Zakończone przetargi

Dostawa sprzętu do Pracowni Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach

Dostawa sprzętu do Pracowni Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.03.21 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.03.21 11:15
  • Termin związania ofertą: 60 dni
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5 pok nr 5 (sekretariat Kanclerza)
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Al. IX Wieków Kielc 19, 25-317 Kielce WNoZ
  • Termin realizacji: 30 dni od udzielenia zamówienia
  • Wymagania: Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. Ofertą częściową będzie oferta złożona na jedną lub obie części zamówienia oznaczonych cyfrą rzymską. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, zgodnie art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Warunki udziału w postepowaniu: V.WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ OPIS DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2.Posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują co najmniej jedną dostawę o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż: Dla części I - 40.000,00 zł Dla części II - 100.000,00 zł Każda dostawa. 3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. dysponuje minimum 1 osobą, która ma kwalifikacje do podłączenia, instalacji, konfiguracji, uruchomienia, przeszkolenia w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu i dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania oraz posiadającymi kwalifikacje do świadczenia usług serwisowych w okresie trwania gwarancji wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami-dotyczy każdej części. 4.Sytuacji ekonomicznej i finansowej tzn. posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż; Dla części I – 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy zł, 00/100) Dla części II – 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł, 00/100) 5.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” na podstawie dokumentów dołączonych do oferty wykonawcy, wymienionych w pkt. VI niniejszej specyfikacji VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU A.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 4 do niniejszej specyfikacji. 2.Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania( zamawiający prosi o podanie pełnych dat tj. dzień, miesiąc i rok) i odbiorców, sporządzonego według załącznika nr 7 do specyfikacji oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej jednej dostawy o wartości brutto nie mniejszej niż: Dla części I - 40.000,00 zł Dla części II - 100.000,00 zł Każda dostawa. 3.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za podłączenie, instalację, konfigurację, uruchomienie, przeszkolenie z zakresu obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu i dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania oraz świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancji wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego według załącznika nr 8 do specyfikacji . 4.Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: Dla części I – 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy zł, 00/100) Dla części II – 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł, 00/100) Uwaga! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, do oferty należy dołączyć dokumenty wymienione w pkt. VI. B dotyczące również tych podmiotów. B.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 5 (lub 5a dla osób fizycznych) do niniejszej specyfikacji. 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4.Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa:w pkt. VI. B ust. 2, ust. 3, ust. 4 ust. 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a.nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b.nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, c.nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 2.w pkt.VI B ust. 5 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert C.Ponad to do oferty należy dołączyć: 1.W celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez zamawiającego należy wypełnić formularz spełnienia wymagań sporządzony według złącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, stanowiący również specyfikację techniczną wymaganego sprzętu. 2.Dowód wpłaty wadium. Dokumenty winny być ułożone w podanej wyżej kolejności. Dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub przez pełnomocnika (czytelny podpis lub imienna pieczątka z parafą) upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu, w takim przypadku do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo. Sposób reprezentacji wykonawcy musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru.
  • Wadium: 3000 PLN
  • Kryteria wyboru: 1.Celem niniejszego postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie odrzuconych, wg kryterium – cena brutto za przedmiot zamówienia – stanowiącego wagę 100 %.
  • Specyfikacja: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać odpłatnie w siedzibie zamawiajacego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach , ul. Żeromskiego 5 , Dział Zamówień Publicznych, bezpłatnie ze strony zamawiajacego: www.ujk.edu.pl z zakładki przetargi lub za zaliczeniem pocztowym.
  • Cena specyfikacji: 5 PLN

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego sprzętu do Pracowni Pielęgniarstwa i Pracowni Położniczej Wydziału Nauk o Zdrowiu UJK w Kielcach w tym między innymi:
Część I: łóżko szpitalne wielofunkcyjne, hydrauliczne w ilości 3 sztuki; łóżko szpitalne wielofunkcyjne elektryczne w ilości 1 sztuka , fotel zabiegowy w ilości 1 sztuka; materac zmiennociśnieniowy przeciwodleżynowy z pompą w ilości 1 sztuka; stanowisko do pielęgnacji noworodków i niemowląt z ogrzewaczem w ilości 1sztuka;
Część II: Zaawansowany symulator porodowy z monitoringiem funkcji życiowych matki i dziecka w ilości 1 sztuka,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis parametrów technicznych i wymagań zawarte są w załączniku nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
KOD CPV:
341 520 00 -7 symulatory szkoleniowe
331 920 00 -2 meble medyczne

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Europejskich w dniu 08.02.2013 r.
Opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 2013/S 031-048729 w dniu 13.02.2013 r.
Uwaga
Właściwa cena za specyfikacje istotnych warunków zamówienia to kwota 5,40 zł brutto.
1. UWAGA WADIUM!!!!
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przelewem wadium w kwocie łącznie: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł, 00/100 ), lub dla poszczególnych części:
Dla części I -1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc zł, 00/100)
Dla części II - 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł, 00/100)
Wadium należy wpłacić na konto:
Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach:
Raiffeisen Bank Polska S.A.
Nr 92 1750 1110 0000 0000 2108 1318
Na dowodzie przelewu należy wpisać: „Wadium – numer sprawy DP/2310/ 27 /13 Sprzęt dla WNoZ”.
Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innych formach, dopuszczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych art. 45 ust. 6, należy dołączyć do oferty stosowny dokument w formie oryginału. W treści tego dokumentu powinno być zawarte zobowiązanie wynikające z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oferta nie zabezpieczona jedną z form wadium zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym, mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2. nie uzupełni oferty o brakujące dokumenty, w wyniku wezwania go przez zamawiającego do takiego uzupełnienia,
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stroni
wykonawcy.
2.UWAGA
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności zmianę:
1. Terminu wykonania umowy (np. w przypadku działania siły wyższej).
2. Osób realizujących przedmiot zamówienia, - w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, pod warunkiem spełniania przez tę osobę identycznego bądź większego doświadczenia i kwalifikacji .
3. Parametrów technicznych dostarczonego przedmiotu zamówienia, jeżeli zaistnieje możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla zamawiającego rozwiązań technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy.
4. Typu zamawianego przedmiotu zamówienia jeżeli nastąpiła zmiana producenta, producent zakończył produkcję i zachodzi konieczność zastąpienia innym produktem, pod warunkiem, że spełni on wymagania określone w SIWZ (parametry techniczne),
5.Ceny, w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
Wszystkie z ww. sytuacji (zmian) muszą być poprzedzone pisemnym, uzasadnionym wnioskiem wykonawcy, oraz zaakceptowane przez zamawiającego.
6. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia w oparciu o art. 93 ust 1a ustawy Pzp jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostały mu przyznane.
UWAGA 3.
Wykonawca zobowiązany będzie do transportu, rozładunku wraz z wniesieniem do wskazanych pomieszczeń zamawiającego, podłączenia, instalacji, konfiguracji, i uruchomienia dostarczonego sprzętu, oraz dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania, a także przeprowadzenia szkolenia w zakresie obsługi i użytkowania dostarczonego sprzętu oraz dostarczonego wraz ze sprzętem oprogramowania. Wykonawca, który zostanie wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na warunkach określonych we wzorze karty gwarancyjnej stanowiącej załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji. Przedmiot zamówienia musi posiadać: instrukcję obsługi, aprobaty techniczne, certyfikaty oraz wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przy tego typu sprzęcie; winien być wyposażony we wszystkie niezbędne elementy (przyłącza, kable, itp.) niezbędne do uruchomienia i pracy u zamawiającego do celu dla którego przedmiot zamówienia jest zakupywany, bez konieczności zakupu dodatkowych elementów przez zamawiającego
Wszystkie dokumenty załączone do dostarczonego przedmiotu zamówienia muszą być sporządzone
w języku polskim w formie drukowanej ( instrukcji obsługi może być zapisana na DVD lub CD).
UWAGA 4
1. Podstawą do wystawienia faktury VAT na płatnika /Zamawiającego jest należyte wykonanie umowy potwierdzone bezusterkowym protokołem odbioru, podpisanym przez komisję składającą się z przedstawicieli zamawiającego oraz przedstawiciela Wykonawcy.
2.Dane płatnika /zamawiającego: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, NIP: 657-02-34-850
3. Zamawiający zobowiązuje się do uregulowania należności w oparciu o poprawnie wystawioną fakturę w terminie 30 dni licząc od jej dostarczenia do zamawiającego, przelewem na konto wskazane na fakturze.Za datę zapłaty strony przyjmują datę obciążenia rachunku bankowego zamawiającego.
UWAGA
Jeżeli dla danych pozycji zamawiający wskazał klasę, markę czy znak towarowy sprzętu, to dopuszcza się zaoferowanie sprzętu równoważnego pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się sprzęt wskazany przez zamawiającego. W tym wypadku na wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia zachowania cech określonych w załączniku nr 2 do niniejszej specyfikacji tj. należy sporządzić i załączyć specyfikację techniczną oferowanego sprzętu jako załącznik do formularza ofertowego. W przeprowadzonym dowodzie należy odnieść się do norm, konstrukcji, parametrów oraz standardów i dokonać porównania, z którego musi wynikać, iż sprzęt oferowany jako równoważny jest identyczny lub lepszy od sprzętu wskazanego przez zamawiającego.
Kielce dnia 19.02.2013 r.
Pytania i odpowiedzi
Pytanie 1
Czy Zamawiający dopuści Zaawansowany symulator porodowy matki i dziecka z monitoringiem funkcji życiowych, posiadający następujące funkcje?
•Zaawansowany symulator porodowy z możliwością wykonania/przeprowadzenia zabiegów ALS oraz resuscytacji noworodka,
•Symulator wyposażony jest w monitoring funkcji życiowych matki i noworodka,
•Możliwość wirtualnego badania funkcji serca płodu FHR,
•Monitory napędzane przez terminal. Instruktor kontroluje monitory przez laptop,
•Dodatkowo symulator zawiera specjalne oprogramowanie do monitorów funkcji życiowych matki i noworodka,
•System operacyjny do komputera użytkownika, techniczne wskazówki do 9 scenariuszy porodowych, rozległy przewodnik położniczy, możliwość budowania dowolnej ilości scenariuszy porodowych,
•Reakcja fizjologiczna na niedotlenienie (zmiana koloru skóry),
•Możliwość intubacji dróg oddechowych, wznoszenie się i opadanie klatki piersiowej
•Ramię do iniekcji dożylnych i infuzji,
•Zdejmowana pokrywa brzuszna,
•Możliwość ćwiczenia chwytów Leopolda
•Zróżnicowane dźwięki bicia serca płodu,
•Zautomatyzowany system porodowy,
•Możliwość pomiaru rozwarcia szyjki macicy i przemieszczania głowy,
•Możliwość różnego ułożenia łożyska,
•Wymienialne stadia rozwarcia szyjki macicy,
•Poporodowe uszkodzenie sromu (wkładki sromu),
•Jeden noworodek (ruchome stawy) z łożyskiem,
•Symulator noworodka wykonany w technologii inteligentnej skóry- zmieniający się koloryt skóry w sytuacji niedoboru tlenu.
•Virtual Instruments® jest używany do monitorowania i postępowania z matką (częstotliwość bicia serca, ciśnienie krwi, puls, natlenienie i EKG,
•Możliwość wykonywania cesarskiego cięcia i odbioru porodu kleszczowego,
•Dostarczany z laptopem,
•2 monitory funkcji życiowych matki i dziecka,
•Fantom noworodka do postępowania NRP,
•Możliwość intubacji i CPR,
•Reakcja dziecka na poprawna wentylację, zanikanie sinicy i powrót do zdrowego koloru skóry,
•Możliwość podawania leków przez pępowinę, ramię lub piszczel,
•Możliwość tworzenia NRP przez prosty wybór menu.
ZAWARTOŚĆ Zestawu symulatora porodowego
1.17 calowy ekran dotykowy- 2 szt. (monitor funkcji życiowych matki , monitor funkcji życiowych płodu/noworodka) dziecka)
2.zestaw oprogramowania do monitoringu do zainstalowania na terminalu-1 szt.
3.Laptop z oprogramowaniem - 1 szt.
4.Pełnopostaciowy symulator porodowy- 1 szt.
5.Pokrywa brzuszna z głośnikiem – 1 szt.
6.Pokrywa brzuszna do chwytów Leopolda palpacyjnych - 1 szt.
7.Automatyczny system porodowy z krawędziami do monitorowania – 1 szt.
8.CIM-BOX – 2 szt.
9.Mechaniczne złącze – 2 szt.
10.Wypełnienie poduszki do chwytów Leopoda – szt.
11.Łożysko jedne z możliwością odłączenia – 2 szt.
12.Srom całkowicie rozszerzone – 4 szt.
13.Srom z nacięciem -3 szt,
14.Pępowina -4 szt.
15.Klamry do pępowiny – 2 szt.
16.Poporodowa wkłdka do krocza – 1 szt.
17.Poporodowa macica – 1 szt.
18.Zestaw lubrykantu, instrukcje obsługi, talk,
19. Model płodu- 1 szt,
20. Interaktywny noworodek – 1 szt.
21. torby ochronne
Odpowiedź 1
TAK, Zamawiający dopuszcza symulator o parametrach podanych powyżej.
Pytania i odpowiedzi c.d.
Hydrauliczne , wielofunkcyjne łóżko szpitalne
Pytanie 1
Czy Zamawiający w pkt V ppkt 3 SIWZ zrezygnuje z wymogu udokumentowania posiadania potencjału technicznego i dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami na rzecz oświadczenia Wykonawcy, że zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień Publicznych, art. 22 ust. 1:
a) Posiadam uprawnienia do wykonywania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania?
b) Posiadam wiedze i doświadczenie
c) Dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia?
Odpowiedź 1:
Nie, Zamawiający nie zrezygnuje z tego warunku.
Pytanie 2
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania wysokiej jakości hydrauliczne łóżko wyposażone w wyjmowane szczyty wykonane ze stali malowanej proszkowo w kolorze białym i wypełnione wysokiej jakości płytą HPL? Rozwiązanie to umożliwia pełny dostęp podczas procedur dezynfekcji łóżka, a panele HPL dzięki dużej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne oraz odporności na środki czyszczące i dezynfekujące są idealne dla zastosowań szpitalnych.
Odpowiedź 2:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 3
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko wyposażone wyłącznie w 4 krążki odbojowe umieszczone w narożach ramy leża bez dodatkowych listew ochronnych? Oferowane rozwiązanie w pełni zabezpiecza ściany oraz łóżko przed możliwymi uszkodzeniami w trakcie transportu.
Odpowiedź 3:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 4
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko szpitalne o otwartej konstrukcji ułatwiającej utrzymanie łóżka w czystości, bez osłony podwozia z tworzywa sztucznego? Oferowane rozwiązanie jest korzystne, ułatwia procedury czyszczenia i dezynfekcji.
Odpowiedź 4:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 5
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko, którego segmenty leża wypełnione są wyjmowanymi panelami ABS? Rozwiązanie to dzięki dużej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne oraz odporności na środki czyszczące i dezynfekujące są idealne dla zastosowań szpitalnych.
Odpowiedź 5:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 6
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko wyposażone w hydrauliczna regulacje segmentu oparcia pleców przy pomocy dźwigni umieszczonej z boku w górnej części tego segmentu umożliwiającą szybkie opuszczenie oparcia pleców, bez osobnej dźwigni CPR? Oferowane rozwiązanie jest wystarczające dla uzyskanie pełnej funkcjonalności łóżka.
Odpowiedź 6:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 7
Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający ma na myśli w punkcie 11 i 12 Załącznika nr 2 do SIWZ jako autoregresja i autokontur, które polegają na automatycznym i równoczesnym ustawieniu kilku segmentów w zadanej pozycji (co jest charakterystyczne dla łóżka elektrycznego), a Zamawiający wymaga łóżka hydraulicznego, w którym wszystkie ruchome segmenty ustawiane są manualnie po przyciśnięciu odpowiednich dźwigni? Czy w związku z tym Zamawiający odstąpi od tego wymogu?
Odpowiedź 7:
Tak, odstępujemy od tego wymagania.
Pytanie 8
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko z hydrauliczną regulacją wysokości leża w zakresie 460 – 810 mm? Oferowane parametry gwarantują pełne bezpieczeństwo podczas opuszczania leża zarówno przez pacjentów o wysokim jak i o niskim wzroście.
Odpowiedź 8:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 9
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko z możliwością montaży wieszaka kroplówki, uchwytu reki, podpory ułatwiającej mobilizację, uchwytów na worki drenażowe w ramach wyposażenia dodatkowego?
Odpowiedź 9:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 10
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko bez uchwytu basenu malowanego proszkowo w kolorze białym? Wymagany parametr nie jest konieczny dla uzyskania pełnej funkcjonalności łóżka.
Odpowiedź 10:
Tak dopuszczamy.
Łóżko szpitalne wielofunkcyjne elektryczne
Pytanie 11
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania wysokiej jakości elektryczne łóżko szpitalne wyposażone w czterosegmentowe leże wypełnione odejmowalnymi panelami ABS? Rozwiązanie to umożliwia pełny dostęp podczas procedur dezynfekcji łóżka, a panele ABS dzięki dużej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne oraz odporności na środki czyszczące i dezynfekujące są idealne dla zastosowań szpitalnych.
Odpowiedź 11:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 12
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko szpitalne wyposażone w 4 pojedyncze koła jezdne? Oferowane rozwiązanie pod względem funkcjonalnym jest tożsame z wymaganym i zapewnia łatwe manewrowanie łóżkiem i jego przemieszczanie.
Odpowiedź 12:
Tak, dopuszczamy.
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko szpitalne wyposażone w zasilanie akumulatorowe jednak bez optycznego wskaźnika naładowania? Gwarantuje to bezpieczne użytkowanie łóżka w przypadku zaniku zasilania sieciowego oraz w sytuacji transportu.
Odpowiedź 13:
Tak, dopuszczamy.
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko wyposażone w centralny sterownik dla personelu wyposażony w blokadę wszystkich elektrycznych funkcji oraz dodatkowy pilot dla pacjenta bez takiej blokady? Wymagane rozwiązanie jest korzystniejsze gdyż gwarantuje pełną kontrolę personelu nad realizowanymi funkcjami dla bezpieczeństwa pacjentów oraz dodatkowo pozwala na realizowanie niektórych funkcji przez samego pacjenta.
Odpowiedź 14:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 15
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania wysokiej jakości łóżko elektryczne, w którym regulacja wysokości odbywa się przy pomocy pilota i panelu sterowania, a więc bez sterownika nożnego? Oferowane rozwiązanie jest bardzo funkcjonalne.
Odpowiedź 15:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 16
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania łóżko elektryczne wyposażone w uchwyty na worki drenażowe zamiast uchwytu na kaczkę?
Odpowiedź 16:
Tak, dopuszczamy.
Czy Zamawiający oczekuje zaoferowania elektrycznego łóżka szpitalnego z funkcją podwójnej autoregresji? Parametr ten pozwala na zredukowanie ucisku w odcinku lędźwiowym kręgosłupa pacjenta podczas regulacji segmentów łóżka, co zmniejsza ryzyko powstawania odleżyn.
Odpowiedź 17:
Tak.
Pytanie 18
Czy Zamawiający oczekuje zaoferowania elektrycznego łóżka szpitalnego wyposażonego w lampkę oświetlającą przestrzeń pod łóżkiem tworząc delikatną poświatę wokół obrysu łóżka? Rozwiązanie to pozwala pacjentowi na łatwiejsze opuszczenie łóżka, jak i powrót na nie w nocy bez narażania się na upadek, a zarazem ułatwia pracę personelu medycznego nocą.
Odpowiedź 18:
Tak, dopuszczamy proponowane rozwiązanie.
Fotel zabiegowy z zagłówkiem
Pytanie19
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania fotel zabiegowy z tapicerowanymi podłokietnikami, z możliwością zmiany ich położenia jednak nie o 360 lecz 180, jako że podłokietniki, zgodnie z wymogami Zamawiającego, są zintegrowane z oparciem? Oferowany produkt został stworzony z myślą o gabinetach zabiegowych, dlatego tez jego ergonomika zapewnia odpowiedni komfort pacjenta oraz umożliwia swobodne przeprowadzenie zabiegu.
Odpowiedź 19:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 20
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania fotel zabiegowy o wysokości całkowitej 115 cm? Wielkość oferowanego parametru wynika z wyposażenia fotela w wygodny zagłówek, który służy do podparcia głowy pacjenta i zwiększa jego wygodę podczas zabiegu, a przy tym podnosi wartość użytkową fotela, umożliwiając jego wykorzystanie m. in. w gabinetach laryngologicznych.
Odpowiedź 20:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 21
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania fotel zabiegowy, którego oparcie ma wymiary 44cm (szer.) x 53cm (wys.) z regulowaną wysokością podgłówka w zakresie 68-73 cm? Oferowane parametry zwiększają komfort pacjenta poddawanego zabiegowi.
Odpowiedź 21:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 22
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania fotel zabiegowy, którego podłokietnik ma długość 45 cm? Oferowany parametr pozwala na lepsze podparcie przedramienia pacjenta, co ma szczególne znaczenie przy iniekcji.
Odpowiedź 22:
Tak, dopuszczamy. Sugerowana tapicerka w kolorze niebieskim.
Materac zmiennociśnieniowy – przeciwodleżynowy z pompą
Pytanie 23
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania materac przeciwodleżynowy zmiennociśnieniowy o szerokości po napompowaniu 88 cm? Oferowany parametr nieznacznie różni się od parametrów wymaganych i zapewnia optymalne warunki terapeutyczne dla hospitalizowanego pacjenta.
Odpowiedź 23:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 24
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania materac przeciwodleżynowy zmiennociśnieniowy, którego wysokość po napompowaniu wynosi 17,5 cm? Oferowany parametr zapewnia odpowiednią twardość materaca o właściwościach przeciwodleżynowych.
Odpowiedź 24:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 25
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania materac przeciwodleżynowy zmiennociśnieniowy zbudowany z 17 indywidualnych wyjmowanych komór, a więc bez dwóch komór głównych? Oferowane rozwiązanie jest optymalnie dostosowane dla potrzeb użytkowych materaca i zapewnia pełny komfort hospitalizowanym pacjentom.
Odpowiedź 25:
Tak, dopuszczamy.

Pytanie 26
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania materac przeciwodleżynowy zmiennociśnieniowy o skuteczności terapeutycznej 190 kg? Oferowane rozwiązanie jest optymalnie dostosowane do potrzeb użytkowych materaca.
Odpowiedź 26:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 27
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania materac przeciwodleżynowy zmiennociśnieniowy, wyposażony w jeden pokrowiec rozciągliwy, wodoodporny, paroprzepuszczalny, wykonany z poliuretanu, impregnowany w środku biobójczym, o zwiększonej wytrzymałości mechanicznej, ze zgrzewanymi szwami zmniejszającymi ryzyko przepuszczania cieczy? Jest to rozwiązanie w zupełności wystarczające dla zapewnienia najwyższego stopnia ochrony dla komór materaca i wsadu. Ponadto komory są pojedynczo wyjmowane i mogą być indywidualnie poddawane czyszczeniu i wymianie.
Odpowiedź 27:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 28
Czy Zamawiający oczekuje zaoferowania materaca przeciwodleżynowego zmiennociśnieniowego wyposażonego w czasową funkcję statyczną i w funkcje transportową? Parametr ten umożliwia przygotowanie pacjenta przed poddaniem terapii przeciwodleżynowej oraz swobodne przeprowadzenie badań.
Odpowiedź 28:
Tak, dopuszczamy proponowany materac.
Pytanie 29
Czy Zamawiający oczekuje zaoferowania materaca przeciwodleżynowego wyposażonego we wskaźnik prawidłowego ciśnienia, alarm niskiego ciśnienia i braku zasilania oraz sygnalizację wymaganego serwisu? Oferowane parametry ułatwiają pracę personelu medycznego.
Odpowiedź 29:
Tak, dopuszczamy proponowany materac.
Stanowisko do pielęgnacji noworodków i niemowląt z ogrzewaczem
Pytanie 30
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania stanowisko do pielęgnacji noworodków składające się z trzech modułów: szafki z wanienką, szafki z przewijakiem wyposażonej w system szuflad do przechowywania środków czystości i pielęgnacyjnych oraz promiennika ciepła? Oferowane rozwiązanie pod względem funkcjonalnym jest tożsame z wymaganym i jest optymalnie dostosowane do potrzeb użytkowych.
Odpowiedź 30:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 31
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania stanowisko do pielęgnacji noworodków o łącznej długości 150 cm stanowiące zintegrowaną całość? Wymiar ten w niewielkim stopniu odbiega od wymiaru wymaganego, a oferowane stanowisko umożliwia wygodne przeprowadzanie badań i pielęgnację noworodków i niemowląt.
Odpowiedź 31:
Tak, dopuszczamy.
Pytanie 32
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wyposażenie zestawu do pielęgnacji w baterię montowaną na blacie wanienki z wyciąganym natryskiem? Oferowane rozwiązanie jest bardzo praktyczne.
Odpowiedź 32:
Tak, zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 33
Czy zamawiający dopuści symulator porodowy o następującej charakterystyce - Interaktywny symulator porodu
Zawiera:
Naturalnej wielkości interaktywny symulator kobiety z pełnym monitoringiem (jednostka sterująca, komputer typu laptop, monitor z ekranem dotykowym, kamera sieciowa, sprężarka, oprogramowanie robocze)
• Fantom noworodka,
• 4 moduły macicy,
• Zestaw materiałów eksploatacyjnych,
• Mankiet do pomiaru ciśnienia krwi,
• Instrukcja użytkowania w jęz. polskim,
• Przykładowe scenariusze zadań w wersji elektronicznej i papierowej,
W zakresie układu oddechowego symulator charakteryzuje się:
• Symulacją oddychania spontanicznego,
• Zmiennymi współczynnikami oddechowymi,
• Obustronnym i jednostronnym unoszeniem się i opadaniem klatki piersiowej,
• Prawidłowymi i nieprawidłowymi dźwiękami oddechowymi,
• Możliwością podłączenia do respiratora
W zakresie właściwości dotyczących dróg oddechowych symulator zawiera:
• Symulację zablokowania dróg oddechowych,
• Obrzęk języka,
• Zator lewego, prawego płuca i obu płuc,
• Odchylenie głowy/ uniesienie podbródka,
• Odsunięcie żuchwy,
• Możliwość ćwiczenia technik odsysania,
• Wentylacja za pomocą worka samorozprężalnego,
• Intubacja ustnogardłowa i nosowogardłowa,
• Umieszczanie w drogach oddechowych rurki intubacyjnej, maski krtaniowej i innych instrumentów
• Intubacja dotchawicza (ET)
• Intubacja wsteczna,
• Intubacja palcowa
• Konikotomia chirurgiczna i igłowa
• Rękoczyn Sellicka
• Opór i podatność dróg oddechowych
W zakresie pozostałych układów życiowych symulator zawiera:
• Dźwięki jelit i tętno płodu,
• Wymienne źrenice
• Emitowane głosu pacjentki,
• Emitowanie dźwięków wcześniej nagranych i ustalonych przez użytkownika
• Możliwość bezprzewodowej symulacji głosu pacjentki przez instruktora,
• Dostęp dożylny w ustalonych miejscach
• Miejsca wstrzyknięć podskórnych i domięśnioeych,
Właściwości dotyczące serca
• Obszerna biblioteka rytmów EKG
• Tony serca zsynchronizowane z EKG
• Monitorowanie EKG
• Wyświetlanie 12-odprowadzeniowego EKG
• Defibrylacja i kardiowersja
• Elektrostymulacja serca
Elementy miednicy:
• Moduły macicy (do symulacji krwotoku poporodowego, wynicowania macicy i zatrzymania łożyska)
• Płyny (np. krew, barwiony płyn owodniowy i mocz)
• Cewnikowanie moczowodu/zakraplanie
Ruchomość
• Zakleszczanie
• Możliwość symulacji porodu w pozycji na czworakach,
• Realistyczna symulacja obrotu w stawach barkowych i biodrowych,
• Zginanie nóg w kolanach,
• Zginanie rąk w łokciach,
Inne pozycje
• Na plecach
• Półleżąca,
• Na lewym boku
• Stopy w uchwytach (strzemionach)
Właściwości dotyczące krążenia
• Ciśnienie krwi mierzone ręcznie metodą osłuchiwania odgłosów Korotkova,
• Tętno w obu tętnicach szyjnych oraz tętnicy ramieniowej i promieniowej lewej ręki zsynchronizowane z EKG,
• Siła tętna zmieniająca się odpowiednio do zmian ciśnienia tętniczego
• Wykrywanie i rejestrowanie badania palpacyjnego tętna,
• Uciśnięcia klatki piersiowej,
• Uciśnięcia generujące wyczuwalne dotykiem tętno, kształt fali ciśnienia krwi i artefakty EKG
• Wykrywanie i rejestrowanie serii uciśnięć
Graficzny interfejs użytkownika
• Kontrola interfejsu za pośrednictwem komputera instruktora,
• Możliwość konfiguracji w dużym zakresie
• Łatwa obsługa i kontrola objawów czynności życiowych matki i płodu,
• Scenariusze układane w trakcie działania programu dostosowane do potrzeb użytkownika lub gotowe.
Odpowiedź 33
Nie, zamawiający nie dopuszcza takiego symulatora, ponieważ funkcje jakie posiada proponowany symulator nastawione są bardziej na symulację reanimacyjną niż symulację porodu oraz akcji porodowych i poporodowych.

UWAGA
Ulega zmianie termin składania i otwarcia ofert z dnia 21.03.2013 r. na dzień 22.03.2013 r. Godziny składania i otwarcia ofert nie ulegaja zmianie.
Informacja o zmianie ogłoszenia została przekazana Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 27.02.2013 r.




Projekt „MEDIC – modernizacja i wyposażenie infrastruktury dydaktycznej Wydziału Nauk o Zdrowiu dla kształcenia kadr medycznych” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013

mgr. Wioletta Baran (41) 349 73 32