Zakończone przetargi

wykonanie remontu w DS "FAMA" (DP/2310/121/12)KOD CPV i nazwa: 4543000-7 roboty remontowe i renowacyjne

wykonanie remontu w DS "FAMA" (DP/2310/121/12)KOD CPV i nazwa: 4543000-7 roboty remontowe i renowacyjne

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.07.11 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.07.11 11:15
  • Termin związania ofertą: 30 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego 25-369 Kielce ul. Żeromskeigo 5 pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul. Śląska
  • Termin realizacji: 12 m-cy licząc od daty zawarcia umowy
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Nie dopuszcza się składania ofert częściowych Zamawiajacy przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniajacego zgodnie z art.67 ust.1 pkt. 6 Pzp.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW: W przetargu mogą uczestniczyć Wykonawcy spełniający następujące warunki dotyczące : 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 2) posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. tzn. wyko¬nali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną polegające na remoncie obiektu użyteczności publicznej o wartości brutto 4 000 000 PLN każda ; wartości poszczególnych robót nie będą sumowane; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. zatrudniają lub dysponują minimum 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi, min. 1 osobą z uprawnieniami elektrycznymi i min. 1 osobą z uprawnieniami wod.-kan.; c.o.; sanitarnymi ; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn. są ubez¬pieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 5 000 000 PLN; posiadają lub mają dostęp do środków finansowych w kwocie minimum 2 000 000 PLN; Wykonawcy zobowiązani będą wykazać, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicz¬nego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/ nie spełnia” na podstawie dokumentów wymienionych w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii po¬świad¬czonych za zgodność przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę. 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu do oferty należy dołączyć : 1) Oświadczenie zgodne z treścią z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa¬nych robót budowlanych , w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do¬świadczenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a je-żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego według załącznika do SIWZ oraz załącze¬niem dokumentów potwierdzających, że te roboty budowlane zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych robót o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych do¬staw nie będą sumowane) 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, ze szczególnym uwzględnieniem osób z uprawnieniami wymaganymi w punkcie VII. 3) , wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego według załącznika do SIWZ. 4) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 6) Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni-czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2-4 i 6- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za¬mieszkania albo zamieszkania osoby, której doku¬menty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Wzór karty gwarancyjnej, który w swej treści oprócz terminu gwarancji, zawierał będzie zapisy zawarte w treści projektu umowy dotyczące gwarancji i rękojmi. Treść karty gwarancyjnej nie może być sprzeczna z treścią Kodeksu cywilnego w części dotyczącej gwarancji i rękojmi. 3) Uproszczone kosztorysy ofertowe z wyszczególnieniem cen jednostkowych w wersji papierowej + 1 egzemplarz na płycie CD/DVD. UWAGA : Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy do dostarczenia szczegółowych kosztorysów w wersji papierowej 2 egzemplarze + 1 egzemplarz na płycie CD.
  • Wadium: 150000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%,
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami jest załacznikiem do niniejszego ogłoszenia; można odebrać ją odpłatnie w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamóweiń Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym- w tym przypadku do ceny za SIWZ należy doliczyć koszt pzresyłki na adres wykonawcy.
  • Cena specyfikacji: 123 PLN

powyżej 14 000 euro

Zamawiający przewiduje zmianę treści umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w odniesieniu do :
1. Zamiennych rozwiązań technicznych, technologicznych lub technologii wykonawstwa. Ewentualne zmiany dotyczące technologii wykonania robót Wykonawca zobowiązany będzie uzgodnić z Biurem Projektów wskazanym w umowie i z Zamawiającym oraz uzyskać niezbędne uzgodnienia z kompetentnymi instytucjami jeżeli takie będą wymagane.
2. W przypadku ustawowej zmiany podatku Vat wysokość należnego podatku ulegnie zmianie. W przypadku takiej zmiany strony podpiszą stosowny aneks do umowy.
3. osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem że osoby zaproponowane do realizacji będą miały kwalifikacje co najmniej równe tym wskazanym w ofercie wykonawcy
4. parametrów technicznych zamawianych urządzeń jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy; taka zmiana nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy
5. typu zamawianych urządzeń jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, zamiana produktu na inny dostępny na rynku pod warunkiem że wykonawca przedłoży ekspertyzę niezależnego rzeczoznawcy, zgodę projektanta oraz, że zaproponowany produkt spełnia wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne); taka zmiana nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy i wymaga zgody zamawiającego
6. przedmiotu zamówienia tzn. w uzasadnionych przypadkach, wykonania tzw. robót zamiennych; wykonanie robót zamiennych nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy;
7. terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia okoliczności na które strony umowy nie miały wpływu; zmiana wymaga uzasadnionego wniosku, zgody zamawiającego i aneksu do umowy
8. zmiany nazwy stron umowy, dane strony, jeżeli zajdzie zmiana w dokumentach rejestrowych
9. zmiany koordynatorów, inspektorów nadzoru numerów telefonów i faksów
10. ilości zamawianych elementów, jeżeli zajdzie okoliczność której nie można było przewidzieć, co może wiązać się ze zmianą wynagrodzenia wykonawcy tj. jego obniżeniem o wartość elementów które wyłączono z realizacji
11. aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów
12. podwykonawcy, ze względów losowych lub innych korzystnych dla zamawiającego, w przypadku zadeklarowania przez wykonawcę realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców, przy czym zmiana podwykonawcy musi być uzgodniona z zamawiającym
13. technologii zastosowanej w projekcie jeżeli na rynku zaistnieje możliwość nowszych, korzystniejszych rozwiązań.
14. Tabeli ryczałtowej elementów robót i harmonogramu rzeczowo-finansowego w odniesieniu do kolejności wykonywanych prac, podziału poszczególnych grup robót; oraz w przypadku uzasadnionej zmiany terminu realizacji robót
Wykonawca, który zostanie wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany bę¬dzie do wniesienia za-bezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% wartości umowy z nim zawartej. Za-bezpieczenie musi być wniesione naj¬później w dniu podpisania umowy
Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opi¬sane w Dziale VI rozdział 2, 3 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami).

Informację o zamówieniu przekazano do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 18.06.2012r. ogłoszenie ukazało się w dniu 18.06.2012r. numer 206950-2012; tego samego dnia ogłoszenia wraz z SIWZ i załącznikami ukazało się na stronie internetowej zamawiającego.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20.06.2012r.

Pytania i odpowiedzi dot. remontu w DS. „FAMA”

Pytanie 1
W nawiązaniu do zapisów SIWZ, iż kosztorysy nie będą weryfikowane przez zamawiającego i mają one charakter poglądowy, prosimy o wyrażenie zgody na załączenie do oferty kosztorysów wyłącznie w wersji papierowej.
Odpowiedź : zapisy w SIWZ dot. kosztorysów pozostają bez zmian.
Pytanie 2
Prosimy o potwierdzenie, że Tabela ryczałtowa elementów robót, stanowiąca załącznik nr 3 do umowy (§ 10 ust.1 i 2 wzoru umowy) zostanie sporządzona na etapie podpisania umowy z wybranym wykonawcą i nie należy załączać jej do oferty.
Odpowiedź : Do oferty nie należy dołączać Tabeli ryczałtowej elementów robót. Ten dokument sporządzi wykonawca wybrany do realizacji zamówienia, przed podpisaniem umowy.
Pytanie 3
Prosimy o udostępnienie przedmiarów robót w wersji edytowalnej, zapisanych w formacie ATH. Znacznie usprawni to pracę i pozwoli na spożytkowanie zaoszczędzonego w ten sposób czasu na przeprowadzenie dokładnych analiz cenowych, a co za tym idzie – na złożenie zamawiającemu korzystniejszych ofert
Odpowiedź : zamawiający dysponuje przedmiarami w wersji takiej jaka jest dołączona do SIWZ.
Pytanie 4
Prosimy o udostępnienie wzorów formularza oferty, oświadczeń i wykazów (załączniki nr 2, 3, 4, 6 oraz 7 do SIWZ) robót w wersji edytowalnej (np. w formacie doc).
Odpowiedź : wzory ww. formularzy dołączone zostały jako kolejne załączniki do ogłosznenia
Pytanie 5
Ad. zapisów § 12 ust.2, pkt.1)-4) Wzoru umowy – wnosimy o obniżenie wysokości kar, ponieważ ich poziom ustalony przez zamawiającego jest zbyt wysoki. Oto nasza sugestia :
- w pkt.1) 2) oraz 3) zmniejszenie kar z 0,1% na 0,05%
- w pkt. 4) zmniejszenie kar z 20% na 10%.
Odpowiedź : zapisy w § 12 ust.2 pkt.1)-4) pozostają bez zmian.



Pytanie 6
Ad. zapisów § 12 wzoru umowy – wnosimy o zmianę terminu opóźnienie na „zwłoka”. Przy obecnym kształcie zapisów wykonawca bierze również odpowiedzialność za opóźnienie wynikające z czynników niezależnych od wykonawcy.
Odpowiedź : zapisy w § 12 pozostają bez zmian.
Pytanie 7
Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca ma załączyć do oferty wzór karty gwarancyjnej. Czy może być to dokument opracowany wg wzoru zamawiającego (załącznik nr 5 do umowy), wypełniony w zakresie terminu gwarancji (pkt.6.3) oraz terminu rękojmi (pkt.7)?
Odpowiedź : Tak, to powinien być dokument opracowany według wzoru zamawiającego.

Uwaga : poniżej podaję treść kolejnych pytań i odpowiedzi :
25.06.2012r.
Pytania FAMA
Pytanie 1: W opisie technicznym branży budowlanej jest zapis „Drzwi wewnętrzne nowoprojektowane kondygnacji nadziemnych – płytowe chemoutwardzone, w kolorze naturalnego drewna, wraz z ościeżnicą drewnianą, w komplecie z zamkami – zgodnie z załączonym do projektu wykazem stolarki”. Proszę o sprecyzowanie pojęcia chemoutwardzone (np. okleina CPL, okleina HPL) oraz podanie koloru stolarki i grubości okleiny. Proszę również o informację czy ościeżnice mają być regulowane czy stałe.
Odpowiedź : Okleina HPL, grubości 0,9 mm, kolor olcha; stała wraz z elementami wykończeniowymi, listwy + ćwierćwałek.
Pytanie 2: w przedmiarze dot. instalacji c.o. znajduje się ogólnie 399 m rur, natomiast izolacji jest tylko 17m. Czy należy zaizolować brakujące ilości rur?
Odpowiedź : Piony i gałązki c.o. nie są izolowane – jak w przedmiarze
Pytanie 3 : dot. przedmiaru wod-kan FAMA poprawiony. Proszę o potwierdzenie, że w pozycjach, w których są zerowe nakłady i obok podstaw wyceny widnieje dopisek „wykonano” należy nie brać pod uwagę przy sporządzaniu oferty i prace te zostały rzeczywiście wykonane.
Odpowiedź : pozycje gdzie nakłady są wyzerowane nie należy brać pod uwagę.
Pytanie 4 : dot. przedmiaru wod-kan FAMA poprawiony. W zamieszczonym przedmiarze występują znaczne rozbieżności w ilości rur i ilości izolacji rur o podanych średnicach. Prosimy o podanie poprawnych ilości rur i izolacji lub o podanie przyczyny tych rozbieżności.
Odpowiedź : wg przedmiaru łączna ilość rur 2498 m, łączna ilość izolacji 2461,5 m; tak jak w przedmiarze.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
26.06.2012r.
Poniżej podaję treść kolejnych pytań i odpowiedzi:
Pytanie 1: część budowlana : Przedmiot zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ pkt.I obejmuje wykonanie zabudowy szafkami aneksów kuchennych. Prosimy o dodanie pozycji w przedmiarze.
Odpowiedź : zabudowę mebli kuchenbnych należy uwzględnić w kosztorysie ofertowym na podstawie wykazu mebli, dołączonego do SIWZ, gdzie przedstawiono ich rodzaj i ilość.
Pytanie 2: część sanitarna : Pzredmiot zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ pkt. III b) 2 obejmuje roboty montażowe instalacji sanitarnych, w tym przeniesienie wszystkich grzejników znajdujących się na spocznikach. Prosimy o dołączenie pozycji w przedmiarze.
Odpowiedź : Należy uwzględnić przełożenie grzejników szt.10.
Pytanie 3: część sanitarna: W przedmiarze wod-kan występuje 210 szt. podejść fi 50 PVC pod przybory sanitarne, po przeliczeniu ich z rozwinięcia liczba ta wynosi 225, którą wartość należy przyjąć ?
Odpowiedź : Zgodnie z projektem
Pytanie 4: część sanitarna : W przedmiarze wod-kan brak jest przebić przez stropy dla pionów kanalizacyjnych w ilości 129 szt. prosimy o dodanie pozycji w przedmiarze.
Odpowiedź : piony kanalizacyjne są w szachtach które są puste przy przejściach przez stropy.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poniżej podaję treść kolejnych pytań i odpowiedzi.

29.06.2012r.
Pytania FAMA
Pytanie 1 : Prosimy o potwierdzenie, że zakres oferty z wyposażenia stałego wchodzi tylko zabudowa szafkami aneksów kuchennych, bez mebli pokojowych.
Odpowiedź : wyposażenie stałe – zgodnie z załączonym wykazem (patrz załączniki do SIWZ)
Pytanie 2: W jaki sposób należy ująć w ofercie zabudowy szafkami aneksów kuchennych, ponieważ brak odpowiedniej pozycji w przedmiarze?
Odpowiedź : Wycenę zabudów ująć w ofercie według kalkulacji indywidualnej. Ilości według załączonego wykazu (patrz załączniki do przetargu)
Pytanie 3 : Czy w zakres oferty wchodzi wyposażenie w nawietrzaki higrosterowane Aereco, czy są to nawietrzaki istniejące? Prosimy (ewentualnie) o dodanie odpowiedniej pozycji do przedmiaru.
Odpowiedź : Wyposażenie w nawietrzaki HIGROSTEROWANE Aereco w zakres oferty nie wchodzi. Nawietrzaki istniejące należy na czas remontu odpowiednio zabezpieczyć.
Pytanie 4 : Brak w przedmiarze wymiany w istniejących oknach skrzydeł okiennych na przystosowane do montażu wentylatora osiowego. Prosimy o dodanie odpowiedniej pozycji do przedmiaru.
Odpowiedź : Skrzydeł okiennych w istniejących oknach nie ujmować w przedmiarze. Te okna są już przystosowane wraz z już zamontowanymi wentylatorami.
Pytanie 5 : W instalacji SO figurują klapy upustowe : 4 sztuki mcr PL1-S oraz 1 sztuka mcr PL1-k. Prosimy o podanie osprzętu dodatkowego (dla mcr PL1-S) oraz wymiaru klap, ponieważ te z rysunku nie odpowiadają wymiarom w katalogu. Prosimy również o dodanie odpowiedniej pozycji do przedmiaru.
Odpowiedź : Instalacja wentylacji pożarowej jako całość jest wykonana. Montaż wentylatora typ UNO67-500-4-4D wynika z opinii rzeczoznawcy p.poż. Jak w przedmiarze.
Pytanie 6 : Według projektu wentylacji mechanicznej zaprojektowano system zapobiegający zadymieniu szybu windowego, klatek schodowych oraz korytarzy ewakuacyjnych. Tego typu instalacja opiera się na utrzymaniu odpowiednich warunków tj. nadciśnienia 50 Pa. Projekt w tym zakresie jest bardzo skąpy nie traktuje zupełnie o istocie tego systemu. Wspomina jedynie o wentylatorach ale nie podaje ich wydajności ani typu, to samo tyczy się kanałów wentylacyjnych. Po rysunkach widać że instalacja była wymiarowana ale nie dołączono specyfikacji kształtek oraz urządzeń. Z kolei w załączonych przedmiarach pozycje z wentylatorami napowietrzającymi są jako 0 szt. Czy system nadciśnieniowego usuwania dymu wchodzi w zakres przetargu, a jeśli tak to na jakiej podstawie mamy go wycenić ponieważ dokumentacja nie jest wystarczająca do wykonania tego systemu. Dobór urządzeń powinien być poparty obliczeniami utrzymania wspomnianego nadciśnienia na drogach ewakuacyjnych o czym traktuje odpowiednia norma.
Odpowiedź : Instalacja wentylacji pożarowej jako całość jest wykonana. Montaż wentylatora typ UNO67-500-4-4D wynika z opinii rzeczoznawcy p.poż. Jak w przedmiarze.

Pytanie 7 : Na planie sytuacyjnym terenu nie zaznaczono obszaru jaki zamawiający przeznaczy pod plac przyszłej budowy – remontu. Brak wyznaczenia powyższego nie pozwala na prawidłowe skalkulowanie kosztów organizacji placu budowy oraz technologii wykonywania prac zwłaszcza ustawienia żurawia wieżowego pod demontaż i montaż płyt na dachu. Prosimy o uzupełnienie planu sytuacyjnego z wydzieleniem terenu pod budowę.
Odpowiedź : Teren pod budowę zostanie przekazany po wyłonieniu Wykonawcy. Koszty organizacji budowy ująć w kosztach ogólnych.

Pytanie 8 : W związku z koniecznością demontażu i ponownego ułożenia płyt korytowych na dachu, zwracamy się o uzupełnienie dokumentacji o wyrys ułożenia płyt na dachu. Jest to potrzebne do oszacowania rzeczywistego wykorzystania płyt obecnych i zakupu nowych.
Odpowiedź : Ilości płyt korytkowych na dachu przyjąć zgodnie z przedmiarem.

Pytanie 9 : Zgodnie z ekspertyzą p.poż część stolarki drzwiowej w piwnicy winna spełniać warunki pożarowe EI60, natomiast w projekcie architektury rozwiązanie drzwi pożarowych odbiegają od tych założeń np.
-w osi 2 i A-B wg ekspertyzy są drzwi EI60 a wg architektury nie ma drzwi w ogóle;
- w osi B i 2-3 wg ekspertyzy drzwi EI60, a wg architektury drzwi D7 zwykłe.
Prosimy o jednoznaczne określenie, które rozwiązanie jest obowiązujące i będzie obowiązywało w trakcie realizacji oraz ewentualne udostępnienie aktualnej ekspertyzy p.poż?
Odpowiedź : Stolarkę drzwiową p. poż. w piwnicy przyjąć zgodnie z ekspertyzą p. poż.
Ekspertyza jest w załącznikach do przetargu.

Pytanie 10 : W poz.2 przedmiaru robót budowlanych przyjęto wykucie otworów drzwiowych 0,64 m3, natomiast wg obmiaru z dokumentacji wynika 2,016m3. Prosimy o potwierdzenie, że zakre prawidłowy jest w dokumentacji.
Odpowiedź : Wykucia otworów drzwiowych w piwnicy przyjąć zgodnie z przedmiarem tj 0,64 m3. Remont piwnic nie obejmuje pomieszczeń od osi 5 do osi 10. Pomieszczenia te zostały już wcześniej wyremontowane. Należy je jedynie zabezpieczyć przed zniszczeniem, uszkodzeniem, przez zastosowanie w korytarzu np. ściany kurtynowej ( płyta OSB, folia ) .

Pytanie 11 : Zgodnie z przedmiarem, roboty tynkarskie wykonywane tylko w miejscach prac typu: wymurowania, uzupełnienia, przekucia. Brak natomiast prac związanych z naprawami istn. tynków. Prosimy o jednoznaczne potwierdzenie, ze stan tynków zamawiający uznaje za wystarczający i nie wymagający żadnych uzupełnień i poprawek.
Odpowiedź : W robotach tynkarskich należy uwzględnić naprawy.

Pytanie 12 :
W opisie do projektu architektonicznego w rozdz.5 opisano wyposażenie meblowe. Prosimy o jednoznaczne potwierdzenie, że powyższe wyposażenie nie wchodzi w zakres oferty.
Odpowiedź : Wyposażenie meblowe ująć zgodnie z załączonym wykazem w załącznikach do przetargu.

Pytanie 13 : Jakie rozwiązanie należy przyjąć przy brodzikach? Czy należy zamontować brodziki wraz z kabinami zgodnie z przedmiarem, czy same brodziki a kotary prysznicowe, które są w wyposażeniu meblowym rozdz.5 opisu architektury doposaży zamawiający?
Odpowiedź : Należy przyjąć brodziki wraz z kabinami , zgodnie z przedmiarem
Pytanie 14 : Zgodnie z założonymi podstawami wycen robót rozbiórkowych KNR 4-01, ujęty jest wyłącznie transport poziomy gruzu z budynku. Ze względu na znaczną wysokość budynku wnosimy o uzupełnienie przedmiaru o pozycje na transport pionowy gruzu z budynku.
Odpowiedź : Transport pionowy gruzu z budynku należy przyjąć zgodnie z założeniami kalkulacyjnymi pkt. 2.7 KNR 4-01

Pytanie 15 : W związku z demontażem pokrycia dachowego oraz rozbiórką płyt korytkowych, rozebrane zostaną również pasy nadrynnowe, obróbki blacharskie oraz rynny. Brak natomiast z dokumentacji nie wynika wykonanie tych prac oraz odtworzenia z nowych materiałów. Prosimy o sprecyzowanie zakresu robót w dokumentacji i uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź : Po demontażu płyt dachowych należy odtworzyć pokrycie dachowe wraz z obróbkami blacharskimi

Pytanie 16 : Prosimy o zweryfikowanie o potwierdzenie zakresu ilościowego kanałów wentylacyjnych pionowych. Wg naszych obmiarów jest o około 779,10 mb więcej niż założono w przedmiarze a co za tym idzie więcej obudów gk i obmurowań.
Odpowiedź : Zwiększyć ilość kanałów wentylacyjnych pionowych wraz z ich obudowami g-k i obmurowaniami o 779 mb.

Pytanie 17 : Dodatkowo do wykonania są kanały poziome co zwiększa zakres ilościowy kanałów o dodatkowe 98,50 mb przewodów wraz z obudową EI60.
Odpowiedź : Ilość kanałów zwiększyć o dodatkowe 98,5 mb przewodów wraz z obudową EI 60

Pytanie 18 : Wg naszych obmiarów jest 378 wlotów wentylacyjnych z czego 72 z wbudowanymi wentylatorkami EDM100 co daje w 306 kratek EI60 pomieszczeniach a nie 280 szt., jak założono w przedmiarze. Prosimy o zweryfikowanie i potwierdzenie, że wszystkie wloty na rysunkach oznaczone strzałką to kratki wentylacyjne EI60.
Odpowiedź : Przyjąć 306 szt. kratek EI60 w pomieszczeniach
Pytanie 19 : Na podstawie wizji lokalnej stwierdzono, że połowa pomieszczeń w piwnicy w osiach 1-5 w ogóle nie jest wytynkowana (ściany i stropy żelbetowe surowe pomalowane). Prosimy o jednoznaczną informację, czy należy wykonać tynki w tych pomieszczeniach, przedmiar nie zakłada takich prac ?
Odpowiedź : W pomieszczeniach piwnicznych w osiach 1- 5 wykonać tynki zwykłe kat III . Ściany 303,5 m2, stropy 171,10 m2

Pytanie 20 : Wg naszych obmiarów do wymiany jest 460,60 mb parapetów wewnętrznych a nie 410,08 mb. Prosimy o potwierdzenie prawidłowego zakresu.
Odpowiedź : Parapety wewnętrzne – wykonać zgodnie z projektem

Pytanie 21 : Na podstawie wizji lokalnej w obiektach już wykonanych, stwierdzono, że przy licowaniu ścian glazurą 20x25 zostały wprowadzone dekory (pasek 5x25 po obwodzie łazienki). Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie czy w zakresie tych prac należy uwzględnić taki sam standard jak na DS. „Melodia”.
Odpowiedź : W łazienkach przy licowaniu ścian glazurą nie są wymagane paski dekoru po obwodzie łazienki.

Pytanie 22 : Na podstawie wizji lokalnej na obiektach już wykonanych, stwierdzono, że zastosowano dekory (listwy styropianowe) po obwodzie sufitów. Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie czy w zakresie do wykonania jest również montaż listew obwodowych jak na DS. „Melodia”.
Odpowiedź : Listwy styropianowe dekor nie są wymagane po obwodzie sufitów.

ZAMAWIAJACY INFORMUJE ŻE ZMIENIŁ TERMIN NA SKŁADANIE OFERT - NOWY TERMIN TO 11.07.2012R. GODZINY ZŁOŻENIA I OTWARCIA OFERT NIE ZMIENIAJĄ SIĘ.
Informację o zmianie terminu przekazano do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 29.06.2012r. ukazała się tego samego dnia numer 228022-2012r.

Barbara Kotras
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych doku¬mentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie
z art. 82 ust.2.