Zakończone przetargi

sprzedaż energii elektrycznej dla punktów poboru w budynku Biblioteki Głównej i budynku Centrum Języków Obcych ul. Świętokrzyskiej w Kielcach

sprzedaż energii elektrycznej dla punktów poboru w budynku Biblioteki Głównej i budynku Centrum Języków Obcych ul. Świętokrzyskiej w Kielcach

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2012.06.04 10:00
  • Termin otwarcia ofert: 2012.06.04 10:30
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5; otwarcie ofert w pokoju nr 5a
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul. Świętokrzyska
  • Termin realizacji: 19 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych nie dopuszcza sie składania ofert częściowych 1. Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne (Dz.U. z 2006 r. Nr 81 poz. 615 z późn. zm.), zwanej dalej sprzedażą energii elektrycznej, w planowanej ilości : 1) Biblioteka Główna wraz z Uniwersyteckim Centrum Danych – stacja transformatorowo-rozdzielcza 15/0,4 kV nr 1593 Kielce ul. Świętokrzyska 21, szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie zamówienia około 1700 MWh / jeden rok 1 000 MWh/, grupa taryfowa – Biznes Mix B23, grupa przyłączeniowa – III, moc przyłączeniowa – 610 kW, moc umowna 300 kW, od dnia przyłączenia 01.06.2012r.; zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej „SIWZ”; 2) Centrum Języków Obcych - stacja transformatorowo-rozdzielcza 15/0,4 kV nr 1590 Kielce ul. Świętokrzyska 21, szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie zamówienia około 3700 MWh /jeden rok 2342 MWh/, grupa taryfowa – Biznes Mix B23, grupa przyłączeniowa – III, moc przyłączeniowa – 800 kW, moc umowna 400 kW, od dnia przyłączenia 01.06.2012r. zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej „SIWZ”; 2. Ilości podane w punktach 1) i 2) są ilościami szacunkowymi, w celu określenia wartości zamówienia i ceny w ofertach wykonawców. Nie odzwierciedlają one realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zamawianej energii elektrycznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości dostarczanej energii elektrycznej określonej dla poszczególnych budynków z zastrzeżeniem, że łączna wartość nie będzie większa niż dla Biblioteki Głównej 1700 MWh rocznie i dla Centrum Języków Obcych 2400 MWh rocznie. 3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. CPV 09310000 Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa wart. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy. Zamawiający nie przewiduje możliwości powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcom. 1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje pomiędzy Zamawiającym oraz Wykonawcami będą przekazywane pisemnie. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie: 78 000,00 zł (słow¬nie złotych : siedemdziesiąt osiem tysięcy 00/100) na konto: Uniwersytetu Jana Kochanow¬skiego w Kiel¬cach Bank Handlowy Warszawie S.A. Nr 17 1030 1508 0000 0008 0371 1208 Na dowodzie przelewu należy wpisać „Wadium – sprzedaż energii elektrycznej ” Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamó¬wień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny doku¬ment dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać: 1) nazwę i adres: a) dającego zlecenie tj. Wykonawcy, b) beneficjenta gwarancji tj. Zamawiającego, c) gwaranta tj. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta - Zamawiającego zawierające oświadczenie: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona. Zwrot wadium na¬stąpi zgodnie z art. 46 ust.1, ust. 2 ustawy Prawo zamówień pu¬blicznych. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiają¬cego, jeżeli: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warun¬kach okre¬ślonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przy¬czyn leżą¬cych po stronie Wykonawcy. Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Zamawiający nie będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Warunkui płatności : Strony rozliczają się za sprzedaną energię elektryczną – zakupioną energię na podstawie wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego wg ceny za 1 kWh ……….zł brutto/ 1 MWh…….zł brutto; Wartość za 1 MWh/ 1 kWh nie ulegnie zmianie w okresie na jaki zawarta jest umowa. 2. Rozliczenia kosztów sprzedanej energii odbywać się będą na podstawie odczytów rozliczeniowych układów pomiarowo-rozliczeniowych dokonywanych przez operatora systemu dystrybucyjnego zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez operatora systemu dystrybucyjnego. 2. Należność wyliczona według wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego i wartości 1 kWh opłacana będzie z dołu na podstawie prawidłowo wystawionej faktury Vat w ciągu 21 dni licząc od dnia otrzymania faktury na konto bankowe Sprzedawcy nr ……………………………….. 3. Faktury wystawiane będą jeden raz w miesiącu za faktycznie dostarczoną ilość energii elektrycznej.
  • Warunki udziału w postepowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące : a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej czynności tj. posiadają koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, ważną w okresie wykonywania umowy; oraz ma możliwość zakupu energii potwierdzoną zawartą umową z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie) oraz ma możliwość przesyłania energii elektrycznej Zamawiającemu potwierdzoną umową zawartą z operatorem sieci dystrybucyjnej –tzw. generalną umową dystrybucyjną; b) posiadają wiedzę i doświadczenie; c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; tzn. posiadają zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie województwa Świętokrzyskiego; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej 2. Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy, b) warunki określone w ust. 1 a) musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie. 3. Ocena spełnienia warunków określonych w ust. 1 dokonywana będzie zgodnie z formułą „spełnia-nie spełnia”, na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów oraz oświadczeń , których wykaz zawiera rozdział 9 SIWZ. Rozdział 9. Wykaz dokumentów i oświadczeń jakie Wykonawcy muszą dołączyć do oferty. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Kserokopia aktualnej decyzji udzielającej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 3) oświadczenie o posiadaniu umowy z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie, umożliwiającej zakup energii elektrycznej; 4) Oświadczenie o posiadaniu zawartej umowy z operatorem sieci dystrybucyjnej działającym na terenie województwa Świętokrzyskiego 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za-świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2-4 i 6- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za¬mieszkania albo zamieszkania osoby, której doku¬menty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert C. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków o których mowa w art.22 ust.1 pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 2. 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania wykonawców działających wspólnie w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy objętej przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego.
  • Wadium: 78000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiajacego www.ujk.edu.pl jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym - w tym przypadku do ww. kwoty należy doliczyć koszt przesłki SIWZ na adres wykonawcy.
  • Cena specyfikacji: 20 PLN

powyżej 200 000 euro

Uczestnikom postępowania przysługują środki odwoławcze przewidziane w dziale VI Ustawy Prawo zamówień
publicznych (pzp) art.179 do 198. Terminy na wniesienie odwołania zawiera art.182 wc. ustawy (art.182
ust.1 pkt.1 - 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiajacego stanowiącej podstawę do jego
wniesienia
- jeżeli zostały przesłane w sposób okreslony w art.27 ust.2 tzn. faksem, drogą elektroniczną, albo w terminie 15
dni, jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
W odniesieniu do - treści ogłoszenia - 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
- SIWZ - 10 dni od dnia zamieszczenia jej na stronie internetowej zamawiającego (www.ujk.edu.pl)
Ponadto odwołanie wnosi się wobec innych czynności zamawiajacego niż ww. terminie 10 dni licząc od dnia w
którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach
stanowiących podstawę do wniesienia odwołania.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu;
a) Dziennik Wspólnot Europejskich; ogłoszenie o zamówieniu wysłano w dniu 23.04.2012r. Zostało opublikowane w dniu 26.04.2012r. Nr 2011/S 81-132763
b) Strona internetowa Zamawiającego www.ujk.edu.pl 26.04.2012r.
c) tablica ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego 26.04.2012r.

U W A G A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poniżej podaję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania :



DP/2310/92/12


Pytania i odpowiedzi dotyczące przetargu nieograniczonego na sprzedaż energii elektrycznej
Pytanie 1:
W SIWZ w rozdziale 7 (Termin wykonania zamówienia) oraz w załączniku nr 2 do SIWZ (projekt umowy) w par.10 zwracamy się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu : „Umowa zawarta na czas określony. Strony ustalają, ze rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia ……., jednak nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania umów oraz po pozytywnym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy i obowiązywać będzie przez kolejne 19 miesięcy.” W tym miejscy wskazujemy, iż do skutecznego dokonania zmiany sprzedawcy energii elektrycznej zgodnie z dyspozycją art.4j ustawy Prawo Energetyczne potrzebne jest dokonanie następujących czynności :
- wypowiedzenia dotychczasowych umów (umowa kompleksowa albo umowa sprzedaży),
- zawarcie umowy o świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej z lokalnym OSD,
- dostosowanie układów pomiarowo-rozliczeniowych,
- zgłoszenie do lokalnego OSD wniosku o dokonaniu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej w terminie 30 dni przed planowanym wejściem w życie umowy sprzedaży z nowym sprzedawcą, jeżeli jest to pierwsza zmiana sprzedawcy, a jeżeli jest to kolejna zmiana to powyższy termin wynosi 14 dni.
Odpowiedź : są to nowe obiekty i procedura dystrybucji i sprzedaży energii przeprowadzana jest po raz pierwszy. Zamawiający nie ma zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej, nie będzie więc konieczności zmiany sprzedawcy.
Pytanie 2:
Wnioskujemy o dostostosowane zapisów par. 5 ust. 3 do obowiązującego Rozporządzenia Ministra gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. (DZ. U. z dnia 12 września 2011 r.) w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną, poprzez wskazanie art. 42 regulującego kwestie bonifikaty w sytuacji niedotrzymania standardów obsługi.

Odpowiedź : skreśla się dotychczasową treść ust.3 w § 5 i wpisuje się :
„3. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającego na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 189 poz. 1126) lub w każdym później wydanym akcie prawnym określającym te stawki.”

Pytanie 3 :
Wskazujemy na zasadność wykreślenia z umowy postanowień objętych treścią par. 5 ust.6 i ust 8, oraz w par. 8 ust. 2 i ust. 4, z uwagi na fakt, iż za wyłączenia, przerwy, ograniczenia dostaw energii elektrycznej, usunięcie skutków awarii/usterek odpowiedzialny jest lokalny Operator Sieci Dystrybucyjnej. Zapisy wskazane w/w par. nie dotyczą Sprzedawcy energii elektrycznej i nie mają związku z przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź : skreśla się dotychczasową treść § 5 ust.6 i wpisuje się : „6. Strony ustalają, że dla miejsc wskazanych w § 1 dopuszczalny okres trwania awaryjnych przerw będzie zgodny z obowiązującymi przepisami.”
Skreśla się w całości ust.8 w par.5
Skreśla się w całości § 8 i stosownie do tej zmiany poprawia się numerację kolejnych paragrafów

Pytanie 4 :
W par. 9 ust. 1 pkt.1 widnieje zapis, który stoi w sprzeczności z dyspozycją art. 6 ust. 3a Prawa energetycznego. Zwracamy się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu poprzez zastąpienie terminu 2 miesięcznego, terminem 1 miesięcznym.

Odpowiedź : zapis pozostaje bez zmian. Przepis w prawie energetycznym nie jest bezwzględnie obowiązujący.
Pytanie 5:
W SIWZ w rozdziale 15 pkt.4 oraz w załączniku nr 2 do SIWZ (projekt umowy) w par. 7 ust. 1 wnosimy o dopisanie następującej treści :„Dopuszczalna jest zmiana ceny jednostkowej w razie niezależnych od Sprzedawcy zmian przepisów prawa, zmieniających stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego. Zmiana nastąpi automatycznie, odpowiednio o kwotę podatku wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego, z dniem wejścia w życie odpowiednich przepisów.”

Odpowiedź : zapis pozostaje bez zmian.
Pytanie 6:
Czy obiekty w grupie taryfowej B23 są dostosowane do zasady TPA? Ewentualnie czy do dnia rozpoczęcia dostaw układy pomiarowe w grupie B23 zostaną dostosowane do zasady TPA? W tym miejscu wskazujemy, iż odbiorca zanim przystąpi do procesu zmiany sprzedawcy powinien zgromadzić jak najwięcej danych i informacji dotyczących dostosowania swoich układów pomiarowo-rozliczeniowych do wymagań określonych IRiESD stawianych przez właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Bez dostosowania układów pomiarowych, skorzystanie z procesu zmiany sprzedawcy nie będzie możliwe. Za modernizację układów zawsze odpowiada ich właściciel, w tym przypadku Zamawiający, a co za tym idzie koszty dostosowania układu również ponosi jego właściciel.

Odpowiedź: Obiekty są przystosowane do zasady TPA, są to nowe stacje kontenerowe produkcji ZPUE Włoszczowa



Pytanie 7:
Czy posiadają Państwo obecnie umowy kompleksowe czy rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej? Czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana jest po raz pierwszy?
Odpowiedź : są to nowe obiekty i procedura dystrybucji i sprzedaży energii przeprowadzana jest po raz pierwszy.

Pytanie 8:
Czy obecnie obowiązujące umowy zawarte są na czas nieokreślony czy na czas określony? Jaki jest okres wypowiedzenia umów?
Odpowiedź : nie ma jeszcze umów, patrz odpowiedź na pytanie 1.

Pytanie 9 :
Czy zamawiający zobowiązuje się dostarczyć w terminie niezbędne dane do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy (nr licznika ,nr ewidencyjny, nr PPE itp.)?
Odpowiedź : tak zobowiązuje się.

Pytanie 10 :
Dotyczy § 5 ust.3 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Informujemy, że w przypadku niedotrzymania standardów jakościowych obsługi odbiorców, określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007r. Nr 93, poz. 623 z późniejszymi zmianami), odbiorcom na ich wniosek przysługują wyłącznie bonifikaty a nie upusty. Prosimy więc o odpowiednią zmianę zapisów zawartych w § 5 ust.3 projektu umowy.

Odpowiedź : patrz odpowiedź na pytanie 2.

Pytanie 11 :
Dotyczy § 5 ust.6 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Informujemy, że zgodnie z § 40 ust.5 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego dopuszczalny czas trwania :
1) Jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej nie może przekroczyć w przypadku :
a) przerwy planowanej – 16 godzin,
b) przerwy nieplanowanej -24 godziny;
2) przerw w ciągu roku stanowiących sumę czasów trwania przerw jednorazowych długich i bardzo długich nie może przekroczyć w przypadku :
a) przerwy planowanej – 35 godzin,
b) przerwy nieplanowanej – 48 godzin;
Proponujemy aby w/w zapisy znalazły się w projekcie umowy.
Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie 3.
Pytanie 12 :
Dotyczy § 8 ust.1-7 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Prosimy o wykreślenie ust.1-7 z § 8 projektu umowy ze względu na to, że zapisy te powinny znaleźć się w przyszłej umowie o świadczenie usług dystrybucyjnych pomiędzy Państwem a Operatorem Sieci Dystrybucyjnej.
Odpowiedź : Patrz odpowiedź na pytanie 3.
Pytanie 13 :
Dotyczy § 10 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Prosimy o dokładne określenie terminu obowiązywania umowy ze względu na to, iż sprzedawca musi na tej podstawie skalkulować cenę oferty. Jeżeli nie podadzą państwo daty wejścia w życie umowy, Sprzedawca przyjmie miesiąc sierpień do kalkulacji cenowej.
Odpowiedź : Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć kiedy zakończy się procedura przetargowa, tym samym nie jest w stanie określić na tym etapie postepowania daty zawarcia umowy z wybranym wykonawcą.

Kotras Barbara