicielem Wykonawcy protokół zdawczo-odbiorczy, którego wzór stanowi załącznik do umowy. 4. Wymagania odnośnie gwarancji : Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił 12 miesięcznej rękojmi i gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia. 5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wyznaczył jedną osobę do bezpośredniego kontaktu z Zamawiającym i obsługi realizacji zamówienia.
- Warunki udziału w postepowaniu: Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków wraz z wykazem oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 1 do SIWZ). 2) posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie dostawy : a) dla części I - odczynników chemicznych, b) dla części II - drobnego sprzętu laboratoryjnego. 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 1 do SIWZ). 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnego z treścią art.22 ust.1 Pzp (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 1 do SIWZ). 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się jedynie Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w ust. 1 pkt 1) - 4) muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w pkt.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule „spełnia” „ nie spełnia”. 4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (co najmniej dwie dostawy: dla części I - odczynników chemicznych, dla części II - drobnego sprzętu laboratoryjnego ) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 5. 5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. Uwaga!!! Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: pkt. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium; 2) Formularz rzeczowo- ilościowo -jakościowy oferowanych odczynników chemicznych i drobnego sprzętu laboratoryjnego, stanowiący załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy; 3) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np.: aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki. W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika- pełnomocnictwo. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności.
- Wadium: 860 PLN
- Kryteria wyboru: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium i jego znaczeniem oraz w następujący sposób będzie oceniał oferty : Kryterium Liczba punktów (waga) Cena 100 Najwyższą liczbę punktów (100) w kryterium „Cena” otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem: liczba punktów oferty ocenianej = cena oferty najniższej -------------------------- x 100 pkt cena oferty ocenianej 2. Ocena będzie dokonana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyskała największą liczbę punktów.
- Specyfikacja: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w formie papierowej można uzyskać w Dziale Zamówień Publicznych w siedzibie Zamawiającego. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w formie papierowej jest odpłatna. Do ceny należy dodać koszt przesyłki w zależności wyboru Wykonawcy (tj. polecona, polecona priorytet czy kurierska). Płatne przelewem na konto Zamawiającego. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pobrana ze strony internetowej Zamawiającego: https://www.ujk.edu.pl, jest bezpłatna.
- Cena specyfikacji: 41 PLN
Przedmiotem zamówienia jest: Cz. I dostawa odczynników chemicznych (30 poz.) i Cz. II dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego (274 pozycje) - asortymencie rzeczowo-ilościowym wskazanym w załączniku nr 6 (Opis przedmiotu zamówienia) do SIWZ.
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie :
na Cz. I 160,00zł (słownie złotych: sto sześćdziesiąt złotych 00/100 );
na Cz. II 700,00zł (słownie złotych: siedemset złotych 00/100 ).
Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego:
UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bank Handlowy Warszawie S.A.
Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208.
Na dowodzie przelewu należy wpisać
„Wadium– Znak sprawy DP/2310/110 /12 Dostawa odczynników chemicznych i drobnego sprzętu laboratoryjnego z podziałem na części. Część ……..”
Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty,
który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści zawartej umowy w następujących okolicznościach:
a)jeśli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT;
b) terminu wykonania umowy (np. w przypadku klęski żywiołowej, zjawisk atmosferycznych, siły wyższej).
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający dopuszcza składanie oferty częściowej tzn.
Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przesłane i opublikowane w:
1.Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 29/05/2012 r. pod numerem 178478 - 2012,
2.siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 29/05/2012 r .
UWAGA!!!
Nr sprawy Nr sprawy: DP/2310/110/12
Kielce, dnia: 06.06.2012 r.
Informujemy, że zmienia się treść ogłoszenia i SIWZ w następujący sposób:
- zmiana terminu składania i otwarcia ofert z 11.06.2012 r. na dzień 15.06.2012 r., godziny zostają bez zmian.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przesłane i opublikowane w:
1.Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 06/06/2012 r. pod numerem 191348 - 2012,
2.siedzibie i na stronie Zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu: 06/06/2012 r.
UWAGA!!!
Nr sprawy Nr sprawy: DP/2310/110/12
Kielce, dnia: 11.06.2012 r.
Ww. wymienionym postępowaniu wpłynęły pytania, Zamawiający zamieszcza ich treść i udzielone odpowiedzi.
Część I zamówienia
Pytanie nr 1 - poz. nr 10 (załącznik nr 6 do SIWZ) Czy zamawiający mógłby wskazać, jakiego producenta odczynnik do tej pory używał?
Odpowiedź: Zamawiający nie może wskazywać producenta.
Pytanie nr 2 - poz. nr 10(załącznik nr 6 do SIWZ)
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie cholanu sodu o czystości min. 99% i zawartości wody poniżej 5%?
Odpowiedź: tak
Pytanie nr 3 - poz. nr 30(załącznik nr 6 do SIWZ) Prosimy o podanie wielkości opakowania Żelaza (II) siarczan 7 hydrat techniczny występuje tylko w opakowaniach po 25 kg. Czy takie opakowanie należy zaoferować? Odczynnik występuje też w mniejszych opakowaniach (25g, 50g, 100g, 250g, 500g, 1kg, 5kg, 15kg), ale o czystości czda. Prosimy podać czy żelaza (II) siarczan 7 hydrat należy zaoferować w opakowaniu 25 kg o czystości technicznej czy w mniejszym opakowaniu (jakim) o czystości cz. lub czda?
Pytanie nr 4 - poz. 30(załącznik nr 6 do SIWZ) Jakiej wielkości opakowania 7-wodnego żelaza (II) siarczanu ma na myśli zamawiający?
Odpowiedź na pytanie nr 3 i 4: opakowanie tego związku zawiera 100g i tyle też go wystarczy.
Część II zamówienia
Pytanie nr 1- Czy Zamawiający wyrazi zgodę na oddzielenie materiałów chromatograficznych (tj. poz. 36,78,79,152,153,154,155,156,157,158- załącznik nr 6 do SIWZ) od pozostałego podstawowego sprzętu laboratoryjnego?
Odpowiedź: NIE
Pytanie nr 2 - poz. 14(załącznik nr 6 do SIWZ) - czy zamawiający dopuści zaoferowanie butelki o pojemności 750 ml, wg wiedzy oferenta butelki oranż kwadratowe z korkiem nie występują w poj. 1000 ml.
Odpowiedź: tak, dopuszcza.
Pytanie nr 3 - poz. 29,30,31(załącznik nr 6 do SIWZ) proszę o podanie rozmiaru fiolek.
Odpowiedź: pojemność fiolek jest podana w opisie przedmiotu zamówienia jak również informacja, że fiolki muszą być kompatybilne z aparaturą do elektroforezy kapilarnej P/ACE MDQ System firmy Beckman Coulter.
Pytanie nr 4- poz. 78 (załącznik nr 6 do SIWZ) - czy zamawiający zgodzi się na zaoferowanie kolumienek o poj. 8ml?
Odpowiedź: tak.
Pytanie nr 5 - poz. 90,91,92(załącznik nr 6 do SIWZ) - proszę podać producenta oraz nr katalogowy
Odpowiedź: Zamawiający nie może wskazywać nazwy producenta oraz nazw katalogowych, przedmiot zamówienia opisał za pomocą cech technicznych i jakościowych.
Koreczki zgodnie z zapisem w SIWZ muszą być kompatybilne z aparaturą do elektroforezy kapilarnej P/ACE MDQ System firmy Beckman Coulter.
Pytanie nr 6- poz. 119(załącznik nr 6 do SIWZ) - proszę podać producenta oraz numer katalogowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie może wskazać producenta oraz numeru katalogowego, przedmiot zamówienia opisał za pomocą cech technicznych i jakościowych.
Pytanie nr 7- poz. 161(załącznik nr 6 do SIWZ) - proszę podać producenta oraz typ (opis) butelki do jakiej oferent powinien dobrać korki.
Odpowiedź: Zamawiający nie może wskazać producenta.
Butelka ze szkła sodowo-wapniowego, oranż, kwadrat, poj. 500ml, butelka ze szkła sodowo-wapniowego, oranż, kwadrat, poj. 1000ml.
Pytanie nr 8 - poz. 198,199,200(załącznik nr 6 do SIWZ) - proszę podać producenta oraz numer katalogowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie może wskazywać nazwy producenta oraz nazw katalogowych, przedmiot zamówienia opisał za pomocą cech technicznych i jakościowych.
Probówki zgodnie z zapisem w SIWZ muszą być kompatybilne z aparaturą do elektroforezy kapilarnej P/ACE MDQ System firmy Beckman Coulter.
Pytanie nr 9- poz. 218(załącznik nr 6 do SIWZ) - czy zamawiający dopuści statyw o rozmiarach oczka 18*18mm, pozostałe parametry bez zmian?
Odpowiedź: nie.
Pytanie nr 10 - do całej części II- Jak oferent powinien liczyć wartość netto poszczególnych pozycji ? czy jest to ilość sztuk razy ilość opakowań?
Np. w przypadku pozycji nr 3 cena netto=50szt. bagietek *cena
wartość netto=50szt. * 5op * cena = 250szt * cena
Odpowiedź: tak.
1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Anna Kowalczyk, tel. 41 349 72 75
w siedzibie Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 – 15:30.
2. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami treści SIWZ będzie zamieszczana na stronie internetowej zamawiającego www.ujk.edu.pl
3. W prowadzonym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie pisemnej. Wszelką korespondencję dotyczącą prowadzonego postępowania należy kierować na adres Zamawiającego:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych, pokój nr 4
ul. Żeromskiego 5
25-369 Kielce