Zakończone przetargi

Dostawa: wyparki obrotowej z zestawem węży próżniowych i wodnych, pompy próżniowej, obiektywu Planapo, systemu holterowskiego EKG i RR, aparatu EKG (DP/2310/5/13).

Dostawa: wyparki obrotowej z zestawem węży próżniowych i wodnych, pompy próżniowej, obiektywu Planapo, systemu holterowskiego EKG i RR, aparatu EKG (DP/2310/5/13).

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.03.25 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.03.25 11:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: 25-369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5.
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce: ul. Świętokrzyska 15 oraz Al. IX Wieków Kielc 19
  • Termin realizacji: Wykonawca zrealizuje zamówienie tj.: 1. dla części I – dostarczy i uruchomi przedmiot zamówienia oraz przeprowadzi szkolenie w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu w terminie 40 dni, licząc od daty podpisania umowy, 2. dla części II – dostarczy i uruchomi przedmiot zamówienia w terminie 40 dni, licząc od daty podpisania umowy, 3. dla części III – dostarczy i uruchomi przedmiot zamówienia oraz przeprowadzi szkolenie w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu oraz dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania w terminie 60 dni, licząc od dnia podpisania umowy.
  • Wymagania: 1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną, kilka lub wszystkie części zamówienia oznaczone cyfrą rzymską w pkt. III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, zgodnie art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4. Wykonawca, który zostanie wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na warunkach określonych w załączniku nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – karta gwarancyjna.
  • Warunki udziału w postepowaniu: W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej dwie dostawy o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż: a. 21 000,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy zł) każda – dla części I, b. 6 500,00 zł (słownie: sześć tysięcy pięćset zł) każda – dla części II, c. 48 000,00 zł (słownie: czterdzieści osiem tysięcy zł) każda – dla części III. 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn.: a. dysponuje minimum jedną osobą, która ma kwalifikacje do podłączenia, instalacji, konfiguracji i uruchomienia dostarczonego sprzętu, a także przeprowadzenia szkolenia w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie trwania gwarancji – dotyczy części I, b. dysponuje minimum jedną osobą, która ma kwalifikacje do konfiguracji i uruchomienia dostarczonego sprzętu – dotyczy części II. c. dysponuje minimum jedną osobą, która ma kwalifikacje do podłączenia, instalacji, konfiguracji i uruchomienia dostarczonego sprzętu, a także do przeprowadzenia szkolenia w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu oraz do przeprowadzenia szkolenia z zakresu użytkowania dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie trwania gwarancji – dotyczy części III. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej tzn. posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: a. 21 000,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy zł) – dla części I, b. 6 500,00 zł (słownie: sześć tysięcy pięćset zł) – dla części II, c. 48 000,00 zł (czterdzieści osiem tysięcy zł) – dla części III. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/nie spełnia” na podstawie następujących dokumentów: A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego według załącznika nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej dwóch dostaw o wartości brutto nie mniejszej niż: a. 21 000,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy zł) każda – dla części I, b. 6 500,00 zł (słownie: sześć tysięcy pięćset zł) każda – dla części II, c. 48 000,00 zł (słownie: czterdzieści osiem tysięcy zł) każda – dla części III. 3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za: a. podłączenie, instalację, konfigurację i uruchomienie dostarczonego sprzętu, a także za przeprowadzenie szkolenia z zakresu obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu oraz świadczenie usług serwisowych w okresie trwania gwarancji – dotyczy części I, b. konfigurację i uruchomienie dostarczonego sprzętu – dotyczy części II, c. podłączenie, instalację, konfigurację i uruchomienie dostarczonego sprzętu, a także za przeprowadzenie szkolenia w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu oraz za przeprowadzenie szkolenia z zakresu użytkowania dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania oraz świadczenie usług serwisowych w okresie trwania gwarancji – dotyczy części III, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego według załącznika nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 5. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: a. 21 000,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy zł) – dla części I, b. 6 500,00 zł (słownie: sześć tysięcy pięćset zł) – dla części II, c. 48 000,00 zł (słownie: czterdzieści osiem tysięcy zł) – dla części III. Uwaga! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, do oferty należy dołączyć dokumenty wymienione w pkt. B dotyczące również tych podmiotów. B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa: 1. w pkt. B ust. 2, ust. 3, ust. 4 ust. 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 2. w pkt. B ust. 5 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. C. Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. W celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez zamawiającego należy złożyć opis dostarczonego sprzętu sporządzony według złącznika do formularza ofertowego. 2. Dowód wpłaty wadium. 3. Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią SIWZ i projektem umowy. 4. Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania.
  • Wadium: 2400 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%.
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiającego, jako załącznik do niniejszego ogłoszenia (www.ujk.edu .pl), można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym (wówczas do ceny SIWZ należy doliczyć koszt przesyłki).
  • Cena specyfikacji: 9 PLN

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego wyposażenia dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, z podziałem na części:
1. część I – wyparka obrotowa z zestawem węży próżniowych i wodnych – 1 kompl., pompa próżniowa z kontrolerem próżni – 1 kompl. (dla Instytutu Biologii)
2. część II – obiektyw Planapo 0,6x do mikroskopu stereoskopowego – 1 szt. (dla Instytutu Chemii)
3. część III – system holterowski EKG i RR z rejestratorami oraz stanowiskiem komputerowym – 1 szt.; aparat EKG – 1 szt. (dla Wydziału Nauk o Zdrowiu).
Zamówienie powyżej 200 000 euro.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. Przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 05.02.2013r.
2. Opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 08.02.2013r. pod numerem 2013/S 028-043370.
3. Zamieszczone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej zamawiającego: www.ujk.kielce.pl w dniu 08.02.2013r.

Podana kwota wadium dotyczy łącznie wszystkich części zamówienia.
Wadium dla poszczególnych części wynosi odpowiednio:
a. dla części I – 700,00 zł (słownie: siedemset zł),
b. dla części II – 200,00 zł (słownie: dwieście zł),
c. dla części III – 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset zł),

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmianę:
1. Terminu wykonania umowy (np. w przypadku działania siły wyższej, w przypadku zaistnienia okoliczności na które strony nie miały wpływu).
2. Osób realizujących przedmiot zamówienia.
3. Parametrów technicznych dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy.
4. Typu zamawianego przedmiotu zamówienia jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem, że spełni on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne).

UWAGA !!!!! 22.02.2013r.
Zamawiający przekazuje pytanie i odpowiedź do niniejszego postępowania:

Część nr 1 - wyparka obrotowa.
1. Pytanie: Czy Zamawiający dopuści urządzenie o szybkości obrotowej kolby destylacyjnej w zakresie od 20 do 190 obr./min.?
Odpowiedź: Nie, nie dopuści.

UWAGA!!!!! 28.02.2013r.
Zamawiający przekazuje pytania i odpowiedzi do niniejszego postępowania.
Pytanie 1: Wnosimy o zmianę zapisu § 1 ust. 2 projektu umowy na następujący:
„Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia sprzętu w cenie zgodnej z ofertą. Cena w czasie obowiązywania umowy nie może ulec zmianie. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT przed datą wystawienia faktury lub w przypadku braku możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% na podstawie zapisów art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w związku z nie spełnieniem warunku, o którym mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług przed datą wystawienia faktury, wartość brutto umowy ulegnie zmianie proporcjonalnie do wzrostu stawki podatku VAT, jaką na mocy aktualnych przepisów prawa w momencie wystawienia faktury będzie zobowiązany zastosować Wykonawca”
oraz dodanie § 2 ust. 4 w brzmieniu:
„Dokument, o którym mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. potwierdzenie przez organ nadzorujący placówkę oświatową Zamawiającego zamówienia dla Wykonawcy), uprawniający Wykonawcę do zastosowania stawki VAT 0%, Zamawiający zobowiązuje się uzyskać i niezwłocznie dostarczyć Wykonawcy, jednak nie później niż do momentu wystawienia przez Wykonawcę faktury. Nie dostarczenie Wykonawcy dokumentu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym we wskazanym tam terminie, będzie oznaczało, że Zamawiający stosownego dokumentu nie uzyskał oraz spowoduje zmianę wartości umowy na zasadach określonych w § 1 ust. 2 niniejszej umowy.”
a także o stosowną modyfikację § 2 ust. 3 tak, aby uzyskał, on brzmienie:
„Wykonawca nie może żądać podwyższenia należnej mu kwoty netto z tytułu realizacji niniejszej umowy, chociażby w chwili jej zawarcia nie przewidział dodatkowych kosztów prac albo koszty okazały się wyższe niż przewidywane.”
Odpowiedź: Zamawiający zmienia zapis § 1 ust. 2 projektu umowy na następujący:
„Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia sprzętu w cenie zgodnej z ofertą. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku braku możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% na podstawie zapisów art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w związku z nie spełnieniem warunku, o którym mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług przed datą wystawienia faktury, wartość brutto umowy ulegnie zmianie proporcjonalnie do stawki podatku VAT, jaką na mocy aktualnych przepisów prawa w momencie zawarcia umowy będzie zobowiązany zastosować Wykonawca”
oraz dodaje § 2 ust. 4 w brzmieniu:
„Dokument, o którym mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. potwierdzenie przez organ nadzorujący placówkę oświatową Zamawiającego zamówienia dla Wykonawcy), uprawniający Wykonawcę do zastosowania stawki VAT 0%, Zamawiający zobowiązuje się uzyskać i niezwłocznie dostarczyć Wykonawcy.”
a także wyraża zgodę na proponowaną zmianę § 2 ust. 3 wzoru umowy.

Pytanie 2: Wnosimy o zmianę zapisów § 7 ust. 3 na następujący: „Wykonawca zwalnia Zamawiającego z ewentualnych roszczeń osób trzecich wynikających z naruszenia autorskich praw majątkowych, wynikających z ewentualnych wad prawnych istniejących w momencie sprzedaży.”
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisów.

Pytanie 3: Wnosimy o zmianę zapisów § 7 ust. 4 na następujący: „Wykonawca oświadcza, że w przypadku wystąpienia względem Zamawiającego przez osoby trzecie z roszczeniami wynikającymi z naruszenia autorskich praw majątkowych, wynikających z ewentualnych wad prawnych istniejących w momencie sprzedaży, wykonawca zobowiązany jest do pokrycia Zamawiającemu wszelkich kosztów, w tym kosztów postępowania sądowego związanych z roszczeniami osób trzecich”
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisów.

Informację o zmianie terminu realizacji zamówienia przesłano do publikacji w DU UE dnia 28.02.2013r.

Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest Dariusz Lenard tel. 41 349 72 76.