Zakończone przetargi

Organizacja obozu językowego w Anglii

Organizacja obozu językowego w Anglii

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.06.06 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.06.06 09:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5, Sekretariat Kanclerza, pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Londyn
  • Termin realizacji: 16.09-23.09.2012 –termin pożądany
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
  • Warunki udziału w postepowaniu: Zgodnie z zapisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali minimum jedną usługę-, o charakterze odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia i wartości 40 000PLN brutto oraz załączą dokumenty potwierdzające, że ta usługa została wykonana należycie; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (przeprowadzenia kursu języka angielskiego) min 3 osoby z wykształceniem wyższym, nauczyciele native speakers , z min. 5 letnim stażem w prowadzeniu zajęć lub ćwiczeń lub kursów angielskiego, kwalifikacje potwierdzone przez CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults); d) sytuacji ekonomicznej i finansowej 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą; 2) jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3; 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert; 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny; 7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3; 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ, metodą spełnia- niespełnia. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp., sporządzonego wg. załącznika Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (co najmniej jedna usługa o wartości 40 000PLN brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat, wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że ta usługa zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia( tj. min 3 osoby z wykształceniem wyższym, nauczyciele native speakers , z min. 5 letnim stażem w prowadzeniu zajęć lub ćwiczeń lub kursów angielskiego, kwalifikacje potwierdzone przez CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie z załącznikiem Nr 5). 4) Oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2. 2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp.: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór- załącznik Nr 2 do SIWZ). 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy. Uwaga!!! Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: pkt. 2) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafką) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. 3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium 2) Wypełniony formularz ofertowy 3) Dokument z którego wynikać będzie, że szkoła w której prowadzony będzie kurs ma akredytacje British Council 4) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do podpisywania oferty o ile nie wynika to z innych dokumentów rejestrowych. 5) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty - pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału, podpisane przez Wykonawcę lub w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 6) Wykonawcy składający ofertę wspólnie zobowiązani są do oferty dołączyć: a) Konsorcjum: zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację. b) spółki cywilne : zamawiający, żąda przedłożenia w ofercie umowy spółki cywilnej, jako dokumentu niezbędnego do przeprowadzenia postępowania, wskazującego na sposób reprezentowania spółki. Jeżeli złożenie oferty i podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza zakres czynności zwykłych spółki, a z treści umowy spółki nie wynika stosowne umocowanie danego wspólnika lub wspólników, dla ważności oferty wymagane jest jej podpisanie przez wszystkich wspólników albo wspólnika umocowanego w drodze odrębnej uchwały wspólników, stanowiącej załącznik do umowy spółki cywilnej bądź też przez pełnomocnika. c) Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, jeżeli wartość kontraktu przekracza lub jest równa dwukrotności kapitału zakładowego, zobowiązane są do dołączenia uchwały zgromadzenia wspólników wyrażającej zgodę na zawarcia kontraktu chyba, że osoby reprezentujące spółkę mają prawo do zaciągania zobowiązań w takiej wysokości i wynika to wprost z dołączonych dokumentów.
  • Wadium: 1300 PLN
  • Kryteria wyboru: 1). Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium: CENA 100% tj. 100 pkt. 2). Sposób oceny ofert: Kryterium „Cena”. Ceny podane w ofercie muszą być wyrażone w PLN. Cena musi być podana cyfrowo i słownie, zarówno w wartości brutto dokonywania oceny: Najwyższą liczbę punktów za ww. kryterium (100 pkt.) otrzyma oferta o najniższej cenie brutto, pozostali Wykonawcy odpowiednio mniej stosownie do wzoru: A=(najniższa zaoferowana cena/ cena oferty badanej) x 100 A - ilość punktów za cenę Najkorzystniejsza oferta to oferta o największej liczbie punktów otrzymanych w kryterium cena.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Dział Zamówień Publicznych ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce Opłata za SIWZ dotyczy tylko sytuacji w której Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z prośba o udostępnienie SIWZ w wersji papierowej
  • Cena specyfikacji: 20 PLN

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną w dalszej części specyfikacji ustawą.
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie obozu językowego w Londynie dla około 40 studentów+2 opiekunów.

Szczegółowy opis i zakres zamówienia określa załącznik Nr 1 SIWZ.

Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się w BZP w dniu 22.05.2012 pod numerem 165396-2012
UWAGA:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium:
w kwocie 1 300,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc trzysta 00/100).

Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego:
UNIWERSYTET
Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bank Handlowy Warszawie S.A.
Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208.
Na dowodzie przelewu należy wpisać
„Wadium– Znak sprawy DP/2310/103/12 dot. Zorganizowania obozu językowego dla studentów .Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
− odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
− zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało sie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


UWAGA:
Zamawiający zamieszcza pytania i odpowiedzi:
1) czy zajecia mają się odbywać w trzech zamknietych grupach ( co oznacza że w skład danej grupy nie mogą wchodzić słuchacze z innych krajów, tak jest to praktykowane w zagranicznych szkołach jezykowych ?)
ODPOWIEDŹ: Zamawiajacy dopuszcza zajecia w grupach otwartych

2) Czy pod pojęciem "CAE/CPE" rozumieć mamy kursy metodycznie nawiązujace do przygotowania do w/w egazminów, czy też po prostu określenie poziomu zaawansowania tj C1/C2?
ODPOWIEDŹ:
Określenie dotyczy poziomu zaawansowania C1/C2
UWAGA: nasi słuchacze mają być w jednej szkole i
zajęcia mają być do południa ( 9.00 - 12.00 ).

Wpłyneło pytanie:
3) W zawartych na Państwa stronie materiałach dotyczących przetargu
znalazłem pewna nieścisłość:
na stonie 15 w "przedmiocie zamówienia" zapisano: zakwaterowanie
3-4 strefa komunikacyjna Londynu,
natomiast w projekcie oferty na stronie 22 napisano: oświadczamy, że
zapewnimy uczestnikom obozu i opiekunom zakwaterowanie u rodzin
goszczących
Jeśli opiekunowie będą korzystać z innego rodzaju zakwaterowania
nie będzie mozliwe podanie ceny jednostkowej na 42 osoby, na dwie
osoby kalkulacja musi być robiona oddzielnie.
Proszę o informacje jakiego zakwaterowania wymagacie Państwo dla
opiekunów grupy.
ODPOWIEDŹ: Dla opiekunów również zakwaterowanie u rodzin goszczących


UWAGA ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA NASTĘPUJĄCE PYTANIA I ODPOWIEDZI:

1. W związku z wprowadzoną własnie przez Państwa zmianą, dotyczącą
typu zakwaterowania dla 2 opiekunów grupy, chcemy zapytać, czy opiekunowiemają zatem także mieć zapewnione2 posiłki dziennie, czy tez nie ? - w poprzedniej wersji Opisu Przedmiotu Zamówienia (w p. 4) nie było takiego wymogu wymienionego –to zmieniłoby kosztorys.
ODPOWIEDŹ:
OPIEKUNOWIE TEŻ MAJĄ MIEĆ ZAPEWNIONE DWA POSIŁKI DZIENNIE U RODZIN GOSZCZĄCYCH TAK JAK I STUDENCI

2. W Opisie Przedmiotu Zamówienia w p. 5) jest wymieniony wymóg
zapewnienia po
przylocie transferu z lotniska, który miałby być zorganizowany przez
rodzinę goszczącą –
ponieważ jednak nie stosuje się takiej praktyki w ramach współpracy
pomiędzy szkołami
językowymi a rodzinami goszczącymi, prosimy o wyjaśnienie, czy transfer
z lotniska może
się odbyć publicznymi środkami transportu do centrum miasta, a
następnie – taksówką
do miejsca zakwaterowania? – to wpływa na kosztorys.
ODPOWIEDŹ:
TRANSPORT Z LOTNISKA NA MIEJSCE SPOTKANIA Z RODZINAMI
GOSZCZĄCYMI Powinien być zapewniony przez Wykonawcę . Zamawiający dopuszcza transport wynajętym autokarem NA MIEJSCE SPOTKANIA Z RODZINAMI GOSZCZĄCYMI I Z TEGO MIEJSCA TAKSÓWKAMI
LUB SAMOCHODAMI PRYWATNYMI CAŁA GRUPA Musi zostać rozwieziona wraz z bagażami na kwatery.
TRANSPORT PUBLICZNY Z LOTNISKA DO CENTRUM MIASTA NIE WCHODZI W
RACHUBĘ!!!!!!!

3. W Opisie Przedmiotu Zamówienia w p. 3) jest wymieniony wymóg
zapewnienia
materiałów dydaktycznych – prosimy o wyjaśnienie, czy chodzi o to, aby
te materiały były
udostępnione studentom na miejscu w trakcie tych 5 dni nauki, czy też
wymagają
Państwo, aby zostały one zakupione na własność dla Państwa studentów? –
to wpływa
na kosztorys.
ODPOWIEDŹ:
WYMAGAMY ABY KOMPLET MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH, PRZEZ CO ROZUMIEMY
KSIĄŻKA+ĆWICZENIÓWKA BYŁY ZAKUPIONE DLA STUDENTÓW NA WŁASNOŚĆ

4. W związku z wprowadzoną dziś przez Państwa zmianą, dotyczącą typu
zakwaterowania
dla 2 opiekunów grupy (w stosunku do wymogów opisanych w Przedmiocie
Zamówienia), chcemy zapytać, czy planują Państwo przesunąć termin
składania ofert?
Prosimy uprzejmie o odpowiedzi na powyższe pytania.

Z racji faktu ze dużo jest pytań przesuwamy termin na składanie ofert z
31 na 6 czerwca
ZGADZAM SIĘ NA PRZESUNIĘCIE TERMINU SKŁADANIA OFERT NA 6 CZERWCA

5) ponieważ planowane zakwaterowanie ma byc w 3/4 strefie to czy
szkoła równiez ma się znajdować w tych strefach?
ODPOWIEDŹ:
TAK. MOŻE BYC I SZKOŁA W TYCH STREFACH TYLKO NIECH ZAPEWNIA STANDARDY JAKIE
OCZEKUJEMY CZYLI: ) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował
Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia( tj. min 2
osoby z min. wykształceniem wyższym, nauczyciele native speakers , z min.
5 letnim stażem, kwalifikacje potwierdzone przez CELTA (Certificate in
English Language Teaching to Adults MOŻE BYĆ INNY RÓWNOZNACZNY CERTIFIKAT
)wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami (zgodnie z załącznikiem Nr 5).

2) w Państwa zamówieniu znalazł sie taki zapis: "odbiór z
lotniska i transport do miejsca zamieszkania zorganizowany przez
rodzinę goszczącą"
ze swojej strony proponujemy aby z lotniska uczestnicy zostali
odwiezieni autokarem do szkoły a stamtąd odebrani i odwiezieni do
domów przez rodziny goszczące.
Czy takie rozwiązanie jest przez Państwa do zaakceptowania?
ODPOWIEDŹ:
TAKIE ROZWIĄZANIE PROPONOWANE JEST PRZEZ NAS AKCEPTOWANE


4) z jakiego miasta ma być realizowany wylot do Londynu?
ODPOWIEDŹ: NAJLEPIEJ;
WARSZAWA, KATOWICE, KRAKÓW

5) wylot z Polski i zakwaterowanie rozpoczyna się od niedzieli, kurs
od poniedziału, ponieważ kurs zakończy sie w piątek to czy
uczestnicy mają wracać do Polski w sobotę czy w niedzielę?

ODPOWIEDŹ: MAJĄ WRACAĆ W NIEDZIELĘ, SOBOTA JEST DNIEM CAŁYM POŚWIĘCONYM NA ZWIEDZANIE

6) ponieważ podręczniki przewidziane są zazwyczaj na kursy minimum
4 tygodniowe ot czy w ramach obniżenia kosztów dopuszczają
Państwo korzystanie przez uczestników z kopii
przygotowanych z odpowiednich podręczników?
ODPOWIEDŹ: NIE, OCZEKUJEMY KOMPLETU
PODRĘCZNIK PLUS ĆWICZENIÓWKA

UWAGA odpowiedź na ostatnie 4 pytania:

1) na jaką kwotę ma opiewać ubezpieczenie KL,NNW? proponujemy KL - suma ubezpieczenia do 15 000 EURO, NNW –
suma ubezpieczenia do 5 000 PLN .
Odpowiedź: Akceptujemy podane wyżej kwoty ubezpieczenia. Ze swojej strony proponujemy ubezpieczenie standardowe.

2) W związku z nową informacja ,k tóra się pojawiła na państwa sytronie odnośnie tego ze sobota po zakończeniu kursu ma być przeznaczona na zwiedzanie, chcielibyśmy się upewnic, ze nie oczekują Państwo od Wykonawcy zamieszczania w kosztorysie oferty kosztów organizacji zwiedzania?
ODPOWIEDŹ: Nie oczekujemy od Wykonawcy organizacji zwiedzania. Zwiedzanie sobie zorganizuje grupa na własna ręke

3) Prosimy o doprecyzowanie informacji zawartej w paragrafie 3 Projektu Umowy dotyczącego terminu podpisania Protokołu ? ( tak aby mozna było dokładnie wyliczyć maksymalny czas, jaki moze upłynąć od chwili powrotu grupy z Londynu do opłacenia przez Państwa faktury wystawionej przez Wykonawcę ).
ODPOWIEDŹ: Procedura z protokołem odbioeu wyglada następujaco po pierwsze podstawą do wystawienia faktury Vat jest podpisanie przez obydwie strony protokołu odbioru. Wyglada to tak ze po wybraniu wykonawcy wysyłamy umowę do podpisania wraz z załączonym protokołem odbioru 2 egzemplarze jeden dla wykonawcy i drugi dla Zamawiającego po powrocie jeśli wszystko było wykonane nalezycie przez Wykonawcę a Zamawiający w osobie wskazanej w umowie do podpisania protokołu odbioru - ten protokół podpisze, tym samym nie bedzie wnosił uwag do zrealizowanego przedmiotu umowy. Firma na podstawie podpisanego protokołu może bezzwłocznie wystawić fakturę którą w terminie 30 dni zapłacimy. Jezeli bedzie sytuacja że Wykonawca nie wywiazał się nalezycie z umowy, Zamawiający ma prawo nie podpisywać protokołu a państwo nie mają prawa wystawić faktury Wówczas wchodzi w grę paragraf 6 umowy na podstawie którego ustalamy wysokość kar umownych, lecz o tym pytanie kolejne
4) Prosimy takze o doprecyzowanie warunku wymienionego w poaragrafie 6 Projektu Umowy dotyczącego kar umownych w przypadku " wykonania usługi niezgodnie z zamówieniem w wysokości 2% za każdy stwierdzony przypadek..." - jak miałoby to być zmierzone i określone, jakiego rodzaju " stwierdzone przypadki" maja tu Państwo na myśli?
Odpowiedź:
Wykonawca musi zrealizować przedmiot umowy z godnie z opisem zamówienia, SIWZ , umową, Na obozie bedzie obecna osoba która podbisze, bądź nie podpisze protokołu odbioru po powrocie. Jezeli Wykonawca nie zrealizuje umowy zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, SIWZ , wyjaśnieniami w pytaniach do przetargu. Zamawiający bedzie miał prawo wypisać uwagi i niezrealizowane punkty w protokole odbioru. Na podstawie opisanego protokołu odbioru przystąpimy do naliczania kar umownych za każdy stwierdzony przypadek. Jednak oczekujemy od Wykonawców zrealizowanie umowy w sposób nalezyty tak abyśmy nie musieli kozystać z zapisów paragrafu 6.

UWAGA ZAMAWIAJĄCY ZMIENIŁ TERMIN SKŁADANIA OFERT na 6 czerwca 2012

Osobą upoważnioną do kontaktowania sie z Wykonawcami jest :
Marcin Kmieciak, tel/fax. (041) 349-72-75