Zakończone przetargi

Dostawa dygestoriów i szaf na odczynniki dla WMP (DP/2310/98/12)

Dostawa dygestoriów i szaf na odczynniki dla WMP (DP/2310/98/12)

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.01.11 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.01.11 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach 25-369 Kielce ul. Żeromskiego 5 pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce ul.Świętokrzyska 15
  • Termin realizacji: 60 dni
  • Wymagania: ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH Warunki płatności: Podstawą do wystawienia faktury VAT na płatnika - Zamawiającego jest należyte wykonanie umowy, w tym uruchomienie sprzętu i przeszkolenie w zakresie obsługi sprzętu potwierdzone pisemnym protokołem odbioru stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, podpisanym przez komisję składającą się z: - imiennie upoważnionych przez Zamawiającego osób, tj.: z użytkownika sprzętu: …………… oraz ………………………., - upoważnionego pisemnie przedstawiciela Wykonawcy. 2. Dane płatnika - Zamawiającego: UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach, 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, NIP 657-02-34-850. 3. Zamawiający zobowiązuje uregulować fakturę VAT Wykonawcy w terminie 30 dni licząc od daty jej doręczenia do Działu Funduszy Europejskich w siedzibie Zamawiającego pokój nr 12- przelewem na nr konta bankowego ………………………………. 4. Osobą upoważnioną do odbioru faktury VAT jest: Łukasz Żuchowski . 5. Za datę zapłaty strony przyjmują datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VIII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWA¬NIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisem art. 22 ust. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn.: wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - minimum dwie dostawy sprzętu o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia o war¬tości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: dysponują osobą/osobami posiadającymi kwalifikacje do instalacji, uruchomienia i przeszkolenia w zakresie obsługi sprzętu będącego przedmiotem zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie gwarancji min 1 osoba; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tzn.: są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 150 000 PLN; 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. a. Opis sposobu dokonywa¬nia oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Wa¬runków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/ nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ. IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WY¬KONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Do oferty muszą być dołączone niżej wymienione dokumenty. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzonego wg zał. Nr 1 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywa-nych, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i do-świadczenia (co najmniej dwie do¬stawy) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a je¬żeli okres prowadzenia działalności jest krótszy¬ w tym okresie, z podaniem ich wartości, przed¬miotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego wg zał. Nr 2 do SIWZ oraz załącze¬niem dokumentów potwierdzających, że te dosta¬wy zostały wykonane lub są wykony¬wane należycie. Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych dostaw o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych do¬staw nie będą sumowane) 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykony¬waniu zamówienia, w szczególności odpowie-dzialnych za świadczenie usług związanych z instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem oraz świadczeniem usług serwisowych w okresie gwarancji, wraz z in¬formacjami na temat ich kwalifikacji zawodo¬wych, doświadczenia i wykształcenia niezbęd¬nych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz infor¬macją o podstawie do dysponowania tymi osoba¬mi, sporządzonego wg zał. Nr 3 do SIWZ. 4) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 5) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym punkcie w ust. 2. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg zał. Nr 4 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawio¬nego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycz¬nych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wyko¬nawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub za¬świadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolni¬czego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzają¬cego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem skła¬dek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale¬głych płatności lub wstrzymanie w całości wyko¬nania decyzji właściwego organu- wystawione¬ nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karne¬go w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga!!! A. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego sie¬dzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, ma¬ją miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo¬spolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczą¬ce niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, wystawione nie wcześ¬niej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastę¬puje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem są¬dowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszka¬nia tych osób. B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Pol¬skiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 2-4 i 6- składa dokument lub dokumen¬ty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowied¬nio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, skła¬dek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnie¬nie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) pkt. 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca za¬mieszkania albo zamieszkania osoby, której doku¬menty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 3. Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Dowód wpłaty wadium. 2) Wzór karty gwarancyjnej, który zawierał będzie warunki gwarancji i rękojmi zgodne z określonymi w pkt. IV niniejszej SIWZ i w załączonym projekcie umowy. Dodatkowe zapisy nie mogą być sprzeczne z Kodeksem Cywilnym w części dot. Gwarancji i rękojmi. 3) Specyfikację techniczną oferowanego sprzętu, stanowiącą załącznik do Formularza Ofertowego Wykonawcy. 4) W celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, należy złożyć:  oświadczenie, że oferowany sprzęt: jest dopuszczony do obrotu na terytorium RP, posiada wszelkie wymagane przez przepisy prawa świadectwa, certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności itp., spełnia wszelkie wymagane przez przepisy prawa wymogi w zakresie norm bezpieczeństwa obsługi oraz zobowiązanie Wykonawcy, do dostarczenia Zamawiającemu przy realizacji przedmiotu zamówienia wszystkich dokumentów potwierdzających spełnienie powyższych wymogów. Dokumenty jakie należy dołączyć do oferowanych dygestoriów:  Dla blatów z litego spieku ceramicznego w który wyposażone jest dygestorium certyfikat lub zaświadczenie wydane przez niezależną od producenta instytucję badawczą, potwierdzające, że zaoferowany materiał jest litym spiekiem ceramicznym o parametrach gwarantujących co najmniej zgodność z normami: EN 122, En 101, EN ISO 10545-14, EN ISO 10545-13, EN ISO 10545-4, EN ISO 10545-3. Dokumenty w języku innym niż polski muszą zostać dołączone do oferty wraz z tłumaczeniem na język polski,  Świadectwo z zakresu higieny radiacyjnej dla blatu wykonanego z litego spieku ceramicznego wraz ze sprawozdaniem z pomiaru stężeń naturalnych pierwiastków promieniotwórczych wydane przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego lub jednostkę mu równoważną,  Producent oferowanych dygestoriów musi posiadać certyfikat systemu jakości, czyli certyfikat spełnienia wymagań odpowiedniej Polskiej Normy ( PN EN ISO 9001:2008) dotyczącej systemów zapewnienia jakości w zakresie projektowania, produkcji, dostarczania i montowania oraz serwisowania mebli oraz sprzętu laboratoryjnego, wydany przez jednostkę akredytowaną w Polsce i uprawnioną do certyfikacji w zakresie systemów zarządzania jakością w rozumieniu Ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodności ( Dz. U. z 2004 nr 204 poz. 2087 z późn. zm. ) – ważny certyfikat należy dołączyć do oferty.  Dla oferowanego przez wykonawcę dygestorium dokument wydany przez niezależne laboratorium, potwierdzające bezpieczną pracę dygestorium jako urządzenia spełniającego normę EN 14175 w pkt 2,3,5,6.  Atest PZH na armaturę laboratoryjną z przeznaczeniem do montażu w instalacjach wodociągowych i gazowych w stołach laboratoryjnych oraz dygestoriach wydany przez Państwowy Instytut Higieny w Warszawie lub jednostkę równoważną.  Atest PZH na dygestorium ( jako cały wyrób) wydany przez Państwowy Instytut Higieny w Warszawie lub jednostkę równoważną.  Producent musi posiadać certyfikat systemu zarządzania środowiskiem, czyli certyfikat spełnienia wymagań odpowiedniej normy ISO 14000, w zakresie projektowania produkcji i serwisu mebli oraz sprzętu laboratoryjnego. 5) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii po¬świadczo¬nych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji Wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 5000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: powyższa cena jest ceną netto do której anleży doliczyć 23% Vat; Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest jako załącznik do niniejszego ogłoszenia; można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym - w tym przypadku do ceny za SIWZ należy doliczyć koszt przesyłki. Numer konta : 23 1030 1508 0000 0008 0371 1003
  • Cena specyfikacji: 17 PLN

pomiędzy 200 000 a 300 000 PLN

Przedmiotem zamówienia jest dostawa tzn. przywiezienie do miejsca użytkowania sprzętu, jego wniesienie, ustawienie, instalacja dygestoriów i szaf:
1. Dygestorium metalowe 1200 mm –6 sztuk
2. Dygestorium metalowe 1200 mm – 5 sztuk
3. Dygestorium metalowe 1500 mm – Instytut Biologii Zakład Biochemii (1 sztuka)
4. Dygestorium metalowe przeszklone typ 1200 mm – 4 sztuki Instytut Geografii
5. Szafy na chemikalia 8 sztuk

projekt finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Projekt pn. „Rozbudowa infrastruktury dydaktycznej Uniwersytetu Humanistyczno- Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach- II etap budowy Campusu Uczelnianego” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej

UWAGA : ZAMAWIAJĄCY ORGANIZUJE SPOTKANIE Z WYKONAWCAMI W POMIESZCZENIACH W KTÓRYCH BĘDĄ INSTALOWANE DYGESTORIA I SZAFY W DNIU 18.12.2012r. GODZINA 11:00 KIELCE UL. ŚWIĘTOKRZYSKA 15 budynek A.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało

1. przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 28.12.2012r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 30.11.2012r. pod numerem 2012/S 231-380728
2. zamieszczone w siedzibie i na stronie Zamawiającego:www.ujk.edu.pl w dniu 30.11.2012r.

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 19.12.2012r.
Poniżej przekazuję treść pytań i odpowiedzi dotyczących ww. postępowania :

Pytanie 1:
W punkcie IX.3.4 specyfikacji Zamawiający wymaga między innymi: Dostarczenia do oferty dokumentu wydanego przez niezależne laboratorium potwierdzające bezpieczną pracę dygestorium jako urządzenia spełniającego normę PN-EN 14175 w pkt 2,3,5,6.
Zakres normy :”Norma EN 14175-5 Dygestoria. Zalecenia dotyczące montażu i konserwacji” nie podlega certyfikacji i nie jest możliwe sprawdzenie przez żadne akredytowane laboratorium zaleceń w niej zawartych bez przeprowadzenia kwalifikacji już na zamontowanym produkcie. Norma zawiera głównie zalecenia dotyczące posadowienia dygestoriów w miejscu montażu, czyli m.in. minimalnej odległości między oknem komory, a przeciwległą ścianą, wymaganej odległości urządzenia od drzwi itp. Dodatkowo norma w punkcie 5.2 na stronie 8 opisuje zakres listy kontrolnej do sprawdzenia w późniejszych przeglądach rutynowych. Spełnienie wszystkich zaleceń zawartych w normie można sprawdzić dopiero po zamontowaniu urządzeń. Wszystkie zapisy tej części normy powinny być przestrzegane głównie przez projektantów pomieszczeń laboratoryjnych, personel i późniejszy serwis urządzeń. W żaden sposób te zapisy nie podlegają certyfikacji oferowanego produktu na etapie złożenia oferty. Należy zauważyć, iż nie ma na świecie akredytowanej jednostki badawczej w zakresie normy PN-EN 14175-5 i spełnienie tego warunku SIWZ jest niemożliwe ze względów formalnych i zapisów w samej normie.

W związku z tym czy Zamawiający odstąpi od dostarczenia tego dokumentu na rzecz dostarczenia dokumentacji techniczno-ruchowej, która powinna zawierać zalecenia tej normy?

Odpowiedź : W tej części zamawiającemu bardziej zależy na właściwościach i prostocie związanej z konserwacją i serwisem, łatwym dostępem do sekcji instalacyjnych oraz prostocie budowy. Zamawiający zna wymagania dotyczące montażu zamawianych urządzeń. Przeglądając katalogi i strony www można odnaleźć producentów posiadających wymagany dokument. W związku z tym zamawiający nie żąda dokumentu wydanego przez niezależne laboratorium potwierdzające bezpieczną pracę dygestorium jako urządzenia spełniającego normę PN-EN 14175 w pkt 2,3,5,6.(W związku z tym należy skreślic w SIWZ w p.IX.3.4) oraz w treści ogłoszeń :
"- Dla oferowanego przez wykonawcę dygestorium dokument wydany przez niezależne laboratorium, potwierdzające bezpieczną pracę dygestorium jako urządzenia spełniającego normę EN 14175 w pkt 2,3,5,6." - zmianę wysłano do DU.UE w dniu 19.12.2012r.

Pytanie 2: Zamawiający wymaga załączenia do oferty certyfikatu potwierdzającego zgodność z normą „PN-EN 14175-2:2006 Wyciągi laboratoryjne - Część 2: Wymagania bezpieczeństwa i sprawności działania”, Wg zapisu tej części normy w Punkcie A3 na stronie 10:

„Jeżeli stwierdzono, że wyciąg laboratoryjny jest zgodny z wymaganiami niniejszej Części 2 EN 14175 należy wydać certyfikat zgodności lub deklarację dostawcy potwierdzające, że wyciąg laboratoryjny zbadano zgodnie z pr EN 14175-3 i odpowiada on wymaganiom Części 2 EN 14175.”

Tym samym jeśli wymaga się dostarczenia certyfikatu zgodności z częścią 3 normy wydanego przez niezależne laboratorium potwierdza on certyfikację rozwiązania również z częścią 2. Rozumiemy przez to że certyfikat z protokołem z badań wg części 3 zostanie uznany za spełnienie tego wymagania specyfikacji.

Odpowiedź : TAK

Pytanie 3 : Zamawiający wymaga dołączenia do oferty certyfikatu zgodności z normą: „PN-EN 14175-6 Wyciągi laboratoryjne -- Część 6: Wyciągi laboratoryjne o zmiennej objętości powietrza”, jednak w SIWZ nie jest jednoznacznie wymaganie dostarczenie dygestoriów przeznaczonych do pracy w systemie zmiennego przepływu powietrza.

Należy zauważyć, że wymóg dołączenia do oferty certyfikatu zgodności dla dygestoriów z normą PN-EN 14175-3 jest zasadny jedynie dla zapewnienia stałego przepływu powietrza przez komorę, natomiast z normą PN-EN 14175-6 dla systemu zarządzania zmienną objętością przepływu.

Dołączenie certyfikatów zgodności na urządzenie jednego typu z obiema normami jest niemożliwe gdyż te części normy opisują całkowicie odmienne urządzenia.
Dygestoria o zmiennym przepływie powietrza posiadają całkowicie inną konstrukcje, są również wyposażone w dedykowany układ sterowania sprzężony z systemem wentylacji działający na zupełnie innej zasadzie niż przeznaczony do systemów stałego przepływu. W celu zaoferowania odpowiedniego rozwiązania bardzo prosimy o sprecyzowanie czy system wentylacji do którego zostaną podłączone dygestoria posiada stałą charakterystykę przepływu czy zmienną?
Rozumiemy tym samym, że Zamawiający przyjmie rozwiązanie certyfikowane wg normy 14175 w odpowiednim dla przeznaczenia zakresie.

Odpowiedź : Zamawiający być może będzie w przyszłości rozbudowywał lub modyfikował układ wentylacji celem oszczędności w ogólnym bilansie powietrza. Dygestoria o zmiennej objętości przepływu powietrza, nie mają innej konstrukcji tylko dodatkowy element sterowania. Co zatem idzie można je łatwo dostosować do takiego typu. Dlatego właśnie zamawiający żąda certyfikatu w zakresie tej właśnie części normy.

Pytanie 4: Zamawiający w punktach III.1 i III.3 opisu zamówienia opisuje bardzo precyzyjnie panel operatorski HMI przeznaczony do sterowania dygestorium. Wskazanie tak dokładnych parametrów wymaga zastosowanie tylko i wyłącznie panelu jednego producenta, który w dodatku swoimi wymiarami bardzo utrudnia odpowiedni montaż na przednim profilu na wysokości wzroku.
W związku z tym czy Zamawiający dopuści dotykowy panel operacyjny wykonany w zabezpieczeniu IP65 o podobnych parametrach do opisanych a identycznej funkcjonalności wymaganej w SIWZ (np. o innej, zbliżonej wielkości czy alternatywnym rozwiązaniu wyświetlacza)?
Odpowiedź : Tak zamawiający dopuszcza panel w klasie ochrony IP 65 wymaga jednak zachowania podanych wymiarów które zapewnią wysoką ergonomię dla wzroku.

Pytanie 5 : Zamawiający nie wskazał, że certyfikat zgodności z normą 14175-3 wydany na oferowany typoszereg dygestorium powinien być wystawiony przez niezależne akredytowane laboratorium. Norma w punkcie 10 na stronie 19 wymaga sporządzenia dla każdego badanego typoszeregu sprawozdania z badań o ściśle określonej konstrukcji, na podstawie którego wystawia się dokument potwierdzający. Czy Zamawiający oczekuje dołączenia do certyfikatu pełnego sprawozdania z badań na podstawie, którego został wydany ten dokument? Jeśli nie to czy oferent powinien na wezwanie Zamawiającego przedstawić stosowny raport z badań przeprowadzony przez jednostkę badawczą stanowiący integralny załącznik do certyfikatu?

Odpowiedź : Tak, Wykonawca na wezwanie będzie musiał przedstawić raport.


Poniżej zamieszczamy treść notatki ze spotkania z wykonawcami:
Notatka ze spotkania z wykonawcami w dniu 18.12.2012r.
Dotyczy : przetargu nieograniczonego na dostawę dygestoriów i szaf na odczynniki
DP/2310/98/12

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele wykonawców (wg. listy obecności) oraz przedstawiciele zamawiającego.
W trakcie spotkania wykonawcy zobaczyli pomieszczenia w których znajdują się dygestoria przeznaczone do demontażu i miejsca w których montowane będą nowe dygestoria i szary na odczynniki. Demontaż wiązał się będzie z wywiezieniem materiałów z demontażu.
Wszelkie pytania jakie nasuwają się wykonawcom mają zostać zadane na piśmie.


UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20.12.2012r.
poniżej podaję treść kolejnych pytań i odpowiedź :
1. Jaka jest średnica króćców wentylacyjnych?
2. Na jakiej wysokości są wyprowadzone króćce do wentylacji (dla każdego z dygestoriów)?
3. Jaka jest wydajność wentylacji?

ODPOWIEDŹ; Rodzaj dygestorium i wymagania dotyczące jogo pracy określił zamawiający w SIWZ; a parametry o które pyta wykonawca, między innymi wentylacji określa producent dygestorium.

Barbara Kotras
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje– zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego– będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim. Ofertę z załącznikami w postaci wymaganych doku¬mentów i oświadczeń należy złożyć tylko w formie pisemnej zgodnie z art. 82 ust. 2. w języku polskim.