Zakończone przetargi

Sprzedaż energii elektrycznej dla WPiA (DP/2310/172/13).

Sprzedaż energii elektrycznej dla WPiA (DP/2310/172/13).

Przetarg nieograniczony

  • Termin składania ofert: 2013.12.16 11:00
  • Termin otwarcia ofert: 2013.12.16 11:15
  • Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: 25 – 369 Kielce, ul. Żeromskiego 5, pokój nr 5 (sekretariat Kanclerza).
  • Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
  • Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
  • Informacja dotycząca zastosowania aukcji elektronicznej: nie dotyczy
  • Miejsce realizacji: Kielce, ul. Krakowska 11
  • Termin realizacji: Umowa sprzedaży energii elektrycznej zostanie zawarta na okres 48 miesięcy. Dostawa energii elektrycznej nastąpi pierwszego dnia kolejnego miesiąca następującego po podpisaniu umowy.
  • Wymagania: 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4. Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. 5. Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej do budynku WPiA Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Krakowska 11, w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006r. Nr 81 poz. 615 z późn. zm.), zwanej dalej sprzedażą energii elektrycznej, w planowanej ilości: szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie zamówienia w kWh – 2 000 000, dotychczasowa grupa taryfowa – C21, dotychczasowa grupa przyłączeniowa – IV, dotychczasowa moc przyłączeniowa – 180 kW, moc umowna 150 kW. 6. Ilości podane w ust. 1 są ilościami szacunkowymi, w celu określenia wartości zamówienia i ceny w ofertach wykonawców. Nie odzwierciedlają one realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zamawianej energii elektrycznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wielkości dostawy energii elektrycznej określonej powyżej – z zastrzeżeniem, że łączna wielkość zamówienia nie będzie większa niż 2 000 000 kWh/4 lata. 7. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
  • Warunki udziału w postepowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tzn. posiadają koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, ważną w okresie wykonywania umowy; mają możliwość zakupu energii potwierdzoną zawartą umową z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie energii elektrycznej; mają możliwość przesyłania energii elektrycznej zamawiającemu potwierdzoną umową zawartą z operatorem sieci dystrybucyjnej – tzw. generalną umową dystrybucyjną. 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia. 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. posiadają zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie województwa świętokrzyskiego. 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2) warunki określone w ust. 1 musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców lub wszyscy wykonawcy łącznie. Spełnienie w/w warunków oceniane będzie metodą „spełnia/nie spełnia” na podstawie następujących dokumentów: A. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone według załącznika nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Kserokopię aktualnej decyzji udzielającej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 3. Oświadczenie o posiadaniu umowy z podmiotem odpowiedzialnym za bilansowanie energii elektrycznej, umożliwiającej zakup energii elektrycznej. 4. Oświadczenie o posiadaniu zawartej umowy z operatorem sieci dystrybucyjnej działającym na terenie województwa świętokrzyskiego. B.I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa: 1. w pkt. B.I. ust. 2, ust. 3, ust. 4 ust. 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 2. w pkt. B.I. ust. 5 i 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8, 10 i 11 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. B.II. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 2 pkt. 5) ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub oświadczenie wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzone według załącznika nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. C. Ponad to do oferty należy dołączyć: 1. Dowód wpłaty wadium.
  • Wadium: 16000 PLN
  • Kryteria wyboru: cena: 100%
  • Specyfikacja: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiającego, jako załącznik do niniejszego ogłoszenia (www.ujk.edu.pl), można ją odebrać w siedzibie zamawiającego w Dziale Zamówień Publicznych lub za zaliczeniem pocztowym (wówczas do ceny siwz należy doliczyć koszt przesyłki)
  • Cena specyfikacji: 4 PLN

Powyżej 200 000 euro.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało:
1. Przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 21.10.2013r.
2. Opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 23.10.10.2013r. pod numerem 2013/S 206-356544
3. Zamieszczone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej zamawiającego: www.ujk.edu.pl w dniu 23.10.2013r.

UWAGA!!!!! 08.11.2013r.
Zamawiający przekazuje treść pytań i odpowiedzi do niniejszego postępowania:

Pytanie 1. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie okresu obowiązywania i trybu rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych dla poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej:
- do kiedy obowiązują przedmiotowe umowy,
- okres wypowiedzenia,
- czy zostały podpisane w ramach akcji promocyjnej.
W drodze wyjaśnienia informujemy, że jest to informacja niezbędna do prawidłowego dokonania wypowiedzenia umów w imieniu Zamawiającego. Ponadto nadmieniamy, iż informacja ta jest istotna w związku z koniecznością oszacowania realnego terminu rozpoczęcia sprzedaży dla tych punktów.
Odpowiedź: Umowa wygasła 21.06.2013r. Obecnie energię elektryczną dostarcza dostawca rezerwowy (PGE Obrót).

Pytanie 2. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana będzie po raz pierwszy?
Odpowiedź: Zamawiający pierwszy raz uruchomił, procedurę na wyłonienie sprzedawcy energii elektrycznej.

Pytanie 3. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający posiada obecnie rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii?
Odpowiedź: Zamawiający posiada oddzielną umowę na dystrybucję energii elektrycznej.

Pytanie 4. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po podpisaniu umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- numer aktualnie obowiązującej umowy;
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny PPE.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający we własnym zakresie poinformuje dostawcę rezerwowego o zmianie dostawcy.

Pytanie 5. Zwracamy się z prośbą o udostępnienie załączników do SIWZ w wersji edytowalnej wszystkim chętnym do złożenia ofert?
Odpowiedź: Zamawiający nie udostępnia załączników do SIWZ w wersji edytowalnej.

Pytanie 6. Dotyczy § 11 Wzoru Umowy. Wykonawca zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na rezygnację z kar umownych i określenie odpowiedzialności stron jako odpowiedzialność ogólną do wysokości poniesionej szkody (straty). Prosimy o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty).”
W przypadku nie wyrażenia zgody zamawiający zwraca się z prośbą o zmianę § 11 poprzez dodanie ust. 2 o następującej treści: „2. W przypadku gdy Zamawiający nie będzie realizował umowy zgodnie z jej postanowieniami zapłaci Wykonawcy karę w wysokości 1% wartości umowy brutto (zakładana ilość kWh w okresie obowiązywania umowy x obowiązująca stawka za 1 kWh).”
Wykonawca nie widzi podstaw do wykluczenia obciążenia Zamawiającego karą umowną. Wykluczenie obciążenia karą umowną Zamawiającego powoduje, że zapis przedmiotowego paragrafu jest nieproporcjonalny i narusza zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym.
Odpowiedź: Zamawiający wykreśla w całości treść § 11 Projektu Umowy.

Pytanie 7. Zwracamy się z prośbą o wykreślenie § 8 ust. 1 Wzoru Umowy. W ramach wyjaśnień, informujemy, że możemy jedynie wnioskować w imieniu mocodawcy o zawarcie umowy na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Wykonawca zwraca również uwagę, iż przedmiotowe zamówienie dotyczy jedynie sprzedaży energii elektrycznej, w związku z czym nie obejmuje swoim zakresem spraw związanych z jej dystrybucją. Zamawiający jest zobowiązany do przeprowadzenie zamówienia z wolnej ręki w celu zawarcia umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.
Odpowiedź: Zamawiający skreśla w całości treść § 8 ust. 1 Projektu Umowy.

UWAGA!!!!! 22.11.2013r.
Zamawiający przekazuje treść pytań i odpowiedzi do niniejszego postępowania:

Pytanie: 1. Czy podpisanie umowy może nastąpić drogą korespondencyjną?
Odpowiedź: Zamawiający na wniosek wykonawcy umowę do podpisu może przesłać pocztą.

Pytanie: 2. Czy posiadają Państwo obecnie umowy kompleksowe czy rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej? Czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana jest po raz pierwszy?
Odpowiedź: Obecnie zamawiający posiada osobną umowę na dystrybucję energii elektrycznej

Pytanie: 3. Czy obecnie obowiązujące umowy zawarte są na czas nieokreślony czy na czas określony (to pytanie dotyczy umów sprzedażowych, dystrybucyjnych czy też kompleksowych)? Jaki jest okres wypowiedzenia w ww. umowach?
Odpowiedź: Dotychczasowa umowa sprzedaży wygasła 21.06.2013r. Obecnie energię elektryczną dostarcza dostawca rezerwowy (PGE Obrót).

Pytanie: 4. Proszę o podanie nazwy obecnego sprzedawcy energii elektrycznej oraz podanie pełnej nazwy operatora systemu dystrybucyjnego.
Odpowiedź: Obecnie energię elektryczną dostarcza dostawca rezerwowy (PGE Obrót). PGE Dystrybucja S.A.

Pytanie: 5. Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD w kwestiach związanych ze zgłoszeniem umowy sprzedaży oraz zawarciem nowej umowy dystrybucyjnej?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający we własnym zakresie poinformuje dostawcę rezerwowego o zmianie dostawcy.

Pytanie: 6. Czy Zamawiający w wymaganym terminie przekaże Wykonawcy wszelkie informacje niezbędne do dokonania procedury zmiany sprzedawcy?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający we własnym zakresie poinformuje dostawcę rezerwowego o zmianie dostawcy.

Pytanie: 7. Wnoszę o następujące zmiany w projekcie umowy:
a) W par. 7 ust. 1 proszę o dopisanie: „z wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku VAT i podatku akcyzowego”. Zmiany w tym zakresie są niezależne od Wykonawcy i wynikają z zmiany przepisów prawa.
b) Proszę o wykreślenie z par. 8 ust. 1. Nie możemy zobowiązać się do wskazanego punktu ponieważ umowy dystrybucyjne mają zazwyczaj ściśle określoną formę dla wszystkich klientów danego OSD i zawierane są z Operatorem, który nie musi się zgodzić na proponowane przez klienta zapisy. Tego typu zagadnienia klient musiałby sam ustalać z OSD, ponieważ Wykonawca nie jest decydentem. Umowa sprzedaży powinna precyzować jedynie zagadnienia związane ze sprzedażą energii, a nie możemy zobowiązać się do takiego zapisu w imieniu OSD.
c) Wnioskuję o wykreślenie ostatniego zdania w par. 8 ust. 2, ze względu na sprzeczność warunku w nim objętego z postanowieniami Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną. Zgodnie bowiem z przytoczoną podstawą, uchybienie 14 dniowemu terminowi na rozpatrzenie reklamacji skutkuje udzieleniem bonifikaty.
Odpowiedź: a) Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę,
b) Zamawiający skreśla w całości treść § 8 ust. 1 wzoru umowy,
c) Zamawiający skreśla w całości ostatnie zdanie § 8 ust. 2 wzoru umowy
Pytanie: 8. Zgodnie z zamieszczonym przez Państwa na stronie internetowej SIWZ (m. in. rozdziału V pkt. 1) potencjalny Wykonawca, w celu potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania objętej przetargiem działalności, powinien posiadać koncesję ważną w okresie obowiązywania umowy. Bardzo prosimy o dokonanie zmiany SIWZ tak aby Wykonawcy, których koncesja jest ważna przez okres krótszy niż najbliższe 4 lata również mogli przystąpić do przetargu, z obowiązkiem przedstawienia, przed upływem terminu ważności obecnej koncesji nowej na kolejny okres. Zwiększy to na pewno konkurencyjność prowadzonego przez Państwa postępowania i być może pozwoli uzyskać niższą cenę.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, aby wykonawca wraz z ofertą złożył koncesję w zakresie obrotu energią elektryczną na czas krótszy niż wykonanie umowy pod warunkiem, że 14 przed upływem ważności tej koncesji dostarczy zamawiającemu aktualną koncesję. Brak aktualnej koncesji skutkować będzie rozwiązaniem umowy z winy wykonawcy.

Jednocześnie zamawiający informuje, że dodaje we wzorze umowy w § 13 ust. 3 o następującym brzmieniu: "Zamawiający ma prawo do wypowiedzenia umowy z winy Wykonawcy, jeżeli Wykonawca nie dostarczy aktualnej koncesji w zakresie obrotu energią elektryczną w terminie wskazanym w SIWZ."

W dniu 22.11.2013r. zamawiający przesłał sprostowanie do publikacji w Urzędzie Publikacji Wspólnot Europejskich.

Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest Dariusz Lenard tel. 41 349 72 76/faks 41 349 72 75.