Zakończone przetargi

Przeprowadzenie specjalistycznego kursu Pełnomocnik systemu ISO 9001 DP/2310/28/13

Przeprowadzenie specjalistycznego kursu Pełnomocnik systemu ISO 9001 DP/2310/28/13

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.03.01 09:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.03.01 09:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie okresu związania oferta jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenie dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach ul. Żeromskiego 5, Sekretariat Kanclerza, pokój nr 5
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce
  • Termin realizacji: VI. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: Rozpoczęcie: marzec 2013 – czerwiec 2013 (z wyłączeniem ferii i dni wolnych od pracy ) –termin wymagany
  • Wymagania: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych IV. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH.
  • Warunki udziału w postepowaniu: VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z zapisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali minimum 3 usługi- 3 kursy, o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia –prowadzenie specjalistycznych kursów zgodnych z normą ISO 9001 oraz załączą dokumenty potwierdzające, że ta usługa została wykonana należycie; c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. dysponuje lub będzie dysponował: 1. OSOBY: Wykonawca będzie dysponował min 3 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia osoby z wykształceniem wyższym, z min. 3-letnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów lub szkoleń, ćwiczeń lub zajęć dydaktycznych lub wykładów posiadający: niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną we wdrażaniu systemów zarządzania, poświadczoną kursami i szkoleniami potwierdzającymi kompetencje prowadzących; trenerzy-audytorzy prowadzący zajęcia winni posiadać minimum wykształcenie wyższe magisterskie; 2. POTENCJAŁ TECHNICZNY: Kurs prowadzony będzie w oparciu o bazę lokalową Zamawiającego- nieodpłatnie na terenie miasta Kielce. Na wydziale Zarządzania i Administracji UJK w Kielcach ul. Świętokrzyska 21. Wykonawca będzie dysponował: -Wykonawca musi posiadać status firmy doradczo-szkoleniowej specjalizującej się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001. - Wykonawca musi dysponować opracowanymi i sprawdzonymi w praktyce programami nauczania oraz materiałami autorskimi do zajęć z zakresu zarządzania jakością zgodnych z ISO 9001. d) sytuacji ekonomicznej i finansowej. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt. 1) a-d) winien spełniać co najmniej z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie. 2) Zgodnie z zapisem art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w pkt.2 powinien spełniać każdy z wykonawców samodzielnie. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą; 2) jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3; 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert; 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny; 7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3; 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. VIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił w/w warunki. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych do oferty a wyszczególnionych w pkt. VIII SIWZ, metodą spełnia nie spełnia. VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie zgodne z treścią z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp., sporządzonego wg. załącznika Nr 2 do SIWZ. 2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (co najmniej 3 usługi – 3 kursy o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia- prowadzenie specjalistycznych kursów zgodnych z normą ISO 9001 ) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat, wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 3) Oświadczenie wykonawcy , że dysponuje opracowanymi i sprawdzonymi w praktyce programami nauczania oraz materiałami autorskimi do zajęć z zakresu zarządzania jakością zgodnych z ISO 9001. 4) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia( tj. (min. 3 osoby z min. wykształceniem wyższym, z min. 3-letnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów lub szkoleń, ćwiczeń lub zajęć dydaktycznych lub wykładów posiadający: niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną we wdrażaniu systemów zarządzania, poświadczoną kursami i szkoleniami potwierdzającymi kompetencje prowadzących; trenerzy-audytorzy prowadzący zajęcia winni posiadać minimum wykształcenie wyższe magisterskie; Wykonawca zobowiązany jest wpisać osoby do wykazu osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie z załącznikiem Nr 5). 5) Oświadczenie Wykonawcy że osoby (minimum 3 )które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 6) Oświadczenie Wykonawcy że posiada status firmy doradczo-szkoleniowej specjalizującej się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001. Uwaga!!! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie VIII ust. 2 pkt 1) i 2). 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór- załącznik Nr 2 do SIWZ). 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy. Uwaga!!! Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: pkt. 2) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafką) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być załączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. Wykonawca winien dołączyć do oferty dokument potwierdzający uprawnienie do złożenia i podpisania oferty oraz podpisania umowy. 3.Oprócz dokumentów wymienionych powyżej, do oferty należy załączyć: 1) Wypełniony formularz ofertowy 2) Dokument z którego będzie wynikać uprawnienie Wykonawcy do podpisania oferty np.: zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, KRS, jeśli taki dokument nie został dołączony do oferty. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym zamówieniu o ile nie wynika z innych dokumentów prawo reprezentowania Wykonawcy. 4) Dowód wpłaty wadium 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Obowiązkiem wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia
  • Wadium: 4000 PLN
  • Kryteria wyboru: Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg poniżej podanych kryteriów: I. KRYTERIUM- cena brutto za cały przedmiot zamówienia - stanowiące wagę 100% W celu ustalenia wielkości punktowej, jaką poszczególni Wykonawcy uzyskali z tytułu kryterium cena oraz doświadczenie Wykonawcy, Zamawiający dokona porównania ofert według następujących zasad: I Kryterium: cena brutto za przedmiot zamówienia: maksymalną ilość punktów (100) Zamawiający przyzna ofercie z najniższą ceną brutto, pozostałe będą oceniane w proporcji do niej, tj.: (Cena brutto najniższa : Cena brutto badana) * 100 pkt= liczba punktów uzyskana przez poszczególne oferty w odniesieniu do kryterium cena Najkorzystniejsza oferta to oferta o największej ilości punktów otrzymanych w kryterium cena.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Dział Zamówień Publicznych ul. Żeromskiego 5 25-369 Kielce Opłata za SIWZ dotyczy jedynie sytuacji w której Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z prośbą o udostępnienie SIWZ w wetsii papierowej
  • Cena specyfikacji: 20 PLN

UNIWERSYTET JANA KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
Ul. ŻEROMSKIEGO 5
25-369 KIELCE


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.)
w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 14000 euro


na przeprowadzenie specjalistycznego kursu Pełnomocnik systemu ISO 9001



Znak sprawy: DP/2310/28/13



Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80-00-00-00-4 usługi edukacyjne i szkoleniowe
80-05-00-00-9 usługi szkoleniowe
80-51-00-00-2 usługi szkolenia specjalistycznego
80-43-00-00-7 usługi edukacji osób dorosłych na poziomie akademickim





SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJACEGO

Zamawiającym jest:

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach,
ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, tel. 041-349-72-75, fax. 041-349-7775.

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną w dalszej części specyfikacji ustawą.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu certyfikacyjnego „Pełnomocnik systemu ISO 9001” kończący się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu uprawiającego do pełnienia funkcji „Pełnomocnik systemu ISO 9001” realizowanego dla studentów kierunku Administracja specjalność Administracja gospodarki komunalnej i finansów publicznych
I specjalności Administracja porządku i bezpieczeństwa publicznego w ramach projektu Edukacja dla rynku pracy, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego ilość studentów uczestniczących w kursie 190 osób, minimalna 182 osób.
Zakup usługi współfinansowany z projektu Edukacja dla rynku pracy- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Szczegółowy opis i zakres zamówienia określa załącznik Nr 1 SIWZ.

Uwaga zamawiający przedłuża termin na składanie ofert do dnia 01.03.2013. Ze wzlędu na istotne zmiany w SIWZ.Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia ukazało się w BZP pod numerem 76632 - 2013; data zamieszczenia: 22.02.2013

25.02.2013 rok, UWAGA ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA WSZYSTKIE PYTANIA I ODPOWIEDZI DO postepowania
Ogłoszenie o zmoianie ogłoszenia w związku ze zmianami w SIWZ ukazało się w BZP w dniu 25.02.2013 r. pod numerem 77172-2013


Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się w BZP w dniu 19.02.2013 roku pod numerem 69474-2013


UWAGA ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA PUTANIA i ODPOWIEDZI do PRZETARGU /22.02.2013/
1) Strona 27, Umowa, § 8, pkt 4. „… określone w § 5, obejmuje przeniesienie na zamawiającego praw autorskich na wszystkich polach eksploatacji.”
Nasza firma jako jednostka międzynarodowa nie przenosi praw autorskich do materiałów, które stanowią jej własności, a udostępnianie materiałów dla uczestników szkoleń odbywa się w formie papierowej.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający zmienia brzmienie § 8 projektu umowy. Zamawiający usunoł w § 8 pkt 2, 3 i 4. Dodatkowo w § 8 pkt 3 zyskuje nowe brzmienie : " Wykonawca przenosi na rzecz zamawiającego, (wszystkich uczestników kursu, po jednym egzemplarzu materiałów szkoleniowych) w ramach wynagrodzenia wskazanego w § 5. własność jednego egzemplarza wszystkich materiałów szkoleniowych opracowanych i wykorzystanych na potrzeby niniejszej umowy."

2) Uprzejmie proszę o doprecyzowanie treści § 7, ust 1 UMOWY NR DP/2310/. . ./13 (Załącznik Nr 7), który brzmi:
„W razie niezrealizowania kursu będącego przedmiotem umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 50% wartości tej części umowy, której nie wykonał.”
Naszym zdaniem ten punkt powinien brzmieć następująco:
„W razie niezrealizowania kursu będącego przedmiotem umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy, np. . . . . . . . . . . . , Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 50% wartości tej części umowy, której nie wykonał.”

ODPOWIEDŹ: Zamawiający zmienia zapis w § 7, ust 1 dotychczasowy zapis o brzmieniu: W razie niezrealizowania kursu będącego przedmiotem umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 50% wartości tej części umowy, której nie wykonał.
zyskuje nowe brzmienie:
"W razie niezrealizowania kursu będącego przedmiotem umowy
z przyczyn zależnych od Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 50% wartości tej części umowy, której nie wykonał."


3) W sekcji dot. warunków udziału w postępowaniu w punkcie dotyczącym osób zdolnych do wykonania zamówienia widnieje:
OSOBY: Wykonawca będzie dysponował min 3 osobami, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia osoby z wykształceniem wyższym, z min.
3-letnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów lub szkoleń, ćwiczeń lub zajęć
dydaktycznych lub wykładów posiadający: niezbędną wiedzę teoretyczną i
praktyczną we wdrażaniu systemów zarządzania, poświadczoną kursami
i szkoleniami potwierdzającymi kompetencje prowadzących; trenerzy-
audytorzy prowadzący zajęcia winni posiadać minimum wykształcenie
wyższe;
Co Zamawiający rozumie przez zapis odnośnie trenerów audytorów i ich wykształcenia? czy trenerzy mają posiadać odbyte kursy dla audytorów? czy może zapis ten został umieszczony omyłkowo?


ODPOWIEDŹ: • Szkolenie powinni prowadzić doświadczeni trenerzy-audytorzy- minimum 3, posiadający: niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną we wdrażaniu systemów zarządzania, poświadczoną kursami i szkoleniami potwierdzającymi kompetencje prowadzących; z minimum 3 letnim doświadczeniem we wdrażaniu systemów zarządzania; trenerzy-auditorzy prowadzący zajęcia winni posiadać wykształcenie wyższe . Wskazani w wykazie odobowym trenerzy muszą równiez posiadać odbyte kyrsy dla audytorów co Wykonawcy potwierdzą w oswiadczeniu z pkt 8 ppkt. 5.

4) Czy dla trenerów konieczne jest posiadanie wykształcenia wyższego magisterskiego? znaczna część z doradców zawodowo zajmujących się wdrażaniem systemów zarządzania ukończyła studia inżynierskie, które po uzupełniali ukończeniem studiów podyplomowych z zakresów systemu zarządzania i z powodzeniem prowadzą prace wdrożeniowe, jak i szkoleniowe z zakresu systemów zarządzania.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający skreśla w SIWZ zapis ze mają to być osoby z wykształceniem wyższym magisterskim. Zamawiający wymaga jedynie wykształcenia wyższego

5) W części dotyczącej przedmiotu zamówienia, w punkcie 14 umieszczono harmonogram szkoleń - czy dwie grupy które odbywają ćwiczenia w danym dniu będą łączone - jeden trener będzie prowadził szkolenie dla dwóch grup czy w tym samym czasie dwóch trenerów będzie prowadziło szkolenia dla dwóch grup osobno?

ODPOWIEDŹ: Zamawiający informuje że grupy nie moga być łączone. Jeśli w danym dniu dwie grupy maja szkolenie, wówczas zajecia powinno poprowadzić dwóch trenerów.


6) W specyfikacji mowa o konieczności przeprowadzenia egzaminu - czy egzamin ma być przeprowadzony w ramach ćwiczeń? czy będzie wyznaczony osobny termin na przeprowadzenie egzaminu? jeśli tak to czy wszyscy uczestnicy kursu będą pisali go jednocześnie czy będzie on prowadzony w odrębnych terminach dla wcześniej ustalonych grup?

ODPOWIEDŹ:
Egzamin wszyscy uczestnicy kursu będą pisali go jednocześnie. Będzie on prowadzony w odrębnych terminach uzgodnionych z Zamawiajacym po zrealizowanym 24 godzinnym kursie

7) Nasza firma współpracuje z wieloma trenerami, z czego znaczna część z nich prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, posiadamy z nimi podpisane umowy o współpracy oraz zlecenia na wykonywanie prac. Jeżeli chcielibyśmy zaangażować takie osoby do realizacji szkoleń to w jaki sposób Zamawiający życzy sobie potwierdzenia dysponowania nimi? czy wystarczającym jest fakt posiadania stosownych umów między nami?

ODPOWIEDŹ: Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia( tj. (min. 3 osoby z min. wykształceniem wyższym, z min. 3-letnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów lub szkoleń, ćwiczeń lub zajęć dydaktycznych lub wykładów posiadający: niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną we wdrażaniu systemów zarządzania, poświadczoną kursami i szkoleniami potwierdzającymi kompetencje prowadzących; trenerzy-audytorzy prowadzący zajęcia winni posiadać minimum wykształcenie wyższe magisterskie; Wykonawca zobowiązany jest wpisać osoby do wykazu osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
W wykazie osób w tabeli -załącznik 5 Wykonawca powinien wpisać Podstawę do dysponowania osobą. - wystarczającym jest fakt posiadania stosownych umów między Wykonawcą a osobą wskazaną w wykazie osób.


8) W informacjach SIWZ znaleźliśmy sprzeczne informacje.
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w punkcie VII 1 b) widnieje informacja, że w przetargu mogą brać udział przedsiębiorstwa, które wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali minimum 3 usługi- 3 kursy, o charakterze odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia (tj. zapis dopuszcza możliwość uczestnictwa w przetargu przedsiębiorstw, które istnieją na rynku krócej niż 3 lata).
Z kolei w dokumencie Załącznik nr 1 Przedmiot zamówienia, w punktach 5 i 6 widnieją informacje:
5. Firma szkoleniowa musi posiadać 3 letnie doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń w zakresie wdrażania, szkolenia i audytowania systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001.
6. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający:
• Minimum 3 letnie doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń w zakresie wdrażania, szkolenia i audytowania systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001.
Co z kolei dyskwalifikuje firmy istniejące na rynku krócej niż 3 lata.


ODPOWIEDŹ: zapisy w dokumencie Załącznik nr 1 Przedmiot zamówienia, w punktach 5 i 6 widnieją informacje:
5. Firma szkoleniowa musi posiadać 3 letnie doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń w zakresie wdrażania, szkolenia i audytowania systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001.
6. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający:
• Minimum 3 letnie doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń w zakresie wdrażania, szkolenia i audytowania systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001.
ZOSTAŁY WPROWADZONE ONYŁKOWO - ZAMAWIAJĄCY obydwa te zapisy skreśla


9) Jak państwo rozumiecie zapis Wykonawca musi posiadać status firmy doradczo-szkoleniowej specjalizującej się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001.
Wg nas zapis ten jest formalnie niemożliwy do spełnienia, gdyż nie wiadomo czym jest ów „status”.
Firma, która posiada doświadczenie w prowadzeniu takich kursów, oraz współpracuje z osobami o odpowiednich kwalifikacjach, które mogą takie szkolenie poprowadzić jest wystarczająco dobrze przygotowana do przeprowadzenia szkolenia Pełnomocnik ISO 9001.
O ile można byłoby np. prosić o zaświadczenie tym, że firma jest firmą szkoleniową, o tyle już jakieś formalne udowodnienie tego, że firma jest zarejestrowana jako firma „doradczo-szkoleniowa specjalizująca się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001” jest niemożliwe.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający zmienia w SIWZ w punkcie VII Warunki udziału w postępowaniu w potencjale technicznym zapis o ststucie firmy doradczo szkoleniowej.
Zamawiający usuwa zapis " Wykonawca musi posiadać status firmy doradczo szkoleniowej ( specjalizującej się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z norma ISO 9001)
Zamawiający wprowadza zapis: "Wykonawca musi prowadzić działalnośc szkoleniową i realizował szkolenia w zakresie systemów zarządzania jakością, zgodnych z norma ISO 9001" na potwierdzenie tego warunku Wykonawca złoży oświadczenie że prowadzi działalność szkoleniową i realizował szkolenia w zakresie systemów zarządzania jakością, zgodnych z norma ISO 9001"


10)Strona 18, Załącznik nr 1, pkt 19 (kropka) „ …..wydanie imiennych certyfikatów dla uczestników (którzy pozytywnie zdali egzamin) „Pełnomocnik systemu SIO 9001” uprawniającego do pełnienia funkcji „Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymogami normy ISO 9001” ………..”
Po ukończeniu szkolenia, którego czas trwania przewidziany jest na 24h, uczestnicy nie otrzymują uprawnień, a jedynie certyfikat ukończenia (po zdanym egzaminie) lub uczestnictwa w szkoleniu, a uprawnienia do pełnienia funkcji nie są przyznawane po odbyciu szkolenia.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający zmienia zapis w SIWZ w punkcie 19 opisu przedmiotu zamówienia, dotychczasowy zapis brzmiał: Wykonawca zapewnia Uczestnikom kursu: "wydanie imiennych certyfikatów dla uczestników kursu (którzy pozytywnie zdali egzamin) „Pełnomocnik systemu ISO 9001” uprawiającego do pełnienia funkcji „Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymogami normy ISO 9001” w języku polskim i przynajmniej w jednym języku obcym."
Powyższy zapis jest nie aktualny a nowy zapis brzmi:

"Wykonawca zapewnia Uczestnikom kursu wydanie imiennych certyfikatów dla uczestników kursu (którzy pozytywnie zdali egzamin) „Pełnomocnik systemu ISO 9001”


11). W opisie przedmiotu zamówienia widnieje:
"Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu certyfikacyjnego „Pełnomocnik
systemu ISO 9001” kończący się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu uprawiającego do
pełnienia funkcji „Pełnomocnik systemu ISO 9001”..."
Co Zamawiający rozumie przez ten zapis? Zgodnie z wymaganiami normy pełnomocnikiem musi być „członek najwyższego kierownictwa”, kwestia wykształcenia nie jest tak istotna, natomiast certyfikat z kursu poświęconego roli pełnomocnika nie daje uprawnienia do pełnienia tej funkcji.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający zmienia zapisy w SIWZ w punkcie III dotyczące przedmiotu zamówienia. Zapis przed zmianą brzmiał: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu certyfikacyjnego „Pełnomocnik systemu ISO 9001” kończący się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu uprawiającego do pełnienia funkcji „Pełnomocnik systemu ISO 9001”
właściwy zapis brzmi: " Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu certyfikacyjnego „Pełnomocnik systemu ISO 9001” kończący się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu "

w opisie przedmiotu zamówienia (strona 17 pkt 18. zamawiający usuwa zapis "... „Pełnomocnik systemu ISO 9001”, uprawiającego do pełnienia funkcji „Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymogami normy ISO 9001" Właściwy zapis w tym punkcie brzmi:

" Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia egzaminu certyfikacyjnego oraz wydanie imiennych certyfikatów dla uczestników kursu (którzy pozytywnie zdali egzamin), „Pełnomocnik systemu ISO 9001”, certyfikaty w języku polskim i przynajmniej w jednym języku obcym. "

12) Chciałbym zapytać co oznacza zapis „status firmy doradczo-szkoleniowej” na 4 stronie dokumentu ?
ODPOWIEDŹ: Zapis ten znalazł się w SIWZ omyłkowo. Zamawiającemu chodziło oto aby Wykonawca prowadził działalnośc szkoleniową. Zamawiający usuwa z SIWZ oraz opisu przedmiotu zamówienia wszelkie zapisy związane z określeniem -firma doradczo szkoleniowa- specjalizująca się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z norma ISO 9001"
W punkcie VII SIWZ warunki udziału w postępowaniu zamawiający usuwa zapis "...Wykonawca musi posiadać status firmy doradczo-szkoleniowej specjalizującej się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001."
oraz w punkcie VIII - p.pkt 6) Oświadczenie Wykonawcy że posiada status firmy doradczo-szkoleniowej specjalizującej się w zakresie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001.

Zamawiający wprowadza zapisy w punkcie VII - "Wykonawca musi prowadzić działalnośc szkoleniową i realizował szkolenia w zakresie systemów zarządzania jakością, zgodnych z norma ISO 9001" w punkcie VIII
oświadczenie wykonawcy że prowadzi działalność szkoleniową i realizował szkolenia w zakresie systemów zarządzania jakością, zgodnych z norma ISO 9001"

PYTANIA ODPOWIEDZI z 26.02.2013

13) Czy zamawiający posiada pokoje gościnne? Jeżeli tak to czy istnieje możliwość z ich nieodpłatnego skorzystania?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie posiada pokoi gościnnych dla wykonawcy

14) Czy certyfikat potwierdzający wdrożenie SZJ PN-EN ISO 9001:2009, w podmiocie który został przeszkolony, wydany przez niezależną jednostkę jest wystarczającym dokumente4m potwierdzającym należyte wykonanie usługi przez wykonawcę?
ODPOWIEDZ: Zamawiający dopuszcza taką możliwość.

UWAGA WADIUM!
X. WADIUM
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie : 4000 zł ( słownie złotych: cztery tysiące złotych 00/100). Wykonawca, który zamierza wnieść wadium w pieniądzu powinien wpłacić ww. kwotę: przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego:
Raiffeisen Bank Polska
Nr: 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318.
Na dowodzie przelewu należy wpisać
Wadium– Znak sprawy DP/2310/ 28 /13 kurs Pełnomocnik systemu ISO 9001
Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy stosowny dokument dołączyć do oferty, który w swej treści musi zawierać przesłanki do zatrzymania wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
Oferta niezabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust 4 ustawy.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


IX. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ
PRZKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE OSOBY
UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.
2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje – zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego – będą przekazywane pisemnie zgodnie z art. 27 ust.1. w języku polskim.
3. Zamawiający dopuszcza przekazywanie pytań, zawiadomień i informacji za pomocą faksu, maila potwierdzonego przez strony fakt jego otrzymania.
4. Domniemywa się, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma, chyba ze wykonawcę wezwany przez zamawiającego do potwierdzenia otrzymania oświadczenia , wniosku, zawiadomienia lub informacji w sposób określony w pkt. 3, oświadczy iż ww. wiadomości nie otrzymał.



ADRES DO KORESPONDENCJI:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dział Zamówień Publicznych
ul. Żeromskiego 5
25-369 Kielce
Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest :
Marcin Kmieciak, tel/fax (041) 349-72-75 email marcin.kmieciak@ujk.edu.pl

XII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERT

Oferty należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
Wszystkie zadrukowane strony oferty zaleca się kolejno ponumerować. Wymaga się podpisania oferty na każdej zadrukowanej stronie oferty (pieczątka Firmy oraz imienna pieczątka i podpis osoby lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy). Załączniki do oferty stanowią jej integralną część i muszą być również oznaczone.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna, lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości każdy Wykonawca może złożyć tylko jedna ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Oferta musi być zapakowana w dwie koperty, na:
− zewnętrznej kopercie należy umieścić napis:
„Oferta dot. DP/2310/28/13 –kurs ISO 9001 . Nie otwierać przed 27.02.2013r. godz. 09:15”
− wewnętrznej kopercie oprócz napisu jw. musi być zawarta pełna nazwa
Wykonawcy i jego adres.

XIII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5, Sekretariat Kanclerza, pokój nr 5
Oferty należy złożyć do dnia 27.02.2013 r do godziny 09:00
Oferty zostaną otworzone w dniu 27.02.2013 r. o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego:
UNIWERSYTET Jana Kochanowskiego w Kielcach
ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5.
Otwarcie ofert jest jawne.
Wykonawcy mogą uczestniczyć w otwarciu ofert.

XIV. SPOSÓB OBLICZENIA CENY
Wykonawca określi cenę brutto za 1 osobę uczestniczącą w kursie na formularzu oferty (wzór stanowi załącznik do SIWZ)
2.Cenę oferty należy obliczyć uwzględniając wszystkie elementy związane z prawidłową i terminową realizacją przedmiotu zamówienia.
3. Cena oferty musi być podana w złotych polskich (PLN).
4. Cenę oferty należy określić jako brutto (z podatkiem od towarów i usług VAT), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy. Stawka podatku musi być podana zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego podatku VAT. Oferta zawierająca złą stawkę podatku VAT zostanie odrzucona.
5. Cena oferty powinna zawierać wszystkie elementy cenotwórcze wynikające z zakres i sposobu realizacji przedmiotu zamówienia, a w szczególności : materiały i pomoce dydaktyczne, dokumentację procesu dydaktycznego (dziennik zajęć, lista obecności, ankiety, testy sprawdzające itp , a także zaświadczenia o ukończeniu kursu przez uczestników )
6. Wszystkie inne koszty jakie poniesie Wykonawca przy realizacji zamówienia, a nie uwzględnione w cenie oferty nie będą przez Zamawiającego dodatkowo rozliczane.
7. Cena oferty nie będzie podlegać żadnym negocjacjom.
8. Ocenie podlegać będzie cena brutto oferty.

ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ


XVII. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE ZOSTANĄ DOPELNIONE PO
WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy oraz zamieści informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt 1, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
W piśmie do Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający wyznaczy termin i miejsce podpisania umowy.
Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy.
W przypadku unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 ustawy Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, zgodnie z art. 93 ust. 3.


XVIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA
UMOWY

Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XIX. PROJEKT UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Wszelkie zobowiązania Wykonawcy dot. realizacji zamówienia określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 7 do niniejszej SIWZ.
Zamawiający dopuszcza zmiany w treści umowy zawartej z Wykonawcą jeżeli zaistnieją okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności;
-zmian terminu wykonania umowy
-Osób realizujących przedmiot zamówienia, pod warunkiem ze te osoby będą miały takie samo przygotowanie jak te określone w ofercie Wykonawcy


XX. ZAMAWIAJĄCY NIE ZAMIERZA ZAWRZEĆ UMOWY RAMOWEJ

XXI. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy.

XXII. INFORMACJA DOTYCZĄCA WALUT OBCYCH, W JAKICH MAJĄ BYĆ
PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

XXIII.POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH
WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Uczestnikom niniejszego postępowania przysługują środki odwoławcze opisane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm.).

Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest :
Marcin Kmieciak, tel/fax (041) 349-72-75 email marcin.kmieciak@ujk.edu.pl