Zakończone przetargi

świadczenie usług pocztowych (DP/2310/210/12)

świadczenie usług pocztowych (DP/2310/210/12)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.12.06 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.12.06 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5; 25-369 Kielce
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 12 miesięcy
  • Wymagania: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych nie dopuszcza się składania ofert częściowych Zamawiający żąda od Wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed jej podpisaniem. 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wymagane jest w wysokości 3 % maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania Zamawiającego wynikającego z umowy. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3000,00 zł (słownie złotych : trzy tysiące 00/100). 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy : Uniwersytet Jana Kochanow¬skiego w Kiel¬cach Bank Handlowy Warszawie S.A. Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208 z dopiskiem na przelewie: „wadium w postępowaniu na „świadczenie usług pocztowych” Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w poniższych przypadkach: 1) jeżeli w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT zmianie ulegnie wysokość obowiązującej dla danej usługi stawki podatku VAT, zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia za wykonanie przez Wykonawcę danej usługi. 2) zmiany lokalizacji jednostek organizacyjnych Zamawiającego wskazanych w Załączniku nr 1 do Umowy.
  • Warunki udziału w postepowaniu: ROZDZIAŁ IV. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. 1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące : 1) Posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. posiadają zezwolenie na wykonywanie działalności pocztowej wydane przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity: Dz.U. z 2008 r. nr 189, poz. 1159 ze zm.) w zakresie uprawniającym do wykonania zamówienia zgodnie z jego przedmiotem lub korzystają z ustawowego zwolnienia z uzyskania ww. zezwolenia; 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. zrealizowali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również realizują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie usługi o wartości nie mniejszej niż 100.000 zł brutto (słownie złotych: sto tysięcy 00/100) każda, o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej 2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisu art. 24 ust. 1 ustawy. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach dołączonych do oferty, wymienionych w Rozdziale V niniejszej siwz. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. 3. Zamawiający, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 4. Niespełnienie, z zastrzeżeniem postanowień pkt 3, chociażby jednego z powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. ROZDZIAŁ V. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy. 1. Ofertę należy złożyć na Formularzu Ofertowym (wg załącznika nr 1 do siwz). 2. W celu potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia do oferty należy dołączyć : 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; 2) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 i 10 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg załącznika nr 3 do siwz); 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt 1) 3) 4) 5) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: (a) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); (b) Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub złożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); (c) Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2) pkt 2) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 i 10 ustawy (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa wyżej zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 i 10 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 i 10 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postepowaniu do oferty należy dołączyć : 1) Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy (wg załącznika nr 2 do siwz); 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wg załącznika nr 4 do siwz). Jeżeli Wykonawca wykazał doświadczenie innego podmiotu, winien złożyć w szczególności pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; Jeżeli podmiot o którym mowa w zdaniu poprzednim będzie brał udział w realizacji zamówienia do oferty należy dołączyć dokumenty tego podmioty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania (punkt2). 3) Aktualne zezwolenie na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wydane przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ustawy Prawo pocztowe w zakresie uprawniającym do wykonania zamówienia albo aktualny wpis do Rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie uprawniającym do wykonania zamówienia, lub oświadczenie o ustawowym zwolnieniu z uzyskania ww. zezwolenia; Ponadto do oferty należy dołączyć: 1) Dowód wniesienia wadium (oryginał w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz) 2) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli uprawnienie do jej podpisania nie wynika wprost z dokumentów dołączonych do oferty; 3) w przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku Wykonawców – pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną. Oferta musi być podpisana w sposób prawnie zobowiązujący wszystkich partnerów. 4) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania (jeżeli wykonawca zlecał będzie prace podwykonawcom)
  • Wadium: 3000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub lub za zaliczeniem pocztowym (w tym przypadku do ceny za SIWZ nalezy doliczyć koszt przesyłki). UWAGA: podana cena za SIWZ jest ceną netto należy do niej doliczyć 23 % podatku Vat.
  • Cena specyfikacji: 10 PLN

powyżej 14000 euro

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 23.11.2012r. pod numerem: 467670-2012
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie ZAMAWIAJĄCEGO: www.ujk.edu.pl w dniu: 23.11.2012r.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 29.11.2012r.
Poniżej podajemy treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania
Pytanie 1:
W treści SIWZ Rozdział I Opis przedmiotu zamówienia pkt.3) ppkt.(g) Czy w przypadku wyłonienia wykonawcy, zamawiający dopuszcza realizację usług określonych w umowie na podstawie regulaminów usług wykonawcy. Operator świadczący usługi pocztowe ma obowiązek zgłaszania regulaminów świadczonych usług do UKE i uzyskanie ich akceptacji
Odpowiedź :
Tak, pod warunkiem, że zapisy regulaminu mniej korzystne niż treść SIWZ i załączników do niej nie będą miały zastosowania.
Pytanie 2 :
W treści SIWZ Rozdział I. Opis przedmiotu zamówienia pkt.3), określone są usługi które nie uwzględnione są w załączniku nr 5 do SIWZ § 1 W związku z tym w dalszej części SIWZ nie ma możliwości określenia ceny za te usługi. Czy te usługi mają być świadczone bezpłatnie czy też wg stosowanych przez wykonawcę cenników? Jeżeli nie to prosimy o zmianę SIWZ w celu określenia stawki za te usługi.
Odpowiedź :
Załącznik nr 1 jest jedynie wzorem oferty, wykonawca może go zmodyfikować w sposób który umożliwi mu wpisania ceny za usługi za które pobiera opłatę.
Pytanie 3 :
W treści SIWZ Rozdział I. Opis przedmiotu zamówienia pkt.4), a także w Załączniku nr 5 do SIWZ § 1 określony jest wymóg odbierania przesyłek z Państwa jednostek określonych w załączniku nr 1. W dalszej części SIWZ nie ma możliwości określenia ceny za taką usługę. Czy usługa odbioru ma być świadczona bezpłatnie czy też wg stosowanych przez wykonawcę cenników? Jeżeli nie to prosimy o zmianę SIWZ w celu określenia stawki za usługę
Odpowiedź : Jeżeli wykonawca za usługę odbierania przesyłek z jednostek organizacyjnych zamawiającego pobierał będzie dodatkową opłatę może wprowadzić do załącznika nr 1 wzór oferty dodatkowy wiersz lub rubrykę określający cenę za tę usługę. Załącznik nr 1 jest jedynie wzorem oferty i wykonawca może go zmienić w celu doprecyzowania swojej oferty. Ważne jest aby w swojej ofercie wykonawca określił wszystkie koszty jakie poniesie zamawiający za świadczone usługi. Po wyborze najkorzystniejszej oferty nie będzie możliwe zwiększenie opłat określonych w ofercie wykonawcy.
Pytanie 4 :
W treści SIWZ Rozdział I. Opis przedmiotu zamówienia pkt.7 w przypadku odbiorów przesyłek wymaga potwierdzenia odbioru w książkach nadawczych. Czy zamawiający dopuszcza zmianę powyższych zapisów? W książce nadawczej pieczęcią, datą i podpisem jest potwierdzane nadanie przesyłki w placówce operatora. I w związku z tym wprowadzenia dodatkowego zestawienia ilościowego sporządzanego w dwóch egzemplarzach przez zamawiającego potwierdzane przez przedstawiciela wykonawcy podpisem w momencie odbioru.
Odpowiedź : Nie wyrażamy zgody. W memencie odbioru przesyłek od zamawiającego wykonawca przejmuje je w swoją pieczę i ma obowiązek dostarczyć je do miejsca przeznaczenia zgodnie z zawartą umową. Miejsce odbioru (czy jest to okienko w siedzibie wykonawcy czy pokój w budynku zamawiającego) nie ma tutaj znaczenia. Wprowadzenie dodatkowego zestawienia ilościowego sporządzanego w dwóch egzemplarzach przez zamawiającego obciążą dodatkową pracą jego pracownika i jego budżet.
Pytanie 5 :
W treści SIWZ Rozdział I. Opis przedmiotu zamówienia pkt.9 zamawiający określił wymagania w zakresie terminów doręczenia przesyłek. Operatorzy mają obowiązek doręczać przesyłki w terminach określonych w Ustawie z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2008r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.). Czy zamawiający dopuszcza określenie minimalnych wymagań w zakresie doręczania przesyłek w oparciu o w/w ustawę?
Odpowiedź :
Pytanie bezzasadne. W SIWZ w rozdziale I punkt 9 zapisano, że „Terminy doręczania przesyłek pocztowych : Zgodnie z ustawą z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2008r. Nr 189, poz.1159 z późn.zm.)”
Pytanie 6 :
W treści SIWZ Rozdział I. Opis przedmiotu zamówienia pkt.10) zamawiający wymaga aby przesyłki były doręczane do każdego adresu poza granicami Polski. Należy zauważyć, że zgodnie z międzynarodowymi przepisami pocztowymi m.in. Światowa Konwencja Pocztowa nie wszystkie kraje uczestniczą w wymianie korespondencji. Dodatkowo funkcjonują procedury celne i przepisy poszczególnych krajów, które mogą ograniczyć możliwość realizacji usług na zasadach wymaganych przez zamawiającego.
Czy zamawiający może określić przedmiot zamówienia z uwzględnieniem następujących przepisów:
- Światowa Konwencja Pocztowa – Protokół Końcowy – Genewa 2008 (Dz. U. Nr 206 poz. 1495 z dnia 31 sierpnia 2007 roku z późn. zm.),
- Regulamin dotyczący Paczek pocztowych – Protokół Końcowy - Berno 2008 (Dz. U. Nr 108 poz. 744 z dnia 21 czerwca 2007 roku z późn. zm.). ?
Odpowiedź : Pytanie wykonawcy jest ogólne i nieprecyzyjne, nie wskazuje wprost które z usług i które z zasad świadczenia usługi wymaganych przez zamawiającego nie mogą być realizowane zgodnie z zapisami zawartymi w SIWZ. W związku z tym trudno zamawiającemu odnieść się do wniosku zawartego w tym punkcie.



Pytanie 7 :
W SIWZ z części I. Opis przedmiotu zamówienia pkt.19) w przypadku przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych wykonawca jest zobowiązany do używania potwierdzeń odbioru zgodnych z KPA. Czy to nie Zamawiający jako organ wydający decyzję administracyjną i wysyłający przesyłkę na zasadach specjalnych powinien używać (załączać) ten rodzaj druku we własnym zakresie?
Odpowiedź : Ostatnie zdanie punktu 19 świadczy o tym że to Zamawiający zapewni odpowiednie formularze, tzn. dołączy wypełniony formularz do przesyłki.
Pytanie 8 :
W treści SIWZ części XVI. Informacje dotyczące umowy w sprawie zamówienia publicznego pkt.2) zamawiający zastrzegł brak możliwości negocjacji warunków umowy. Co w przypadku gdy umowa nie może być zawarta z uwagi na jej niezgodności z powszechnie obowiązującymi przepisami w zakresie jej realizacji lub w trakcie jej trwania zmienią się przepisy prawa, które uniemożliwią realizację umowy?
Odpowiedź : Wykonawca nie wskazuje, aby projekt umowy dołączony do SIWZ był niezgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Jeżeli w trakcie realizacji zmienią się przepisy umowa będzie świadczona zgodnie z treścią w jakiej została podpisana. Powszechnie wiadomo, że zmiany przepisów nie działają wstecz.
Pytanie 9 :
W treści Załącznika nr 1 – Oferta do SIWZ są umieszczone usługi nie uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia pkt.3) Czy zamawiający może dostosować treści SIWZ w celu przygotowania pełnej oferty cenowej?
Odpowiedź :W opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 3 wpisano, „Świadczenie usług pocztowych polega w szczególności na:” W szczególności oznacza, że wymieniono z nazwy najważniejsze usługi; pełen wykaz usług zawiera opis przedmiotu zamówienia. Powtarzanie w punkcie 3) całego wykazu nie jest niczym uzasadnione.
Pytanie 10 :
W treści Załącznika nr 1 – Oferta do SIWZ brak jest podziału na przesyłki w gabarytach A i B (o których mowa w Rozdziale I. Opis przedmiotu zamówienia pkt.2) W ten sposób potencjalny wykonawca może zawyżyć kwotę zamówienia z uwagi na fakt, iż większe przesyłki są droższe. Czy zamawiający może uwzględnić przesyłki w podziale na gabaryty w Załączniku nr 1 do SIWZ? Czy zamawiający może uwzględnić zwroty przesyłek?
Odpowiedź : Załącznik nr 1, jak napisano w odpowiedzi na pytanie numer 3, jest jedynie wzorem oferty. Jeżeli wykonawca widzi konieczność zmodyfikowania go i uwzględnienia opłat które będzie naliczał zamawiającemu – powinien we własnym zakresie to wykonać.
Pytanie 11 :
W załączniku nr 5 do SIWZ – Wzór umowy w § 1 ust.4 wykonawca używa terminu „Regulaminy mniej korzystne” dla zamawiającego. Podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie zobowiązane są świadczyć usługi zgodnie z niżej określonymi aktami prawnymi :
- Ustawa z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.)
_ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. Nr 183, poz. 1795, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych, (Dz. U. Nr 5 poz. 34, z późn. zm.)
- regulamin Operatora (Wykonawcy) dot. świadczenia usług pocztowych zatwierdzony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej
- w przypadku usług pocztowych w obrocie zagranicznym – międzynarodowe przepisy pocztowe m.in. Światowa Konwencja Pocztowa.
- regulamin Operatora (Wykonawcy) np. dot. świadczenia usług kurierskich zatwierdzony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej i innych Regulaminów Wykonawcy (EMS, Poczta Firmowa, Paczka pocztowa Plus, Przesyłka na warunkach szczególnych, Przesyłka Pobraniowa.
W jaki sposób zamawiający będzie interpretował i egzekwował przedmiotowy zapis? Czy zamawiający będzie robił to sprzecznie z przepisami powszechnie obowiązującymi w przypadku świadczenia usług pocztowych?
Czy w ramach przepisów wymienionych do wykonania prze wykonawcę zamówienia zastosowanie znajdą :
- Regulamin świadczenia usługi paczka pocztowa PLUS w obrocie krajowym,
- Regulamin świadczenia usługi pocztowej przesyłka pobraniowa w obrocie krajowym
- Regulamin świadczenia usługi pocztowej „Przesyłka pocztowa na warunkach szczególnych w obrocie krajowym”
- Regulamin świadczenia usługi kurierskiej krajowej
- Regulamin świadczenia usługi kurierskiej zagranicznej
- Regulamin świadczenia usługi polegającej na odbiorze korespondencji
Odpowiedź : Zgodnie z treścią przytoczonego zapisu projektu umowy usługi pocztowe świadczone będą na warunkach określonych „… w aktach prawnych regulujących świadczenie usług pocztowych wymienionych § 3 ust.1 niniejszej umowy…” - jak wynika z tego zapisu zamawiający nie zamierza wymuszać sytuacji kiedy usługi pocztowe świadczone będą sprzecznie z powszechnie obowiązującymi przepisami . Ponieważ każdy z wykonawców może mieć swój regulamin w tym miejscu projektu umowy zapisano, że „… zapisy Regulaminu mniej korzystne dla zamawiającego od postanowień niniejszej umowy uważa się za nieobowiązujące.
Pytanie 12 :
W załączniku nr 5 do SIWZ – Wzór umowy w § 1 ust.8 Wykonawca określa terminy zwrotów potwierdzeń odbioru oraz proces awizacji przesyłek. Czy zamawiający może dokładnie określić terminy awizacyjne ponieważ widzimy niezgodność tych zapisów z Załącznikiem nr 5 do umowy „Formularz „potwierdzenie odbioru” wykorzystane przez zamawiającego w postępowaniach administracyjnych zgodnie z KPA”? W KPA określone są dni kalendarzowe.
Odpowiedź : W § 1 ust. 8 projektu umowy określono terminy dostawy w dniach. Brak doprecyzowania oznacza, że jest tu mowa o kolejno następujących po sobie dniach.
Pytanie 13 :
W załączniku nr 5 do SIWZ - Wzór umowy w § 2 ust.2 Zamawiający uwzględnił wyłącznie kontakt telefoniczny. Jaka procedura jest przewidziana w przypadku braku możliwości kontaktu telefonicznego ?
Odpowiedź : pytanie bezzasadne, w § 2 ust.2 ustalono oprócz kontaktu telefonicznego kontakt mailowy.
Pytanie 14 :
W załączniku nr 5 do SIWZ – Wzór umowy w § 5 ust.3 zamawiający używa terminu „dokumenty oddawcze”. Jaki charakter mają te dokumenty?
Odpowiedź :książka nadawcza, zestawienie ilościowo-wartościowe.
Pytanie 15 :
W załączniku nr 5 do SIWZ - Wzór umowy w § 7 ust.1 zamawiający określił karę umowną za odstąpienie od umowy nie leżące po stronie zamawiającego. Co będzie w przypadku gdy odstąpienie od umowy lub zaprzestanie realizacji części jej zapisów będzie wynikało ze zmiany obowiązujących przepisów prawa lub regulaminów wykonawcy zmienionych z uwagi na inne odgórne przepisy (ustawy, rozporządzenia itp.) ?
Odpowiedź : Zmiana obowiązujących przepisów prawa nie dotyczy umów zawartych przed datą wprowadzenia tych zmian.
Pytanie 16 :
Czy zamawiający może zmienić zapisy załącznika nr 5 do SIWZ – Wzór umowy w § 7 ust.3 i ust.5 oraz § 13?
Podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie zobowiązane są świadczyć usługi zgodnie z niżej określonymi aktami prawnymi :
- Ustawa z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. Nr 183, poz. 1759, z późn.zm.)
- - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. Nr 5 poz. 34, z późn. zm.)
- Regulamin operatora (Wykonawcy) dot. świadczenia usług pocztowych
- W przypadku usług pocztowych w obrocie zagranicznym – międzynarodowe przepisy pocztowe m.in. Światowa Konwencja Pocztowa
_ Regulamin operatora (Wykonawcy) dot. świadczenia usług kurierskich
W wymienionych aktach prawnych a także wewnętrznych regulaminach świadczonych usług każdego z operatorów są określone odszkodowania przysługujące klientom z tytułu zaginięcia przesyłek, ich uszkodzenia, nieterminowego doręczenia itp. Zasady te zostały zaakceptowane przez organ nadzorujący – Urząd Komunikacji Elektronicznej. Sugerujemy aby sposób ustalania odszkodowań i ich wysokość odbywała się w oparciu o wymienione ustawy, rozporządzenia i wewnętrzne regulaminy operatora, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę.
Odpowiedź : zapisy w § 7 ust.3 i ust.5 oraz § 13 pozostają bez zmian.
Pytanie 17 :
W załączniku nr 5 do SIWZ – Wzór umowy w § 7 ust.8 zamawiający używa terminu „nienależyte wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy”. Co zamawiający uwzględnia pod tym sformułowaniem w zakresie usług pocztowych?
Odpowiedź : niezgodne z treścią umowy.
Pytanie 18 :
Czy zamawiający dopuszcza sprecyzowanie zapisów w Załączniku nr 5 do SIWZ – Wzór umowy w § 12 z zastrzeżeniem, że zmiany adresowe będą ograniczały się do terenu miasta Kielce?
Odpowiedź : Pytanie bezzasadne. Ostatnie zdanie w § 1 ust.3 brzmi: „Zmiana lokalizacji jednostek organizacyjnych zamawiającego ogranicza się do terenu miasta Kielce.”

Barbara Kotras