Zakończone przetargi

prowadzenie rachunków bankowych i otwarcie kredytu (DP/2310/199/12)

prowadzenie rachunków bankowych i otwarcie kredytu (DP/2310/199/12)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.12.05 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.12.05 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce ul..Żeromskiego 5 pokój nr 5. Oferty zostaną otworzone w pokoju 5a.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: 5 lat
  • Wymagania: Przedmiotem zamówienia są usługi bankowe polegające na prowadzeniu rachunku bankowego Uczelni i rachunków pomocniczych oraz na otwarcie kredytu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ CZĘŚĆ I 1. Prowadzenie 16 rachunków bankowych UJK (10 w walucie PLN i 6 w EUR) 2. Przeprowadzanie rozliczeń finansowych na tych rachunkach przy użyciu elektronicznego systemu komunikacji z bankiem 3. Zawieranie lokat 4. Uruchomienie kredytu obrotowego w rachunku bieżącym w wysokości 6 000 000,00 PLN w okresie 01.01.2013.-30.12.2017. CZĘŚĆ II 1. Prowadzenie 10 rachunków bankowych UJK w walucie PLN, w tym 1 dla Filii w Piotrkowie Trybunalskim 2. Przeprowadzanie rozliczeń finansowych na tych rachunkach przy użyciu elektronicznego systemu komunikacji z bankiem 3. Świadczenie usługi elektronicznego systemu identyfikacji wpłat na rachunki (obsługa płatności masowych) 4. Zawieranie lokat (overnight) 5. Uruchomienie kredytu obrotowego w rachunku bieżącym w wysokości 6 000 000,00 PLN w okresie 31.12.2012.-30.12.2017. IV. SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH. Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną lub obie części zamówienia. V. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie : część I 10.000 zł (słownie złotych : dziesięć tysięcy 00/100) ; część II 10.000 zł (słownie złotych : dziesięć tysięcy 00/100); Łącznie na obie części wadium wynosi : 20.000 zł (słownie złotych : dwadzieścia tysięcy 00/100) Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upły¬wem terminu składania ofert na konto Zama¬wiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach Bank Handlowy Warszawie S.A. Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208. Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 199 /12 ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy. Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku banko¬wego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty pro¬wadzenia ra-chunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pienię¬dzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zo¬stała wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofer¬cie;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stro¬nie Wyko¬nawcy. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmiana:  osób realizujących przedmiot zamówienia,  wynikająca ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich. Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opi¬sane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tzn. posiadają stosowne zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia o war¬tości nie mniejszej niż : część I 300.000 zł brutto każda; część II 300.000 zł brutto każda; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: - dysponują lub posiadają co najmniej jeden Bank lub oddział, filię, placówkę bankową na terenie miasta Kielce (dotyczy każdej części) i miasta Piotrków Trybunalski (dotyczy II części); - dysponują minimum 2 osobami posiadającymi kwalifikacje do kompleksowej obsługi rachunków bankowych i kredytu (dotyczy każdej części); - posiadają, i w przypadku wybrania oferty, zainstalują u zamawiającego system elektronicznej obsługi bankowej (home banking), nie kolidujący z systemem funkcjonującym w Uczelni d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: - są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż : część I 300.000 PLN; część II 300.000 PLN; - posiadają minimalny współczynnik wypłacalności 12% 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. a. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY-KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ. 2) Zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej 3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do¬świadczenia (co najmniej dwie usługi) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ oraz załącze-niem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług nie będą sumowane) 4) Oświadczenie wykonawcy że posiada, a w przypadku wyboru jego oferty zainstaluje u zamawiającego, system elektronicznej obsługi bankowej (home banking), nie kolidujący z systemem funkcjonującym w Uczelni 5) Oświadczenie wykonawcy ze dysponuje lub posiada co najmniej jeden Bank lub oddział, filię, placówkę bankową na terenie miasta Kielce (dotyczy każdej części) i miasta Piotrków Trybunalski (dotyczy II części);; 6) Wykaz osób (stali doradcy), które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie¬dzialnych za kompleksową obsługę rachunków bankowych i kredytu , wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 7) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 8) Oświadczenie wykonawcy o wielkości współczynnika wypłacalności Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 5 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę-puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2-4 i 6- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za¬mieszkania albo zamieszkania osoby, której doku¬menty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Oświadczenie wykonawcy że w przypadku wyboru jego oferty, w okresie obowiązywania umowy nie będzie pobierał opłat i prowizji od wpłat i wypłat gotówkowych na rachunek bankowy dokonywanych przez zamawiającego oraz osób u niego zatrudnionych i kształcących się 3) Oświadczenie wykonawcy że w przypadku wyboru jego oferty zapewni automatyczną identyfikację wpłat przelewów na rachunek w oparciu o tzw. wirtualny numer rachunku bankowego oraz zapewni dostarczanie elektronicznych wyciągów bankowych z tych operacji w formie uzgodnionej z zamawiającym (dotyczy II części) 4) Oświadczenie wykonawcy że w przypadku wyboru jego oferty uruchomi kredyt w rachunku bankowym w wymaganej przez Zamawiającego kwocie (opisanej w SIWZ w załączniku nr 1) najpóźniej. w dniu 01.01.2013 – część I oraz w dniu 31.12.2012 – część II. 5) Szczegółowy opis warunków na jakich wykonawca udzieli kredytu zamawiającemu, z uwzględnieniem informacji dotyczącej prawnego zabezpieczenia kredytu (z uwzględnieniem treści umowy o kredyt stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ), informacji o dokumentach finansowych służących do oceny zdolności kredytowej zamawiającego. Jeżeli opisane warunki będą sprzeczne z treścią projektu umowy (załącznik nr 7) stosowane będą zapisy z projektu umowy. 6) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania.
  • Wadium: 20000 PLN
  • Kryteria wyboru: Koszt (cena) prowadzenia i obsługi rachunków bankowych 30% oprocentowanie rachunków bankowych 30% oprocentowanie kredytu w rachunku 40%
  • Specyfikacja: P{odana wyżej cena za SIWZ jest ceną netto należy do niej doliczyć 23% podatek Vat. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest w wersji elektronicznej jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można odebrać ją w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamóweiń publ9icznych lub za zaliczeniem pocztowym- w tym przypadku do ceny SIWZ należy doliczyć koszt jej przesyłki na adres wykonawcy.
  • Cena specyfikacji: 10 PLN

powyżej 200 000 euro

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 16.10.2012r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 20/10.2012r. pod numerem 2012/S 203-334127.
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 20/10.2012r.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poniżej podaję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania. W kolejnych załącznikach do niniejszego ogłoszenia zamieszczono dokumenty o które występował wykonawca.


Pytania i odpowiedzi - rachunki bankowe

Pytanie 1:
Prosimy o udostępnienie następujących dokumentów charakteryzujących sytuację finansową Uczelni, niezbędnych do przygotowania oferty kredytu:
a) Sprawozdania finansowego za 2010r. wraz z opinią i raportem biegłego rewidenta
b) Sprawozdania finansowego za 2011r. wraz z opinią i raportem biegłego rewidenta
c) Bilansu i rachunku wyników za okres I, II i III kw. 2011
d) Bilansu i rachunku wyników za okres I, II i III kw.2012
e) Struktury czasowej należności przeterminowanych na dzień 30.09.2012r.
f) Struktury czasowej zobowiązań przeterminowanych na dzień 30.09.2012r.
g) Aktualnego zestawienia kredytów i pożyczek udzielonych Uczelni z podaniem co najmniej nazwy kredytodawcy, aktualnej kwoty, daty ostatecznej spłaty oraz zabezpieczeń
h) Informacji nt. udzielonych przez Uczelnię poręczeń i/lub innych zobowiązań pozabilansowych
i) Opinii bankowych z banków prowadzących obsługę Uczelni
j) Zaświadczeń z ZUS i US
Odpowiedź :
ad.1a) udostępniamy sprawozdanie finansowe za 2010r. wraz z opinią i raportem biegłego rewidenta jako załącznik do niniejszego ogłoszenia
ad. 1 b) udostępniamy sprawozdanie finansowe za 2011r. wraz z opinią i raportem biegłego rewidenta jako załącznik do niniejszego ogłoszenia
ad. 1c) udostępniamy bilans i rachunek wyników za okres I, II i III kw. 2011 jako załącznik do niniejszego ogłoszenia
ad. 1d) udostępniamy bilansu i rachunek wyników za okres I i II. Nie dysponujemy jeszcze tymi opracowaniami za III kwartał. Dane zostaną zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego w możliwie najkrótszym terminie
Ad.1e) Dane zostaną zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego w możliwie najkrótszym terminie
Ad. 1f) Dane zostaną zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego w możliwie najkrótszym terminie
Ad. 1 g) udostępniamy aktualne zestawienie kredytów i pożyczek udzielonych Uczelni z podaniem nazwy kredytodawcy, aktualnej kwoty, daty ostatecznej spłaty oraz zabezpieczeń jako załącznik do niniejszego ogłoszenia
Ad.1 h) udostępniamy informację nt. udzielonych przez Uczelnię poręczeń i/lub innych zobowiązań pozabilansowych
Ad.1 i) zamawiający nie dysponuje opiniami bankowymi z banków prowadzących obsługę Uczelni; nie występowaliśmy o takie opinie ponieważ nie były one nam potrzebne;
Ad. 1 j) udostępniamy zaświadczenia ZUS i US jako załączniki do niniejszego ogłoszenia
Pytanie 2 :
Czy zamawiający może doprecyzować kryterium oceny „w. koszt (cena) prowadzenia i obsługi rachunków bankowych” ? W szczególności prosimy o odpowiedź na pytanie jak zostanie oceniona oferta podająca ww. koszt na poziomie 0zł (słownie: zero) Jeśli jedna z ofert będzie wynosiła 0 jak zostaną ocenione inne oferty z tym kosztem większym od zera?
Odpowiedź :
Zero nie jest ceną. W jednostce monetarne RP nie ma takiego nominału. Wykonawcy których oferty będą zawierały cenę za prowadzenie rachunków zero złotych zostaną odrzucone.
Pytanie 3:
Czy zamawiający może potwierdzić, że kryterium „2. Oprocentowanie rachunków opisanych w załączniku nr 1 pkt 1” dotyczy tylko rachunków prowadzonych w walucie polski złoty (PLN) ?
Odpowiedź :
Oprocentowanie dotyczy : w części I 16 rachunków bankowych w tym 6 rachunków w Euro i 10 w PLN; w części II 10 rachunków w PLN
Pytanie 4:
Czy zamawiający może doprecyzować kryterium oceny „3. Oprocentowanie kredytu w rachunku” ? Zamawiający określił w SIWZ „Ad.3) w tym kryterium oferta zawierająca propozycję najniższego oprocentowania otrzyma 40 pkt. Pozostałe oferty otrzymają proporcjonalną do niej liczbę punktów .” Proszę o podanie wzoru za pomocą którego będą liczone punkty dla pozostałych ofert ?
Odpowiedź : Poniżej wzór według którego liczone będą punkty poszczególnym ofertom :
(Oprocentowanie najniższe : oprocentowanie w badanej ofercie) x 40 = …pkt

Uwaga !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!8.11.2012r.
W uzupełnieniu odpowiedzi na ww.pytania w załącznikach 10,11,12 i 13 zamieszczamy kolejno: strukturę wiekową należności i zobowiązań przeterminowanych na dzień 30.09.2012r.; bilans na dzień 30.09.2012; RZiS na 30.09.2012; wyjaśnienia dot.tych dokumentów.

UWAGA 9.11.2012r.
Poniżej podaję treść kolejnego pytania i odpowiedź dotyczącą ww. postepowania :
1. Uprzejmie proszę o przesłanie załacznika do Uchwała Nr 144/2012 Senatu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 25 października 2012 roku w sprawie zmiany planu rzeczowo - finansowego na 2012 r.
Odpowiedź :
Załącznik do uchwały 144/12 zamieszczamy jako załącznik nr 14 do niniejszego ogłoszenia

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 12.11.2012r.
Poniżej przekazujemy treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępownia :

Pytanie i odpowiedzi Bank(2)
Pytanie 1: Z jakiego systemu finansowo-księgowego korzysta zamawiający?
Odpowiedź : SIMPLE.ERP
Pytanie 2: Czy zamawiający dopuszcza dostarczanie mu za pomocą systemu bankowości elektronicznej wyciągów elektronicznych z opcją samodzielnego drukowania jako alternatywę dla wyciągów papierowych?
Odpowiedź : NIE
Pytanie 3: W jakich walutach zamawiający oczekuje prowadzenia obsługi gotówkowej?
Odpowiedź : Wpłaty: PLN i EUR, wypłaty: PLN oraz w ramach walut obcych najczęściej mogą się pojawiać: euro, dolar / dolar australijski / dolar kanadyjski, frank szwajcarski, funt brytyjski, korona szwedzka / korona duńska. Z uwagi na możliwość zaistnienia wyjazdów pracowników naukowych do każdego rejonu świata – nie jesteśmy w stanie przewidzieć jakie waluty (poza wymienionymi) mogą być potrzebne.
Pytanie 4: W jakich walutach zamawiający dokonywał wpłat i wypłat w ciągu ostatniego roku?
Odpowiedź : Jak w pkt. 3.
Pytanie 5: Czy zamawiający zaakceptuje sytuację w które kapitalizacja odsetek na rachunkach będzie odbywała się w ostatnim dniu miesiąca z datą waluty pierwszego dnia miesiąca (tzn. odsetki zostaną skalkulowane za dany miesiąc i zostaną dopisane do odpowiedniego rachunku w pierwszym dniu roboczym miesiąca, następującego po tym miesiącu którego dotyczyła kapitalizacja)?
Odpowiedź : NIE
Pytanie 6 : Czy zamawiający oczekuje podania oprocentowania środków zgromadzonych na rachunkach bankowych oraz oprocentowania kredytu w rachunku na załączonym formularzu ofertowym (załącznik nr 8 do SIWZ)? W przypadku odpowiedzi pozytywnej prosimy o modyfikację formularza gdyż powyższy załącznik nie przewiduje podania wspomnianych wartości.
Odpowiedź : Zamawiający modyfikuje formularz ofertowy w następujący sposób: po słowach „oraz podatek VAT w wysokości ….%” stawia się ; i dopisuje się: „oprocentowanie rachunków ……………%; oprocentowanie kredytu …………%”
Pytanie 7: Jakie jest średnie miesięczne saldo na rachunkach prowadzonych w ramach części I, nie gromadzących środków z tytułu programów unijnych ?
Odpowiedź : W okresie X.2011-IX.2012 na siedmiu r-ach prowadzonych w PLN wyniosło 1.888.815,45 PLN oraz na jednym r-ku prowadzonych w EUR wyniosło 25.563,90 EUR.
Pytanie 8: Jakie jest średnie miesięczne saldo na rachunkach prowadzonych w ramach części I, gromadzących środki z tytułu programów unijnych?
Odpowiedź : Rachunki gromadzące środki unijne projektów realizowanych obecnie przez Zamawiającego nie podlegają niniejszej procedurze przetargowej. W tej części zabezpieczamy 3 rachunki w PLN oraz 5 r-ków w EUR na potencjalne nowe projekty, które będą realizowane w ramach programów unijnych.
Pytanie 9: Jakie jest średnie miesięczne saldo na rachunkach prowadzonych w ramach części II, nie gromadzących środków z tytułu programów unijnych?
Odpowiedź : W okresie X.2011-IX.2012 na dwóch r-ach prowadzonych w PLN wyniosło 698.240,13 PLN.
Pytanie 10 : jakie jest średnie miesięczne saldo na rachunkach prowadzonych w ramach części II gromadzących środki z tytułu programów unijnych?
Odpowiedź : Rachunki gromadzące środki unijne projektów realizowanych obecnie przez Zamawiającego nie podlegają niniejszej procedurze przetargowej. W tej części zabezpieczamy wolnych 8 rachunków w PLN na potencjalne nowe projekty, które będą realizowane w ramach programów unijnych.
Pytanie 11 : Jaka jest przewidywana liczba wpłat i wypłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie w ramach części I?
Odpowiedź : Wypłaty gotówkowe z rachunków Zamawiającego mogą być dokonywane tylko przez kilku wybranych pracowników. Liczba wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie jest niemożliwa do przewidzenia.
Pytanie 12 : Jaka jest przewidywana liczba wpłat i wypłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie w ramach części II, nie licząc wpłat i wypłat dokonywanych w oddziale na terenie Piotrkowa Trybunalskiego?
Odpowiedź : Jak w pkt. 11
Pytanie 13: Jaka jest przewidywana liczba wpłat u wypłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie w ramach części II, w oddziale na terenie Piotrkowa Trybunalskiego?
Odpowiedź : Jak w pkt. 11
Pytanie 14 : Jak jest przewidywana liczba przelewów zlecana w formie papierowej? Czy zamawiający zaakceptuje formę elektroniczną zlecania przelewów jako podstawową, traktując formę papierową jako awaryjną jedynie w przypadku awarii systemu bankowości elektronicznej lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających dokonywanie zleceń drogą elektroniczną?
Odpowiedź : Zamawiający traktuje przelewy w formie papierowej jako wersję awaryjną w przypadku awarii systemu bankowości elektronicznej lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających dokonywanie zleceń drogą elektroniczną.
Pytanie 15: ile przelewów krajowych zostało wykonanych w systemie blankietowym w ciągu ostatniego roku?
Odpowiedź : W ostatnim roku nie wykonano żadnego przelewu w systemie blankietowym.
Pytanie 16 : Ile było zrealizowanych zleceń zagranicznych w EUR w ciągu ubiegłego roku w ramach części I?
Odpowiedź : Zrealizowano ok. 370 zleceń zagranicznych w EUR.
Pytanie 17 : Ile było zrealizowanych zleceń zagranicznych w innych walutach w ciągu ubiegłego roku w ramach części I?
Odpowiedź : Zrealizowano ok. 140 zleceń zagranicznych w innych walutach.
Pytanie 18: Ile było zrealizowanych zleceń zagranicznych w EUR w ciągu ubiegłego roku w ramach części II?
Odpowiedź : Zrealizowano ok. 20 zleceń zagranicznych w EUR.
Pytanie 19 : Ile było zrealizowanych zleceń zagranicznych w innych walutach w ciągu ubiegłego roku w ramach części II?
Odpowiedź : Zrealizowano ok. 10 zleceń zagranicznych w innych walutach.
Pytanie 20 : Ile było zrealizowanych zleceń krajowych powyżej 1 mln zł w ciągu ubiegłego roku w ramach części I?
Odpowiedź : W ubiegłym roku zrealizowano 26 zleceń krajowych powyżej 1 mln zł.
Pytanie 21: Ile było zrealizowanych zleceń krajowych powyżej 1 mln zł w ciągu ubiegłego roku w ramach części II?
Odpowiedź : W ubiegłym roku zrealizowano 15 zleceń krajowych powyżej 1 mln zł.
Pytanie 22 : Jaka jest przewidywana miesięczna liczba płatności przychodzących w systemie płatności masowych?
Odpowiedź : Średnia miesięczna wynosi 4920 pozycji.
Pytanie 23: Czy zamawiający zamierza realizować czeki w oddziale banku na terenie Piotrkowa Trybunalskiego ?
Odpowiedź : TAK
Pytanie 24: Ile w ubiegłym roku (wartościowo) zostało zrealizowanych wpłat na rachunki zamawiającego w bilonie ?
Odpowiedź : Kasjer Zamawiającego zwraca raz w roku środki pieniężne w bilonie – o wartości max 1.000,00 zł. Zamawiający nie posiada informacji dotyczących innych wpłat na własne rachunki w bilonie.
Pytanie 25: Proszę o podanie wysokości kosztów poniesionych przez zamawiającego w związku z obsługą rachunków w ciągu 2011 roku i w ciągu trzech kwartałów 2012r.?
Odpowiedź : Koszty obsługi bankowej w 2011r.: 14.184,51 zł, w okresie I-IX.2012r.: 10.344,78 zł
Pytanie 26: Czy zamawiający wyrazi zgodę na podpisanie umowy kredytowej (kredytu w rachunku bieżącym) wg. wzoru banku o ile zawarte w tej umowie zapisy będą niesprzeczne z SIWZ oraz załączonym do SIWZ projektem umowy?
Odpowiedź : Projekt umowy kredytowej stanowi załącznik do SIWZ; zamawiający nie przewiduje możliwości podpisania innej umowy;
Pytanie 27: Czy zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie bazy odsetkowej sformułowaniem : „do celów niniejszej umowy przy ustalaniu stopy procentowej w stosunku rocznym przyjmuje się jako bazę 365 dni. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się w okresach obrachunkowych faktyczną liczbę dni kalendarzowych.”?
Odpowiedź : zapisy w SIWZ pozostają bez zmian.

Pytanie 28 : Czy zamawiający wyrazi zgodę na sformułowanie w umowie „Od udzielonego kredytu Bank pobierze odsetki według zmiennej stopy procentowej obliczane w stosunku rocznym od kwoty wykorzystanego kredytu. Wysokość oprocentowania będzie równa zmiennej stopie WIBOR dla depozytów 1-miesięcznych z notowania na dwa dni robocze przez datą postawienia środków do dyspozycji i przed każdą następną datą jej aktualizacji, powiększonej o ….. punktów procentowych z tytułu marży Banku. Aktualizacja stopy zmiennej będzie dokonywana 1-go dnia każdego miesiąca. Jeżeli dzień aktualizacji stopy zmiennej będzie przypadał w dniu wolnym od pracy w Banku, to stopa zmienna będzie aktualizowana z datą waluty pierwszego dnia roboczego następującego po dniu wolnym od pracy.”
Odpowiedź : zapisy w SIWZ pozostają bez zmian
Pytanie 29: Czy zamawiający zgodzi się na doprecyzowanie w umowie: „Odsetki naliczane są w okresach miesięcznych i płatne przez Kredytobiorcę ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca w okresie kredytowania oraz w dniu ostatecznej spłaty kredytu”?
Odpowiedź : zapisy w SIWZ pozostają bez zmian

Pytanie 30 : Czy zamawiający dopuszcza możliwość :
a) Podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji
b) Podpisania umowy ogólnej do umowy kredytu w rachunku bieżącym?
c) Zapisu w umowie: „Kredyt w wysokości 6.000.000,00PLN (słownie :sześć milionów złotych) jest dostępny w okresie 12 miesięcy. Termin spłaty kredytu upływa w dniu 31 grudnia 2013 roku. Kredyt jest dostępny w ramach przyznanego Kredytobiorcy przez Bank limitu kredytu w rachunku bieżącym w okresie od 01.01.2013r. do 30.12.2017r. w wysokości 6.000.000,00 zł. W ramach przyznanego limitu kredytu w rachunku bieżącym Bank udziela Kredytobiorcy kredytu w terminie 7 dni od złożenia przez Kredytobiorcę wniosku i niezbędnych dokumentów finansowych. Udzielenie każdego kolejnego kredytu w rachunku bieżącym na kolejne 12 m-cy uzależnia się od: przedłożenia w Banku sprawozdań finansowych niezbędnych do oceny zdolności kredytowej, posiadania zdolności kredytowej”
Odpowiedź : a) nie
b) nie; patrz odpowiedź na pytanie 26
c) nie
Pytanie 31: Czy zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisu § 2 pkt.1 Projektu umowy kredytowej na: „Oprocentowanie Kredytu jest zmienne, ustalone na bazie stawki WIBOR 1M z każdego dnia. W dniu podpisania umowy : stawka WIBOR 1M wynosi ….% w stosunku rocznym, marża Banku wynosi ….. p.p. w stosunku rocznym, Od kapitału przeterminowanego Bank pobiera odsetki w wysokości 4x stopa kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego.”
Odpowiedź : nie; zapisy pozostają bez mian

Pytanie 32: Czy zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisu w umowie § 2 pkt.2 „O dokonanej zmianie bank niezwłocznie zawiadomi pisemnie Zamawiającego z podaniem daty, od której zmiana ta będzie obowiązywała.”
Odpowiedź : nie; zapisy pozostają bez mian
Pytanie 33: Czy zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisu w § 4 pkt.4 Projektu umowy kredytowej na: „W przypadku, gdy termin spłaty zobowiązań z tytułu kredytu przypada na dzień wolny od pracy, Kredytobiorca zobowiązany jest zapewnić na tym rachunku środki w wysokości należnej spłaty w dniu roboczym poprzedzającym termin spłaty.”
Odpowiedź : nie, zapisy pozostają bez zmian
Pytanie 34: Czy zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisu w § 5 pkt 3 SIWZ, Zamawiający napisał: „Odsetki są naliczane w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca, za okres ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca do dnia poprzedzającego dzień naliczania odsetek, zostawiane do dyspozycji zamawiającego w następnym dniu roboczym.” - naliczania odsetek za okresy, od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Naliczanie i uznanie rachunku kwotą odsetek następuje na koniec dnia księgowego i jest dokonywane w ostatnim dniu roboczym miesiąca – kapitalizacja miesięczna.
Odpowiedź : nie, zapisy pozostają bez zmian
Pytanie 35: Czy zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia umowy standardowej dotyczącej prowadzenia rachunków bankowych dla klientów korporacyjnych w naszym Banku wg załączonego wzoru – załącznik nr 1.
Odpowiedź : Nie. Umowa dotycząca prowadzenia rachunków bankowych stanowi załącznik do SIWZ.
Pytanie 36 : prosimy o podanie szacunkowych informacji w ujęciu miesięcznym lub rocznym, potrzebnych do skalkulowania kosztów i możliwości obsługi – zarówno w Kielcach jak i w Piotrkowie Trybunalskim:
- uśrednione szacunkowe łączne saldo wszystkich rachunków a’vista w PLN,
- uśrednione szacunkowe łączne saldo wszystkich rachunków a’vista w EUR,
- szacunkowe uśrednione saldo lokat ON,
- szacunkowe saldo lokat terminowych w rozbiciu na okresy,
- łączny wolumen wpłat gotówkowych własnych,
- łączny wolumen wypłat gotówkowych własnych,
- łączny wolumen i liczba wpłat gotówkowych od studentów (wolnych od prowizji bankowej),
- liczby wpłat na konta wirtualne,
- średnio m-cznej ilość przelewów na r-ki w oparciu o tzw. wirtualny numer r-ku, dot. j.w.
Odpowiedź : Dane za okres X.2011-IX.2012 odpowiednio:
- Zamawiający nie posiada rachunków a’vista w PLN
- Zamawiający nie posiada rachunków a’vista w EUR
- szacunkowe uśrednione saldo lokat ON: Kielce – 3.011.012,37 zł, Piotrków T. – 0,00 zł
- łączny wolumen wpłat gotówkowych własnych: Kielce – max 90 tys. zł/m-c, Piotrków T. – 60 tys. zł/m-c
- łączny wolumen wypłat gotówkowych własnych: Kielce – max 375 tys. zł/m-c, Piotrków T. – 60 tys. zł/m-c
- łączny wolumen i liczba wpłat gotówkowych od studentów (wolnych od prowizji bankowej): szacunkowo Kielce + Piotrków T.: wolumen - ok. 40 tys. zł/m-c, liczba – max 50/m-c
- liczby wpłat na konta wirtualne: Kielce + Piotrków T.: średnio miesięcznie 4920
- średnio m-cznej ilość przelewów na r-ki w oparciu o tzw. wirtualny numer r-ku, dot. j.w. : Zamawiający nie posiada takich danych, jednak jak widać z poprzednich odpowiedzi środki na rachunki wirtualne wpływają w zdecydowanej większości przelewem.
Pytanie 37: Podanie informacji, czy wpłaty będą zarówno w formie otwartej i zamkniętej.
Odpowiedź : Dotychczas Zamawiający nie dokonywał wpłat w formie zamkniętej i na ten moment ich nie przewiduje.
Pytanie 38: Sprecyzowanie znaczenia użytego w SIWZ sformułowania :”rachunki 10/16”.
Odpowiedź : 10 dotyczy części II 16 dotyczy części I
Pytanie 39: Podanie ogólnych reguł formatowania elektronicznych wyciągów bankowych zawierających szczegóły operacji przetwarzanych w systemie rachunków wirtualnych.
Odpowiedź : Wszystkie stosowane przez banki formatowania dostępne na rynku są akceptowane przez System.
Pytanie 40: Dostarczenie specyfikacji możliwych do zastosowania formatów plików wymiany danych z modułem finansowo-księgowym zamawiającego.
Odpowiedź : Nie ma ograniczeń co do formatu plików.
Pytanie 41: Sformułowanie reguł oprocentowania rachunków prowadzonych w Euro.
Odpowiedź : Wykonawca powinien ujednolicić reguły oprocentowania dla wszystkich rachunków.
Pytanie 42: Odstąpienie od wymogu posiadania przez wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
Odpowiedź : zapis pozostaje bez zmian
Pytanie 43: Uszczegółowienie informacji o przekazywaniu wyciągów w formie papierowej – dopuszczenie możliwości odbioru wyciągów papierowych przez wyznaczonego pracownika Uczelni.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza odbiór wyciągów papierowych przez wyznaczonego pracownika. Planowany odbiór codzienny w godzinach pracy oddziału banku, jednocześnie zgodnie z SIWZ (pkt. B.2).
Pytanie 44: Prosimy o udostępnienie dokumentów finansowych niezbędnych do przeprowadzenia analizy finansowej:
1) Pełne sprawozdanie finansowe na dzień 31.12.2010r. wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta
2) Pełne sprawozdanie finansowe na dzień 31.12.2011r. wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta
3) Bilans, rachunek zysków i strat na dzień 30.09.2012r.
4) Aktualny wykaz kredytów i pożyczek w innych bankach w terminem ich zapadalności i sposoby zabezpieczenia
5) Wykaz udzielonych poręczeń
Odpowiedź : Ad. pkt. 1) do 4) – informacje zamieszczono na stronie internetowej. Ad. pkt. 5) – Zamawiający nie udzielał poręczeń.
Pytanie 45: W przypadku złożenia oferty na obsługę obu części zamówienia z przyczyn technicznych Bank nie ma możliwości obsługi dwóch kredytów w rachunku bieżącym w tej samej walucie. Czy zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia jednej linii kredytowej w wysokości 12 mln PLN lub też udzielenia kredytu obrotowego w rachunku kredytowym, jako obsługę jednej z części zamówienia
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza możliwości otwarcia jednej linii kredytowej w wysokości 12 mln zł ani też zaciągnięcia kredytu obrotowego w rachunku kredytowym (patrz odpowiedź na pytanie nr 56).
Pytanie 46: Prosimy o sprawdzenie zapisu w pkt XIX SIWZ – prawdopodobnie błędnie wpisano nr załącznika (powinno być zał.nr6)
Odpowiedź : W punkcie XIX SIWZ zamiast „załącznik nr 5” powinno być „załącznik nr 6 i 7”.
Pytanie 47 : Prosimy o doprecyzowanie zapisu w pkt XX SIWZ – i wskazanie o jakie umowy ramowe mieszczą się w niniejszym punkcie?
Odpowiedź : w punkcie XX SIWZ zapisano, że „Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.” Oznacza to że zapisy ustawy PZP odnoszące się do umów ramowych nie mają w tym postępowaniu zastosowania.
Pytanie 48: Wątpliwości Banku dotyczy również wymóg dot. wpłat i wypłat we wszystkich walutach i w każdej ilości – proszę określić jakie konkretnie waluty będą przedmiotem wykonania umowy oraz jakie są przewidywane wartości ilościowe i wolumenowe (ilość średnich wpłat/wypłat w m-cu oraz ich jednostkowa wartość) Zał. Nr 1 do SIWZ Część I pkt.5.
Odpowiedź : Patrz odpowiedzi na pytania: 3, 16-19, 36.
Pytanie 49 : Proszę dookreślić sposób przekazywania wyciągów w jednostce organizacyjnej Banku – czy będą odbierane w oddziale w jakich godzinach i z jaką częstotliwością. Nadmieniamy, że system bankowości elektronicznej daje możliwość użytkownikowi na samodzielne generowanie wyciągów bez konieczności osobistego odbioru w oddziale banku. Zał.nr 1 do SIWZ Część I pkt.6.
Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie 43.
Pytanie 50 : Niestety nie możemy zapewnić bezkolejkowej obsługi kasjera w jednostce organizacyjnej Banku. W zamian proponujemy dokonywanie wpłat zamkniętych w ramach dodatkowej umowy regulującej wpłaty gotówkowe. Zał.nr 1 do SIWZ Część I pkt.0
Odpowiedź : Zamawiający podtrzymuje zapis w SIWZ.
Pytanie 51 : Z uwagi na perspektywę 5-cio letniej obsługi rachunków bankowych czy dopuszczacie Państwo możliwość migracji kredytów do innego systemu oraz zmianę systemu bankowości elektronicznej w trakcie trwania umowy. Biorąc pod uwagę obserwowany postęp i zmiany uwarunkowań rynkowych Bank nie jest w stanie zagwarantować że w perspektywie 5 lat nie zostaną wymienione/zmodyfikowane systemy bankowe. Oczywistym jest że jakakolwiek zmiana będzie poprzedzona szkoleniami, wzajemnymi uzgodnieniami tak aby nowe warunki były dla ostatecznych beneficjentów usług bankowych korzystniejsze.
Odpowiedź: Zgoda, pod warunkiem braku dodatkowych opłat wynikających ze zmiany systemu po stronie banku.

Pytanie 52 : W projekcie umowy prowadzenia rachunków bankowych zał.nr 6 brakuje odwołania się do Regulaminów Bankowych które są integralną częścią umowy prowadzenia rachunków bankowych.
Odpowiedź : zamawiający uwzględni regulamin obowiązujący w banku tylko w tej części która nie będzie sprzeczna z zapisami SIWZ i ofertą wykonawcy; zapisy niezgodne z postanowieniami SIWZ uznaje się za nieobowiązujące
Pytanie 53 : W załączonym projekcie umowy najwięcej wątpliwości dla Banku stanowi zapis …Par. 1 pkt. 4 i par.2 ust.1 … czy jest możliwość doprecyzowania tych zapisów poprzez określenie godzin granicznych oraz o informacji skierowanej przez bank do Klienta o niemożności dokonania dyspozycji w terminie.
Odpowiedź : Zamawiający modyfikuje zapis w § 1 ust. 4 (Załącznik nr 6) w następujący sposób: po słowach „dyspozycje płatnicze Zamawiającego” stawia się „ , ” i dopisuje się: „złożone w godzinach 7:30 - 15:30”
Pytanie 54 : Prosimy o przesłanie Planu rzeczowo-finansowego na 2012r. i 2011r.
Odpowiedź : Uchwały dostępne na stronie internetowej www.ujk.edu.pl pod zakładką BIP/Wewnętrzne akty normatywne: Uchwała Nr 30/2012 z dnia 31 maja 2012 roku w sprawie zmiany planu rzeczowo - finansowego na 2011 rok; Uchwała Nr 144/2012 z dnia 25 października 2012 roku w sprawie zmiany planu rzeczowo - finansowego na 2012 rok .
Pytanie 55 : Uchwały wskazującej Osoby do rozporządzania majątkiem i zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego.
Odpowiedź : Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym – Dz. U. Nr 164 z 2005r., poz. 1365. Uchwała nr 46/2011 z 27.10.2011r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – dostępna na stronie internetowej www.ujk.edu.pl pod zakładką BIP/Wewnętrzne akty normatywne.
Pytanie 56 : Uchwały organu stanowiącego w sprawie wysokości kredytów i pożyczek krótkoterminowych przez organ wykonawczy w roku budżetowym (jeśli nie została taka informacja zawarta w uchwale budżetowej)
Odpowiedź : Uchwały dostępne na stronie internetowej www.ujk.edu.pl pod zakładką BIP/Wewnętrzne akty normatywne: Uchwała Nr 132/2012 z dnia 27 września 2012 roku w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie kredytu obrotowego w rachunku bieżącym; Uchwała Nr 133/2012 z dnia 27 września 2012 roku w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie kredytu obrotowego w rachunku bieżącym.
Pytanie 57 : Struktury wiekowej przeterminowanych zobowiązań i należności wg przedziałów czasowych : do 30 dni, od 1 m-ca do 3 m-cy, od 3 m-cy do 6 m-cy, od 6 m-cy do 12 m-cy, pow. 12 m-cy.
Odpowiedź : Informację zamieszczono na stronie internetowej w Załączniku nr 10.
Pytanie 58 : Ponieważ regulaminy banków dotyczące udzielania kredytów (OWF) stanowią integralną część umów kredytowych prosimy o zapoznanie się z załączonym regulaminem i zwrotną informację dotyczącą jego akceptacji.
Odpowiedź : patrz odpowiedź na pytanie 52.
Pytanie 59 : Czy Uczelnia realizuje obecnie zamawiane przez Ministerstwo kierunki i w jakich rocznikach? Na stronach internetowych można znaleźć, że Uczelnia przez 3 lata miała kierunki zamawiane, a na bieżący rok akademicki takie kierunki studiów już nei występują.
Odpowiedź : Realizujemy w tym zakresie dwa projekty:
- GrantProgres - obecnie kształcą sie tylko studenci kierunku informatyka (22 osób) na ostatnim 7 semestrze studiów I stopnia - projekt kończy się w marcu 2013 r.
- GrantProgres II - kierunek biotechnologia - 57 studentów, fizyka techniczna - 19 studentów, wzornictwo - 22 studentów, aktualnie studiują oni na drugim roku studiów licencjackich (I stopnia), zakończenie projektu - czerwiec 2015 roku

Pytanie 60 : Ilu studentów jest w tym roku, ilu przyjęto na I-y rok 2012/2013.
Odpowiedź : Łączna liczba studentów: 16571 osób, w tym przyjętych na I-szy rok studiów: 6220 osób.
Pytanie 61 : Jaka jest obecna struktura studentów (zaoczni, dzienni, doktoranci).
Odpowiedź : Studenci studiów stacjonarnych: 11864 os., studenci studiów niestacjonarnych: 4532 os., studenci studiów doktoranckich: 175 os.
Pytanie 62 : Liczba kierunków prowadzonych w roku 2012/2013 – jaka jest liczba akredytowanych kierunków przez PKA (czy jakiś kierunek PKA zawiesiło lub przyznało warunkowo)? – uinf. Do bieżącego roku akademickiego i poprzedniego.
Odpowiedź : Zestawienie kierunków prowadzonych w r. ak. 2012/2013 przedstawiono w pliku „WYKAZ KIERUNKÓW_2012.pdf” – załącznik nr 15 do ogłoszenia.
Informacje dotyczące akredytacji prowadzonych kierunków studiów przedstawiono w pliku „Kierunki_akredytacja.pdf”.
Pytanie 63: Jakie obecnie realizowane są projekty badawcze, dydaktyczne i inwestycyjne (terminy i wartości) i o jakie uczelnia się stara?
Odpowiedź : Obecnie realizowane projekty przedstawiono w pliku „Projekty UE_UJK Kielce.pdf”.
Ponadto na etapie procedury aplikacyjnej są następujące projekty:
BADAWCZE - 7 Program Ramowy:
1. Programme and Funding scheme: ENV.2013.6.2-2 Toxicants, environmental pollutants and land and water resources management – FP7-ENV-2013-two-stage
2. Programme and Funding scheme: ENV.2013.6.2-1 Water resources management under complex, multistressor conditions – FP7-ENV-2013-two-stage

DYDAKTYCZNE:
1. Kompas wiedzy - pozytywna ocena, zakwalifikowany do dofinansowania - okres realizacji I 2013 - VII 2014, budżet - 987 tys. zł
2. Nowa era kształcenia - 4.3 POKL - ocena formalna, budżet 2,7 mln zł, okres realizacji IV 2013-III 2015
3. Inteligentny system kształcenia gwarancją zatrudnienia - 4.3 POKL - ocena formalna, budżet 6,3 mln zł, planowany okres realizacji XII 2012 - XII 2015
4. Innowator II - 8.2.1 POKL - projekt partnerski - ocena formalna, budżet 600 tys. zł, okres realizacji IV 2013 - VI 2015

INWESTYCYJNE:
1. Medreh - rozbudowa Wydziału Nauk o Zdrowiu - preumowa, przygotowanie dokumentacji projektowej i pozwoleń na budowę - 35,2 mln zł, realizacja do I 2015r.
2. Centrum Rehabilitacji i Sportu - ocena merytoryczno-techniczna - 12,6 mln zł, realizacja do XII 2014 r.

Pytanie 64: Jak ujmowane są księgowo i jak są rozliczane poszczególne dotacje?
Odpowiedź : Wszystkie dotacje (z wyjątkiem dotacji na Fundusz Pomocy Materialnej dla Studentów i Doktorantów - FPMSiD) ujmowane są na koncie rozliczenia międzyokresowe przychodów w dacie wpływu na r-k Uczelni:
a) Dotacja stacjonarna rozliczana jest w przychód co miesiąc w wysokości 1/12 wartości przyznanej przez MNiSW na dany rok obrotowy;
b) Dotacje na projekty miękkie (dydaktyczne, badawcze) rozliczane są w przychody na koniec każdego roku obrotowego, proporcjonalnie do poniesionych kosztów, zatwierdzonych przez Instytucje Pośredniczące we wnioskach o płatność;
c) Dotacje na środki trwałe w budowie rozliczane są w momencie przyjęcia do użytkowania wybudowanej nieruchomości – zwiększają fundusz zasadniczy Uczelni.
Jeżeli kupowane są ruchome środki trwałe to w momencie przyjęcia ich do użytkowania dotacja rozliczana jest poprzez zaksięgowanie wartości przyjmowanego środka trwałego na rozliczenia międzyokresowe przychodów –amortyzacja, skąd co miesiąc w pozostałe przychody operacyjne księgowane są wartości w wysokości miesięcznej amortyzacji tego środka.
d) Dotacja na Fundusz Pomocy Materialnej dla Studentów i Doktorantów rozliczana jest w dacie wpływu bezpośrednio w przychody tego funduszu. Nie wpływa na wynik finansowy Uczelni;
e) Dotacja na działalność badawczą rozliczana jest w przychody na koniec każdego roku obrotowego, proporcjonalnie do poniesionych kosztów w zakresie realizacji danych tematów/projektów badawczych, na które była przeznaczona.
Pytanie 65: Dlaczego nie zgadza się kwota środków pieniężnych dt. dotacji UE na koncie z kwotą ujętą w RM środki unijne na finansowanie realizowanych projektów – raport biegłego str. 16 a atr.19?
Odpowiedź : Ponieważ nakłady na środki trwałe w budowie rozliczane są dopiero przy przyjęciu tych środków do użytkowania, natomiast z r-ku płacone są ponoszone na nie stopniowo nakłady.
Pytanie 66 : Czy w obecnym roku uczelnia bierze udział w programie ERASMUS i SOCRATES (ile osób i w jakiej formie)?
Odpowiedź : Tak – są to wyjazdy mobilnościowe (wyjazdy i przyjazdy). W roku 2012-2013 planujemy wyjazdy ok. 100 studentów oraz ok. 60 pracowników. Z roku na rok zwiększa się liczba mobilności.
Pytanie 67 : W jakich bankach Uczelnia ma kredyty (kwota, termin spłaty) i czym zabezpieczone? (wg stanu na 30.09.2012)
Odpowiedź : Odpowiedź w zamieszczonym na stronie internetowej załączniku pod nazwą „pytanie 1 g”.
Pytanie 68: Czy Uczelnia ma zobowiązania w innych instytucjach finansowych (m.in. leasingowych, ubezpieczeniowych)? Czy posiada zobowiązania o charakterze przyszłym z tytułu zawartych umów? (wg stanu na 30.09.2012)
Odpowiedź : nie ma, nie posiada.
Pytanie 69 : W jakich bankach Uczelnia posiada rachunki bankowe ?

Odpowiedź : Obecnie obsługę bankową Zamawiającego prowadzą: Kredyt Bank S.A., Bank Handlowy w Warszawie S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego.

Pytanie 70 : Czy poziom dochodów/przychodów w 2012r. będzie na poziomie 2011r.
Odpowiedź : Nie, będzie mniejszy.

Pytanie 71 : Jakie przychody pozabudżetowe w 2012r. Uczelnia osiąga (rodzaj., kwota)?
Odpowiedź : W 2012 (stan na 30.09.12) Uczelnia osiągnęła następujące przychody pozabudżetowe:
- opłaty za świadczone usługi edukacyjne: 11 233 514,20
- opłaty administracyjne (opłaty rekrutacyjne): 852 504,10
- opłaty administracyjne (dyplom , indeks, legitymacje studenckie, świadectwa itp.) : 461 625,80
- opłaty za korzystanie z biblioteki: 70 371,83
- sprzedaż wydanych przez Uczelnię wydawnictw naukowych: 78 231,11
- opłaty za przewody doktorskie, habilitacyjne : 143 184,59
- opłaty konferencyjne: 348.065,76
- obozy, zajęcia sportowe: 132 647,00
- wynajem pomieszczeń, powierzchni: 1 159 053,74
Pytanie 72: Jakie koszty niegotówkowe są zaewidencjonowane w pozostałych kosztach operacyjnych (kwota i rodzaj/tytuł) i w której pozycji – dotyczy 31.12.2011r. i 30.06.2012r.?
Odpowiedź : Informację zamieszczono na stronie internetowej w pliku „pozost_koszty_operacyjne_2011_2012.pdf”

Pytanie 73 : Jakie przychody niegotówkowe są zaewidencjonowane w pozostałych przychodach operacyjnych (kwota i rodzaj/tytuł) i w której pozycji – dotyczy 31.12.2011r. i 30.06.2012r.?
Odpowiedź : Informację zamieszczono na stronie internetowej w pliku „pozost_przych_operacyjne_2011_2012.pdf”

Pytanie 74 : Czy uczelnia udzielała gwarancji i poręczeń? (rodzaj, kwota i okres)
Odpowiedź : NIE

Pytanie 75: Jaka kwota rat kredytów długoterminowych jest w kredytach i pożyczkach krótkoterminowych na daty 31.12.2011r. i 30.06.2012r.
Odpowiedź : Zgodnie z bilansem, poz. B.III.2.a) – bilans na dzień 31.12.2011 i 30.06.2012 zamieszczony na stronie internetowej w załącznikach: „pytanie 1 b” oraz „pytanie 1 d”.
Pytanie 76: Czy akceptują Państwo formułę liczenia odsetek stosowaną wg poniższych brzmienia:
KREDYT W RACHUNKU BIEŻĄCYM
㤠3. Oprocentowanie
1. Oprocentowanie kredytu jest zmienne. Stawka oprocentowania składa się ze Stawki Odniesienia, tj. np. WIBOR O/N (lub WIBOR 1M), ogłaszanej w Serwisie Reuters w dniu wykorzystania kredytu powiększonej o marżę Banku w wysokości _____% w stosunku rocznym. Stawka oprocentowania będzie zmniejszała się codziennie odpowiednio do zmiany Stawki Odniesienia. Bank nalicza odsetki codziennie od kwoty Kredytu pozostającego do spłaty.
2. Odsetki są płatne w ostatnim Dniu Roboczym każdego miesiąca kalendarzowego, przy czym ostatnia data płatności odsetek przypada w Dacie Ostatecznej Spłaty, tj. _______(--->termin obowiązywania umowy kredytowej).
3. Dla celów obliczania wysokości oprocentowania przyjmuje się iż rok trwa 360 (trzysta sześćdziesiąt) dni.
4. W przypadku niezapłacenia odsetek w terminie wskazanym w Umowie oprocentowanie ulega podwyższeniu o połowę oprocentowania ustalonego zgodnie z ust.1.
5. Zmiana oprocentowania, o której mowa w ust.1 i 4 oraz § 7 ust.4 nie stanowi zmiany warunków udzielenia kredytu.”
KREDYT OBROTOWY ODNAWIALNY W RACHUNKU KREDYTOWYM

㤠3. Oprocentowanie
1. Oprocentowanie Kredytu jest zmienne. Stawka oprocentowania składa się ze Stawki Odniesienia tj. np. WIBOR O/N (lub WIBOR 1M), ogłaszanej w serwisie EReuters w dniu wykorzystania kredytu powiększonej o marżę Banku w wysokości ____% w stosunku rocznym. Stawka oprocentowania będzie zmieniała się codziennie odpowiednio do zmiany Stawki Odniesienia.
2. Bank nalicza odsetki codziennie od kwoty Kredytu pozostającego do spłaty. Odsetki są płatne w ostatnim Dniu Roboczym każdego miesiąca kalendarzowego, przy czym data ostatniej płatności odsetek przypada w Dacie Ostatecznej Spłaty tj. ______(--- > termin obowiązywania umowy kredytowej).
3. Dla celów obliczania wysokości oprocentowania przyjmuje się iż rok trwa 360 (trzysta sześćdziesiąt) dni.
4. W przypadku niezapłacenia odsetek w terminie wskazanym w Umowie oprocentowanie ulega podwyższeniu o połowę oprocentowania ustalonego zgodnie z ust.1.
5. Zmiana oprocentowania, o której mowa w ust.1 i 4 oraz § 8 ust.5 nie stanowi zmiany warunków udzielenia Kredytu.”
§7 ust.4 Umowy o Kredyt w rachunku bieżącym oraz § 8 ust.4 Umowy o kredyt obrotowy w rachunku kredytowym, mówi o:
„W przypadku, gdy Kredytobiorca nie dokona zwrotu na rzecz Banku kwoty wykorzystanego Kredytu w dniu jego wymagalności, Kredytobiorca zobowiązany jest zapłacić odsetki za opóźnienie naliczane od wymaganej i niezapłaconej w terminie kwoty, w wysokości określonej w § 5 ust.1 OWF dla zadłużenia przeterminowanego. Oprocentowanie to zmienia się wraz ze zmianą stopy oprocentowania kredytu lombardowego NBP i w dniu zwarcia niniejszej Umowy wynosi 25,00% w stosunku rocznym.”
Odpowiedź : Nie.
Pytanie 77 : Proszę o podanie następujących danych: wartość lokat terminowych zarówno w PLN jak i w EUR (np. średnia wartość lokaty w ostatnim roku)
Odpowiedź : Zamawiający nie zawierał lokat w EUR. Średnia wartość lokat terminowych w PLN: 20.161,32.
Pytanie 78 : Proszę o podanie następujących danych : wysokość salda na rachunkach bieżących w PLN i w EUR (np. sumaryczne średnie miesięczne saldo na rachunkach podstawowych, pomocniczych i PKZP w ostatnim roku).
Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytania 7-10.
Pytanie 79 : Proszę o podanie następujących danych : ilość stanowisk/użytkowników systemu bankowości elektronicznej
Odpowiedź : Jak w SIWZ, Załącznik nr 8.
Pytanie 80 : Proszę o podanie następujących danych : ilość wpłat na rachunki wirtualne (np. sumaryczne średnie miesięczne)
Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie 22.
Pytanie 81 : Proszę o podanie następujących danych : ilość realizowanych przekazów SorbNet, przekazów walutowych, itp. (np. sumaryczne średnie miesięczne)
Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytania 16-19 oraz 20-21.
Pytanie 82: Proszę o podanie następujących danych : wysokości rocznego budżetu przeznaczonego na obsługę bankową
Odpowiedź : kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia zamawiający poda w dniu otwarcia ofert, tuż przed otwarciem kopert z ofertami.
Pytanie 83 : Proszę o uściślenie pojęcia „Przyjmowania/dokonywania wypłat/wpłat gotówkowych w każdej wartości i w każdej walucie”? (proszę o podanie minimalnych/maksymalnych kwot oraz walut w jakich będą dokonywane wpłaty/wypłaty gotówkowe)
Odpowiedź : Wpłaty dokonywane tylko przez kasjera Zamawiającego i tylko w PLN, wartość min. 2.000,00 zł, max 80.000,00 zł. Wypłaty dokonywane przez kasjera Zamawiającego: tylko w PLN, wartość min. 5.000,00 zł, max 250.000,00 zł. Inne waluty, w których najczęściej Zamawiający dokonywał wypłat: euro, dolar / dolar australijski / dolar kanadyjski, frank szwajcarski, funt brytyjski, korona szwedzka / korona duńska. Wartość minimalna wypłat walutowych podana w EUR: 100, wartość maksymalna: 2.500 EUR. Zamawiający pragnie jednak zmienić procedurę poboru walut obcych na bezgotówkową.

Pytanie 84 : Proszę o wyjaśnienie pojęcia „Realizacji poleceń przelewów w systemie blankietowym”? (czy są to przelewy realizowane w oddziałach banku w formie papierowej, czy też blankiety czekowe)
Odpowiedź : Są to przelewy realizowane w oddziałach banku w formie papierowej.
Pytanie 85 : Jednocześnie proszę o informację, czy referencje wystawione przez niżej wymienione podmioty będą przez niżej wymienione podmioty będą przez Państwa akceptowane (zgodnie z rozdziałem VIII SIWZ):
- „Instytucje Edukacyjnej”, nie posiadające zaangażowania kredytowego
- Instytucje Samorządu terytorialnego korzystającego jednocześnie z produktów bankowości transakcyjnej oraz produktów kredytowych
- przedsiębiorstwami zaliczanymi do segmentu średnich i dużych firm
Odpowiedź : Sprawdzenie czy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu po złożeniu ofert. Na tym etapie zamawiający nie może jednoznacznie stwierdzić czy wykonawca spełnia czy nie spełnia warunków udziału w postępowaniu.
Pytanie 86 : Czy określenie w załączniku do SIWZ nr 1 litera A pkt 1, ze należy zapewnić „Trzy instalacje sieciowe z zagwarantowaniem dla każdej z nich odrębnej bazy danych” oznacza, że odpowiedni będzie system bankowości internetowej umożliwiający rozdzielenie uprawnień pomiędzy użytkowników i rachunki?
Odpowiedź : Zamawiający wymaga zapewnienia rozdzielnego dostępu użytkowników do baz danych różnych grup kontrahentów: osobno do bazy danych pracowników, osobno studentów i osobno firm.
Pytanie 87 : Jaki jest wymagany format do wymiany danych aby zapewnić kompatybilność z funkcjonującym u zamawiającego zintegrowanym systemem informatycznym w zakresie połączenia z modułem finansowo-księgowym?
Odpowiedź :System akceptuje wszystkie dostępne na rynku formaty wymiany danych.
Pytanie 88 : Jakie inwestycje UJK obecnie prowadzi, czy też może nadzoruje i jak wygląda struktura finansowania inwestycji. Interesuje nas w szczególności poziomy wkładu własnego w prowadzone inwestycje? Jaki jest przewidywany poziom wydatków majątkowych w 2012 roku?
Odpowiedź : Odpowiedź w załączniku do Uchwały nr 144/2012 udostępnionym na stronie internetowej Zamawiającego.
Pytanie 89 : W sprawozdaniu za 1H2012 UJK pokazuje Zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych - PLN 7 312M. Z jaką operacją finansową/transakcją jest związany ten dodatkowy dochód?
Odpowiedź : Była to sprzedaż nieruchomości.
Pytanie 90 : Nie mamy dostępu do sprawozdania Rektora z działalności za 2011 rok (Uchwała nr 114/2012 z 21 czerwca 2012 roku)- potrzebne nam to będzie
Odpowiedź : Uchwała dostępna na stronie internetowej www.ujk.edu.pl pod zakładką BIP/Wewnętrzne akty normatywne: Uchwała Nr 114/2012 z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania rektora z działalności Uczelni w 2011 roku. Załącznik do Uchwały przedstawiamy w pliku „Sprawozdanie Rektora z działalności Uczelni w roku 2011.pdf”

Pytanie 91: proszę o podanie :
a) średni dzienny stan środków na rachunku bieżącym Uczelni (OSAD)
b) średni dzienny stan środków na rachunkach depozytowych Uczelni (OSAD)
c) średni dzienny stan środków na rachunkach pomocniczych Uczelni (OSAD)
d) ilość wpłat (w szt. w skali roku) na rachunki prowadzone przez bank dokonywane przez ich posiadaczy - przez osoby nie będące posiadaczami rachunków

Odpowiedź : Ad. a) – c): Z uwagi na duże zróżnicowanie sald dziennych w skali roku na poszczególnych rachunkach bankowych Zamawiającego – obliczenie i przedstawienie średnich stanów dziennych nie odzwierciedlałoby rzeczywistego poziomu środków na tych rachunkach. Dlatego też przedstawiamy średniomiesięczne salda środków na rachunkach prowadzonych w PLN objętych częścią I i częścią II zamówienia oraz w EUR – na rachunku objętym częścią I zamówienia w podziale na poszczególne miesiące za okres X.2011-IX.2012. (pliki zamieszczone na stronie internetowej pn.: „Śr_miesięczne_PLN_czI.pdf”, „Śr_miesięczne_PLN_czII.pdf” oraz „Śr_miesięczne_EUR_czI.pdf”)
Ad. d) patrz SWIZ Załącznik nr 8 oraz odpowiedź na pytanie nr 11.

Pytanie 92: Prosimy o potwierdzenie że zamawiający dopuszcza pobieranie wszystkich wyciągów (historii rachunku) poprzez system bankowości elektronicznej. Wyciągi bankowe dostępne w systemie bankowości elektronicznej warz z elektronicznymi załącznikami zawierają elementy wymagane przepisem art.21 ust.1 ustawy o rachunkowości z uwzględnieniem art.21 ust.1 a, niezbędne do uznania wyciągów elektronicznych za dowody księgowe. Wyciągi w formie papierowej realizowane byłyby jedynie w sytuacji awarii systemu bankowości elektronicznej.

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 2.


Pytanie 93: Prosimy o wyrażenie zgody na realizację wszystkich przelewów w formie elektronicznej poprzez system bankowości elektronicznej. Przelewy w formie papierowej realizowany byłby jedynie w sytuacjach awaryjnych.

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 14.

Pytanie 94 : Prosimy o podanie średniomiesięcznego salda środków na rachunkach w PLN objętych częścią I zamówienia w podziale na poszczególne miesiące 2012r.

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 91 pkt. a) – c).

Pytanie 95 : Prosimy o podanie średniomiesięcznego salda środków na rachunkach w PLN objętych częścią II zamówienia w podziale na poszczególne miesiące 2012r.

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 91 pkt. a) – c).

Pytanie 96 : Prosimy o podanie średniomiesięcznego salda środków na rachunkach w EUR objętych częścią I zamówienia w podziale na poszczególne miesiące 2012r.

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 91pkt. a) – c).

Pytanie 97 : Czy obecnie zamawiający zawiera lokaty ovewrnight? Jeśli tak prosimy o podanie średniej wartości zawieranych lokat overnight w ramach części I i części II zamówienia.

Odpowiedź : Zamawiający dotychczas korzystał z lokat overnight jedynie w ramach rachunku objętego częścią II zamówienia. Ich średnia wartość wyniosła 3.011.012,37 zł.

Pytanie 98: Prosimy o wyrażenie zgody na porozumiewanie się zamawiającego poprzez faks lub drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail. Porozumiewanie się jedynie w formie pisemnej znacznie utrudnia i wydłuża komunikację.

Odpowiedź : zgodnie z PZP zamawiający określił że formą porozumiewania się stron jest forma pisemna.

Pytanie 99 :Wykonawca udostępnia zamawiającemu pliki zawierające historię rachunków w różnych interwałach czasowych (miesiąc, kwartał, rok…) co zapewnia dostęp do wszystkich danych, transakcji, operacji na rachunkach. Prosimy o potwierdzenie, ze rozwiązanie to spełnia wymagania dotyczące przechowywania i dostępu do wszystkich operacji dokonanych na rachunkach bankowych.

Odpowiedź : Zamawiający oczekuje możliwości dostępu w każdej chwili, każdego dnia, do każdej wykonanej operacji od początku trwania umowy. (tzw. lista operacji).

Pytanie 100 : Prosimy o wyrażenie zgody na podpisanie z wybranym wykonawcą dodatkowych umów produktowych wymaganych zewnętrznymi procedurami banku oraz zapisami ustaw chociażby ustawą z dnia 12 września 2002r. o elektronicznych instrumentach płatniczych czy też Ustawą Prawo Bankowe. Postanowienia ww. umów (np. rachunku bankowego, kredytu w rachunku bieżącym itp.) będą zgodne ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia oraz ofertą.

Odpowiedź : zamawiający podpisze z wykonawcą odrębne umowy dotyczące elektronicznych instrumentów płatniczych ( umowa do home bankingu i do systemu obsługi płatności masowych) – pod warunkiem, ze treść tych umów nie będzie sprzeczna z SIWZ.

Pytanie 101: W zakresie kredytu:
- prosimy o potwierdzenie, ze zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji ;
- dotyczy par.6 pkt.3 projektu umowy kredytu – „niewypełnienie zobowiązania wynikającego z par.7 umowy” – prosimy o doprecyzowanie, co zamawiający rozumie przez ten zapis? Czy odwołanie do par.7 jest poprawne?

Odpowiedź : - Zamawiający nie podpisze oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
w par.6 ust.3 powinno być : „niewypełnienie zobowiązania wynikającego z par.8 umowy”

Pytanie 102: Dotyczy podziału zamówienia na części :
- prosimy o doprecyzowanie czy część I i II zamówienia pokrywają się w zakresie świadczonych usługach? Z SIWZ wynika, że zarówno I jak i II część zamówienia zawiera np. kredyt w rachunku bieżącym, prosimy o wyjaśnienie jak obsługa ta będzie podzielono, jeśli I część wygra inny wykonawca a II część inny ? Czy wtedy kredyt jest wymagany w ramach obsługi przez dwóch wykonawców czyli łącznie 12 mln PLN?
- prosimy także o potwierdzenie że rachunki wymagane w ramach zamówienia nr I nie są ujęte/ nie pokrywają się z rachunkami wymaganymi w ramach zamówienia nr II?
- prosimy także o doprecyzowanie czy opisane w SIWZ kryteria wyboru ofert dotyczą zarówno I jak i II części?

Odpowiedź : - Kredyt jest wymagany w ramach obsługi przez dwóch wykonawców czyli łącznie 12 mln PLN.
- Rachunki wymagane w ramach zamówienia nr I nie są ujęte/ nie pokrywają się z rachunkami wymaganymi w ramach zamówienia nr II.
- Opisane w SIWZ kryteria wyboru ofert dotyczą zarówno I jak i II części.

Pytanie 103: Prosimy o doprecyzowanie czy identyfikacja wpłat masowych jest wymagana w ramach dwóch części zamówienia? Z SIWZ skazane jest że w każdej części należy zapewnić identyfikacje wpłat (punkt B, strona 11 SIWZ) natomiast wycena jedynie części II obejmuje identyfikację wpłat. Prosimy zatem o doprecyzowanie.

Odpowiedź : Zamawiający omyłkowo dodał pkt B. pod opisem „Ponadto w każdej z ww. części należy zapewnić: (…)”. System automatycznej identyfikacji wpłat jest przedmiotem jedynie II części zamówienia.

Pytanie 104 : Prosimy o wyrażenie zgody aby naliczanie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunku była dokonywana w pierwszym dniu roboczym następnego miesiąca za miesiąc poprzedni.

Odpowiedź : Zgodnie z SIWZ.

Pytanie 105 : Prosimy o wyrażenie zgody aby wypłaty mogły być dokonywane także poprzez czeki elektroniczne w systemie bankowości elektronicznej – wypłata odbywałaby się wskazanej dyspozycji osobie na podstawie dowodu osobistego.

Odpowiedź : Zamawiający wyraża zgodę na dokonywanie wypłat poprzez czeki elektroniczne wg powyższego opisu.

Pytanie 106: Zgodnie z Rozdziałem VIII, ust.3 pkt.5 SIWZ do oferty należy dołączyć opis warunków
udzielenia kredytu – jednocześnie w formularzu ofertowym brak miejsca na wskazanie proponowanej przez wykonawcę wysokości oprocentowania kredytu - prosimy zatem o wyjaśnienie czy zamawiający dokona modyfikacji formularza tak, aby wpisać oprocentowanie na formularzu czy też wykonawca ma wskazać tę informację w dokumencie o którym mowa w Rozd. VIII ust.3 pkt.5 SIWZ?

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 6.

Pytanie 107: Dotyczy części I zamówienia : prosimy o podanie średniomiesięcznej ilości (w szt.) i wartości wszystkich wpłat realizowanych w palcówce/punkcie kasowym wykonawcy w podziale na waluty (pln, euro itp.)

Odpowiedź : Ilość wpłat: SIWZ Załącznik nr 8 + odpowiedź na pytanie nr 11. Wartość wpłat – odpowiedź na pytanie nr 36 + dodatkowo średniomiesięczna wartość wpłat własnych dokonywanych tylko w PLN: 50.000 PLN.

Pytanie 108 : Dotyczy części I zamówienia : prosimy o podanie średniomiesięcznej ilości (w szt.) i wartości wszystkich wypłat realizowanych w placówce/punkcie kasowym Wykonawcy w podziale na waluty (pln, euro itp.)

Odpowiedź : Ilość wypłat: SIWZ Załącznik nr 8. Wartość wypłat – odpowiedź na pytanie nr 36 + dodatkowo średniomiesięczna wartość wypłat własnych dokonanych w PLN: 290.000 PLN. Dotychczas w ramach wypłat gotówkowych realizowane były także wypłaty w walut obcych, jednak Zamawiający pragnie zmienić procedurę poboru walut obcych na bezgotówkową (patrz odpowiedź na pytanie nr 83).

Pytanie 109: Dotyczy części II zamówienia : prosimy o podanie średniomiesięcznej ilości (w szt.) i wartości wszystkich wpłat i wypłat realizowanych w placówce/punkcie kasowym wykonawcy w podziale na waluty (pln, euro itp.)

Odpowiedź : Ilość wpłat/wypłat: SIWZ Załącznik nr 8 + odpowiedź na pytanie nr 11. Wartość wpłat – odpowiedź na pytanie nr 36 + dodatkowo średniomiesięczna wartość wpłat własnych dokonywanych tylko w PLN: 10.000 PLN. Wartość wypłat – odpowiedź na pytanie nr 36 + dodatkowo średniomiesięczna wartość wypłat własnych dokonanych w PLN: 20.000 PLN. Dotychczas w ramach wypłat gotówkowych realizowane były także wypłaty w walut obcych, jednak Zamawiający pragnie zmienić procedurę poboru walut obcych na bezgotówkową (patrz odpowiedź na pytanie nr 83).

Pytanie 110 : Prosimy o podanie średniomiesięcznej liczy przelewów zewnętrznych krajowych realizowanych w ramach części I i części II zamówienia.

Odpowiedź: Zgodnie z SIWZ Załącznik nr 8 z uwzględnieniem odpowiedzi na pytanie nr 111.

Pytanie 111 : Prosimy o podanie średniomiesięcznej liczby przelewów zewnętrznych zagranicznych realizowanych w ramach części I i części II zamówienia.

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytania nr 16-19.

Pytanie 112 : Zamawiający wymaga kompatybilności z funkcjonującym u zamawiającego zintegrowanym systemem informatycznym w zakresie połączenia z modułem finansowo-księgowym. Prosimy o doprecyzowanie :
- prosimy o podanie dokładnej nazwy – wersji – modułu systemu finansowo-księgowego, dla którego wykonawca ma zapewnić współpracę
- prosimy o doprecyzowanie, czego ma dotyczyć kompatybilność współpracy? Jakiej usługi?
- prosimy o podanie formatów jakie obsługuje system w zakresie współpracy (wymiary plików)?

Odpowiedź : Kompatybilność ma dotyczyć importu wyciągów bankowych do modułu finansowo-księgowego systemu SIMPLE.ERP ver. 6.00C firmy SIMPLE S.A. i akceptowania przez programy bankowe wygenerowanych przez system przelewów elektronicznych. SIMPLE.ERP obsługuje wszystkie dostępne na rynku formaty.

Pytanie 113: Czy zamawiający korzysta z dotacji lub dofinansowania ze środków unijnych? Prosimy o podanie jakie dotacje i dofinansowania zamawiający może uzyskać w 2013 i 2014r. oraz jakie dofinansowanie i dotacje zamawiający uzyskał w roku 2011 i 2012.

Odpowiedź: Patrz odpowiedź na pytanie nr 63.

Pytanie 114 : Czy zamawiający dokonuje zakupu lub sprzedaży walut? Prosimy o podanie dokonanych przewalutowań w 2011 i 2012roku.

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytania nr 108 i 109.

Pytanie 115 : Prosimy o potwierdzenie, że zamawiający zapewni użytkownikom systemu komputery spełniające poniższe wymagania techniczne?:
- procesor taktowany zegarem 1.0 GHz,
-pamięć operacyjna (RAM) 512 MB lub więcej,
- karta graficzna,
-monitory obsługujące wyświetlanie w rozdzielczości 1024x768, True Color,
- wolne miejsce na dysku twardym powyżej 250 MB,
-system operacyjny Winows 9x, 2000,XP, Vista,
-przeglądarka internetowa Microsoft Internet Explorer w wersji 6.0 lub nowszy,
- Java SUN Wersja 1.4.2_03 lub nowsza,
- Program Adobe Reader 5.0 lub nowszy,
- program do obsługi plików z archiwum (spakowanych) typu „zip”;
- sieć/ dostęp do Internetu: - transfer do/z sieci zewnętrznej (pojedynczej stacji) min.56 kbs, zalecamy 128 kbs;
- otwarte porty http (80) i https (443);
- - brak skanowania, blokowania oraz cache’owania apletów Javy i Active X dla wskazanych przez bank adresów serwerów

Odpowiedź : Zamawiający zapewni użytkownikom systemu komputery spełniające powyższe wymagania.

Pytanie 116 : Jakie inwestycje zamawiający obecnie prowadzi, czy też nadzoruje i jak wygląda struktura finansowania inwestycji? Prosimy o doprecyzowanie w szczególności poziomu wkładu własnego w prowadzonych inwestycjach. Prosimy także o podanie informacji jaki jest przewidywany poziom wydatków majątkowych w 2012roku?

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 88.

Pytanie 117 : W sprawozdaniu za 1 połowę 2012 zamawiający prezentuje Zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych – PLN 7,312 mln PLN. Z jaką operacją finansową/transakcją jest związany ten dodatkowy dochód?

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 89.

Pytanie 118 : Prosimy o udostepnienie sprawozdania Rektora z działalności za 2011 rok (Uchwała nr 114/2012 z 21 czerwca 2012 roku)

Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie nr 90.


U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 19.11.2012r.
ZAMAWIAJĄCY PRZEDŁUŻA TERMIN SKŁADANIA OFERT DO DNIA 5.12.2012R. OFERTY ZOSTANĄ OTWORZONE TEGO SAMEGO DNIA. GODZINY ZŁOŻENIA I OTWARCIA OFERT POZOSTAJĄ BEZ ZMIAN.
INFORMACJĘ O ZMIANIE TERMINU PRZEKAZANO DO PUBLIKACJI W DZIENNIKU URZĘDOWYM UNII EUROPEJSKIEJ W DNIU 19.11.2012R.

Barbara Kotras